Ik vind het wel mooi hoe die honden steeds weer een link tussen de verhalen spelen. Mooi acteerwerk, plotwendingen (al zag je er een aantal wel aankomen) en hij werdt ondanks de lengte van de film nooit echt langdradig.
Wat vinden jullie van deze film?
mooie film Chiel!
Het plot zit eigenlijk al in het begin van de film, (of op zijn laatst aan het begin van het laatste verhaal). Dus het loopt een beetje dood op het eind, geen verrassingen zeg maar. Hoeft ook niet per se natuurlijk. Vond hem verder erg goed.
Heb daarom ook een tijdje mijn ondertitel veranderd in:
'Es un pendejo'. Dat woord moet je nu wel erg bekend in de oren klinken.
De scènes met de hondengevechten kon ik persoonlijk niet naar kijken, maar dat valt de film eigenlijk niet te verwijten aangezien zulke uitermate trieste dingen nou eenmaal ook echt gebeuren.
Een levensechte film. Een film die je nog urenlang na de aftiteling in z'n greep houdt.
Wat mij betreft is er deze eeuw nog geen betere film gemaakt.
Ik denk trouwens dat hier weinig op wordt gereageerd omdat weinig mensen hem hebben gezien...
Van mij had deze film vorig jaar de Oscar voor Beste Buitenlandse Film mogen winnen.
Echt een hele dikke aanrader!
lekkere vaart in het verhaal en de scenes.
Amores Peros betekend zoiets als hondenliefde, mooi!
de mensen houden stuk voor stuk enorm veel van hun hond, maar de liefde voor elkaar is echt `hondseliefde'.
quote:Amores betekent zoiets als 'liefhebben', Perros betekent honden...
Op zaterdag 16 maart 2002 08:19 schreef Lassekjus het volgende:
Amores perros = Love is a bitch
maar dat kan je dan weer vertalen naar hondenliefde.:)
Een van de weinig onbekende films die ze hier wèl in de videotheek hebben.
Indertijd werd de link met Tarantino gelegd, en verwachtte dan ook een soort gangster-film a la Pulp Fiction, maak ik begrijp nu dat ze het toen over der vertel-trant hadden: drie plots die allemaal met elkaar verweven zijn.
Ik vond persoonlijk het eerste verhaal het sterkst, erg indrukwekkend.
Op www.imdb.com staat dat die regisseur er nog eentje op z'n naam heeft staan: "Powder Keg" Iemand van gehoord?
Tip: http://www.filmfreaks.nl/amoresperros.html
Hij ligt overigens ook voor niet al te veel geld bij de Vrije Platen Boer.
quote:Dat is een reclame van BMW. Beetje verwarrend idd, maar veel regisseurs met naam hebben destijds een reclamefilmpje inelkaar gedraaid voor een of ander nieuwe BMW model ofzo.
Op maandag 27 mei 2002 11:03 schreef habermas het volgende:
Op www.imdb.com staat dat die regisseur er nog eentje op z'n naam heeft staan: "Powder Keg" Iemand van gehoord?
Bedankt.
Je zit van de eerste tot de laatste seconde aan het beeldscherm gekluisterd in deze film die drie verhalen aan elkaar smeedt.
Ik ben benieuwd hoe ze de scenes met de honden hebben opgenomen, want het ziet er behoorlijk realistisch uit allemaal.
quote:Verbazingwekkend simpel, eigenlijk. Er wordt voornamelijk veel gesuggereerd. Verder: inventief editten en de juiste geluidseffecten.
Op donderdag 19 juni 2003 18:43 schreef Mike het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze de scenes met de honden hebben opgenomen, want het ziet er behoorlijk realistisch uit allemaal.
Prachtige film, inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |