abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 december 2001 @ 13:27:39 #1
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_2384242
Ik heb gisteren naar Amores Perros zitten kijken, een hele mooie maar wel wazige film. Je moet er wel continu je kop bij houden.

Ik vind het wel mooi hoe die honden steeds weer een link tussen de verhalen spelen. Mooi acteerwerk, plotwendingen (al zag je er een aantal wel aankomen) en hij werdt ondanks de lengte van de film nooit echt langdradig.

Wat vinden jullie van deze film?

Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:46:45 #2
19470 www.existenz.nl
Legolas of Rivendell
pi_2407819
waarom antwoord er niemand op zo'n goede stelling!

mooie film Chiel!

[url=http://www.existenz.nl]www.EXISTENZ.nl[/url]
pi_2407922
Vond 't een coole film, maar ik zat op het eind toch met een beetje een gevoel van: 'Ja, en nou?'.

Het plot zit eigenlijk al in het begin van de film, (of op zijn laatst aan het begin van het laatste verhaal). Dus het loopt een beetje dood op het eind, geen verrassingen zeg maar. Hoeft ook niet per se natuurlijk. Vond hem verder erg goed.

Heb daarom ook een tijdje mijn ondertitel veranderd in:
'Es un pendejo'. Dat woord moet je nu wel erg bekend in de oren klinken.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2002 @ 20:53:20 #4
862 Arcee
Look closer
pi_3363851
Het is lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een film als van Amores Perros. Wat een ontzettend goeie film. Een keiharde, in-your-face film die je gelijk bij de strot grijpt en je twee en half uur niet meer los laat. Zeer levensecht geacteerd en een buitengewoon fascinerende vertelwijze. Drie verhaallijnen die bij het ongeluk bij elkaar komen en ook in de verhalen zelf met elkaar vervlochten zijn en dat allemaal zonder ook maar 1 moment in te zakken. Fantastisch.

De scènes met de hondengevechten kon ik persoonlijk niet naar kijken, maar dat valt de film eigenlijk niet te verwijten aangezien zulke uitermate trieste dingen nou eenmaal ook echt gebeuren.

Een levensechte film. Een film die je nog urenlang na de aftiteling in z'n greep houdt.

Wat mij betreft is er deze eeuw nog geen betere film gemaakt.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_3368913
Schitterende film, jaartje geleden gezien in een filmhuis. Wat een schitterend camera werk, goede acteurs, heeeel goed verhaal. Gewoon TOP TOP en nog eens TOP.
een van de betere films die vorig jaar heb gezien.
pi_3407422
Meeslepend, goed geacteerd...voor mijzelf een van de verassingen van vorig jaar!

Ik denk trouwens dat hier weinig op wordt gereageerd omdat weinig mensen hem hebben gezien...

I put the 'Grrr' in Swinger baby, yeah!
  woensdag 6 maart 2002 @ 19:33:54 #7
16049 BJB
cluods in the haed
pi_3407549
Een geweldige film. Erg goed geacteerd, briljante casting en een fantastisch verhaal.

Van mij had deze film vorig jaar de Oscar voor Beste Buitenlandse Film mogen winnen.

Echt een hele dikke aanrader!

pi_3411287
ik vond hem ook goed, dat laatste verhaal van die oude man was misschien een beetje te onwaarschijnlijk en tranentrekkerig maar het middelste verhaal over dat model met dat hondje onder de vloer! meesterlijk!
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_3413850
Fantastische film!

lekkere vaart in het verhaal en de scenes.

Amores Peros betekend zoiets als hondenliefde, mooi!

de mensen houden stuk voor stuk enorm veel van hun hond, maar de liefde voor elkaar is echt `hondseliefde'.

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3507067
Amores perros = Love is a bitch
maar dat kan je dan weer vertalen naar hondenliefde.:)
  zondag 17 maart 2002 @ 00:06:20 #11
16049 BJB
cluods in the haed
pi_3511288
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 08:19 schreef Lassekjus het volgende:
Amores perros = Love is a bitch
maar dat kan je dan weer vertalen naar hondenliefde.:)
Amores betekent zoiets als 'liefhebben', Perros betekent honden...
pi_3582803
Om ook maar ff iets zinnigs toe te voegen: GENIAAL!

Een van de weinig onbekende films die ze hier wèl in de videotheek hebben.

vrijdag 22 maart 2002 @ 21:50:48 #13
14712 JBravo
Gooi je haar los!
pi_3583022
Ben het met iedereen hier eens. Ik heb van deze film genoten. Echt prachtig.
Maak me gek!
  maandag 27 mei 2002 @ 11:03:21 #14
26025 habermas
niets van dat alles
pi_4341731
Heb 'em gister op Canal+ gezien, en ben 't met iedereen eens: een zeer goeie film.

Indertijd werd de link met Tarantino gelegd, en verwachtte dan ook een soort gangster-film a la Pulp Fiction, maak ik begrijp nu dat ze het toen over der vertel-trant hadden: drie plots die allemaal met elkaar verweven zijn.

Ik vond persoonlijk het eerste verhaal het sterkst, erg indrukwekkend.

Op www.imdb.com staat dat die regisseur er nog eentje op z'n naam heeft staan: "Powder Keg" Iemand van gehoord?

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 juli 2002 @ 00:09:32 #15
862 Arcee
Look closer
pi_5141231
Voor de liefhebbers (en dat zijn er zo te zien nog niet heel veel ): ga ook 'es naar Y Tu Mamá También, ook een Mexicaanse film, met 't zelfde realisme en dezelfde rauwheid. En ook met Gael García Bernal, die in Amores Perros 1 van de hoofdrollen had (het eerste verhaal).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 28 oktober 2002 @ 11:51:44 #16
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_6500963
* Smots is blij dattie gisteren een avond had uitgetrokken om deze prachtige film in één zit te bekijken.

Tip: http://www.filmfreaks.nl/amoresperros.html

Hij ligt overigens ook voor niet al te veel geld bij de Vrije Platen Boer.

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 28 oktober 2002 @ 11:56:47 #17
24709 Tjippie
Don't dream it. Be it.
pi_6501024
Superfilm!
Ehhh....
pi_6501575
quote:
Op maandag 27 mei 2002 11:03 schreef habermas het volgende:
Op www.imdb.com staat dat die regisseur er nog eentje op z'n naam heeft staan: "Powder Keg" Iemand van gehoord?
Dat is een reclame van BMW. Beetje verwarrend idd, maar veel regisseurs met naam hebben destijds een reclamefilmpje inelkaar gedraaid voor een of ander nieuwe BMW model ofzo.
  maandag 28 oktober 2002 @ 13:45:12 #19
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_6502667
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_7691864
Ik zag hem staan bij Jake's Music Store en na het lezen van de kaft twijfelde ik of ik hem wel kopen wilde. Ik heb hem nooit gezien. Na het lezen van deze reacties lijkt het me duidelijk wat me morgen te doen staat.

Bedankt.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_7692251
Hij draaide hier in het Filmtheater.. misschien nu nog wel, hopelijk zelfs, na het lezen van deze reacties.
  Moderator donderdag 19 juni 2003 @ 18:43:12 #22
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_11225725
Hele mooie film.

Je zit van de eerste tot de laatste seconde aan het beeldscherm gekluisterd in deze film die drie verhalen aan elkaar smeedt.

Ik ben benieuwd hoe ze de scenes met de honden hebben opgenomen, want het ziet er behoorlijk realistisch uit allemaal.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 19 juni 2003 @ 19:12:05 #23
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_11226419
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 18:43 schreef Mike het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze de scenes met de honden hebben opgenomen, want het ziet er behoorlijk realistisch uit allemaal.
Verbazingwekkend simpel, eigenlijk. Er wordt voornamelijk veel gesuggereerd. Verder: inventief editten en de juiste geluidseffecten.
In veel gevallen was er zelfs maar één hond aanwezig. In het andere geval waren de honden op een héél andere manier in elkaar geïnteresseerd!

Prachtige film, inderdaad.

"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_11839689
Erg mooie film! De verschillende verhalen zitten prachtig in elkaar verweven, en zijn afzonderlijk ook nog eens allemaal erg goed. .
Ook mooi om te zien hoe de hondenliefde iedere keer terugkomt in het verhaal.
Hij had net ietsje afwisselinder gemogen van mij, tijdens het grote stuk over Daniel, Lu... (naam even kwijt, het model...) en Richie had bvb. weer eens terug geswitched mogen worden naar een ander deel van de film.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14011623
Vrijdag as. op Nederland 3, om 23.55.

Ga maar eens kijken dan .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')