abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40519869
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:02 schreef Jenny_ het volgende:
Elizabeth town, en er was geen kont aan!
Die is inderdaad ECHT slecht.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:53:52 #202
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40520636

Night of the Living Dead
Het goedkope scenario/ acteer/regie/camera/montage-debuut van Romero won gestaag de cultstatus en zorgde voor een vloed aan bloederige zombiefilms. Straling doet doden uit hun graven komen en een Amerikaans dorp uitroeien. Een groepje mensen in een boerderij houdt stand, maar slechts één zal de nacht doorkomen.Hulde aan deze film
8/10
  † In Memoriam † zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:53:37 #203
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_40522410
Ballada o soldate (1959)

Russische anti-oorlogsfilm, die het leed van de oorlog demonstreert aan de hand van de lotgevallen van een jonge soldaat die verlof krijgt. Dat klinkt niet zo spectaculair, maar regisseur Chukhrai weet er een klein meesterwerkje van te maken. Een voor Russische begrippen hoog tempo en korte speelduur, maar wel de traditionele schitterende beelden. En Zhanna Prokhorenko . Aanrader!

Ik ga voor een 8½. Da's geen top 100-, maar wel een top 200-plek.

Edit: ik zie nu dat ik met dat cijfer zelfs nog onder de IMDB-rating zit
Sheridana +1
pi_40523286
BASIC INSTINCT 2

BASIC INSTINCT 2: RISK ADDICTION

Niet zo leuk als BASIC INSTINCT en ik mis de chemie die de hoofdrolspelers uit die film hadden, maar niet zo slecht als de reviews die ik net zat door te bladeren

Ik ben dan mischien wat idioot, maar ik merkte knipoogjes naar TENEBRE en IN THE MOUTH OF MADNESS op, maar dat zal wel aan mij liggen
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:15:48 #205
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_40525192
Hostel is een film waarover je wil nadenken... voordat je hem gaat kijken. Ik had er zelf niet veel problemen mee, maar voor mensen met een zwakke maag is dit een afrader... tenzij je wil zien hoe je het beste een oogzenuw door kan knippen.

Ik vond Ôdishon beter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_40525468
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:59 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Jij schroeft al die IMDb scores aardig op he?
Ach, je kiest doorgaans toch de films die je iets meer liggen, dus de kans is groter dat je bovengemiddelde waardering voor een film hebt. Al denk ik eerder dat de kans dat je van een goede film een bericht invoert bovengemiddeld is.
pi_40526187
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 21:53 schreef Sokolsky het volgende:
Ballada o soldate (1959)

Russische anti-oorlogsfilm, die het leed van de oorlog demonstreert aan de hand van de lotgevallen van een jonge soldaat die verlof krijgt. Dat klinkt niet zo spectaculair, maar regisseur Chukhrai weet er een klein meesterwerkje van te maken. Een voor Russische begrippen hoog tempo en korte speelduur, maar wel de traditionele schitterende beelden. En Zhanna Prokhorenko . Aanrader!

[afbeelding]

Ik ga voor een 8½. Da's geen top 100-, maar wel een top 200-plek.

Edit: ik zie nu dat ik met dat cijfer zelfs nog onder de IMDB-rating zit
vorige week ook gezien, prachtig idd
  zondag 6 augustus 2006 @ 01:03:09 #208
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40528495

The Third Man
Een schrijver, Holly Martins, arriveert in het na-oorlogse Wenen dat door de geallieerde overwinnaars opgedeeld is in verschillende sectoren. Hij is daar heen gegaan na een uitnodiging van een oude schoolvriend, Harry Lime, die hem een baan heeft aangeboden. Eenmaal aangekomen blijkt echter dat Lime recentelijk is omgekomen in een vreemd verkeersongeluk. Martins besluit alles op alles te zetten om er achter te komen wat er echt met Harry Lime gebeurd is.
9.5/10
pi_40528854
Paar dagen terug gezien:

The Dude is cool =)

Blow met Johnny Depp en Penelope Cruz.
I bet you could suck a golf ball through a garden hose!
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 02:36:00 #210
4571 Sokolsky
pi_40530824
Riri Shushu no subete (All About Lily Chou-Chou) (2001)

Oké, dit is dus absoluut niet mijn ding. Ik dacht dat dat vreselijke schermvullende Japanse typwerk een gimmick was voor de openingscredits ofzo, maar dat bleek dus gewoon de hele film door te gaan. Verder heb ik normaal geen moeite met handheld camera's, maar Iwai's cameraman lijkt 'm te gebruiken terwijl 'ie dronken dansjes aan het uitvoeren is. Het muziekgebruik was weliswaar origineel, maar ik vond 't voornamelijk misplaatst. En tussen al deze ergernissen door heb ik nog geprobeerd het ingewikkeld gestructureerde verhaal te volgen; voor zover dat lukte vond ik het niet erg boeiend. Wel zaten er een paar mooi geschoten scènes tussen; de aftiteling hoort daar niet bij, maar die kwam na 2,5 uur wel als een bevrijding. Ik kan helaas niet meer geven dan een 4.
Sheridana +1
pi_40530966
THE BREAK-UP

Verbazingwekkend leuke comedy eigenlijk gezien het clichérijke plot, maar Vaughn en Aniston hebben blijkbaar meer in hun mars om dit een genietbare film te maken, vooral Vaughn is erg op dreef

Aanrader

En ja. Het is allemaal erg herkenbaar

zondag 6 augustus 2006 @ 08:18:41 #212
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_40533891
swamp water

een man, tom keefer (WB) is het moeras in gevlucht nadat hij ter dood is veroordeeld. hij beweert de moord niet te hebben gepleegd. Ben (DA) gaat het moeras in om zijn hond Trouble te zoeken. hij vindt de hond bij tom keefer en ze sluiten vriendschap. daardoor raakt Ben in het dorp bevriend met Julie (AB) de dochter van Tom. Dit zint de vriendin van Ben niet en ze neemt wraak.

leuke film, typische Renoir, maar zeker met Ford saus, maar een van de mindere Renoirs (toch nog prima)
pi_40534089
Phileine zegt sorry

Phileine neukt met vriendjes en zuipt met vriendinnetjes. Phileine schiet op mensen met haar wijsvinger: ‘Paf!’. Phileine heeft haar vriendje Max verleid op een plee en er een foto van laten maken, die op haar nachtkastje staat. Phileine heeft een hekel aan het woord ‘knuffelen’. Phileine huilt nooit; dat doen anderen alleen maar, gadverdamme. Phileine zegt ‘kutpijpen’ als ze het over neuken heeft. Phileine jat haar moeders Gold Card om Max achterna te vliegen naar New York. Phileine knakt ‘tere jongenszieltjes’ voor haar plezier. Phileine is, kortom, een superbitch en heel erg stoer. En Phileine zegt nooit, maar dan ook nooit, sorry.

Erg leuke film
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 11:39:22 #214
4571 Sokolsky
pi_40535873
How Green Was My Valley (1941)

John Ford staat vooral bekend om zin westerns, maar juist de niet-westerns vind ik zijn beste films. Dit is een sterk drama over een Welsh mijnwerkersstadje, waar de jonge hoofdpersoon zich staande probeert te houden. Bijna net zo sterk als The Grapes of Wrath; het heeft dezelfde sfeer van misère vermengd met saamhorigheid. Won vijf Oscars, waaronder voor Beste Film, Beste Regie en Beste Mannelijke Bijrol. Die laatste, voor Donald Crisp, is zeker terecht, maar in de andere categorieën versloeg 'ie Citizen Kane... Hele dikke 8.
Sheridana +1
pi_40544132
THE SANDMAN

Aardig maar wat traag filmpje van J.R.Bookwalter die beter werk afleverde met DEAD NEXT DOOR en OZONE
quote:
Set in a trailer park filled with lots of kooky characters, The Sandman follows insomniac romance novelist Gary (A.J. Richards) as he suffers through tough times with his girlfriend, endures the misfortune of his annoying cousin unexpectedly crashing at his pad, and tries to convince people that there's something out there stalking the residents of their small town while they sleep. Poor Gary. He's not doing so well. In fact, there is something out there murdering people in their sleep, giving them good dreams in exchange for their souls.
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:53:43 #216
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_40548227
Confessions of a Window Cleaner (1974)
Dit is echt waar fantastisch. Wie verzint dit .

