abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:44:54 #51
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_51201152
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:11 schreef Doff het volgende:

[..]

Serieus, wtf. Dit kan je niet menen .
Idd. Maar een 8 ,dat moet minimaal een 9 zijn.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:44:18 #52
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_51205576
Ballada o soldate (Ballad of a Soldier) (1959, Rus, Grigori Chukhrai)
Mooi ontroerend, romantisch filmpje.
cijfer: 9
pi_51208276
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 09:29 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ben ook van mening dat de Volkskrant alleen maar oost-europeesche of arthouse films goed waarderen. Films uit Amerika heeft perdefinitie al 2 minpunten heb ik zo het idee. Er zit dan ook geen 'echte' filmliefheber bij de volkskrant.
Weet jij uberhaupt wel wat de Volkskrant is?
De recensies zijn vaak prima en ik vind het helemaal niet verkeerd om bij een film als The Transformers ook eens naar de inhoud te kijken, ook al gaat het daar bij de film niet in eerste instantie om. Ik zou me best kunnen voorstellen dat ik me ook aan dat commerciele, militaristische, nationalistische aspect, als dat er dus echt is, ga ergeren. Dan hoef je dat helemaal niet in dat soort snobtermen te gaan afzeiken.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:36:52 #54
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_51209051
Ik zag gisteren ook Transformers. Gelukkig viel het dak niet naar beneden in deze zaal.
Het aantal -momenten waren talrijk maar ik moet toch ook zwichten voor het spektakel. Baanbrekende animaties waardoor je uit je stoel wordt geblazen. Schouderklopje voor Lebeouf trouwens, hij was zeer toereikend als sullige anti-held. Het meisje was daarentegen wat vervelend, maar dat lag in de lijn der verwachtingen. 7½

Holy shit, wat was Holy Smoke vervelend. Misplaatste humoristische scenes, een Keitel die zeldzaam slecht is en een zeer zwakke ondersteunde cast. Campion krijgt het voor elkaar om een plot met erg veel potentie vakkundig in puin te rammen. Gemiste kans. 4

De derde Ripley film; Ripley under Ground weet zich gedurende de eerste helf nog net staande te houden maar moet dan toch bezwijken onder het was suffe verhaal. Pepper zet een arrogante Ripley neer die opzich niet zo slecht is, maar lang niet zo interessant als de jonge en sullige Ripley van Damon, of de geroutineerde Ripley van Malkovich. Zwak plot wat wel gebaseerd is op het tweede deel van Highsmith's serie maar door Jip-en-Janneke dialogen (of is het slecht acteerwerk van de cast) niet weet te boeien. 5

Double Indemnity is een prima thriller die helaas wel wat gedateerd is. Het uitstekende verhaal wat op het einde netjes alle eindjes aan elkaar knoopt is niets op aan te merken. Ik ben echter van mening dat Double Indemnity een film is die zonder de kazige noir-elementen nog veel sterker had kunnen zijn. 8-

Een erg goede film was A Streetcar Named Desire. Brando is weergaloos. Je kan je ogen niet van hem afhouden, je moet de film zien om dit niet verkeerd te interpreteren. Het verhaal van Tennessee Williams was zijn tijd wat vooruit en de film is destijds ook bijgeknipt. Dit zorgt er gelukkig voor dat als je nu de orginele versie ziet er geen sprake is van suffige jaren 40 moraal. Dit is rauw en echt. Grote klasse. 8½
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_51212311
Saving priv Ryan
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:29:30 #56
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51214899
Die Hard 4.0
Net als ongeveer iedereen was ik vooraf behoorlijk sceptisch of dit wat zou worden. Gelukkig bleek dat geheel onterecht.
OH...MY...GOD wat was dit een spectakel!! Het verhaal mag dan flinterdun en uber voorspelbaar zijn maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat om de actie en daarmee wordt je overladen. Geweldig camera werk en over-the-top geweld en explosies. En natuurlijk een Bruce Willis die het nog steeds kan. Justin Long was erg cool als sidekick en Timothy Olyphant als bad guy maar hij kon jammer genoeg niet tippen aan Alan Rickman en Jeremy Irons.
Sam Raimi: take note and pay attention voor als je Spider-Man 4 gaat maken. Dit is hoe je een actie film maakt.
Len Wiseman geeft een crash course zomer blockbuster maken en slaagt met vlag en wimpel.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_51221210
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:29 schreef Timo20 het volgende:
Die Hard 4.0
en Timothy Olyphant als bad guy maar hij kon jammer genoeg niet tippen aan Alan Rickman en Jeremy Irons.
Like....duh. Dan noem je er ook twee. Nee die slechterik in Die Hard 4 was gewoon een miscast. Verre van overtuigend.

Prima actiefilm verder. Alleen geen typische Die Hard film. En dat had ik liever gezien.
pi_51222793
Bin Jip (Zuid-Korea)

Echt een zeer interessante film. Een jonge kerel rijdt rond en hangt overal foldertjes aan de deuren. Nadien komt hij terug en breekt hij binnen in de huizen waar de folder nog aan de deur hangt. Hij eet, neemt een bad,.... maar steelt niks en herstelt zelfs een aantal zaken. Wanneer hij inbreekt in een huis waar de vrouw des huizes nog aanwezig is, ontstaat een bizarre relatie.
Niet voor mensen die van lange dialogen houden.

Goodbye Lenin (Duitsland)

Speelt zich af rond de val van de muur in Berlijn en de eenmaking van Duitsland. Net voor de val raakt de moeder van Alex in een coma, en zij ontwaakt maanden later in een nieuw Oost-Duitsland. Hij houdt met allerlei leugens en kunstjes in haar wereld de DDR in stand.
Echt een fijne film, met veel clevere vondstjes. Doet wel vaak denken aan Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (op een gegeven moment gebruikt men zelfs dezelfde muziek)
Het is heel interessant om te zien hoe snel het dagelijks leven in Oost-Duitsland veranderde (nieuwe muziek, nieuwe producten in de supermarkt, nieuwe munteenheid, nieuwe televisiezenders,..)
Chulpan Khamatova is een reden op zich om te kijken.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:24:18 #59
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_51227613
Het mooie van Goodbye Lenin is dat er ook allerlei inside-grappen/ toespelingen zitten op het DDR-regime. Daardoor is het niet alleen voor niet-ossies (die het dan idd hebben over hoe snel alles is verander en andere Ostalgie) leuk, maar ook voor de Ossies zelf.

Daarnaast laat de film het absurde van het DDR-regime zien, en dat is denk ik eigenlijk nog de belangrijkste verdienste van de film. Je kunt nu eenmaal de tijd niet stilzetten en dat is wat Honecker en kameraden de hele tijd probeerden.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:19:23 #60
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_51229093
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 01:02 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Like....duh. Dan noem je er ook twee. Nee die slechterik in Die Hard 4 was gewoon een miscast. Verre van overtuigend.

Prima actiefilm verder. Alleen geen typische Die Hard film. En dat had ik liever gezien.
Het probleem is juist dat heel normaal uitziende mensen een dubbelleven hebben en erg naar zjn. Keer op keer blijkt de verkrachter een bekende te zijn. Of kijk maar naar Bush. Goedgeschoren man. Maar ondertussen is hij wel al de schuld van al het verderf wereldwijd.

En bovendien de badguy uit D4 was een gefrustreerde ITer.

Van een miscast wil ik niet spreken
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:25:57 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_51232183
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 02:23 schreef zuiderbuur het volgende:
(op een gegeven moment gebruikt men zelfs dezelfde muziek)
Dat net niet, maar het is wel dezelfde kerel die de muziek heeft verzorgd voor beide films.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_51232800
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat net niet, maar het is wel dezelfde kerel die de muziek heeft verzorgd voor beide films.
Toch, ik ben er echt bijna 100% zeker van dat als ze met de moeder naar dat buitenverblijf rijden (zij is geblinddoekt), dat het echt "het" deuntje is van Amélie Poulain?
pi_51240366
Ik heb trouwens gisteren ook nog op VTM gezien (een van die zeldzame keren dat er daar wat goeds op is):

Dolores Claiborne (1995)
Over een vrouw die verdacht wordt van de moord op de oude welstellende dame voor wie ze werkte. Haar dochter is een succesvolle journalist die haar daarom opzoekt, maar het is al snel duidelijk dat het niet botert tussen de tweee en dat er een trieste geschiedenis aan voorafgaat. Met heel veel flashbacks en twists, en een aantal harde momenten.
  zondag 8 juli 2007 @ 00:28:21 #64
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51248481
Eraserhead
Bweeh, wat is dit nou weer voor brainfarterig iets? En vanwaar die pre-occupatie voor wormvormige aanhangsels van Lynch? Het is best dat de film een beetje uitdagend is en er voor zorgt dat de kijker actief film kijkt, maar dit was wel een beetje teveel van het goede. Ik heb ook geen zin om analyses te lezen om er achter te komen wat het verhaal nou is en welke diepere bedoelingen hierachter zitten. Het is blijkbaar mij allemaal ietwat te hooggegrepen, desondanks zagen sommige dingen er wel ontzettend tof uit. Cijfer: 5,5

Annie Hall
Potentieel top100-materiaal voor volgend jaar . Woody Allen is geniaal geweldig. In vergelijking met dat andere topwerk Manhattan vond ik Annie Hall wel ietsje minder, omdat dit toch wat onsamenhangender was allemaal, maar wel nog steeds heel grappig. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 8 juli 2007 @ 00:50:54 #65
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_51249144
quote:
Op zondag 8 juli 2007 00:28 schreef Falco het volgende:
Eraserhead
Bweeh, wat is dit nou weer voor brainfarterig iets? En vanwaar die pre-occupatie voor wormvormige aanhangsels van Lynch? Het is best dat de film een beetje uitdagend is en er voor zorgt dat de kijker actief film kijkt, maar dit was wel een beetje teveel van het goede. Ik heb ook geen zin om analyses te lezen om er achter te komen wat het verhaal nou is en welke diepere bedoelingen hierachter zitten. Het is blijkbaar mij allemaal ietwat te hooggegrepen, desondanks zagen sommige dingen er wel ontzettend tof uit. Cijfer: 5,5
Ik zag Eraserhead ook een tijdje terug en vond hem niet te vreten. Je ziet wel dat het duidelijk een opzetje is voor die typische Lynch elementen die we in latere films wat beter terug zien maar het is allemaal zo symbolisch en over de top bizar. Ik zou het dan ook niet te hooggegrepen noemen maar gewoon vervelend. Eind jaren '70 ongetwijfeld iets heel nieuws, maar ik heb hem geen voldoende gegeven omdat het een erg onprettige kijkervaring is.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 8 juli 2007 @ 01:08:49 #66
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_51249661
quote:
Op zondag 8 juli 2007 00:50 schreef cwk het volgende:

[..]

Ik zag Eraserhead ook een tijdje terug en vond hem niet te vreten. Je ziet wel dat het duidelijk een opzetje is voor die typische Lynch elementen die we in latere films wat beter terug zien maar het is allemaal zo symbolisch en over de top bizar. Ik zou het dan ook niet te hooggegrepen noemen maar gewoon vervelend. Eind jaren '70 ongetwijfeld iets heel nieuws, maar ik heb hem geen voldoende gegeven omdat het een erg onprettige kijkervaring is.
Eraserhead moest ik een paar keer herkijken om hem te waarderen. Maar om 3 uur snachts in het pikdonker vond ik hem de 3de keer behoorlijk beklemmend... En dat onprettige filmervaring.. Tja wat is er mis met een onprettige film. Onprettig kan ook goed zijn. Als dat het doel is van een film en Eraserhead heeft volgens mij nooit de intentie gehad om een happy happy joy joy ervaring te zijn.

Anyway net The Last Wave(1977) van Peter Weir gezien. Ietwat traag naar mijn mening maar wel lekker dreamy/trippy en creepy.
Leuke aboriginal reli-horror.
The Light Is Leaving Us All
pi_51255997
Broken Trail met Robert Duvall, weinig actie maar wel een goede film.
Let him soothe your soul, just take his hand
  zondag 8 juli 2007 @ 12:53:14 #68
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_51257089
quote:
Op zondag 8 juli 2007 01:08 schreef Zeitgeist het volgende:
En dat onprettige filmervaring.. Tja wat is er mis met een onprettige film. Onprettig kan ook goed zijn. Als dat het doel is van een film en Eraserhead heeft volgens mij nooit de intentie gehad om een happy happy joy joy ervaring te zijn.
Onprettig hoeft inderdaad niet slecht te zijn. Soms werkt het goed, zoals bij een oorlogsfilms om een sterk punt te maken, maar soms werkt het slecht zoals bij Saló of Visitor Q. De achterliggende themathiek (die bij de twee voorbeelden zelfs nog duidelijker zijn dan bij Eraserhead) is niet interessant of duidelijk genoeg waardoor alleen het onprettige overblijft. Een film dan 'goed' vinden omdat ik ergens lees dat het dit of dat betekend is niet mijn manier van beoordelen.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:21:13 #69
13148 Shogo
Psycho...
pi_51257742
Punch-Drunk Love (2002)
Adam Sandler speelt Barry Egan een vreemd mannetje die een klein bedrijfje runt in toilet-ontstoppers, het wordt nog vreemder wanneer hij een vrouw ontmoet en een sexlijn belt. Het is Paul Thomas Anderson gelukt van een comedy/romantiek film een bijzonder iets te maken. Het verhaal is vrij complex. Kleur gebruik in de film is ook vrij opvallend en mooi/stylistisch. Al met al zeg ik niet briljant maar wel bijzonder.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:33:25 #70
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_51258045
Little Miss Sunshine (2006, VS, Jonathan Dayton & Valerie Faris)
Blijft ontzettend leuk met erg sterk spel van de gehele cast. En er zit geen scené te veel of te weinig in.
cijfer: 9

Abre los ojos (1997, Sp, Alejandro Amenábar)
Is inderdaad beter (maar niet verschrikkelijk veel) dan Vanilla Sky. En die vond ik al goed. Maar omdat ik die al een paar keer had gezien, was mijn kijkplezier toch iets verminderd.
cijfer: 8
pi_51262602
Killing Fields (1984)
VSA-film over de oorlog in Cambodja in de jaren zeventig , waarin de communistische Khmer Rouge het land overnam en de bevolking in kampen dreef.
Niet slecht, het geeft een beklijvend beeld van wat er toen gebeurde, en de niet zo mooie rol van de VSA.
Wat wel jammer is, is dat het weer zo wester van uitgangspunt is. Wij volgen een Amerikaanse journalist, en zijn Cambodiaanse collega die ook als tolk dient. Er wordt wel in de Khmer-taal gesproken tussen de mensen onderling, maar dat was bij mij niet ondertiteld (en meestal drukken de Amerikanen die ondertiteling onmiddellijk op het beeld zelf, dus ik denk niet dat dat bij hen anders was). Het Frans was trouwens ook niet ondertiteld.
  zondag 8 juli 2007 @ 19:16:24 #72
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_51267034
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er zit minstens één nummer in dat rechtstreeks uit Amelie is gehaald, namelijk Comtine D'un Autre Ete: L'apres Midi.
pi_51267892
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:35:01 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51271190
De Zeemeerman

Een paar jaar geleden werd deze film door Nieuwe Revu tot slechtste Nederlandse film aller tijden uitgeroepen. Daar zit wel wat in, want dit was inderdaad niet al te best. Het verhaal is bizar, de humor bijzonder slecht en je merkt overduidelijk dat de dialogen later zijn ingesproken . Opvallend is de cast met een hoop bekende namen, waaronder Katja Schuurman, Gert Jan Dröge en Manuela Kemp, die van iedereen de slechtste performance weet neer te zetten. Tot overmaat van ramp komt in deze Nederlandse productie ook nog eens onfunctioneel naakt voor. Dit keer zijn het helaas geen tieten, maar wel een piemol en ook nog een lichtgevend zwevend condoom . Cijfer: 3.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 8 juli 2007 @ 21:47:59 #75
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_51271712
quote:
en een vervolg hiervoor maken betekent
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze was iig vet dus een 8.
Je bent zeker niet blijven zitten voor de aftiteling?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')