Leuke film inderdaad, hoewel ik wel wat haar uit mijn hoofd heb getrokken door de film heen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:12 schreef captainkid het volgende:
Next met Nicolas Cage. Was nog leuk ook.
]quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:16 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Leuke film inderdaad, hoewel ik wel wat haar uit mijn hoofd heb getrokken door de film heen.![]()
In de Bios als laatst Pirates of the Caribbean 3 gezien, welke ik niet vond tegenvallen (in tegenstelling tot de rest van de wereld lijkt het).
En Timoquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jij film zien.
Jij reactie plaatsen hier doen.
Jij waarom argumenten geven doen.
P.S. Als het Raging Bull is kan je maar beter een positieve reactie plaatsen, anders krjig je RuneRose op je dank.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:03 schreef Falco het volgende:
[..]
En Timo. Discussies over Scorsese-films blijven overigens oke.
Ongeveer hetzelfde....maar dan enthousiaster en met een hoger punt. Mèn....wat een rit.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:10 schreef Lambiekje het volgende:
Transformers (2007)
Verhaaltje is flinter dun maar de graphics mèn de graphics. Tussen door ook nog jongen verliefd op meisje en viceversa.
cijfer 7.5 / imdb 8.4
ik ben wel enthou over de film alleen heeft de film wel een aanloop nodig.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:12 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde....maar dan enthousiaster en met een hoger punt. Mèn....wat een rit.![]()
Oh maar dat geloof ik best. Helemáál objectief was ik niet, omdat me bij de trailers al een overweldigend gevoel van nostalgie bekroop. Dat gold overigens voor het gehele (vooral mannelijk uiteraard; de enige vrouw vond hem trouwens ook leuk) gezelschap waarin ik mij vanavond bevond. Wij hebben echt zitten kraaien van plezier volgens mij.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ben wel enthou over de film alleen heeft de film wel een aanloop nodig.
Hey.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:P.S. Als het Raging Bull is kan je maar beter een positieve reactie plaatsen, anders krjig je RuneRose op je dank.
Via de grote downloadwinkel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:24 schreef trebremmit het volgende:
Hey Seborik, kijk je die documentaires op dvd of in een filmhuis ofzo? En waar kun je die eventueel krijgen op dvd, want die over fight club lijkt me wel leuk om een keer te kijken.
Alvast Bedankt!
Die wil ik al een lange tijd zien, moet er toch snel maar eens van komen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:04 schreef Timo20 het volgende:
L' Année Dernière à Marienbad
WOW! Wat een pareltje is dit. Omschrijven is enigzins onbegonnen werk maar ik zal een korte poging wagen. Om te beginnen zijn de beelden die we krijgen voorgeschoteld zo ontzettend mooi en ongeveer hypnotiserend dat je direct vanaf het eerste moment de film in wordt getrokken en je niet meer wordt los gelaten totdat het is afgelopen. Die beelden samen met de onwaarschijnlijk sfeervolle en ietwat creepy soundtrack maakt dit tot een meesterwerk dat je niet snel zult vergeten en waarvan de beelden nog lang door je hoofd blijven zweven.
Ik zal `m zeker nog vaker herkijken om nog meer dingen te ontdekken en `m beter te begrijpen.
Dikke kans dat deze zo m`n top 20 in vliegt.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Ze zitten inderdaad niet ver van elkaar vandaan qua kwaliteit. Alleen appels en peeren he. Beide absolute toppers.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En Raging Bull is niet veel beter als Some Like It Hot.
Ik zat inderdaad vooral op een reactie van jou te azen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:33 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ze zitten inderdaad niet ver van elkaar vandaan qua kwaliteit. Alleen appels en peeren he. Beide absolute toppers.![]()
maar zo bedoelde je het vast niet![]()
Serieus, wtf. Dit kan je niet menenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:06 schreef Gillingham het volgende:
Deze maand weer lekker begonnen met films kijken:
Batman Begins (2005) 8
Zeer geslaagd begin van een nieuwe batman-reeks. Nolan laat zien dat hij dit beter aankan dan Burton, [...]
De Volkskrant is gewoon vervelend en duidelijk niet de doelgroep.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:11 schreef Doff het volgende:
The Transorfmers krege trouwens van de Volkskrant één ster vanwege een nogal vervelend nationalistisch, commerciëel, militair mengsel.
Ja, begrijp ik, maar toch. Ik kan me voorstellen dat zo'n mengsel tijdens en na het kijken ontzettend irriteert. Maar laat ik 'm eerst eens zelf gaan kijken. Trouwens, waar is je recensie van Otto e Mezzo?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:13 schreef Mike het volgende:
[..]
De Volkskrant is gewoon vervelend en duidelijk niet de doelgroep.Gisteren zaten er ruim 800 enthousiaste mensen bij me in de filmzaal en de film krijgt op Yahoo van alle mensen die 'm gezien hebben gemiddeld een A-.
In het vorige topic. Was overigens maar een mini-recensietje.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:16 schreef Doff het volgende:
Trouwens, waar is je recensie van Otto e Mezzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze was iig vet dus een 8.Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
Volgens mij wist die zuurpruim niet eens van het bestaan van de Transformers. En had die de info dat het gebaseerd is op de tv-serie daarna van internet geplukt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:13 schreef Mike het volgende:
[..]
De Volkskrant is gewoon vervelend en duidelijk niet de doelgroep.Gisteren zaten er ruim 800 enthousiaste mensen bij me in de filmzaal en de film krijgt op Yahoo van alle mensen die 'm gezien hebben gemiddeld een A-.
Weet jij uberhaupt wel wat de Volkskrant is?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:29 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ben ook van mening dat de Volkskrant alleen maar oost-europeesche of arthouse films goed waarderen. Films uit Amerika heeft perdefinitie al 2 minpunten heb ik zo het idee. Er zit dan ook geen 'echte' filmliefheber bij de volkskrant.
Like....duh. Dan noem je er ook twee. Nee die slechterik in Die Hard 4 was gewoon een miscast. Verre van overtuigend.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:29 schreef Timo20 het volgende:
Die Hard 4.0
en Timothy Olyphant als bad guy maar hij kon jammer genoeg niet tippen aan Alan Rickman en Jeremy Irons.
Het probleem is juist dat heel normaal uitziende mensen een dubbelleven hebben en erg naar zjn. Keer op keer blijkt de verkrachter een bekende te zijn. Of kijk maar naar Bush. Goedgeschoren man. Maar ondertussen is hij wel al de schuld van al het verderf wereldwijd.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:02 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Like....duh. Dan noem je er ook twee. Nee die slechterik in Die Hard 4 was gewoon een miscast. Verre van overtuigend.
Prima actiefilm verder. Alleen geen typische Die Hard film. En dat had ik liever gezien.
Dat net niet, maar het is wel dezelfde kerel die de muziek heeft verzorgd voor beide films.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 02:23 schreef zuiderbuur het volgende:
(op een gegeven moment gebruikt men zelfs dezelfde muziek)
Toch, ik ben er echt bijna 100% zeker van dat als ze met de moeder naar dat buitenverblijf rijden (zij is geblinddoekt), dat het echt "het" deuntje is van Amélie Poulain?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat net niet, maar het is wel dezelfde kerel die de muziek heeft verzorgd voor beide films.
Ik zag Eraserhead ook een tijdje terug en vond hem niet te vreten. Je ziet wel dat het duidelijk een opzetje is voor die typische Lynch elementen die we in latere films wat beter terug zien maar het is allemaal zo symbolisch en over de top bizar. Ik zou het dan ook niet te hooggegrepen noemen maar gewoon vervelend. Eind jaren '70 ongetwijfeld iets heel nieuws, maar ik heb hem geen voldoende gegeven omdat het een erg onprettige kijkervaring is.quote:Op zondag 8 juli 2007 00:28 schreef Falco het volgende:
Eraserhead
Bweeh, wat is dit nou weer voor brainfarterig iets? En vanwaar die pre-occupatie voor wormvormige aanhangsels van Lynch? Het is best dat de film een beetje uitdagend is en er voor zorgt dat de kijker actief film kijkt, maar dit was wel een beetje teveel van het goede. Ik heb ook geen zin om analyses te lezen om er achter te komen wat het verhaal nou is en welke diepere bedoelingen hierachter zitten. Het is blijkbaar mij allemaal ietwat te hooggegrepen, desondanks zagen sommige dingen er wel ontzettend tof uit. Cijfer: 5,5
Eraserhead moest ik een paar keer herkijken om hem te waarderen. Maar om 3 uur snachts in het pikdonker vond ik hem de 3de keer behoorlijk beklemmend... En dat onprettige filmervaring.. Tja wat is er mis met een onprettige film. Onprettig kan ook goed zijn. Als dat het doel is van een film en Eraserhead heeft volgens mij nooit de intentie gehad om een happy happy joy joy ervaring te zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 00:50 schreef cwk het volgende:
[..]
Ik zag Eraserhead ook een tijdje terug en vond hem niet te vreten. Je ziet wel dat het duidelijk een opzetje is voor die typische Lynch elementen die we in latere films wat beter terug zien maar het is allemaal zo symbolisch en over de top bizar. Ik zou het dan ook niet te hooggegrepen noemen maar gewoon vervelend. Eind jaren '70 ongetwijfeld iets heel nieuws, maar ik heb hem geen voldoende gegeven omdat het een erg onprettige kijkervaring is.
Onprettig hoeft inderdaad niet slecht te zijn. Soms werkt het goed, zoals bij een oorlogsfilms om een sterk punt te maken, maar soms werkt het slecht zoals bij Saló of Visitor Q. De achterliggende themathiek (die bij de twee voorbeelden zelfs nog duidelijker zijn dan bij Eraserhead) is niet interessant of duidelijk genoeg waardoor alleen het onprettige overblijft. Een film dan 'goed' vinden omdat ik ergens lees dat het dit of dat betekend is niet mijn manier van beoordelen.quote:Op zondag 8 juli 2007 01:08 schreef Zeitgeist het volgende:
En dat onprettige filmervaring.. Tja wat is er mis met een onprettige film. Onprettig kan ook goed zijn. Als dat het doel is van een film en Eraserhead heeft volgens mij nooit de intentie gehad om een happy happy joy joy ervaring te zijn.
Er zit minstens één nummer in dat rechtstreeks uit Amelie is gehaald, namelijk Comtine D'un Autre Ete: L'apres Midi.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat net niet, maar het is wel dezelfde kerel die de muziek heeft verzorgd voor beide films.
quote:en een vervolg hiervoor maken betekentJe bent zeker niet blijven zitten voor de aftiteling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze was iig vet dus een 8.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |