abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:31:44 #51
40664 Durbin
Who knows..
pi_52070466
28 Weeks Later (2007, UK/Spain, Juan Carlos Fresnadillo)

Inmiddels zijn er 28 weken verstreken sinds de uitbraak van een virus in Londen en omstreken. De geïnfecteerden zijn allemaal door het gebrek aan vlees omgekomen en de overheid beschouwt het verlaten gebied als bewoonbaar. Don en zijn familie zijn een paar van de mensen die zijn uitverkoren om het gebied weer te bewonen. Echter blijkt het virus nog niet geheel te zijn uitgeroeid en na een incident breekt het virus weer los. 28 Days Later was een waardevolle toevoeging aan het zombie-genre (jaja.. ik weet het), doordat de film een serieuze en geloofwaardige indruk gaf, zonder semi-komische scenes toe te voegen. 28 Weeks Later is wederom een welkome toevoeging aan het genre, ware het niet dat de film met een bepaalde scene één grove misstap doet: de helikopterscene. Die scene hoort thuis in een film als Resident Evil en niet in 28 Weeks Later.

Evan Almighty (2007, USA, Tom Shadyac)

De nieuwslezer uit Bruce Almighty heeft het inmiddels geschopt tot congreslid en verhuist met zijn familie naar Virginia. Aldaar krijgt hij de opdracht van God om een ark te bouwen en daarmee zichzelf en vele anderen te redden van een vloedgolf. Het leukste aspect van Bruce Almighty waren de verschillende acties die Jim Carrey kon doen doordat hij tijdelijk het takenpakket van God had overgenomen. Die vindingrijkheid ontbreekt bij dit vervolg. Het idee en de uitvoering zijn best aardig, maar het mist de originaliteit van Bruce Almighty.

Idiocracy (2006, USA, Mike Judge)

Soldaat Joe Bauers (Luke Wilson) zal een jaar lang ter experiment worden ingevroren, om daarna weer te worden ontdooid. Uiteraard loopt dit verkeerd, waardoor Joe pas na 500 jaar weer tot bewustzijn komt en ontdekt dat de samenleving door selecte voortplanting van nature erg dom is geworden. Regisseur Judge is het meest bekend van Office Space, een geweldige persiflage op het allerdaagse kantoorleven. Met Idiocracy heeft Judge wederom een leuk uitgangspunt, alleen is de humor te flauw om hier een intelligente komedie van te maken. Dat pretendeert de film misschien ook niet, maar afgezien van de Airplane-reeks kunnen flauwe komedies mij niet zo boeien.

Disturbia (2007, USA, D.J. Caruso)

Door een conflict met zijn Spaanse leraar wordt Kale door de rechter veroordeeld tot enkele maanden huisarrest. Uit verveling bespioneert hij zijn buren en komt tot de ontdekking dat zijn buurman wel ernstige overeenkomsten toont met een door de politie gezochte moordenaar. Het verhaal deed me een zoveelste hedendaagse cliché-film vermoeden, maar Disturbia heeft me aangenaam verrast. Niet dat de film alle clichés weet te ontwijken, maar het geheel is wel doeltreffend en vooral sfeervol uitgevoerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Durbin op 03-08-2007 14:47:39 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:29:39 #52
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52075571
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:31 schreef Durbin het volgende:

Disturbia (2007, USA, D.J. Caruso)

[afbeelding]

Door een conflict met zijn Spaanse leraar wordt Kale door de rechter veroordeeld tot enkele maanden huisarrest. Uit verveling bespioneert hij zijn buren en komt tot de ontdekking dat zijn buurman wel ernstige overeenkomsten toont met een door de politie gezochte moordenaar. Het verhaal deed me een zoveelste hedendaagse cliché-film vermoeden, maar Disturbia heeft me aangenaam verrast. Niet dat de film alle clichés weet te ontwijken, maar het geheel is wel doeltreffend en vooral sfeervol uitgevoerd.
Waarom vind iedereen het z'n goede film. Alles is mijlen vooraf duidelijk en zit bomvol clichés. Ik ben van mening dat het een slap Rear window spin-off is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:38:02 #53
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_52075760
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom vind iedereen het z'n goede film. Alles is mijlen vooraf duidelijk en zit bomvol clichés. Ik ben van mening dat het een slap Rear window spin-off is.
Ik vond 'm spannend en op de niet-spannende momenten ook erg onderhoudend. Prima popcornvermaak.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_52077790
1408 (Mikael Håfström 2007)
Een verfilming van een short van Stephen King met dit keer Samual L. Jackson en John Cusack in de hoofdrollen. En ook deze verfilming lijdt aan het "King op het witte doek" syndroom, waar het merendeel van de verfilmingen van zijn verhalen aan lijden: een goede spanningsopbouw, maar een ontspoorde climax. Nergens zo storend als The Langoliers, Silver Bullet of andere middelmatige King verfilmingen gelukkig. Al met al wel aardig.

Tales from Earthsea (Goro Miyazaki 2006)
Miyazaki jr. heeft helaas niet hetzelfde talent als papa-lief. De combi Miyazaki-Ghibli heeft namelijk een aantal prachtige animatiefilms opgeleverd, maar Jr. heeft datzelfde niveau niet weten te halen. Het resultaat is een middelmatig verhaal dat net zo goed buiten het Earthsea universum om verteld had kunnen worden. Beetje jammer van de rechten, want Tales from Earthsea had veel meer potentie dan dat Jr. eruit heeft laten komen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:23:35 #55
862 Arcee
Look closer
pi_52081402
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:38 schreef Mike het volgende:
Ik vond 'm spannend en op de niet-spannende momenten ook erg onderhoudend. Prima popcornvermaak.
Eens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52089932
Twee keer naar de bios geweest vandaag:

transformers
Wat een megavette film . Nee, je hoeft niet voor het goede verhaal te gaan. HEtzelfde geldt voor de diepgang van de karakters en een exacte verfliming van de oude cartoons... Maar damn, de actie spatte van het scherm af! Ik heb me de hele 143 min geen minuut verveeld. Denk er zelfs aan nog 's te gaan kijken...
ratatouille
Ook een toppertje . Ik vond 'm vele malen leuker dan Shrek 3, happy feet, etc. Heel erg mooi gemaakt en best grappig hier en daar
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 01:07:46 #57
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52090150
Anne Frank: The whole Story

Ik ben er nu nog stil van.

Cijfer: 8,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 01:37:09 #58
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_52090514
The Island
Goed uitgangspunt, goede acteurs, matig scenario, matige regisseur, geweldige art-direction. En ik moet ook toegeven dat de actie wel heel erg goed is, dat moet je Bay toch altijd nageven. Maar een verhaal als dit verdient een betere uitwerking, en daar hadden ze door de vele, onnodige actiescenes geen tijd voor.

Dead Poets Society
Had ik toch wel wat meer van verwacht. Heel veilig en klassiek gedaan. Robin Williams doet wat die zo vaak doet, en wederom goed, maar er is niets uitzonderlijks te bespeuren. Ook nog eens een matig einde.

Shooter
Een beetje hetzelfde verhaal. Middelmatig, leuke actie, verhaal had veel beter gekund, matig einde. En een actiefilm die opeens over diepe politieke zaken gaat vertrouw ik nooit zo.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 01:40:46 #59
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_52090552
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 01:37 schreef JelleS het volgende:

Dead Poets Society
Had ik toch wel wat meer van verwacht. Heel veilig en klassiek gedaan. Robin Williams doet wat die zo vaak doet, en wederom goed, maar er is niets uitzonderlijks te bespeuren. Ook nog eens een matig einde.
O Captain My Captain!

Probeer het maar eens droog te houden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_52090707
heb hier zojuist Die Hard 4.0 gezien......nou ja niet nu want het is nu 2 uur snachts maar thats besides the point'

en ik moet zeggen, die film rocked de pan uit. geweldige film geen seconde verveelt en de one-liners zijn weer top als van ouds echt weer zon lekkere actiefilm waar je niet bij na hoeft te denken en alleen maar hoeft te kijken. een echte Die Hard opvolger dus.
Peace through power!!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 01:59:15 #61
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52090751
edit: nevermind...
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:03:49 #62
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52093715
The Jerk (Carl Reiner, 1979)
De allereerste film waarin Steve Martin de hoofdrol vertolkte is best geinig. In elk geval leuker dan wat hij de laatste tijd aflevert. Niet alle grappen slagen en sommige dingen zijn nogal flauw, maar er zitten leuke momenten in. Zoals de scene met de blikjes bij het benzine station. Er zitten verschillende stijlen comedy in en dat maakt het lekker gevarieerd. ***

Paradise Lost 2: Revelations (Joe Berlinger & Bruce Sinofsky, 2000)
Vervolg op de documentaire Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills uit 1996 waarin we een moordzaak volgden waarin drie teenagers op basis van erg weinig bewijs veroordeeld worden. Uit deze documentaire bleek niet direct dat ze onschuldig waren, maar wel onterecht veroordeeld. Hier wordt meer bewijs aangeleverd waaruit blijkt dat ze onschuldig zijn, hoewel ze nog altijd vast zitten. Ook heeft één van de stiefvaders van de slachtoffers een prominente rol. Met zijn tirades en theatraal vertoon maakt hij zich eerder verdacht dan dat hij z'n naam zuivert. Boeiend. ***½

TMNT (Kevin Munroe, 2007)
Deze CGI-animatie film van de populaire groene, martial arts beoefende en pizzaverslindende schildpadden werkt een stuk beter dan de live action films. De knullige pakken zitten niet meer in de weg bij de vechtscenes en door de prima animaties ligt het wat dichter bij de tekenfilms van vroeger. De one-liners missen zo af en toe hun doel, maar het verhaal is op zich best tof. ***½
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:27:02 #63
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52098206
TMNT (2007, VS, Kevin Munroe)
Heerlijk jeugdsentiment. Maar zelfs ondanks dat wist de film me positief te verassen.
De CGI ziet er (idd) veel beter uit dan die knullige pakken van vroeger. De gevechten zijn cool gedaan. En doordat de film een stuk serieuser en donkerer was dan de orginele tekenfilm was het ook nog best interessant. Jammer alleen dat persoonlijke favorieten Donatello en Michelangelo een erg onderschikte rol speelden.
cijfer: 7

Bukowski: Born into This (2003, VS, John Dullaghan)
Geslaagde documentaire waarin we via interviews met vrienden en bekenden en archiefbeelden, o.a. van oude interviews met Bukowski zelf, een goed beeld krijgen van de het leven en werk van de man.
cijfer: 8
pi_52098593
quote:
Tales from Earthsea (Goro Miyazaki 2006)
Miyazaki jr. heeft helaas niet hetzelfde talent als papa-lief. De combi Miyazaki-Ghibli heeft namelijk een aantal prachtige animatiefilms opgeleverd, maar Jr. heeft datzelfde niveau niet weten te halen. Het resultaat is een middelmatig verhaal dat net zo goed buiten het Earthsea universum om verteld had kunnen worden. Beetje jammer van de rechten, want Tales from Earthsea had veel meer potentie dan dat Jr. eruit heeft laten komen.
agreed, toevallig recent de boeken gelezen en de film gezien. Goro Miyazaki probeert op een in mijn ogen hele kunstmatige manier verschillende verhaallijnen bij elkaar te binden (karakters veranderen, etc). Nu heb ik daar geen principiele bezwaren tegen, maar als het eindresultaat dan zwaar middelmatig blijkt te zijn dan vraag ik me toch af... waar was dit nu allemaal voor nodig?

Animatie vond ik ook niet geweldig, zeker niet in vergelijking met papa's werk. De draken zagen er wel gaaf uit - al vond ik dat ze zomaar willekeurig op kwamen duiken en niet echt een onderdeel van het verhaal vormden, ik had er meer een soort van "ohja er moeten ook nog draken in" gevoel bij.

Grappig overigens dat de auteur deze meningen lijkt te delen.
http://www.ursulakleguin.com/GedoSenkiResponse.html

Oh, en Teru's song is toch wel een hoogtepuntje
pi_52100877
Zwartboek (2006) 8+

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een hele geslaagde comeback naar Nederland is van Verhoeven. De film is niet foutloos, maar zonder meer vermakelijk. Hoofdrolspeelster Van Houten is daadwerkelijk geloofwaardig. Sebastian Koch doet wat er van hem verwacht mag worden en een Derek de Lint en Thom Hoffman zijn - zeker naar Nederlandse maatstaven - erg goed binnen te houden als acteurs. Jochie de Mol was eigenlijk de enige slechte acteur uit deze film. Tegen het eind is er wellicht een overdaad aan plot, maar meeleven deed ik toch wel.

Dirty Harry (1971) 7+
Clint Eastwood is wederom zonder enige moeite erg stoer in deze 'western' in het moderne San Fransisco. Het verhaal op zich heeft weinig omhanden, maar dat mag de pret niet drukken. Leuke, degelijke film voor de tv.

Die Blechtrommel (1979) 6-
Het geheel van deze film ging er bij mij helaas niet echt in. Zonde, want de potentie was er wel en een aantal scènes lieten dat ook wel degelijk zien. Toch was het kereltje Oskar eigenlijk ronduit irritant met zijn glasbrekende stem en nog irritantere trommel. Toegegeven, de film was memorabel, maar de zogenaamde diepgang en maatschappij kritiek kwamen wat mij betreft niet erg goed uit de verf. Wat dat betreft ben ik het dan ook eens met Roger Ebert. Nog net een voldoende vanwege het gewaagde concept en het feit dat ik de film niet snel zal vergeten. Toch staat deze film in het niet in vergelijking met zijn mede-Gouden Palm winnaar Apocalypse Now.

Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991) 9-

Eigenlijk kon deze documentaire die ik al een hele tijd wilde zien het bij voorbaat niet meer stuk. Toch biedt dit dagboek van de vrouw van de regisseur F.F Coppola over het filmen van het geweldige Apocalypse Now meer dan een simpel portret. In deze documentaire wordt eens te meer duidelijk hoe ontzettend diep de crew moest gaan voor de voltooiing van de film. Een intrigerende documentraire over een intrigerende film. Soms krijg je bijna meer te zien dan je eigenlijk zou willen. Een absolute must en aanrader voor liefhebbers van AN.
What's it going to be then, eh?
pi_52102675
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:01 schreef Gillingham het volgende:

Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991) 9-
[afbeelding]
Eigenlijk kon deze documentaire die ik al een hele tijd wilde zien het bij voorbaat niet meer stuk. Toch biedt dit dagboek van de vrouw van de regisseur F.F Coppola over het filmen van het geweldige Apocalypse Now meer dan een simpel portret. In deze documentaire wordt eens te meer duidelijk hoe ontzettend diep de crew moest gaan voor de voltooiing van de film. Een intrigerende documentraire over een intrigerende film. Soms krijg je bijna meer te zien dan je eigenlijk zou willen. Een absolute must en aanrader voor liefhebbers van AN.
Erg indrukwekkend inderdaad. Ik vond het bijzonder apart om te zien dat dankzij drank en drugs Dennis Hopper eigenlijk niet eens aanspreekbaar was. Boy...
pi_52102797
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 19:34 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Erg indrukwekkend inderdaad. Ik vond het bijzonder apart om te zien dat dankzij drank en drugs Dennis Hopper eigenlijk niet eens aanspreekbaar was. Boy...
Om nog maar te zwijgen over de toestand van Martin Sheen!

En Coppola zelf die zelfs, of juist in nuchtere staat zo diep gezonken was. Dat was ook heftig.

En Brando is eigenlijk ronduit een egoïstische eikel. Maar acteren kan hij wel.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 20:07:27 #68
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52103328
Baby Geniuses
Wat een zware kutfilm over een stel verschrikkelijk irritante 'schattige' peuters, die baby's moeten voorstellen. Het enige positieve was de labomgeving die me aan Das Cabinet des Dr. Caligari moest denken en ohja er komt ook een helicopter in voor, altijd tof. Cijfer: 1,5

The Amazing Colossal Man
Tijdens een plutoniumbomtest raakt ene Glenn zwaar verwond. In het ziekenhuis aangekomen geneest hij echter heel snel en groeit hij uit tot een kolossale reus van 50 ft hoog, maar wel met een hart, dat uit maar één cel bestaat. Jajaja, hier zijn creatieve scriptschrijvers bezig geweest! Verder standaard b-filmpje met een te lang middengedeelte en niet zulke spectaculaire special effects. De verwoesting van Las Vegas door Glenn op het eind valt ook een beetje tegen, maar dat stuk heeft wel weer grappige dingen. Cijfer: 4

Strangers on a Train
Weer zo'n geweldige Hitchcock-film, dit keer gespeeld door een cast met relatief onbekende namen. Robert Walker springt er bovenuit door een ziekelijk irriterend (en tegelijk boeiend) personage neer te zetten. De spanningsopbouw naar het einde is ook ouderwets goed. Cijfer: 8,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 05-08-2007 00:20:09 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52108764
Idiocracy
Grappige film. Niemand kende hem, maar er zaten wel leuke momenten in. Niet genoeg om er echt een toppertje van te maken helaas.

Transformers
Vorige week in de bios. Wat een BAGGERFILM. Begon goed, maar ging al gauw zwaar vervelen en na anderhalf uur zat iedereen in de zaal als een zombie te wachten tot het afgelopen zou zijn...duurde het gewoon nog bijna een uur...bizar gewoon.

Ratatouille
Echt superfilm Beste animatiegraphics tot nu toe en goede grappen/verhaal.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_52112797
Le Conseguenze Dell'Amore: Magistraal geregisseerd, geweldige dialogen en een climax waar je 'U' tegen zegt .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52112823
Déjà Vu (2006) Vergezocht maar vermakelijk.
  zondag 5 augustus 2007 @ 11:17:45 #72
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52114644
Zatôichi chikmuri kaido (Zatoichi Challenged) (Kenji Misumi, 1967)
Ten opzichte van het vorige deel is dit zeventiende deel weer wat conventioneler. Het geweld is weer iets minder en de verhaallijn is ook wat minder complex. Hier loopt hij tegen een jongetje aan waar hij zich over ontfermt, nadat zijn moeder is overleden. Hierdoor krijgen we de vaderlijke kant van Zatoichi te zien. Hoewel het jongetje best schattig is, kan hij helaas totaal niet acteren. Het eindduel in de sneeuw is trouwens de moeite waard en vormt het hoogtepunt van de film. ***½
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:52:29 #73
67089 Gillingham
The horror...
pi_52117766
Offret (1986) 8+

Helaas alweer de één-na-laatste Tarkovsky die ik voor de eerste keer te zien krijg. Vanwege de combinatie van Tarkovsky de regisseur/scenarioschrijver enerzijds en Sven Nykvist de cinematograaf, Erland Josphson en Allan Edwall de acteurs en het eiland Faro anderzijds een combinatie van twee van de balangrijkste en creatiefste filmmakers van de laatste halve eeuw. Dat schept natuurlijk verwachtingen. Tarkovsky zorgt er samen met Nykvist voor dat de beelden wederom fenomenaal zijn, precies in de lijn der verwachtingen. Desondanks kan het geheel niet tippen aan waren meesterwerken van deze visionaire regisseur als Andrey Rublyov, Zerkalo en vooral Stalker. Een aantal scènes en dialogen zijn buitengewoon interessant, maar het scenario blies me niet van mijn comfortabele bank af. Boeiend is wel dat veel aspecten van zijn eerdere films hier terugkomen, zoals de Middeleeuwse iconen uit Andrey Rubyov en de horizontaal zwevende figuren uit Zerkalo. Het is ongetwijfeld niet de laatste keer dat ik deze film zie, dus een volledig finaal oordeel kan ik nog niet geven. Kortom: prachtig en interessant, maar niet geniaal.
pi_52128396
Gister Marie Antoinette gezien van Sofia Coppola. Ik vond Lost in Translation echt een super vermakelijke film, ondanks dat het verhaal daarin niet zo bijzonder is. Natuurlijk helpen de goede acteerprestaties van Bill Murray en Scarlett Johansson ook in die film.

Het verhaal van Marie Antoinette is echter nog magerder en wordt tevens op een ontzettend trage manier verteld. Het eerste half uur waren nog wel vermakelijk door de prachtige decors en kleding.
Maar het verhaal gaat echt bijna nergens over en zo is de eerste anderhalfuur bijna alleen scenes met ceremonies en feesten enzo. Aan het einde komt dan het einde van Marie Antoinette een beetje aan bod, maar ook niet volledig en spannend.
Als ik dan achteraf op wikipedia lees dat ze beschuldigd werd van samenzwering tegen de Franse republiek en incest met haar zoontje en vervolgens opgehangen werd op een vol plein, heb ik denk ik tijdens de film ook nog een totaal verkeerd beeld gekregen.

Echt een zware tegenvaller dus.
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:46:59 #75
125253 Hoedjes
Who are you, looking at me?
pi_52129394
El Laberinto del fauno (Pan's Labyrinth / The Labyrinth of the Faun)

Bizarre combinatie van een fantasie wereld en de harde werkelijkheid van Spanje anno 1944. Zeer de moeite waard!

imdb 8.5
rottentomatoes 8.6
oscars: 3 stuks
Sophia is liev | Sophia deeltje 2, 3 | 248x Veronica Mars HQ's
pi_52129707
The Maltese Falcon (1941)
Bogart speelt Sam Spade een detective die samen met een collega een detective bureau heeft, ze krijgen een opdracht en de collega gaat erachteraan en wordt daarbij vermoord Sam Spade zal het uit moeten vinden wat er gebeurt is al gauw komt hij erachter dat zaken niet in orde zijn. Een Film-Noir plot dat dikker en dikker wordt naarmate de film vordert. Bogart speelt echt briljant de rol van de zelfverzekerde intelligente detective. Briljante film en dit verdient gewoon een 10 op imdb (en in het algemeen).
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:06:27 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52130009
Disturbia

Leuke film als je het mij vraagt. Ik zat er wel ff in. Spannend, en toch weet je eigenlijk best hoe het afloopt.

Music and Lyrics

In ht begin had ik zoiets van "hell,hoer op met je komedie" maar hij viel ontzettend mee. Het was zelfs een keileuke film. Vooral op het eind hoe Alex het nummer voor de planten verzorgster zingt. Ik heb ontzettend moeten lachen toen Alex en het plantenmeisje hun nummer ten gehore brachten bij de "bell boy" uit het hotel. "I'm tone deaf" Briljante film

Fracture

Matig. Ik keek er ontzettend naar uit omdat ik een redelijke fan van hopkins ben. Ik had er dan ook best wel veel van verwacht. Ik vond het een warrig geheel met een absurd slecht einde

Hustle and flow

Leuke film, nog leuker liedje. De film was erg te doen en heeft me dan ook prima weten boeien.

Captivity

De film werdt vergeleken met Saw als ik me niet vergis. Big mistake want mijn inziens kan hij totaal NIET tippen aan Saw. Als je niks te doen hebt is het wel een goeie film. Maar als je nog een andere film voorraad hebt zou ik die eerst afkijken.

Run away bride

Blijft leuk. Ik ben een redelijke fan van richard gere, en dat ik deze film dan ook mede om hem keek maakt de film niet minder leuk. Op het eind komt de bruid die bij elke bruiloft de benen neemt er toch achter dat ze beter WEL met Gere had kunnen trouwen ipv de benen te nemen. Leuk eind IMHO.

Someone like you

Briljante film met de new cow theory.
quote:
"New-Cow is short for New-Cow theory, which is short for Old-Cow-New-Cow theory, which, of course, is short for the sad, sorry truth that men leave women and never come back because all they really want is New Cow."
Sinds die film ben ik helemaal weg van hugh jackman. En de film is gewoon TE vermakelijk.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_52133124
28 days later Ook de tweede keer nog zeker geslaagd . Ben erg benieuwd naar het vervolg

natural born killers Op de een of andere manier word ik er toch steeds blij van dat ze samenblijven
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:44:09 #79
52357 Lambiekje
pi_52134440
The Hillz
Meegenomen bij de MediaMark omdat Paris op de hoes staat. Maar mèn wat is dit een troep. Zelfs omdat mijn grote vriendin erin zit is het utterly crap.

cijfer 1 / imdb 1.7 #8

Dog Day Afternoon (1975)
Een jonge briljant acterende Al Pacino die een bankovervaller speelt. Een simpel bankovervalletje wat eventjes gepiept zou worden wordt een mega mediahype. Het is gebaseeerd op een echt voltrokken bankoverval in 72.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer 7.5 / imdb 8.1

Sliding Doors (1998)
Paltrow speelt een dubbel rol in twee tijdlijnen. In het begin van de film wordt ze ontslagen en onderweg naar huis splist haar leven in 2 als ze de metro wel en niet redt. De 2 tijdlijnen lopen door elkaar. In de ene versie waarze de metro wel redt betrapt ze haar vriend thuis met een ander en ontmoet ze een leuke jongen James. In de andere versie vind ze haar vriend onder de douche en krijgt alleen maar stomme baantjes. En haar vriend besodemietert haar alleen nog maar meer.

cijfer 7 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:08:00 #80
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52134893
The Muppet Movie (James Frawley, 1979)
Ik ben nooit echt een fan geweest van The Muppets en deze eerste film rondom de poppen personages heeft me dat ook niet gemaakt. Hoewel ik het ook zeker niet slecht vond. Het is een beetje rommelig, maar al met al best vermakelijk. Met name de cameo's van onder andere Steve Martin en Orson Welles maken de film mede de moeite waard. ***

I Wake Up Screaming (H. Bruce Humberstone, 1941)
Entertainende film-noir met Betty Grable en Victor Mature in de hoofdrollen. Het is een whodunnit in de vorm van een raamvertelling. De moord is gepleegd en aan de hand van flashbacks krijgen we een beeld van de gebeurtenissen die vooraf gingen. Niets wereldschokkends, maar wel weer lekker film-noir elementen zoals een sfeervol verlichte trappenhuis scene. ***½
pi_52134988
The Graduate.
pi_52135037
28 Weeks Later Juan Carlos Fresnadillo 2007
Het origineel begon, vond ik, bijzonder voortvarend, maar strandde in een matige film. Jammer, want het gegeven van zulke films vind ik eigenlijk altijd wel leuk.
Het vervolg doet het wat mij betreft op alle fronten beter. Natuurlijk is het minder origineel, juist omdat het een vervolg betreft. Maar verder vond ik 28 Weeks Later stukken leuker. Eigenlijk op ieder front wel.
pi_52135088
Vanochtend The Truman Show gekeken voor het eerst, geweldige film zeg
Vanavond American Beauty kijken
pi_52140314
Khane-ye doust kodjast? (1987) 5-

Deze film van Kiarostami kan ik evenmin waarderen als zijn T'am e Guilass, terwijl beide veel respect genieten van critici en dienovereenkomstig beloond zijn met prijzen. Deze vond ik zelf nog net even wat saaier. Want 'saai' is het eerste woord wat me te binnen schiet als ik aan zijn films denk. Het trage tempo is niet diepgaand, verheffend of wonderschoon. Er gebeurt nauwelijks iets en wat er gebeurt is niet erg boeiend. Een aantal scènes zijn inderdaad de moeite waard, maar een procent of 10 is absoluut niet voldoende voor een hele film. De genialiteit van Kiarostami ontgaat me volledig.
pi_52144382
Verveelde me vanmiddag,dus ffies filmpje gekeken

Sister act 2
Blijft een leuke film,lekker meezingen etc!

Van de week naar Ratatouille geweest
Leuke film!
pi_52144411
The Prestige

Mooie film. Christian Bale is puik!
pi_52144545
Sen to Chihiro no kamikakushi/Spirited Away

Blijft goed Verveling sloeg toe en deze film is altijd goed om weg te dromen en je te wanen in een andere wereld.. hehe
pi_52145444
Vanavond The Simpsons kijken
Vers van de dvd brander
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:43:56 #89
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52146185
Cube

Erg leuke film, vooral omdat je niet weet hoe dodelijk de boobytraps precies zijn. Ik heb er met plezier naar gekeken.

Brother bear en brother bear 2

Als grote fan van Phil Collins mocht ik deze films natuurlijk niet missen. Briljante films met hele leuke nummers erin. Ik moest zelfs bijna een traantje wegpinken toen Koda Kenai moest missen. Maar dat kwam gelukkig allemaal dik in orde. Dit is zeker weten 2 van mn favo films.
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:45:47 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52146223
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:29 schreef OldJeller het volgende:
The Prestige

Mooie film. Christian Bale is puik!
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)

Smokin aces is ook zo'n film. Klere
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:09:12 #91
154952 spoor4
Spoort niet
pi_52146811
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:10:42 #92
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52146865
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:09 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
Ik was er juist blij mee. Toen kreeg ik eindelijk door wat er gebeurt was
pi_52147888
quote:

[..]

Neeuhhh, Smokin Aces is gewoon een kutfilm.
pi_52147900
Simpsons, the Movie
Brutal. Fucking. Metal.
pi_52150185
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Simpsons, the Movie
Vond ik niet zo bijzonder. Hij is niet slecht, maar ook zeker niet wat ik er van verwachtte.

Prestige vond ik ook een kutfilm. Sowieso vind ik Googelaars al helemaal niks en zelfs Scarlett Johansson kon me niet boeien in die film. Daarom het einde ook niet helemaal begrepen, irriteerde me alleen mateloos aan die huilende vent op het einde .

Heb net zelf Fountain nog maar een keer bekeken. Blijft een geweldige film
pi_52155580
Capoté.

Het is niet mijn film, maar Philip Seymour Hoffman acteerde wel enorm goed.
pi_52157697
quote:

[..]

ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:58:28 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52159688
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 01:41 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
Mja maar toch. Als ik films niet snap dan komt het meestal omdat ze me niet boeien. En dan ga ik ondertussen van alles en nog wat doen en mis ik de helft van de film en dan achteraf zoiets hebben van " "

OT : Gisteren een deel van the perfect stranger gezien met broes . Zometeen ff de laatste 30 min afkijken. Tot nu toe best een leuke film. Ik vraag me wel af of Adex/Broes het meisje heeft vermoord. Maar dat zal wel niet want het is veelste voor de hand liggend
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:25:11 #99
52357 Lambiekje
pi_52160088
Québec-Montréal (2002)
Het is een roadmovie waarbij 4 autos gevolgd worden die onderweg zijn van Québec naar Montréal.
De eerste is groep vrienden die onderweg zijn naar Cuba en hebben stevige sexgesprekken. De tweede is een jongstel dat onderweg is naar hun nieuwe huis. Maar ze stranden zonder benzine en hij is nog al koppig, zodat zij gaat liften. De derde auto is pogrammeur die nog al verliefd is op een collega, die er zeker niet verkeerd uitziet, gaande weg laat hij dat nogal blijken. De vierde, is een man die er nog al wat geheime relaties op na houdt. Zonder het te weten van elkaar zijn ze met elkaar verbonden.

De dialogen zijn aardig . Wat ook nog wel aardig is, is dat er zo nu een dan een auto voorbijkomt waar en Barbie en Ken stel in zit. Ben er nog niet helemaal uit wat de functie binnen de film is.

cijfer 7 / imdb 7.4
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:34:19 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_52160227
Highlander The Source
De slechtste Highlander film. Bij elkaar geraapt zooitje, een van de personages was gejat uit Hellraiser en een heel slecht uitgewerkt verhaal. Er had meer in gezeten, want het gegeven op zich; de zoektocht naar de oorsprong van de immortals zou best interessant kunnen zijn geweest.

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Ik vond er niet zoveel aan, het boek was een stuk spannender en in de film kon ik het verhaal niet zo goed volgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')