Amores perros (2000. Mex, Alejandro González Iñárritu)Drie ijzersterke drama's in één film.
cijfer: 9.5
La Vita è bella (1997, It, Roberto Benigni)SoK is een verzuurde Belg.
![]()
Dit staat terecht in mijn top 100. Een ongelovelijk grappige, ontroerend, sprookjesachtige film. Roberto Benigni is niet irritant, maar weet juist precies de juiste snaren te raken.
cijfer: 9.5
Buy the Ticket, Take the Ride: Hunter S. Thompson on Film (2006, VS, Tom Thurman)Docu waarin een groot aantal vrienden, waaronder veel bekende gezichten, vertellen over de films, de man en de mythe. Leuk om te zien als Hunterfan. Hoewel doorgewinterde Hunter fans niet veel nieuws hoeven te verwachten.
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat er alleen maar Hunter adepten aan het woord komen. En er bijna geen enkel kritisch geluid te horen is. Daardoor mist de docu toch wel diepgang.
cijfer: 6.5
Breakfast with Hunter (2003, VS, Wayne Ewing)Nog een docu over Hunter S. Thompson. Maar dit keer eentje waar we Hunter op de voet volgen. Hoogtepunten zijn onder andere: Hunter die een brandblusser leeg spuit op Rolling Stone uitgever Jann Wenner. Hunter's ruzie met Alex Cox (de orginele regisseur van FaLiLV) over hoe ze zijn beste werk, de wave speech, willen verkrachten door er een cartoon van te maken. En een discussie tussen Thompson en Steadman, waarin heel duidelijk wordt hoe jaloers Steadman is op Hunter en zichzelf erg ondergeapriceerd voelt.
Een absolute must-see voor elke Hunter fan!
cijfer: 8
Where the Buffalo Roam (1980, VS, Art Linson)Hoewel Murray en Boyle heel veel lof verdienen voor hun bijna even goede en geloofwaardige Hunter en Lazlo. Doet de film in zijn geheel wel erg onder voor FaLiLV. (Ja, die vergelijking moet gemaakt worden.) Waar FaLiLV juist de gekte de vrije loop laat, lijkt WtBR de gekte juist te willen in te dammen en er hapklare brokjes van te maken.
cijfer: 7
In de maand juli 2007 heb ik in totaal maar 18 films gezien, waarvan 3 al eens eerder. Gemiddelde was een 7.3
Ik maar er maar een top 15 van:
1. Riri Shushu no subete (All About Lily Chou-Chou) (2001, Jap, Shunji Iwai) 9
2. Ballada o soldate (Ballad of a Soldier) (1959, Rus, Grigori Chukhrai) 9
3. Paprika (2006, Jap, Satoshi Kon) 8.5
4. Samâ taimumashin burûsu (Summer Time Machine Blues) (2005, Jap, Katsuyuki Motohiro) 8
5. Kiraware Matsuko no isshô (Memories of Matsuko) (2006, Jap, Tetsuya Nakashima) 8
6. Abre los ojos (1997, Sp, Alejandro Amenábar) 8
7. Day of the Dead (1985, VS, George A. Romero) 7.5
8. Love & Pop (1998, Jap, Hideaki Anno) 7.5
9. Dekalog #2 Thou shalt not take the name of the Lord thy God in vain(1990, Pol, Krzysztof Kieslowski) 7.5
10. Black Snake Moan (2006, VS, Craig Brewer) 7
11. Buy the Ticket, Take the Ride: Hunter S. Thompson on Film (2006, VS, Tom Thurman) 6.5
12. Dirty Deeds (2005, VS, David Kendall) 5.5
13. Factotum (2005, VS, Bent Hamer) 5
14. Jamón, jamón (1992, Sp, Bigas Luna) 4
15. Crocodile II: Deaht Swamp/Death Roll (2002, Gary Jones, VS) 2
[ Bericht 10% gewijzigd door Lonewolf2003 op 02-08-2007 16:44:11 ]