abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35537653
weet je wat, ik open gewoon nog een keer met dezelfde OP

stel dat je eens een film hebt gekeken, vandaag of een van de afgelopen dagen.....
stel dat je dat wil kenbaar maken......
stel dat je je mening er over wil geven........

misschien zelfs een plaatje posten

nou dat kan hier

vorig topic:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV

andere delen:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 12:00:05 #2
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35537682
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:47 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Val je nou over dat ie zegt "alweer een oudje inmiddels"? Ieder z'n eigen interpretatie.

The Green Mile is wel een puur meesterwerk
Een film uit '99 een oudje noemen en dan ook nog die term "maar", wat een tegenstelling inhoudt (dus films uit '99 zijn normaal gesproken niet de moeite van het kijken waard? ).

Ik vind 'm trouwens ook heel goed.
Sheridana +1
pi_35537704
Wallace and Gromit: The curse of the were rabbit.

† In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 12:01:28 #4
4571 Sokolsky
pi_35537714
Ik heb vanmorgen You Can't Take it With You (1938) gekeken en vond 'm eigenlijk een beetje te Capra. Zesje.
Sheridana +1
  maandag 27 februari 2006 @ 12:02:26 #5
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35537745
(#155) 2 ou 3 choses que je sais d'elle (Two or Three Things I Know About Her) (Jean-Luc Godard, 1967)
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat het een soort remake zou worden van The Big Sleep, waarin de detective van Humphrey Bogart vervangen werd door de vrouwelijke prostituée Marina Vlady. Aan het eindresultaat is dit totaal niet af te zien. Voor het eerst in z'n carrière heeft een film totaal geen plot en de film kan dan ook als een keerpunt in z'n oeuvre gezien worden. Het frivole is verdwenen en de boze, politiek bewuste maniak heeft de overhand genomen. Zo nonchalant als de titel is, zo is ook z'n opstelling tegenover de filmwetten. Hij staat er zo los van dat dit misschien zelfs nauwelijks een film genoemd kan worden. Video-essay is de beste omschrijving. Dit maakt het kijken ervan niet makkelijker. De filosofische en politieke statements, op fluistertoon uitgesproken, komen in vrij hoog tempo achter elkaar, zonder dat ze overduidelijk verband hebben met elkaar. De film is zo fragmentarisch als de poster. Dit zorgt er ook voor dat lang niet alles even boeiend is. De koffie-scene is wel fantastisch. Hier toont hij een mooi stukje zelfreflectie, terwijl de koffie op treffende wijze de cosmos benadert. ***½

Land of Plenty (Wim Wenders, 2004)
Goede kritische kijk op de Amerikaanse samenleving na 9/11. Angst regeert er en aan de economische problemen in het eigen land wordt geen aandacht besteedt. Behalve de mooie muziek en geinige humor is vooral Michelle Williams heel schattig in haar rol. Op een gegeven moment wordt de film nog redelijk spannend, doordat voor lange tijd niet helemaal duidelijk is of de oom echt iets op het spoor is of niet. ***½

My Left Foot (Jim Sheridan, 1989)
Goede debuutfilm van Jim Sheridan, die gedragen wordt door een fantastische Daniel Day-Lewis. Heel overtuigend geeft hij de spastische schilder/schrijver gestalte. Ook de rest van de cast zet goede acteerprestaties neer. Mede hierdoor is het een overtuigende biografie. ****

Zatôichi nidan-kiri (Zatoichi's Revenge) (Akira Inoue, 1965)
Deze Zatoichi-film is wat donkerder dan de anderen. Zo zien we bijvoorbeeld een martelingsscene. De plot verschilt weer niet zo heel veel van de andere films, maar is toch weer leuk om te kijken. Met name doordat Shintarô Katsu z'n rol zo goed op zich neemt. ***
  maandag 27 februari 2006 @ 12:03:27 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35537769
crosspost uit het vorige topic:

The Green Mile, al wel een oudje inmiddels (1999) maar zeker de moeite van het kijken waard. Echt een film die je meesleept ondanks zijn behoorlijke lengte van 3 uur en 8 minuten.
quote:
Hedendaagse indrukwekkende klassieker naar een verhaal van Stephen King en door regisseur Frank Darabont tot een magistraal scenario bewerkt. Als de oude Paul Edgecomb (Dabbs Greer) in het bejaardenhuis naar een oude Fred Astaire/Ginger Rogers-film kijkt komen de droevige herinneringen aan het jaar 1935 weer naar boven. Als gevangenbewaarder in de dodencellen (Blok E) van de Cold Mountain gevangenis in Louisiana maakt hij kennis met de ten onrechte ter dood veroordeelde John Coffey (Michael Clarke Duncan), een reus van een kerel maar met 'n kinderlijk verstand. Sinds zijn komst zal het alledaagse leven van de gevangenen en bewaarders nooit meer hetzelfde zijn, zeker als blijkt dat hij over speciale gaven beschikt waarmee hij zijn medemensen (en dieren) wil helpen. Zijn eigen lot ligt echter in de handen van anderen... Meesterlijk meesterwerk met wederom een schitterende Tom Hanks als de jonge Paul Edgecomb. Alle rollen zijn perfect ingevuld waarbij ik speciaal noem David Morse als Brutus 'Brutal' Howell, Michael Jeter als Eduard 'Del' Delacroix, Doug Hutchison (die de grootste etter uit de filmgeschiedenis speelt) als de gluiperd Percy Wetmore en natuurlijk de prachtige vertolking van Michael Clarke Duncan als de goedmoedige zwarte reus. Niet vergeten mag worden Spunk de muis als Mr.Jingles, die een meer dan belangrijke rol speelt in het verhaal. De film doet een behoorlijke aanslag op de verschillende emoties die een mens ten toon kan spreiden. Humor, horror, drama en droefenis worden in een prima tempo afgewisseld en slingert je als kijker van de ene in de andere emotie. Op de achtergrond speelt ook het omstreden onderwerp (met zijn voor en tegenstanders) van de doodstraf, welke tot op de dag van vandaag in Amerika nog altijd in veelvoud wordt toegepast. Deze productie drukt ons allen met de neus op de feiten hoe onmenselijk de doodstraf (met alle weerzinwekkende dingen die erbij horen zoals het 'galgenmaal' enz) in feite in werkelijkheid is en een inktzwarte smet is op het land dat er prat op gaat de 'grootste en beste democratie' te herbergen. Als een aanklacht tegen de doodstraf is deze film denk ik echter niet bedoeld, hoewel de gruwelijkheden op de electrische stoel ('The Old Sparky') tot in detail getoond worden. Prachtige fotografie van David Tattersall en een schitterende muzikale score van Thomas Newman. Deze drie uur durende productie verveelt geen seconde en houdt de liefhebber van de ware cinema aan zijn/haar stoel gekluisterd. Ongelofelijk maar waar werd deze film totaal over het hoofd gezien bij de Academy Awards! "The Green Mile" is een schitterende diamant toevertrouwd aan het celluloid. Wow!!
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 12:05:57 #7
4571 Sokolsky
pi_35537810
Had dan die zinsnede over dat oudje even gewijzigd.
Sheridana +1
pi_35538095
Moet ook nodig weer eens wat films gaan kijken.
pi_35538158
London
In tegenstelling tot de titel speelt de film zich niet in London af, maar betreft het hier een vrouw (Jessica Biel) die London als haar naam draagt. Haar vriend hoort dat ze gaat verhuizen en probeert het te voorkomen. Film speelt zich grotendeels op zelfde plek af en de gesprekken zijn erg grappig, al komt ook de gehele sfeer en situatie waarin ze zitten met alchol en drugsgebruik op een prominente plaats. Erg goeie rol ook weer van Jason Statham als Bateman, al is de rest van de voornl. jonge cast ook wel van een redelijk nivo

[ Bericht 6% gewijzigd door Atreidez op 27-02-2006 12:45:58 ]
Where facts are few, experts are many.
  maandag 27 februari 2006 @ 12:24:54 #10
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35538260
Euh. Nou. Alle voor- en nadelen van Rize kun je wel opsommen met 'lekker hep'. Ik bedoel, het is wel lekker hep allemaal, maar zeker in de tweede helft is het ook allemaal wel een beetje té lekker hep. Desondanks vind ik het toch nog wel een lekker heppe zeven waard.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_35538261
Zaterdag Aeon Flux gezien.

Best een aardige actiefilm met een leuke clou die je niet direct ziet aankomen.
Als is het verhaal misschien wat dun er zitten mooie actie scenes in en het kijkt lekker weg.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_35538578
Gisteren Just Like Heaven gezien. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van romantische komedies (vooral aan het onvermijdelijke 'alles-komt-op-zijn-pootjes-terecht'-einde kan ik me doodergeren), maar deze vond ik toch wel erg leuk. Misschien heeft het ermee te maken dat ik een griepje onder de leden heb en die slijmerigheid er dus ook nog wel bij kan, maar ik vond Mark Ruffalo echt komisch. Ik weet niet of er mensen zijn die In The Cut hebben gezien, waar hij ook in speelt? Dankzij die film blijf ik echt zo'n 'vies mannetje's beeld van hem houden... Maar deze film heeft daar wel een beetje aan afgedaan.
Geen hoogstandje, Just Like Heaven, maar zeker wel leuk om de tijd mee door te komen. En ook nog best grappig!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  maandag 27 februari 2006 @ 12:44:46 #13
82036 AstroStart
http://www.mushroomkingdom.nl
pi_35538738
Ik heb eergisteren voor het eerst Godfather I gezien en gisteravond het eerste deel van Godfather part II. Ik heb de Trilogie box vorige week gekocht en het was geen miskoop, want ik vind de films echt leuk.
De grootste Super Mario fansite van Nederland: Mushroom Kingdom.
pi_35538760
je schrijft negenenveertig niet als IL maar als XLIX, schande!

oja ik heb laatst gezien
terminator 1 & 2

Hoe ik er ook over nadenk, volgens mij klopt de logica van het tijdreizen niet. Zelfs al nemen we de onware premissen aan, dan nog zijn de gebeurtenissen niet logisch te verklaren, of, ik snap ze niet. De fijne nuance hiertussen is dat, als het klopt, de films beter zijn. Mijn eigen logica negerend moet ik zeggen dat dit echt fantastische films zijn. Cameron heeft vooral met deel2 wel de ultieme actiefilm gemaakt (samen met aliens). Maar deel1 heeft een duistere sfeer die ik zeker mis in deel2. De machine wordt niet vermenselijkt en er wordt geen relativerende humor gebruikt. Iets wat deel3 helemaal belachelijk maakt. De paralellen met het christendom zijn ook overal te vinden, maar beinvloed de films verder niet. Arnold Schwarzenegger is echt uitstekend aan het acteren hier, al zal niet iedereen dat met me eens zijn.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  maandag 27 februari 2006 @ 12:48:12 #15
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35538826
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:45 schreef steeg het volgende:
je schrijft negenenveertig niet als IL maar als XLIX, schande!
ja, dus?? waar heb je t over?
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 13:00:04 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_35539188
Dit weekend gezien:

Match Point
Aardige thriller van Woody Allen, waarbij het plot voor mij opeens wel een erg aparte wending krijgt, die niet door iedereen gewaardeerd zal worden. Afgezien van het verhaal is het natuurlijk sowieso geen straf om twee uur naar Scarlett Johansson te kijken.

49th Parallel
Een groepje Duitsers komt in WO II per ongeluk terecht in Canada en maakt daar kennis met 'democratie'. Een behoorlijk staaltje propaganda (met o.a. een kleine bijrol van Laurence Olivier), maar toch goed kijkbaar omdat het ook gewoon een thriller blijft.

The Doors
Ik hou op zich wel van films van Oliver Stone, maar ik vond dat hij bij deze film wat doorsloeg met z'n filmische trucjes. De opkomst en ondergang van Jim Morrison is op zich een interessant gegeven, maar wist me bij deze film niet de volle 140 minuten te boeien. Val Kilmer is wel perfect als Morrison en een aantal concertscenes zijn erg goed.

The Matador
Hippe misdaadcomedy met Pierce Brosnan, die zich van een compleet andere kant laat zien dan z'n James Bond-rol. Hij is goed op dreef in deze film en weet zelfs Greg Kinnear, waar ik normaal gesproken weinig aan vind, mee te trekken. Niet al te lang ook, deze film, en da's in deze tijd van films die uren moeten duren een verademing.

Judgment at Nuremberg
Deze film duurde dan wel erg lang, meer dan drie uur namelijk. Toch is dat geen nadeel in dit geval want de Judgment at Nuremberg blijft boeien van de eerste tot de laatste minuut. Spencer Tracy moet als rechter een oordeel vellen over een viertal rechters die in het Duitsland van Hitler gewoon doorgegaan zijn met hun werk en daarmee meewerkten aan de vernietiging van miljoenen mensen. Een aantal bijrollen wordt ingevuld door bekende filmsterren en dat leidt wel een beetje af. Zo zien we bv Judy Garland voorbij komen en ik denk dat zo'n rol meer impact heeft met een wat onbekender gezicht.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:00:04 #17
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35539189
Grave of the fireflies (Real life versie)

Zo mooi en zielig
pi_35539645
quote:
Match Point
Aardige thriller van Woody Allen, waarbij het plot voor mij opeens wel een erg aparte wending krijgt, die niet door iedereen gewaardeerd zal worden. Afgezien van het verhaal is het natuurlijk sowieso geen straf om twee uur naar Scarlett Johansson te kijken.

hij volgt het boek misdaad en straf van dostojewski heel erg. Hij veranderd natuurlijk wel enkele dingen en stopt er onder andere de factor geluk bij. Maar ik moet zeggen, de film was meer te begrijpen als je weet dat woody graag laat zien dat hij een intellectueel is (net als bij crimes and misdemeanors : klassieke allen)
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 13:22:24 #19
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_35539807
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:16 schreef steeg het volgende:

[..]

hij volgt het boek misdaad en straf van dostojewski heel erg. Hij veranderd natuurlijk wel enkele dingen en stopt er onder andere de factor geluk bij. Maar ik moet zeggen, de film was meer te begrijpen als je weet dat woody graag laat zien dat hij een intellectueel is (net als bij crimes and misdemeanors : klassieke allen)
Wat ik zelf redelijk ver vond gaan was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De factor 'geluk' vond ik trouwens wel weer tof uitgewerkt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_35540463
ja ik vond die scene met de ring, en de connectie met de tennisbal zeker goed en had gedacht dat Allen hem anders zou laten aflopen, zeker omdat ik bijtijds doorhad welk boek mede als inspiratie gebruikt werd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_35540494
Charly and the chocolate factory, leuke film wel,
maar kan iemand mij vertellen of het personage willy wonka is gebaseerd op Michael jackson?
pi_35541668
Nightbreed
Clive Barker heeft geweldige verhalen, maar 'zijn' fims zijn vaak bagger (Hellraiser I uitgesloten natuurlijk). Nightbreed is daar geen uitzondering op.
pi_35549714
Saw II
Nadat ik deel 1 had gezien besloot ik om deel 2 ook maar te kijken
Vond hem een beetje tegenvalleen voorspelbaar allemaal
Deel 1 vond ik toch spannender
  dinsdag 28 februari 2006 @ 10:43:30 #24
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35566917
Sunset Blvd. (1950)

Uit 1950 dus al een oudje, maar nog steeds de moeite van het kijken waard. Het verhaal is door zijn (naar onze huidige maatstaven) simpelheid juist zo erg krachtig. De voice-over zijn erg hip en werken goed. Gloria Swanson is door haar overacting heel overtuigend. Erich von Stroheim zet een sterke bijrol neer. En ook William Holden vond ik goed. Deze film maakt zijn naam als klassieker voor mij waard.
cijfer: 9
pi_35567006
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sunset Blvd. (1950)
[afbeelding]
Uit 1950 dus al een oudje, maar nog steeds de moeite van het kijken waard. Het verhaal is door zijn (naar onze huidige maatstaven) simpelheid juist zo erg krachtig. De voice-over zijn erg hip en werken goed. Gloria Swanson is door haar overacting heel overtuigend. Erich von Stroheim zet een sterke bijrol neer. En ook William Holden vond ik goed. Deze film maakt zijn naam als klassieker voor mij waard.
cijfer: 9
moie film idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')