Gozer is raamwasser en als hij op z'n ladder staat en naar binnen kijkt is er altijd net een dame poedelnaakt. .. Of hij moet z'n broek uit trekken om me te doen om te yoga'n. Echt met elke klant loopt hij te neuken en te doen ... ... Ook wordt hij nog verliefd op ene politieagente ( best wel een redelijk ding ) Tijdens een biosscoop bezoek probeert hij in het rokje te komen .. tjezus hoe opzichtig kan je het doen ... oh sorry ik was me popcorn kwijt .. en jaja een huwelijks aanzoek en zij gaat er op in ...

Ik vind dit echt puur genieten dit .... en je krijgt overigens ook het echte werk te zien. Ook van die goodlooking politieagente

Waar de zware onvoldoende vandaan komt .. dit is zo 100 keer beter dan onze Gulle Minnaar.

cijfer 6.5 / imdb 2.5

She's The Man (2006)
Haar Sebastian gaat stiekem naar London. Jaja Dat kan je doen als je ouders gescheiden zijn. Het zusje Viola denkt een bruut plan te hebben. Haar soccerteam gaat niet door en zij denkt een plan te hebben door voor Sebastian uittekomen dat ze zichzelf kan aanmelden voor de soccerteam of haar broersschool.

Zucht of niemand dat ziet je geen knul bent. .. JEZUS hoe blind zijn die knakkers op school. Hier zat ik me mateloos aan te irriteren. Waarom zien ook de ladies het niet.
Uiteraard wordt zij(hij) verliefd op de hunk van school hoe verspelbaar. En alle troelaas vallen als een blok voor hem(haar). zucht.

Kweet niet maar vind haar er nu niet knap uit zien ... Ze kijkt een beetje boel vuil uit er haar ogen. Zeer zeker not my type.

Waar de ruime voldoende vandaan komt, ik kan er niet bij.

cijfer 4.5 / cijer 6.5

RV (2006)
Robin Williams heeft een RV gehuurd. Uiteraard weet hij niet met dat ding om te gaan. Als snel moet de poeptank geleegd worden .. leuk .. hulp van een stel malloten.
Ze belanden in de ene problemen in de andere ...nounou wat leuk allemaal. Met als diepte punt als hij stiekum tijdens het familievakantie toch een werkpresentatie gaat doen. En dus met de RV stiekum ontsnapt.

Heb het eigenlijk wel gehad met de grappen en grollen van Robin Williams. ZIjn dagen zijn wel geteld als clown. Want dat is hij in deze film. Een sukkel van vader... pff

cijfer 5.5 / imdb 5.3

Death Ride / Haunted Highway (2006)
De gekozen DVD titel slaat helemaal totaal nergens op. Bioscooptitel is een betere titel.

De film begint als vent, z'n vrouw bruut behandeld. ze valt, dood. Hij wil van haar af en rolt haar in een kleed. En gaat snachts op pad om haar te dumpen. Al snel krijgt hij hallucinaties en gaat ie rare dingen doen wat de aandacht trekt. Het is wel duidelijk een B/C-horror. En om eerlijk te zijn .. me vader kan waarschijnlijk beter filmen... Daarintegen is het nu ook weer niet dat slecht.

Death Tunnel die ik vorige week heb bekeken was toch wel weer een cinematisch dieptepunt. Daar valt deze film zeker niet onder.

cijfer 4 / IMDB --

Poseidon (2006)
Wel aardige remake van deze rampenfilm. Alleen vraag ik me af, was het echt nodig. De versie uit 1972 is toch helemaal nog niet zo gedateert. Om eerlijk te zijn waren de graphics in de oude al erg bruut. De golf kwam mij wat de CGI over. Als een bepaalde lat niet meer gehaald wordt (vanwege budget) is het duidelijk wat minder allemaal.
En weer een film waar in dat rotjong de heleboel redt. In Hostage had ie ook al de boeven te snel af in z'n geheime gangenstelsel.

Wat me ook dwars zit dat ze gaan ruzieen over niks, als je probeert te ontsnappen uit een zinkende cruiseschip. Het zal wel natuurlijk zijn dat we altijd moeten ruzieen. Maar in mijn belevenings wereld is dat gezeur even op een lager plan.

cijfer 6 / imdb 5.6

[ Bericht 8% gewijzigd door Lambiekje op 06-08-2006 19:07:05 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 augustus 2006 @ 19:12:31 #217
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_40548671
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

al tig keer gezien, maar tot vandaag nog nooit met het audiocommentaar. Nu dus wel. Best leuk soms, behalve dat ze producer Rick McCallum best mogen afschieten. Die vent vindt het ene nog fantastischer dan het andere, en had echt niks interessants te melden. George Lucas en die hoofd animator daarentegen wel.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_40551816
Teenage Mutant Ninja Turtles
ik moest toch een traantje wegpinken toen Splinter's verschijning zich liet zien tijdens het kampvuur
  zondag 6 augustus 2006 @ 21:05:28 #219
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_40551885
Heb pas Pirates of the Caribbean 2 gezien...Groot fan van die films...
Gisteravond hebben we hier thuis Casanova gekeken. Was wel een aparte film.
Dark Blessings from the other world
  zondag 6 augustus 2006 @ 21:09:26 #220
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40551990

Little Man
Lilliputter Calvin Sims is een crimineel, die op een dag een kostbare diamant weet te stelen. Om het te verbergen, stopt hij het in de handtas van een voorbijgaande vrouw. Als Calvin de diamant dan terug wil hebben, besluit hij zich als een baby voor te doen. Als hij dan vervolgens door de vrouw en haar man in huis wordt genomen, gaat hij op zoek naar de diamant ...
Films staat op nr 10 in de imdb bottom top 100
Desondank zaten er een paar leuke grappen in.
6/10
pi_40552717
in de bios gezien

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

Leuke film, genoeg lachwekkende stuken, een perfect spelende Depp, en een mooi open einde voor deel 3, waar ik erg benieuwd naar ben.

zondag 6 augustus 2006 @ 21:49:40 #222
40664 Durbin
Who knows..
pi_40553295
Een weekendje klassiekers:

Suspiria (1977, Italy)
Sfeervolle, bijna surrealistische film van Argento. Sterke soundtrack ook.

The Texas Chainsaw Massacre (1974, USA)
Opvallend weinig gore, maar alleen de gecreëerde sfeer is al genoeg om dit één van de meest beklemmende horrorfilms te maken. Mede versterkt door de kille (geen soundtrack) opzet van de film.

The Evil Dead (1981, USA)
Het meest serieuze deel van de trilogie. Low-budget sfeertje, leuk camerawerk, veel gore en een aimabele Ash. Af en toe heb ik het audiocommentaar van Campbell aangezet, wat het geheel nog leuker maakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Durbin op 06-08-2006 21:59:39 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_40554957
Texas Chainsaw Massacre [2003],
quote:
Een groepje jongeren zijn op weg naar een concert, als ze onderweg een zwaar getraumatiseerd meisje oppikken die even later zelfmoord pleegt. Ze besluiten een telefoon te zoeken en belanden bij het huis van de familie Hewitt en de kannibalistische moordenaar Leatherface, die met z'n kettingzaag vervolgens achter de jongeren aangaat.
quote:
Moviemeter.nl
Remake van de klasieker uit 1974, "Leuke verstand-op-nul-en-kijken-met-popcorn-in-de-hand" film. Het heeft niet zo'n grote indruk achtergelaten als SAW.

Toch
  zondag 6 augustus 2006 @ 22:41:52 #224
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40555264
Te ieders informatie:

Letyat zhuravli (The Cranes Are Flying)
Russisch romantisch oorlogsdrama. In dat opzicht heeft het veel gemeen met Ballad of a Soldier, al is de opzet hier iets anders. Het verhaal is zeker ook leuk en vrij sterk gebracht, maar uiteindelijk is hij wel op alle vlakken net een tikkeltje minder dan de ballade, daar werd ik toch wat meer meegesleept in de romance en de hoofdrolspeelster was daar ook iets leuker, al mag Tatyana Samojlova er ook best zijn.

Madame de...
Ik vond Letter from an Unknown Woman erg mooi, dus ik wilde deze Ophüls ook eens kijken. En het was opnieuw zeer schoon, al val ik in herhaling, want net als hierboven was hij wel op alle vlakken net een tikkeltje minder dan LfaUW, desalniettemin is het best een aanrader en heeft hij vooral op het einde veel overeenkomsten met die film. Vooral de sobere maar sterke acteerprestatie van Vittorio De Sica (of all people) vond ik een aangename verrassing.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:11:10 #225
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40556468
The weather man en miss congeniality 2.

De laatste is echt een chick flick, ik vond 'm leuk The weather man is een stuk serieuzer en 't duurde ff voor ik in de film zat...maar de boodschap vond ik mooi!
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_40556769
Charlie: The Life and Art of Charles Chaplin
Docu over het leven van Chaplin. Iedere liefhebber zou 'm moeten bekijken, want de docu bevat de allereerste bewegende beelden van Chaplin, privé filmpjes in kleur, kijkjes achter de schermen van zijn grote producties, interviews met familie en collegae enz enz. En daar zitten echt pareltjes van fragmenten tussen. Een Chaplin tijdens zijn depressie en een oude versleten man die als een held onthaalt wordt in Cannes zijn de hoogtepunten wat mij betreft. Amerikanen kunnen wel altijd zo lekker blijven hangen in hun verafgodingen, maar tóch is deze docu de moeite waard. Charlie is een legende; deze documenaire is hem best waardig.
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:35:01 #227
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40557425
Man On Fire

Goede film met betere Denzel Washington. Dakota Flanning vond ik niet zo irritant als in haar andere films, misschien omdat ze een groot deel van de film kwijt is. Daarnaast vond ik de spanning tussen het kind en de bodyguard op sommige moment een beetje vreemd en vond ik het kind over-de-top intelligent.

Al met al, een dikke 8.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_40558469
Gister nog:

Heel indrukwekkend & spannend. Een aanrader!
pi_40559691
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:47 schreef Sai het volgende:
Ik ben nog steeds alles met meer dan 25000 stemmen op IMDb aan het kijken.
Waar vind je zo'n overzicht?
pi_40559727
Vandaag Motel Hell en Titus gezien. Beide juweeltjes.
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:09 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Little Man
Lilliputter Calvin Sims is een crimineel, die op een dag een kostbare diamant weet te stelen. Om het te verbergen, stopt hij het in de handtas van een voorbijgaande vrouw. Als Calvin de diamant dan terug wil hebben, besluit hij zich als een baby voor te doen. Als hij dan vervolgens door de vrouw en haar man in huis wordt genomen, gaat hij op zoek naar de diamant ...
Films staat op nr 10 in de imdb bottom top 100
Desondank zaten er een paar leuke grappen in.
6/10
Ik wordt al agressief als ik de trailer zie.
pi_40559801
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:46 schreef M.Night-Shyamalan het volgende:

[..]

imdb power search vermoed ik. Ik kom op ruim 400 titels zonder de TV series e.d.
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 00:52:26 #232
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40559849
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:46 schreef M.Night-Shyamalan het volgende:

[..]

http://us.imdb.com/list

En dan bij minimum amount of votes 25000 invullen. Wel even aangeven dat je geen tv-films enzo wilt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 7 augustus 2006 @ 02:37:16 #233
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40561888

Asphalt Jungle, The (1950)
Er zijn steeds meer criminele activiteiten in hun district en het ziet er naar uit dat er één man achter zit. In de jungle van de stad wil hij nog 1 laatste kraak zetten, en daarvoor selecteert hij zijn mannetjes nauwkeurig.
8.5/10
pi_40563227
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 00:06 schreef Shining_x het volgende:
Gister nog:
[afbeelding]

Heel indrukwekkend & spannend. Een aanrader!
inderdaad een aanrader!

Laatste week niet echt meer een film gezien, week ervoor: 8 mile, pirates of the carribean 2 en united 93.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:42:49 #235
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_40569156
Hard Candy (David Slade, 2005)
Leuke, originele film die met het eenvoudige concept de aandacht toch de hele tijd vast weet te houden. De goede performances van beide spelers helpen daar bij, maar ook het goede camerawerk. Vooral het kleurgebruik is opvallend. In rustige scenes zijn de kleuren naturel, maar zodra de spanning opgebouwd wordt en de sfeer naargeestiger wordt, verandert de kleur naar blauw. ***½
pi_40571951
TO KAKO

EVIL

Horrorfilms zijn op dit moment weer populair in de bioscoop, maar de underground scene zit vol met zombiefilms, waar er op dit moment een beetje teveel van zijn om origineel te zijn. Zo vol dat ze in Griekenland zelfs een splatterfilm hebben gemaakt met zombies en dat is volgens mij de eerste horrorfilm na TA PEDHIA TOU DHIAVOLOU ('75!) en dat was niet eens écht een horrorfilm

Een aantal mijnwerkers of zo ontdekken een inham en voelen zich s'avonds een beetje rot. Letterlijk want ze zijn zombies geworden die binnen de kortste keren een groot deel van een stad hebben omgeturnd tot een groot abottoir waarbij enige overlevenden moeten vechten voor hun leven.

Jammer van de techno 'muziek' en de rennende zombies. Zombies horen te slenteren. Wel leuk natuurlijk dat een land als Griekenland die TO-TAAL geen historie heeft met de genrefilm nu een poging gewaagd heeft maar het mist allemaal net ff wat. De effecten zijn behoorlijk voor een lowbudget film als dit maar het akteren van zelfs de zombies is slecht en de editor heeft zich veel te veel uitgeleefd waardoor dit meer op een langgerekte videoclip lijkt dan op een splatterfilm

Een 6 voor de moed

pi_40572156
New York, New York

Hele leuke film, mooie setting. Goed geacteerd en gezongen door Liza Minnelli. Fantastische muziek ook.
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:21:03 #238
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40572215
Lucky Number Slevin (2006)
Hele gave film, die past in het rijtje Pulp Fiction, Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Boondock Saints etc. De actie is gaaf. Het verhaal is goed uitgewerkt. De grapjes zijn geinig. Maar de film moet het vooral hebben van de verrassende cast. Josh Hartnett is erg sterk in de hoofdrol. Lucy Liu speelt voor de verandering eens een leuk schattige girl-next-door-babe ipv een bitch. Bruce Willis doet heel goed zijn ding. Maar de grootste verrassingen zijn Morgan Freeman, die schittert in een ontzettende on-"Morgan Freeman"-rol, en Ben Kingsley, die je ook niet zou verwachten als gangsterbaas.
cijfer: 9

The Third Man (1949)
Eigenlijk viel die een beetje tegen. Hij was nog steeds erg goed, maar niet zo goed als ik had verwacht van deze grote klassieker. Misschien waren mijn verwachtingen iets te groot. Het stuk met Orson Welles in het reuzenrad, dat eindigt in de befaamde koekoeksklok-speech is natuurlijk wel fantastisch.
cijfer: 8.5

Land des Schweigens und der Dunkelheit (1971)
Documentaire over mensen die het verschrikkelijke lot getroffen hebben, dat ze zowel doof als blind zijn (of aan het worden zijn.) Werner Herzog brengt alles prachtig en ontroerend in beeld. Hoewel doofblinden natuurlijk wel ideaale personen zijn om te filmen als documentaire maker.
cijfer: 9
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:33:09 #239
16701 scanman01
Today's a good day
pi_40590144
Flight 93

Adembenemend.... kippenvel ... schokkend .... Een film die iedereen moet zien.

Cijfer: 8.5
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_40595344
DEAD PEOPLE

MESSIAH OF EVIL/REVENGE OF THE SCREAMING DEAD/THE SECOND COMING

Niet zo speciaal dit, en ook niet echt duidelijk waar het allemaal om gaat, tis iig iets over een grietje die naar een dorpje gaat en ontdekt dat de mensen op z'n minst een beetje apart zijn, maar er zit een hele mooie dame in die ik nog niet vaak heb gezien denk ik, al komt ze me vaag bekend voor

Een hele mooie dame:

Marianna Hill

Een hele lelijke vent

En winnaar in de categorie 'Most Fucked Up Poster'

pi_40597165
SCARY MOVIE 4

De SAW geintjes zijn wel aardig en de sfx ook, maar over het algemeen veel fart jokes. Erg veel.

dinsdag 8 augustus 2006 @ 03:33:14 #242
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40597492
Leef

Sterke Nederlandse film waarbij je helaas de flashbacks moet kijken om de film te kunnen begrijpen, en dat is jammer. Ik vind de film erg sterk geacteerd waarbij zelfs Tanja Jess een goede indruk achterliet. Liefde, leven en laten, zijn in mijn ogen de 3 kernpunten van de film, het in beeld brengen hiervan is goed gelukt. Wat ik al eerder aangaf, en wat mijn punt naar beneden haalt, zijn de flashbacks die bij mij af en toe gekromde tenen gaven.

Al met al een 7.5.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_40598986
Throne of Blood
De vierde film van Kurosawa die ik gezien heb (na Ran, Seven Samurai & Roshomon), maar de eerste waar ik écht van onder de indruk was. Dit verhaal sprak me simpelweg op alle fronten aan. Echt ongelooflijk, wat een krachtige film.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:27:25 #244
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40599948
Heaven Can Wait (Ernst Lubitsch - 1943)
Een overleden man komt aan de poort van de hel, in de veronderstelling dat hij daar thuis hoort. Hij moet echter eerst zijn levensverhaal vertellen voor hij binnen mag en daar gaat de film dus over. Hieruit blijkt dat hij getrouwd was met ene Gene Tierney en gebeuren er nog allerlei jaren '40 romcom dingen, waarbij we leren dat hij misschien toch aan de verkeerde poort staat.

Nobi (Kon Ichikawa - 1959)
Vrij deprimerend Japans anti-oorlogsmanifest. Een hoop Japanners zijn tijdens de tweede wereldoorlog op de Filippijnen met de Amerikanen aan het vechten, maar de omstandigheden zijn zo slecht dat ze eigenlijk een hoop wilden zijn die zelfs naar kannibalisme overstappen om toch maar voedsel te hebben. De wanhoop druipt van het scherm (nog meer dan op het einde van de Ningen no Joken-trilogie) en daardoor is het geen prettige film. Wel sterk uiteraard.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:40:13 #245
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_40601596
Das Schloß

zo vaag als een kafka-verhaal maar kan zijn. over een landmeter die in een dorp aankomt, waar niemand een landmeter wil, ook al is er ook een gevraagd.
hij krijgt 2 hulpjes, die zich als strontvliegen op hem werpen. na korte tijd verovert hij een vrouw. ze was de geliefde van de kasteelheer, maar is zo labiel als een gemiddelde gestoorde.

lekker vage film, die wel meteen in de absolute Top 5 van films met een onverwacht einde kan.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:15:32 #246
40664 Durbin
Who knows..
pi_40602621
The Break-Up (2006, USA)
Een samenwonend stel (Vaughn en Aniston) krijgen ruzie en gaan uitelkaar, maar blijven noodgedwongen in hetzelfde appartement wonen om elkaar vervolgens steeds verder tot het uiterste te drijven. Komedie dat aardig begint, maar al snel eentonig begint te worden door het constante geruzie. Ik kan me voorstellen dat Vaughn niet bij iedereen even geliefd is, maar ik vind het altijd wel een komische acteur om naar te kijken. Overigens brengt Aniston het er ook best goed vanaf.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:32:30 #247
79518 Maikel_1981
Anti-filmsnob
pi_40605080
Gloria (Cassavetes, 1980). Wong Kar-wai heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij zich voor zijn ‘Chungking Express’ liet inspireren door ‘Gloria’ van John Cassavetes. En het is dan ook een hele bijzondere film, maar van Cassavetes verwacht je ook niet anders. Het is een merkwaardig schizofrene film met mensen die constant op de vlucht zijn, een soort film noir-achtig sfeertje waarbij de ‘ontwrichte samenleving’ van de noir een nieuwe dimensie krijgt, want het gevaar loert in deze film letterlijk op iedere hoek. De film kent uiteraard dat meanderende tempo van alle Cassavetes films met altijd het gevoel van cinema vérité en improvisatie, maar tegelijkertijd kent de film ook opvallend veel actie en sensatie voor Cassavetes. Wat ik een beetje miste waren de lang opgerekte scènes waarin Cassavetes zo’n sterke emotionele spanningsboog weet te bereiken, waardoor de film aanvankelijk een beetje de emotionele intensiteit mist die veel van zijn andere films wel hebben. Echter, het einde van de film deed mij weer volledig in tranen uitbarsten, waardoor ik besefte dat het Cassavetes andermaal gelukt was om een band te creëren tussen publiek en de karakters en de film toch weer de emotionele catharsis weet te bewerkstelligen. Wellicht niet de beste instapper voor onbekenden van deze eigenzinnige pionier, maar een klassieker op zijn eigen manier.

Capote (Miller, 2005). Ik was nogal teleurgesteld door deze film die wat mij betreft alle ophef niet waard is. Mijn grootste probleem met de film (buiten de visueel oersaaie stijl) lag ironisch genoeg bij de veelgeprezen performance van Philip Seymour Hoffman, normaal gesproken een van mijn favoriete acteurs. Hij zal ongetwijfeld een zeer natuurgetrouwe weerspiegeling gegeven hebben van de echte Truman Capote, maar de figuur die Hoffman hier neerzet was een zeer naar en egoïstisch persoon die mij nergens wist te bereiken, sterker nog eerder wist af te schrikken. Ook de rest van de personages bleven van bordkarton, waardoor iedere vorm van emotionele betrokkenheid volledig uitbleef en ik mezelf afvroeg waarom ik toch in vredesnaam naar de film zat te kijken. Het was werkelijk een treurig jaar voor de Oscars…

Black Belly of the Tarantula (Cavara, 1971). Van alle kanten horde ik dat dit een van de beste films uit het giallo genre was en wellicht dat daarmee mijn verwachtingen te hoog gespannen waren en ik nog meer van de film verwacht had. Dat gezegd hebbende vond ik eigenlijk ook bijzonder weinig mis met deze film, dus wat lul ik? Ik vond het gewoon een zeer sterke film. Sommige moordscènes vond ik echter wat kort en afgeraffeld, dan zie ik toch liever een Argento achter de camera en het scenario leek hier en daar wat steken te laten vallen. Maar verder verveelt de film werkelijk geen moment, bevat het enkele echt sterke scènes, is het prettig gefilmd, zit het vol met mooie vrouwen en is de muziek van Ennio Morricone van topniveau. Kortom, alles wat het genre nodig heeft en zeker een hele sterke giallo film. Die stomme verwachtingen toch altijd…
pi_40605207
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:33 schreef scanman01 het volgende:
Flight 93

Adembenemend.... kippenvel ... schokkend .... Een film die iedereen moet zien.

Cijfer: 8.5
bedoel je niet united 93?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:54:15 #249
16701 scanman01
Today's a good day
pi_40605785
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:36 schreef Wolkje het volgende:

[..]

bedoel je niet united 93?
... Ik zie nu voor het eerst dat er twee films zijn gemaakt in 2006. Ik dacht dat 'flight 93' gewoon een alternatieve titel was voor europa ofzo. Maar nee, er zijn twee films: United 93 .... en ook Flight 93:

http://www.imdb.com/title/tt0475276/

http://www.imdb.com/title/tt0481522/

Dan moet ik United 93 dus ook nog even gaan bekijken. Die schijnt nog beter te zijn.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_40606140
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:32 schreef Maikel_1981 het volgende:

Black Belly of the Tarantula (Cavara, 1971)
Topper inderdaad.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')