Die is net binnen, dus die ga ik vanavond dan maar even kijken. Hoor er steeds meer goede dingen over!quote:Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren:
The Diving Bell And The Butterfly
Waarschijnlijk doet alles wat ik nu ga schrijven deze film te kort. Dit moet je gewoon gezien hebben.
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
sjezus wat een lekkere damesquote:Op dinsdag 11 december 2007 12:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
King Kong (1933, VS, Merian C. Cooper & Ernest B. Schoedsack)
De sfx is wel heel erg verouderd, vooral als acteurs/trice samen met de monster op het scherm zijn. Daardoor mist de film ook maar enige spanning. Desondanks zijn de gevechten tussen Kong en verscheidene monsters de hoogtepunten van de film.
Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat deze klassieker zijn klassiekerstatus meer ontleed aan zijn naam dan aan de inhoud.
cijfer: 6.5
Twins of Evil (1971, VK, John Hough)
[ afbeelding ]
Men neme een graaf Dracula-achtig figuur, een playmate tweeling, een zeer religieuze heksenjagende oom en een held. Gooi dit alles bij elkaar. Even roeren. 87 minuten laten staan. En voilà, klaar is uw geslaagde culthorrorfilmpje.
cijfer: 7
Ik vond hem saai na 15 minuten afgehaaktquote:Op maandag 25 februari 2008 18:28 schreef Kw4Kje het volgende:
Der Untergang
Een zeer indrukwekkende film met hoogstaand acteerwerk.
IMDB Cijfer: 8.5
Mijn Cijfer: 8.5
quote:Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Timo20 het volgende:
The Diving Bell And The Butterfly
The Diving Bell And The Butterfly bewijst dat cinema nog steeds prachtig, aangrijpend en visueel uitdagend kan zijn.
Wat smijt jij weer met punten zeg. Voor een redelijke inschatting haal ik er voor het gemak maar een punt af ofzo. Maar ik ben wel benieuwd naar deze films, met name de laatste.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Michael Clayton (2007, VS, Tony Gilroy)
cijfer: 8.5
Lars and the Real Girl (2007, VS, Craig Gillespie)
cijfer: 9
Into the Wild (2007, VS, Sean Penn)
There Will Be Blood (2007, VS, Paul Thomas Anderson)
Dat ben ik ook van mening. Maar een 1 en 10 komen niet of nauwelijks voor wat mij betreft. Voor een 2 of een 9 moet een film respectievelijk ontzéttend slecht of goed zijn. In het laatste geval komt zo'n film zonder moeite in de top 100. Top 50 zelfs. Maar iedereen zijn eigen indeling natuurlijk. Je bent niet zo extreem als Pascalheister.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ben van mening dat als je films beoordeeld op een schaal van 1t/m 10, je dat ook moet doen en dan niet moet gaan beoordelen op een schaal van 4 t/m 8.
Het waren bovendien gewoon 4 topfilms.
Vind ik niet echt aan de orde hier. Het gaat hier om 4 topfilms! Smaken mogen wellicht verschillen, maar het valt niet te ontkennen dat ze van goede kwaliteit zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:37 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Wat smijt jij weer met punten zeg. Voor een redelijke inschatting haal ik er voor het gemak maar een punt af ofzo. Maar ik ben wel benieuwd naar deze films, met name de laatste.
Een 7 of een 8 getuigt ook van een goede kwaliteit.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:54 schreef Tom89 het volgende:
[..]
Vind ik niet echt aan de orde hier. Het gaat hier om 4 topfilms! Smaken mogen wellicht verschillen, maar het valt niet te ontkennen dat ze van goede kwaliteit zijn.![]()
Dit is anders dan negens uitdelen aan films als Saw IV, Rambo en Hitman...
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:58 schreef JelleS het volgende:
. En niet bang om als je een film echt heel erg goed vind dat ook gewoon te zeggen en uit te drukken in de waardering
* eensquote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:05 schreef Falco het volgende:
Interessant, bij een 5 is er bij mij vaak nog wel iets van 'redeeming qualities' en kan ik (bijv. in het begin van de film) me nog een beetje vermaakt hebben, alhoewel het eindoordeel uiteindelijk natuurlijk onvoldoende is.
Voor welke films heb je " Tragischslechtebaggershitomgwtfbbq" gegeven?\quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:58 schreef JelleS het volgende:
1 = Tragischslechtebaggershitomgwtfbbq
2 = Heel heel erg slecht
3 = Heel Erg slecht
4 = Erg Slecht
5 = Slecht
6 = Matig
7 = Redelijk Goed
8 = Goed tot Zeer Goed
9 = Heel Erg goed
10 = Fuckin geniaal, behoort tot de beste films ooit gemaakt
Klein nuanceverschil, dat een 5 ook echt gewoon slecht is bij. Een 6 is bij mij ook vaak al zeer matig. Gat tussen 6 en 7 is wat dat betreft groter.
Interessant he
Het is niet zozeer dat Lonewolf (en ikzelf ook) nu met hoge cijfers strooien, het is gewoon een andere schaal. En niet bang om als je een film echt heel erg goed vind dat ook gewoon te zeggen en uit te drukken in de waardering
Ik wel. Rare vorm van zelf sadomasochisme is dat eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 21:10 schreef JelleS het volgende:
Nog nooit lager dan een 4 gegeven. Films die zon cijfer verdienen daar verwacht je het ook van. En als ik verwacht dat een film mij niet gaat bevallen kijk ik em meestal niet.
Ja zo af en toe he, maar het meeste van bottom 100 is echt niet leuk. Sommige slechte films hebben nog een zogenaamde funfactor, waardoor ik ze vaak nog wel bijvoorbeeld een vier of zelfs vijf wil geven, ook al zijn ze echt erg slecht. Dat soort films kom je echter nauwelijks tegen in die lijst.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Voor welke films heb je " Tragischslechtebaggershitomgwtfbbq" gegeven?\
Ben benieuwd of The Hottie en the Nottie die prestigieuze waardering krijgt... of komt er een "0 = Beyond Tragischslechtebaggershitomgwtfbbq". ...Bottom 100 moet natuurlijk ook bekeken worden of niet?
Dit jaar komt er een nieuwe Batman uit, maar dat wist je waarschijnlijk al.quote:Batman & Robin (Joel Schumacher, 1997) 3
Uiteraard, ik kijk er zelfs naar uit. Toch bedankt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:31 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Dit jaar komt er een nieuwe Batman uit, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Opzich heb je een punt. Maar toch zitten ze er voor mij wel bij, die 'echte' negen-films. Het duurt wat langer maar als ie eens voorbijkomt heb je ook echt dat gevoel van wauw. Voor een 10 moet ik een film vaker hebben gezien over een langere tijd en hem nog steeds te gek vinden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Helemaal mee eens. Ik vind het zo overdreven om verschrikkelijk zuinig te zijn met negens. Als een film zeer/erg goed was, verdient die (bij mij) gewoon een 8.5-9. Ik heb altijd het idee, dat mensen die zo terughoudend zijn met het geven van cijfers, het idee hebben dat er ergens een perfecte film bestaat. Daar geloof ik zelf niet in.
Mijn enen zijn: Battlefield, Epic Movie, A Night at Compton, The Hillz (ja Paris), Death Tunnel, Manos, Dumb and Dumberer 2 en Problem Child 3.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja zo af en toe he, maar het meeste van bottom 100 is echt niet leuk. Sommige slechte films hebben nog een zogenaamde funfactor, waardoor ik ze vaak nog wel bijvoorbeeld een vier of zelfs vijf wil geven, ook al zijn ze echt erg slecht. Dat soort films kom je echter nauwelijks tegen in die lijst.
De volgende 11 films heb ik overigens een 1 gegeven: Manos, the Hands of Fate, City Limits, Date Movie, Epic Movie, Glitter, Mighty Jack, The Robot vs. the Aztec Mummy, Monster A Go-Go, Ring of Terror, Robot Holocaust, Rocket Attack USA en Superbabies Geniusses 2. Toevallig heb ik laatst eentje uit deze categorie gezien en dat is:
Monster A Go-Go
Ik werd hier echt heel treurig van. Wat een inspiratieloosheid, wat een kwelling, wat een saaiheid. Een astronaut komt terug op aarde en is radio-actief geworden en vermoordt wat willekeurige personen, zoiets was het. Het plot is haast niet te volgen doordat het zich vrijwel alleen maar richt op saai gezichtsloos overheid- en laboratoriumpersoneel, maar nog erger is de muziek en het geluid: constant ruis, irritant SF-gepiep, vaak onduidelijk gebrabbel en ohja, dan die soundtrack
... Je moet het horen om het te geloven hoe slecht dàt is: wat losse tonen, die elkaar traag onsamenhangend opvolgen. Later las ik dat hoofdrolspelers ook zelf bepaalde geluidseffecten moesten doen, zoals het gering van een telefoon. Cijfer: 1
Bij alle films die ik een negen geef heb ik een "wauw" moment, hoorquote:Op woensdag 27 februari 2008 16:36 schreef cwk het volgende:
[..]
Opzich heb je een punt. Maar toch zitten ze er voor mij wel bij, die 'echte' negen-films. Het duurt wat langer maar als ie eens voorbijkomt heb je ook echt dat gevoel van wauw. Voor een 10 moet ik een film vaker hebben gezien over een langere tijd en hem nog steeds te gek vinden.
Je motivatie voor jou hoge cijfers is me wel duidelijk, maar ik betrap mezelf er altijd op jou 8en en 9ens met een korrel zout te nemen. Ik vind het een devaluatie van hoge cijfers.
De relativerende opmerking hier zou zijn dat een cijfer toch tamelijk betrekkelijk is. Afhangend van het moment, leeftijd, situatie, locatie, stemming enz. Maar dat is saai.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Ik vond het redelijk standaard. Er wordt wat dingen achronologish verteld, maar voor de rest was het qua inhoud en uitwerking redelijk standaar imo.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:34 schreef JelleS het volgende:
La Mome is natuurlijk alles behalve een standaard biopic. Dat is juist ook wat veel mensen er matig/slecht aan vinden.
Maar hij heeft wel Cotillards wereld ' gerockt'. Dat kan niet iedereen zeggen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind Dahan een vrij slechte verteller.
Ik vond die keuzes dus niet zo onconventioneel. Ik vond het igg niet echt vernieuwend en had het idee het allemaal wel eens eerder gezien te hebben. I'm Not There dat is pas een oncoventionele biopic.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:45 schreef JelleS het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel Cotillards wereld ' gerockt'. Dat kan niet iedereen zeggen.
@ Lonewolf: Het a-chronologische vertellen is nu juist onconventioneel voor een biopic, vooral ook doordat er niet zozeer op bepaalde hoogtepunten wordt ingegaan, maar eerder de tegengestelde gevoelens van het karakter. Het is ook nadrukkelijk fictief en een persoonlijke film van de maker.
Als conventionele biopic was het waarschijnlijk beter geweest. Alhoewel ik het wel pikte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |