abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 september 2009 @ 13:36:44 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72728263


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72728855
gister XII: Conspiracy gezien
aanrader
pi_72729505
Ik ben nu de documentaire over Woodstock aan het kijken/beluisteren. Laatst nog een keer the Fountain gezien, prachtfilm.
pi_72729783
Geen film maar een sitcom dit keer.

How I Met Your Mother (seizoen 1 t/m 4)
Heerlijke sitcom.
Vooral Barney

IMDb: 8,8
Mijn cijfer: 9
pi_72729922
Ik heb ook year one bekeken gisteren. Inderdaad wel vermakelijk, vooral Cera en de vele cameo's. Verder niet al te boeiend. 6.3/10.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_72730197
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:39 schreef Butterfly91 het volgende:
Geen film maar een sitcom dit keer.

How I Met Your Mother (seizoen 1 t/m 4)
Heerlijke sitcom.
Vooral Barney

IMDb: 8,8
Mijn cijfer: 9
Die is inderdaad zeer vermakelijk
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_72730949
The Dead Zone 1983

Thriller van David Cronenberg naar het gelijknamige boek van Stephen King.
De leraar Johnny Smith krijgt een ongeluk met zijn auto waardoor hij vijf jaar in coma raakt.
Als hij weer bijkomt merkt hij dat hij over speciale gaven beschikt, hij kan de toekomst van mensen zien.
Mooie thriller met een goed acterende Cristopher Walken als Johnny en Martin Sheen als presidentskandidaat Greg Stillson. 7/10

pi_72732365
The Hurt Locker
Best goede film over een bomdismantelingsunit (?) in Irak. Enige minpuntje was toch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder erg realistische en mooie film.
8/10
  maandag 14 september 2009 @ 16:48:07 #9
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_72733345
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:39 schreef Butterfly91 het volgende:
Geen film maar een sitcom dit keer.

How I Met Your Mother (seizoen 1 t/m 4)
Heerlijke sitcom.
Vooral Barney

IMDb: 8,8
Mijn cijfer: 9
LEGENDARY
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 14 september 2009 @ 17:20:56 #10
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72734240
Geen tijd voor films gehad de laatste tijd, dus review ik even een miniserie bij wijze van TVP

Dead Set


Tijdens de live-uitzending van de nieuwste big-brother in engeland breekt het zombie-virus los. Terwijl de buitenwereld in chaos vervalt, hebben de bewoners niets door. Totdat enkele mensen hun heil zoeken in het Big-Brother huis.

Erg leuke mini-serie in de romero stijl, met als enige aanpassing snelle zombies. De setting is natuurlijk prachtig bedacht en er zitten dus ook veel grappige momenten in. Maar het is toch voornamelijk bedoelt als echte horror, waar de focus zit op het overleven van de verschillende persoonlijkheden en waar de menselijke aard uiteindelijk de ondergang veroorzaakt. In zoverre is het niets nieuws en echt verrassend is het dan ook allemaal niet, maar wel leuk! Voor zombie-fans is het een must-see wat mij betreft, horror fans zouden ook een kijkje moeten nemen. Anderen snappen het denk ik niet

Cijfer: 7.5
Imdb: 8.3
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_72734823
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:20 schreef kingmob het volgende:
Geen tijd voor films gehad de laatste tijd, dus review ik even een miniserie bij wijze van TVP

Dead Set
[ afbeelding ]

Tijdens de live-uitzending van de nieuwste big-brother in engeland breekt het zombie-virus los. Terwijl de buitenwereld in chaos vervalt, hebben de bewoners niets door. Totdat enkele mensen hun heil zoeken in het Big-Brother huis.

Erg leuke mini-serie in de romero stijl, met als enige aanpassing snelle zombies. De setting is natuurlijk prachtig bedacht en er zitten dus ook veel grappige momenten in. Maar het is toch voornamelijk bedoelt als echte horror, waar de focus zit op het overleven van de verschillende persoonlijkheden en waar de menselijke aard uiteindelijk de ondergang veroorzaakt. In zoverre is het niets nieuws en echt verrassend is het dan ook allemaal niet, maar wel leuk! Voor zombie-fans is het een must-see wat mij betreft, horror fans zouden ook een kijkje moeten nemen. Anderen snappen het denk ik niet

Cijfer: 7.5
Imdb: 8.3
Die heb ik ook nog staan, binnenkort maar eens aan beginnen.
  maandag 14 september 2009 @ 20:06:49 #12
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_72739521
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:16 schreef Siniti het volgende:
The Hurt Locker
Best goede film over een bomdismantelingsunit (?) in Irak. Enige minpuntje was toch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder erg realistische en mooie film.
8/10
Mooi woord.
Deze film ga ik binnenkort ook bewonderen.
  maandag 14 september 2009 @ 20:45:45 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72741092
Planes, Trains and Automobiles
Er is een heel subforum op FOK! vernoemd naar deze film, maar het viel me niet mee. John Candy vond ik irriterend stompzinnig en Steve Martin was in het begin een vervelende prick, die op de zenuwen gewerkt wordt door eerstgenoemde. Beiden hebben nogal veel moeite om vanuit New York op de plaats van bestemming te komen... Uiteraard draait Steve Martin bij... Nah, een schamele voldoende dan maar. Dat gedeelte bij die autoverhuurtrut met twintig keer 'Fucking' vond ik overigens bizar. Cijfer: 5,5

Pries parskrendant i zeme (Before Flying Back to Earth)
Aangrijpende en oprechte docu in een niet al te florissant Litouws ziekenhuis. Filmmaker Arunas Matelis filmt kinderen op de leukemieafdeling tijdens hun dagelijkse routine. De beelden en de gesprekjes van de kinderen spreken allemaal voor zich. Het kind-zijn van de jonge patiënten wordt getoond waarbij het onderwerp leukemie in gesprekjes tussendoor niet ontlopen wordt. Een jochie kwam volwassen over voor zijn leeftijd en dat leverde de meest boeiende gesprekken op tussen hem en regisseur Arunas Matelis. Van andere kinderen werden voornamelijk hun handelingen gevolgd. Een ontroerend moment was bijvoorbeeld een klein jochie dat zich Superman waande in de ziekenhuisgangen. Mooi. Cijfer: 8

Cha no aji (The Taste of Tea)
Heerlijke film waarin een Japans gezin gevolgd, dat vreemde trekjes kent. De kinderen en een bijzonder vreemde oom zijn het leukst om te volgen. Tevens kent de film compleet idiote situaties, zoals twee actiefiguren die in vol ornaat de trein binnenstappen. Een ander hoogtepunt vond ik een manga-scene, waarbij je als kijker te maken krijgt met de 'Oeeeh' en 'Aaaah'-reacties van Japanners. Zouden dat soort dingen er echt zo aan toe gaan? Het is in ieder geval cool om te volgen.
Ik zeg het niet vaak, omdat ik het zo kinderachtig vind klinken, maar dit is een lieve film. Aanrader! Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72743071
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:20 schreef kingmob het volgende:
Geen tijd voor films gehad de laatste tijd, dus review ik even een miniserie bij wijze van TVP

Dead Set
[ afbeelding ]

Tijdens de live-uitzending van de nieuwste big-brother in engeland breekt het zombie-virus los. Terwijl de buitenwereld in chaos vervalt, hebben de bewoners niets door. Totdat enkele mensen hun heil zoeken in het Big-Brother huis.

Erg leuke mini-serie in de romero stijl, met als enige aanpassing snelle zombies. De setting is natuurlijk prachtig bedacht en er zitten dus ook veel grappige momenten in. Maar het is toch voornamelijk bedoelt als echte horror, waar de focus zit op het overleven van de verschillende persoonlijkheden en waar de menselijke aard uiteindelijk de ondergang veroorzaakt. In zoverre is het niets nieuws en echt verrassend is het dan ook allemaal niet, maar wel leuk! Voor zombie-fans is het een must-see wat mij betreft, horror fans zouden ook een kijkje moeten nemen. Anderen snappen het denk ik niet

Cijfer: 7.5
Imdb: 8.3
heb ik al eerder over gelezen, schijnt goed te zijn, toch maar eens kijken
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 14 september 2009 @ 21:34:09 #15
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72743524
Kill Bill vol.1 (extended full color)



'Beatrix Kiddo' wordt heftig verstoord tijdens haar huwelijks-oefening door een ex. Ze wordt zwanger neergschoten en raakt in een coma. Als zij plots na 4 jaar ontwaakt begint haar wraak.

In deze film van Quentin Tarrantino, waarin Uma Thurman de rol verfilmd van een personage uit een bekend verhaal genaamd 'The Bride'. Speelt zij een lid van een groepje hitmen dat zich tegen haar keert. De personage 'Bill' in deze film wordt vertolkt door David Caradine bekend van de serie "kung-fu" uit de jaren 70. Bill speelt de big bad wolf en is tevens de ex van deze 'beatrix Kiddo' in dit verhaal.

Ik heb de full-color versie bekeken en vind het een geweldige actie-film. Al komt de conclusie van dit deel (vol.1) voor mijn gevoel te vroeg. Nog een min is dat dat deze "full-color" versie tot nog toe alleen verkrijgbaar is als Japanse DVD-uitgave. De Blu-ray uitgave bevat de release zoals die ook te zien is op DVD die veel meer gemeengoed is. De B-mentaliteit waarmee Uma Thurman haar dialogen vertolkt in deze film (hetzij expres of niet), maakt haar personage ondanks momenten dat je denkt dat het tenenkrommend is juist heel realistisch. Maar dat is mijn mening.

Pro's : Uma Thurman, pedal-pumping, mooie motors, afgehakte armen, samoerai zwaarden en gekke japanners.

Con's : ik kan geen mooie zinnen maken voor een mooie recensie en nee ik geil niet op pedal pumping alleen mooie vrouwen voeten

Mijn Cijfer: 10 voor een stuk dat staat op zichzelf.
IMdB: 8.2







[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 14-09-2009 22:38:04 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_72746223
Inglorious Bastards

Niet zo goed verwacht... Leuke style dat wel Veel dialogen, vooral de bar was erg vermakelijk

7,5
imdb 8,6 geloof ik
  maandag 14 september 2009 @ 23:49:30 #17
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72751943
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:25 schreef Siniti het volgende:
En het einde is subliem natuurlijk Timo20.
Dat zeg ik toch?
pi_72752541
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:49 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch?
Daar had ik dan overheen gelezen .

Maar het kan nooit kwaad het einde van Planet Of The Apes nogmaals in het zonnetje te zetten . Één van de beste twists ooit imho.
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:06:57 #19
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72752688
Net in de bios gezien:

My Sister`s Keeper
Kate is een 15 jarig meisje dat lijdt aan een erstinge vorm van leukemie. Ze heeft een donor nier nodig om in leven te blijven. De enige die haar kan helpen is haar jongere zusje (Abigail Breslin) maar die zit dat eigenlijk niet zo zitten...

Ondanks dat het grootste deel van de film nogal (over) emotioneel is, misschien wat tot aan het deprimerende toe, gaat ie daar niet aan onder en roept het toch de nodige vragen op. Vragen waarover je na afloop lang kunt discussieren. Levens- en gewetensvragen waar Amerikanen zo dol op zijn.
Dat alles wordt gelukkig ondersteund door een aantal hele sterke acteerprestaties. De kleine Breslin is opnieuw goed maar eigenlijk moet alle eer gaan naar Cameron Diaz, die als Kate`s moeder een prachtige performance geeft en alle aandacht op eist - op een goede manier.

De voice-over die wordt gebruikt wordt vooral in het begin te vaak gebruikt en leidt nogal de aandacht af van het verhaal en de beelden die we zien. Beelden die het waarschijnlijk ook heel goed, of waarschijnlijk nog beter, hadden afgekund zonder die voice-over.

Een mooie en vooral emotionele film met goed acteerwerk waarvoor je echter wel echt in de stemming moet zijn.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
pi_72752738
Next Day Air (2009)


http://www.imdb.com/title/tt1097013/

Grappige actiefilm.
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:08:06 #21
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72752748
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:03 schreef Siniti het volgende:

[..]

Daar had ik dan overheen gelezen .

Maar het kan nooit kwaad het einde van Planet Of The Apes nogmaals in het zonnetje te zetten . Één van de beste twists ooit imho.
Ik dacht dat het sarcastisch was bedoeld sorry

En die twist was idd. geniaal. I didn`t see that coming
pi_72763111
Brüno,

Hier is al zoveel over gezegd dat ik het korter houd dan normaal. Ik geloof dat ik het eens ben met de meerderheid: Borat was vééél leuker. Ik vroeg me constant af waarom het zo non-spontaan was. Desondanks wel een paar shockerende (soms wel erg "kijk mij nou") momenten en ja, ik heb ook heel hard zitten lachen. Al met al toch teveel zuchtmomenten gehad, dus wel een voldoende, maar geen dikke.

Een 6 (IMDB: 6,8).
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:31:52 #23
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72785395
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:39 schreef Butterfly91 het volgende:
Geen film maar een sitcom dit keer.

How I Met Your Mother (seizoen 1 t/m 4)
Heerlijke sitcom.
Vooral Barney

IMDb: 8,8
Mijn cijfer: 9
Ik vind How I met your mother dus echt helemaal niks en in vergelijking met alle comedies die er zijn, zelfs 1 van de mindere
  Moderator dinsdag 15 september 2009 @ 22:33:46 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_72785468
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:40 schreef Darkzell het volgende:

[..]

Die heb ik ook nog staan, binnenkort maar eens aan beginnen.
Vooral doen, ik heb hem ook gekeken, aanrader inderdaad.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:41:17 #25
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72785869
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:31 schreef Tobey het volgende:

[..]

Ik vind How I met your mother dus echt helemaal niks en in vergelijking met alle comedies die er zijn, zelfs 1 van de mindere
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')