Welkomquote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:20 schreef Violation het volgende:
Hallo allemaal, ben nieuw hier.(1ste post)
[afbeelding]
28 Weeks Later
Vandaag gekeken. Best een goed vervolg en er zat ook wat meer vaart in vergeleken met het vorige deel had ik het idee. Ik had alleen wel meer van die scenes willen zien die je het gevoel geven dat je echt opgejaagd word, zoals het begin stuk in dat huisje, dat vond ik wel gaaf gedaan.
Vermakelijke film dus.![]()
7/10
Die heb ik ook weer bekeken. Ik vroeg me namelijk af waarom ik hem ook al weer NIET in mijn top xxx heb staan.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:23 schreef dvdfreak het volgende:
Witness for the Prosecution
met een weergaloze Marlene Dietrich. Dit rechtbankdrama heeft humor, maar zeer zeker een van de sterkste verhaallijnen die ik ooit in een film heb gezien
Ik vond hem wel goed..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 03:22 schreef victorinox het volgende:
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Het 5de deel alweer uit de Harry Potter reeks en meteen een hele slechte.
Sowieso vind ik de titel al misleidend, aangezien "The Order of the Phoenix" misschien 5 minuten te zien is in een film die weer eens twee-en-een-half uur moet duren.
Tevens had ik na het zien van trailers een hele oorlog verwacht tussen goede en slechte tovenaars ("This time it's war" ).
Maar op het einde is er nog niks gebeurd zoals een t..v-serie waar het einde ook elke aflevering hetzelfde is.
I'll get you next time, GadgetHarry. Next time!
5/10
Louis Armstrong?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:09 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Weet iemand hoe de zangers/zanger heet die la vie en rose zingt in Jeux D'enfants?
Heel erg bedankt ik ga ze allemaal beluisteren. Wat dom van mij dat ik daar zelf niet op gekomen wasquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Louis Armstrong?
Of Trio Esperança, of Zazie of Donna Summer.
http://us.imdb.com/title/tt0364517/soundtrack
En de laatste 10 minuten nog natuurlijk, zonder het einde is er helemaal niets bijzonders aan de film. Heel goed en strak uitgevoerd, maar voor de rest niet echt speciaal. Het einde maakte dat voor mij min of meer goed.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:31 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Die heb ik ook weer bekeken. Ik vroeg me namelijk af waarom ik hem ook al weer NIET in mijn top xxx heb staan.
Nu weet ik het weer.
Na een heel sterk begin, vind ik de film erg inzakken. Charles Laughton, tot dan toe weergaloos, krijgt dan te weinig tegenspel. Het gaat te zeer op Marlene Dietrich leunen, maar haar rol is niet groot genoeg daarvoor. Ook neemt de humor af. Tip voor iedereen die de film niet gezien heeft: kijk alleen de eerste vijf kwartier.
Dune is van 84 wat voor special fx verwacht je ...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:18 schreef JelleS het volgende:
[..]
Het allerslechtst was Magnificent Butcher, maar vooral Dune was echt erg kut. Na wat positieve reacties had ik toch maar de dvd tevoorschijn gehaald die ik al een half jaar had, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik kreeg precies wat ik verwachte: leuke Lynch-invloeden, maar vooral een kutverhaal, een kutproductie en kuts pecial effects. Goed kut dus.
Precies. Het gaat er om dat de special effects geloofwaardig zijn in de tijd en het verhaal dat je probeert te vertellen. Ik kan natuurlijk ook begrijpen dat er nog niet veel mogelijk was. Maar je hoeft dan ook niet alles doen wat technisch kan. Zo hadden ze beter dat achterlijke schild gewoon achterwege kunnen laten, want nu is het net alsof je naar een goedkoop amateurfilmpje aan het kijken bent. Als het er niet uit ziet, doe het dan gewoon niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:31 schreef RuneRose het volgende:
2001:ASO is van 68, die stelt nog steeds niet teleur.
Vond vooral de muziek ook super bij deze film. Die macrofotografie is echt goed gelukt in die film.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:56 schreef Lambiekje het volgende:
The Fountain (2006)
Hugh Jackman die drama krijgt te verwerken met z'n vrouw Rachel Weisz. Visueel is het een pracht. Vooral die scenes langs&door de nebular.
cijfer 8 / imdb 7.7
En zo hoort het ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:50 schreef northernlight81 het volgende:
Amorres Perros (2000):
Had nog nooit van deze film gehoord en van tevoren niets gelezen waar hij over ging.
Zie:quote:Ik vond het echt een supergave film. Verhaal bestaat eigenlijk uit 3 verschillende delen, met als centrale punt een auto-ongeluk.
Maar je hoopt echt serieus dat Cage levend verbrand in z'n cage.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Wicker Man
Tja. Het is natuurlijk Nicolas Cage... niet een van mijn favorieten. Wel een aardig verhaal, maar allemaal net iets te makkelijk gebracht.
Er zaten hier en daar mooie vrouwen in, dat dan weer wel.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar je hoopt echt serieus dat Cage levend verbrand in z'n cage.
Waarom vind iedereen het z'n goede film. Alles is mijlen vooraf duidelijk en zit bomvol clichés. Ik ben van mening dat het een slap Rear window spin-off is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:31 schreef Durbin het volgende:
Disturbia (2007, USA, D.J. Caruso)
[afbeelding]
Door een conflict met zijn Spaanse leraar wordt Kale door de rechter veroordeeld tot enkele maanden huisarrest. Uit verveling bespioneert hij zijn buren en komt tot de ontdekking dat zijn buurman wel ernstige overeenkomsten toont met een door de politie gezochte moordenaar. Het verhaal deed me een zoveelste hedendaagse cliché-film vermoeden, maar Disturbia heeft me aangenaam verrast. Niet dat de film alle clichés weet te ontwijken, maar het geheel is wel doeltreffend en vooral sfeervol uitgevoerd.
Ik vond 'm spannend en op de niet-spannende momenten ook erg onderhoudend. Prima popcornvermaak.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom vind iedereen het z'n goede film. Alles is mijlen vooraf duidelijk en zit bomvol clichés. Ik ben van mening dat het een slap Rear window spin-off is.
Eens.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:38 schreef Mike het volgende:
Ik vond 'm spannend en op de niet-spannende momenten ook erg onderhoudend. Prima popcornvermaak.
O Captain My Captain!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 01:37 schreef JelleS het volgende:
Dead Poets Society
Had ik toch wel wat meer van verwacht. Heel veilig en klassiek gedaan. Robin Williams doet wat die zo vaak doet, en wederom goed, maar er is niets uitzonderlijks te bespeuren. Ook nog eens een matig einde.
agreed, toevallig recent de boeken gelezen en de film gezien. Goro Miyazaki probeert op een in mijn ogen hele kunstmatige manier verschillende verhaallijnen bij elkaar te binden (karakters veranderen, etc). Nu heb ik daar geen principiele bezwaren tegen, maar als het eindresultaat dan zwaar middelmatig blijkt te zijn dan vraag ik me toch af... waar was dit nu allemaal voor nodig?quote:Tales from Earthsea (Goro Miyazaki 2006)
Miyazaki jr. heeft helaas niet hetzelfde talent als papa-lief. De combi Miyazaki-Ghibli heeft namelijk een aantal prachtige animatiefilms opgeleverd, maar Jr. heeft datzelfde niveau niet weten te halen. Het resultaat is een middelmatig verhaal dat net zo goed buiten het Earthsea universum om verteld had kunnen worden. Beetje jammer van de rechten, want Tales from Earthsea had veel meer potentie dan dat Jr. eruit heeft laten komen.
Erg indrukwekkend inderdaad. Ik vond het bijzonder apart om te zien dat dankzij drank en drugs Dennis Hopper eigenlijk niet eens aanspreekbaar was. Boy...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:01 schreef Gillingham het volgende:
Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991) 9-
[afbeelding]
Eigenlijk kon deze documentaire die ik al een hele tijd wilde zien het bij voorbaat niet meer stuk. Toch biedt dit dagboek van de vrouw van de regisseur F.F Coppola over het filmen van het geweldige Apocalypse Now meer dan een simpel portret. In deze documentaire wordt eens te meer duidelijk hoe ontzettend diep de crew moest gaan voor de voltooiing van de film. Een intrigerende documentraire over een intrigerende film. Soms krijg je bijna meer te zien dan je eigenlijk zou willen. Een absolute must en aanrader voor liefhebbers van AN.
Om nog maar te zwijgen over de toestand van Martin Sheen!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:34 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Erg indrukwekkend inderdaad. Ik vond het bijzonder apart om te zien dat dankzij drank en drugs Dennis Hopper eigenlijk niet eens aanspreekbaar was. Boy...![]()
Sinds die film ben ik helemaal weg van hugh jackman. En de film is gewoon TE vermakelijk.quote:"New-Cow is short for New-Cow theory, which is short for Old-Cow-New-Cow theory, which, of course, is short for the sad, sorry truth that men leave women and never come back because all they really want is New Cow."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer 7.5 / imdb 8.1
Sliding Doors (1998)
Paltrow speelt een dubbel rol in twee tijdlijnen. In het begin van de film wordt ze ontslagen en onderweg naar huis splist haar leven in 2 als ze de metro wel en niet redt. De 2 tijdlijnen lopen door elkaar. In de ene versie waarze de metro wel redt betrapt ze haar vriend thuis met een ander en ontmoet ze een leuke jongen James. In de andere versie vind ze haar vriend onder de douche en krijgt alleen maar stomme baantjes. En haar vriend besodemietert haar alleen nog maar meer.
cijfer 7 / imdb 6.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:29 schreef OldJeller het volgende:
The Prestige
Mooie film. Christian Bale is puik!
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Ik was er juist blij mee. Toen kreeg ik eindelijk door wat er gebeurt wasquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:09 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
Neeuhhh, Smokin Aces is gewoon een kutfilm.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Smokin aces is ook zo'n film. Klere
Vond ik niet zo bijzonder. Hij is niet slecht, maar ook zeker niet wat ik er van verwachtte.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Simpsons, the Movie
ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bvquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Smokin aces is ook zo'n film. Klere
Mja maar toch. Als ik films niet snap dan komt het meestal omdat ze me niet boeien. En dan ga ik ondertussen van alles en nog wat doen en mis ik de helft van de filmquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:41 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |