QUE! Dit meen je niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Touch of Evil (1958, VS, Orson Welles)
Na aantal teleurstellingen, was dit eindelijk eentje waarin Welles zijn naam wel waar maakt. Het was een goede thriller. Waarbij voor mij lang onduidelijk bleef wie de dader nou was. Doordat wat begint als een simpele thriller steeds gelaagder en complexer wordt.
Welles creëert een mooie sfeer, zoals in de befaamde opening scene. Waarin we via één lange shot een indruk krijgen van het straatbeeld, terwijl we een auto met een bom erin volgen. Ook verder zit de film vol ingenieuze camerastandpunten, lange shots, overgangen e.d. Welles, Leigh en Heston acteren sterk. De jazz score maakt alles af.
cijfer: 8.5
Nee, ik meen het niet. Eigenlijk ben ik het compleet met je eens. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dan verlies ik mijn snob credits.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
QUE! Dit meen je niet.
Echt alles op elk niveau is erbarmelijk slecht. Orson zelf is echt een afzichtelijk vadsig stinkvarken. En dan
Dennis Weaver, dat is zonder enig twijfel de slechts vertolkte rol ooit. Daarnaast is het totaal NIET spannend en is alles mijlen en mijlen al duidelijk. Alles maar dan ook echt alles is storend aan dit misbaksel. Plot maakt geen enkel sense en is onsamenhangend. Plan 9 from outer space is coherenter.
Ik snap TOTAAL niet wat dit wanproduct van een film in de top250 doet. Dit hoort in de bottom 100. Al de inspratie, orginaliteit en creativiteit is meneer verloren in Citizen Kane.
Alleen de openingsshot is misschien voor die tijd knap. Maar dan is dan ook het enige wat ergens goed te noemen valt.
Ik ben deze driekwart jaar terug gaan kijken vanwege de 8.4. Maar oech dit is ernstig outdated en voldoet nergens aan. Ik kon het even niet laten om me gal te spuien over dit misbaksel van een film.
uhh ik heb toch echt de reconstructie weet ik veel versie gezien. Die corrupte detective structuur vond ik gewoon zielig. Je ziet toch al zijn varkenskop dat het geen oprechte de Cock is. Echt, vanaf het moment na de openingshot heb ik me aan alles en iedereen lopen erger. Dit is echt een van de weinige films die "hoog" staat aangeschreven dat gewoon écht slecht is. Sorry, maar dit lijkt wel of het gemaakt is door een comazuipend hemaworstvreter. Niets klopt aan de film. Ik was dus ook ernstige verbaast dat dit in de top 250 staat.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 00:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nee, ik meen het niet. Eigenlijk ben ik het compleet met je eens. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dan verlies ik mijn snob credits.![]()
Maar ik weet niet welke versie jij gezien hebt. Misschien de oude. Dat zou verklaren waarom je hem zo het plot niet kan begrijpen. Acteerkunsten beoordeel ik helemaal bij mannen op andere kwaliteiten dan uiterlijk. En ik vond hem dus wel spannend. En dat is niet eens het punt van de film. De whodunnit wordt de tweede helft eigenlijk totaal vervangen door een intirigerend drama over een corrupte detective. Dan ben ik nog niet eens begonnen over alle autobiografische ondertonen die je in de film kan zien. Dat imdb cijfer lijkt me dus meer dan terecht.
... het heeft dus gewerktquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 00:15 schreef RuneRose het volgende:
[Rec] Wat een flauwekul. Wel een leuk moment, lekker schrikken. Het was zo overduidelijk dat je op dat moment ging schrikken dat ik dacht dat ze het niet zouden doen, het zou wel erg makkelijk zijn. Doen ze het toch, ja dat had ik niet verwacht. Ik schrok zelfs zo erg dat ik in een relfex mijn handen voor m'n gezicht deed. Verder was die presentatrice nog wel lekker.![]()
1 leuk moment, verder heb ik weinig plezier kunnen beleven aan deze film.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 08:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
... het heeft dus gewerkt.. dan is het toch geen flauwekul?
de remake met baywatch babe Erika Eleniakquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:34 schreef Timo20 het volgende:
The Blob
Wat zijn dit toch ontzettend genietbare films! Van begin tot einde weet ie te vermaken en is het soms spannend (al komt `t tegenwoordig wellicht wat gedateerd over). Het acteerwerk is dik in orde (met een zeer toffe Steve McQueen in de hoofdrol), net als de special effects. Niks op aan te merken.
Duidelijk een labour of love.
IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Wie heeft nog tips voor meer van dit zelfde soort films? wil graag meer van zulke films aan m`n collectie toevoegen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar al met al een leuke goeie film:
8/10
En?quote:
Het ligt bij van Leest voor 9,95 onder de titel Frozen Landquote:Op zondag 31 augustus 2008 11:13 schreef zuiderbuur het volgende:
Paha Maa (2005)
Finse film die de levens van allerlei mensen toont die met elkaar verstrengeld geraken (ook al gezien in "Lichter", "Ta divna splitska noc" en vele andere films).
Deze film draait om ellende, en over hoe snel mensen hun eigen ellende op een ander (kennis, vriend of vreemde) overdragen.
Best goed, eigenlijk jammer dat ik hem geen tweede keer heb kunnen bekijken. Je krijgt wel een nogal negatief beeld van Finland als je verder weinig weet over het land.
Ik vond het een mooie film, echter werd beetje afgeleid door medekijker die er blijkbaar geen ruk aan vond en het nodig vond om dit door diepe zuchten te laten blijkenquote:
quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:48 schreef mschol het volgende:
Batman: The Dark Knight
zoals verwacht ontstijgt hij niet echt de standaard actiefilm en is het meer van hetzelfde, originaliteit is ook niet echt aanwezig..., toegegeven: er zaten een aantal hele aardige stukken in..
7/10
Nee hoor, precies de film die ik ook gezien heb.quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:52 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
Ontstijft niet echt de standaard? meer van het zelfde?? niet origineel? denk dat je een andere film hebt gezien dan iedereen
alles in die film heb ik al vaak genoeg gezien in andere actie(held) films.. dus origineel? nee verre van zelfs...quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:52 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
Ontstijft niet echt de standaard? meer van het zelfde?? niet origineel? denk dat je een andere film hebt gezien dan iedereen
als er alleen genre elementen inzitten is het een standaard film.. als er geen/niet genoeg nieuwe/speciale dingen inzitten dan kom je er ook niet boven uit imhoquote:Op zondag 31 augustus 2008 22:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, een film standaard noemen omdat er genre-elementen in zitten die ervoor zorgen dat de film net tot zijn genre behoort is een niet zo overtuigend argument.
Je gaat toch ook geen komedie standaard noemen omdat er veel grappen in zitten.
Er is een verschil tussen een verschil van mening en iets dat feitelijk niet kloptquote:Op zondag 31 augustus 2008 21:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee hoor, precies de film die ik ook gezien heb.
Meneer 'ik plaats eenbij iedereen die mijn mening niet deelt':')
het is dan ook niet voor niets een superhelden film...quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:00 schreef mschol het volgende:
[..]
alles in die film heb ik al vaak genoeg gezien in andere actie(held) films.. dus origineel? nee verre van zelfs...
opzich niet maar wel de manier waarop het in The Dark Knight is uitgevoerdquote:en ja komt idd op mij over als een standaard actiefilm met een held en slechterik erin toegevoegd, is dat zo bijzonder? nah...
Dus jij vindt The Dark Knight niet beter dan bijvoorbeeld een Spider-Man 3, Elektra of DareDevil? Dat zijn nl. de standaard superhelden filmsquote:paar leuke special effects maar echt special zijn ze niet...
tuurlijk de film had ook meerdere momenten waar hij WEL boven z'n standaardactie film uitkwam... maar om daar de film nou een 8-9+ voor te geven? no way
quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hoe bevalt het werken in een bioscoop, mschol?
zoals gezegd: hij heeft zo z'n momenten dattie er duidelijk boven staat.. maar voor mij voelde het geheel niet meer aan als een standaard superheld filmquote:Op zondag 31 augustus 2008 22:22 schreef Timo20 het volgende:
Dus jij vindt The Dark Knight niet beter dan bijvoorbeeld een Spider-Man 3, Elektra of DareDevil? Dat zijn nl. de standaard superhelden films
En dat is nou precies waarom The Dark Knight zo goed is. Er zitten niet alleen genre elementen. Er zitten absoluut genoeg dingen in die we nog niet eerder in film van dit soort hebben gezien.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:21 schreef mschol het volgende:
[..]
als er alleen genre elementen inzitten is het een standaard film.. als er geen/niet genoeg nieuwe/speciale dingen inzitten dan kom je er ook niet boven uit imho
dan heb ik er duidelijk een heel andere kijk op want ik heb dat echt niet gezien...quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:25 schreef Timo20 het volgende:
[..]
En dat is nou precies waarom The Dark Knight zo goed is. Er zitten niet alleen genre elementen. Er zitten absoluut genoeg dingen in die we nog niet eerder in film van dit soort hebben gezien.
Ok. Ik dacht dat je misschien bij een bios zou werken, aangezien je de NLe versie van Nim en Clone Wars had gezien. En meer films afgelopen tijd waarbij ik dat dacht. Maar zo'n kaart verklaart het ook.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:22 schreef mschol het volgende:
[..]was et maar zo'n feest
nee gewoon pathe unlimited card houder met veel vrije tijd naast z'n werk
Dus TDK is gewoon de beste in het superheldengenre?quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:25 schreef Timo20 het volgende:
Er zitten absoluut genoeg dingen in die we nog niet eerder in film van dit soort hebben gezien.
Waarom zou je dan ook in vredesnaam High school musical willen zien?quote:Op maandag 1 september 2008 13:47 schreef Gorro het volgende:
De afgelopen maand 31 films gezien, waarvan 2 in de bioscoop en 1 in de herkijk.
