abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2008 @ 19:00:02 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60025505
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus Imdb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXVI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel C (100!!!)
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60025533
Gisteravond Night at the Museum gekeken, leuke film. Ben Stiller speelt het erg goed, vooral de 'chemie' tussen het aapje Dexter en hijzelf. Toch een dikke 7,5 waard.

Superbad, Ace Ventura 1 en 2 liggen nog te wachten.
  donderdag 10 juli 2008 @ 19:18:39 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60025858
Jongens, zo vervelend is Meryl Streep niet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_60025871
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:02 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Gisteravond Night at the Museum gekeken, leuke film. Ben Stiller speelt het erg goed, vooral de 'chemie' tussen het aapje Dexter en hijzelf. Toch een dikke 7,5 waard.

Superbad is echt briljant

Ik heb gisteren the golden compass gezien en ik vond het best een vermakelijke film. Geen Lord of the Rings, maar wel mooi
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  donderdag 10 juli 2008 @ 19:43:56 #5
52357 Lambiekje
pi_60026341
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:02 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Wat ik me afvraag, hoeveel films heeft men eigenlijk nog liggen wat nog bekeken dient te worden.?!!?

Tot mijn schrik zag ik op mijn ToSee-list op imdb dat het al over de 300 titels is. Op een of andere manier ga je toch eerst weer andere films kijken, die voorrang krijgen op films die al weken, maanden liggen te wachten...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60026355
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, hoeveel films heeft men eigenlijk nog liggen wat nog bekeken dient te worden.?!!?

Tot mijn schrik zag ik op mijn ToSee-list op imdb dat het al over de 300 titels is. Op een of andere manier ga je toch eerst weer andere films kijken, die voorrang krijgen op films die al weken, maanden liggen te wachten...
Ik heb een lichting besteld via Bol.com, en om het een beetje te spreiden laat ik die films nog liggen en bekijk 1 per avond.
pi_60030497
Superbad
GE-WEL-DIG! Volgens mij nog nooit zo gelachen bij een film. Vooral de droge gezichten van Seth soms.

Een dikke 9!
pi_60030585
Terminator 3: Rise of the Machines
Minste deel van de 3, maar ik vond hem toch vermakelijk. Moest wel weer ff lachen toen ik Arnold een mooie robotact zag doen (tegen einde van de film).
Mijn cijfer: 7.0/10
pi_60035206
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:43 schreef Lambiekje het volgende:
Zero : An investigation into 9-11 (2008)
Dé 911 docu wat vertoond is aan europarlementariers.

Alles wordt behandeld, onmogelijke door-brand-instortingen, geen vliegtuig pentagon, standdown NORAD, vals vertaalde (fake)osama-tapes. NIST dat knoeit met gegevens en raar gedoe van de kapers. Er is maar één conclussie mogelijk CIA, militairy complex en Gov't hebben het zelf uitgevoerd. Het officiele complot is zó onwaarschijnlijk en gewoon een onmogelijkheid.

En nog steeds komen er nieuwe documentaires uit. Het officiele complot wordt onwaarschijnlijker en onwaarschijnlijker. Maar ondanks alles wat er aan het licht komt en meer en meer mensen wakker worden, wordt (nagenoeg) elke dag meer en meer van onze rechten afgepakt en wordt Europa, net als Amerika, langzamerhand omgetoverd in een politiestaat. Uiteraard is Nederland koploper als braafste jongetje van klas.

cijfer 8
klinkt goed!
vergelijkbaar iets met Loose Change?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 09:19:22 #10
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_60035523
Hancock (2008)
Van tevoren eigenlijk zonder verwachting de bioscoop in gegaan. Het is een zeer vermakelijke film met veel humor. Wil Smith is goed op dreef en de special effects zien er goed uit. Ondanks dat de film veel kritieken kreeg ("Hancock has received mainly poor to average reviews from film critics"), vind ik dat toch wel meevallen. Het is niet een topfilm, maar het is wel een echte Will Smith-film, en wie daar van houdt, moet naar de bioscoop gaan.

7,5/10
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_60036683
Chop Shop

De film volgt Alejandro, een weeskind die werkt en woont bij een garage in de buitenwijken van Queens, NYC. Hij en zijn zus proberen het beste te maken van wat in hun mogelijkheden ligt. Er gebeurt niet veel in de film, maar je merkt dat dat ook nooit echt de bedoeling is geweest. Het is eigenlijk ook niet alsof je een film zit te kijken, maar meer een reportage over het leven van deze ene jongen. De kant van Amerika die wordt belicht, de arme subculturen en rotzooi in de gebieden waar de toerist nooit iets van te zien krijgt, is ook niet wat je gewent bent waardoor je het idee hebt naar een film te kijken uit Rio of een andere gemiddelde Zuid Amerikaanse stad. Gelukkig duurde de film niet lang waardoor het niet gaat storen en interessant blijft voor het dunne verhaaltje dat er nog over is.
Where facts are few, experts are many.
pi_60036729
Bottle Rocket (Wes Anderson, 1996)
De eerste film van Wes Anderson, zeker nog niet het niveau van The Royal Tenenbaums, maar toch al wel een vermakelijke film waarin de stijl van Anderson al duidelijk zichtbaar is.7.2

Hotel Chevalier/ The Darjeeling Limited (Wes Anderson, 2007)
Vooraf aan The Daarjeeling Limited eerst de korte film Hotel Chevalier, niet echt van mega toegevoegde waarde maar wel leuk voorafje. Dan het hoofdgerecht. Dat viel me toch wel wat tegen, het begint er voor mij toch wel op te lijken dat The Royal Tenenbaums een positieve uitschieter was van Anderson. Niet dat de rest slecht is, maar wel allemaal hetzelfde.7.0/7.2

Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006)
Prima Duitse productie die het vooral moet hebben van het sterke acteerwerk. Wat ik alleen wat merkwaardig vond was de switch van de Stasi agent, die van freak naar vriend weet te transformeren in een kort tijdsbestek zonder echt duidelijke (en geloofwaardige) reden8.3

21 (Robert Luketic, 2008)
Middelmatige Hollywoodproductie met een voorspelbaar verhaal vol onwaarschijnlijkheden, mooie mensen met niet al te veel acteertalent en een Spacey op de automatische piloot.5.5

Kung Fu Panda (Mark Osborne/ John Stevenson, 2008)
Eindelijk weer eens een leuke animatie film. Goede combinatie van grappen en prima animatie (komt echter niet in de buurt van de Pixar films). In elke kinderfilm zit wel een leerzame boodschap, gelukkig weet deze film het verhaaltje te brengen zonder een al te sterk moraal dat men de kleine kinders wil meegeven.7.6

1408 (Mikael Håfström, 2007)
Stephen King verfilmingen willen nog wel eens erg tegenvallen, maar dit verhaal is goed overgezet naar bewegende beelden. Het einde is wel wat mager, maar op zich een prima filmpje.7.0

Oz (S5) (Tom Fontana, 1997)
Blijft een sterke serie, al is het allemaal wel meer van hetzelfde. 8.0
pi_60038448
Hancock

Ik ben zelf gek op films met vliegende mensen en special effects met een beetje humor erin. Daarom vond ik de eerste helft van deze film zo geslaagd dat ik uitkeek naar de 2e helft.
Wat heeft Will Smith toch een overtuigend personage neergezet in de eerste helft, maar waarom moest het naar de 1e helft zo verpest worden ? Ik ga het natuurlijk niet verklappen. Je vermoed wel iets maar weet niet wat, en dan in 1 keer gebeurd het.
Jammer.
Voor mij de teleurstelling van het jaar, ze hadden er wat meer uit kunnen halen dan dit. Zo grappig en ook weer zo cliché.
Als er een 2e deel komt ga ik er stiekem toch wel heen. Heb me toch wel vermaakt wat dat betreft.

IMDB : 6.9
ED : 7.5
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:43:16 #14
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60039053
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Mijn lijst is ook echt iets van 400 titels . En dat is nog niet eens compleet met wat nieuwere titels van dit jaar, die ik nog wil zien. Maar ik voeg dan ook bjina elke film die ik een beetje interessant vind eraan toe.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:46:47 #15
52357 Lambiekje
pi_60040338
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 08:52 schreef Mip1988 het volgende:

[..]

klinkt goed!
vergelijkbaar iets met Loose Change?
Ja alleen dan dus wat minder popiejopie. Maar als je geïntresseerd bent staan hier een aardig overzicht van 911 docus die naar VideoGoogle wijst ...
pi_60042948

Ben even kwijt welke film dit was waar bovenstaande pic van is maar als iemand het weet,dan is het dus die film die ik gezien heb gisteravond. Vond er eigenlijk geen bout aan.
75 topics = FIN
pi_60044893
Hoe kun je dat plaatje vinden terwijl je niet weet hoe de film heet?
pi_60045998
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:58 schreef trebremmit het volgende:
Perfume: The story of a murderer 2006

Op een markt in het 18de eeuwse Parijs wordt een baby geboren, deze blijkt een bijzondere gave te hebben namelijk een enorm goed gevoel voor geuren. Deze obsessie gaat steeds verder voor hem en op een dag ontdekt hij de ultieme geur, die van een jonge maagd.
Geweldige film, zeer mooi neergezet Parijs in de 18de eeuw met al zijn ranzigheden. De hoofdpersoon krijg je alleen niet echt medelijden mee, alleen maar met zichzelf bezig en zijn ultieme droom het maken van de lekkerste geur ooit, alleen op het einde bleek er nog gevoel in hem te zitten.
Genoten van de film met mooie beelden en een apart verhaal. 8,5/10
[ afbeelding ]
Schitterende film
  vrijdag 11 juli 2008 @ 18:29:33 #19
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_60046411
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:18 schreef Falco het volgende:
Jongens, zo vervelend is Meryl Streep niet.
Integendeel.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 11 juli 2008 @ 19:19:15 #20
52357 Lambiekje
pi_60047214
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:03 schreef trebremmit het volgende:
Hoe kun je dat plaatje vinden terwijl je niet weet hoe de film heet?
Fool's Gold
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:09:13 #21
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60048172
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Vraag het Mike en Timo. Als die ze niet al kwijt waren toen ze bij Hairspray de bioscoop verlieten.
Heb Hairspray niet gezien
pi_60048174
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Fool's Gold
kut film
pi_60048250
Funny Games U.S.

In het begin was er nog wel enigszins wat spanning te vinden, maar dat zakt op den duur totaal weg. Begon me ook snel te irriteren aan het shot-by-shot manier van filmen, zo krijg je zulke zaaddodend-saaie scénes te zien. Sommige dingen snap ik nog steeds niet....afstandbediening, wat sloeg dat op?

Zware tegenvaller.

Cijfer: 4.5
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:26:37 #24
52357 Lambiekje
pi_60049629
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:13 schreef Kw4Kje het volgende:
Funny Games U.S.

In het begin was er nog wel enigszins wat spanning te vinden, maar dat zakt op den duur totaal weg. Begon me ook snel te irriteren aan het shot-by-shot manier van filmen, zo krijg je zulke zaaddodend-saaie scénes te zien. Sommige dingen snap ik nog steeds niet....afstandbediening, wat sloeg dat op?

Zware tegenvaller.

Cijfer: 4.5
Dat zit ook in het orgineel ... En heb je niet gemerkt dat de hoofd badguy tegen het publiek praat middels de vierde muur doorbreken?
pi_60049694
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat zit ook in het orgineel ... En heb je niet gemerkt dat de hoofd badguy tegen het publiek praat middels de vierde muur doorbreken?
Ja klopt, toen had ik ook al iets van 'huh'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')