Welkomquote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:20 schreef Violation het volgende:
Hallo allemaal, ben nieuw hier.(1ste post)
[afbeelding]
28 Weeks Later
Vandaag gekeken. Best een goed vervolg en er zat ook wat meer vaart in vergeleken met het vorige deel had ik het idee. Ik had alleen wel meer van die scenes willen zien die je het gevoel geven dat je echt opgejaagd word, zoals het begin stuk in dat huisje, dat vond ik wel gaaf gedaan.
Vermakelijke film dus.![]()
7/10
Die heb ik ook weer bekeken. Ik vroeg me namelijk af waarom ik hem ook al weer NIET in mijn top xxx heb staan.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:23 schreef dvdfreak het volgende:
Witness for the Prosecution
met een weergaloze Marlene Dietrich. Dit rechtbankdrama heeft humor, maar zeer zeker een van de sterkste verhaallijnen die ik ooit in een film heb gezien
Ik vond hem wel goed..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 03:22 schreef victorinox het volgende:
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Het 5de deel alweer uit de Harry Potter reeks en meteen een hele slechte.
Sowieso vind ik de titel al misleidend, aangezien "The Order of the Phoenix" misschien 5 minuten te zien is in een film die weer eens twee-en-een-half uur moet duren.
Tevens had ik na het zien van trailers een hele oorlog verwacht tussen goede en slechte tovenaars ("This time it's war" ).
Maar op het einde is er nog niks gebeurd zoals een t..v-serie waar het einde ook elke aflevering hetzelfde is.
I'll get you next time, GadgetHarry. Next time!
5/10
Louis Armstrong?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:09 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Weet iemand hoe de zangers/zanger heet die la vie en rose zingt in Jeux D'enfants?
Heel erg bedankt ik ga ze allemaal beluisteren. Wat dom van mij dat ik daar zelf niet op gekomen wasquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Louis Armstrong?
Of Trio Esperança, of Zazie of Donna Summer.
http://us.imdb.com/title/tt0364517/soundtrack
En de laatste 10 minuten nog natuurlijk, zonder het einde is er helemaal niets bijzonders aan de film. Heel goed en strak uitgevoerd, maar voor de rest niet echt speciaal. Het einde maakte dat voor mij min of meer goed.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:31 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Die heb ik ook weer bekeken. Ik vroeg me namelijk af waarom ik hem ook al weer NIET in mijn top xxx heb staan.
Nu weet ik het weer.
Na een heel sterk begin, vind ik de film erg inzakken. Charles Laughton, tot dan toe weergaloos, krijgt dan te weinig tegenspel. Het gaat te zeer op Marlene Dietrich leunen, maar haar rol is niet groot genoeg daarvoor. Ook neemt de humor af. Tip voor iedereen die de film niet gezien heeft: kijk alleen de eerste vijf kwartier.
Dune is van 84 wat voor special fx verwacht je ...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:18 schreef JelleS het volgende:
[..]
Het allerslechtst was Magnificent Butcher, maar vooral Dune was echt erg kut. Na wat positieve reacties had ik toch maar de dvd tevoorschijn gehaald die ik al een half jaar had, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik kreeg precies wat ik verwachte: leuke Lynch-invloeden, maar vooral een kutverhaal, een kutproductie en kuts pecial effects. Goed kut dus.
Precies. Het gaat er om dat de special effects geloofwaardig zijn in de tijd en het verhaal dat je probeert te vertellen. Ik kan natuurlijk ook begrijpen dat er nog niet veel mogelijk was. Maar je hoeft dan ook niet alles doen wat technisch kan. Zo hadden ze beter dat achterlijke schild gewoon achterwege kunnen laten, want nu is het net alsof je naar een goedkoop amateurfilmpje aan het kijken bent. Als het er niet uit ziet, doe het dan gewoon niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:31 schreef RuneRose het volgende:
2001:ASO is van 68, die stelt nog steeds niet teleur.
Vond vooral de muziek ook super bij deze film. Die macrofotografie is echt goed gelukt in die film.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:56 schreef Lambiekje het volgende:
The Fountain (2006)
Hugh Jackman die drama krijgt te verwerken met z'n vrouw Rachel Weisz. Visueel is het een pracht. Vooral die scenes langs&door de nebular.
cijfer 8 / imdb 7.7
En zo hoort het ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:50 schreef northernlight81 het volgende:
Amorres Perros (2000):
Had nog nooit van deze film gehoord en van tevoren niets gelezen waar hij over ging.
Zie:quote:Ik vond het echt een supergave film. Verhaal bestaat eigenlijk uit 3 verschillende delen, met als centrale punt een auto-ongeluk.
Maar je hoopt echt serieus dat Cage levend verbrand in z'n cage.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Wicker Man
Tja. Het is natuurlijk Nicolas Cage... niet een van mijn favorieten. Wel een aardig verhaal, maar allemaal net iets te makkelijk gebracht.
Er zaten hier en daar mooie vrouwen in, dat dan weer wel.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar je hoopt echt serieus dat Cage levend verbrand in z'n cage.
Waarom vind iedereen het z'n goede film. Alles is mijlen vooraf duidelijk en zit bomvol clichés. Ik ben van mening dat het een slap Rear window spin-off is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:31 schreef Durbin het volgende:
Disturbia (2007, USA, D.J. Caruso)
[afbeelding]
Door een conflict met zijn Spaanse leraar wordt Kale door de rechter veroordeeld tot enkele maanden huisarrest. Uit verveling bespioneert hij zijn buren en komt tot de ontdekking dat zijn buurman wel ernstige overeenkomsten toont met een door de politie gezochte moordenaar. Het verhaal deed me een zoveelste hedendaagse cliché-film vermoeden, maar Disturbia heeft me aangenaam verrast. Niet dat de film alle clichés weet te ontwijken, maar het geheel is wel doeltreffend en vooral sfeervol uitgevoerd.
Ik vond 'm spannend en op de niet-spannende momenten ook erg onderhoudend. Prima popcornvermaak.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom vind iedereen het z'n goede film. Alles is mijlen vooraf duidelijk en zit bomvol clichés. Ik ben van mening dat het een slap Rear window spin-off is.
Eens.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:38 schreef Mike het volgende:
Ik vond 'm spannend en op de niet-spannende momenten ook erg onderhoudend. Prima popcornvermaak.
O Captain My Captain!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 01:37 schreef JelleS het volgende:
Dead Poets Society
Had ik toch wel wat meer van verwacht. Heel veilig en klassiek gedaan. Robin Williams doet wat die zo vaak doet, en wederom goed, maar er is niets uitzonderlijks te bespeuren. Ook nog eens een matig einde.
agreed, toevallig recent de boeken gelezen en de film gezien. Goro Miyazaki probeert op een in mijn ogen hele kunstmatige manier verschillende verhaallijnen bij elkaar te binden (karakters veranderen, etc). Nu heb ik daar geen principiele bezwaren tegen, maar als het eindresultaat dan zwaar middelmatig blijkt te zijn dan vraag ik me toch af... waar was dit nu allemaal voor nodig?quote:Tales from Earthsea (Goro Miyazaki 2006)
Miyazaki jr. heeft helaas niet hetzelfde talent als papa-lief. De combi Miyazaki-Ghibli heeft namelijk een aantal prachtige animatiefilms opgeleverd, maar Jr. heeft datzelfde niveau niet weten te halen. Het resultaat is een middelmatig verhaal dat net zo goed buiten het Earthsea universum om verteld had kunnen worden. Beetje jammer van de rechten, want Tales from Earthsea had veel meer potentie dan dat Jr. eruit heeft laten komen.
Erg indrukwekkend inderdaad. Ik vond het bijzonder apart om te zien dat dankzij drank en drugs Dennis Hopper eigenlijk niet eens aanspreekbaar was. Boy...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:01 schreef Gillingham het volgende:
Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991) 9-
[afbeelding]
Eigenlijk kon deze documentaire die ik al een hele tijd wilde zien het bij voorbaat niet meer stuk. Toch biedt dit dagboek van de vrouw van de regisseur F.F Coppola over het filmen van het geweldige Apocalypse Now meer dan een simpel portret. In deze documentaire wordt eens te meer duidelijk hoe ontzettend diep de crew moest gaan voor de voltooiing van de film. Een intrigerende documentraire over een intrigerende film. Soms krijg je bijna meer te zien dan je eigenlijk zou willen. Een absolute must en aanrader voor liefhebbers van AN.
Om nog maar te zwijgen over de toestand van Martin Sheen!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:34 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Erg indrukwekkend inderdaad. Ik vond het bijzonder apart om te zien dat dankzij drank en drugs Dennis Hopper eigenlijk niet eens aanspreekbaar was. Boy...![]()
Sinds die film ben ik helemaal weg van hugh jackman. En de film is gewoon TE vermakelijk.quote:"New-Cow is short for New-Cow theory, which is short for Old-Cow-New-Cow theory, which, of course, is short for the sad, sorry truth that men leave women and never come back because all they really want is New Cow."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer 7.5 / imdb 8.1
Sliding Doors (1998)
Paltrow speelt een dubbel rol in twee tijdlijnen. In het begin van de film wordt ze ontslagen en onderweg naar huis splist haar leven in 2 als ze de metro wel en niet redt. De 2 tijdlijnen lopen door elkaar. In de ene versie waarze de metro wel redt betrapt ze haar vriend thuis met een ander en ontmoet ze een leuke jongen James. In de andere versie vind ze haar vriend onder de douche en krijgt alleen maar stomme baantjes. En haar vriend besodemietert haar alleen nog maar meer.
cijfer 7 / imdb 6.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:29 schreef OldJeller het volgende:
The Prestige
Mooie film. Christian Bale is puik!
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Ik was er juist blij mee. Toen kreeg ik eindelijk door wat er gebeurt wasquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:09 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
Neeuhhh, Smokin Aces is gewoon een kutfilm.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Smokin aces is ook zo'n film. Klere
Vond ik niet zo bijzonder. Hij is niet slecht, maar ook zeker niet wat ik er van verwachtte.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Simpsons, the Movie
ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bvquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Smokin aces is ook zo'n film. Klere
Mja maar toch. Als ik films niet snap dan komt het meestal omdat ze me niet boeien. En dan ga ik ondertussen van alles en nog wat doen en mis ik de helft van de filmquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:41 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
Ik heb er juist met volle teugen van genoten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef Gillingham het volgende:
Khane-ye doust kodjast? (1987) 5-
[afbeelding]
Deze film van Kiarostami kan ik evenmin waarderen als zijn T'am e Guilass, terwijl beide veel respect genieten van critici en dienovereenkomstig beloond zijn met prijzen. Deze vond ik zelf nog net even wat saaier. Want 'saai' is het eerste woord wat me te binnen schiet als ik aan zijn films denk. Het trage tempo is niet diepgaand, verheffend of wonderschoon. Er gebeurt nauwelijks iets en wat er gebeurt is niet erg boeiend. Een aantal scènes zijn inderdaad de moeite waard, maar een procent of 10 is absoluut niet voldoende voor een hele film. De genialiteit van Kiarostami ontgaat me volledig.
Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:57 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik heb er juist met volle teugen van genoten.
De manier waarop de film begint met die deuren, wat later weer lerug komt met de deurenmakers: Geniaal.
De manier waarop de oudere generatie met de jongere omgaat is ook heerlijk. Het jongetje speelt de sterren van de hemel, zeker als hij de broek van zijn neefje aan de waslijn meent te zien. Hoe hij dan het oude vrouwtje van de overkant weet te overreden om mee te gaan.
Tja: Deze film zit veel dichter op de huid van de mensen dan de gebruikelijke filmmakerij. Het zou echt "Een dag uit het leven van Achmed en Mohammed Reza" kunnen heten en zijn.
Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:04 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze film kan wedijveren met elke Bergman.Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.quote:Wat vond je trouwens van Ta'm e Guilass, mits je die gezien hebt?
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:42 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.Die vermeende symboliek met die deuren doet me dan weer helemaal niks. Vooral niet met een eventuele zogenaamde boodschap dat alles goed gaat komen. Dat koop ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze film kan wedijveren met elke Bergman.
En deze film met de toppers met Bergman vergelijken gaat me wel héél erg ver. Sowieso totaal andere films.Het acteerwerk van het jongetje was puik, toegegeven, maar zijn rol was minder...quote:[..]
Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
Ik vraag me inderdaad ook af wat ik van een film als deze zal onthouden. Bar weinig denk ik, op een ezel, wat deuren en het jongetje na. Van Ta'm e Guilass heinner ik me ook nauwelijks iets op wat plaatjes die ik veel vaker heb gezien dan de film zelf na.What's it going to be then, eh?
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmakenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:12 schreef Falco het volgende:
Voor degenen, die het nog bijna vergeten waren: post in Fok! Film Top 100 2007 - 6e editie II je top10/25/50 of 100.
Zondag is de deadlinequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:
[..]
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmaken![]()
Ik probeer er wanhopig ook nog een paar films in te stampen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:
[..]
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmaken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al leuke film
[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 07-08-2007 17:05:35 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Prima film vol uiteenlopende karakters met veelal een explosief Balkan-temperament. Cijfer: 8quote:Underground gaat over de twee sympathieke hartsvrienden Marko en Blacky. Marko is berekenend en onscrupuleus, Blacky een weekhartige idealist. Beiden raken ze verliefd op een actrice van losse zeden. Na een bombardement op hun stad Belgrado in 1941 duiken de vrienden samen met een hoop familievrienden en een aap onder. Na een tijd ondergedoken te hebben gezeten verkent Marko de buitenwereld en vertelt aan zijn vrienden dat de oorlog nog steeds verder woedt. 15 jaar lang gelooft Blacky het verhaal van zijn vriend, maar gaat dan zelf op onderzoek uit...
Volgens de metro (of Spits) review is het een jeukerige EO-komedie.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:47 schreef Gorro het volgende:
Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007)
Aangezien ik Steve Carell over het algemeen grappig vind, vond ik deze wat tegenvallen. Alles is nogal braafjes en echt grappig wordt het niet vaak. Vooral de eerste helft had wat opgeleukt mogen worden met leukere grappen. **½
Daar las ik afgelopen week over in dat 1001 films you have to see before you die- boek. Klinkt erg interessant. Waar heb je `m vandaan als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:31 schreef Gorro het volgende:
(#141) Paisà (Paisan) (Roberto Rossellini, 1946)
Heb je L`Année dernière à Marienbad ook al gezien? ook zo`n prachtige, geweldige filmquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:58 schreef Gillingham het volgende:
Hiroshima mon Amour (1959) 8.5
[afbeelding]
Typerend werk van Alain Resnais.
Eh...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:25 schreef Gillingham het volgende:
Viridiana (1961) 7.5
maar ligt er niet al te dik bovenop.
Nee, helaas nog niet. Alhoewel helaas, ik heb wel het voordeel om 'm nog voor de eerste keer te kunnen zien.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:37 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Heb je L`Année dernière à Marienbad ook al gezien? ook zo`n prachtige, geweldige film![]()
Natuurlijk is het duidelijk. Maar het wordt nergens specifiek gezegd. Ik vond het in ieder geval wel op een mooie manier gedaan. Zeker omdat het karakter van de hoofdrolspeelster zelfs een non is. En zij ís het slachtoffer, nadat ze buiten de muren van het klooster gaat leven.quote:
Gedownloadquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:37 schreef Timo20 het volgende:
[..]
interessant. Waar heb je `m vandaan als ik vragen mag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ja! Klein kunstwerkje idd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond Emilia Fox prettig spelen, trouwens. Ze heeft een mooie smile.
Had je die uit mijn lijst gehaald, trouwens?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja! Klein kunstwerkje idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond Emilia Fox prettig spelen, trouwens. Ze heeft een mooie smile.
Had je die uit mijn lijst gehaald, trouwens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cashback had ik al een poos terug al eens gespot hier bij deze reeks. Onlangs kwam ik hem tegen op de nieuwsgroepen. Maar dan kan het alsnog zijn omdat jy hem genoemt hebt. Ik koppel er geen fokuser aanvast welke film ik nog moet kijken....
Ik hou al maanden lang een reminder lijst bij op IMDB. Als ik in deze topic of dan zoals nu de Top100 plaats ik weer een stel op die lijst. Cashback staat al een poos op me reminder list. En die heb ik dan gister ingelost.
[ Bericht 7% gewijzigd door Lambiekje op 10-08-2007 09:41:43 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Cashback heb ik een tijdje geleden al gezien. Inderdaad een prachtige film.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film.
Die zit inderdaad ook in die dvd-box, en is de aanleiding geweest tot het kopen van de box (de scene met tom en iggy staat in z'n geheel op youtube)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als je Tom Waits en Jim Jarmusch cool vindt, dan moet je ook Coffee&Cigarettes kijken.
Het gekke is dat Dead Man niet in de box zit, dat vond ik gister al raar toen ik op de achterkant van 1 dvd las dat hij de regisseur van o.a. Dead Man was; die ga ik er dus even los bijhalen, bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:35 schreef cwk het volgende:
Dan moet je ook snel Dead Man kijken Dylan, die past erg goed in dat straatje. Zijn andere werk is ook prima, maar toch wat minder dan die drie.
edit: Oh je hebt de box, dan zit dat wel goed.
Zoek ook eens Ascenseur pour L'Echafaud op, pascalheister. Denk dat je dat wel tof vindtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:09 schreef pascalheister het volgende:
Gister en woensdag:
164. [afbeelding] Adua e le compagne (Antonio Pietrangeli, 1960) :: 7.8
Een mooi stukje drama met vleugjes comedy over 4 meisjes die in 1 van de bordelen van Rome werken, van de één op de andere dag sluiten deze. Ze besluiten een restaurant buiten de stad te beginnen, ze nemen de hulp in van een machtige ex-klant. De zaken draaien goed maar toch lijkt het verleden niet los te laten..
165. [afbeelding] A Good Year Ridley Scott, 2006) :: 7.5
Lekker filmpje die prima wegkijkt, leuk plot, goed acteerwerk, goed camerawerk gevuld met machtig mooie beelden van de Franse landschappen.
166. [afbeelding] Lacombe Lucien (Louis Malle, 1974) :: 8.5
Na LeSouffle au coeur wederom een fantastische film van Malle. Wonderschoon verhaal over het leven van een jongen op het platteland die reageert op de oorlog.
167. [afbeelding] Silence de la Mer, Le (Jean-Pierre Melville, 1949) :: 8.2
Het bewijs dat een film heel simpel kan zijn maar oh zo krachtig. Mooie dialogen van de duitse officier die elke avond weer thuis komt en zijn sympathie tussen Duitsland en Frankrijk verteld, waar de oom en het nichtje stilzwijgend toekijken.
168. [afbeelding] Wedding Crashers (David Dobkin, 2005) :: 7.5
Lache film, hilarisch verhaal, goede muziek, Will Ferrell duikt nog even op en doet het fantastisch. Einde is natuurlijk wel te voorspellen maar blijft toch leuk.
met de doos in de hand nog even met de directeur pratenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:06 schreef Qwea het volgende:
Dennis P.
Was wel te doen. Geen hoogstandje, maar als je ff niks te doen hebt kijkt hij wel redelijk weg. Wel stom dat iemand zo met een doos diamanten die deur uit kan lopen
Briljant ja. "`Ik ben al laat, dus ehh... Ik wilde gaan"quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:12 schreef mtv het volgende:
[..]
met de doos in de hand nog even met de directeur praten
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:12 schreef Cudles het volgende:
Pat Garret & Billt The Kid op TCM en het was weer retegaaf![]()
staat ook nog op het aanschaf-lijstje, bedankt iigquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:39 schreef Doff het volgende:
[..]
Zoek ook eens Ascenseur pour L'Echafaud op, pascalheister. Denk dat je dat wel tof vindt.
mmm je bent zeker ook weer naar Last Christmas aan het luisteren en hebt de kerstboom ook al weer opgetuigd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:46 schreef Falco het volgende:
A Christmas Story
[afbeelding]
Tsja, ik keek deze film van Bob Clark, omdat diezelfde kerel het ook presteerde Baby Geniuses 1 en 2 te maken. Zoveel regisseurs zijn niet in de Imdb top én bottom-lijsten te vinden namelijk. Mijn verwachtingen ondanks de hoge Imdb-waardering waren daarom ook niet erg hoog, zeker niet toen ik bovenstaande poster zag en verwachtte dat Ralphy een irritant bijdehand joch zou zijn.
Maar niets van dit! A Christmas Story is een en al vertederende oubolligheid over een familie, die gelukkig niet karikaturaal wordt neergezet. Ook komen er typische situaties voor, die voor ieder vast herkenbaar zijn. Een kerstfilm met een guilty pleasure-gehalte. Cijfer: 7,5
Ik snap niet waarom je de film een 8,5 geeft als je helemaal geen minpunten aangeeftquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:20 schreef Professional het volgende:
Ratatouille
Ik weet niet hoe Pixar het presteert, maar ze overtreffen zichzelf telkens. Leuke animatiefilm voor jong en oud, en waar de animaties echt werkelijk subliem uit zien. Ook het voorfilmpje was weer super.
Mijn cijfer: 8,5
Sinds wanneer is geen minpunten hetzelfde als perfect?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:29 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je de film een 8,5 geeft als je helemaal geen minpunten aangeeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Astronauts Wife (1999)
Johnny Depp is een astronaut. Tijdens een van de reparaties aan in space is er wat gebeurd. En is hij niet meer de liefhebbende man bij terugkomst. En Charlize Theron zijn vrouw gaat op onderzoek uit.
Dit is zonder meer de slechste rol van Johhny, die ik heb gezien.
cijfer 5 / imdb 4.8
[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 11-08-2007 23:30:44 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
Ja, ik vond I Am Sam ook erg goed.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:26 schreef Qwea het volgende:
I am Sam
Erg leuke film, erg goeie film naar mijn mening ook. Ergens werd ik er wel door geraakt. Dat een gehandicapte man het zo moeilijk kan hebben om zn kind te mogen opvoeden. Ik had een deel geloof ik van de film al gezien, maar dat was slechts een deel. Zeer goeie film IMHO.
Je hebt `m nog niet?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:27 schreef pascalheister het volgende:
[..]
staat ook nog op het aanschaf-lijstje, bedankt iig
Als je het al special effects kan noemenquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:14 schreef Camplo het volgende:
Hercules in New York (1969)
Kort maar krachtig... hier ga ik niks over zeggen. Arnold Schwarzenegger in z'n eerste rol, en de special effects kosten alles bij elkaar hooguit 10 euro.
Misschien 30 euro naar huidige maatstaven omgerekend![]()
![]()
idem dito hieroquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:14 schreef Camplo het volgende:
Zodiac (2007)
Leuk begin (circa eerste uur) daarna valt het tegen.
Maar ik heb `m iig. wel op dvdquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:52 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Was jij dat niet die Apocalypse Now nog niet gezien had?!?![]()
![]()
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:43 schreef Gitarist het volgende:
Zojuist, House of nine op Talpa.
Bah wat een kutfilm!
