Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:29 schreef OldJeller het volgende:
The Prestige
Mooie film. Christian Bale is puik!
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Ik was er juist blij mee. Toen kreeg ik eindelijk door wat er gebeurt wasquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:09 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
Neeuhhh, Smokin Aces is gewoon een kutfilm.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Smokin aces is ook zo'n film. Klere
Vond ik niet zo bijzonder. Hij is niet slecht, maar ook zeker niet wat ik er van verwachtte.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Simpsons, the Movie
ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bvquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Smokin aces is ook zo'n film. Klere
Mja maar toch. Als ik films niet snap dan komt het meestal omdat ze me niet boeien. En dan ga ik ondertussen van alles en nog wat doen en mis ik de helft van de filmquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:41 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
Ik heb er juist met volle teugen van genoten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef Gillingham het volgende:
Khane-ye doust kodjast? (1987) 5-
[afbeelding]
Deze film van Kiarostami kan ik evenmin waarderen als zijn T'am e Guilass, terwijl beide veel respect genieten van critici en dienovereenkomstig beloond zijn met prijzen. Deze vond ik zelf nog net even wat saaier. Want 'saai' is het eerste woord wat me te binnen schiet als ik aan zijn films denk. Het trage tempo is niet diepgaand, verheffend of wonderschoon. Er gebeurt nauwelijks iets en wat er gebeurt is niet erg boeiend. Een aantal scènes zijn inderdaad de moeite waard, maar een procent of 10 is absoluut niet voldoende voor een hele film. De genialiteit van Kiarostami ontgaat me volledig.
Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:57 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik heb er juist met volle teugen van genoten.
De manier waarop de film begint met die deuren, wat later weer lerug komt met de deurenmakers: Geniaal.
De manier waarop de oudere generatie met de jongere omgaat is ook heerlijk. Het jongetje speelt de sterren van de hemel, zeker als hij de broek van zijn neefje aan de waslijn meent te zien. Hoe hij dan het oude vrouwtje van de overkant weet te overreden om mee te gaan.
Tja: Deze film zit veel dichter op de huid van de mensen dan de gebruikelijke filmmakerij. Het zou echt "Een dag uit het leven van Achmed en Mohammed Reza" kunnen heten en zijn.
Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:04 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze film kan wedijveren met elke Bergman.Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.quote:Wat vond je trouwens van Ta'm e Guilass, mits je die gezien hebt?
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:42 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.Die vermeende symboliek met die deuren doet me dan weer helemaal niks. Vooral niet met een eventuele zogenaamde boodschap dat alles goed gaat komen. Dat koop ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze film kan wedijveren met elke Bergman.
En deze film met de toppers met Bergman vergelijken gaat me wel héél erg ver. Sowieso totaal andere films.Het acteerwerk van het jongetje was puik, toegegeven, maar zijn rol was minder...quote:[..]
Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
Ik vraag me inderdaad ook af wat ik van een film als deze zal onthouden. Bar weinig denk ik, op een ezel, wat deuren en het jongetje na. Van Ta'm e Guilass heinner ik me ook nauwelijks iets op wat plaatjes die ik veel vaker heb gezien dan de film zelf na.What's it going to be then, eh?
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmakenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:12 schreef Falco het volgende:
Voor degenen, die het nog bijna vergeten waren: post in Fok! Film Top 100 2007 - 6e editie II je top10/25/50 of 100.
Zondag is de deadlinequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:
[..]
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmaken![]()
Ik probeer er wanhopig ook nog een paar films in te stampen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:
[..]
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmaken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al leuke film
[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 07-08-2007 17:05:35 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Prima film vol uiteenlopende karakters met veelal een explosief Balkan-temperament. Cijfer: 8quote:Underground gaat over de twee sympathieke hartsvrienden Marko en Blacky. Marko is berekenend en onscrupuleus, Blacky een weekhartige idealist. Beiden raken ze verliefd op een actrice van losse zeden. Na een bombardement op hun stad Belgrado in 1941 duiken de vrienden samen met een hoop familievrienden en een aap onder. Na een tijd ondergedoken te hebben gezeten verkent Marko de buitenwereld en vertelt aan zijn vrienden dat de oorlog nog steeds verder woedt. 15 jaar lang gelooft Blacky het verhaal van zijn vriend, maar gaat dan zelf op onderzoek uit...
Volgens de metro (of Spits) review is het een jeukerige EO-komedie.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:47 schreef Gorro het volgende:
Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007)
Aangezien ik Steve Carell over het algemeen grappig vind, vond ik deze wat tegenvallen. Alles is nogal braafjes en echt grappig wordt het niet vaak. Vooral de eerste helft had wat opgeleukt mogen worden met leukere grappen. **½
Daar las ik afgelopen week over in dat 1001 films you have to see before you die- boek. Klinkt erg interessant. Waar heb je `m vandaan als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:31 schreef Gorro het volgende:
(#141) Paisà (Paisan) (Roberto Rossellini, 1946)
Heb je L`Année dernière à Marienbad ook al gezien? ook zo`n prachtige, geweldige filmquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:58 schreef Gillingham het volgende:
Hiroshima mon Amour (1959) 8.5
[afbeelding]
Typerend werk van Alain Resnais.
Eh...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:25 schreef Gillingham het volgende:
Viridiana (1961) 7.5
maar ligt er niet al te dik bovenop.
Nee, helaas nog niet. Alhoewel helaas, ik heb wel het voordeel om 'm nog voor de eerste keer te kunnen zien.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:37 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Heb je L`Année dernière à Marienbad ook al gezien? ook zo`n prachtige, geweldige film![]()
Natuurlijk is het duidelijk. Maar het wordt nergens specifiek gezegd. Ik vond het in ieder geval wel op een mooie manier gedaan. Zeker omdat het karakter van de hoofdrolspeelster zelfs een non is. En zij ís het slachtoffer, nadat ze buiten de muren van het klooster gaat leven.quote:
Gedownloadquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:37 schreef Timo20 het volgende:
[..]
interessant. Waar heb je `m vandaan als ik vragen mag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ja! Klein kunstwerkje idd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond Emilia Fox prettig spelen, trouwens. Ze heeft een mooie smile.
Had je die uit mijn lijst gehaald, trouwens?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja! Klein kunstwerkje idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond Emilia Fox prettig spelen, trouwens. Ze heeft een mooie smile.
Had je die uit mijn lijst gehaald, trouwens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cashback had ik al een poos terug al eens gespot hier bij deze reeks. Onlangs kwam ik hem tegen op de nieuwsgroepen. Maar dan kan het alsnog zijn omdat jy hem genoemt hebt. Ik koppel er geen fokuser aanvast welke film ik nog moet kijken....
Ik hou al maanden lang een reminder lijst bij op IMDB. Als ik in deze topic of dan zoals nu de Top100 plaats ik weer een stel op die lijst. Cashback staat al een poos op me reminder list. En die heb ik dan gister ingelost.
[ Bericht 7% gewijzigd door Lambiekje op 10-08-2007 09:41:43 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Cashback heb ik een tijdje geleden al gezien. Inderdaad een prachtige film.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film.
Die zit inderdaad ook in die dvd-box, en is de aanleiding geweest tot het kopen van de box (de scene met tom en iggy staat in z'n geheel op youtube)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als je Tom Waits en Jim Jarmusch cool vindt, dan moet je ook Coffee&Cigarettes kijken.
Het gekke is dat Dead Man niet in de box zit, dat vond ik gister al raar toen ik op de achterkant van 1 dvd las dat hij de regisseur van o.a. Dead Man was; die ga ik er dus even los bijhalen, bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:35 schreef cwk het volgende:
Dan moet je ook snel Dead Man kijken Dylan, die past erg goed in dat straatje. Zijn andere werk is ook prima, maar toch wat minder dan die drie.
edit: Oh je hebt de box, dan zit dat wel goed.
Zoek ook eens Ascenseur pour L'Echafaud op, pascalheister. Denk dat je dat wel tof vindtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:09 schreef pascalheister het volgende:
Gister en woensdag:
164. [afbeelding] Adua e le compagne (Antonio Pietrangeli, 1960) :: 7.8
Een mooi stukje drama met vleugjes comedy over 4 meisjes die in 1 van de bordelen van Rome werken, van de één op de andere dag sluiten deze. Ze besluiten een restaurant buiten de stad te beginnen, ze nemen de hulp in van een machtige ex-klant. De zaken draaien goed maar toch lijkt het verleden niet los te laten..
165. [afbeelding] A Good Year Ridley Scott, 2006) :: 7.5
Lekker filmpje die prima wegkijkt, leuk plot, goed acteerwerk, goed camerawerk gevuld met machtig mooie beelden van de Franse landschappen.
166. [afbeelding] Lacombe Lucien (Louis Malle, 1974) :: 8.5
Na LeSouffle au coeur wederom een fantastische film van Malle. Wonderschoon verhaal over het leven van een jongen op het platteland die reageert op de oorlog.
167. [afbeelding] Silence de la Mer, Le (Jean-Pierre Melville, 1949) :: 8.2
Het bewijs dat een film heel simpel kan zijn maar oh zo krachtig. Mooie dialogen van de duitse officier die elke avond weer thuis komt en zijn sympathie tussen Duitsland en Frankrijk verteld, waar de oom en het nichtje stilzwijgend toekijken.
168. [afbeelding] Wedding Crashers (David Dobkin, 2005) :: 7.5
Lache film, hilarisch verhaal, goede muziek, Will Ferrell duikt nog even op en doet het fantastisch. Einde is natuurlijk wel te voorspellen maar blijft toch leuk.
met de doos in de hand nog even met de directeur pratenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:06 schreef Qwea het volgende:
Dennis P.
Was wel te doen. Geen hoogstandje, maar als je ff niks te doen hebt kijkt hij wel redelijk weg. Wel stom dat iemand zo met een doos diamanten die deur uit kan lopen
Briljant ja. "`Ik ben al laat, dus ehh... Ik wilde gaan"quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:12 schreef mtv het volgende:
[..]
met de doos in de hand nog even met de directeur praten
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:12 schreef Cudles het volgende:
Pat Garret & Billt The Kid op TCM en het was weer retegaaf![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |