Mind Game![]()
Een Japanse animatiefilm deze keer. Het plot is niet meteen rechtlijnig of zelfs belangrijk, maar toch een poging: Nishi is al jaren verliefd op Myon en eindelijk gaan ze eens samen uit, helaas worden ze lastig gevallen door wat Yakuza en wordt Nishi doodgeschoten. Aangekomen in de hemel ontmoet hij God, die zegt dat hij naar het licht moet gaan, maar Nishi luistert niet en gaat naar een ander licht, waardoor hij terugkeert naar de wereld van de levenden. Hij probeert zijn tweede kans te benutten door meer uit zijn leven te halen. Maar daar houdt het natuurlijk niet op.
Geheel willekeurige en niet representatieve shots:
![]()
![]()
![]()
De hele film is nogal fucked-up en één grote trip van begin tot einde. De film vliegt gewoon voorbij, alleen in het midden doen ze 't even wat rustiger aan, maar daar wordt bewust voor gekozen. De film heeft voor iedereen wat: romantiek, humor, een kleurrijke sexscene, een auto-achtervolging, drama en een epische climax. Zoals wel vaker in anime zit het dus wel goed met de fantasie van de makers, af en toe weten ze zich enorm uit te leven.
De tekenstijlen variëren tussen 2D, 3D, rotoscoping etc... Het enige minpunt vond ik de basistekenstijl (degene die voor 70% van het verhaal wordt gebruikt), die lag me niet, al went het wel en is het niet storend om toch van de film te kunnen genieten. Een aanrader voor de fans van niet-conventionele anime
![]()
.
Trailer
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.