Het idee is ongeveer hetzelfde als Saw 1, met het verschil dat er geen sadisme vanuit "the viewer" komt en er aan 't eind van de film gewoon geen enkele informatie wordt prijsgegeven over het waarom the viewer de mensen heeft opgesloten.Bij gebrek aan andere leuke programma's heb ik gisteravond ook House of nine gekeken. Ben het geheel eens met Gitarist, een zware bagger film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nou ja weten we dat ook weer
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
Vond het wel een aardige film, met die geile chick van blondie in de hoofdrol (Deborah Harry). Zou hem zelf niet hoger waarderen als een 6 bij IMDb, vond hem namelijk ook weer niet zo geweldig.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:36 schreef Shogo het volgende:
Videodrome (1983)
Max Renn (James Woods) runt een sleazy TVzender waarop softporno en dergelijk te zien zijn, op een dag komt hij tot de ontdekking van 'Videodrome' een programma van marteling en moord geobsedeerd als hij is probeert hij er meer over te weten te komen. David Cronenberg heeft het voor elkaar gekregen een fantastische mix van horror/fantasie/sci-fi/thriller in elkaar te zetten. Daarbij is de gore en de SFX zeer overtuigend voor een film van 25 jaar geleden. Ik weet niet precies wat ik ervan moet zeggen, het is in ieder geval een hele bizarre ervaring deze film en absoluut een aanrader. Long live the new flesh!
[afbeelding]
Geweldige film idd.quote:
Dogville is geen Dogme 95 film.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:25 schreef northernlight81 het volgende:
Minpunten: Tijdsduur (en daarmee dus of de film constant boeiend blijft), bijna geen filmmuziek (ook door dat achterlijke Dogma 95 verbond).
heb hem 7.6/10 gegeven, maar misschien kan dit nog stijgen.
Eigenlijk is dat Dogme 95 een verklaring waarin die regisseurs zeggen zich bij het maken van al hun films te houden aan die regels, zo staat het er in ieder geval.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:20 schreef Morrigun99 het volgende:
Dogville is geen Dogme 95 film.
Da's een klein boxjequote:Op zondag 12 augustus 2007 14:29 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Geweldige film idd.![]()
Gisteren:
The Asphalt Jungle
Heerlijke heist film waarin het lage tempo goed wordt gebruikt om de karakters van met name de criminelen goed uit te diepen en ze wat menselijks mee te geven waardoor je meer sympathie voor ze krijgt.
Verder ziet de film er visueel sterk uit, zorgt het grotendeels uitblijven van muziek voor een realistischer tintje en is het einde magnifiek.
Tot zo ver m`n Noir box vol. 1, op naar vol. 2
[...]
Dogville is toch echt geen dogme 95 film.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:33 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat Dogme 95 een verklaring waarin die regisseurs zeggen zich bij het maken van al hun films te houden aan die regels, zo staat het er in ieder geval.
Dogville houdt zich aan enkele dogma 95 regels, maar niet allemaal.
Maar of dat nou door dat dogma 95 komt of niet, ik vond het jammer dat er geen mooie muziek in zit, dit had de film mijns inziens nog beter kunnen maken.
Waarom had Thomas Vinterberg 'Festen' niet kunnen maken zonder die Dogme 95 verklaring?quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:41 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dogville is toch echt geen dogme 95 film.
Natuurlijk dreven de regisseurs bij het opstellen van de regels een beetje door, maar ze hebben zonder meer een punt. Ook wat betreft muziek, soms wordt ik ziek van die 'dramatische' bombastische standaard filmmuziek bij bepaalde scènes. Soms werkt dat echt averechts en afleidend of zelfs irriterend.
Bovendien heeft dogme 95 Festen tot gevolg gehad, waardoor het experiment sowieso al geslaagd is (met nog een paar andere mooie films erbij).
Wist je dan niet dat juist beperkingen je soms veel meer creatieve vrijheid bieden.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:51 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Waarom had Thomas Vinterberg 'Festen' niet kunnen maken zonder die Dogme 95 verklaring?
Bevat mijns inziens alleen beperkingen. Al die afzondelijke regels kun je gewoon toepassen in een film mocht je dat willen, maar wat is het nut om bij voorbaad te gaan zeggen dat je, je in alle films aan deze regels gaat houden.
Maar ik heb Festen nog niet gezien en zoals ik al zei vond ik Dogville dus een hele goede film.
"voorbaat"quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:51 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Waarom had Thomas Vinterberg 'Festen' niet kunnen maken zonder die Dogme 95 verklaring?
Bevat mijns inziens alleen beperkingen. Al die afzondelijke regels kun je gewoon toepassen in een film mocht je dat willen, maar wat is het nut om bij voorbaad te gaan zeggen dat je, je in alle films aan deze regels gaat houden.
Helemaal mee eens, het einde van Dogville was een absoluut pluspunt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:25 schreef northernlight81 het volgende:
Zelf gister Dogville gezien van Lars Von Trier.
Pluspunten: Einde
Doe ik en ik zeg zeker niet dat een film niet goed is door dat Dogma 95. Ik vind alleen dat een regisseur zichzelf de vrijheid moet geven een scene op een manier in beeld te brengen dat hij denkt dat dit het beste is voor de film. En als dat voor de hele film volgens de Dogma regels is en in 1 scene op een andere manier vind ik dat hij dit moet doen, zoals Von Trier het dus ook doet. Die verklaring staat dat eigenlijk niet toe.quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:15 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
"voorbaat"
Als statement. Kijk nou eerst maar eens wat dogme films.
Parbleu?quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:33 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Maar of dat nou door dat dogma 95 komt of niet, ik vond het jammer dat er geen mooie muziek in zit, dit had de film mijns inziens nog beter kunnen maken.
Heb ik net gezien en ben het helemaal met je eens. Eerste film waar ik Ferrel kon uitstaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:50 schreef Jivis het volgende:
Gisteren Stranger Than Fiction gezien. Puik verhaal en goed acteerwerk. Vond vooral Dustin Hoffman erg goed
Tja, smaken verschillen. Meer mensen vonden de muziek wel mooi, maar ik vond het minimalistisch en het deed me niets. Sowieso waren er scenes waar ik de muziek gewoon mistte en andere scenes met muziek sprak het me gewoon niet aan.quote:Op zondag 12 augustus 2007 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Parbleu?Er zit schit-te-ren-de muziek in Dogville. En dan heb ik het niet eens over de aftiteling waar Bowie wordt gedraaid.
zeker nog nooit een john waters film gezien?quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:57 schreef Lambiekje het volgende:
A Dirty Shame (2004)
Jezus jezus wat is dit banaal. Door een klap op je kop dan wordt je een manicale sexverslaafde.
Selma Blair met jetser van tieten. Waarom moet WHORE, VAGINA levensgroot in beeld te knipperen. Tering he, de meest banale sexverslaving soep tussen je tieten, spelen met poep. Een stel neuters (asexuele), waaronde de moeder van Selma, krijgen een klap op hun kop en wordt een regelrechte hoer. Binnen de eerste 10 minuten zijn alle vieze woordjes al de revue gepaseert. Johnny Knoxville is de guru van de sexverslaafden. dat smerige gedoe in de localstore dat is gewoon ranzig, klef ranzig en alles te gelijk.
Ik ben best wel een liefhebber van banale grapjes en moet lachen om poep en pies grapjes maar dit is too much, too much way too much ahhh!! AUW!
Dit staat haaks op schoonheid van Cashback.
Ik heb nog nooit zo iets banaals gezien ...
cijfer 3.5 / imdb 5.1
uh ik heb wel Johnny Depps Cry-Baby gezien .. maar dat is toch niet over de top ?!?quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:12 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
zeker nog nooit een john waters film gezien?
john waters staat bekend om z'n foute, over the top films....
ah volgens je fotoboek ben je een serial mom fan:9 Vandaar dat je meteen roept van nog nooit een John Waters gezien. Ik heb denk ik wel Serial Mom gezien maar kan me niet echt meer een beeld erbij vormen....quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:12 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
zeker nog nooit een john waters film gezien?
john waters staat bekend om z'n foute, over the top films....
nou hij is wel een beetje fout hoor, je tranen in een glas bewaren en dan opdrinkenquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uh ik heb wel Johnny Depps Cry-Baby gezien .. maar dat is toch niet over de top ?!?
klikquote:Op zondag 12 augustus 2007 15:39 schreef Doff het volgende:
[..]
Da's een klein boxje.
Heb je er een linkje van?
Weet je wat voor werk dat is? ik moet ook nog werkenquote:Op zondag 12 augustus 2007 17:17 schreef pascalheister het volgende:
[..]
waar blijft je top 100 nou chef
ach meneer moet werken, net of je de enige in nederland bentquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:53 schreef Timo20 het volgende:
[..]
klik
Toen ik `m vorig jaar kocht kostte ie trouwens maar $ 19,50![]()
[..]
Weet je wat voor werk dat is? ik moet ook nog werken![]()
![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:28 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ach meneer moet werken, net of je de enige in nederland bent![]()
Je geeft toch cijfers wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:21 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Buiten dat: tot een top 10/top 20 zou ik nog wel komen maar daarna...
Zou een heleboel films kunnen noemen die ik in m`n top 100 zou kunnen zetten maar ze in een bepaalde volgorde zetten. Das een ander verhaal
Dat ik niet alle films die ik gezien heb en cijfers die ik gegeven heb, heb bijgehoudenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:29 schreef pascalheister het volgende:
[..]
Je geeft toch cijfers wat is het probleem dan?
Als je op deze link klikt en dan op Watch Review, vind je de recensie van Ebert & Roeper zoals deze op tv is uitgezonden. Ik ben het helemaal eens met ze.quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, het einde van Dogville was een absoluut pluspunt.
Ik vind de review redelijk zielig, net als die hele Ebert & Roeper.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Als je op deze link klikt en dan op Watch Review, vind je de recensie van Ebert & Roeper zoals deze op tv is uitgezonden. Ik ben het helemaal eens met ze.
Ach, da's een van hun mindere argumenten. Maar ze hebben het er ook over dat de film veel en veel te lang is, dat Von Trier z'n boodschap gewoon door je strot duwt en dat de aankleding een leuk trucje is dat je snel gezien hebt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind de review redelijk zielig, net als die hele Ebert & Roeper.
Breek de film dan af met valabele argumenten, niet met van dat "Boehoehoe, hij heeft kritiek op de land of the free en hij is hier nog nooit geweest![]()
"-gejank.
Ze openen ermee, sluiten daarmee af en komen er halverwege nog een paar keer op terug. Ze weten allebei ook wel hoe invloedrijk ze zijn, hoe lang de doorsnee Amerikaanse tenen zijn en toch blijven ze op één element van de film doorhameren, met als enige doel (voor zover ik kan inschatten) om de film zo zwaar te mogelijk te laten floppen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:18 schreef Mike het volgende:
[..]
Ach, da's een van hun mindere argumenten. Maar ze hebben het er ook over dat de film veel en veel te lang is, dat Von Trier z'n boodschap gewoon door je strot duwt en dat de aankleding een leuk trucje is dat je snel gezien hebt.
Helemaal eens. Dat van anti-Amerika boeit mij ook niet zo. De film heeft gewoon een stomvervelende stijl en alles wat er op dat akelige toneel gebeurde liet me volkomen koud.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:18 schreef Mike het volgende:
Ach, da's een van hun mindere argumenten. Maar ze hebben het er ook over dat de film veel en veel te lang is, dat Von Trier z'n boodschap gewoon door je strot duwt en dat de aankleding een leuk trucje is dat je snel gezien hebt.
Zoals Ebert zegt, als het een goede film was geweest met kritiek op de VS, dan was-ie de eerste om te zeggen dat het een meesterwerk was. Maar dat was dit niet. Het is een naargeestige film van een vervelende man.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze openen ermee, sluiten daarmee af en komen er halverwege nog een paar keer op terug. Ze weten allebei ook wel hoe invloedrijk ze zijn, hoe lang de doorsnee Amerikaanse tenen zijn en toch blijven ze op één element van de film doorhameren, met als enige doel (voor zover ik kan inschatten) om de film zo zwaar te mogelijk te laten floppen.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:47 schreef RuneRose het volgende:
McCabe and Mrs. Miller - Deze is gelukkig wel de moeite waard. De film ziet er prachtig uit en samen met de muziek (een geweldige soundtrack van Mr. Cohen, wie deed dat nu nog meer?) kom je in een heerlijk ritme terecht.
Ik zie de relevantie niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:28 schreef cwk het volgende:
Je moet toch toegeven SoK, dat felle kritiek op Amerika van een man die nog nooit in Amerika is geweest niet echt serieus te nemen is.
Misschien is kritiek van iemand van buitenaf juist wel objectiever dan van iemand die er woont of wel is geweestquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:28 schreef cwk het volgende:
Je moet toch toegeven SoK, dat felle kritiek op Amerika van een man die nog nooit in Amerika is geweest niet echt serieus te nemen is. Ik heb de film niet gezien trouwens, maar dat argument was redelijk onderbouwd.
Ik ben nog nooit in Irak geweest en ik kan me wel wat kritiek bedenken.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:47 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Misschien is kritiek van iemand van buitenaf juist wel objectiever dan van iemand die er woont of wel is geweest![]()
Ik denk niet dat iemand dat fragment had gezien ten tijde dat de film uit kwam, want toen konden we nog niet zo makkelijk beelden via internet verzenden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Daarnaast is Dogville naar mijn mening een hele toffe film en lees ik daarom de negatieve reviews niet. Ik kan mijn mening over een film ook zonder Statler en Waldorf vormen.
In 2003? Toen downloadde ik al gewoon complete dvd's, hoor.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:58 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand dat fragment had gezien ten tijde dat de film uit kwam, want toen konden we nog niet zo makkelijk beelden via internet verzenden.![]()
Ja, maar nog geen afleveringen van deze twee heren. TV-uitzendingen liepen wat achter bij dvd's...zeker die van Ebert & Roeper.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In 2003? Toen downloadde ik al gewoon complete dvd's, hoor.
Warez! Moord! Brand!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
In 2003? Toen downloadde ik al gewoon complete dvd's, hoor.
Ssst!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:32 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Heb je de geheime Fok!-ftp server nog niet gevonden dan?![]()
Wees blij dat je het gedrocht niet op het grote doek hebt gezien. Dan is het nog een slag erger.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:45 schreef Falco het volgende:
Speed 2: Cruise Control
Jaja ik weet het, dit is echt een rukfilm en een onwaardige opvolger van Speed. Cijfer: 3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5 / imdb 7.4 .. Puur en alleen omdat ik me mateloos irriteer als aangegeven in de spoiler.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ja, die is helemaal goed. Ik zag hem echt jaren terug op tv, maar ga hem binnenkort nog maar eens kijken nav jouw postquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:49 schreef pascalheister het volgende:
Thelma & Louise (Ridley Scott, 1991) :: 8.0
[afbeelding]
Een prima roadmovie, Sarandon en Davis die elkaar goed aanvoelen. De film verveelt geen moment omdat er continue wat gebeurt, goede sfeer en dito muziekkeuze, einde is abrupt maar wel mooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond dit een goede, vermakelijke film met goede, flauwe humor. Vooral de woordgrappen, verwarrende sketches en de ballen die overal tegen aan vliegen waren zeker te waarderen. Ben Stiller speelde zijn rol erg goed, maar waren aan de kant van de zgn. Peter LaFleur wel wat kritiekpuntjes te zien, bijvoorbeeld dat het niet altijd natuurlijk was wat hij liet zien.
Beoordeling:
Moviemeter: 3 *
Mijn beoordeling: 4*
ach zeur nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:56 schreef cwk het volgende:
Ik vond Kate and Leopold wel wat leuker.
Ik kan er niet bij dat iedereen het een geslaagde moderne remake van Rear Window vindt. Ik vond het een slap, spanningsloze film. En de buurman als badguy totaal niet geloofwaardig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Disturbia (2007, VS, D.J. Caruso)
Natuurlijk snapt iedereen met iets meer kennis van filmgeschiedenis dan de gemiddelde puber, dat dit een remake is van Rear Window. Maar D.J. Caruso slaagt met vlag en wimpel in het moderniseren en verjongen van Hitchcock's klassieker. Shia LaBeouf verdient met deze film en Transformer nu al de breaktrough van het jaar award.
cijfer: 7.5
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:46 schreef Lambiekje het volgende:
Sunshine (2007)
De sun is op uitsterven er is een missie op pad gestuurd om in de zon een bom te laten ontploffen. Natuurlijk is de eerste missie mislukt. 7 Jaar later wordt er een 2 missie gestart. Ook nu weer het doel een bom laten ontploffen in de zon om zo de mensheid te redden. Gaande weg spotten ze de Icarus I, de eerste missie en koppelen zich aan dat schip
dan onstaan er wat problemen ...Ja, erg bizar en best slecht inderdaad. Wat ik me ook afvraag: dit is de laatste kans om de mensheid te redden. Waarom stuur je dan twee scheepjes, met een paar jaar tussenpoze? Waarom niet gewoon tien? Of honderd? Of duizend? Of honderdduizend? Zijn er grenzen als het gaat om het redden van de mensheid?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5 / imdb 7.4 .. Puur en alleen omdat ik me mateloos irriteer als aangegeven in de spoiler.Ten percent faster with a sturdier frame
Het probleem was dat er maar genoeg nucleair materiaal was voor 2 bommen. Je kunt dan 100 schepen sturen maar ze hadden nog maar 1 bom over. Hoewel je dan wel de kans hebt dat er veel mensen zijn die het overleven en je niet afhankelijk bent van een paar personen...dat is ook weer zo.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, erg bizar en best slecht inderdaad. Wat ik me ook afvraag: dit is de laatste kans om de mensheid te redden. Waarom stuur je dan twee scheepjes, met een paar jaar tussenpoze? Waarom niet gewoon tien? Of honderd? Of duizend? Of honderdduizend? Zijn er grenzen als het gaat om het redden van de mensheid?
Supporting rol. En terecht overigens, erg goed geacteerd.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:19 schreef Lambiekje het volgende:
Ordinairy People (1980)
4 oscars waaronder beste hoofdrol voor Timothy Hutton. Hij is overtuigend als gozer met psychische problemen.
cijfer 8 / imdb 7,8
Oh, dat heb ik gemist.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:08 schreef Mike het volgende:
[..]
Het probleem was dat er maar genoeg nucleair materiaal was voor 2 bommen. Je kunt dan 100 schepen sturen maar ze hadden nog maar 1 bom over. Hoewel je dan wel de kans hebt dat er veel mensen zijn die het overleven en je niet afhankelijk bent van een paar personen...dat is ook weer zo.
Kennelijk konden ze geen genoeg volunteers vinden. Het is best wel heel erg tricky om z'n missie af te laten hangen van maar een schip. Zo te zien zit er heel wat miljoenen in om het te bouwen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, erg bizar en best slecht inderdaad. Wat ik me ook afvraag: dit is de laatste kans om de mensheid te redden. Waarom stuur je dan twee scheepjes, met een paar jaar tussenpoze? Waarom niet gewoon tien? Of honderd? Of duizend? Of honderdduizend? Zijn er grenzen als het gaat om het redden van de mensheid?
Wat een onzin zeg. Zowel jouw politieke mening, als jouw argumenten tegen mij. Als de mensheid op het spel staat, zijn er denk ik meer dan genoeg vrijwilligers.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kennelijk konden ze geen genoeg volunteers vinden. Het is best wel heel erg tricky om z'n missie af te laten hangen van maar een schip. Zo te zien zit er heel wat miljoenen in om het te bouwen.
Om het aan de realiteit te toetsen. Huidige overheden hebben schijt aan de mensheid als ze hun eigen zakken maar kunnen vullen. Ons besodemieteren uit naam van milieu, veiligheid , gezondheid en wat allemaal niet meer zij. Volgens my kan het hun verrekken wat er gebeurd. Ze denken op de zeer zeer korte termijn. Hun eigen hachie binnen het ambtstermijn te redden. En misschien nog wel korter om zo ook nog oprotpremies op te strijken. In die zin is de film nog wel geloofwaardig dat ze een/twee schepen op pad hebben gestuurd. Ze doen het ook allen maar voor de goede orde om de schijn op te houden.
mmm best wel erg dat ik er zo overdenk eigenlijk als ik het hier nu zo uit de losse pols neer plemp. Maar wat er gebeurd om ons heen. Irak, 911, politiestaat, gezondheid geknoei kan ik er niets anders van maken dan dat ze het geen een malle moer kan schelen dat gehele moslim wereld in opstand komt, dat afrikanen maar lekker de kolere kunnen krijgen. Zolang de diamanten in de grond zitten en wapenhandel floreert vind men allemaal maar best.
edit:
Zelfs op eigen terrein kun de grootmacht het niet eens laten om de mens te laten verrotten in hun eigen sop.
Katrina met New Orleans, WHO die lucht goedkeurt week na 911, kapotte brug en blijkt nu dus dat 150k + bruggen ondeugdelijk zijn.
Nee het is voor mij wel duidelijk dat ze het echt kan verrotten wat er gebeurd.
Politiek zit ik er niet vernaast ben ik bang en het is best wel belachelijk dat ik dat vind. Maar zo komt het wel over wat er allemaal speelt wereldwijd politiek gezien. Dat ze het geen moer kan schelen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Zowel jouw politieke mening, als jouw argumenten tegen mij. Als de mensheid op het spel staat, zijn er denk ik meer dan genoeg vrijwilligers.
Zo denkt de meerderheid van de mensheid. Maar als ook maar 1% van de mensheid niet zo denkt (wat me nog vrij weinig lijkt), dan zijn er genoeg vrijwilligers.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Politiek zit ik er niet vernaast ben ik bang en het is best wel belachelijk dat ik dat vind. Maar zo komt het wel over wat er allemaal speelt wereldwijd politiek gezien. Dat ze het geen moer kan schelen.
Van volunteers. Het zal tegen vallen minstens 20 jaar van je leven. Zonder enig contact met je eigen gezin. De eerst week zal het cool zijn om de ruimte te zijn. Maar ik ben bang dat je het spuug en spuug zat ben na maand of 2. En bovendien wil je de last op je dragen om de gehele mensheid te redden. Het is nog al wat. ... mmm misschien vandaar ook dat de klojo van schip I zo aan het doordraaien was.
USA, UK zijn al politiestaten. En Nederland is zeer hard onderweg.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Zowel jouw politieke mening, als jouw argumenten tegen mij. Als de mensheid op het spel staat, zijn er denk ik meer dan genoeg vrijwilligers.
Sowieso, 'de moslimlanden die in opstand komen'. Alsof zij ook maar enigszins voor rede vatbaar zijn. En je noemt de VS een politiestaat? Que? En wat heeft Irak te maken met jouw betoog? Als je een (bizarre) mening hebt, leer hem onderbouwen.
Ja het dwaalt af ..quote:Op zondag 19 augustus 2007 02:10 schreef HostiMeister het volgende:
ga ff weg uit dit filmtopic asjeblieft, Lambiekje. Ten eerste heb je niet op zitten letten tijdens Sunshine, en ten tweede hoor jij in BNW of TRU thuis, jouw politiek heeft in dit geval ff helemaal niets met films te maken.
Dat meen je niet? Ik vond het een vreselijk clichématige en slappe film. Jammer dat Jackman zich hier voor uitleent, ik begon steeds meer respect voor het te krijgen. Vooral Meg Ryan is weer irritant, die kan ook echt maar één en dezelfde huilerige rol spelen. Oh nee, dat kan ze eigenlijk niet eens. Ik werd gek van haar snoezige gezichtje met haar irritante karakter. En dan nog een shitload aan hopeloos matige bijrollen. Dat tijdrijzen en een fin de siècle karakter had op zich best leuk uitgewerkt kunnen worden, maar hollywood laat zien hoe wispelturig ze kan zijn in haar kwaliteit, originaliteit en creativiteit. Totaal overbodige film. Een 4.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:45 schreef Qwea het volgende:
Leopold and KateGoddamn wat een toffe film
Hugh Jackman speelt gewoon keer op keer sterk. Ik heb zitten zwijmelen
Woei. 9.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |