abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40689785
Zowwww

alweer een nieuw deel

In dit topic kan JIJ aan ons, het publiek, vertellen welke films je onlangs hebt gezien en wat je er van vond.

U mag dit op diverse manieren brengen. Er zijn mensen die een uiteenzetting doen van de film, meteen er de hele historie van de regisseur bijhalen en parallellen trekken met andere iconen uit de filmgeschiedenis, teneinde de diepere betekenis of de drijfveren van de maker te achterhalen.

Anderen plaatsen enkele plaatjes, vaak bevatten deze prentjes afbeelden van vreselijke wezens, spetterende actiescenes of indrukwekkende close-ups van vlezige, in een tepel eindigende klieren tussen de 3e en de 7e rib bij vrouwen waarin zich moedermelk kan afscheiden

Anderen posten gewoon: "police academy 7, vette film" en dan moet we het daar maar mee doen.

misschien als fok sneller en vlotter is een leuk overzicht van oudere topics
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 19:26:25 #2
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_40689854
Ladybird Ladybird (1984)

Je zou kunnen zeggen dat dit een aangrijpend drama is over hoe bureaucratische autoriteiten het leven van een vrouw en haar gezin kunnen ruïneren. Je zou ook kunnen zeggen dat dit een depressieve film is over een krijsend viswijf met een aangeboren talent om haarzelf en haar omgeving te gronde te richten.

Helaas neig ik wat meer naar de tweede versie. Zesje. En voorlopig heb ik het wel weer gehad met films over de onderkant van onze samenleving.
Sheridana +1
pi_40689983
Frankenstein
Hij viel lichtelijk tegen; ik vond namelijk de tweestrijd tussen het goede en het kwade niet echt terugkomen in het monster en ik had dat wel verwacht. Desalniettemin is dit eigenlijk een film die iedereen gezien moet hebben. Het is namelijk wél gewoon een mooie film.
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 19:37:01 #4
4571 Sokolsky
pi_40690007
The World's Fastest Indian (2005)

Heeft een 8,1 op IMDB, waarom is mij een raadsel. De aanwezigheid van Anthony Hopkins is de grote kracht van de film. Verder is het allemaal leuk en boeiend gebracht, maar nergens echt bijzonder. Of je moet kicken op motoren, waargebeurde verhalen of een combinatie daarvan. Eigenlijk een typische 6,5-film, maar ik geef 'm toch een 7-.
Sheridana +1
pi_40690882
Ergens afgelopen week Hard Candy. Ontzettend goede film. Vanaf het begin af aan kon 'ie me erg boeien en dat wist de film de rest van de tijd vol te houden. Sowieso houd ik van claustrofobie-films waarin enkel één omgeving te zien is en vooral waar maar zo'n kleine cast in speelt. Page en Wilson spelen echt erg overtuigend en intrigerend. Het verhaal is spannend, energiek en soms onverwacht. Erg leuk, gewoon. 8+.

Ook nog ergens Brick. Jezus, wat een absurd goede film. Gordon-Levitt is echt weer geniaal en begint steeds meer mijn interesse te wekken. Het verhaal is lekker mysterieus en spannend en zorgt samen met de sfeer voor dat heerlijke film-noir gevoel . Apart taalgebruik waar ik de hele film door aan moest wennen maar wat totaal niet voor irritatie zorgde. Je moet alleen wel de hele film door erg goed opletten, maar dat was sowieso al geen enkel probleem. Erg leuk. 9.
pi_40691618
Wat vooraf ging:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:25:34 #7
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_40695436
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 19:37 schreef Sokolsky het volgende:
The World's Fastest Indian (2005)

Heeft een 8,1 op IMDB, waarom is mij een raadsel. De aanwezigheid van Anthony Hopkins is de grote kracht van de film. Verder is het allemaal leuk en boeiend gebracht, maar nergens echt bijzonder. Of je moet kicken op motoren, waargebeurde verhalen of een combinatie daarvan. Eigenlijk een typische 6,5-film, maar ik geef 'm toch een 7-.
Ik vond het meer dan terecht eigenlijk. die 8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:37:22 #8
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_40695860
Sky High (2005)
Geweldig geweldig geweldig!!

Zoontje van 2 superhelden gaan naar Sky High school. Alle leerlingen hebben hun eigen krachten. Uiteraard zit er natuurlijk de boy en girlfriend cliche's in daarvoor is het highschool.

Maar echt goed hoor .. leuk orginelen grappen, terwijl zo simpel.

cijfer 7.5 / imdb 6.8

The Squid and the Whale (2005)
Erg goede coming of age film.

Een gezin die in eerste opzicht wel aardig is .. maar als snel wordt duidelijk dat er een scheiding in zit. De 2 kinderen 11/ 16 schat ik zo. Zitten best wel met dit dilemma. Ene helft van de week bij ma (Laura Linney) andere bij pa (Jeff Daniels).
Het komt best naturel allemaal over. Ergens is het oprecht naar mijn idee.

cijfer 8 / imdb 7.8

Zathura (2005)
Of terwijl eigenlijk Jumani 2.

2 broertjes vinden een space adventure spel in de kelder. Als ze eenmaal het spel zijn begonnen schiet het compleet huis de ruimte in. Gaan de weg worden ze confronteerd met zonneflares, astronauten, robots en weet ik veel. Hier is het dus in plaats van de zoo-dieren in jumani allerlei space gerelateerde stuff.

Al is de opzet van de film nagenoeg identiek aan Jumani is het best aardig. Het huis wat dus door de ruimte zweeft wordt aardig vernaggeld wat best goed is geCGI'ed.

cijfer 6.5 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 23:45:17 #9
4571 Sokolsky
pi_40696175
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vond het meer dan terecht eigenlijk. die 8
En waarom? Wat maakt 'm zo bijzonder? Een 8,1 is echt hoog.
Sheridana +1
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:48:02 #10
16701 scanman01
Today's a good day
pi_40698404
United 93

Na vorige week 'Flight 93' te hebben gezien (wat een tv film is), heb ik nu ook 'United 93' gezien, de bioscoopfilm. Ik vond eerlijk gezegd de tvfilm beter dan deze. 'United 93' is heel onpersoonlijk. Je leert de inzittenden niet of nauwelijks kennen. Deze versie richt zich ook wat meer op wat er allemaal gebeurde in de verschillende 'flight control centers' en de paniek die daar leek uit te breken nadat het tweede vliegtuig in het WTC was gevlogen.
Ik geef dus de voorkeur aan 'Flight 93', de meer persoonlijke invalshoek zeg maar.

Cijfer: 7
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_40703231
KOROSHI NO RAKUIN

BRANDED TO KILL

Niet zo leuk als TOKYO DRIFTER deze geheel in zwart/wit geschoten gangsterfilm. Wat zo leuk is aan TOKYO DRIFTER is de kitscherige en campy stijl. En hij was volgbaar.

vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:11:50 #12
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_40706167
RV (Barry Sonnenfeld, 2006)
Vrij clichematige film met Robin Williams. Vooral in het begin is de film vaak totaal niet grappig terwijl dat wel zo bedoeld is. Toch heeft de film wel enige charme en boeit hij genoeg om je anderhalf uur te vermaken als je echt niets anders te doen hebt. **

Ascenseur pour l'echafaud (Louis Malle, 1958)
Erg fijne thriller van Louis Malle die van Jeanne Moreau een ster maakte. In het verhaal zit lekker veel vaart en door de fijne muziek is de film helemaal voorbij eer je er erger in hebt. Vooral ook het mooie einde is het vermelden waard. Voordat de Nouvelle Vague echt z'n intrede deed in de filmwereld flirtte deze film al met de frisheid die die films brachten. ****
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:51:53 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40707218
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:22 schreef kinky_queen het volgende:
Niet zo leuk als TOKYO DRIFTER deze geheel in zwart/wit geschoten gangsterfilm. Wat zo leuk is aan TOKYO DRIFTER is de kitscherige en campy stijl. En hij was volgbaar.
Zie je wel .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_40707730
FROGTOWN II

RETURN TO FROGTOWN/HELL COMES TO FROGTOWN 2

Deze sequel op de klassieke cult b-film HELL COMES TO FROGTOWN waarin de laatst overgebleven 'vruchtbare' mannen die niet in kikkers zijn gemuteerd getest worden door de laatst overgebleven humanoide dames, is dit x zonder Roddy Piper als Hell. Deze rol is overgenomen door Robert Z'dar die we allemaal kennen van die andere cultclassic uit de jaren '80 genaamd MANIAC COP

Het sterkste punt uit het origineel zijn de maskers van de kikkers, die net als de maskers van de clowns uit KILLER KLOWNS FROM OUTER SPACE erg mooi gemaakt zijn en dus overtuigend overkomen.

Aangezien FROGTOWN II een aanzienlijk lager budget heeft zijn de maskers kartonnen dingetjes wat een hoop kijkplezier wegneemt maar er blijft voldoende te genieten over.

Is het slecht? Ja. Is het dom? Ja. Is het vermakelijk? Ja

vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:38:32 #15
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40710228
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:41 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Gisteren in de sneak:

Fearless
Nieuwe Jet Li film die zich afspeelt aan `t begin van de vorige eeuw. Door middel van redelijk lang uitgerekte flash backs krijgen we te zien waarom de beste man aan wushu is gaan doen.
Het verhaal is nogal dun en vrij standaard, maar de vecht scenes zien er door de strakke goreografie wel strak uit. Jet Li zet een goede rol neer die aan de verwachtingen voldoet.
Tamelijk leuk om eens te zien, maar verre van een topper.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_40710959
Gladiator (2000)
Het verhaal behoeft geen uitleg. De film zit goed in elkaar, acteerwerk is overtuigend en ondanks de niet historische accuraatheid is het een boeiend verhaal (waarschijnlijk boeiender dan dat het wel accuraat zou zijn). Uitstekende film gewoon.
pi_40714019
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:38 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Gisteren in de sneak:
Vond het wel grappig dat de eerste keer na mijn opmerking over jouw scores, je de film een tiende lager gaf dan het IMDb gemiddelde.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:39:06 #18
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40714356
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:28 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Vond het wel grappig dat de eerste keer na mijn opmerking over jouw scores, je de film een tiende lager gaf dan het IMDb gemiddelde.
oh
normaal loopt iedereen te zeuren als iemand bijv. 8,3 ofzo geeft. Dus ik dacht: geef eens een mooi afgerond cijfer
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:55:24 #19
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_40720002
Tasogare Seibei (The Twilight Samurai) leuke film, alles gaat lekker op het gemakje, lekker muziekje op de achtergrond, beetje familie-drama hier en daar, leuke meid erin en af en toe komt er nog eens een sabel uit de scheden. Ja, ik ben weer helemaal ontspannen. 7.5/10
pi_40727868
Ben nu Dead Calm aan het kijken... Billy Zane is echt geweldig als psychopaat
pi_40728362
C'est Arrivé près de chez Vous (Man Bites Dog)

Een film die in alle fasetten voorleefd, Rauwe beelden, grappige momenten, one shots, soms bizar om te zien. Maar in z'n totaal wel impressive en orgineel gemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door pascalheister op 12-08-2006 11:25:58 ]
  † In Memoriam † zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:56:48 #22
4571 Sokolsky
pi_40736229
facetten pascal
Sheridana +1
pi_40737090
Boudu sauvé des eaux

als Boudu, een zwerver, wordt weggejaagd door de politieagent, bij wie hij vraagt of hij zijn hond heeft gezien, ziet hij het niet meer zitten.
hij klimt over de reling van een brug en springt.
Lestingois, de chique boekhandelaar ziet t en aarzelt niet. hij springt er achter aan en redt de arme man.
vervolgens vangt hij hem op in zijn huis.
Boudu zet t huis op stelten eb na enkele dagen baalt men er van dat ze deze zwerver hebben gered.

hele amusante en sterke film van Renoir, waarbij hij heel sterk de toon en gevoelens richting Boudu weet te stellen.
  Moderator zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:37:36 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40737734
The Train

Net voor de bevrijding van Parijs probeert een Duitse officier tal van kunstwerken van o.a. Monet, Picasso, Gaugain en van Gogh per trein naar Duitsland te vervoeren. Het Franse verzet komt in actie en doet er alles aan om de trein te stoppen.

Ik had nog nooit van deze film van Frankenheimer gehoord terwijl er toch bekende namen in meedoen als Lancaster, Scofield en Moreau. Apart dat deze film niet wat bekender is, want het is allemaal erg boeiend en de hoofdrolspelers zijn goed op dreef. Als je van oorlogsfilms (of actiefilms in het algemeen) houdt, dan moet je deze film zeker eens een kans geven.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_40739759
Silent Hill 5/10
28 Days Later 8/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')