abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:36:52 #126
30919 mitt
Michael Corleone
pi_52210097
Oldboy

Moest er wel even bijbleven, maar bleek het plot achteraf wel goed te hebben. Mooie muziek vooral.

iets wat ik niet hoorde in Keane

Damian Lewis blijft een geweldige acteur en dat kleine meiske blijft schattig. Wel wat traag, zeker in het begin.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:20:33 #127
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52220075
La Môme (La Vie en Rose)
Mooie biografie van Edith Piaf. Veel muziek, veel flashbacks en -forwards naar verschillende levensfases van Piaf en natuurlijk Marion Cotillard. Tof dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:29:34 #128
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52220211
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:47 schreef Gorro het volgende:
Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007)
Aangezien ik Steve Carell over het algemeen grappig vind, vond ik deze wat tegenvallen. Alles is nogal braafjes en echt grappig wordt het niet vaak. Vooral de eerste helft had wat opgeleukt mogen worden met leukere grappen. **½
Volgens de metro (of Spits) review is het een jeukerige EO-komedie.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:37:33 #129
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52221433
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 09:31 schreef Gorro het volgende:
(#141) Paisà (Paisan) (Roberto Rossellini, 1946)
Daar las ik afgelopen week over in dat 1001 films you have to see before you die- boek. Klinkt erg interessant. Waar heb je `m vandaan als ik vragen mag?
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:58 schreef Gillingham het volgende:
Hiroshima mon Amour (1959) 8.5
[afbeelding]
Typerend werk van Alain Resnais.
Heb je L`Année dernière à Marienbad ook al gezien? ook zo`n prachtige, geweldige film

[ Bericht 35% gewijzigd door Timo20 op 09-08-2007 10:46:11 ]
pi_52222647
Viridiana (1961) 7.5

Interessante film van Luis Buñuel. De surrealistische sfeer is weliswaar niet zo duidelijk aanwezig als in een Belle de Jour, maar ook Viridiana bevat een aantal surrealistische scènes. En die zijn ook meteen de beste. De kritiek op de kerk en de burgerij is duidelijk, maar ligt er niet al te dik bovenop. Ik ben er echter van overtuigd dat Buñuel meer in zijn mars heeft.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:26:50 #131
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_52222675
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:25 schreef Gillingham het volgende:
Viridiana (1961) 7.5
maar ligt er niet al te dik bovenop.
Eh...
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_52222705
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Heb je L`Année dernière à Marienbad ook al gezien? ook zo`n prachtige, geweldige film
Nee, helaas nog niet. Alhoewel helaas, ik heb wel het voordeel om 'm nog voor de eerste keer te kunnen zien.

Ik stond in de videotheek al te twijfelen tussen Hiroshima en Marienbad. De volgende keer wordt het de tweede. Maar alsnog bedankt voor de tip.
pi_52222799
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:26 schreef cwk het volgende:

[..]

Eh...
Natuurlijk is het duidelijk. Maar het wordt nergens specifiek gezegd. Ik vond het in ieder geval wel op een mooie manier gedaan. Zeker omdat het karakter van de hoofdrolspeelster zelfs een non is. En zij ís het slachtoffer, nadat ze buiten de muren van het klooster gaat leven.

Leuk is ook wel om te weten dat dit Buñuel's eerste film was die hij in Spanje maakte sinds zijn verbanning. Het script was op wat kleine dingejtes na goedgekeurd, maar de film zelf ging al meteen weer in de ban in Spanje nadat hij vertoond was in Cannes.
pi_52223042
Requiem for a Dream

De 2de keer dat ik deze film zag, ook omdat ik hem de eerste keer maar half/half heb gezien.
Verhaal hoef ik niet te vertellen, maar de acteerprestaties zijn werkelijk subliem.
Ellen Burstyn is echt fantastisch, en naar het einde krijg je medelijden met alle karakters.
Alles klopt aan deze film, waarbij ik moet vermelden dat ik de muziek ook echt geweldig vond. Toen het einde kwam heb ik echt 5 minuten naar het scherm zitten kijken, ook voor de muziek.
Deze komt zeker in mijn top 10 allertijden.
Mijn cijfer: 9.0/10
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:55:21 #135
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52223546
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]
interessant. Waar heb je `m vandaan als ik vragen mag?
Gedownload

Sunshine (Danny Boyle, 2007)
Toffe science fiction film van Danny Boyle met erg toffe muziek van de mannen van Underworld. Science fiction weet mij meestal wel te bekoren en zeker als het aangepakt is zoals hier. Mooi gefilmd met overtuigende effecten, een serieuze en goeddoordachte missie met logisch nadenkende en geloofwaardige personages en voldoende spanning om boeiend te blijven. Toffe cast ook, met onder andere Cillian Murphy, Rose Byrne en Cliff Curtis die ik allen meestal wel tof vind. ****
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:00:59 #136
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52229166
Hula gâru (Hula Girls) (2006, Jap, Sang-il Lee)
Een film over het waargebeurde verhaal van een mijnstad in de jaren '60. Wanneer de mijn met sluiten bedreigd wordt, besluit een man om een Hawai centrum te bouwen om toeristen te lokken. Niet iedereen is hier even blij mee. Maar de man zet zijn plan door en haalt een professionele danseres om meisjes hoeladansen te leren.
Deze film kan bij het lijstje Linda, Linda, Linda, Swing Girls e.a. Typisch eentje uit het underdog overwint genre. Maar de film heeft daarnaast ook een wat diepere sociale laag over de veranderingen in de tijd, die ook in Japan in de jaren 60 bezig waren en vrouwenemancipatie. Hoogtepunten zijn toch wel de dansscené van danslerares Yasuko Matsuyuki in het begin en de grote eind dans van Yû Aoi.
De film had voor mij toch een minder groot happy ending gevoel dan die andere twee films. En is daarom iets minder.
cijfer: 7

Yûreka (Eureka) (2000, Jap, Shinji Aoyama)
Een buschauffeur, Makoto Sawai (gespeeld door Kôji Yakusho), en 2 kinderen (broer en zus) zijn de enige overlevers van een buskaping. Een paar jaar na de kaping keert de buschauffeur, na weggelopen te zijn, weer terug in het dorp. Na wat strubbelingen met zijn oude schoonfamilie trekt hij in bij de kinderen. Die doordat mamma weg is gegaan en pappa dood is, helemaal alleen leven. De kinderen zeggen niks en lijken niks te doen dan rondhangen. Een neef van de kinderen, Akihiko, komt ook langs. Ondertussen vinden er seriemoorden plaats, waar Makoto om vage reden van verdacht wordt.
De rest van de film gaat over hoe de drie overlevers omgaan met hun gedeelde trauma. En opzoek gaan naar hun reden om te leven in een wereld met willekeurig geweld. Neef Ahihiko dient als tegenhanger om alles wat meer met de voeten op de grond te houden.
De film is in sepiakleuren geschoten en bevat veel kenmerkende lange shots waar niet bijster veel in gebeurd. Typisch zo'n relaxte rustgevende Japanse film dus. Maar doordat de film met 3 uur en 37 minuten te lang duurt, verandert relaxt en rustgevend soms in verveling en saaiheid. De film had wel zonder die wel een half uur korter gekund. Maar ondanks dat een film die een indruk achterlaat en waar ik even diep over moest nadenken.
cijfer: 8
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:05:55 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52229323
Honeyz

Wat een ontzettende niet boeiende en afschuwelijke domme kutfilm zeg klere
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:18:47 #138
52357 Lambiekje
pi_52243323
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film. Blikken in de ogen, de Art. het is gewoon wonderschoon.
Een gozer, die een kunststudie volgt, heeft het uitgemaakt met z'n vriendin. Door z'n actie heeft hij slapelozen nachten en uit verveling gaat hij maar werken in een supermarkt tijdens de nachtelijke uren. Onder tussen ontstaat er een vriendschap met de kassiere
Overigens kan de jongen met een truc de tijd stilzetten. Dit is echt op mooie wijze verwerkt. Photografie is prachtig en het vertraagt afspelen van bepaalde scenes is werkt zeer effectief.

cijfer 9 / imdb 7,5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 augustus 2007 @ 23:29:03 #139
862 Arcee
Look closer
pi_52243658
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film.
Ja! Klein kunstwerkje idd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond Emilia Fox prettig spelen, trouwens. Ze heeft een mooie smile.

Had je die uit mijn lijst gehaald, trouwens?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:52:37 #140
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52248834
Ik kon gisteravond niet zo goed slapen, ik lag namelijk om 8 uur al te snurken, en toen ik werd ik om half 12 uur wakker, en kon ik niet slapen. Terwijl ik wel heel moe was. Toni scheen heel saai te zijn, en ik dacht: dan zet ik die toch op, dan val ik zo slaap! Maar niets was minder waar! Wat een goede film! Je zou het kunnen zien als een van de voorlopers van het Neo Realisme dat later in de jaren 40 op zou komen. Met als grote verschil dat dit niet an everyday story is. De film ziet er (ondanks dat de print niet meer in hele goede staat was) enorm stijlvol uit. En Renoir heeft duidelijk zijn stempel gedrukt op het uitbeelden van zijn karakters waar hij zo ontzettend veel liefde voor toont. En wat een prachtig einde, je zou de film bijna in een loop kunnen spelen. De 83 minuten vlogen voorbij. En daarna sliep ik nog lekker ook. Wat wil je nog meer.

Ik denk dat onze Doff hier ook wel een harde plasser van krijgt.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:34:38 #141
52357 Lambiekje
pi_52249538
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:29 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja! Klein kunstwerkje idd.
SPOILER
Ik vond Emilia Fox prettig spelen, trouwens. Ze heeft een mooie smile.

Had je die uit mijn lijst gehaald, trouwens?
SPOILER
Cashback had ik al een poos terug al eens gespot hier bij deze reeks. Onlangs kwam ik hem tegen op de nieuwsgroepen. Maar dan kan het alsnog zijn omdat jy hem genoemt hebt. Ik koppel er geen fokuser aanvast welke film ik nog moet kijken....

Ik hou al maanden lang een reminder lijst bij op IMDB. Als ik in deze topic of dan zoals nu de Top100 plaats ik weer een stel op die lijst. Cashback staat al een poos op me reminder list. En die heb ik dan gister ingelost.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lambiekje op 10-08-2007 09:41:43 ]
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:51:52 #142
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_52249897

Gisteren gekeken.... Vette flim!!!
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_52251016
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film.
Cashback heb ik een tijdje geleden al gezien. Inderdaad een prachtige film.

Death at a Funeral (2007)
Goed gemaakte Britse comedy / klucht. Aanrader!
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_52258920
Fucking Amal: Best goed .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52259072
Gister en woensdag:

164. Adua e le compagne (Antonio Pietrangeli, 1960) :: 7.8

Een mooi stukje drama met vleugjes comedy over 4 meisjes die in 1 van de bordelen van Rome werken, van de één op de andere dag sluiten deze. Ze besluiten een restaurant buiten de stad te beginnen, ze nemen de hulp in van een machtige ex-klant. De zaken draaien goed maar toch lijkt het verleden niet los te laten..

165. A Good Year Ridley Scott, 2006) :: 7.5

Lekker filmpje die prima wegkijkt, leuk plot, goed acteerwerk, goed camerawerk gevuld met machtig mooie beelden van de Franse landschappen.

166. Lacombe Lucien (Louis Malle, 1974) :: 8.5

Na LeSouffle au coeur wederom een fantastische film van Malle. Wonderschoon verhaal over het leven van een jongen op het platteland die reageert op de oorlog.

167. Silence de la Mer, Le (Jean-Pierre Melville, 1949) :: 8.2

Het bewijs dat een film heel simpel kan zijn maar oh zo krachtig. Mooie dialogen van de duitse officier die elke avond weer thuis komt en zijn sympathie tussen Duitsland en Frankrijk verteld, waar de oom en het nichtje stilzwijgend toekijken.

168. Wedding Crashers (David Dobkin, 2005) :: 7.5

Lache film, hilarisch verhaal, goede muziek, Will Ferrell duikt nog even op en doet het fantastisch. Einde is natuurlijk wel te voorspellen maar blijft toch leuk.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:06:53 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52260776
Dennis P.

Was wel te doen. Geen hoogstandje, maar als je ff niks te doen hebt kijkt hij wel redelijk weg. Wel stom dat iemand zo met een doos diamanten die deur uit kan lopen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_52260851
Gister Stranger then Paradise en Down by Law gekeken. Allebei vond ik ze goed, ben spontaan Jim Jarmusch-fan

Down by Law vond ik vooral mooi door de rol van een (redelijk) jonge Tom Waits, maar sowieso vond ik de algehele sfeer van beide films erg knap neergezet. Vanavond maar wat anders uit de JJ-box vissen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:35:02 #148
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_52261511
Dan moet je ook snel Dead Man kijken Dylan, die past erg goed in dat straatje. Zijn andere werk is ook prima, maar toch wat minder dan die drie.

edit: Oh je hebt de box, dan zit dat wel goed.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:58:09 #149
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52262211
Als je Tom Waits en Jim Jarmusch cool vindt, dan moet je ook Coffee&Cigarettes kijken.
pi_52262394
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als je Tom Waits en Jim Jarmusch cool vindt, dan moet je ook Coffee&Cigarettes kijken.
Die zit inderdaad ook in die dvd-box, en is de aanleiding geweest tot het kopen van de box (de scene met tom en iggy staat in z'n geheel op youtube)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')