abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52134988
The Graduate.
pi_52135037
28 Weeks Later Juan Carlos Fresnadillo 2007
Het origineel begon, vond ik, bijzonder voortvarend, maar strandde in een matige film. Jammer, want het gegeven van zulke films vind ik eigenlijk altijd wel leuk.
Het vervolg doet het wat mij betreft op alle fronten beter. Natuurlijk is het minder origineel, juist omdat het een vervolg betreft. Maar verder vond ik 28 Weeks Later stukken leuker. Eigenlijk op ieder front wel.
pi_52135088
Vanochtend The Truman Show gekeken voor het eerst, geweldige film zeg
Vanavond American Beauty kijken
pi_52140314
Khane-ye doust kodjast? (1987) 5-

Deze film van Kiarostami kan ik evenmin waarderen als zijn T'am e Guilass, terwijl beide veel respect genieten van critici en dienovereenkomstig beloond zijn met prijzen. Deze vond ik zelf nog net even wat saaier. Want 'saai' is het eerste woord wat me te binnen schiet als ik aan zijn films denk. Het trage tempo is niet diepgaand, verheffend of wonderschoon. Er gebeurt nauwelijks iets en wat er gebeurt is niet erg boeiend. Een aantal scènes zijn inderdaad de moeite waard, maar een procent of 10 is absoluut niet voldoende voor een hele film. De genialiteit van Kiarostami ontgaat me volledig.
What's it going to be then, eh?
pi_52144382
Verveelde me vanmiddag,dus ffies filmpje gekeken

Sister act 2
Blijft een leuke film,lekker meezingen etc!

Van de week naar Ratatouille geweest
Leuke film!
pi_52144411
The Prestige

Mooie film. Christian Bale is puik!
pi_52144545
Sen to Chihiro no kamikakushi/Spirited Away

Blijft goed Verveling sloeg toe en deze film is altijd goed om weg te dromen en je te wanen in een andere wereld.. hehe
pi_52145444
Vanavond The Simpsons kijken
Vers van de dvd brander
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:43:56 #89
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52146185
Cube

Erg leuke film, vooral omdat je niet weet hoe dodelijk de boobytraps precies zijn. Ik heb er met plezier naar gekeken.

Brother bear en brother bear 2

Als grote fan van Phil Collins mocht ik deze films natuurlijk niet missen. Briljante films met hele leuke nummers erin. Ik moest zelfs bijna een traantje wegpinken toen Koda Kenai moest missen. Maar dat kwam gelukkig allemaal dik in orde. Dit is zeker weten 2 van mn favo films.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:45:47 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52146223
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:29 schreef OldJeller het volgende:
The Prestige

Mooie film. Christian Bale is puik!
Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)

Smokin aces is ook zo'n film. Klere
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:09:12 #91
154952 spoor4
Spoort niet
pi_52146811
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:10:42 #92
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52146865
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:09 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
Ik was er juist blij mee. Toen kreeg ik eindelijk door wat er gebeurt was
pi_52147888
quote:

[..]

Neeuhhh, Smokin Aces is gewoon een kutfilm.
pi_52147900
Simpsons, the Movie
Brutal. Fucking. Metal.
pi_52150185
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Simpsons, the Movie
Vond ik niet zo bijzonder. Hij is niet slecht, maar ook zeker niet wat ik er van verwachtte.

Prestige vond ik ook een kutfilm. Sowieso vind ik Googelaars al helemaal niks en zelfs Scarlett Johansson kon me niet boeien in die film. Daarom het einde ook niet helemaal begrepen, irriteerde me alleen mateloos aan die huilende vent op het einde .

Heb net zelf Fountain nog maar een keer bekeken. Blijft een geweldige film
pi_52155580
Capoté.

Het is niet mijn film, maar Philip Seymour Hoffman acteerde wel enorm goed.
pi_52157697
quote:

[..]

ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:58:28 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52159688
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 01:41 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
Mja maar toch. Als ik films niet snap dan komt het meestal omdat ze me niet boeien. En dan ga ik ondertussen van alles en nog wat doen en mis ik de helft van de film en dan achteraf zoiets hebben van " "

OT : Gisteren een deel van the perfect stranger gezien met broes . Zometeen ff de laatste 30 min afkijken. Tot nu toe best een leuke film. Ik vraag me wel af of Adex/Broes het meisje heeft vermoord. Maar dat zal wel niet want het is veelste voor de hand liggend
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:25:11 #99
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52160088
Québec-Montréal (2002)
Het is een roadmovie waarbij 4 autos gevolgd worden die onderweg zijn van Québec naar Montréal.
De eerste is groep vrienden die onderweg zijn naar Cuba en hebben stevige sexgesprekken. De tweede is een jongstel dat onderweg is naar hun nieuwe huis. Maar ze stranden zonder benzine en hij is nog al koppig, zodat zij gaat liften. De derde auto is pogrammeur die nog al verliefd is op een collega, die er zeker niet verkeerd uitziet, gaande weg laat hij dat nogal blijken. De vierde, is een man die er nog al wat geheime relaties op na houdt. Zonder het te weten van elkaar zijn ze met elkaar verbonden.

De dialogen zijn aardig . Wat ook nog wel aardig is, is dat er zo nu een dan een auto voorbijkomt waar en Barbie en Ken stel in zit. Ben er nog niet helemaal uit wat de functie binnen de film is.

cijfer 7 / imdb 7.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:34:19 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_52160227
Highlander The Source
De slechtste Highlander film. Bij elkaar geraapt zooitje, een van de personages was gejat uit Hellraiser en een heel slecht uitgewerkt verhaal. Er had meer in gezeten, want het gegeven op zich; de zoektocht naar de oorsprong van de immortals zou best interessant kunnen zijn geweest.

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Ik vond er niet zoveel aan, het boek was een stuk spannender en in de film kon ik het verhaal niet zo goed volgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_52160251
De Indiana Jones-trilogie laatst weer bekeken. Blijft geweldig, Harrison Ford z'n beste rol als je t mij vraagt. Sfeervolle, afwisselende films met flinke dosis humor
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:57:22 #102
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_52160623
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef Gillingham het volgende:
Khane-ye doust kodjast? (1987) 5-
[afbeelding]
Deze film van Kiarostami kan ik evenmin waarderen als zijn T'am e Guilass, terwijl beide veel respect genieten van critici en dienovereenkomstig beloond zijn met prijzen. Deze vond ik zelf nog net even wat saaier. Want 'saai' is het eerste woord wat me te binnen schiet als ik aan zijn films denk. Het trage tempo is niet diepgaand, verheffend of wonderschoon. Er gebeurt nauwelijks iets en wat er gebeurt is niet erg boeiend. Een aantal scènes zijn inderdaad de moeite waard, maar een procent of 10 is absoluut niet voldoende voor een hele film. De genialiteit van Kiarostami ontgaat me volledig.
Ik heb er juist met volle teugen van genoten.
De manier waarop de film begint met die deuren, wat later weer lerug komt met de deurenmakers: Geniaal.
De manier waarop de oudere generatie met de jongere omgaat is ook heerlijk. Het jongetje speelt de sterren van de hemel, zeker als hij de broek van zijn neefje aan de waslijn meent te zien. Hoe hij dan het oude vrouwtje van de overkant weet te overreden om mee te gaan.
Tja: Deze film zit veel dichter op de huid van de mensen dan de gebruikelijke filmmakerij. Het zou echt "Een dag uit het leven van Achmed en Mohammed Reza" kunnen heten en zijn.
pi_52161417
Donnie Darko.
Nja de meeste mensen kennen m denk ik wel. Voor de 9e keer ofzo gezien(:')). Wel met mn pa, wou die altijd nog een keer met mn pa kijken, was wel lache. Blijft een mooie film!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:04:31 #104
67089 Gillingham
The horror...
pi_52162159
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:57 schreef Flitspaal het volgende:

[..]

Ik heb er juist met volle teugen van genoten.
De manier waarop de film begint met die deuren, wat later weer lerug komt met de deurenmakers: Geniaal.
De manier waarop de oudere generatie met de jongere omgaat is ook heerlijk. Het jongetje speelt de sterren van de hemel, zeker als hij de broek van zijn neefje aan de waslijn meent te zien. Hoe hij dan het oude vrouwtje van de overkant weet te overreden om mee te gaan.
Tja: Deze film zit veel dichter op de huid van de mensen dan de gebruikelijke filmmakerij. Het zou echt "Een dag uit het leven van Achmed en Mohammed Reza" kunnen heten en zijn.
Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.

Wat vond je trouwens van Ta'm e Guilass, mits je die gezien hebt?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:07:45 #105
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52162237
Rupan sansei: Kariosutoro no shiro (Lupin the Third: The Castle of Cagliostro (Hayao Miyazaki, 1979)
Behalve als onderdeel een serie films en tv-series rondom het in Japan populaire personage Arsène Lupin III staat deze film vooral bekend als het debuut van Hayao Miyazaki. Arsène Lupin III is een James Bond-achtige dief die met behulp van technische snufjes en bravoure zijn stunts uithaalt om een prinses uit het nauw te redden. Gelukkig nog geen "schattige" kiddies te bekennen die de latere films van Miyazaki plagen, maar gewoon non-stop actie en avontuur. En dat vermaakt wel. ***½

Nobi (Fires on the Plain) (Kon Ichikawa, 1959)
Indrukwekkende anti-oorlogsfilm van Kon Ichikawa. Hij geeft ons een kijk op de erbarmelijke en onmenselijke omstandigheden van de achtergelaten Japanse soldaten op één van de eilanden van de Filippijnen. Het gebrek aan eten, organisatie en uitrusting drijven de overgebleven manschappen tot het uiterste. Op brute wijze worden deze omstandigheden op het scherm gebracht met maar een paar tekenen van menselijkheid. ****
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:35:29 #106
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52162911
Gamera tai daiakuju Giron

Gamera heeft nu definitief mijn hart gestolen . Deze film is tot nu toe de leukste uit de Gamera-reeks die ik heb gezien. Het is niet allemaal even logisch wat er gebeurt, maar daarvoor is het ook een kinderfilm. Twee kinderen vinden een ruimteschip en besluiten nieuwsgierig als ze zijn daar in te stappen. Je raadt het al, ze gaan vliegen met dat schip en komen met behulp van Gamera terecht op een vreemde planeet in het zonnestelsel. Daar aangekomen komen ze twee bitches (check hun outfits hierboven ) tegen, die zonder die twee kinderen met dat ruimteschip naar aarde willen afreizen. Ondertussen komt er ook nog een monster in de vorm van een groot mes in voor, die de boel op stelten zet, maar gelukkig is daar dus Gamera die de kinderen te hulp schiet! Cijfer: 4
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:42:58 #107
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_52163107
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:04 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.
Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze film kan wedijveren met elke Bergman.
quote:
Wat vond je trouwens van Ta'm e Guilass, mits je die gezien hebt?
Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:15:16 #108
67089 Gillingham
The horror...
pi_52164014
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:42 schreef Flitspaal het volgende:

[..]

Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze film kan wedijveren met elke Bergman.
Die vermeende symboliek met die deuren doet me dan weer helemaal niks. Vooral niet met een eventuele zogenaamde boodschap dat alles goed gaat komen. Dat koop ik niet.
En deze film met de toppers met Bergman vergelijken gaat me wel héél erg ver. Sowieso totaal andere films.
quote:
[..]

Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
Het acteerwerk van het jongetje was puik, toegegeven, maar zijn rol was minder...
Ik vraag me inderdaad ook af wat ik van een film als deze zal onthouden. Bar weinig denk ik, op een ezel, wat deuren en het jongetje na. Van Ta'm e Guilass heinner ik me ook nauwelijks iets op wat plaatjes die ik veel vaker heb gezien dan de film zelf na.
pi_52164874
Vorige week in Berlijn The Simpsons en The Transformers gezien.
Beide met de nodige grappige momenten en dialogen, echt films die je moet zien
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:12:26 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52167436
Voor degenen, die het nog bijna vergeten waren: post in Fok! Film Top 100 2007 - 6e editie II je top10/25/50 of 100 .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52167599
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:12 schreef Falco het volgende:
Voor degenen, die het nog bijna vergeten waren: post in Fok! Film Top 100 2007 - 6e editie II je top10/25/50 of 100 .
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmaken
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:24:30 #112
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52167832
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Zondag is de deadline .
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:31:04 #113
67089 Gillingham
The horror...
pi_52168021
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Ik probeer er wanhopig ook nog een paar films in te stampen.

Maar veel zal er sowieso niet veranderen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:13:16 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52171260
oioioi verassend einde van the perfect stranger.
SPOILER
Al met al leuke film

[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 07-08-2007 17:05:35 ]
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:03:20 #115
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52172721
-edit: quote dan niet. -

Leuk zo'n spoiler.

[ Bericht 54% gewijzigd door Mike op 07-08-2007 17:05:52 ]
pi_52172825
The Sixth Sense: Was wel oké .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:09:34 #117
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52172902
Shichinin no samurai (Seven Samurai) (1954, Jap, Akira Kurosawa)
Beste film allertijden!
cijfer: 10

Donnie Darko (2001, VS, Richard Kelly)
Heel, heel, héééééééééééééééél bijna de beste film allertijden.
cijfer: 10

Ying hung boon sik (A Better Tomorrow) (1986, HK, John Woo)
Weer zo'n heerlijke Chinese actie film van Woo met Yun-Fat Chow. Al is de echte hoofdrol voor Lung Ti. Nou zeg ik wel weer, omdat dit de zoveelste Woo film is die ik zie, maar dit is natuurlijk de film waar het allemaal mee begon.
cijfer: 8
pi_52176433
Ratatouille (Brad Bird 2007)
Wederom ongelooflijk goed. Ik vind het vrij loos om te zeggen "Pixars beste", want de laatste paar films hadden allemaal hun eigen charme. Niet te geloven hoe de ene film nog beter is dan de andere. Chapeau.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:33:09 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52178522
Wildhogs kijk ik nu.

Hij is zo funny keigoeie film
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:50:26 #120
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52182819
Idiocracy
Tja.
Ik keek hem vooral vanwege de jingle van radiozender Kink Classx. Veel meer was het ook niet waard.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_52183106
Gister en vandaag gekeken:

159. The 40 Year Old Virgin (Judd Apatow, 2005) :: 7.9 Steve Carell ruleert

161. Fast Food Fast Women (Amos Kollek, 2000) :: 7.3 Geinig script en leuke uitwerking

162. Nachtrit (Dana Nechushtan, 2006) :: 7.8 Een van de betere nederlandse films

163. Appartement, L' (Gilles Mimouni, 1996) :: 7.9 Monica in een film blijft

[ Bericht 2% gewijzigd door pascalheister op 08-08-2007 14:29:39 ]
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:37:49 #122
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52190993
Infamous - De tweede film over Capote, die zich richt op dezelfde periode uit zijn leven als Capote. Ze zijn ook tegelijkertijd gemaakt (onbewust) en deze is bewust wat later uitgekomen. Het grote verschil met Capote is dat Capote op een biografie gebasseerd was en deze op een boek dat vol staat met interviews met vrienden en vijanden van Capote. En net zoals in "In Cold Blood" wordt hier niet zo veel aan de waarheid gehecht (wat hier dan ook nog wel gepast is), zo worden er bijv. interviews met Harper Lee aan toegevoegd, waar dat in het boek helemaal niet voorkomt. Maar wat wel een duidelijk beeld geeft van de man. Dan kan je ook nog Toby Jones en Philip Hoffman gaan vergelijken, maar ik vond Toby het eigenlijk net zo goed doen als Phil. Voorderest is de supporting cast die voornamelijk uit sterren bestaat ook erg goed en wilde ik voor het eerste in mijn leven Sandra Bullock niet wurgen. Ik vond deze film iets beter dan de vorige film, hij was iets minder bleek en naarmate de film vorderde was deze ook niet zo zeurderig als Capote was, dat de film telkens 'onderbroken' werd door korte interviews met de vrienden en vijanden (niet de echte personen, maar gewoon de acteurs/trices) was ook erg leuk. Het bekijken waard!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:47:51 #123
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52191219
Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007)
Aangezien ik Steve Carell over het algemeen grappig vind, vond ik deze wat tegenvallen. Alles is nogal braafjes en echt grappig wordt het niet vaak. Vooral de eerste helft had wat opgeleukt mogen worden met leukere grappen. **½
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:58:40 #124
67089 Gillingham
The horror...
pi_52196735
Hiroshima mon Amour (1959) 8.5

Prachtige film die je met de hoofdpersonen meeneemt alsof je op een vlot een wispelturige en meanderende rivier afdaalt. De cinematografie is om je vingers bij af te likken en de intrige die met name de hoofdrolspeelster betreft is mysterieus en dramatisch. Beetje bij beetje leer je meer over haar traumatiserende verleden. Dit alles voltrekt zich in de stad die getroffen is door een atoombom, waar de nodige aandacht aan wordt besteed. Ons verleden maakt ons tot wie we vandaag de dag zijn, maar dat beseffen we lang niet altijd. Typerend werk van Alain Resnais.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:30:15 #125
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52205789
Scoop

Erg leuk, kluchterig, grappig . Erg tof ook dat Woody Allen zoveel films heeft gemaakt, ik heb er nog veel te gaan . Cijfer: 8

Planeta Bur

De regisseur, Pavel Klushantsev, van deze SF-film wordt gezien als de inspiratiebron qua special effects voor Kubrick (2001 ASO) en George Lucas (Star Wars). Dit lijkt me een beetje overdreven, maar de knappe special effects voor die tijd en de omgevingen maken Planeta Bur wel de moeite waard. Het verhaal is niet heel diepgaand: een ruimtecrew begeeft zich op Venus en beleeft allerlei avonturen met dinosaurussen, lavastromen en hun multifunctionele robot Johnny, die weer veel weg heeft van Robbie uit Forbidden Planet. Cijfer: 6

Underground
quote:
Underground gaat over de twee sympathieke hartsvrienden Marko en Blacky. Marko is berekenend en onscrupuleus, Blacky een weekhartige idealist. Beiden raken ze verliefd op een actrice van losse zeden. Na een bombardement op hun stad Belgrado in 1941 duiken de vrienden samen met een hoop familievrienden en een aap onder. Na een tijd ondergedoken te hebben gezeten verkent Marko de buitenwereld en vertelt aan zijn vrienden dat de oorlog nog steeds verder woedt. 15 jaar lang gelooft Blacky het verhaal van zijn vriend, maar gaat dan zelf op onderzoek uit...
Prima film vol uiteenlopende karakters met veelal een explosief Balkan-temperament. Cijfer: 8
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:36:52 #126
30919 mitt
Michael Corleone
pi_52210097
Oldboy

Moest er wel even bijbleven, maar bleek het plot achteraf wel goed te hebben. Mooie muziek vooral.

iets wat ik niet hoorde in Keane

Damian Lewis blijft een geweldige acteur en dat kleine meiske blijft schattig. Wel wat traag, zeker in het begin.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:20:33 #127
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52220075
La Môme (La Vie en Rose)
Mooie biografie van Edith Piaf. Veel muziek, veel flashbacks en -forwards naar verschillende levensfases van Piaf en natuurlijk Marion Cotillard. Tof dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:29:34 #128
52357 Lambiekje
pi_52220211
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:47 schreef Gorro het volgende:
Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007)
Aangezien ik Steve Carell over het algemeen grappig vind, vond ik deze wat tegenvallen. Alles is nogal braafjes en echt grappig wordt het niet vaak. Vooral de eerste helft had wat opgeleukt mogen worden met leukere grappen. **½
Volgens de metro (of Spits) review is het een jeukerige EO-komedie.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:37:33 #129
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52221433
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 09:31 schreef Gorro het volgende:
(#141) Paisà (Paisan) (Roberto Rossellini, 1946)
Daar las ik afgelopen week over in dat 1001 films you have to see before you die- boek. Klinkt erg interessant. Waar heb je `m vandaan als ik vragen mag?
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:58 schreef Gillingham het volgende:
Hiroshima mon Amour (1959) 8.5
[afbeelding]
Typerend werk van Alain Resnais.
Heb je L`Année dernière à Marienbad ook al gezien? ook zo`n prachtige, geweldige film

[ Bericht 35% gewijzigd door Timo20 op 09-08-2007 10:46:11 ]
pi_52222647
Viridiana (1961) 7.5

Interessante film van Luis Buñuel. De surrealistische sfeer is weliswaar niet zo duidelijk aanwezig als in een Belle de Jour, maar ook Viridiana bevat een aantal surrealistische scènes. En die zijn ook meteen de beste. De kritiek op de kerk en de burgerij is duidelijk, maar ligt er niet al te dik bovenop. Ik ben er echter van overtuigd dat Buñuel meer in zijn mars heeft.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:26:50 #131
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_52222675
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:25 schreef Gillingham het volgende:
Viridiana (1961) 7.5
maar ligt er niet al te dik bovenop.
Eh...
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_52222705
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Heb je L`Année dernière à Marienbad ook al gezien? ook zo`n prachtige, geweldige film
Nee, helaas nog niet. Alhoewel helaas, ik heb wel het voordeel om 'm nog voor de eerste keer te kunnen zien.

Ik stond in de videotheek al te twijfelen tussen Hiroshima en Marienbad. De volgende keer wordt het de tweede. Maar alsnog bedankt voor de tip.
pi_52222799
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:26 schreef cwk het volgende:

[..]

Eh...
Natuurlijk is het duidelijk. Maar het wordt nergens specifiek gezegd. Ik vond het in ieder geval wel op een mooie manier gedaan. Zeker omdat het karakter van de hoofdrolspeelster zelfs een non is. En zij ís het slachtoffer, nadat ze buiten de muren van het klooster gaat leven.

Leuk is ook wel om te weten dat dit Buñuel's eerste film was die hij in Spanje maakte sinds zijn verbanning. Het script was op wat kleine dingejtes na goedgekeurd, maar de film zelf ging al meteen weer in de ban in Spanje nadat hij vertoond was in Cannes.
pi_52223042
Requiem for a Dream

De 2de keer dat ik deze film zag, ook omdat ik hem de eerste keer maar half/half heb gezien.
Verhaal hoef ik niet te vertellen, maar de acteerprestaties zijn werkelijk subliem.
Ellen Burstyn is echt fantastisch, en naar het einde krijg je medelijden met alle karakters.
Alles klopt aan deze film, waarbij ik moet vermelden dat ik de muziek ook echt geweldig vond. Toen het einde kwam heb ik echt 5 minuten naar het scherm zitten kijken, ook voor de muziek.
Deze komt zeker in mijn top 10 allertijden.
Mijn cijfer: 9.0/10
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:55:21 #135
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52223546
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]
interessant. Waar heb je `m vandaan als ik vragen mag?
Gedownload

Sunshine (Danny Boyle, 2007)
Toffe science fiction film van Danny Boyle met erg toffe muziek van de mannen van Underworld. Science fiction weet mij meestal wel te bekoren en zeker als het aangepakt is zoals hier. Mooi gefilmd met overtuigende effecten, een serieuze en goeddoordachte missie met logisch nadenkende en geloofwaardige personages en voldoende spanning om boeiend te blijven. Toffe cast ook, met onder andere Cillian Murphy, Rose Byrne en Cliff Curtis die ik allen meestal wel tof vind. ****
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:00:59 #136
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52229166
Hula gâru (Hula Girls) (2006, Jap, Sang-il Lee)
Een film over het waargebeurde verhaal van een mijnstad in de jaren '60. Wanneer de mijn met sluiten bedreigd wordt, besluit een man om een Hawai centrum te bouwen om toeristen te lokken. Niet iedereen is hier even blij mee. Maar de man zet zijn plan door en haalt een professionele danseres om meisjes hoeladansen te leren.
Deze film kan bij het lijstje Linda, Linda, Linda, Swing Girls e.a. Typisch eentje uit het underdog overwint genre. Maar de film heeft daarnaast ook een wat diepere sociale laag over de veranderingen in de tijd, die ook in Japan in de jaren 60 bezig waren en vrouwenemancipatie. Hoogtepunten zijn toch wel de dansscené van danslerares Yasuko Matsuyuki in het begin en de grote eind dans van Yû Aoi.
De film had voor mij toch een minder groot happy ending gevoel dan die andere twee films. En is daarom iets minder.
cijfer: 7

Yûreka (Eureka) (2000, Jap, Shinji Aoyama)
Een buschauffeur, Makoto Sawai (gespeeld door Kôji Yakusho), en 2 kinderen (broer en zus) zijn de enige overlevers van een buskaping. Een paar jaar na de kaping keert de buschauffeur, na weggelopen te zijn, weer terug in het dorp. Na wat strubbelingen met zijn oude schoonfamilie trekt hij in bij de kinderen. Die doordat mamma weg is gegaan en pappa dood is, helemaal alleen leven. De kinderen zeggen niks en lijken niks te doen dan rondhangen. Een neef van de kinderen, Akihiko, komt ook langs. Ondertussen vinden er seriemoorden plaats, waar Makoto om vage reden van verdacht wordt.
De rest van de film gaat over hoe de drie overlevers omgaan met hun gedeelde trauma. En opzoek gaan naar hun reden om te leven in een wereld met willekeurig geweld. Neef Ahihiko dient als tegenhanger om alles wat meer met de voeten op de grond te houden.
De film is in sepiakleuren geschoten en bevat veel kenmerkende lange shots waar niet bijster veel in gebeurd. Typisch zo'n relaxte rustgevende Japanse film dus. Maar doordat de film met 3 uur en 37 minuten te lang duurt, verandert relaxt en rustgevend soms in verveling en saaiheid. De film had wel zonder die wel een half uur korter gekund. Maar ondanks dat een film die een indruk achterlaat en waar ik even diep over moest nadenken.
cijfer: 8
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:05:55 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52229323
Honeyz

Wat een ontzettende niet boeiende en afschuwelijke domme kutfilm zeg klere
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:18:47 #138
52357 Lambiekje
pi_52243323
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film. Blikken in de ogen, de Art. het is gewoon wonderschoon.
Een gozer, die een kunststudie volgt, heeft het uitgemaakt met z'n vriendin. Door z'n actie heeft hij slapelozen nachten en uit verveling gaat hij maar werken in een supermarkt tijdens de nachtelijke uren. Onder tussen ontstaat er een vriendschap met de kassiere
Overigens kan de jongen met een truc de tijd stilzetten. Dit is echt op mooie wijze verwerkt. Photografie is prachtig en het vertraagt afspelen van bepaalde scenes is werkt zeer effectief.

cijfer 9 / imdb 7,5
SPOILER
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 augustus 2007 @ 23:29:03 #139
862 Arcee
Look closer
pi_52243658
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film.
Ja! Klein kunstwerkje idd.
SPOILER
Ik vond Emilia Fox prettig spelen, trouwens. Ze heeft een mooie smile.

Had je die uit mijn lijst gehaald, trouwens?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:52:37 #140
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52248834
Ik kon gisteravond niet zo goed slapen, ik lag namelijk om 8 uur al te snurken, en toen ik werd ik om half 12 uur wakker, en kon ik niet slapen. Terwijl ik wel heel moe was. Toni scheen heel saai te zijn, en ik dacht: dan zet ik die toch op, dan val ik zo slaap! Maar niets was minder waar! Wat een goede film! Je zou het kunnen zien als een van de voorlopers van het Neo Realisme dat later in de jaren 40 op zou komen. Met als grote verschil dat dit niet an everyday story is. De film ziet er (ondanks dat de print niet meer in hele goede staat was) enorm stijlvol uit. En Renoir heeft duidelijk zijn stempel gedrukt op het uitbeelden van zijn karakters waar hij zo ontzettend veel liefde voor toont. En wat een prachtig einde, je zou de film bijna in een loop kunnen spelen. De 83 minuten vlogen voorbij. En daarna sliep ik nog lekker ook. Wat wil je nog meer.

Ik denk dat onze Doff hier ook wel een harde plasser van krijgt.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:34:38 #141
52357 Lambiekje
pi_52249538
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:29 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja! Klein kunstwerkje idd.
SPOILER
Ik vond Emilia Fox prettig spelen, trouwens. Ze heeft een mooie smile.

Had je die uit mijn lijst gehaald, trouwens?
SPOILER
Cashback had ik al een poos terug al eens gespot hier bij deze reeks. Onlangs kwam ik hem tegen op de nieuwsgroepen. Maar dan kan het alsnog zijn omdat jy hem genoemt hebt. Ik koppel er geen fokuser aanvast welke film ik nog moet kijken....

Ik hou al maanden lang een reminder lijst bij op IMDB. Als ik in deze topic of dan zoals nu de Top100 plaats ik weer een stel op die lijst. Cashback staat al een poos op me reminder list. En die heb ik dan gister ingelost.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lambiekje op 10-08-2007 09:41:43 ]
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:51:52 #142
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_52249897

Gisteren gekeken.... Vette flim!!!
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_52251016
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:18 schreef Lambiekje het volgende:
Cashback (2006)
Men wat is dit een mooie film.
Cashback heb ik een tijdje geleden al gezien. Inderdaad een prachtige film.

Death at a Funeral (2007)
Goed gemaakte Britse comedy / klucht. Aanrader!
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_52258920
Fucking Amal: Best goed .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52259072
Gister en woensdag:

164. Adua e le compagne (Antonio Pietrangeli, 1960) :: 7.8

Een mooi stukje drama met vleugjes comedy over 4 meisjes die in 1 van de bordelen van Rome werken, van de één op de andere dag sluiten deze. Ze besluiten een restaurant buiten de stad te beginnen, ze nemen de hulp in van een machtige ex-klant. De zaken draaien goed maar toch lijkt het verleden niet los te laten..

165. A Good Year Ridley Scott, 2006) :: 7.5

Lekker filmpje die prima wegkijkt, leuk plot, goed acteerwerk, goed camerawerk gevuld met machtig mooie beelden van de Franse landschappen.

166. Lacombe Lucien (Louis Malle, 1974) :: 8.5

Na LeSouffle au coeur wederom een fantastische film van Malle. Wonderschoon verhaal over het leven van een jongen op het platteland die reageert op de oorlog.

167. Silence de la Mer, Le (Jean-Pierre Melville, 1949) :: 8.2

Het bewijs dat een film heel simpel kan zijn maar oh zo krachtig. Mooie dialogen van de duitse officier die elke avond weer thuis komt en zijn sympathie tussen Duitsland en Frankrijk verteld, waar de oom en het nichtje stilzwijgend toekijken.

168. Wedding Crashers (David Dobkin, 2005) :: 7.5

Lache film, hilarisch verhaal, goede muziek, Will Ferrell duikt nog even op en doet het fantastisch. Einde is natuurlijk wel te voorspellen maar blijft toch leuk.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:06:53 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52260776
Dennis P.

Was wel te doen. Geen hoogstandje, maar als je ff niks te doen hebt kijkt hij wel redelijk weg. Wel stom dat iemand zo met een doos diamanten die deur uit kan lopen
pi_52260851
Gister Stranger then Paradise en Down by Law gekeken. Allebei vond ik ze goed, ben spontaan Jim Jarmusch-fan

Down by Law vond ik vooral mooi door de rol van een (redelijk) jonge Tom Waits, maar sowieso vond ik de algehele sfeer van beide films erg knap neergezet. Vanavond maar wat anders uit de JJ-box vissen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:35:02 #148
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_52261511
Dan moet je ook snel Dead Man kijken Dylan, die past erg goed in dat straatje. Zijn andere werk is ook prima, maar toch wat minder dan die drie.

edit: Oh je hebt de box, dan zit dat wel goed.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:58:09 #149
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52262211
Als je Tom Waits en Jim Jarmusch cool vindt, dan moet je ook Coffee&Cigarettes kijken.
pi_52262394
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als je Tom Waits en Jim Jarmusch cool vindt, dan moet je ook Coffee&Cigarettes kijken.
Die zit inderdaad ook in die dvd-box, en is de aanleiding geweest tot het kopen van de box (de scene met tom en iggy staat in z'n geheel op youtube)
pi_52262435
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:35 schreef cwk het volgende:
Dan moet je ook snel Dead Man kijken Dylan, die past erg goed in dat straatje. Zijn andere werk is ook prima, maar toch wat minder dan die drie.

edit: Oh je hebt de box, dan zit dat wel goed.
Het gekke is dat Dead Man niet in de box zit, dat vond ik gister al raar toen ik op de achterkant van 1 dvd las dat hij de regisseur van o.a. Dead Man was; die ga ik er dus even los bijhalen, bedankt voor de tip
pi_52263263
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:09 schreef pascalheister het volgende:
Gister en woensdag:

164. [afbeelding] Adua e le compagne (Antonio Pietrangeli, 1960) :: 7.8

Een mooi stukje drama met vleugjes comedy over 4 meisjes die in 1 van de bordelen van Rome werken, van de één op de andere dag sluiten deze. Ze besluiten een restaurant buiten de stad te beginnen, ze nemen de hulp in van een machtige ex-klant. De zaken draaien goed maar toch lijkt het verleden niet los te laten..

165. [afbeelding] A Good Year Ridley Scott, 2006) :: 7.5

Lekker filmpje die prima wegkijkt, leuk plot, goed acteerwerk, goed camerawerk gevuld met machtig mooie beelden van de Franse landschappen.

166. [afbeelding] Lacombe Lucien (Louis Malle, 1974) :: 8.5

Na LeSouffle au coeur wederom een fantastische film van Malle. Wonderschoon verhaal over het leven van een jongen op het platteland die reageert op de oorlog.

167. [afbeelding] Silence de la Mer, Le (Jean-Pierre Melville, 1949) :: 8.2

Het bewijs dat een film heel simpel kan zijn maar oh zo krachtig. Mooie dialogen van de duitse officier die elke avond weer thuis komt en zijn sympathie tussen Duitsland en Frankrijk verteld, waar de oom en het nichtje stilzwijgend toekijken.

168. [afbeelding] Wedding Crashers (David Dobkin, 2005) :: 7.5

Lache film, hilarisch verhaal, goede muziek, Will Ferrell duikt nog even op en doet het fantastisch. Einde is natuurlijk wel te voorspellen maar blijft toch leuk.
Zoek ook eens Ascenseur pour L'Echafaud op, pascalheister. Denk dat je dat wel tof vindt .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_52263558
Gisteren Stranger Than Fiction gezien. Puik verhaal en goed acteerwerk. Vond vooral Dustin Hoffman erg goed
Amen.
pi_52270420
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:06 schreef Qwea het volgende:
Dennis P.

Was wel te doen. Geen hoogstandje, maar als je ff niks te doen hebt kijkt hij wel redelijk weg. Wel stom dat iemand zo met een doos diamanten die deur uit kan lopen
met de doos in de hand nog even met de directeur praten
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:48:25 #155
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52271587
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:12 schreef mtv het volgende:

[..]

met de doos in de hand nog even met de directeur praten
Briljant ja. "`Ik ben al laat, dus ehh... Ik wilde gaan"
-Directeur doet deur open

diamanten
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:35:59 #156
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_52272933
Indigènes (Bouchared, 2006)
Bouchared zet piekfijn de verhoudingen tussen de Fransen en de kolonies neer in dit politieke oorlogsdrama. Het been there done that gehalte was hoog, maar de film had wel min of meer het gewenste effect. Zeker in Frankrijk trouwens, waar Chirac na het zien van de voorpremière gelijk besloot de Algerijnen hun veteraan-knaken alsnog te betalen. Opvallend storend was Jamel Debbouze die, zo las ik later, geen rechterhand heeft. Tijdens de film zit hij de hele tijd met zijn hand in zijn zak, zelfs tijdens het knokken en vrouwen versieren. Ik merkte opeens dat ik me meer zat te concentreren op wat er nou in godsnaam met die hand in zijn zak was, dan op de film. Onbegrijpelijk. 7-

Ostře Sledované Vlaky (Closely Watched Trains) (Jirí Menzel, 1967)
Uitstekende tragi-komische Tsjech. Het verhaal over de puberende Milos, die de tweede wereldoorlog veel minder belangrijk vind dan zijn ontmaagding, kent veel rake grappen. De losse zeden van de jaren '60 zijn helemaal voelbaar in deze film die af en toe vrij pikant wordt. Dit in combinatie met een cast vol echte types verzorgt een plezierige zit. 8

Underground (Emir Kustrica, 1995)
Bizar, grappig, onnavolgbaar, gestoord, irritant, bedenkelijk, ontroerend, onbeschoft en innovatief. Underground is met niets te vergelijken en dient gewoon beleefd te worden. Natuurlijk gaat het allemaal veel te lang door (3 uur) en verzandt de film uiteindelijk onbedoeld in het karikatuur waarin hij begon. Het derde bedrijf is dan ook bij vlagen ronduit vervelend. Maar voor mij kon het niet meer stuk, gewoon kijken dus. 8-
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:46:07 #157
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52273215
Indigènes

Trage bedoening dit . Een Noord-Afrikaanse compagnie wordt gevolgd tijdens hun strijd om Frankrijk te bevrijden. De boodschap was wel duidelijk (en natuurlijk terecht), maar echt sympathiseren met de hoofdpersonen deed ik ook weer niet. De film valt zo nu en dan ook in herhaling met gebitch over rangen en het rotsvaste vertrouwen in Allah. Voor de rest toch een aardige productie. Cijfer: 6

A Christmas Story

Tsja, ik keek deze film van Bob Clark, omdat diezelfde kerel het ook presteerde Baby Geniuses 1 en 2 te maken. Zoveel regisseurs zijn niet in de Imdb top én bottom-lijsten te vinden namelijk . Mijn verwachtingen ondanks de hoge Imdb-waardering waren daarom ook niet erg hoog, zeker niet toen ik bovenstaande poster zag en verwachtte dat Ralphy een irritant bijdehand joch zou zijn.
Maar niets van dit! A Christmas Story is een en al vertederende oubolligheid over een familie, die gelukkig niet karikaturaal wordt neergezet. Ook komen er typische situaties voor, die voor ieder vast herkenbaar zijn. Een kerstfilm met een guilty pleasure-gehalte . Cijfer: 7,5

Earth vs. the Spider
Weer zo'n onzinnige monstermovie van de hand van de notoire Bert I. Gordon. Dit keer laat hij een vergrote spin door het beeld lopen, die de boel in een Amerikaans plaatsje op stelten zet. De oplettende kijker merkt dat Gordon in zijn film reclame maakt voor een andere film van hem: The Amazing Colossal Man. Cijfer: 4
pi_52273854
Pat Garret & Billt The Kid op TCM en het was weer retegaaf
pi_52274686
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:12 schreef Cudles het volgende:
Pat Garret & Billt The Kid op TCM en het was weer retegaaf
pi_52275365
Ratatouille
Ik weet niet hoe Pixar het presteert, maar ze overtreffen zichzelf telkens. Leuke animatiefilm voor jong en oud, en waar de animaties echt werkelijk subliem uit zien. Ook het voorfilmpje was weer super.
Mijn cijfer: 8,5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')