Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:29 schreef OldJeller het volgende:
The Prestige
Mooie film. Christian Bale is puik!
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Ik was er juist blij mee. Toen kreeg ik eindelijk door wat er gebeurt wasquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:09 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
Neeuhhh, Smokin Aces is gewoon een kutfilm.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Smokin aces is ook zo'n film. Klere
Vond ik niet zo bijzonder. Hij is niet slecht, maar ook zeker niet wat ik er van verwachtte.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Simpsons, the Movie
ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bvquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Smokin aces is ook zo'n film. Klere
Mja maar toch. Als ik films niet snap dan komt het meestal omdat ze me niet boeien. En dan ga ik ondertussen van alles en nog wat doen en mis ik de helft van de filmquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:41 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
Ik heb er juist met volle teugen van genoten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef Gillingham het volgende:
Khane-ye doust kodjast? (1987) 5-
[afbeelding]
Deze film van Kiarostami kan ik evenmin waarderen als zijn T'am e Guilass, terwijl beide veel respect genieten van critici en dienovereenkomstig beloond zijn met prijzen. Deze vond ik zelf nog net even wat saaier. Want 'saai' is het eerste woord wat me te binnen schiet als ik aan zijn films denk. Het trage tempo is niet diepgaand, verheffend of wonderschoon. Er gebeurt nauwelijks iets en wat er gebeurt is niet erg boeiend. Een aantal scènes zijn inderdaad de moeite waard, maar een procent of 10 is absoluut niet voldoende voor een hele film. De genialiteit van Kiarostami ontgaat me volledig.
Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:57 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik heb er juist met volle teugen van genoten.
De manier waarop de film begint met die deuren, wat later weer lerug komt met de deurenmakers: Geniaal.
De manier waarop de oudere generatie met de jongere omgaat is ook heerlijk. Het jongetje speelt de sterren van de hemel, zeker als hij de broek van zijn neefje aan de waslijn meent te zien. Hoe hij dan het oude vrouwtje van de overkant weet te overreden om mee te gaan.
Tja: Deze film zit veel dichter op de huid van de mensen dan de gebruikelijke filmmakerij. Het zou echt "Een dag uit het leven van Achmed en Mohammed Reza" kunnen heten en zijn.
Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:04 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze film kan wedijveren met elke Bergman.Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.quote:Wat vond je trouwens van Ta'm e Guilass, mits je die gezien hebt?
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:42 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.Die vermeende symboliek met die deuren doet me dan weer helemaal niks. Vooral niet met een eventuele zogenaamde boodschap dat alles goed gaat komen. Dat koop ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze film kan wedijveren met elke Bergman.
En deze film met de toppers met Bergman vergelijken gaat me wel héél erg ver. Sowieso totaal andere films.Het acteerwerk van het jongetje was puik, toegegeven, maar zijn rol was minder...quote:[..]
Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
Ik vraag me inderdaad ook af wat ik van een film als deze zal onthouden. Bar weinig denk ik, op een ezel, wat deuren en het jongetje na. Van Ta'm e Guilass heinner ik me ook nauwelijks iets op wat plaatjes die ik veel vaker heb gezien dan de film zelf na.What's it going to be then, eh?
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmakenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:12 schreef Falco het volgende:
Voor degenen, die het nog bijna vergeten waren: post in Fok! Film Top 100 2007 - 6e editie II je top10/25/50 of 100.
Zondag is de deadlinequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:
[..]
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmaken![]()
Ik probeer er wanhopig ook nog een paar films in te stampen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:
[..]
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmaken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al leuke film
[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 07-08-2007 17:05:35 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |