abonnement Unibet Coolblue
pi_61225126
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDB-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXVII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXVI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIV
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXIII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXII
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CXI
Welke film heb jij pas/vandaag gezien? Deel CX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel C (100!!!)
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?
pi_61225193
omdat ik em niet zag.
vanmiddag:
Nim's Island
gezien...

nederlandse vertalingen
alssie engels was geweest had ik er zeker met meer plezier naar gekeken, vond verhaal enzo helemaal niet zo slecht en best leuk geacteerd alleen die stemmen
6,5 vanwege de NL stemmen, anders 7
pi_61226008
The Genius Club (2006) heb ik vannacht gekeken.

Ik snap niet dat hij op IMDB maar een 5.7 krijgt. Misschien omdat er geen ontzettend bekende acteurs in zitten, maar ik vond het een goede film. Hij duurde wel lang, na anderhalfuur had ik zoiets van, schiet nou eens op, maar het is een leuke conspiracy film. Op een gegeven moment begin je er ook in te geloven. Een hoop mensen die niet echt conspiracy theorieen kennen zullen opkijken van deze film denk ik, en er zit denk ik ook wel een kern van waarheid in.
De film behield op zich ook wel z'n vaart, het is een film van 2 uur die zich maar op 2 locaties in hetzelfde gebouw afspeelt, en vaak krijg je hierdoor een wat slappe/langzame film. Maar dat was hier niet het geval.

Het verhaal in het kort; een terrorist wil een aantal wereldproblemen oplossen, waarvoor allemaal mensen met een IQ van 210+ worden gedwongen te discussieren (en ook de president van de USA is erbij aanwezig). Er komt van alles voorbij, ethiek, kapitalisme, communisme, religie, oorlogen, de slechtheid van de mens, etc.
(dit is geen spoiler, dit wordt in de eerste minuten van de film al duidelijk).

Van mij krijgt hij een 8. Er werd ook goed geacteerd, en de drama momenten werden zo goed uitgevoerd dat ik een paar keer met tranen in mijn ogen heb gezeten. En dat heb ik toch niet erg snel bij films. Al moet ik zeggen dat het wel cliché drama momentjes waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strychnine op 29-08-2008 18:46:25 ]
Vivre
pi_61226033
Ik vroeg me al af waar dit topic bleef.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:51:32 #5
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61226192
Aanrijding in Moscou (2008)
Een in scheiding zijnde vrouw, Matty, in de 40 met 3 kinderen maakt een ongeluk met haar autootje tegen een vrachtwagen op de parkeerplaats van de supermarkt. Chauffeur Johnny begint te vloeken en te doen en vervolgens wordt mevrouw ook link. Hij heeft op slinkse wijze haar telefoon weten te bemachtigen door te spieken op het politieformulier. Een dag of wat na het ongeluk belt meneer op, hij wil de kofferbak repareren want dat wil niet echt meer sluiten. Op de een of andere flikt meneer het om te mogen blijven eten en regelt een date met haar. De date draait uit op een stevige vrijpartij in zijn cabine. Vanaf dat moment ontstaat er een romance. Ondertussen komt de vader van de kinderen ook meer in beeld, die terug wil na zijn escapades met Gail, een van zijn studentes. Matty weet het allemaal niet meer zo.

Een alleraardigste romance film van een vrouw die in dubio is, gesitueerd in het dorpje Moscou vlakbij Gent. Lekker plat Vlaams. Het is oprecht en solide geacteerd.

cijfer 7.5 / imdb 7.3

Malice (1993)
Tracy Kennsinger (Nicole Kidman) krijgt buikkrampen en moet geopereerd worden. Vriendlief Andy (Bill Pullman) krijgt dan tijdens de operatie de medeling dat ze zwanger is, het niet geredt kan worden en dat haar eierstokken verwijderd moeten worden of dat goed is. Dr Jed Hill (Alec Baldwin) is de behandeld arts en oudklasgenoot van Andy. Na de operatie klaagt Tracy het ziekenhuis aan van nalatenschap en moet Hill voor het tuchtcollege verschijnen. Na wat dingetjes komt Andy er achter dat er zaken niet kloppen en gaat op onderzoek uit. Tracy en Jed Hill blijken elkaar te kennen.

Best een aardige thriller. Nicole Kidman komt best naar uit de hoek, de vileine bitch.

cijfer 6 / imdb 6.2

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 30-08-2008 08:44:08 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:42:09 #6
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61227101
Touch of Evil (1958, VS, Orson Welles)
Na aantal teleurstellingen, was dit eindelijk eentje waarin Welles zijn naam wel waar maakt. Het was een goede thriller. Waarbij voor mij lang onduidelijk bleef wie de dader nou was. Doordat wat begint als een simpele thriller steeds gelaagder en complexer wordt.
Welles creëert een mooie sfeer, zoals in de befaamde opening scene. Waarin we via één lange shot een indruk krijgen van het straatbeeld, terwijl we een auto met een bom erin volgen. Ook verder zit de film vol ingenieuze camerastandpunten, lange shots, overgangen e.d. Welles, Leigh en Heston acteren sterk. De jazz score maakt alles af.
cijfer: 8.5

Convoy (1978, VS, Sam Peckinpah)
Convoy was een poging van Peckinpah om een kassucces te maken. Dat is te merken. Hoewel de Peckinpah elementen er nog steeds zijn, is het behoorlijk afgeslankt. Daardoor is het allemaal wat komischer dan realistisch. Wat nog eens wordt versterkt door de geluidseffecten. Soms leek het wel een Dukes of Hazzards aflevering. De eerste drie kwartier was de film best vermakelijk. Maar toen kwam Peckinpah er waarschijnlijk achter dat als die nog een uur moest vullen er ook een verhaal in moest komen. Dan begint de film echt alle krediet te verliezen, want het plot raakt kant nog wal.
cijfer: 6

Part of the Weekend Never Dies (2008, Bel, Saam Farahmand)
Saam Farahmand volgde de Dewaele broertjes (van Soulwax, 2manydjs etc.) een jaar lang met één camerat tijdens hun tour over de hele wereld. Deze docu is het resultaat. Ik ben igeen enorme Soulwax/2manydjs fan, hoewel ik het soort muziek wel leuk vind, Maar los daarvan is het ook gewoon een leuke docu. Het geeft een leuk idee van het leven op de road van de Dewaele broertjes. Er zitten veel grappige luchtigere momenten in. Interviews met mensen uit de business (lcd soundsysteem, justice) en fans. Bij de interviews vallen de overgangen op, waardoor soms lijkt dat de geïnterviewden één verhaal vertellen en elkaar aanvullen. Verder zit de docu natuurlijk vol met live registraties. Waar zo veel energie uitstpat, dat ik na het zien zin had om uit me dak te gaan.
cijfer: 8
pi_61231520
Zui hao de shi guang (2005)
Taiwanese film die zich in drie periodes afspeelt (1911,1966 en 2005). Een romantische relatie tussen twee mensen staat telkens centraal, die opmerkelijk genoeg steeds door dezelfde acteurs gespeeld worden.
Voor de actie moet je het niet doen, vooral in de historisch gezien twee eerste verhalen. De film kan best wat vervelend zijn op sommige momenten, maar misschien moet ik hem nog dieper laten zinken.


A fost sau n-a fost?(2006)
Roemeense film over een man in een klein plaatsje die geobsedeerd is met de revolutie tegen Ceaucescu van 1989. In zijn televisieprogramma probeert hij nog steeds de waarheid te achterhalen.
Deze film heeft een eigenaardige structuur. In de eerste 45 minuten zie je allerlei voorbereidingen getroffen worden, de tweede helft speelt zich volledig af in de studio met drie mensen die praten over de gebeurtenissen, terwijl kijkers bellen.
Best interessant, al kan een goeie kennis van de Roemeense geschiedenis geen kwaad. Ik vrees dat ik er nog niet genoeg van weet om de nuances en kritiek van de regisseur te snappen.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:45:41 #8
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61232182
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 18:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Touch of Evil (1958, VS, Orson Welles)
Na aantal teleurstellingen, was dit eindelijk eentje waarin Welles zijn naam wel waar maakt. Het was een goede thriller. Waarbij voor mij lang onduidelijk bleef wie de dader nou was. Doordat wat begint als een simpele thriller steeds gelaagder en complexer wordt.
Welles creëert een mooie sfeer, zoals in de befaamde opening scene. Waarin we via één lange shot een indruk krijgen van het straatbeeld, terwijl we een auto met een bom erin volgen. Ook verder zit de film vol ingenieuze camerastandpunten, lange shots, overgangen e.d. Welles, Leigh en Heston acteren sterk. De jazz score maakt alles af.
cijfer: 8.5
QUE! Dit meen je niet.

Echt alles op elk niveau is erbarmelijk slecht. Orson zelf is echt een afzichtelijk vadsig stinkvarken. En dan
Dennis Weaver, dat is zonder enig twijfel de slechts vertolkte rol ooit. Daarnaast is het totaal NIET spannend en is alles mijlen en mijlen al duidelijk. Alles maar dan ook echt alles is storend aan dit misbaksel. Plot maakt geen enkel sense en is onsamenhangend. Plan 9 from outer space is coherenter.

Ik snap TOTAAL niet wat dit wanproduct van een film in de top250 doet. Dit hoort in de bottom 100. Al de inspratie, orginaliteit en creativiteit is meneer verloren in Citizen Kane.

Alleen de openingsshot is misschien voor die tijd knap. Maar dan is dan ook het enige wat ergens goed te noemen valt.

Ik ben deze driekwart jaar terug gaan kijken vanwege de 8.4. Maar oech dit is ernstig outdated en voldoet nergens aan. Ik kon het even niet laten om me gal te spuien over dit misbaksel van een film.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61235998
Superhero Movie (2008)
tja allerlei superhelden worden op de hak genomen en verwacht geen kwaliteit...
tis voor sommig misschien aardig, ik heb een enkele keer gelachen maar vond het niet echt "wauw" daarnaast zit 80% van de grappen naar mijn idee al in de trailer
3/10
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:15:55 #10
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_61236713
[Rec] Wat een flauwekul. Wel een leuk moment, lekker schrikken. Het was zo overduidelijk dat je op dat moment ging schrikken dat ik dacht dat ze het niet zouden doen, het zou wel erg makkelijk zijn. Doen ze het toch, ja dat had ik niet verwacht. Ik schrok zelfs zo erg dat ik in een relfex mijn handen voor m'n gezicht deed. Verder was die presentatrice nog wel lekker.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:41:52 #11
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61237152
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

QUE! Dit meen je niet.

Echt alles op elk niveau is erbarmelijk slecht. Orson zelf is echt een afzichtelijk vadsig stinkvarken. En dan
Dennis Weaver, dat is zonder enig twijfel de slechts vertolkte rol ooit. Daarnaast is het totaal NIET spannend en is alles mijlen en mijlen al duidelijk. Alles maar dan ook echt alles is storend aan dit misbaksel. Plot maakt geen enkel sense en is onsamenhangend. Plan 9 from outer space is coherenter.

Ik snap TOTAAL niet wat dit wanproduct van een film in de top250 doet. Dit hoort in de bottom 100. Al de inspratie, orginaliteit en creativiteit is meneer verloren in Citizen Kane.

Alleen de openingsshot is misschien voor die tijd knap. Maar dan is dan ook het enige wat ergens goed te noemen valt.

Ik ben deze driekwart jaar terug gaan kijken vanwege de 8.4. Maar oech dit is ernstig outdated en voldoet nergens aan. Ik kon het even niet laten om me gal te spuien over dit misbaksel van een film.
Nee, ik meen het niet. Eigenlijk ben ik het compleet met je eens. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dan verlies ik mijn snob credits.

Maar ik weet niet welke versie jij gezien hebt. Misschien de oude. Dat zou verklaren waarom je hem zo het plot niet kan begrijpen. Acteerkunsten beoordeel ik helemaal bij mannen op andere kwaliteiten dan uiterlijk. En ik vond hem dus wel spannend. En dat is niet eens het punt van de film. De whodunnit wordt de tweede helft eigenlijk totaal vervangen door een intirigerend drama over een corrupte detective. Dan ben ik nog niet eens begonnen over alle autobiografische ondertonen die je in de film kan zien. Dat imdb cijfer lijkt me dus meer dan terecht.
pi_61237199
Trade. Geen Imdb link, is me te moeilijk.

Drama waar je in mee leeft, althans ik Goede film!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 08:40:09 #13
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61239934
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Nee, ik meen het niet. Eigenlijk ben ik het compleet met je eens. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dan verlies ik mijn snob credits.

Maar ik weet niet welke versie jij gezien hebt. Misschien de oude. Dat zou verklaren waarom je hem zo het plot niet kan begrijpen. Acteerkunsten beoordeel ik helemaal bij mannen op andere kwaliteiten dan uiterlijk. En ik vond hem dus wel spannend. En dat is niet eens het punt van de film. De whodunnit wordt de tweede helft eigenlijk totaal vervangen door een intirigerend drama over een corrupte detective. Dan ben ik nog niet eens begonnen over alle autobiografische ondertonen die je in de film kan zien. Dat imdb cijfer lijkt me dus meer dan terecht.
uhh ik heb toch echt de reconstructie weet ik veel versie gezien. Die corrupte detective structuur vond ik gewoon zielig. Je ziet toch al zijn varkenskop dat het geen oprechte de Cock is. Echt, vanaf het moment na de openingshot heb ik me aan alles en iedereen lopen erger. Dit is echt een van de weinige films die "hoog" staat aangeschreven dat gewoon écht slecht is. Sorry, maar dit lijkt wel of het gemaakt is door een comazuipend hemaworstvreter. Niets klopt aan de film. Ik was dus ook ernstige verbaast dat dit in de top 250 staat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 08:42:05 #14
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61239944
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:15 schreef RuneRose het volgende:
[Rec] Wat een flauwekul. Wel een leuk moment, lekker schrikken. Het was zo overduidelijk dat je op dat moment ging schrikken dat ik dacht dat ze het niet zouden doen, het zou wel erg makkelijk zijn. Doen ze het toch, ja dat had ik niet verwacht. Ik schrok zelfs zo erg dat ik in een relfex mijn handen voor m'n gezicht deed. Verder was die presentatrice nog wel lekker.
... het heeft dus gewerkt .. dan is het toch geen flauwekul?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61242099
American Psycho

Leuke film!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:05:07 #16
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_61244122
Even op de Nederlandse tour. De Tweeling was ook deze keer weer goed, maar toch iets minder dan in mijn herinnering. Blijft natuurlijk een geweldig verhaal en ook nog eens goed naar film vertaald. Karakter had ik nog nooit gezien en was toch wel een tegenvaller. Te veel een toneelstuk, film blijft wat acteren betreft een geheel andere discipline en dat begrepen de acteurs hier blijkbaar nog niet helemaal (op een aantal uitzonderingen na). Personages konden me ook niet echt boeien. Wel sterk geproduceerd. Maar van de Nederlandse oscarwinnaars kon alleen De Aanslag mij echt bekoren (Antionia is ook maar middelmatig). Als laatste was het weer tijd voor Turks Fruit en dat blijft toch altijd een wisselende ervaring. Deels erg goed, zoals de scenes op het strand en het slot. Maar de drang naar realisme verpest het af en toe, vooral ook omdat er niet altijd aan vast wordt gehouden. De bijrollen stellen ook weinig voor, wat wel weer de aandacht vestigt op de twee perfect gecaste hoofdpersonages.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:23:12 #17
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_61246892
Deadly Friend

In mijn herinnering een stuk leuker. Eerste helft sprong van de hak op de tak en gebeurde er weinig interessants. 2de helft toen het moorden begon was wel weer tof. Overall wel vermakelijk maar Wes Craven heeft betere films.
Toch was de film beter dan de troep die Wes Craven tegenwoordig maakt.
The Light Is Leaving Us All
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:38:56 #18
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_61248247
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 08:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... het heeft dus gewerkt .. dan is het toch geen flauwekul?
1 leuk moment, verder heb ik weinig plezier kunnen beleven aan deze film.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:34:50 #19
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61249290
The Blob
Wat zijn dit toch ontzettend genietbare films! Van begin tot einde weet ie te vermaken en is het soms spannend (al komt `t tegenwoordig wellicht wat gedateerd over). Het acteerwerk is dik in orde (met een zeer toffe Steve McQueen in de hoofdrol), net als de special effects. Niks op aan te merken.
Duidelijk een labour of love.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Wie heeft nog tips voor meer van dit zelfde soort films? wil graag meer van zulke films aan m`n collectie toevoegen!
pi_61251586
Aangezien Hellboy 2 nu draait, en het alweer een tijd geleden is geweest dat ik deel 1 had gezien hebben mijn vriendin en ik die gister nog een keer gekeken.
Uiterst vermakelijke film. Ben wel benieuwd naar het tweede deel.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:37:02 #21
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61253572
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:34 schreef Timo20 het volgende:
The Blob
Wat zijn dit toch ontzettend genietbare films! Van begin tot einde weet ie te vermaken en is het soms spannend (al komt `t tegenwoordig wellicht wat gedateerd over). Het acteerwerk is dik in orde (met een zeer toffe Steve McQueen in de hoofdrol), net als de special effects. Niks op aan te merken.
Duidelijk een labour of love.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Wie heeft nog tips voor meer van dit zelfde soort films? wil graag meer van zulke films aan m`n collectie toevoegen!
de remake met baywatch babe Erika Eleniak
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61258223
The Forbidden Kingdom (2008)

met veel plezier naar zitten kijken, Jet Li vs Jackie Chan
ow en deze 2 natuurlijk:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar al met al een leuke goeie film:
8/10
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:51:39 #23
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61258254
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 augustus 2008 @ 11:12:17 #24
862 Arcee
Look closer
pi_61261273
Fantastic Four : Rise of the Silver Surfer
Normaal leen ik niet vaak Angelsaksische films uit, maar omdat ik vroeger wel een aantal comics, ook van Fantastic Four gelezen heb, moest ik deze wel eens bekijken.
De eerste had ik een jaar ervoor gezien, en dat vond ik een zware teleurstelling.
En neen, er was niks verbeterd : na een paar minuten zag ik al dat deze film in ernstige moeilijkheden was. Het voelt gewoon niet goed aan. In Spiderman en X-Men had je allerlei spitsvondigheden, er was een donkere kant aan het verhaal, morele dilemma's.. Hier is het echt zo leeg... Vooral Johnny is zo'n "flat character".
Verder is er gewoon te weinig actie in deze films!
Een schande voor comic-fans!

Paha Maa (2005)

Finse film die de levens van allerlei mensen toont die met elkaar verstrengeld geraken (ook al gezien in "Lichter", "Ta divna splitska noc" en vele andere films).
Deze film draait om ellende, en over hoe snel mensen hun eigen ellende op een ander (kennis, vriend of vreemde) overdragen.
Best goed, eigenlijk jammer dat ik hem geen tweede keer heb kunnen bekijken. Je krijgt wel een nogal negatief beeld van Finland als je verder weinig weet over het land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')