abonnement Unibet Coolblue
pi_66172088


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66172151
Ik dacht ik maak em maar aan omdat niemand anders het doet, althans ik kon hem niet vinden. Jammer dat sommige mensen geen nieuw topic maken als ze de lapo hebben geplaatst

[ Bericht 3% gewijzigd door Kerol op 17-02-2009 21:30:13 ]
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66175034
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:12 schreef Kerol het volgende:
Ik dacht ik maak em maar aan omdat niemand anders het doet, althans ik kon hem niet vinden. Jammer dat sommige mensen geen nieuw topic maken als ze de lapo heb geplaatst
Sommige mensen hebben dat niet door, ik ben daar 1 van
pi_66176805
Where The Truth Lies 2005

De journaliste Karen probeert er achter te komen waarom het komische duo Vince Collins en Lanny Morris jaren geleden uit elkaar gingen. In de tijd dat ze zeer populair waren werd er een lijk in hun hotelkamer gevonden, ondanks dat de twee een waterdicht alibi hebben gaan ze toch uit elkaar.
Boeiende film met een origineel script, mooie kleuren en een lekkere sfeer. In het begin wat lastig te volgen maar later wordt een en ander duidelijker, alleen het einde viel me iets tegen. 9/10


[ Bericht 7% gewijzigd door trebremmit op 17-02-2009 22:35:26 ]
pi_66178187
Underworld: Rise of the Lycans



Beetje slappe hap, sommige stukken zijn gewoon ronduit saai, het ziet er allemaal wel aardig uit, maar het is het gewoon allemaal net niet. Om te beginnen doet Kate Beckinsale deze keer niet de hoofdrol. En de vervanger kan haar niet evenaren. De special effects hebben we wel eerder gezien en ook wel beter.
Vond de sfeer in de vorige delen en dan met name deel 1 vele malen beter. Ook qua locatie hadden ze er misschien meer afwisseling in kunnen gooien. Ik denk als je echt fan bent dat je hem wel kan waarderen, maar anders zou ik er niet teveel tijd aan vuil maken.

5/10
pi_66182229
Gister gezien, beiden van Clint Eastwood:
Changeling


Het feit dat deze film op ware feiten gebaseerd is sprak me wel aan. Hij duurde lang maar dat gaf niet. Ik vond het wel 'mooi' dat haar zoon niet meer gevonden is, dat dat niet geromantiseerd werd.

Gran Torino


Ik was erg onder de indruk van deze film. Vantevoren geen recensies o.i.d. gelezen, het gewoon op me af laten komen. Mooi combinatie van Drama en Aktie, goed geacteerd.
#geen
pi_66184716
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:31 schreef SchaapjesOpHetDroge het volgende:
Underworld: Rise of the Lycans

[ afbeelding ]

Beetje slappe hap, sommige stukken zijn gewoon ronduit saai, het ziet er allemaal wel aardig uit, maar het is het gewoon allemaal net niet. Om te beginnen doet Kate Beckinsale deze keer niet de hoofdrol. En de vervanger kan haar niet evenaren. De special effects hebben we wel eerder gezien en ook wel beter.
Vond de sfeer in de vorige delen en dan met name deel 1 vele malen beter. Ook qua locatie hadden ze er misschien meer afwisseling in kunnen gooien. Ik denk als je echt fan bent dat je hem wel kan waarderen, maar anders zou ik er niet teveel tijd aan vuil maken.

5/10
Muah ben hier totaal niet mee eens eigenlijk. Ik was helemaal niet bekend met de underworld trilogie en omdat ik deze film juist zo leuk vond kwam ik erachter bij googlen dat er meerdere films van waren... Verder vond ikzelf de film ook helemaal niet saai eigenlijk je ziet ieder moment genoeg dingen die je aandacht opeisen maar ik moet wel toegeven dat men wel idd wat meer locaties mocht hebben.

Verder net Growing Up gezien... Gaat over een jongen die les krijgt van zijn ouders thuis waar ze ook, in het geheim, hun eigen wietplantage hebben. Vervolgens komt er een nieuw meisje tegenover hem wonen en vraagt ze aan hem of ze haar de weg wilt wijzen naar school.... alleen hij zit niet op de school...

Best leuke wegkijker moet ik zeggen. Ook volgens totaal bekende acteurs iig staat er maar 3 op imdb, op moviemeter had die pas 0 stemmen dus ik verwachte er in feite niet veel van maar desalniettemin een aardige film met een totaal onverwachte plotwending vlak voor het einde die helaas naar mijn mening wat slecht is uitgewerkt.
pi_66188246
Van de week: Tropa de Elite . Een Braziliaanse film van José Padilha.
quote:
Tropa de elite is de eerste speelfilm van documentairemaker Padilha. Gebaseerd op de getuigenissen van twee voormalige agenten van het semigeheime BOPE-team (een elitecorps van de politie) en het boek Elite da tropa van socioloog Luiz Edoardo Soarez zoomt de film in op de strijd tussen drugsdealers, corrupte agenten en de zelfbenoemde crème de la crème van BOPE in de sloppenwijken van Rio de Janeiro.

Tropa is de duurste Braziliaanse film ooit, en was in eigen land een groot succes. Hij is ook omstreden. ‘Een fascist’ werd Padilha in Berlijn genoemd, omdat hij de grens tussen geweld tonen, aanklagen en verheerlijken niet helemaal duidelijk leek te willen trekken.


overigens, de "rap das armas" die mensen nu leuk vinden, komt uit die film oa.. en de tekst is minder gezellig als t deuntje doet denken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_66188881
Slumdog Millionaire



Ik vond het een mooie film. Een niet alledaags (lees zoetsappig) liefdesverhaal, dat nog spannend is ook. Dit is voor zover ik me kan herinneren de eerste keer dat ik een Indiaase film zag. Was erg onder de indruk van de acteurs. De vrouwelijke hoofdrol wordt gespeeld door Freida Pinto Verder sprak het spel van de spelshow host me aan.

Cijfer: 8.5/10

[ Bericht 77% gewijzigd door captaintokyo op 18-02-2009 12:20:33 (Aangepast adh van regels in OP) ]
pi_66192846
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:05 schreef captaintokyo het volgende:
Slumdog Millionaire
En wat vond je ervan? Cijfer?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66193596
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:56 schreef Kerol het volgende:

[..]

En wat vond je ervan? Cijfer?
Heb mijn post aangepast...
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:49:27 #12
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_66206008
Get Smart (Actie/Komedie)



Maxwell Smart is een spion voor CONTROL, een organisatie die door de overheid financieel niet even veel ondersteund wordt als de CIA. Samen met zijn partner, de knappe Agent 99, is Smart op zoek naar de leden van de terroristische organisatie CHAOS, die niets dan slechte plannen hebben met de wereld.

Leuke actie film met hier en daar nog wel een paar leuke grappen tussendoor. Niet hilarisch, maar ook zeker niet slecht.

IMDB: 6.9
Ik zelf: 7

Strictly Sexual (Komedie)



Mooie film die een duidelijk beeld schetst van twee succesvolle vrouwen die relaties zat zijn en enkel op zoek zijn naar seks. Ze ontmoeten 2 mannen in een bar en besluiten na een wilde nacht hen in ruil voor een seksuele relatie te laten kamperen in hun tuin en hun van eten te voorzien.
Ik vond de film niet langdradig of saai, alleen vond ik het einde er wel heel dik bovenop liggen. Maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

IMDB: 6.4
Ik zelf: 7,5

Step Brothers (Komedie)



Grappige film die gaat over twee volwassen kerels die allebei nog bij hun ouders wonen. Dit verandert als hun ouders (de single moeder van de een en de single vader van de ander) elkaar ontmoeten en later met elkaar trouwen. Deze mannen worden halfbroers en hun makkelijke leventjes komen nu zwaar onder vuur te staan.

Hier en daar vond ik de film wat over the top en soms ook wat kinderachtig. Ik heb me er overigens wel mee vermaakt.

IMDB: 6.8
Ik zelf: 6,5
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_66207074
Nick and Norah's Infinite Playlist



Wat een gezellige film. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben dol op dit soort films. Er zit schattigheid in, humor, herkenbaarheid, leuke muziek en het is soms retevoorspelbaar, maar dat deert niet. Inderdaad, hij (Michael Cera) speelt ook in Juno, deze keer is zijn broekje iéts langer
Nu even serieus. Het verhaal is in feite redelijk simpel, en zonder alle details had je het kunnen verwarren met een high school romantische comedy, buiten het feit dat er praktisch geen school in voor komt. Jongen is gedumpt, ander meisje toevallig maar toch nee toch niet ja toch wel. Maar het spel, de auto, het busje. de muziek, de acteurs, de kleding, de dialogen, maken het bijna net zo leuk als Juno. Iets minder toegankelijk, maar goed vermakelijk.
Eén minpuntje, het hoofd van de hoofrolspeelster (Kat Dennings, verder in het geheel niet lelijk overigens) is bijna twee keer zo groot als dat van Michael Cera. Bleef ik me maar over verbazen.

Een 8,5. Dit is IMDB het overigens niet met me eens, die geeft hem een 6,9.
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:29:01 #14
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_66207149
Ik heb gister eindelijk Shawshank Redemption gezien, 15 jaar na release. Vette film!!
pi_66207188
You don't mess with the Zohan.

Hele leuke film
pi_66209334
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
2007, Andrew Dominik

Ongelofelijk mooi geschoten Western, die in feite dat niet eens is maar meer een karakterportret in een Western jasje. Geweldig acteerwerk, prachtige muziek en adembenemende plaatjes maken dit tot een modern meesterwerkje.

Slumdog Millionaire
2008, Danny Boyle

Ja hij is wat onrealistisch op bepaalde momenten maar wat boeit dat al krijg je zo'n fantastische, energieke film voorgeschoteld. De film blijft met een denderende vaart doorrazen met een mooie mix van avontuur, drama, romantiek aangevuld met een typische Danny Boyle saus.

Hoe flikt die Boyle het toch om met iedere film toch weer een ander genre te kiezen en bijna elke keer weer grandioos te slagen.
pi_66213201
Ik vond Doubt echt bijzonder goed, maar echt grijpen deed de film me niet. Jammer, want alle andere Oscar genomineerden deden dat eigenlijk wel.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:44:13 #18
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_66214276


Leuke film met die Mitchum.
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 21:50:21 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_66214562
Friday the 13th Part VII: The New Blood
Vanavond gekeken.

Een aantal tieners zit weer in een huisje aan Crystal Lake en ze worden een voor een vermoord.

Een meisje is daar met haar moeder en een dokter omdat een aantal jaar geleden haar vader in het meer verdronk, het meisje heeft psychokinetische krachten. Zij is degene die Jason op het eind verslaat.

De film volgt het bekende stramien: iedereen wordt vermoord, vooral als ze seks hebben, je denkt een paar keer dat Jason dood is, maar dat is natuurlijk niet zo en hij wordt op het laatst verslagen, ditmaal door het meisje met de psycho krachten.

Ik snap niet dat ik dit ooit eng vond, het is helemaal niet eng en wat wordt er slecht geacteerd Er zaten wel een paar aardige dingen in, vooral op het eind als Jason in de fik wordt gestoken bijvoorbeeld.

Toch wel grappig om te kijken, soort van jeugdsentiment, deze was uit 1988. Ik heb er nog eentje liggen die ga in het weekend te kijken. Ik ben wel benieuwd naar de remake, die heb ik nog niet kunnen bekijken helaas.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_66220161
De Indringer

Een Vlaamse film die mij bleef boeien tot het eind. Goede acteerprestaties en een heel mooie omgeving. Tot het eind heb ik me afgevraagd hoe het nu eigenlijk in elkaar zat.



Gebaseerd op ware gebeurtenissen.
#geen
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:57:09 #21
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66220371
Gisteren in de bios gezien:

Gomorra
Een film die al berucht was voordat ie uitkwam: de schrijver van het boek waar de film op is gebaseerd moest na verschijning van het boek onderduiken uit vrees voor de maffia. Na het zien van de film snap je waarom. Het zijn niet de meest vriendelijke figuren, die mafffiosi.

We krijgen door middel van 5 verschillende verhalen een inkijkje in de Napolitaanse samenleving en we zien dat de maffia tot in elke laag van de bevolking is door gedrongen. En dat proberen ze zo te houden, uiteraard met het nodige geweld. De film is dan ook ontzettend hard en rauw van toon, soms wellicht wat té. Verwacht niets van de glamour maffia wereld die je ziet in bijvoorbeeld The Sopranos en The Godfather, Gomorra toont de echte rauwheid van de Napolitaanse achterstandswijk.
Het acteerwerk van de veelal amateur cast is erg goed en zorgt, samen met het ontbreken van een soundtrack, voor een gevoel van authenticiteit.

Het is jammer dat het zo lang duurt voordat de film op gang komt en dat het tempo in die fase erg traag is. Hierdoor kun je redelijk moeilijk in de film komen. De laatste scene van de film is dan wel weer ontzettend sterk, en ontzettend grof.
Maar toch blijf je met een overwegend gevoel achter dat er meer in had gezeten.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Vandaag:
Gran Torino
Niet veel regisseurs brengen binnen een half jaar 2 films uit, en als het al gebeurt dan zijn het zelden 2 van zulke geweldige films als de films die de 79-jarige levende legende Clint Eastwood nu uitbrengt. Was er een paar maanden nog het briljante Changeling, nu komt Eastwood met z`n volgende pareltje: Gran Torino.

Het verhaal draait om de gepensioneerde Walt Kowalski (gespeeld door Eastwood zelf), een verbitterde man die in alles getekend is door het leven. Hij heeft net z`n vrouw verloren en probeert er nu het beste van te maken. Hij woont in een buurt waar veel Koreanen wonen, en laat hij nou net daar een hekel aan hebben.
Wanneer hij bij een gevecht in het midden van de nacht z`n buurjongen redt, is hij opeens de held van de hele buurt. Van de mensen waar hij eigenlijk niets te maken mee wilt hebben...

Net zoals bij Changeling het geval was, is het ook hier visueel gezien weer niet vernieuwend. Maar het zit opnieuw zo ontzettend goed in elkaar. Het verhaal is mooi, gevoelig en goed uitgewerkt. Eastwood maakt van Kowalski een prachtig personage, een man die zichtbaar veel heeft meegemaakt en het liefst gewoon van z`n rust wilt genieten. Hij kan tegen alles en iedereen zeuren, maar nergens wordt dit irritant of overdreven. De transformatie die hij doormaakt wordt prachtig neer gezet, op een gegeven moment zie je `m zelfs genieten. Iets dat je aan het begin van de film niet voor mogelijk had gehouden.

Eastwood heeft gezegd dat dit z`n laatste rol als acteur zou zijn. Je kunt het personage dan ook zien als een soort van samenkomst van een deel van z`n vorige personages. Je ziet "Dirty" Harry Callahan al in zo`n typische Amerikaanse suburb wonen, proberen te genieten van de tijd die hem nog rest.

Het is knap hoe Eastwood een film heeft gemaakt die op het eerste gezicht er eigenlijk heel simpel uit ziet en tamelijk voorspelbaar is maar toch zo weet te imponeren.
De levende legende levert met Gran Torino opnieuw een briljante film af. Hopelijk is het niet z`n laatste.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Milk
Harvey Milk, de eerste openlijk homosexuele man die in de VS een hoge publieke functie vervulde. Dat moest ie met z`n leven bekopen.
Na de met een Oscar bekroonde documentaire "The times of Harvey Milk" is er nu Gus van Sant`s nieuwste film, waarin Sean Penn de rol van Milk op zich pakt.
Dat doet ie op bijna onnavolgbare wijze. Iedere seconde dat ie in beeld is, is ie fantastisch. De scenes waarin hij een speech houdt voor het publiek (en vooral de scene waarin het lijkt alsof je er zelf tussen staat) bezorgen je kippenvel, geweldig.
Het verhaal is goed en schokkend tegelijk. De gedachte dat dit echt gebeurd is, dat er mensen die zo denken als Senator Briggs is echt afschuwelijk.
De combinatie van film beelden, beelden uit de eerder genoemde documentaire en echte beelden van journaals is een goedwerkende combinatie.
Van Sant geeft ons een prachtige biopic met een geweldige Sean Penn.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_66220655
Wauw Timo wat schrijf jij mooie recensies, helaas ben ik daar totaal niet goed in
#geen
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:13:09 #23
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66220901
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:05 schreef DuchessX het volgende:
Wauw Timo wat schrijf jij mooie recensies, helaas ben ik daar totaal niet goed in
dank je
Trying to do my best, I guess
pi_66228341
Frozer RIver
Mooie film over twee vrouwen die alles doen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen en voor hun gezin te kunnen zorgen. De film doet behoorlijk "Arty farty" aan. Geen snelle scenes, ontploffingen of iets van dat alles maar een mooi verteld verhaal dat echt overkomt. Ook het einde komt realistisch over en past daarmee goed bij de rest van de film.
Als je een beetje into dit soort films bent is het een hele goede.
Cijfer 7+ / 10
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_66230241
Boy A

Jongen vermoord als 10-jarige een meisje, hij wordt veroordeeld tot gevangenisstraf en komt na zoveel jaar weer vrij. Als 24-jarige probeert hij onder de schuilnaam "Jack Burridge" weer terug in de maatschappij te komen, alles gaat hem voor de wind totdat hij met een heldendaad opnieuw weer met zijn gezicht in de krant komt.

Vooraf wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik nu precies moest verwachten maar het viel me allemaal ontzettend mee. Vond het een mooie film en het verhaal werd leuk verteld door continue over te schakelen tussen het heden en verleden.

Cijfer: 7,5
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')