Afgelopen weekend drie films gezien.
1. X-men, Last stand
Erg slecht, kan niet anders zeggen. Er zaten veel te veel dingen bij waarvan je dacht 'o waarom dan? '
Phoenix stond bijna de hele film wat apatisch voor zich uit te staren.
Het is niet de indrukwekkende mooie Phoenix uit de comics. Had meer mee gedaan moeten worden.
En opeens waren daar Juggernaut en een andere mutant in een truck die zich zomaar aansloten bij Magneto.
Veel hoofdpersonen gingen veel te makkelijk dood. En ik vond de weergave van de Juggernaut nogal teleurstellend/lachwekkend. In de comic is het een reus, in de film een uitsmijter.
Te weinig echt boeiende gevechten, te veel naamloze mutants. Beetje jammer allemaal.
Kon niet echt sympathiseren met wie dan ook.
Het suggestieve einde was ook een misser, waarom dat soort onzin. Ik hoop echt dat ze het hierbij laten.
Cijfer: 4
2. Batman Begins
Geweldig film, verreweg de beste uit de Batman serie.
Er wordt op een mooie (bijna onhollywoodse ) manier verteld hoe batman geworden is tot wat hij is.
Bale doet het goed als batman, beter dan alle anderen eerlijk gezegd. Hij is wat klungelig as Bruce en cool als the bat. Hij weet een goede balans te vinden tussen de twee karakters.
Goede rollen van Gordon, Alfred en Lucius.
Scarecrow was een leuke aanvulling en het idee van de badguys was origineel.
Aanrader
![]()
Cijfer: 8+
3. Superman Begins
Vooral het begin is erg sterk, daarna wordt het wat minder. De badguy en zijn gemene doel zijn wat slap.
Het was meer een karikatuur dan echt een goed doordacht karakter. Spacey doet het goed, maar had meer in gezeten met zo'n goed acteur.
De relatie tussen Kent en Lane was leuk uitgewerkt, er is aantrekkingskracht, maar er mist iets voor hen.
Rol van superman was ok. Best een waardig opvolger van Reeve.
Cijfer: 7
Wat ik overigens mis met veel actiefilms, is de actie, gek genoeg. Meer meer meer.