abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66172088

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66172151
Ik dacht ik maak em maar aan omdat niemand anders het doet, althans ik kon hem niet vinden. Jammer dat sommige mensen geen nieuw topic maken als ze de lapo hebben geplaatst

[ Bericht 3% gewijzigd door Kerol op 17-02-2009 21:30:13 ]
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66175034
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:12 schreef Kerol het volgende:
Ik dacht ik maak em maar aan omdat niemand anders het doet, althans ik kon hem niet vinden. Jammer dat sommige mensen geen nieuw topic maken als ze de lapo heb geplaatst
Sommige mensen hebben dat niet door, ik ben daar 1 van
pi_66176805
Where The Truth Lies 2005

De journaliste Karen probeert er achter te komen waarom het komische duo Vince Collins en Lanny Morris jaren geleden uit elkaar gingen. In de tijd dat ze zeer populair waren werd er een lijk in hun hotelkamer gevonden, ondanks dat de twee een waterdicht alibi hebben gaan ze toch uit elkaar.
Boeiende film met een origineel script, mooie kleuren en een lekkere sfeer. In het begin wat lastig te volgen maar later wordt een en ander duidelijker, alleen het einde viel me iets tegen. 9/10

[ Bericht 7% gewijzigd door trebremmit op 17-02-2009 22:35:26 ]
pi_66178187
Underworld: Rise of the Lycans

Beetje slappe hap, sommige stukken zijn gewoon ronduit saai, het ziet er allemaal wel aardig uit, maar het is het gewoon allemaal net niet. Om te beginnen doet Kate Beckinsale deze keer niet de hoofdrol. En de vervanger kan haar niet evenaren. De special effects hebben we wel eerder gezien en ook wel beter.
Vond de sfeer in de vorige delen en dan met name deel 1 vele malen beter. Ook qua locatie hadden ze er misschien meer afwisseling in kunnen gooien. Ik denk als je echt fan bent dat je hem wel kan waarderen, maar anders zou ik er niet teveel tijd aan vuil maken.

5/10
pi_66182229
Gister gezien, beiden van Clint Eastwood:
Changeling

Het feit dat deze film op ware feiten gebaseerd is sprak me wel aan. Hij duurde lang maar dat gaf niet. Ik vond het wel 'mooi' dat haar zoon niet meer gevonden is, dat dat niet geromantiseerd werd.

Gran Torino

Ik was erg onder de indruk van deze film. Vantevoren geen recensies o.i.d. gelezen, het gewoon op me af laten komen. Mooi combinatie van Drama en Aktie, goed geacteerd.
#geen
pi_66184716
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:31 schreef SchaapjesOpHetDroge het volgende:
Underworld: Rise of the Lycans

[ afbeelding ]

Beetje slappe hap, sommige stukken zijn gewoon ronduit saai, het ziet er allemaal wel aardig uit, maar het is het gewoon allemaal net niet. Om te beginnen doet Kate Beckinsale deze keer niet de hoofdrol. En de vervanger kan haar niet evenaren. De special effects hebben we wel eerder gezien en ook wel beter.
Vond de sfeer in de vorige delen en dan met name deel 1 vele malen beter. Ook qua locatie hadden ze er misschien meer afwisseling in kunnen gooien. Ik denk als je echt fan bent dat je hem wel kan waarderen, maar anders zou ik er niet teveel tijd aan vuil maken.

5/10
Muah ben hier totaal niet mee eens eigenlijk. Ik was helemaal niet bekend met de underworld trilogie en omdat ik deze film juist zo leuk vond kwam ik erachter bij googlen dat er meerdere films van waren... Verder vond ikzelf de film ook helemaal niet saai eigenlijk je ziet ieder moment genoeg dingen die je aandacht opeisen maar ik moet wel toegeven dat men wel idd wat meer locaties mocht hebben.

Verder net Growing Up gezien... Gaat over een jongen die les krijgt van zijn ouders thuis waar ze ook, in het geheim, hun eigen wietplantage hebben. Vervolgens komt er een nieuw meisje tegenover hem wonen en vraagt ze aan hem of ze haar de weg wilt wijzen naar school.... alleen hij zit niet op de school...

Best leuke wegkijker moet ik zeggen. Ook volgens totaal bekende acteurs iig staat er maar 3 op imdb, op moviemeter had die pas 0 stemmen dus ik verwachte er in feite niet veel van maar desalniettemin een aardige film met een totaal onverwachte plotwending vlak voor het einde die helaas naar mijn mening wat slecht is uitgewerkt.
pi_66188246
Van de week: Tropa de Elite . Een Braziliaanse film van José Padilha.
quote:
Tropa de elite is de eerste speelfilm van documentairemaker Padilha. Gebaseerd op de getuigenissen van twee voormalige agenten van het semigeheime BOPE-team (een elitecorps van de politie) en het boek Elite da tropa van socioloog Luiz Edoardo Soarez zoomt de film in op de strijd tussen drugsdealers, corrupte agenten en de zelfbenoemde crème de la crème van BOPE in de sloppenwijken van Rio de Janeiro.

Tropa is de duurste Braziliaanse film ooit, en was in eigen land een groot succes. Hij is ook omstreden. ‘Een fascist’ werd Padilha in Berlijn genoemd, omdat hij de grens tussen geweld tonen, aanklagen en verheerlijken niet helemaal duidelijk leek te willen trekken.

overigens, de "rap das armas" die mensen nu leuk vinden, komt uit die film oa.. en de tekst is minder gezellig als t deuntje doet denken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_66188881
Slumdog Millionaire

Ik vond het een mooie film. Een niet alledaags (lees zoetsappig) liefdesverhaal, dat nog spannend is ook. Dit is voor zover ik me kan herinneren de eerste keer dat ik een Indiaase film zag. Was erg onder de indruk van de acteurs. De vrouwelijke hoofdrol wordt gespeeld door Freida Pinto Verder sprak het spel van de spelshow host me aan.

Cijfer: 8.5/10

[ Bericht 77% gewijzigd door captaintokyo op 18-02-2009 12:20:33 (Aangepast adh van regels in OP) ]
pi_66192846
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:05 schreef captaintokyo het volgende:
Slumdog Millionaire
En wat vond je ervan? Cijfer?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66193596
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:56 schreef Kerol het volgende:

[..]

En wat vond je ervan? Cijfer?
Heb mijn post aangepast...
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:49:27 #12
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_66206008
Get Smart (Actie/Komedie)

Maxwell Smart is een spion voor CONTROL, een organisatie die door de overheid financieel niet even veel ondersteund wordt als de CIA. Samen met zijn partner, de knappe Agent 99, is Smart op zoek naar de leden van de terroristische organisatie CHAOS, die niets dan slechte plannen hebben met de wereld.

Leuke actie film met hier en daar nog wel een paar leuke grappen tussendoor. Niet hilarisch, maar ook zeker niet slecht.

IMDB: 6.9
Ik zelf: 7

Strictly Sexual (Komedie)

Mooie film die een duidelijk beeld schetst van twee succesvolle vrouwen die relaties zat zijn en enkel op zoek zijn naar seks. Ze ontmoeten 2 mannen in een bar en besluiten na een wilde nacht hen in ruil voor een seksuele relatie te laten kamperen in hun tuin en hun van eten te voorzien.
Ik vond de film niet langdradig of saai, alleen vond ik het einde er wel heel dik bovenop liggen. Maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

IMDB: 6.4
Ik zelf: 7,5

Step Brothers (Komedie)

Grappige film die gaat over twee volwassen kerels die allebei nog bij hun ouders wonen. Dit verandert als hun ouders (de single moeder van de een en de single vader van de ander) elkaar ontmoeten en later met elkaar trouwen. Deze mannen worden halfbroers en hun makkelijke leventjes komen nu zwaar onder vuur te staan.

Hier en daar vond ik de film wat over the top en soms ook wat kinderachtig. Ik heb me er overigens wel mee vermaakt.

IMDB: 6.8
Ik zelf: 6,5
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_66207074
Nick and Norah's Infinite Playlist

Wat een gezellige film. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben dol op dit soort films. Er zit schattigheid in, humor, herkenbaarheid, leuke muziek en het is soms retevoorspelbaar, maar dat deert niet. Inderdaad, hij (Michael Cera) speelt ook in Juno, deze keer is zijn broekje iéts langer
Nu even serieus. Het verhaal is in feite redelijk simpel, en zonder alle details had je het kunnen verwarren met een high school romantische comedy, buiten het feit dat er praktisch geen school in voor komt. Jongen is gedumpt, ander meisje toevallig maar toch nee toch niet ja toch wel. Maar het spel, de auto, het busje. de muziek, de acteurs, de kleding, de dialogen, maken het bijna net zo leuk als Juno. Iets minder toegankelijk, maar goed vermakelijk.
Eén minpuntje, het hoofd van de hoofrolspeelster (Kat Dennings, verder in het geheel niet lelijk overigens) is bijna twee keer zo groot als dat van Michael Cera. Bleef ik me maar over verbazen.

Een 8,5. Dit is IMDB het overigens niet met me eens, die geeft hem een 6,9.
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:29:01 #14
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_66207149
Ik heb gister eindelijk Shawshank Redemption gezien, 15 jaar na release. Vette film!!
pi_66207188
You don't mess with the Zohan.

Hele leuke film
pi_66209334
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
2007, Andrew Dominik

Ongelofelijk mooi geschoten Western, die in feite dat niet eens is maar meer een karakterportret in een Western jasje. Geweldig acteerwerk, prachtige muziek en adembenemende plaatjes maken dit tot een modern meesterwerkje.

Slumdog Millionaire
2008, Danny Boyle

Ja hij is wat onrealistisch op bepaalde momenten maar wat boeit dat al krijg je zo'n fantastische, energieke film voorgeschoteld. De film blijft met een denderende vaart doorrazen met een mooie mix van avontuur, drama, romantiek aangevuld met een typische Danny Boyle saus.

Hoe flikt die Boyle het toch om met iedere film toch weer een ander genre te kiezen en bijna elke keer weer grandioos te slagen.
pi_66213201
Ik vond Doubt echt bijzonder goed, maar echt grijpen deed de film me niet. Jammer, want alle andere Oscar genomineerden deden dat eigenlijk wel.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:44:13 #18
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_66214276

Leuke film met die Mitchum.
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 21:50:21 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_66214562
Friday the 13th Part VII: The New Blood
Vanavond gekeken.

Een aantal tieners zit weer in een huisje aan Crystal Lake en ze worden een voor een vermoord.

Een meisje is daar met haar moeder en een dokter omdat een aantal jaar geleden haar vader in het meer verdronk, het meisje heeft psychokinetische krachten. Zij is degene die Jason op het eind verslaat.

De film volgt het bekende stramien: iedereen wordt vermoord, vooral als ze seks hebben, je denkt een paar keer dat Jason dood is, maar dat is natuurlijk niet zo en hij wordt op het laatst verslagen, ditmaal door het meisje met de psycho krachten.

Ik snap niet dat ik dit ooit eng vond, het is helemaal niet eng en wat wordt er slecht geacteerd Er zaten wel een paar aardige dingen in, vooral op het eind als Jason in de fik wordt gestoken bijvoorbeeld.

Toch wel grappig om te kijken, soort van jeugdsentiment, deze was uit 1988. Ik heb er nog eentje liggen die ga in het weekend te kijken. Ik ben wel benieuwd naar de remake, die heb ik nog niet kunnen bekijken helaas.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_66220161
De Indringer

Een Vlaamse film die mij bleef boeien tot het eind. Goede acteerprestaties en een heel mooie omgeving. Tot het eind heb ik me afgevraagd hoe het nu eigenlijk in elkaar zat.

Gebaseerd op ware gebeurtenissen.
#geen
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:57:09 #21
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66220371
Gisteren in de bios gezien:

Gomorra
Een film die al berucht was voordat ie uitkwam: de schrijver van het boek waar de film op is gebaseerd moest na verschijning van het boek onderduiken uit vrees voor de maffia. Na het zien van de film snap je waarom. Het zijn niet de meest vriendelijke figuren, die mafffiosi.

We krijgen door middel van 5 verschillende verhalen een inkijkje in de Napolitaanse samenleving en we zien dat de maffia tot in elke laag van de bevolking is door gedrongen. En dat proberen ze zo te houden, uiteraard met het nodige geweld. De film is dan ook ontzettend hard en rauw van toon, soms wellicht wat té. Verwacht niets van de glamour maffia wereld die je ziet in bijvoorbeeld The Sopranos en The Godfather, Gomorra toont de echte rauwheid van de Napolitaanse achterstandswijk.
Het acteerwerk van de veelal amateur cast is erg goed en zorgt, samen met het ontbreken van een soundtrack, voor een gevoel van authenticiteit.

Het is jammer dat het zo lang duurt voordat de film op gang komt en dat het tempo in die fase erg traag is. Hierdoor kun je redelijk moeilijk in de film komen. De laatste scene van de film is dan wel weer ontzettend sterk, en ontzettend grof.
Maar toch blijf je met een overwegend gevoel achter dat er meer in had gezeten.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Vandaag:
Gran Torino
Niet veel regisseurs brengen binnen een half jaar 2 films uit, en als het al gebeurt dan zijn het zelden 2 van zulke geweldige films als de films die de 79-jarige levende legende Clint Eastwood nu uitbrengt. Was er een paar maanden nog het briljante Changeling, nu komt Eastwood met z`n volgende pareltje: Gran Torino.

Het verhaal draait om de gepensioneerde Walt Kowalski (gespeeld door Eastwood zelf), een verbitterde man die in alles getekend is door het leven. Hij heeft net z`n vrouw verloren en probeert er nu het beste van te maken. Hij woont in een buurt waar veel Koreanen wonen, en laat hij nou net daar een hekel aan hebben.
Wanneer hij bij een gevecht in het midden van de nacht z`n buurjongen redt, is hij opeens de held van de hele buurt. Van de mensen waar hij eigenlijk niets te maken mee wilt hebben...

Net zoals bij Changeling het geval was, is het ook hier visueel gezien weer niet vernieuwend. Maar het zit opnieuw zo ontzettend goed in elkaar. Het verhaal is mooi, gevoelig en goed uitgewerkt. Eastwood maakt van Kowalski een prachtig personage, een man die zichtbaar veel heeft meegemaakt en het liefst gewoon van z`n rust wilt genieten. Hij kan tegen alles en iedereen zeuren, maar nergens wordt dit irritant of overdreven. De transformatie die hij doormaakt wordt prachtig neer gezet, op een gegeven moment zie je `m zelfs genieten. Iets dat je aan het begin van de film niet voor mogelijk had gehouden.

Eastwood heeft gezegd dat dit z`n laatste rol als acteur zou zijn. Je kunt het personage dan ook zien als een soort van samenkomst van een deel van z`n vorige personages. Je ziet "Dirty" Harry Callahan al in zo`n typische Amerikaanse suburb wonen, proberen te genieten van de tijd die hem nog rest.

Het is knap hoe Eastwood een film heeft gemaakt die op het eerste gezicht er eigenlijk heel simpel uit ziet en tamelijk voorspelbaar is maar toch zo weet te imponeren.
De levende legende levert met Gran Torino opnieuw een briljante film af. Hopelijk is het niet z`n laatste.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Milk
Harvey Milk, de eerste openlijk homosexuele man die in de VS een hoge publieke functie vervulde. Dat moest ie met z`n leven bekopen.
Na de met een Oscar bekroonde documentaire "The times of Harvey Milk" is er nu Gus van Sant`s nieuwste film, waarin Sean Penn de rol van Milk op zich pakt.
Dat doet ie op bijna onnavolgbare wijze. Iedere seconde dat ie in beeld is, is ie fantastisch. De scenes waarin hij een speech houdt voor het publiek (en vooral de scene waarin het lijkt alsof je er zelf tussen staat) bezorgen je kippenvel, geweldig.
Het verhaal is goed en schokkend tegelijk. De gedachte dat dit echt gebeurd is, dat er mensen die zo denken als Senator Briggs is echt afschuwelijk.
De combinatie van film beelden, beelden uit de eerder genoemde documentaire en echte beelden van journaals is een goedwerkende combinatie.
Van Sant geeft ons een prachtige biopic met een geweldige Sean Penn.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_66220655
Wauw Timo wat schrijf jij mooie recensies, helaas ben ik daar totaal niet goed in
#geen
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:13:09 #23
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66220901
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:05 schreef DuchessX het volgende:
Wauw Timo wat schrijf jij mooie recensies, helaas ben ik daar totaal niet goed in
dank je
Trying to do my best, I guess
pi_66228341
Frozer RIver
Mooie film over twee vrouwen die alles doen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen en voor hun gezin te kunnen zorgen. De film doet behoorlijk "Arty farty" aan. Geen snelle scenes, ontploffingen of iets van dat alles maar een mooi verteld verhaal dat echt overkomt. Ook het einde komt realistisch over en past daarmee goed bij de rest van de film.
Als je een beetje into dit soort films bent is het een hele goede.
Cijfer 7+ / 10
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_66230241
Boy A

Jongen vermoord als 10-jarige een meisje, hij wordt veroordeeld tot gevangenisstraf en komt na zoveel jaar weer vrij. Als 24-jarige probeert hij onder de schuilnaam "Jack Burridge" weer terug in de maatschappij te komen, alles gaat hem voor de wind totdat hij met een heldendaad opnieuw weer met zijn gezicht in de krant komt.

Vooraf wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik nu precies moest verwachten maar het viel me allemaal ontzettend mee. Vond het een mooie film en het verhaal werd leuk verteld door continue over te schakelen tussen het heden en verleden.

Cijfer: 7,5
pi_66235693
The Wrestler Darren Aronofsky, 2008
Na Requiem for a Dream en The Fountain levert Darren Aronofsky met The Wrestler wederom een topfilm af, al is het dit keer een vrij doorsnee verhaal in tegenstelling tot de twee eerder genoemde titels (en PI, die ik persoonlijk zelf wat minder vond). Mickey Rourke is al helemaal de hemel in geprezen voor zijn rol, maar dat is mijn ogen ook volledig terecht! De pijn valt van zijn gezicht af te lezen en ik denk dat er geen ander acteur was geweest die de rol beter neer had kunnen zetten. Ook de bijrollen worden, met name door Marisa Tomei en Evan Rachel Wood, prima neergezet. Al dit acteergeweld doet je het misschien wat simpele (cliche) ogende verhaaltje vergeten. Toch is het verhaal in naar mijn mening wat minder oppervlakkig dan dat het op eerste gezicht lijkt. De personages worden goed uitgediept, ook de bijrollen. De soundtrack is eveneens sterk, veel lekker knallende nummers van onder andere AC/DC en Guns n' Roses. De laatste scene is briljant en indrukwekkend en typisch Aronofsky. Tot nu toe de beste film van dit jaar en laat die Oscar voor Rourke maar komen! 8.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Hulkio op 19-02-2009 14:49:29 ]
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:57:00 #27
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66245528
Akira
Tsja... Op een gegeven moment dacht ik het hele verhaal wel te snappen, maar aan het eind bleef ik alsnog met een gevoel achter van 'wat raaaarrr!'. Niet helemaal de anime-topper waarop ik hoopte, maar het visuele spektakel kon me wel boeien. Cijfer: 7

Invasion of the Body Snatchers (1956)
Het origineel van het bekende verhaal, waar aardlingen overgenomen worden door... aliens . Deze SF-film heeft nauwelijks special effects en het moet het daar gek genoeg ook niet van hebben, het is veel meer een psychologische thriller, die best wel aan weet te slaan. Het idee dat de mensen in je omgeving hetzelfde eruit zien, klinken en ruiken, maar toch vervangen zijn, is een simpel maar angstaanjagend sterk concept, dat later vele malen (en ook slechter) gekopieerd zou worden.
Het was niet overal logisch qua plotontwikkelingen of sterk qua acteerwerk, maar vermakelijk is dit zeker. Cijfer: 7

Maciste contro I Cacciatori di Teste (Colossus and the Headhunters)
Deze Italiaanse zwaard-en-sandaal-film is niet verheffend en ook nog bijzonder matig uitgevoerd, ondanks de hoop figuranten. Bij een film dat zich rond de jaartelling moet afspelen, verwacht je niet getrakteerd te worden op modieuze jaren '60-badpakken, die veelvuldig het beeld doorwandelen. De veelvuldige vechtscenes zien er ook totaal niet uit en gaan vervelen op den duur. Anyway, dit is duidelijk één van mijn minder favoriete bad-movie-categorieën.
Ohja, 1 punt aftrek voor misleidende titel! De hoofdpersoon is helemaal niet zo colossaal en het enige waarmee je hem met de Colossus kunt vergelijken is het emotieloze acteerwerk. Cijfer: 2
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:42:31 #28
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66249536
Gigi
Heerlijke musical die alles bevat wat een musical zo goed maakt: hele sterke liedjes met goede en slimme teksten, excentrieke personages, humor en wat drama. Daarnaast zijn de locaties waar de film is opgenomen mooi en zien de kostuums er prachtig uit.
Om het plaatje compleet te maken is Leslie Caron in de hoofdrol perfect gecast en verovert ze zonder veel moeite het hart van de kijker. Als je haar zo ziet is het trouwens ook niet moeilijk voor te stellen dat Audrey Hepburn deze rol in de broadway versie heeft gespeeld.
Ik heb geweldig genoten. Ben benieuwd of de rest van Minelli`s musicals net zo goed en genietbaar zijn.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  Moderator vrijdag 20 februari 2009 @ 16:49:44 #29
9859 crew  Karina
Woman
pi_66283100
Jason Goes to Hell: The Final Friday
Vreemde Vrijdag de 13e, je ziet Jason alleen helemaal in het begin en op het eind. Tussendoor "springt" hij van het ene lichaam naar het andere en vermoordt iedereen.

Uiteindelijk wordt hij vermoordt door de dochter van zijn zus met een speciale dolk.

Ik vond het niet zo geslaagd en ook helemaal niet eng of spannend.
niet zo tof doen
pi_66285349

Leuke film over een grappige lerares in Londen en de dingen die ze meemaakt.

imdb linkje
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:33:10 #31
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66290877
Gisteren in de sneak:

Traitor
Een standaard "dat hebben we wel al vaker gezien" actie film over een groep terroristen die over de hele wereld aanslagen pleegt.
Don Cheadle is goed in de hoofdrol van de terrorist en Guy Pearce is altijd goed als FBI agent maar het verhaaltje brengt niets nieuws. We hebben het al eerder (en ook al beter) gezien.
Niet slecht dus, maar ook niets wereldschokkends. Kijkt lekker weg.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_66308836
Slumdog Millionaire

Al vaak in dit topic voorgekomen maar ik heb hem eindelijk gezien.
Ik vond het een mooie film en het verhaal zat goed in elkaar, de muziek vond ik ook goed.

Een 8,5 van mij
pi_66308890
Final Destination 2

Ja ik had de tweede FD film nog niet gezien, 1 en 3 overigens wel.
Deze film stelde mij niet teleur, goede film net als de hele reeks, het hele verhaal was ook gewoon onvoorspelbaar.
Laat ze maar snel een vierde film van deze reeks maken

Cijfer; 8/10
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66313725
Smart People Noam Murro, 2008
"Van de makers van Sideways", dat schept verwachtingen. Sideways was namelijk een heerlijke film, helaas is Smart People een stuk minder. De film is vrij saai en dat komt met name door de personages, je krijgt de neiging om ze eigenlijk allemaal een schop onder de kont te geven. De acteurs zelf leveren op zich wel degelijk acteerwerk af, met name Thomas Haden Church. Verder ontbrak het nog al aan humor, af en toe een glimlach maar veel verder kwam ik niet. 6.5

Somers Town Shane Meadows, 2008
Na Dead Man's Shoes en This Is England is dit wederom een prima film van Shane Meadows, net als in This Is England zien we de jonge Thomas Turgoose een super prestatie leveren, wat kan dat kleine mannetje acteren zeg! Ook dit is een film over de onderkant van de Britse maatschappij om dit extra te benadrukken kiest Meadows voor een sombere manier van filmen en is de film in het zwart-wit geschoten. Naast Turgoose weten de andere acteurs ook te overtuigen en beschikt de film over een prima soundtrack. Helaas vond ik het einde persoonlijk wat minder, vond het niet echt bij de rest passen. 7.4
pi_66315781
Los Cronocrímenes (Timecrime alt. titel)

Een Spaans/Catalaanse film over een man die in een machine terechtkomt waardoor hij in de tijd reist.
Heel leuk in elkaar gezet en naarmate de film vordert wordt het e.e.a. steeds duidelijker
Het genre is SF/Thriller, maar het is geen echt enge film. Wel heel vermakelijk!
#geen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:19:55 #36
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66316681
Sex Drive (2008, VS, Sean Anders)
Ik had op basis van de goede kritieken hier en hoge imdb-cijfer een ouderwets leuke tienerkomedie verwacht. Maar hij viel mij ontzettend tegen.
Neem nou één van de eerste scenes van de film. Onze protagonist heeft een natte droom gehad en gooit daarom zo zijn vieze onderbroek vanuit zijn bed richting de wasmand. Terwijl hij halfnaakt in bed ligt, komt net de stoere oudere bullenbak broer binnelopen, die hem in 20 synoniemen voor homo uitscheldt. Misschien dat er mensen zijn, die dat grappig vinden. Ik iig niet. Daarna komen ook nog eens zijn ouders binnen om huwelijk aan te kondigen. Onze protagonist kan nog steeds niet uit bed komen om hun te feliciteren, omdat hij nog steeds geen onderbroek aan heeft. Een soortgelijke scene in American Pie was grappig, omdat het daar herkenbaar en realistisch was. Dat je ouders 's ochtends binnenkomen om zulk groot nieuws even te melden is echter zo ver gezocht, dat het niet meer grappig is.
Gelukkig maakt het karakter van Lance en een paar leuke bijrollen van o.a. Seth Green als Amish de film nog enigszins dragelijk.
Ik zag de unrated versie, wat betekent dat er af en toe zonder enige reden een naakte dame door het beeld wandelt. Wat leuk is waarschijnlijk voor de 13-jarigen onder ons.
cijfer: 5

Il Deserto rosso (The Red Desert) (1964, It, Michelangelo Antonioni)
Interessant hoe een film soms intrigerend en dan weer slaapverwekkend kan zijn. Intrigerend doordat het Antonioni's eerste kleurenfilm is en hoofdrolspelers Monica Vittie en Richard Harris constant mijn aandacht vast hielden. Slaapverwekkend omdat er zoals meestal bij Antonioni weinig sprake is van verhaal en ik verder ook geen diepere laag eruit kon halen.
cijfer: 7

Yes Man (2008, VS, Peyton Reed)
De nieuwste komedie met Jim Carrey. Vooraf was ik een beetje bevreesd dat het een ouderwetse gekke bekken trek-show van Carrey zou worden. Gelukkig is het dat het niet geworden. De film wordt nooit echt hilarisch. Maar doordat Carl overal ja op moet zeggen en dat allemaal positieve gevolgen heeft, heeft de film een heerlijk goed gevoel.
Jim Carrey en Zooey Deschanel vormen (ondanks het leeftijdsverschil) een heel leuk koppel. Gelukkig komt de onvermijdelijke dip en het te overwinnen obstakel in hun relatie pas heel laat in de film, waardoor we zolang mogelijk kunnen genieten van alle leuke dingen die Carl doet.
cijfer: 7

Vals Im Bashir (Waltz with Bashir) (2008, Isr, Ari Folman)
Zelden paste vorm en inhoud beter bij elkaar dan in deze film. Om deze documentaire een animatie-film te maken is een uitstekende keuze geweest, omdat op deze manier de nachtmerries en herinneringen van de personages op een overtuigende manier kunnen worden weer gegeven.
Maar de film is meer dan een documentaire, we kijken hier naar een persoonlijke therapie van iemand. Iemand, die deze film gebruikt om zijn eigen geheugen op te frissen en met zichzelf in het reine te komen. Heel veel persoonlijker wordt het niet.
Dit en het afgrijselijke einde (wat wij als kijker natuurlijk wel al weten, maar toch nog inslaat als een bom) zorgt ervoor dat het een ontzettend ontroerend en aangrijpende film is. Dit ook mede dankzij Max Richter's prachtige muziek.
cijfer: 9.5

Frost/Nixon (2008, VS, Ron Howard)
Aangezien het eerst een theaterstuk was, is dit echt een acteursfilm. Sheen is heel overtuigend als de playboy interviewer, die overtuigd blijft van zijn eigen kunnen, terwijl iedereen denkt dat hij teveel hooi op zijn vork heeft genomen. Wat later ook zal blijken.
Langella doet Hopkins al snel vergeten. Hij weet Nixon zelfs zo menselijk te maken, dat ik op het einde medelijden met hem kreeg.
Verder heeft de film goede bijrollen van Sam Rockwell, Kevin Bacon en Oliver Platt.
Het is wonderbaarlijk hoe spannend de film een stel interviews kan maken. Niet meer sinds the West Wing was politieke "fictie" zo spannend.
Grootste minpunt vond ik de nep-documentaire interviews van mensen, die terugkijken op alles. Imo een overbodige gimmick.
cijfer: 8

The Long Goodbye (1973, VS, Robert Altman)
Coole neo-noir van Altman met Elliott Gould in de hoofdrol. Altman speelt leuk met de regels van het genre. Hij plaatst Marlowe, een jaren '50 karakter in een jaren '70 maatschappij, waardoor diens normen en waarden op de proef worden gesteld.
Het valt op dat de film bijna geen geweld en pistolen bevat. Wat die paar scenes met geweld wel extra impact geeft.
cijfer: 7.5
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:16:37 #37
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66318184
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:27 schreef Darkzell het volgende:
Boy A
[ afbeelding ]
Jongen vermoord als 10-jarige een meisje, hij wordt veroordeeld tot gevangenisstraf en komt na zoveel jaar weer vrij. Als 24-jarige probeert hij onder de schuilnaam "Jack Burridge" weer terug in de maatschappij te komen, alles gaat hem voor de wind totdat hij met een heldendaad opnieuw weer met zijn gezicht in de krant komt.

Vooraf wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik nu precies moest verwachten maar het viel me allemaal ontzettend mee. Vond het een mooie film en het verhaal werd leuk verteld door continue over te schakelen tussen het heden en verleden.

Cijfer: 7,5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door scanman01 op 21-02-2009 17:27:58 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:25:56 #38
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66318489

Ghost town (2008)
Voor wie de tv serie kent: het is een soort grappige 'Ghost whisperer'.
Ik kende Ricky Gervais niet echt, maar hij schijnt in eigen land vrij beroemd te zijn. Hier speelt hij Pincus, een tandarts en een ontzettende eikel is. Echt zo iemand die de lift niet voor je open houdt omdat hij liever alleen in de left staat. En zijn hoogtepunt is als hij watten in de mond van zijn patienten kan stoppen, zodat ze hem tenminste niet meer aan zijn kop kunnen zeuren.
Tijdens een simpele operatie gaat er echter iets mis. Later blijkt dat hij 7 minuten dood is geweest en vanaf dat moment geesten kan zien. En daar zit hij ab-so-luut niet op te wachten. Weer veel gezeik aan zijn kop, vooral van Frank (Greg Kinnaer). Frank is al een jaar dood, maar is nog niet 'overgestoken' omdat hij nog iets met zijn vrouw niet heeft afgehandeld. En Pincus moet dat natuurlijk in orde gaan helpen.
De enorme droge humor van Gervais maakt deze film zeer de moeite waard. Hoe hij moeilijk loopt te doen in het ziekenhuis over de vragenlijst en zijn privacy is prachtig... en zo kan ik nog een flink aantal scenes opnoemen die memorabel zijn. Ik ben wel Gervais fan geworden. Oh ja... de ex van David Duchovny, Tea Leoni, speelt de vrouwelijke hoofdrol.

Cijfer: 7.5
  Moderator zaterdag 21 februari 2009 @ 17:46:23 #39
9859 crew  Karina
Woman
pi_66319016
Chi bi xia: Jue zhan tian xia (Red Cliff 2)
Vervolg op Red Cliff 1 (uiteraard).

Dit keer gaan wordt toegewerkt naar de slag op zee. Het kleine Zuidelijke leger tegen het grote Noordelijke leger.

Weer heel veel mooie beelden en slimme tactieken. Bijvoorbeeld: op een gegeven moment zijn er pijlen tekort. De adviseur van het leger bedenkt een plan: er is mist op komst, hij stuurt een aantal schepen, bedekt met stro, richting de vijand, alsof er een aanval komt. De vijand ziet niets door de mist en begint aan te vallen en pijlen te schieten, deze komen terecht in de schepen en voila: het Zuidelijke leger heeft weer pijlen genoeg.

De prinses speelt ook in deze film weer een heldenrol, ze verkleedt zich als man en infiltreert in het vijandelijke leger en verzamelt zo belangrijke informatie over de vijand.

Ook de keizerin helpt dit keer, ze gaat naar de vijandelijke generaal Cao Cao en leidt hem af zodat hij wacht met de aanval, dit om te zorgen dat in de tussentijd de wind is gedraaid en het Zuidelijke leger deze wind in haar voordeel kan gebruiken, haar list lukt.

Op het eind van de film dan de spectaculaire zeeslag, de daaropvolgende gevechten en het drama van de vele slachtoffers, wat tot de conculsie leidt dat er geen winaar is. Echt heel mooi gefilmd.

Deze film moet echt een vermogen hebben gekost om te maken. Wat ik vreemd vind is dat er volgens mij voor deze film in Nederland heel weinig reclame wordt gemaakt, ik heb nog nergens een aankondiging of iets dergelijks gezien, ook van deel I niet trouwens.

Aanrader, ook als je deel 1 niet hebt gezien.
niet zo tof doen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:49:53 #40
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_66319088
XIII

De eerste vrouwelijke Amerikaanse presidente, Sally Sheridan, is doodgeschoten door een sluipschutter tijdens haar toespraak op Veterans Day. Haar moordenaar kan ternauwernood levend ontsnappen met de nationale veiligheid op zijn hielen... of zo lijkt het toch. Drie maanden later ontdekken een paar ouderen het lichaam van een gewonde aangespoelde man op het strand. De jonge man kan zich niet het minste herinneren over zijn identiteit. De enige aanwijzing is een tatoeage in zijn hals, XIII. Ondertussen is in het Witte Huis, de 'Government Intelligence' nog steeds op zoek naar de presidentiële moordenaar. Met verkiezingen die er binnen enkele weken aankomen, zou een arrestatie zeker de stembusuitslag kunnen beïnvloeden in het voordeel van de huidige regering. Uren nadat XIII geïdentificeerd is door de geheime inlichtingendienst, zwermen Special Op's-troepen uit over de woning van het koppel dat gelegen is op Cape Fear. Op de vlucht, draaiende op adrenaline en instinct, schakelt XIII de soldaten een voor een uit. XIII begint zijn herinneringen stukje voor stukje bij elkaar te rapen en tracht zo de puzzel te ontrafelen. Als hij toch gevangen genomen wordt, verneemt hij dat hij een gestolen identiteit gekregen had en undercover geplaatst was om een troep van samenzweerders op het hoogste niveau te ontmaskeren, die dreigden met het omverwerpen van de regering.

Aktiefilm die ook direct vanaf het begin aktie laat zien.
Hij deed me denken aan the Bourne Identity.
Hele goede film

[ Bericht 33% gewijzigd door mazaru op 21-02-2009 22:29:58 ]
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:44:42 #41
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66320325
Deeplinken van moviemeter kan niet.
pi_66320701
Yes Man
Mooi gegeven, maar teveel kleuterhumor en verder irritant voorspelbaar.
een 4
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:30:40 #43
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66323462
Slumdog Millionaire (2008)
Wow! wat een energieke spannende romantische film. Wat een magnifieke cinetomagrafie van India.
Mengeling van Holly-en Bollywood.

Een sloppenwijk jongen Jamal doet mee aan Weekend millionaire. Tot spijt van het programmaleiding komt hij tot de laatste vraag. Half India zit gekluisterd aan de buis. Voor de laatste vraag moet hij de volgende dag terugkomen. Maar na afloop programma wordt hij ontvoerd en ernstig ondervraagd. Aan de hand van terugblikken zien we het leven van Jamal, waarom hij de moeilijke vragen weet.

Cijfer 9 / imdb 8.7

Gran Torino (2008)
Mèn wat is Clint Eastwood een goed acteur en regisseur.

Walt Kowalski (Eastwood) een Korea-veteraan krijgt nieuwe Aziatische buren. Het is een verschrikkelijk norse man en vloekt en tiert constant. Als hij dan de zoon van de buren redt van de clan waar hun neef zich inbevindt wordt hij bedankt. Ondanks dat hij afkeer heeft zie je de norse Walt veranderen in een verzorgende man ondanks dat hij de buren uitmaakt voor spleetogen. Z'n sterke karakter rol ontwikkeling heb ik niet in tijden gezien.

cijfer 9 / imdb 8.4

Changeling
Wederom een zeer sterke film van de hand van Clint Eastwood.
Christine Collins (Jolie) is een alleenstaande vrouw waarbij haar zoon kwijt is. Weken later komt de politie dat ze haar zoon hebben gevonden. Maar het is haar zoon geheel niet. Onder druk van de politie moet ze het toch opnemen. Ze maakt er werk van maar ze wordt weggezet als psychotisch.

Cijfer 8.5 / imdb 8.1

Still Waiting..(2009)
Zeer zeer zeer trieste vervolg op het dolkomisch restaurantfilm Waiting.
Niet grappig. Geen smerige voedselgrappen.

cijfer 3.5 / imdb 5.1

Nuremberg (2000)
De verfilming van de verwerpelijke Nazi-berechting bij het Nuremberg Trial. Göring (Brian Cox) bespeelt de rechtzaal dat zal dan wel enigszins op waarheid berusten.

cijfer 6 / imdb 7.2

Good Dick (2008)
Een apatische griet huurt elke dag een stel ranzige pornobanden uit de videotheek. De theekmedewerker gaat haar stalken en probeert bij haar binnen te komen. Hij stelt voor om samen de films te bekijken. Om vervolgens een stap verder te gaan oppert hij dat hij bij haar in bed mag slapen als hij een grotere pik heeft dan de pornoster. En ja wel hoor...:o

cijfer 6 / 6.4

Dirty Harry 2: Magnum Force (1973)
Heerlijk dat geweld van Harry (Clint) als hoe hij de zaken oplost.

cijfer 7 / imdb 7.0

Dirty Harry 3: The Enforcer (1976)
Heerlijk dat geweld van Harry (Clint) als hij zaken oplost. Altijd het nors kijken.

cijfer 7 / imdb 6.6

Dirty Harry 4 : Sudden Impact (1983)
Een verkrachte vrouw gaat 10 jaar later de daders opzoeken en vermoord ze een voor een.
Harry is de boel op het spoor tegen alle zin van de corps.

cijfer 7 / imdb 6.4

Dirty Harry 5: Dead Pool (1988)
Peter Swan (Liam Neeson) maakt een horror film. Als running gag hebben ze een lijst van celeberties die als eerste dood gaan. Callahan (Clint) staat ook op de lijst. Samen met een newsreporter gaat hij op onderzoek.

cijfer 6.5 imdb 5.9

Play Misty for me (1971)
Regiseur debut van Clint Eastwood.

Een radio-DJ (Eastwood) wordt elke dag opgebeld door een fan. Als ze een keer een afspraak weet te regelen, gaat ze hem vervolgens ziekelijk stalken. Zo excessief gestalk heb ik niet eerder gezien. Wat een rol van Jessica Walter

Als regisseur weet Clint toch altijd wel een strak regiem vast te houden. Zijn films zijn altijd onderhoudend.

cijfer 7 / imdb 7.0

The Lodger (2008)
Een Jack the Ripper copycat.

cijfer 5 / imdb 5.7

What Dreams May Come (1998)
Robin Williams raakt zijn kinderen kwijt en sterft zelf ook. In de hemel leeft hij in het schilderij van zijn vrouw. Wel cool effect dat rond rennen in het schilderij.

cijfer 6.5 / 6.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 22-02-2009 01:16:32 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:57:42 #44
52357 Lambiekje
pi_66324310
Yes Man (2008)
Beest komische film waarbij Jim Carrey op alles ja moet zeggen. toch een soort van Liar Liar.
Het kan best een enerverende ervaring worden als je eens buiten je eigen dagelijkse sleur stapt.

cijfer 6.5 / imdb 7.3

Flash of Genius (2008)
Het waar gebeurde verhaal van een man die de interimruitenwisser heeft uitgevonden. En vervolgens Ford aanklaagt nadat ze zijn uitvinding afkeuren maar vervolgens wel produceren. Een memorabele gevecht tegen een multinational. Hij voert zijn eigen pleidooi. Victorie.

cijfer 7.5 / imdb 6.9

Sex Drive (2008)
Uitermate grappige sex comedie. Gozer heeft een internet-date en rijdt stad en land af.
Die amish-vent is briljant.

cijfer 7 / imdb 7.0

Frozen River (2008)
Waarom dit een oscar-waardige vrouwelijke hoofdrol is is mij compleet onduidelijk. Ronduit slecht vind ik het.

Bij de grens met Canada gaat een alleenstaande vrouw samen met een Indiaanse Mohawk Chinezen de grens overzetten middels de bevroren rivier.

Saai en utierst voorspelbaar troep.

cijfer 4.5 / imdb 7.4

Pulse (2006)
Verderf en moordpartijen via de WiFi.

cijfer 4 / imdb 4.4

Always (1989)
Waarschijnlijk de meest onbekende Spielberg film.

Bosbrandblusteam verliest een van hun meest geweldige piloten. Hij (Richard Dreyfuss) krijgt de kans om zijn vrouw (Holly Hunter) te volgen en een nieuweling te begeleiden als engel. John Goodman is een vriend van beide. Het is dus een romantische drama met bosbrand afwisselingen.

cijfer 6 / 6.1

Invincble (2006)
Geweldig hoor zo'n rugby film.

cijfer 6 / imdb 7.1

The Escapist (2008)
Brian Cox is een levenslang gevangene, hij krijgt de lezen dat zijn dochter op sterven ligt. Hij is vast beraden om te ontsnappen samen met een stel andere inmates.

cijfer 7 / imdb 7.0

Body of Lies (2008)
Standaard filmpje. DiCaprio is een onderhandelaar in het midden oosten.

cijfer 6 / imdb 7.5

Mamma Mia! (2008)
Oech wat een kwelling.

Die troel was geheel nooit van plan te trouwen. En allejezus wat tenenkrommend als James Bond gaat zingen.

Niet dat ABBA nu muziek slecht is. Men kan veel zeggen maar hun muziek is gewoon niet slecht.

Cijfer 5 / 6.7

Journey to the Center of the Earth (2008)
Brandon Fraser is toch wel met kop en schouders de slechtste acteur die Hollywood ooit gekend heeft.

Samen met zijn neefje gaat Prof. Trevor Anderson (Fraser) op zoek naar de Jules Verne's center of the Earth in IJsland. Samen met een IJslandse gaan ze op avontuur.

De achtbaan rit was wel oke en die val in de krater van een 20 minuten. Maar voor de rest.

cijfer 4.5 / imdb 6.0

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 22-02-2009 01:13:19 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:15:06 #45
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66324823
terug van je ban, Lambiekje?
pi_66325997
Lonesome Jim Steve Buscemi, 2005
Wederom een overtuigende rol van Casey Affleck in deze film waar Steve Buscemi achter de camera stond. Op zich een goede combinatie van humor en drama, maar het blijft allemaal een beetje oppervlakkig en de film heeft moeite om te blijven boeien. Liv Tyler is in deze film eens een keer niet een storende factor en er is een leuke bijrol van Mark Boone Junior als Evil. 7.0
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:30:37 #47
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_66326898
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:44 schreef scanman01 het volgende:
Deeplinken van moviemeter kan niet.
Ik heb hem veranderd
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:34:32 #48
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66328612
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:57 schreef Lambiekje het volgende:
Sex Drive (2008)
Uitermate grappige sex comedie. Gozer heeft een internet-date en rijdt stad en land af.
Die amish-vent is briljant.

cijfer 7 / imdb 7.0
Dat begrijp ik dan nooit zo goed. Je schrijft 'uitermate grappige sexkomedie' en geeft de film vervolgens slechts een zeventje. Bij 'uitermate grappig' zit ik toch eerder aan een 9 ofzo te denken. Of vind je dat dit soort films nooit een 9 zou mogen krijgen?
  zondag 22 februari 2009 @ 00:56:40 #49
52357 Lambiekje
pi_66330607
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:34 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dan nooit zo goed. Je schrijft 'uitermate grappige sexkomedie' en geeft de film vervolgens slechts een zeventje. Bij 'uitermate grappig' zit ik toch eerder aan een 9 ofzo te denken. Of vind je dat dit soort films nooit een 9 zou mogen krijgen?
Niets kan tippen aan Groundhog Day

Nee maar platvloerse humorfilms missen toch altijd wel karakter ontwikkeling. Of cinematographische oogstrelingen.
  zondag 22 februari 2009 @ 01:05:14 #50
52357 Lambiekje
pi_66330799
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
terug van je ban, Lambiekje?
Kennelijk ben ik dus wel gemist op het ganze forum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')