SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al bij al een leuke wegkijker met fantastisch acteerwerk. Hier en daar moest ik een traantje wegpinken.
8.5Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
Toch eens opsnorren. al veel goede dingen over gehoordquote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:10 schreef Hulkio het volgende:
Across 110th Street (Barry Shear, 1972)
Na Coffy nog maar een blaxploitationfilm gekeken, die lekkere harde rauwe aktiefilms uit de jaren '70 bevallen me erg goed! Heerlijk sfeertje, vette outfits en een toprol van Anthony Quinn. Verder een heerlijke soundtrack met onder andere de titelsong van Bobby Womack. 8.0
Leer eens spoilers te gebruikenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Met alle respect want ik ken je langer op FOK! maar ik bepaal zelf wel waar ik wel of geen kritiek op geef. Daar heb ik jou gewoon helemaal niet voor nodig.
OT: vanavond
The Lovely Bones.
Het was leuk tot ze zonder zich dit te beseffen dood was en langs een levende ziende rende maar daarna was het eigenlijk een langdradige fotosoepfilm.
Ik hou het maar kort want men is blijkbaar enkel geinteresseerd in de cijfers en de gemiddelden zijn te vinden op de welbekende databases..
Ze zijn dom omdat ze de werkers van het volk zijn. En er zit waarschijnlijk een hele klof tussen de eliten en werkers bij de prawns. En ik vond het wel origineel dat ze een niet likeable personage hebben gecreëerd, maar ik snap je punt opzich wel dat je minder met hem kan meeleven.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:36 schreef Guppi het volgende:
District 9
[ afbeelding ]
Een hele bijzondere sci-fi film. Het begint in reportage/documentairestijl. Een ruimteschip zweeft al twintig jaar boven Johannesburg. De bijbehorende aliens, die prawns worden genoemd, wonen tot ongenoegen van de mensen vlakbij. Ze passen zich niet echt aan, en daarom is het de bedoeling dat ze naar District 9 worden overgebracht, een kamp ver buiten Johannesburg.
Wikus Van De Merwe heeft de taak deze operatie te leiden, maar hij is een rare neurotische man, die deze taak eigenlijk alleen heeft gekregen omdat hij met de dochter van de baas getrouwd is. Tijdens een inval in een van de huizen van de prawns vindt hij iets dat zijn leven, en dat van de prawns, zal veranderen.
De film is heel origineel opgebouwd, het budget in het achterhoofd houdend ziet de film er indrukwekkend uit. Op de een of andere manier komt de film erg realistisch over, maar ik er waren ook een paar dingen die ik niet kon waarderen. Ten eerste werd er erg lang geen enkele feeling met de hoofdrolspelers opgebouwd. Ten tweede zitten die prawns er al twintig jaar maar is nog nooit iemand op het idee gekomen om een gesprek met ze te voeren, terwijl ze kunnen praten. Ten derde komen ze nonchalant, en vrij dom over, en dan is het moeilijk te behappen dat ze een dergelijk ruimteschip kunnen bouwen. Hier kan van alles achter zitten, maar dit wordt in de film niet belicht. En ten vierde vond ik Wikus Van De Merwe in het begin grappig, maar op een gegeven moment irritant en onsympathiek.
Toch heeft dit mijn waardering voor de film niet verminderd, ik vind het een bijzondere en originele film. Bijvoorbeeld alleen al het feit dat het ruimteschip boven Johannesburg gaat hangen, ik heb me nooit eerder afgevraagd waarom het in andere aliens-op-visite-films altijd New York of een andere grote Amerikaanse stad moet zijn. Daarnaast vond ik het een erg leuke insteek dat de aliens hier al jaren zijn, en dat de film niet alleen draait om "hoe en waarom zijn ze hier".
Een 8,2 (IMDB: 8,3)
wel fantastisch geacteerd door zo'n onbekende acteur, vond ik toen ik hem voor het eerst zagquote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:50 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Ze zijn dom omdat ze de werkers van het volk zijn. En er zit waarschijnlijk een hele klof tussen de eliten en werkers bij de prawns. En ik vond het wel origineel dat ze een niet likeable personage hebben gecreëerd, maar ik snap je punt opzich wel dat je minder met hem kan meeleven.
Welke spoiler. Het verhaal gaat nu eenmaal over een meisje die na haar moord naar haar familie en moordenaar kijkt vanuit haar hemelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. een van de weinige leukere films die ik heb gezien de laatste tijd. niet super denderend maar wel OK. deze en "the collector" zijn redelijke thrillers voor een avond.
cijfer 7.5 imdb: 7.2
[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 27-02-2010 20:07:30 ]heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Hij/zij geeft nu al een scène/detail van de film weg, kun je beter in een spoiler doen omdat je zulke details pas wil weten als je de film kijktquote:Op zaterdag 27 februari 2010 03:36 schreef lamers het volgende:
Welke spoiler. Het verhaal gaat nu eenmaal over een meisje die na haar moord naar haar familie en moordenaar kijkt vanuit haar hemel
Op imdb:
Centers on a young girl who has been murdered and watches over her family - and her killer - from heaven. She must weigh her desire for vengeance against her desire for her family to heal.
Gezien?quote:
De hele film bedoel je?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:41 schreef haakon het volgende:
[..]
Dit is best wel een spoiler waard vind ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |