abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 februari 2008 @ 14:03:00 #1
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56963659
Hoe te posten in dit topic

Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus Imdb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook .

Vorige topics:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXVI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel C (100!!!)
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
http://forum.fok.nl/topic/41063
pi_56964084
Mr. Brooks
Earl Brooks is een succesvolle directeur met een hele eigenaardige verslaving, namelijk het vermoorden van willekeurige mensen. Daarbij heeft hij ook nog een heel eigenaardig alter-ego oid in de persoon van Marshall die hem bij staat in zijn bezigheden.
Ik vond het een goede film iig en zeker een aanrader.
8

Rambo IV
Gewoon lompe actie zoals we gewend zijn gecombineerd met een flinterdun verhaal, zoals een aktiefilm hoort te zijn.
8
pi_56964472
Bedankt voor het openen van een nieuw topic, ik zag dat ik hem op slot had gedaan.
Miami vice kreeg dus een 5 van mij.
  maandag 25 februari 2008 @ 15:13:31 #4
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56965102
Gister nog even voor de Oscars Michael Clayton gekeken. Niets bijzonders, maar wel erg goed gemaakt. Weer een briljante Wilkinson, Swinton viel me wat tegen. Geen moment verveeld, waar ik vooraf toch wel een beetje bang voor was. Een 8,5
pi_56965605
Cloverfield.

Mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar dit is een film voor de liefhebbers. En toevallig ben ik er daar 1 van:

9,2
"They fuckin' drown their shit in it"
  maandag 25 februari 2008 @ 17:23:37 #6
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56967759
Dreams



Een beetje symboliek en mystiek had ik wel verwacht, na een paar andere Kurosawa's te hebben gezien, maar hier gaat het echt om hele dikke lagen. Film vertelt een serie van 7 of 8 dromen, die op het eerste gezicht geen coherent geheel vormen. De gebruikte beelden zijn prachtig, en het kleurgebruik adembenemend, maar door de lage snelheid viel m'n aandacht wat weg bij de laatste twee dromen.

Desalniettemin is vooral het eerste uur van de film erg goed gemaakt, met als hoogtepunt de sneeuwscene. Film krijgt een 7.5, al was dat waarschijnlijk hoger geweest als ik iets meer van de Japanse symboliek af zou weten.
pi_56967871
Zit nu al wekenlang vooral te lurken in het filmforum en heb me voorgenomen wat actiever te gaan posten en zo!

Bij deze het lijstje van mijn 'Oscar-weekend'. Lekker veel films gekeken/herkeken en een nachtje (op FOK!) doorgetrokken voor de ceremonie.

Een hoop hoge cijfers die ik gegeven heb, maar ik heb dan ook een aantal bijzonder goede films gezien!

The Kingdom viel me tegen, maar bleek wel een redelijke film. Chris Cooper blijf ik een hele gave acteur vinden, maar Juno-koppel Jason Bateman en Jennifer Garner wisten me niet echt te overtuigen. Jamie Foxx vind ik wel een geslaagde acteur, maar dan vond ik Cooper en Foxx leuker in Jarhead.

Into the Wild was gewoon een prachtige film; fantastische beelden, mooi geacteerd en een boeiend verhaal. Had stiekem toch erg graag gezien dat Hal Holbrook zijn nominatie verguld had zien worden, maar ik gun het Javier Bardem ook zeker!

American Beauty had ik nog nooit helemaal gezien maar viel me een beetje tegen. Nog steeds een gave film en Kevin Spacey acteert z'n ass eraf! Ik denk dat ik 'm nog een keertje moet kijken om hem meer te waarderen.

Lock, Stock and Two Smoking Barrels was wel leuk, maar in dit genre vond ik Snatch toch wat geslaagder.

Léon... tja Léon blijft geniaal. Jean Reno zet een sympathieke hitman neer en Natalie Portman laat daar al zien te kunnen acteren. Gary Oldman als klassieke muziek-liefhebbende maniak raakte ook weer de juiste snaar. Meesterwerkje!

Atonement kwam voor mij als een verrassing. Had 'm al een tijdje staan, maar steeds uitgesteld omdat hij me redelijk suf en saai leek. Nu vond ik dat ik hem voor de Oscars toch nog gezien MOEST hebben.
Had dus niet verwacht dat ik 'm zo gaaf zou vinden.
Echt gave acteerprestaties van de hele cast en ook erg onder de indruk van Saoirse Ronan. Verder prachtige beelden en een bijzondere score. Heel tof hoe dingen als de typemachine en het slaan op een motorkap een ritme aannemen en vervolgens in de soundtrack verwerkt worden. Terechte Oscar!

In the Valley of Elah heb ik gekeken voor Tommy Lee Jones en was zeker goed geacteerd. Het ging me alleen iets te traag.

Toen dus ook maar aan Pride & Prejudice begonnen en opnieuw werd ik verbaasd. Volgens mij heb ik een lichte zwak voor kostuumdrama's of iets dergelijks . Ben nu in ieder geval heel erg benieuwd naar de volgende film van Joe Wright; 'The Soloist' (met de cast daarvan zit het in ieder geval goed).

Toen dus ook nog even The Last King of Scotland er doorheen gejaagd.
Forest Whitaker had er een Oscar mee gewonnen en de eerder in Atonement ontdekte James McAvoy speelde er ook een rol in, dus mijn verwachtingen waren redelijk hoog.
Niet het meesterwerk wat ik gehoopt had, maar zeker een erg goede film en een briljante rol van Forest Whitaker.

Als laatste nogmaals de EE van Gladiator in de DVD-speler gegooid. Wow, die film blijft gaaf... hoe vaak ik hem ook zie!


56. The Kingdom (Peter Berg, 2007) :: 7.0
57. Into the Wild (Sean Penn, 2007) :: 9.0
58. American Beauty (Sam Mendes, 1999) :: 8.0
59. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (Guy Ritchie, 1998) :: 7.5
60. Léon (Luc Besson, 1994) :: 9.0
61. Atonement (Joe Wright, 2007) :: 8.5
62. In the Valley of Elah (Paul Haggis, 2007) :: 8.0
63. Pride & Prejudice (Joe Wright, 2005) :: 8.5
64. The Last King of Scotland (Kevin Macdonald, 2006) :: 8.0
65. Gladiator (Ridley Scott, 2000) :: 8.5
  maandag 25 februari 2008 @ 17:32:11 #8
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56967890
Eergisteren:

The Diving Bell And The Butterfly
Waarschijnlijk doet alles wat ik nu ga schrijven deze film te kort. Dit moet je gewoon gezien hebben.

Het is het waargebeurde, aangrijpende verhaal van Jean-Dominique Bauby, hoofdredacteur van het modeblad Elle. Wanneer hij, op één oog na, compleet verlamd raakt na een beroerte moet hij alles opnieuw leren. Te beginnen met communiceren.Samen met een logopediste leert hij te communiceren door te knipperen met z`n ogen. Zo leert hij heel langzaam woorden en zinnen maken en "schrijft" op deze manier uiteindelijk een boek.

Het verhaal opzich is natuurlijk al redelijk opmerkelijk, maar dat is niet waar de grote kracht van de film ligt. Die zit `m in de regie. Julian Schnabel heeft een manier van filmen gekozen die perfect weergeeft hoe het moet zijn om compleet verlamd te zijn en niets meer zelf te kunnen. Dat levert een zeer claustrofobisch gevoel op dat het grootste deel van de film wordt vast gehouden.
De zijn de gebruikte kleuren en de montage een ware lust voor het oog. Het had iets avant-gardistisch over zich.
Het acteerwerk is fenomenaal. Mathieu Amalric zet als Bauby een prestatie van formaat neer.
Daarnaast geeft de film je ook nog stof tot nadenken. Wat is de echte waarde van het leven in een situatie als deze?

Het is zeker geen lichte kost maar als je er voor open staat heb je een geweldige film ervaring.
The Diving Bell And The Butterfly bewijst dat cinema nog steeds prachtig, aangrijpend en visueel uitdagend kan zijn. Iets waar we vandaag de dag steeds vaker aan twijfelen.
Niets minder dan een meesterwerk dat nog lang zal rond spoken in je hoofd.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_56967983
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren:

The Diving Bell And The Butterfly
Waarschijnlijk doet alles wat ik nu ga schrijven deze film te kort. Dit moet je gewoon gezien hebben.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Die is net binnen, dus die ga ik vanavond dan maar even kijken. Hoor er steeds meer goede dingen over!

Hmm... wou NCFOM ook nog eens kijken vanavond EN ik wou slaap inhalen vanwege de Oscars vannacht... te...weinig...tijd...
Tja, koffiezetapparaat doet het morgen ook nog.
pi_56968905
Der Untergang

Een zeer indrukwekkende film met hoogstaand acteerwerk.

IMDB Cijfer: 8.5
Mijn Cijfer: 8.5
  maandag 25 februari 2008 @ 19:12:22 #11
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_56969927
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
King Kong (1933, VS, Merian C. Cooper & Ernest B. Schoedsack)
De sfx is wel heel erg verouderd, vooral als acteurs/trice samen met de monster op het scherm zijn. Daardoor mist de film ook maar enige spanning. Desondanks zijn de gevechten tussen Kong en verscheidene monsters de hoogtepunten van de film.
Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat deze klassieker zijn klassiekerstatus meer ontleed aan zijn naam dan aan de inhoud.
cijfer: 6.5

Twins of Evil (1971, VK, John Hough)
[ afbeelding ]
Men neme een graaf Dracula-achtig figuur, een playmate tweeling, een zeer religieuze heksenjagende oom en een held. Gooi dit alles bij elkaar. Even roeren. 87 minuten laten staan. En voilà, klaar is uw geslaagde culthorrorfilmpje.
cijfer: 7
sjezus wat een lekkere dames
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  maandag 25 februari 2008 @ 19:14:55 #12
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_56970002
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:28 schreef Kw4Kje het volgende:
Der Untergang

Een zeer indrukwekkende film met hoogstaand acteerwerk.

IMDB Cijfer: 8.5
Mijn Cijfer: 8.5
Ik vond hem saai na 15 minuten afgehaakt
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_56971175
39. The Warlords (2007) De nieuwste met Jet Li. Aardig verhaal, mooie grote veldslagen en een innige band tussen drie bloedbroeders gebasseerd op de bloederige historie van China. Wel aardig, maar springt er verder niet bovenuit. (7.0)

40. Edward Scissorhands (1990) Sprookje met een boodschap van de hand van Tim Burton met in de hoofdrol Johnny Depp. (8.0)

41. Jumper (2008) Aardig idee over mensen die kunnen gaan en staan waar ze willen via zelfgemaakte wormholes. Deze mensen zijn de hoegenaamde Jumpers en worden achtervolgd door geloofsfanaten genaamd Paladijnen. Dat is het enige stukje achtergrond van de hele film, en dat is jammer. Het verhaal is natuurlijk voorspelbaar en bevat voor de mensen die het niet kunnen raden een paar borsten. Er zal ongetwijfeld wel een deel twee komen, want de hele film lijkt te zijn opgebouwd als een prelude naar meer. Hopelijk dan wel met meer inhoud en betere acteerprestaties van Hayden Christensen. De gevechten met voertuigen en meer mogen ze zeker houden, maar mogen zeker wat langer duren. (6.0)

42. Cloverfield (2008) Ik heb me geen minuut verveeld bij deze monsterflick waarin New York het weer eens moet ontgelden. Spannend van begin tot eind (met uitzondering misschien van het wat trage begin). (8.0)

43. La Môme (2007) La Môme oftewelf La vie en rose over het leven van Edith Piaf met een schitterende hoofdrol voor Marion Cotillard waarvoor ze een oscar heeft mogen ontvangen. De rest van de film is ook mooi, hoewel wat chaotisch en een exorbitant hoog aantal hysterische wijven. (8.0)
  maandag 25 februari 2008 @ 21:52:23 #14
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56973638
Noise (II) (2007)
David Owen (Tim Robbins) stoort zich aan autoalarms. Een nacht besluit hij die autos te beschadigen. Na jaartjes dit gedaan te hebben heeft hij zichzelf benoemd tot The Rectifier. Elke overlast geluidje gaat hij te grazen nemen


cijfer 6.5 / imdb 6.3

[ Bericht 14% gewijzigd door Lambiekje op 25-02-2008 22:19:35 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:07:46 #15
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56974075
Net gezien:

The Lady Vanishes
Deze half comedy/half thriller kon me niet helemaal bekoren. Het was het nét niet. Niet grappig genoeg om een goede comedy te zijn (alhoewel er wel leuke momenten in zaten) en niet echt spannend genoeg om een goede thriller te zijn (alhoewel er wel degelijk een paar spannende momenten in zitten).
Opzich is het gegeven en het verhaal goed maar doordat Hitch hier nogal op 2 gedachten hinkt blijft de film ergens in het midden hangen.
Leuk om eens gezien te hebben maar zeker geen topper. Vond dit tot nu toe zo ongeveer de minste film van Hitchcock die ik heb gezien.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_56974538
66. Scaphandre et le papillon, Le (Julian Schnabel, 2007) :: 8.5

Heel bijzondere film. Timo20 had er hierboven al wat over geschreven en daar kan ik me alleen bij aansluiten.

Zelden als kijker zo in iemands huid gekropen... Erg mooi gefilmd en een heel unieke sfeer neergezet. Fantastische acteerprestaties ook.

Zat zelf als verlamd de film te bekijken en was bijzonder dankbaar dat ik na 112 aangrijpende minuten wél weer op kon staan.
  maandag 25 februari 2008 @ 23:59:48 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56977043
Michael Clayton (2007, VS, Tony Gilroy)
George Clooney is met zijn enorme charisma makkelijk in staat is een film te dragen. Dat hij daarnaast over een grote dosis acteertalent beschikt, helpt wel. Wie ook goed kan acteren, is Tom Wilkinson. Die een sterke bijrol neerzet als de "gek" geworde advocaat. Toch raar dan dat juist de meest matige prestatie uit de film, Tilda Swinton, gisteren met een beeldje naar huis ging.
Qua inhoud was de film verder een erg sterke advocatenthriller.
cijfer: 8.5

Lars and the Real Girl (2007, VS, Craig Gillespie)
Ontzettend leuk, mooi, lief, ontroerend filmpje. Om dan toch maar de vergelijking te maken, imo een stuk grappiger en met veel meer diepgang dan Juno. In het begin vroeg ik me even af hoe de film weg kon gaan komen met het rare plot gegeven (van een man die verliefd wordt op een realdoll), maar de film doet dat met gemak.
Ryan Gosling steelt de show als Lars. Maar ook Mortimer en Schneider zijn sterk.
cijfer: 9

Into the Wild (2007, VS, Sean Penn)
Hoewel het acteerwerk over de gehele linie (Hearst in de hoofdrol en Keener, Dierker, Gay Harden,Hurt, Malone en natuurlijk Holbrook in de bijrollen) überdegelijk is, is dit echt een film die het vooral moet hebben van de sfeer die gecreeërd wordt door de perfecte combinatie van visueel pracht en Eddie Vedders score en soundtrack.
De ultieme roadtrip movie voor al die romantici, die stiekem ook wel eens weg zouden willen vluchten uit de sleur en hectiek van het dagelijks leven.
cijfer: 9

There Will Be Blood (2007, VS, Paul Thomas Anderson)
Prachtig portret van een familieman, olieman, maar vooral keihard zakenman en ondernemer, die alles over heeft om succes te behalen. En daarin alles wat echt van waarde is steeds verder van zich af duwt. Eerst als zijn zoontje doof wordt en hem weg stuurt. Uiteindelijk ook op het einde als Daniel Plainview totaal is veranderd in een bittere ijsharde alcoholist. De confrontatie met Eli Sunday (Paul Dano), die zich zelf ziet als een door God gekozen profeet en genezer. past perfect in dit thema van materialisme vs. anti-materialisme.
De cinematografie is schitterend. Ook de score van Radiohead's Jonny Greenwood is geweldig.
Daniel Day-Lewis zet een prestatie neer waar je U tegen zegt. Paul Dano biedt zeer goed tegen gas.
cijfer: 9
  dinsdag 26 februari 2008 @ 00:07:42 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56977148
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Timo20 het volgende:
The Diving Bell And The Butterfly

The Diving Bell And The Butterfly bewijst dat cinema nog steeds prachtig, aangrijpend en visueel uitdagend kan zijn.
pi_56984000
quote:
Wat smijt jij weer met punten zeg. Voor een redelijke inschatting haal ik er voor het gemak maar een punt af ofzo. Maar ik ben wel benieuwd naar deze films, met name de laatste.
What's it going to be then, eh?
pi_56984073
Wanneer je kijkt naar de andere punten voor die films zijn ze niet eens hoog. Met uitzondering van Michael Clayton misschien.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:46:29 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56984186
Ik ben van mening dat als je films beoordeeld op een schaal van 1t/m 10, je dat ook moet doen en dan niet moet gaan beoordelen op een schaal van 4 t/m 8.
Het waren bovendien gewoon 4 topfilms.
pi_56984291
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ben van mening dat als je films beoordeeld op een schaal van 1t/m 10, je dat ook moet doen en dan niet moet gaan beoordelen op een schaal van 4 t/m 8.
Het waren bovendien gewoon 4 topfilms.
Dat ben ik ook van mening. Maar een 1 en 10 komen niet of nauwelijks voor wat mij betreft. Voor een 2 of een 9 moet een film respectievelijk ontzéttend slecht of goed zijn. In het laatste geval komt zo'n film zonder moeite in de top 100. Top 50 zelfs. Maar iedereen zijn eigen indeling natuurlijk. Je bent niet zo extreem als Pascalheister.

En ik heb inderdaad ook voornamelijk positieve dingen gehoord over deze films.
What's it going to be then, eh?
pi_56984391
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:37 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Wat smijt jij weer met punten zeg. Voor een redelijke inschatting haal ik er voor het gemak maar een punt af ofzo. Maar ik ben wel benieuwd naar deze films, met name de laatste.
Vind ik niet echt aan de orde hier. Het gaat hier om 4 topfilms! Smaken mogen wellicht verschillen, maar het valt niet te ontkennen dat ze van goede kwaliteit zijn.
Dit is anders dan negens uitdelen aan films als Saw IV, Rambo en Hitman...
pi_56984731
Reign Over Me (Mike Binder, 2007)
Een man (Sandler) die zijn familie verloor bij de aanslagen van 11 september komt bij toeval zijn oude vriend en kamergenoot uit zijn collegetijd tegen. Het hervinden van deze vriendschap blijkt één van de dingen te worden die hem over zijn verdriet heen helpen. Reign over me is een van de betere 9/11 verfilmingen, mede omdat het indirect over deze gebeurtenis gaat maar ook vanwege het sterke acteerwerk. Vooral dat laatste was voor mij nog wel een aangename verrassing aangezien we Adam Sandler in de hoofdrol zien samen met Don Cheadle. De bijrollen zijn met uitzondering van Liv Tyler ook prima, vooral Donald Sutherland springt er in positieve zin uit als mopperende rechter. Liv Tyler lijkt niet helemaal op haar plek en komt daardoor wat onzeker over. De soundtrack is eveneens sterk, het nummer Love, Reign o'me van The Who staat daarin centraal. Met name de uitvoering daarvan door Eddie Vedder tijdens de eindcredits is erg sterk. 8.0

The Air I Breathe (Jieho Lee, 2007)
De film gaat over een oud Chinees gezegde: Het leven deelt zich op in vier emotionele hoekstenen: geluk, genot, verdriet en liefde. Elk van de vier hoofdpersonen in deze film presenteert een zo’n steen. Aardig gegeven, maar de film voelt niet echt als een geheel aan. Het acteerwerk is zeer redelijk, zelfs Brendan Fraser en Sarah Michelle Gellar zetten hun rol naar behoren neer, maar het verhaal is wat rommelig. Andy García is sterk als maffiabaas maar het is allemaal ook niet echt speciaal. The Air I Breathe is een prima debuut van Jieho Lee, maar de dikke 8 op imdb begrijp ik niet helemaal. 7.0

Into the Wild (Sean Penn, 2007)
In 1992 zwaaide Chris McCandless af van de universiteit en maakte een extreme keuze. Hij schonk zijn voor Harvard bestemde spaargeld aan Oxfam verliet zijn burgerlijke omgeving zonder een woord uitleg, herdoopte zichzelf tot Alexander Supertramp en ging liften naar Alaska. Zijn afkeer van de kille consumptiemaatschappij dreef hem tot een extreme keuze: hij wou leven in en van de wildernis. Prachtige film (naar waargebeurd verhaal) van Sean Penn, die laat zien dat hij naast een goed acteur ook een sterk regisseur is. In de hoofdrol zien we Emile Hirsch, die rol van Christian Bale uit Machinist nogeens over doet, aan het einde van de film weegt hij namelijk net zoveel als zijn rugzak. Verder veel sterke bijrollen van o.a. Marcia Gay Harden, William Hurt en Vince Vaughn. Verder heb je af en toe het idee dat je naar National Geographic aan het kijken bent, werkelijk prachtige beelden en je krijgt er zin van om je vakantie te boeken. Voeg daar nog eens een prachtige soundtrack van Eddie Vedder aan toe en je hebt een zeer sterke film die de volle twee uur en twintig minuten weet te onderhouden. 8.5

[ Bericht 1% gewijzigd door Hulkio op 26-02-2008 15:17:18 ]
pi_56984734
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:54 schreef Tom89 het volgende:

[..]

Vind ik niet echt aan de orde hier. Het gaat hier om 4 topfilms! Smaken mogen wellicht verschillen, maar het valt niet te ontkennen dat ze van goede kwaliteit zijn.
Dit is anders dan negens uitdelen aan films als Saw IV, Rambo en Hitman...
Een 7 of een 8 getuigt ook van een goede kwaliteit.
Bovendien valt dat best te ontkennen, hoewel ik dat absoluut niet doe daar ik de films nog niet gezien heb.
What's it going to be then, eh?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')