cijfer: 7.5quote:First of all, "Bad Guy" is not an entertaining movie in so many ways. It’s not a terrible movie exactly; it's just not all that entertaining. It doesn’t touch the heart, doesn’t make me think, and surely doesn’t make me feel as if I’ve just sat through something worth 2 hours of my life. Even at an hour and 40 minutes, "Bad Guy" is too long, too meandering, and in the end, too pointless. Like many South Korean dramas, it internalizes everything, and the process of “getting there” is a laborious sequence of static events made even more laborious by the realization that “there” is not worth reaching.
Ach, wanneer is iets een meesterwerk? Als jij het een meesterwerk vindt, dan is het dat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:51 schreef Maikel_1981 het volgende:
The Dreamers (Bertolucci, 2003). Misschien is het geen meesterwerk, maar ik vind van wel.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:15 schreef kinky_queen het volgende:
Oew Mike, weet waar je aan begint...
![]()
Laat ik er maar wijselijk niet op reageren dit keerquote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:03 schreef Mike het volgende:
Ach, wanneer is iets een meesterwerk? Als jij het een meesterwerk vindt, dan is het dat.
Ik ga nog steeds niet reageren, ook al kost het me steeds meer moeitequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad.
En niet als je, ook al vond je er geen reet aan, een film toch een meesterwerk noemt, omdat de film algemeen als meesterwerk te boek staat. Dat vind ik echt zo triest. "Ja, het deed me eigenlijk niet zo veel, maar ik vind 't toch wel een meesterwerk". Wat een gelul.
Maar de film is nog niet afgelopen hoor...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoi. Gisteren 2 drama's gekeken:
Rel rondom het verzuipen van katten in F&F
Ik had lage verwachtingen en het begon ook vrij suf, maar na een tijdje kwam het hele verhaal wel op gang en kwamen er de nodige twists. Het acteerwerk was soms beroerd, maar voor dat soort dingen kijk je dit uiteraard niet. Door de hoeveelheid aan personages werd het soms wel wat warrig en ze hadden niet allemaal even veel diepgang. De regisseur wist ook duidelijk niet waar hij heen wou, dan was het weer dramatisch, dan weer slapstick, dan weer film noir met een femme fatale. Uiteindelijk was het toch niet helemaal mijn ding, maar er schijnt een publiek voor te zijn, dus wie ben ik om over het bestaansrecht te oordelen? Ik kan niet ontkennen dat het hoogst vermakelijk was. En dat open einde biedt natuurlijk een hoop mogelijkheden voor een sequel.
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik had lage verwachtingen en het begon ook vrij suf, maar na een tijdje kwam het hele verhaal wel op gang en kwamen er de nodige twists. Het acteerwerk was soms beroerd, maar voor dat soort dingen kijk je dit uiteraard niet. Door de hoeveelheid aan personages werd het soms wel wat warrig en ze hadden niet allemaal even veel diepgang. De regisseur wist ook duidelijk niet waar hij heen wou, dan was het weer dramatisch, dan weer slapstick, dan weer film noir met een femme fatale. Uiteindelijk was het toch niet helemaal mijn ding, maar er schijnt een publiek voor te zijn, dus wie ben ik om over het bestaansrecht te oordelen? Ik kan niet ontkennen dat het hoogst vermakelijk was. En dat open einde biedt natuurlijk een hoop mogelijkheden voor een sequel.
Vond je ECHT Flight 93 goed.... ik vond het gewoon ronduit stuitend slecht. Wat een troep is dat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:54 schreef scanman01 het volgende:
[..]... Ik zie nu voor het eerst dat er twee films zijn gemaakt in 2006. Ik dacht dat 'flight 93' gewoon een alternatieve titel was voor europa ofzo. Maar nee, er zijn twee films: United 93 .... en ook Flight 93:
http://www.imdb.com/title/tt0475276/
http://www.imdb.com/title/tt0481522/
Dan moet ik United 93 dus ook nog even gaan bekijken. Die schijnt nog beter te zijn.
voor al die hamburger-zin scene.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 03:02 schreef kinky_queen het volgende:
THE PINK PANTHER
Ik denk dattie nog vreselijker is dan DEUCE BIGALOW: EUROPEAN GIGOLO
Ik was eigenlijk alleen geinteresseerd door de 99% interessante cast, maar zelfs die kunnen dit wangedrocht niet redden die een gooi doet naar de titel slechtste film ooit gemaakt
Terribeul
Hehe, eindelijk iemand die het met me eens is: ook voor mij was 'Le Fils' de enige Dardenne die ik echt mooi vond, de rest vond ik allemaal maar zozo. Gary Tooze van DVDBeaver vindt 'Rosetta' overigens de beste film ooit gemaakt, ik heb dat nooit zo begrepen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:00 schreef Sokolsky het volgende:
Rosetta (1999)
Degelijke film van de broertjes Dardenne over een meisje dat koste wat het kost werk wil vinden. Net als hun andere films sober en realistisch gefilmd, met sterk acteerwerk. Toch wist tot nu toe alleen Le Fils me écht te raken; waar ik in die film sterk meevoelde met het personage van Gourmet keek ik naar zowel L'Enfant als Rosetta als ware het een documentaire. Cijfer zweeft ergens tussen de 6 en de 7.
Vivre sa vie: Film en douze tableaux
Interessant. AK is wederom een lust voor het oog en het hele verhaaltje is erg Godardesque. Al moet ik toch vaststellen dat Godard nooit bij mijn absolute favorieten gaat horen.
OMGquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:07 schreef Lambiekje het volgende:
voor al die hamburger-zin scene.
Je krijgt z'n neiging om Steve Martin op zn bek te timmeren wat een randebiel.
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:41 schreef Timo20 het volgende:
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Ondertussen ook gezien. Hoort thuis in het rijtje van Irreversible en Hostel en hoef ik eigenlijk nooit meer opnieuw te zienquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
En dat open einde biedt natuurlijk een hoop mogelijkheden voor een sequel.
Dat is volgens mij geen vervolg. Ik vond 'm in ieder geval minder. Tokyo Drifter zat voor mij aan de juiste kant van de kitsch/camp. Branded to Kill aan de verkeerde kant, soms ronduit saai.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:49 schreef kinky_queen het volgende:
Aangezien het vervolg BRANDED TO KILL beter moet zijn ben ik zéér benieuwd
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The New World (2005)
Wat moet ik hier nou weer van maken. Laat ik met het goede beginnen, het ziet er allemaal best mooi uit. Maar doordat de film vol zit met rare poetische monologen. En ook de dialogen aan doen alsof iemand een gedicht aan het voorlezen is, kon ik totaal geen band krijgen met de personages. En dat nekt een film met deze lengte toch echt wel. Het laatste uur van de film kon me eigenlijk niet meer boeien.
cijfer: 5
Ik vond The Thin Red Line al dodelijk saai, dus ik sla The New World maar even over.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The New World (2005)
Wat moet ik hier nou weer van maken. Laat ik met het goede beginnen, het ziet er allemaal best mooi uit. Maar doordat de film vol zit met rare poetische monologen. En ook de dialogen aan doen alsof iemand een gedicht aan het voorlezen is, kon ik totaal geen band krijgen met de personages. En dat nekt een film met deze lengte toch echt wel. Het laatste uur van de film kon me eigenlijk niet meer boeien.
cijfer: 5
Dan mis je de beste film van de afgelopen vijf jaar.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:51 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond The Thin Red Line al dodelijk saai, dus ik sla The New World maar even over.
Volgens mij zou de beste manier om 'm te gaan zien in de bios zijn geweest. De reacties waren alleen overal zo lauw, dat ik dat maar achterwege heb gelaten.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:04 schreef Maikel_1981 het volgende:
[..]
Dan mis je de beste film van de afgelopen vijf jaar.
Nou ja, de bioscoop is volgens mij de enige manier om deze film te ervaren, dus het is wat dat betreft maar goed dat je hem niet op DVD kijkt. Maar de reacties waren echt niet overal lauw hoor, ik heb hem drie keer gezien in de bios en er zijn ontzettend veel mensen die het tot de beste film van het jaar rekenen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:08 schreef Mike het volgende:
[..]
Volgens mij zou de beste manier om 'm te gaan zien in de bios zijn geweest. De reacties waren alleen overal zo lauw, dat ik dat maar achterwege heb gelaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |