abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29456878
vorig topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI

Vertel hier welke film je onlangs hebt gezien.
Als je wilt mag je er ook vertellen wat je er van vond

Net gezien:

Lad de Små Børn (Aftermath)

Mooie aangrijpende film over 2 ouders die hun kind verliezen bij een autoongeluk
prachtige rauwe en kille scenes tijdens het uit elkaar groeien van beide ouders.
Het einde vond ik alleen wat snel gezocht.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:20:43 #2
113852 CrazyVorteX
Opeens heb je het
pi_29457135
Fight Club, 2 keer per dag afgelopen week
''Being bad feels pretty good, huh?''
pi_29457170
Kung Fu Hustle
Geweldig, zwaar overacteerwerk, overdreven gevechten en van die humor die je al 5 minuten ziet aankomen. Toch een heerlijke film om te kijken; zij het dan met ondertiteling omdat ik het origineel had gedownload en mijn chinees een beetje roestig is
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_29457323
Les amants du Pont Neuf, want die was op tv en de anderen wilden hem zien. Ik dacht aanvankelijk dat ik hem ook wel ok vond, maar die vreugde duurde niet lang. Wat een draak. En die suffe Binoche heb ik nooit gemogen.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:32:16 #5
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29457427
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:10 schreef pascalheister het volgende:

Net gezien:

Lad de Små Børn (Aftermath)

Mooie aangrijpende film over 2 ouders die hun kind verliezen bij een autoongeluk
prachtige rauwe en kille scenes tijdens het uit elkaar groeien van beide ouders.
Het einde vond ik alleen wat snel gezocht.
hey die heeft m`n ma ook net gezien
ze vond m erg goed
pi_29457459
Vanaaf Rain man gekeken, op Yorin. Leuke film, maar het einde vond ik minder...

En madagascar laatst ook leuk
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:36:24 #7
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29457519
Les Amants du Pont Neuf (Leos Carax, 1991): er is een pistool met nog één kogel, er is vuurwerk en sneeuw op een brug waar twee geliefden samen zijn en er is meer overdadige emotie dan in een jaar GTST. Wat een geweldige kitsch.
Amélie bevestigde Parijs' status als stad van de liefde en Les Amants du Pont Neuf doet hetzelfde voor de status van lichtstad. Watervallen van licht storten zichzelf in de Seine, ieder raam reflecteert een straatlantaarn en de fletse kleuren van de dag worden ruimschoots overtroffen door het warmrode kleurenpalet van de nacht. Carax jat de halve Franse filmgeschiedenis bij elkaar, met verwijzingen naar Jules et Jim tot L'Atalante en de toon van oprecht geloof in ware liefde met een bittere sociale ondertoon deed me nog het meest denken aan Ophüls met een flinke dosis Truffaut. Talloze scènes (alle straatorkesten, van rap tot klassiek, smelten samen in een wilde mix waar de hoofdpersonen begeleid door een beat van ontploffend vuurwerk op dansen) die veel te mooi zijn om te beschrijven, heel wat dialogen die te eigenlijk te clichématig zijn voor woorden ("Ik wil me met je bedrinken zodat ik je kan zien lachen") maar ook zo ontzettend mooi. Over de hele film hangt een beetje een gevoel van wij-hebben-een-te-groot-budget; exces volgt op exces en het blijft Kitsch met een grote K. Maar, tjezus, wat is dit meeslepend, heerlijk bitterzoet en absoluut onmiskenbaar grootse filmkunst. 9.

Oh, en dan zag ik ook nog Blood Alley (niet slechte, niet bijster bijzondere Wayne) en Badlands (uiterst toffe, prachtig geschoten teens on a rampage-film die een beetje het midden houdt tussen Bonnie & Clyde en Natural Born Killers).
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 01:38:04 #8
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29457553
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:27 schreef thaleia het volgende:
Les amants du Pont Neuf, want die was op tv en de anderen wilden hem zien. Ik dacht aanvankelijk dat ik hem ook wel ok vond, maar die vreugde duurde niet lang. Wat een draak. En die suffe Binoche heb ik nooit gemogen.
.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_29457722
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain, wat een leuke film is dat zeg ook mooie muziek
pi_29457726
Vandaag Magnolia gezien. Dat was een lange maar hele goede film. Zeker een van de betere films die ik heb gezien
pi_29457823
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 01:38 schreef Sai het volgende:
.
Volgens mij zijn we het aardig met elkaar eens over wat voor soort film het is, alleen onze smaken verschillen
(Badlands vind ik overigens super!)
pi_29457911
Fucking Amal
:')
Web wap wippen?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 02:19:47 #13
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_29458479
Dit heb ik de afgelopen 2 weken gekeken.
equalibrium (actie - na de derde wereldoorlog onderdrukt men de menselijke emoties met een verdovend middel zodat er geen oorlogen meer komen. echter dit word uitgevoerd doormiddel van een soort van nazi regime. De film geeft de loop van een opstand weer bla bla)
resident evil 1+2 ( weer actie - film spreekt neem ik aan voor zich)
Pitch Black ( nog meer actie - voorloper van riddick groep mensen neer gestort op een planeet. bla bla ze gaan allemaal dood op 3 na)
Riddick ( O mijn god alweer actie - kent iedereen neem ik aan wel)
XXX ( jawel actie - moet je ook kennen)
Along came polly (romantiche comedy)
The bourne suppremacy (je raad het al - actie)
Taxi 2 (gewoon lache)
Clockwork orange (een vage gauwe ouwe)
Species 3 (ongeveer 5 min kut film net als de andere 2)
Hitch ( Kent iedereen wel neem ik aan)
Dune 2 (Sf/actie - childeren of dune verfilming van het boek)
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 03:27:11 #14
57050 Radiohost
Typische radionerd
pi_29459544
The Amyville horror story
Eindelijk weer eens kippevel
"Meneer had mayonaise besteld?"
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 04:52:16 #15
125650 Jordidepordi
Ajax is de beste
pi_29459978
Ik heb net Dirty Dancing zitten kijken. Vond het nog een leuke film ook. Zat er al over te denken om op salsa te gaan, maar na het zien van deze film weet ik het zeker! Even voor de duidelijkheid. Ik ben superhetro!

Heb nu gekgenoeg nog steeds geen slaap dus ik stop nu Bourne Supremacy in mn DVD speler.
Klaas Jan Huntelaar is de man!
pi_29459995
The Incredibles
White Noise
Madagaskar
White Chicks
Requiem for a Dream
Blade Trinity
Team America
pi_29460464
Unleashed/Danny the dog ( andere titel voor dezelfde film )
John Q ( Denzel washington gijzelt een ziekenhuis afdeling om zo een donor hart te krijgen voor z'n stervende zoon. )
Sin City ( 2x zelfs, geweldige film )
Guess Who ( Een soort van meet the parents ... alleen dan met Bernie Mac en Ashton Kutcher )
The Medallion ( Jackie Chan film )
A.I. ( Met dat robot kind )
xXx State of the Union ( Vervolg op de eerste xXx [ tripple X ] )
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_29460469
kung fu hustle =)

vette acties de gebroeders pianisten met hun zwaarden ^^
whuahhaha... die ren-actie rofl... moet er nog om lachen na 1 week...'

op t einde was ook wel mooi met fist of god? (toch?) heel dat gebouw in een handvorm
I pwn u!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:35:08 #19
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29460889
Ik hoop vandaag eindelijk weer mijn comp te kunnen fixen zodat ik eindelijk weer mijn ripjes en zodoende nieuwe films kan kijken
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:50:51 #20
83062 P0RN
Nep idool.
pi_29461072
Ik heb Cape Fear gezien gister.. goeie film

over een advocaat die zijn (criminele) klant met opzet in de bak laat belanden hihi terecht ook.. maarja zo hoort het niet.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:06:24 #21
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29461253
wellicht leuk als we er ook bij zetten wat we er van vinden??
pi_29461601
Redemption: The Stan Tookie Williams Story (2004)

super film, je leert goed begrijpen waarom er nu bendes zijn in Amerika, dus bijvoorbeeld wat ze betekenen voor de leden, en waarom ze erbij gaan. Dus zeer aan te raden.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:39:52 #23
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_29461602
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 10:06 schreef Timo20 het volgende:
wellicht leuk als we er ook bij zetten wat we er van vinden??
Idd, een beetje revieuwen moet toch wel. Om nu 10 bekende acteifilms op te gaan noemen en erbij te gaan zetten "je kent het wel". Daar schiete we niks mee op, zet dat op je eigen weblog ofzo, maar veblij hier ons met een mening en oordeel over een film ofzo.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_29461704
A.I - Artificial Intelligence. Al 's gezien, maar hij is leuk. Het is een science fiction, maar het gaat nauwelijks over de technologische zut, meer om het verhaal. Een moderne verfilming van Pinoccio, zo zou ik het noemen.

Colletheral - Film over een huurmoordenaar, wiens transport naar z'n slachtoffers geregelt moest worden door een nietswetende taxichauffeur, helaas viel slachtoffer 1 uit het raam, op de taxi. Laten we zeggen dat de taxichauffeur nu van alles op de hoogte was, en doordat hij op de hoogte was, mocht hij ook niet vluchten Erg intressant.

Madagaskar - Beetje irritant opgenomen, express vierkant en ietswat haperig gemaakt, maar dat irriteert me alleen maar Verder is de humor wel okee

Matrix Revolutions - 7e keer dat ik 'm zie. Nogsteeds blijft ie leuk Die moet je gewoon verplicht gezien hebben

The Terminal - Ook al 3 keer gezien, maar ook die blijft je gewoon boeien. Geen lachen-gieren-brullen film om met je vrienden te kijken, maar zeker een aanrader voor vrijdagavond op de bank.

Supersize me - Wat gebeurd er als je 30 dagen bij de Mac eet Hij is geloof ik nog over gedaan, maar dit blijft de orginele. Supersize, supergevaarlijk, maar wel superleuk om te zien
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:49:04 #25
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29461741
Friday Night Lights (Peter Berg, 2004)
De beste American Football film die ik gezien heb en dat is voor een groot deel te danken aan de regie van Peter Berg. Die presenteert op het hele rauwe manier het verhaal van het team door korte, realistische sfeerimpressies te geven in plaats van gepolijste achtergrondverhalen zoals men in Hollywood gewoon is. Verder zetten de fantastische soundscapes van Explosions in the Sky kracht bij aan het geheel. De sportscenes zijn ruig en licht chaotisch in beeld gebracht en voelen daardoor heel realistisch aan. ***½
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')