abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:43:53 #181
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_40472275
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:45 schreef kinky_queen het volgende:
DEATH TUNNEL

Laat ik beginnen bij het pluspunt. De setting is redelijk creepy.

Ik ga niet alle minpunten opnoemen want dan tik ik mezelf een rsi.
De montage/editting is VRE-SE-LIJK, al die snelle flitsende beelden en jumpcuts, ik werd er naar van, het zou verboden moeten worden net als al die cheaptricks die de film rijk is evenals al die 'schrikmuziek' als er iets 'spannends' gebeurt. Dat gebeurde niet.

Een stel gleuven in een spookhuis is nou niet echt origineel te noemen maar als je er aan begint, doe het dan goed zoals in HELL NIGHT, doe het campy zoals in NIGHT OF THE DEMONS of haal een bult akteergeweld en talent en doe het zoals in THE HAUNTING, maar niet zoals hier. Het akteren is op een uitzondering na abominabel, het plot is niet origineel genoeg, de muziek is irritant, de film is groen, letterlijk, camerawerk zit geen greintje originaliteit in maar het belangrijkste ingredient wat een horrorfilm moet hebben ontbreekt ook nog eens en dat is sfeer. ELKE op zijn minst matige horrorfilm heeft sfeer of een bepaalde charme en dat heeft dit dodelijk koude produkt niet.

De IMDB Bottom #63/100 is terecht

[afbeelding]
Je hoopt echt dat die gleuven in 'hell' branden in dat niet spannende setting. Het was niet eens creepy. Dit is echt sinds tijden een echt beroerde film.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_40472416
Ik vond Pirates of the Caribbean 2 érrug mooi!
Ik heb echt m'n ogen uitgekeken!
Maar, de laatste film die ik gezien heb was gisteren, een paar afleveringen van Friends seizoen 6, samen met m'n liefje.
En als dat niet als film telt, dan heb ik Zoolander als laatst gezien.
Life's a bitch. Be its pimp.
pi_40472721
LA DAMA ROSSA UCCIDE SETTE VOLTE

THE RED QUEEN KILLS 7 TIMES/BLOOD FEAST/THE CORPSE WICH DIDN'T WANT TO DIE

Wat is dat toch met die Italiaanse gialli. Ze zijn bijna allemaal geweldig zo ook deze van Emilio Miraglia die ook al het bijzondere LA NOTTE CHE EVELYN USCÌ DALLA TOMBA regisseerde.

Alle ingredienten voor een goede giallo zijn aanwezig met een speciale vermelding voor de mooie dames

vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:43:15 #184
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_40475159
Eergisteren:
Family Guy Presents: Stewie Griffin - The Untold Story (Pete Michels & Peter Shin, 2005)
Niet heel veel anders dan een gemiddelde aflevering van Family Guy en dus erg leuk. Veel grappen, niet allemaal even sterk, maar veel grappiger dan het grootste deel van de komedies die we in de bioscoop te zien krijgen. Hoe leuk het ook is, negentig minuten lang Family Guy is echter misschien net iets te veel van het goede. De laatste vijf minuten vond ik niet veel meer aan. ****

Gisteren:
Der Totmacher (Romuald Karmakar, 1995)
Götz George is fantastisch als de psychopatische seriemoordenaar. Erg overtuigend brengt hij op maniakale wijze hoe hij van de lijken afkwam nadat hij ze vermoord had. Langzaamaan krijgen we door het interview, waaruit de film in z'n geheel bestaat, steeds meer details over zijn leven en zijn daden te weten. Dit interview duurt in mijn ogen net even iets te lang om in de eentonige setting constant te blijven boeien, maar toch erg knap hoe de weerzinwekkende daden levendig gemaakt worden enkel door middel van het woord. ****

Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism (Robert Greenwald, 2005)
Best goede documentaire die duidelijk op de foute gang van zaken wijst bij Fox News. Vooral hoe Jeremy Glick behandeld wordt door Bill O'Reilly is beschamend. De documentaire is niet bijzonder in elkaar gezet, maar het onderwerp is wel belangrijk en ligt mooi bloot hoe een deel van het Amerikaanse volk van de domme gehouden wordt. ***½

Poseidon (Wolfgang Petersen, 2006)
Lekker compacte rampenfilm, gebaseerd op de film The Poseidon Adventure uit 1972. In anderhalf uur wordt het hele verhaal er doorheengejaagd en dat is zowel een pluspunt als een minpunt. Het minpunt is dat er geen enkele binding optreedt tussen de personages en de kijker. Je komt nauwelijks iets over ze te weten, alleen het hoog nodige. Dit zorgt er wel voor dat je niet door dergelijke clichés hoeft te worstelen en dat maakt het kijken van de film eigenlijk wel zo aangenaam. Prima hap slik weg vermaak. ***
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:56:02 #185
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40475555
Gisteren in de sneak:

You,Me And Dupree
Geinig filmpje met een standaard verhaal dat netjes de regeltjes van het boekje volgt maar wel leuk is uitgewerkt en een aantal keer erg grappig is. De hoofdrollen zijn goed gecast en worden goed neergezet, waarbij vooral Owen Wilson de show steelt door te doen waar ie goed in is: gek doen en overacten. Verder zitten er ook nog een paar leuke verwijzingen in naar andere films

IMDB Cijfer: 5,5/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:14:46 #186
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40482226
2001: A Space Odyssey (1968)

Visueel gezien is dit zonder twijfel Kubrick allerbeste. En qua filosofische inhoud ook, waardoor de film voor sommige onbegrijpelijk is. Echter bij het entertainment factor schiet de film imo net iets te kort bij de rest van Kubrick's besten, zoals Dr. Strangelove of A Clockwork Orange.
cijfer: 9.5

Zatôichi monogatari (The Tale of Zatoichi) (1962)
De eerste film uit de Zatoichi reeks van Kenji Misumi , waaring Zatoichi onderdak vindt bij een stel gangsters. Dan in een oorlog tussen die gang en een andere beland, terwijl de andere gang ook over een samurai beschikt. Op het einde moet Zatoichi het natuurlijk op nemen tegen die samurai, die ontzettende wederzijds respect voor elkaar hebben. Met Kenji Misumi, die een samurai film regiseert kan je niet misgaan. Shintaro Katsu is erg overtuigend als de blinde zwaardmeester Het enige nadeel was imo, dat het wel erg veel praten en voorbereiding was en iets te weinig actie. Maar als de actie dan komt eindelijk is de wel weer zeer onderhoudend.
cijfer: 8
pi_40488250
Heb net Bullit Boy gezien.. wel een goeie film.
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:02:29 #188
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_40488962
Vandaag ook Pirates of the Caribbean bekeken. Korte samenvatting:

+ Jack Sparrow blijft grappig
- Maar Jack Sparrow deed deze keer wat geforceerd aan
- Orlando Bloom heeft niet voldoende charisma om een film te dragen
- Keira Knigtley irriteert
+ Actiescenes zaten aardig in elkaar
+ Het geheel ziet er werkelijk Prachtig uit!
- Te veel verhaallijnen. En dat maakt de film een onsamenhangend geheel. Geen moment werd ik echt in de film gezogen, terwijl ik daar normaal heel vatbaar voor ben.

Al met al absoluut minder dan deel 1, maar nog wel vermakelijk. In ieder geval ben ik benieuwd naar deel 3.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:11:54 #189
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40491071
Vanmiddag:

The Birds
Geweldige film. Alles zit erin: wat humor, een beetje romance en veel, heel veel spanning. De scenes met de vogel aanvallen zijn echt spannend en eng, mede door de soundtrack. Op sommige momenten is de film ook onprettig om naar te kijken. Het acteerwerk is erg goed en dat maakt dit tot een zeer sterke film.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_40492484
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:11 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag:

The Birds
Geweldige film. Alles zit erin: wat humor, een beetje romance en veel, heel veel spanning. De scenes met de vogel aanvallen zijn echt spannend en eng, mede door de soundtrack. Op sommige momenten is de film ook onprettig om naar te kijken. Het acteerwerk is erg goed en dat maakt dit tot een zeer sterke film.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Jij schroeft al die IMDb scores aardig op he?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:14:36 #191
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40492935
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:59 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

iemand moet `t toch doen he
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:49:51 #192
16701 scanman01
Today's a good day
pi_40493831
Crazy/beautiful

Gisteren was de film op tv en ik heb de laatste 5 minuten gezien. Die spraken me zo aan, dat ik vandaag de film heb gedownload en gekeken. Wat een prachtige rol van Kirsten Dunst.
Echt een feel-good movie. Een heerlijke love story over twee mensen van totaal verschillende afkomst. Het klinkt allemaal vrij cliché, maar toch is het op zich best orgineel gedaan. Kirsten Dunst krijgt van mij een dikke 10 en de film een 7.5
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:34:37 #193
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40497359
Mouchette en Jakeob-ui jeongseok. Die eerste is Bresson zoals gebruikelijk, in het begin weer enorm wennen aan het nogal apatische acteerwerk, maar uiteindelijk loont het de moeite. In die tweede doet uitermate schattig Koreaantje Ye-jin Son mee, dat alleen al was voldoende om te kijken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:45:14 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_40499991
Arnold Marathon.

Eerst Commando (I'll be back, Bennet), gevolgd door Red Heat (I do not want to touch his ass. I want to make him talk!)
  † In Memoriam † zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:57:04 #195
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_40500406
Ik ga vooruit, ik weet al direct dat Ye-jin Son uit A Moment to Remember is

In het kader van mijn SoK-projectje:

Hana to Arisu (2004)

Mijn eerste Iwai. Lief en luchtig filmpje. Mierzoete beelden en nogal aanwezige muziek, maar dat is eigenlijk best mooi. Grootste minpunt vond ik Anne Suzuki (Hana); haar personage was bij vlagen behoorlijk irritant, zodat ik een aantal keren echt zat te wachten totdat Yu Aoi (Alice) weer in beeld kwam. Deze had enkele bijzonder sterke scènes; natuurlijk het ballet, maar ook het hele bezoek van haar vader; Iwai weet met hele kleine middelen haarscherp het karakter van hun relatie te tonen.

Voorlopig een 7½, maar dat zou hoger kunnen worden. All About Lily Chou-Chou volgt binnenkort.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sokolsky op 05-08-2006 01:04:37 ]
Sheridana +1
  † In Memoriam † zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:53:23 #196
4571 Sokolsky
pi_40508437
Cat on a Hot Tin Roof (1958)

Sterke toneelverfilming van Richard Brooks. De goed uitgewerkte personages worden uitstekend vertolkt door met name Newman, Taylor en de mij onbekende Burl Ives. Jammer dat de scherpe kantjes van het toneelstuk er in deze versie afgevijld zijn, maar er blijft nog genoeg moois over. Ruime 8.
Sheridana +1
pi_40513172
In bios donderdagavond: The Lake House gezien
En gisteren op dvd: Wimbledon met Kirsten Dunst
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:45:34 #198
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40515489
Les choses de la vie
deze had dus eigenlijk in mijn top 100 gemogen. Alles zit juist in deze film. Mooi einde ook. Ach, volgend jaar dan maar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:52:40 #199
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_40517415
In deze vakantie tijd genoeg om te doen wat ik graag doe: Veel films kijken en boeken lezen. Van de week heb ik enkele oudjes bekeken die ik nog niet eerder heb gezien: Rebecca, Mildred Pierce
Mildred Pierce was te veel melodrama naar mijn smaak. Bovendien kijk ik nooit echt graag naar Joan Crawford, maar dat komt vrees ik omdat ik als kind ooit mommie dearest heb gezien.
Kind hearts and coronets was erg gaaf, leuke zwarte komedie met o.a. Alec Guinness in maar liefst acht vermakelijke rollen.

Last but not least. In het plaatselijke filmhuis is een retrospectief met Robert De Niro aan de gang. In het kader daarvan is 1900 te zien. Gisteravond ben ik naar het eerste deel geweest. Een lange zit, maar wat prachtig om dit meesterwerk eens op een groot scherm te kunnen bewonderen. Deel 2 volgt.
A spoonful of sugar...
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:02:32 #200
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_40517700
Elizabeth town, en er was geen kont aan!
Dreams do come true
pi_40519869
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:02 schreef Jenny_ het volgende:
Elizabeth town, en er was geen kont aan!
Die is inderdaad ECHT slecht.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:53:52 #202
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40520636

Night of the Living Dead
Het goedkope scenario/ acteer/regie/camera/montage-debuut van Romero won gestaag de cultstatus en zorgde voor een vloed aan bloederige zombiefilms. Straling doet doden uit hun graven komen en een Amerikaans dorp uitroeien. Een groepje mensen in een boerderij houdt stand, maar slechts één zal de nacht doorkomen.Hulde aan deze film
8/10
  † In Memoriam † zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:53:37 #203
4571 Sokolsky
pi_40522410
Ballada o soldate (1959)

Russische anti-oorlogsfilm, die het leed van de oorlog demonstreert aan de hand van de lotgevallen van een jonge soldaat die verlof krijgt. Dat klinkt niet zo spectaculair, maar regisseur Chukhrai weet er een klein meesterwerkje van te maken. Een voor Russische begrippen hoog tempo en korte speelduur, maar wel de traditionele schitterende beelden. En Zhanna Prokhorenko . Aanrader!

Ik ga voor een 8½. Da's geen top 100-, maar wel een top 200-plek.

Edit: ik zie nu dat ik met dat cijfer zelfs nog onder de IMDB-rating zit
Sheridana +1
pi_40523286
BASIC INSTINCT 2

BASIC INSTINCT 2: RISK ADDICTION

Niet zo leuk als BASIC INSTINCT en ik mis de chemie die de hoofdrolspelers uit die film hadden, maar niet zo slecht als de reviews die ik net zat door te bladeren

Ik ben dan mischien wat idioot, maar ik merkte knipoogjes naar TENEBRE en IN THE MOUTH OF MADNESS op, maar dat zal wel aan mij liggen
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:15:48 #205
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_40525192
Hostel is een film waarover je wil nadenken... voordat je hem gaat kijken. Ik had er zelf niet veel problemen mee, maar voor mensen met een zwakke maag is dit een afrader... tenzij je wil zien hoe je het beste een oogzenuw door kan knippen.

Ik vond Ôdishon beter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_40525468
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:59 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ach, je kiest doorgaans toch de films die je iets meer liggen, dus de kans is groter dat je bovengemiddelde waardering voor een film hebt. Al denk ik eerder dat de kans dat je van een goede film een bericht invoert bovengemiddeld is.
pi_40526187
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 21:53 schreef Sokolsky het volgende:
Ballada o soldate (1959)

Russische anti-oorlogsfilm, die het leed van de oorlog demonstreert aan de hand van de lotgevallen van een jonge soldaat die verlof krijgt. Dat klinkt niet zo spectaculair, maar regisseur Chukhrai weet er een klein meesterwerkje van te maken. Een voor Russische begrippen hoog tempo en korte speelduur, maar wel de traditionele schitterende beelden. En Zhanna Prokhorenko . Aanrader!

[afbeelding]

Ik ga voor een 8½. Da's geen top 100-, maar wel een top 200-plek.

Edit: ik zie nu dat ik met dat cijfer zelfs nog onder de IMDB-rating zit
vorige week ook gezien, prachtig idd
  zondag 6 augustus 2006 @ 01:03:09 #208
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40528495

The Third Man
Een schrijver, Holly Martins, arriveert in het na-oorlogse Wenen dat door de geallieerde overwinnaars opgedeeld is in verschillende sectoren. Hij is daar heen gegaan na een uitnodiging van een oude schoolvriend, Harry Lime, die hem een baan heeft aangeboden. Eenmaal aangekomen blijkt echter dat Lime recentelijk is omgekomen in een vreemd verkeersongeluk. Martins besluit alles op alles te zetten om er achter te komen wat er echt met Harry Lime gebeurd is.
9.5/10
pi_40528854
Paar dagen terug gezien:

The Dude is cool =)

Blow met Johnny Depp en Penelope Cruz.
I bet you could suck a golf ball through a garden hose!
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 02:36:00 #210
4571 Sokolsky
pi_40530824
Riri Shushu no subete (All About Lily Chou-Chou) (2001)

Oké, dit is dus absoluut niet mijn ding. Ik dacht dat dat vreselijke schermvullende Japanse typwerk een gimmick was voor de openingscredits ofzo, maar dat bleek dus gewoon de hele film door te gaan. Verder heb ik normaal geen moeite met handheld camera's, maar Iwai's cameraman lijkt 'm te gebruiken terwijl 'ie dronken dansjes aan het uitvoeren is. Het muziekgebruik was weliswaar origineel, maar ik vond 't voornamelijk misplaatst. En tussen al deze ergernissen door heb ik nog geprobeerd het ingewikkeld gestructureerde verhaal te volgen; voor zover dat lukte vond ik het niet erg boeiend. Wel zaten er een paar mooi geschoten scènes tussen; de aftiteling hoort daar niet bij, maar die kwam na 2,5 uur wel als een bevrijding. Ik kan helaas niet meer geven dan een 4.
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')