Harry Potter And The Order Of The PhoenixDeze alweer een maand geleden op de premiere gezien, maar toen nog geen review geschreven. Ik heb nooit de boeken gelezen en af toe lijkt het wel alsof je daardoor de films beter kan waarderen. Dat nadeel had ik gelukkig niet mee dus.
Ik vind de gehele film weer beter dan de vorige. In dezelfde duisterere toon die ingezet was bij de the prisoner of azkaban volgen we weer Harry die worstelt met problemen om hem heen en ditmaal ook in zichzelf. Deze film dwaalt itt de andere films weinig af van het hoofdverhaal en dat vond ik wel fijn. Ik begrijp dat het boek waarschijnlijk breder was en dat er nog veel meer toffe dingen gebeuren, maar de laatste tijd zie je vaak genoeg in films wat er gebeurt als je teveel wilt vertellen. Deze fout is dus niet gemaakt, waardoor de film goed doorloopt. Er gebeuren wederom toffe dingen die we niet eerder hebben gezien en dat is eigenlijk best wel knap. Ik ken weinig filmseries die bij deel 5 nog zo boeiend zijn en die ook nog steeds beter worden. Ik ben echt benieuwd naar hoe goed de laatste delen gaan worden.
Zeker wederom een 8.
Hoe kan het trouwens dat een kinderfilm een 12+ rating krijgt? En dat je in diezelfde voorstelling die pas om 2145 begint toch wel wat kleine kinderen treft? Hoe kan het dat van diezelfde film een nederlandse dub in de bios draait? Kinderen boven de 12 kunnen toch wel ondertiteling lezen?
TransformersNogmaals Transformers met mijn vriendin in de bios gezien. Deze keer is hij toch wat minder. De minpunten die ik eerst zag die ik verwaarloosde door het spektakel vallen toch meer op. Naja, ik blijf wel bij mijn eerste review. Een 8 dus!
Good Night, And Good Luck.Deze deed het vorig jaar goed bij de oscars qua nominaties, dus ik was wel benieuwd wat voor film het was. De film heeft als eerst supergoede punt sfeer. Het zwart-wit samen met het decor en de kleding en muziek zorgen voor een authentieke sfeer waarin het verhaal perfect past. Een verhaal wat zonder omwegen om heel uitgebreid karakteronderzoek verteld wordt. We zijn in de studio van CBS en daar gebeurt het. De spanningen en de discussies zijn goed te volgen en worden fijn gebracht. Het acteerwerk is ook erg fijn te noemen. De uiteindelijke conclusie van de gebeurtenis in de film blijkt nog steeds recent en van deze tijd te wezen waardoor het zelfs ook nog actueel is. Een prima film die niet al te lastig wegkijkt en die een goed blik geeft over de tijden dat televisie en alles eromheen nog in de kinderschoenen stond en mensen nog aan het onderzoeken waren wat de kracht van de media is. Een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met
FOK! Movie Trivia en win
prijzen!