abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 14:57:52 #126
9859 crew  Karina
Woman
pi_78481637
The Collector
Horror

Een familie is verhuisd en laat wat werkzaamheden verrichten. Een van de arbeiders heeft geld nodig en gaat 's avonds (omdat hij denkt dat de familie op reis is) inbreken.

Hij ontdekt 2 dingen: hij is niet de enige inbreker en de familie is helemaal niet op reis. De andere insluiper blijkt een sadistische moordenaar te zijn, die de familie martelt en vervolgens vermoordt (of niet, dat hang er van af). De arbeider probeert de familie te helpen.

Spannende film! Wel een beetje naar SAW gekeken had ik het idee. Wel lekker veel bloed.

Ik zag dat er ook een tv-serie is geweest met dezelfde naam, maar dat is volgens mij een heel ander verhaal, maar klonk ook wel spannend eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_78489433
Un Prophete

Lange zit (2,5 uur) maar nooit vervelend en alle lof meer dan waardig.
pi_78491824
London River 2009
Ousmane, een 60-jaar oude moslim uit Frankrijk, en mevrouw Sommers, een 55-jarige Engelse, die elkaar niet kennen, reizen vanuit hun respectievelijke woonplaatsen naar Londen. Dit naar aanleiding van de op dat moment (2005) net plaatsgevonden bomaanslagen op het openbaar vervoer in die stad. Hun kinderen worden namelijk vermist na deze aanslagen. Ze komen tot de ontdekking dat hun beide kinderen samenwoonden ten tijde van de aanslagen.
Zeer aangrijpende en meeslepende film. Het verhaal is heel boeiend alleen vond ik het einde wat tegenvallen. Het einde was niet slecht, maar ik had er meer van verwacht,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al bij al een leuke wegkijker met fantastisch acteerwerk. Hier en daar moest ik een traantje wegpinken .
8.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 26 februari 2010 @ 19:43:30 #129
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78491842
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:10 schreef Hulkio het volgende:
Across 110th Street (Barry Shear, 1972)
Na Coffy nog maar een blaxploitationfilm gekeken, die lekkere harde rauwe aktiefilms uit de jaren '70 bevallen me erg goed! Heerlijk sfeertje, vette outfits en een toprol van Anthony Quinn. Verder een heerlijke soundtrack met onder andere de titelsong van Bobby Womack. 8.0
Toch eens opsnorren. al veel goede dingen over gehoord
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:19:13 #130
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78493229
Lola Montès
Alles wat deze film zo goed maakt zijn dingen waar Ophuls het eigenlijk helemaal niet in zag zitten: kleur, cinemascope, filmen in drie verschillende talen en bovendien een leading lady waar hij het niet in zag zitten. Dat het uiteindelijk toch zo`n pracht film is geworden is dan ook een ware prestatie te noemen.
In flashbacks zien we het levensverhaal van Lola Montès, een courtisane die via de liefde tot in de hoogste regionen van de elite weet te komen.
Met zijn zo kenmerkende vloeiende camera werk en prachtig kleuren gebruik maakt Ophuls er een prachtig drama van, een dat vooral film technisch ontzettend interessant is.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 26-02-2010 21:09:45 ]
pi_78496933
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:21 schreef Stali het volgende:

[..]

Met alle respect want ik ken je langer op FOK! maar ik bepaal zelf wel waar ik wel of geen kritiek op geef. Daar heb ik jou gewoon helemaal niet voor nodig.

OT: vanavond

The Lovely Bones.

Het was leuk tot ze zonder zich dit te beseffen dood was en langs een levende ziende rende maar daarna was het eigenlijk een langdradige fotosoepfilm.

Ik hou het maar kort want men is blijkbaar enkel geinteresseerd in de cijfers en de gemiddelden zijn te vinden op de welbekende databases. .
Leer eens spoilers te gebruiken
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_78505143
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:36 schreef Guppi het volgende:
District 9

[ afbeelding ]

Een hele bijzondere sci-fi film. Het begint in reportage/documentairestijl. Een ruimteschip zweeft al twintig jaar boven Johannesburg. De bijbehorende aliens, die prawns worden genoemd, wonen tot ongenoegen van de mensen vlakbij. Ze passen zich niet echt aan, en daarom is het de bedoeling dat ze naar District 9 worden overgebracht, een kamp ver buiten Johannesburg.

Wikus Van De Merwe heeft de taak deze operatie te leiden, maar hij is een rare neurotische man, die deze taak eigenlijk alleen heeft gekregen omdat hij met de dochter van de baas getrouwd is. Tijdens een inval in een van de huizen van de prawns vindt hij iets dat zijn leven, en dat van de prawns, zal veranderen.

De film is heel origineel opgebouwd, het budget in het achterhoofd houdend ziet de film er indrukwekkend uit. Op de een of andere manier komt de film erg realistisch over, maar ik er waren ook een paar dingen die ik niet kon waarderen. Ten eerste werd er erg lang geen enkele feeling met de hoofdrolspelers opgebouwd. Ten tweede zitten die prawns er al twintig jaar maar is nog nooit iemand op het idee gekomen om een gesprek met ze te voeren, terwijl ze kunnen praten. Ten derde komen ze nonchalant, en vrij dom over, en dan is het moeilijk te behappen dat ze een dergelijk ruimteschip kunnen bouwen. Hier kan van alles achter zitten, maar dit wordt in de film niet belicht. En ten vierde vond ik Wikus Van De Merwe in het begin grappig, maar op een gegeven moment irritant en onsympathiek.

Toch heeft dit mijn waardering voor de film niet verminderd, ik vind het een bijzondere en originele film. Bijvoorbeeld alleen al het feit dat het ruimteschip boven Johannesburg gaat hangen, ik heb me nooit eerder afgevraagd waarom het in andere aliens-op-visite-films altijd New York of een andere grote Amerikaanse stad moet zijn. Daarnaast vond ik het een erg leuke insteek dat de aliens hier al jaren zijn, en dat de film niet alleen draait om "hoe en waarom zijn ze hier".

Een 8,2 (IMDB: 8,3)
Ze zijn dom omdat ze de werkers van het volk zijn. En er zit waarschijnlijk een hele klof tussen de eliten en werkers bij de prawns. En ik vond het wel origineel dat ze een niet likeable personage hebben gecreëerd, maar ik snap je punt opzich wel dat je minder met hem kan meeleven.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 23:51:52 #133
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_78505244
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:50 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Ze zijn dom omdat ze de werkers van het volk zijn. En er zit waarschijnlijk een hele klof tussen de eliten en werkers bij de prawns. En ik vond het wel origineel dat ze een niet likeable personage hebben gecreëerd, maar ik snap je punt opzich wel dat je minder met hem kan meeleven.
wel fantastisch geacteerd door zo'n onbekende acteur, vond ik toen ik hem voor het eerst zag
The Outside Agency
pi_78506380
The Collector 2009
Een ex-oplichter is wanhopig op zoek naar geld om zijn vrouw af te betalen, zodat ze de stad niet verlaat met hun dochter. Als hij inbreekt in het huis op het platteland van zijn rijke baas, komt hij erachter dat de familie wordt vastgehouden door een gemaskerde moordenaar, die het huis vol boobytraps heeft gezet.
Wat een lekker spannend film die geen seconde verveelde...Heb de hele avond op het puntje van mijn stoel gezeten .
8
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_78507655
tvp voor wat inspiratie na mijn vakantie..heb wat in te halen
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 27 februari 2010 @ 01:23:15 #136
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_78508943
Hostel (2005)
Twee Amerikaanse mannen gaan met hun IJslandse kameraad naar een geheimzinnige hostel in Slowakije om aldaar te profiteren van het vrouwelijke schoon. Het gebeuren neemt echter al vrij snel een gruwelijke wending. Aardig verhaal, al worden de martelingen wel erg gedetailleerd in beeld gebracht. Niet verwonderlijk als je bedenkt dat Quentin Tarantino meewerkte aan de productie van de film. Al met al een acceptabele film, alhoewel het mijns inziens zeker niet tot de toppers behoort. Beoordeling: 6.5

They (2002)
Een psychologie-studente begint geleidelijk duistere monsters te zien die haar willen ontvoeren. Haar omgeving denkt dat ze krankzinnig is, maar de studente is overtuigd van het dreigende gevaar. Het verhaal is simpel alhoewel dat geen nadeel is. De monsters zijn nooit gedetailleerd te zien, wat mijns inziens juist een voordeel is. De acteerprestaties zijn echter tegenvallend, soms zelfs tenenkrommend. Beoordeling: 7

Knowing (2009)
Een man (Nicolas Cage) krijgt een met cijfers volgeschreven brief in handen. Later blijkt dat deze cijfers rampen tot in detail voorspellen. De man gaat op onderzoek uit en doet een afgrijselijke ontdekking. Een redelijk fascinerende film met een boeiend verhaal en goede acteerprestaties. De rampscenes (voornamelijk de eerste) zijn fraai in beeld gebracht, alhoewel wellicht niet geschikt voor tere zielen. Beoordeling: 8
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_78511302
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:33 schreef znarch het volgende:

[..]

Welke spoiler. Het verhaal gaat nu eenmaal over een meisje die na haar moord naar haar familie en moordenaar kijkt vanuit haar hemel

Op imdb:
Centers on a young girl who has been murdered and watches over her family - and her killer - from heaven. She must weigh her desire for vengeance against her desire for her family to heal.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 03:54:20 #138
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78511428
From Paris with Love (2010)

verhaal: een veiligeheids-agent komt erachter dat zijn vriendin ook een undercover is.

mijn oordeel:de beschrijving klinkt beter dan de film is. het was vrij kort en inhoudsloos. alleen dat hot-shot gedoe van travolta was enigszins leuk te noemen. verder vond ik de film niet meer dan wat mooie gezichten hebben. meer niet vreselijk saai. saaier dan mij !!

cijfer:[/b] 5 / imdb: -

Orphan (2009)

verhaal: een gezin met twee kinderen besluit een weesmeisje van 9 erbij te nemen. uiteindelijk blijkt zij niet voor wie zij zich uitgeeft.

oordeel:dit is geen horror a la 'the omen' . al kreeg ik dat idee wel in het begin. het is een leuke thriller over een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. een van de weinige leukere films die ik heb gezien de laatste tijd. niet super denderend maar wel OK. deze en "the collector" zijn redelijke thrillers voor een avond.

cijfer 7.5 imdb: 7.2

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 27-02-2010 20:07:30 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78512064
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 03:36 schreef lamers het volgende:
Welke spoiler. Het verhaal gaat nu eenmaal over een meisje die na haar moord naar haar familie en moordenaar kijkt vanuit haar hemel

Op imdb:
Centers on a young girl who has been murdered and watches over her family - and her killer - from heaven. She must weigh her desire for vengeance against her desire for her family to heal.
Hij/zij geeft nu al een scène/detail van de film weg, kun je beter in een spoiler doen omdat je zulke details pas wil weten als je de film kijkt .
pi_78533787
The Rebound
In New York City, a single mom captivates her new neighbor, a much younger man.

Het verhaal is vrij voorspelbaar, maar toch vond ik het een leuke vermakelijke film.

IMDb: 6,6
Mijn cijfer: 7,3

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 27-02-2010 22:35:25 ]
pi_78535615
17 Again.

Leuk filmpje! Vermakelijk. Verhaal in het kort: Mike O'Donnel baalt een beetje erg van zn leven en reageert dat af op zn vrouw. Dit wordt niet zozeer in beeld gebracht maar wel is duidelijk dat vrouwlief wil scheiden en Mike dus niet. Dan komt er een moment in de film (en hoe en wat moet je dan zelf maar kijken) dat Mike dus in een keer weer 17 is en komt zo dus face to face te staan met zijn kids (die nu dus dezelfde leeftijd hebben) en zn exvrouw to be.... En dat geeft hier en daar leuke effecten.

Cijfer 7.8
IMDB 6.5/10
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 22:47:03 #142
9859 crew  Karina
Woman
pi_78536159
Edge of Darkness
Thriller

Dochter van een politieagent wordt voor het huis van haar vader doodgeschoten. In eerste instantie denkt iedereen natuurlijk dat de agent het doelwit was, maar dat blijkt niet zo te zijn. De agent komt erachter dat zijn dochter het eigenlijke doelwit was en vermoord werd omdat ze een beetje teveel wist over een groot concern dat zich bezighield met het vervaardigen van nucleaire wapens en politici die daar vanaf wisten.

Het begint allemaal heel erg spannend en vol actie, maar zo gaandeweg de film zakt het af, ik vond het nogal saai en langdradig worden en het verhaal werd ook nogal vergezocht allemaal. Ik had me er meer van voorgesteld.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_78538501
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:33 schreef znarch het volgende:

[..]

Gezien?
Of meen je nu werkelijk dat ik de animatie zou hebben moeten verbergen omdat het anders zo enorm spannend zou zijn? .
pi_78538548
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:41 schreef haakon het volgende:

[..]

Dit is best wel een spoiler waard vind ik
De hele film bedoel je?
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:51:25 #145
213010 haakon
pi_78539055
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:39 schreef Stali het volgende:

[..]

De hele film bedoel je?
nee 1,346728ste
The Outside Agency
pi_78539281
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:51 schreef haakon het volgende:

[..]

nee 1,346728ste
Wijf.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:58:51 #147
213010 haakon
pi_78539326
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:57 schreef Stali het volgende:

[..]

Wijf.
zelfkennis
The Outside Agency
pi_78539415
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:58 schreef haakon het volgende:

[..]

zelfkennis
Goh, gevat zeg met zo'n edit.
pi_78539585
Wat een kermis der ijdelheid is dit ook eigenlijk he?

Jahaa IMDB gaf op duizenden users gemiddeld een vijf en ik geef lekker een ne-gen.

Jah jeemig. Puik zeg.

!
pi_78539957
Ik heb in ieder geval minder last gehad van het lezen van de cijfers dan van het gezeik van jou op deze pagina's..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')