abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:09:12 #91
154952 spoor4
Spoort niet
pi_52146811
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)
Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:10:42 #92
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52146865
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:09 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Ik vond juist het uitgebreid uitleggen van de twist aan het einde een beetje te veel van het goede.
Ik was er juist blij mee. Toen kreeg ik eindelijk door wat er gebeurt was
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_52147888
quote:

[..]

Dat was nou een film waarvan ik geen hoer snapte en mn aandacht er absoluut niet bij kon houden. (Dat was ws de reden waarom ik er geen reet van snapte)

Smokin aces is ook zo'n film. Klere
Neeuhhh, Smokin Aces is gewoon een kutfilm.
pi_52147900
Simpsons, the Movie
Brutal. Fucking. Metal.
pi_52150185
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Simpsons, the Movie
Vond ik niet zo bijzonder. Hij is niet slecht, maar ook zeker niet wat ik er van verwachtte.

Prestige vond ik ook een kutfilm. Sowieso vind ik Googelaars al helemaal niks en zelfs Scarlett Johansson kon me niet boeien in die film. Daarom het einde ook niet helemaal begrepen, irriteerde me alleen mateloos aan die huilende vent op het einde .

Heb net zelf Fountain nog maar een keer bekeken. Blijft een geweldige film
pi_52155580
Capoté.

Het is niet mijn film, maar Philip Seymour Hoffman acteerde wel enorm goed.
pi_52157697
quote:

[..]

Smokin aces is ook zo'n film. Klere
ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:58:28 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52159688
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 01:41 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ja dat is natuurlijk andere koek dan Runaway Bride bv
Mja maar toch. Als ik films niet snap dan komt het meestal omdat ze me niet boeien. En dan ga ik ondertussen van alles en nog wat doen en mis ik de helft van de film en dan achteraf zoiets hebben van " "

OT : Gisteren een deel van the perfect stranger gezien met broes . Zometeen ff de laatste 30 min afkijken. Tot nu toe best een leuke film. Ik vraag me wel af of Adex/Broes het meisje heeft vermoord. Maar dat zal wel niet want het is veelste voor de hand liggend
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:25:11 #99
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52160088
Québec-Montréal (2002)
Het is een roadmovie waarbij 4 autos gevolgd worden die onderweg zijn van Québec naar Montréal.
De eerste is groep vrienden die onderweg zijn naar Cuba en hebben stevige sexgesprekken. De tweede is een jongstel dat onderweg is naar hun nieuwe huis. Maar ze stranden zonder benzine en hij is nog al koppig, zodat zij gaat liften. De derde auto is pogrammeur die nog al verliefd is op een collega, die er zeker niet verkeerd uitziet, gaande weg laat hij dat nogal blijken. De vierde, is een man die er nog al wat geheime relaties op na houdt. Zonder het te weten van elkaar zijn ze met elkaar verbonden.

De dialogen zijn aardig . Wat ook nog wel aardig is, is dat er zo nu een dan een auto voorbijkomt waar en Barbie en Ken stel in zit. Ben er nog niet helemaal uit wat de functie binnen de film is.

cijfer 7 / imdb 7.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:34:19 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_52160227
Highlander The Source
De slechtste Highlander film. Bij elkaar geraapt zooitje, een van de personages was gejat uit Hellraiser en een heel slecht uitgewerkt verhaal. Er had meer in gezeten, want het gegeven op zich; de zoektocht naar de oorsprong van de immortals zou best interessant kunnen zijn geweest.

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Ik vond er niet zoveel aan, het boek was een stuk spannender en in de film kon ik het verhaal niet zo goed volgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_52160251
De Indiana Jones-trilogie laatst weer bekeken. Blijft geweldig, Harrison Ford z'n beste rol als je t mij vraagt. Sfeervolle, afwisselende films met flinke dosis humor
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:57:22 #102
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_52160623
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef Gillingham het volgende:
Khane-ye doust kodjast? (1987) 5-
[afbeelding]
Deze film van Kiarostami kan ik evenmin waarderen als zijn T'am e Guilass, terwijl beide veel respect genieten van critici en dienovereenkomstig beloond zijn met prijzen. Deze vond ik zelf nog net even wat saaier. Want 'saai' is het eerste woord wat me te binnen schiet als ik aan zijn films denk. Het trage tempo is niet diepgaand, verheffend of wonderschoon. Er gebeurt nauwelijks iets en wat er gebeurt is niet erg boeiend. Een aantal scènes zijn inderdaad de moeite waard, maar een procent of 10 is absoluut niet voldoende voor een hele film. De genialiteit van Kiarostami ontgaat me volledig.
Ik heb er juist met volle teugen van genoten.
De manier waarop de film begint met die deuren, wat later weer lerug komt met de deurenmakers: Geniaal.
De manier waarop de oudere generatie met de jongere omgaat is ook heerlijk. Het jongetje speelt de sterren van de hemel, zeker als hij de broek van zijn neefje aan de waslijn meent te zien. Hoe hij dan het oude vrouwtje van de overkant weet te overreden om mee te gaan.
Tja: Deze film zit veel dichter op de huid van de mensen dan de gebruikelijke filmmakerij. Het zou echt "Een dag uit het leven van Achmed en Mohammed Reza" kunnen heten en zijn.
pi_52161417
Donnie Darko.
Nja de meeste mensen kennen m denk ik wel. Voor de 9e keer ofzo gezien(:')). Wel met mn pa, wou die altijd nog een keer met mn pa kijken, was wel lache. Blijft een mooie film!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:04:31 #104
67089 Gillingham
The horror...
pi_52162159
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:57 schreef Flitspaal het volgende:

[..]

Ik heb er juist met volle teugen van genoten.
De manier waarop de film begint met die deuren, wat later weer lerug komt met de deurenmakers: Geniaal.
De manier waarop de oudere generatie met de jongere omgaat is ook heerlijk. Het jongetje speelt de sterren van de hemel, zeker als hij de broek van zijn neefje aan de waslijn meent te zien. Hoe hij dan het oude vrouwtje van de overkant weet te overreden om mee te gaan.
Tja: Deze film zit veel dichter op de huid van de mensen dan de gebruikelijke filmmakerij. Het zou echt "Een dag uit het leven van Achmed en Mohammed Reza" kunnen heten en zijn.
Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.

Wat vond je trouwens van Ta'm e Guilass, mits je die gezien hebt?
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:07:45 #105
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52162237
Rupan sansei: Kariosutoro no shiro (Lupin the Third: The Castle of Cagliostro (Hayao Miyazaki, 1979)
Behalve als onderdeel een serie films en tv-series rondom het in Japan populaire personage Arsène Lupin III staat deze film vooral bekend als het debuut van Hayao Miyazaki. Arsène Lupin III is een James Bond-achtige dief die met behulp van technische snufjes en bravoure zijn stunts uithaalt om een prinses uit het nauw te redden. Gelukkig nog geen "schattige" kiddies te bekennen die de latere films van Miyazaki plagen, maar gewoon non-stop actie en avontuur. En dat vermaakt wel. ***½

Nobi (Fires on the Plain) (Kon Ichikawa, 1959)
Indrukwekkende anti-oorlogsfilm van Kon Ichikawa. Hij geeft ons een kijk op de erbarmelijke en onmenselijke omstandigheden van de achtergelaten Japanse soldaten op één van de eilanden van de Filippijnen. Het gebrek aan eten, organisatie en uitrusting drijven de overgebleven manschappen tot het uiterste. Op brute wijze worden deze omstandigheden op het scherm gebracht met maar een paar tekenen van menselijkheid. ****
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:35:29 #106
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52162911
Gamera tai daiakuju Giron

Gamera heeft nu definitief mijn hart gestolen . Deze film is tot nu toe de leukste uit de Gamera-reeks die ik heb gezien. Het is niet allemaal even logisch wat er gebeurt, maar daarvoor is het ook een kinderfilm. Twee kinderen vinden een ruimteschip en besluiten nieuwsgierig als ze zijn daar in te stappen. Je raadt het al, ze gaan vliegen met dat schip en komen met behulp van Gamera terecht op een vreemde planeet in het zonnestelsel. Daar aangekomen komen ze twee bitches (check hun outfits hierboven ) tegen, die zonder die twee kinderen met dat ruimteschip naar aarde willen afreizen. Ondertussen komt er ook nog een monster in de vorm van een groot mes in voor, die de boel op stelten zet, maar gelukkig is daar dus Gamera die de kinderen te hulp schiet! Cijfer: 4
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:42:58 #107
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_52163107
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:04 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat is dan natuurlijk wel weer erg leuk. Wat de ene totaal niet kan boeien vind de ander geweldig. Ik had meer het idee dat ik net zo goed op een willekeurige dag naar Iran kan gaan om een willekeurige dag in het leven van een willekeurig jongetje te filmen en hetzelfde resultaat krijg, maar dan veel boeiender. Natuurlijk is een blik in een totaal andere cultuur interessant, maar deze is (of lijkt) zo beperkt. Alles wat het jongetje zei moest hij een keer of vijf herhalen en zelfs dan werd het vaak niet aangehoord. Hierdoor werd het niet meer dan een niet bepaald interessante observatie wat mij betreft. Een filmmaker mag wel wat meer bieden dan dat vind ik. Het had wel wat uitdagender gemogen.
Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze film kan wedijveren met elke Bergman.
quote:
Wat vond je trouwens van Ta'm e Guilass, mits je die gezien hebt?
Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:15:16 #108
67089 Gillingham
The horror...
pi_52164014
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:42 schreef Flitspaal het volgende:

[..]

Integendeel. Dit script steekt heel vernuftig in elkaar. Juist vanwege het gedoe met die deuren, soms gezeur over deuren, soms problemen met deuren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze film kan wedijveren met elke Bergman.
Die vermeende symboliek met die deuren doet me dan weer helemaal niks. Vooral niet met een eventuele zogenaamde boodschap dat alles goed gaat komen. Dat koop ik niet.
En deze film met de toppers met Bergman vergelijken gaat me wel héél erg ver. Sowieso totaal andere films.
quote:
[..]

Die vond ik minder sterk. Die was ook niet saai, verre van. Maar misschien komt het doordat in deze film zo'n jongetje zo'n sterke rol neerzet.
Eens afwachten wat ik zo uit de blote kop nog van deze film vind over een half jaar.
Het acteerwerk van het jongetje was puik, toegegeven, maar zijn rol was minder...
Ik vraag me inderdaad ook af wat ik van een film als deze zal onthouden. Bar weinig denk ik, op een ezel, wat deuren en het jongetje na. Van Ta'm e Guilass heinner ik me ook nauwelijks iets op wat plaatjes die ik veel vaker heb gezien dan de film zelf na.
pi_52164874
Vorige week in Berlijn The Simpsons en The Transformers gezien.
Beide met de nodige grappige momenten en dialogen, echt films die je moet zien
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:12:26 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52167436
Voor degenen, die het nog bijna vergeten waren: post in Fok! Film Top 100 2007 - 6e editie II je top10/25/50 of 100 .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52167599
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:12 schreef Falco het volgende:
Voor degenen, die het nog bijna vergeten waren: post in Fok! Film Top 100 2007 - 6e editie II je top10/25/50 of 100 .
deze week nog een aantal films zien en dan ff een lijstje opmaken
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:24:30 #112
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52167832
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Zondag is de deadline .
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:31:04 #113
67089 Gillingham
The horror...
pi_52168021
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:17 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Ik probeer er wanhopig ook nog een paar films in te stampen.

Maar veel zal er sowieso niet veranderen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:13:16 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52171260
oioioi verassend einde van the perfect stranger.
SPOILER
Al met al leuke film

[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 07-08-2007 17:05:35 ]
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:03:20 #115
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52172721
-edit: quote dan niet. -

Leuk zo'n spoiler.

[ Bericht 54% gewijzigd door Mike op 07-08-2007 17:05:52 ]
pi_52172825
The Sixth Sense: Was wel oké .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:09:34 #117
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52172902
Shichinin no samurai (Seven Samurai) (1954, Jap, Akira Kurosawa)
Beste film allertijden!
cijfer: 10

Donnie Darko (2001, VS, Richard Kelly)
Heel, heel, héééééééééééééééél bijna de beste film allertijden.
cijfer: 10

Ying hung boon sik (A Better Tomorrow) (1986, HK, John Woo)
Weer zo'n heerlijke Chinese actie film van Woo met Yun-Fat Chow. Al is de echte hoofdrol voor Lung Ti. Nou zeg ik wel weer, omdat dit de zoveelste Woo film is die ik zie, maar dit is natuurlijk de film waar het allemaal mee begon.
cijfer: 8
pi_52176433
Ratatouille (Brad Bird 2007)
Wederom ongelooflijk goed. Ik vind het vrij loos om te zeggen "Pixars beste", want de laatste paar films hadden allemaal hun eigen charme. Niet te geloven hoe de ene film nog beter is dan de andere. Chapeau.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:33:09 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52178522
Wildhogs kijk ik nu.

Hij is zo funny keigoeie film
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:50:26 #120
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52182819
Idiocracy
Tja.
Ik keek hem vooral vanwege de jingle van radiozender Kink Classx. Veel meer was het ook niet waard.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')