abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:58:56 #1
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43041459
In dit topic kan JIJ aan ons, het publiek, vertellen welke films je onlangs hebt gezien en wat je er van vond.

U mag dit op diverse manieren brengen. Er zijn mensen die een uiteenzetting doen van de film, meteen er de hele historie van de regisseur bijhalen en parallellen trekken met andere iconen uit de filmgeschiedenis, teneinde de diepere betekenis of de drijfveren van de maker te achterhalen.

Anderen plaatsen enkele plaatjes, vaak bevatten deze prentjes afbeelden van vreselijke wezens, spetterende actiescenes of indrukwekkende close-ups van vlezige, in een tepel eindigende klieren tussen de 3e en de 7e rib bij vrouwen waarin zich moedermelk kan afscheiden

Anderen posten gewoon: "police academy 7, vette film" en dan moet we het daar maar mee doen.

Deze delen waren er ook nog:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
http://forum.fok.nl/topic/41063
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_43041518
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:02 schreef Falco het volgende:
Oldboy

Wat een flauwekul deze film. Het plot klinkt veelbelovend, maar de uitwerking te onduidelijk en onzinnig.

Cijfer: 4,5
4,5
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:22:01 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43042046
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:00 schreef pascalheister het volgende:

[..]

4,5
Geen sterren he !!!

tvp dus.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43042352
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:00 schreef pascalheister het volgende:

[..]

4,5
Ik ben geen ontzettende grote liefhebber van Oldboy, maar de gedachtengang achter dat punt is echt te dramatisch voor woorden. Niet al te serieus nemen dus.

Nacho Libre
Jared Hess is ook verantwoordelijk geweest voor Napoleon Dynamite en dat is erg goed te zien. De visuele benadering is vrijwel hetzelfde. Gelukkig ben ik een groot liefhebber van Jack Black, anders zou er denk ik weinig van de film overblijven. Al met al wel prima verder.
pi_43042470


Police Academy 7, vette film.
pi_43042534
Nacho Libre ook gezien... best aardige film

Net gezien: Children of men... wat een goede film. Ik werd net als sommige hier erin mee gezogen... Alleen een raar einde. Maar dat drukt de pret niet
pi_43042564
Paradise Now



Aardige film, al laat de uitwerking toch wat te wensen over, karakters die niet echt overuigen en ook rammelt het verhaal aan wat kanten.

Cijfer: 7,2

Stalker



De 1e film die ik van Tarkovsky zie, en wat voor een. Prachtig meesterwerk, mooie locatie's, lange mysterische scenes in grauwe sferen. Een mooie ervaring die je naar de Zone brengt.

Cijfer: 8,4
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 29 oktober 2006 @ 18:44:01 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43042565
Gisteravond Cars, schitterend gedaan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:31:33 #9
97199 netto_m
Save the cheerleader...
pi_43043889
Thank You For Smoking, wel aardig.
What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
  zondag 29 oktober 2006 @ 21:27:17 #10
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43047991
Baadassss! (Mario Van Peebles, 2003)
Ha! Van Peebles jr.'s hommage aan zijn vader die destijds (1971) Sweet Sweetbacks badass song regisseerde. Het orgineel, wat Sai hier onlangs nog kort recenseerde, schijnt niet bepaald een meesterwerkje te zijn maar het verhaal van de productie is erg kijkbaar. Flitsende docu-film met een hoog testosteron gehalte en veel shots van Van Peeble's zijn six-pack. Ongetwijfeld her en der wat opgedikt voor dramatisch effect maar ik heb in ieder geval gelachen, Goddamnnnnn.***½

The Man Who Knew Too Much (Hitchcock, 1956)
Had er meer van verwacht. De plot valt niets op af te dingen, maar ik vond het allemaal erg langzaam gaan. De uitgerekte scenes konden de aandacht niet goed vasthouden waardoor het soms zelfs wat saai werd. De spanning die ik gewend ben bij andere Hitchcocks was daarom vrijwel afwezig, los van de opera-scene die briljant was. Het laatste half uur van de film red het wat saaie begin, maar slaagde er niet in de algehele beoordeling veel te beïnvloeden. ***

Grey Gardens (Albert & David Maysles, 1975)
Documentaire over een moeder en dochter die in een bouwvallig huis wonen. Dat de dames excentriek zijn merk je al snel. Maar dat is niet alles. Hoewel goed opgeleid en welbespraakt zijn zowel moeder als dochter Beale niet helemaal helder in het koppie. Wat is er gebeurd met deze dames van weleer? De Maysles broers gingen ongetwijfeld met deze gedachte op bezoek bij de dames en creëerden een veel te lang (1 uur en 40 minuten) portret van de vrouwen. Veel gekibbel, veel gezwam van de doorgeslagen dochter heel veel trieste aanblikken van de verschrikkelijke leefgewoonten van de familie.
Misschien vanuit een psychologisch perspectief heel interessant maar ik zag bijna 2 uur lang twee volstrekt getikte ouwe wijven die in een veel te groot huis zichzelf gek maken. Het was een pijnlijke, saaie filmervaring waar ik minstens 2 dagen van moet bijkomen. *
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_43049327
Manhattan (1979)



Vermakelijke komedie/romance met een leuk plot, heerlijke sfeer, dialogen en prachtige shots van New York. Ook leuk de verwijzingen naar andere films waar Woody groot fan van is.

Cijfer: 8.1
  zondag 29 oktober 2006 @ 21:58:12 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43049376
Barbarella



Bagger, bagger en nog eens bagger, maar wel om te lachen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:09:01 #13
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43049884
Interview (Theo van Gogh)
Sterk idee van Hans Teeuwen, goede Bokma, een middelmatige Katja, en een zeer zwak script van Theodor Holman. Zou hij Tape hebben gekeken? Zoja, dan had hij toch wat beter moeten kijken. Door de vele absurde twists verlies je de aandacht, terwijl het slot juist zeer interessant is. Maar dat is al verpest door het saaie middenstuk.

Hopen op de versie van Buscemi dan maar, want de opzet is goed.
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:18:06 #14
72709 StefSOFT-NL
Caravanshaker Nr. 1
pi_43050263
Vandaag tijdens de sneak Wild Romance mogen aanschouwen. Wist me helaas niet echt te boeien. Nadruk ligt veel op de manager van Herman: Koos. Herman is in de film een beetje een irritante junk. De film is ook niet extreem, iets wat ik me bij Herman voorstel. Het kabbelt een beetje voort. Jammer
Jeffrey Murdoch: I am nearly thirty you know. I am not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying nipples or gusset. Or, or, Did you know you can make candles out of human fat
pi_43053286
The Last of the Mohicans is niet zo groots als Braveheart, niet zo doordrenkt van patriotisme als The Patriot, maar wel erg fijn om pretentieloos naar te kijken. 7,5.

pi_43055010
Les Amants Criminels (Francois Ozon, 1999)
Absurde en eigenlijk soms best schokkende film die zich wel heel moeilijk laat vergelijken met enige andere film. Nouja, gewoon écht écht écht een absurde film die met name aan het eind een wel heel aparte weg kiest.

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_43055295
Hitler rise of evil

Interessante en meeslepende kijk op het leven van Adolf Hitler, van kinds af aan, tot zijn greep naar de macht. Vrij lange film ook, twee DVD's. Is me wel een 8 waard.

Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:58:05 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_43069124
Art School Confidential
De recentste film van Terry Zwigoff, maker van Bad Santa en Ghost World. Ook deze film heeft een lekker sfeertje, hier en daar een grapje (geen komedie zoals Bad Santa weliswaar) en iedereen staat weer lekker alternatief te wezen. Typische Zwigoff dus, al heeft deze wel een subplotje over een seriemoordenaar dat ik vrij overbodig vond. Leuk bijrolletje van Ethan Suplee, die doet dat wel vaker.

The Producers
Dit zou dus een remake moeten zijn met de acteurs die in de musicalversie speelden, maar het komt gewoon over als een verfilming van de musical met enkele scenes op een andere locatie. De versie van Brooks was een komedie over het maken van een musical, dit is een musical over het maken van een musical. Vreemd genoeg redt dit de film, want de muzieknummers zijn de leukste stukken. Nathan Lane valt nog mee, maar vooral Broderick was in het begin verontrustend zwak als hij de neurotische Gene Wilder probeert te imiteren, gelukkig wordt het allemaal beter als hij begint te zingen. De film kwam voor mij dus ontzettend moeizaam op gang, maar ze maakten er toch wat van (al geldt het gangbare cliché waarbij wordt gesteld dat het origineel beter is ook voor deze film). Ook een pluim voor Uma, wiens enthousiasme zowaar van het scherm spat en die hierdoor ook vrij is.

Lianlian fengchen
De eerste film van Hsiao-hsien Hou die ik zie en die liet me met een dubbel gevoel achter. Het ziet er allemaal uit als oude Yimou Zhang en dat is niet slecht, maar het verhaal wordt eerder op een Bresson-manier verteld, vrij afstandelijk dus en het is net die menselijkheid die me aanspreekt bij Zhang, dus er ontbrak iets. Anderzijds zitten er wel mooie scenes is en doet er een hippe opa mee. Moeilijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:48:26 #19
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_43070841
Instinct: Het verhaal leek me niets en uiteindelijk bleek dat ook wel te kloppen. Hopkins is over 't algemeen altijd wel leuk om naar te kijken, maar dit was wel een beetje erg soft. Ik mag Gooding niet bepaald dus het hielp niet echt dat hij de hoofdrol vertolkte. Die eindspeech, my fucking god . De apen waren over het algemeen leuker dan alle andere acteurs bij elkaar. Onsamenhangende clichéprut. . 5-.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:52:38 #20
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43071000
Dat duurt lang SoK.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:53:56 #21
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_43071044
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat duurt lang SoK.
Hoezo? Ik vroeg de vorige keer om een stalkpost voor die van mij.. et voila.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:58:10 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_43071186
Wij begrijpen elkaar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:38:13 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43072608
Linda Linda Linda (2005)
Omdat de gitariste haar vingers heeft gebroken, moeten de andere leden van de meidenband, nadat keyboardspeelster Kei voortaan de gitaar voor haar rekenig neemt, op zoek naar een nieuwe zanger. De eerste keus valt op Rinko. Maar omdat Kei en Rinko ruzie hebben, gaat dat ook niet door. Dus besluiten ze dat de eerst volgende die langs loopt de nieuwe zanger wordt. Toevalliger wijze is dat de Koreanse uitwisselstudente Son. Die heel gebrekkig Japans spreekt en zeker niet zingen. Maar omdat Son zo blij is uit haar isolement getrokken te worden, gaat ze er toch voor de volle 100% voor. Omdat er geen tijd is om eigen nummers te verzinnen voor dat ze moeten optreden tijdens het schoolfestival, besluiten ze nummers van de Japanse 80's punk-band the Blue Hearts, waaronder de titeltrack linda, linda, linda, te coveren. De enige vraag die rest of de meiden op tijd klaar zijn om een beetje fatsoenlijk optreden te geven op het festival.

Ondanks deze redelijk lange uitleg is de plot dus niet echt heel ingewikkeld te noemen. Het is een hele simpele maar verschrikkelijk lekkere feel-good-movie. De film weet de meeste cliché's uit het genre te vermijden. Zo vond ik het persoonlijk verfrissend om te zien dat de film ging of ze op tijd klaar waren voor het festival en is er niet sprake van het uit underdog positie toch opeens eerste worden in de competitie principe. Waar clichés zoals verliefdheid wel aanbod komen, behandelt Nobuhiro Yamashita dat op een veel subtielere volwassenere wijze dan we van het gross in het genre gewend zijn.
De gekozen muziek van de Blue Hearts is heel leuk. Titeltrack, Linda, linda, linda, zal nog wel een paar dagen door mijn hoofd blijven spoken. En de orginele score van ex-Smashing Pumpkiner James Iha past precies goed bij de sfeer van de betreffende scené's.
Ondanks dat Aki Meada, Yu Kashii en Shiori Sekine alle drie een zeer goede prestatie afleveren, is het Du-na Bae, die de Koreanse Son speelt, die de show steelt. Haar karakterontwikkeling van een verlegen, maar ook beetje raar en eigenzinnig meisje dat langzaam loskomt als ze eindelijk eens uit haar sociale isolement wordt getrokken is vertederend om te zien. Het enthoesiasme dat ze hierdoor krijgt, spat van de scherm af en is verschrikkelijk aanstekelijk. Als je aan het einde van deze film niet met een glimlach op je smoel op je bank loopt te rocken, moet je wel een heel koud chagerijnig persoon zijn.
cijfer: 8.5
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:37:43 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43074650
The Rock

Had The Rock jaren geleden al eens gezien. Het is allemaal nogal over the top, maar wel vermakelijk en het heeft zijn momenten. Cijfer: 6,5

Alexander Nevsky



Een historisch verhaal van Sergei Eisenstein met een propaganda-sausje. In de 13e eeuw was er nauwelijks sprake van een Rusland, maar waren er meer soort van stadsstaten. Alexander Nevsky komt te hulp, als Novgorod bedreigd wordt door de Duitsers. Hij heeft namelijk zich heldhaftig gedragen in een eerdere veldslag. Deze film werd in 1938 gemaakt, maar werd al snel verboden door Stalin, nadat hij met Hitler het Molotov-Ribbentrop-pact had gesloten. Pas in 1941 toen de USSR in oorlog raakte met Duitsland, vond deze film uiteraard gretig aftrek.

Vooral interessant is de massale veldslag tussen de Russen en de Duitsers op het ijs van een meer. Het haalt natuurlijk niet een LOTR-niveau, maar er zaten wel erg grappige stukjes tussen en ondanks de lange lengte van deze scene (waarop de film overigens rust) gebeurden er genoeg diverse dingen om geboeid te blijven. Cijfer: 7,5

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 30-10-2006 20:27:33 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43075058
World Trade Center

Zaterdag in de bioscoop gezien, we wouden eigenlijk naar een andere film maar we kwamen te laat dus het was sowieso al "2e keus". Sfeer aan het begin is wel leuk maar het eind is veels te dramatisch, en dan ook nog van dat typisch Amerikaanse drama, en daar houd ik niet zo van. Nicolas Cage is een goede acteur maar damn wat is hij hier slecht...nouja vind ik dan he.
Cijfer: 4
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')