[ afbeelding ]
1. 80 The Fall (Tarsem Singh, 2006) ****½
2. 247 [REC] (Jaume Balagueró & Paco Plaza, 2007) ****½
3. 491 Hellboy II: The Golden Army (Guillermo del Toro, 2008) ****
4. 601 The Man Who Came to Dinner (William Keighley, 1942) ****
5. 652 Cat People (Jacques Tourneur, 1942) ****
6. 676 Mimi wo sumaseba (Whisper of the Heart) (Yoshifume Kondo, 1995) ****
7. 769 This Gun for Hire (Frank Tuttle, 1942) ****
8. 797 The Palm Beach Story (Preston Sturges, 1942) ****
9. 941 Die Fälscher (Stefan Ruzowitzky, 2007) ****
10. 1044 The Woman of the Year (George Stevens, 1942) ****
Het slechtste was verruit High School Musical.
Gemiddelde: 6,81
Zoiets ja. En het is de film met de meeste votes op IMDb die ik nog niet gezien had.quote:Op maandag 1 september 2008 14:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zou je dan ook in vredesnaam High school musical willen zien?Kijken wat de hype is about eh;) ?
Veeel te ver gezocht allemaal, wel nog een beetje vermakelijk ondanks her geerger.quote:Man: "You know we're always saying we could use 50 million dollars?
Woman: "Yes"
Man: "Well I have a cunning plan."
Woman: "What's that then?"
Man: "First of all we need to find an aeronautics engineer working in a foreign country, with a child, and an encyclopedic knowledge of the layout of a particular long-haul plane."
Woman: "Why's that?"
Man: "Well then, you see, we murder her spouse, in such a way as it looks like an accident."
Woman: "What for?"
Man (exasperated): "Well then of course, we bribe the mortuary assistant at the hospital into letting us place explosives inside the casket."
Woman: "But why?"
Man: "I'm coming to that. Then we wait until the woman decides to return the the U.S."
Woman: "But what if she doesn't?"
Man: "She just will, okay? So anyway, when she decides to return home we find out what flight she's on. Hopefully she is not only placed on the type of plane of which she has encyclopedic knowledge, and flying with the airline of which you're a flight attendant, but also on the same flight as her dead husband's casket. Are you following?"
Woman: "I think so."
Man:"Good, we're nearly there. Then all we need to do is falsify the checking-in information to remove all record of her daughter, make sure she gets on the plane half an hour before everybody else, ensure there is a row of empty seats behind her and get me on the flight, sitting nearby."
Woman: "And then?"
Man (laughing): "Now this the cunning part. She takes the empty seats, allowing her daughter to sit in the aisle seat, then when she goes to sleep, all I have to do is steal a food trolley, stuff the daughter into it and hide her in the hold. Oh, and did I mention that we must ensure that nobody on the entire plane sees the daughter?"
Woman: "Isn't this getting a little far fetched?"
Man (angry): "What do'you mean? It's a great plan? All I have to do then is remove the child's boarding pass from wherever the mother is keeping it without waking her, assist her search for the missing child in the guise of an Air Marshal, convince the captain that the woman is mad and that the child died with her father (through a forged note from the mortician), and wait for the mother to escape from my custody.
Woman:"Escape, why?"
Man: "Because the casket can only be unlocked by her, so once she's unlocked it I can set the timer on the explosives. From there we're home and dry. I merely have to recapture her, convince the captain that she's actually not mad but a hijacker who wants 50 million dollars and give the Captain our account number, asking him to ensure the money is paid straight in. Oh, Then we land, everybody gets off the plane, I shoot the mother and blow up the daughter and nobody is any the wiser. We walk away with a cool 50 million. Simple eh?"
Ik heb hem van het internet.quote:Op maandag 1 september 2008 23:58 schreef steeg het volgende:
Gorro, als je dit al leest, waar heb je de fall gezien? Draait hij ergens in de Nederlandse bioscopen of heb je hem gekocht in een obscure winkel... Ik ben zo ontzettend benieuwd naar die film.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dus TDK is gewoon de beste in het superheldengenre?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
05. Sisters (1973, Brian De Palma) 8,0
Typische De Palma in vorm thriller over een siamese tweeling die chirurgisch van elkaar worden gescheiden. Een van de zusters vermoordt in een psychose de minnaar van de ander. Een overbuurvrouw ziet door het raam een gedeelte van het misdrijf, maar als de politie het appartement later doorkamt lijkt elke aannwijzing op een misdrijf te zijn verdwenen. En de zus, tja die weet van niks. Het is soms misschien een beetje volgens de regels, maar het is allemaal goed uitgevoerd.
06. Inland Empire (2006, David Lynch) 7,5
Ik weet na de tweede kijkbeurt eigenlijk nog steeds niet wat ik ervan moet vinden, maar ik word toch altijd
door die typische Lynch-sfeer gegrepen. En dat is dan eigenlijk ook de enige echte reden voor het hoge cijfer.
Niveau Lost Highway, Mulholland Dr., Eraserhead, etc. wordt nooit gehaald
07. In Bruges (2008, Martin McDonagh) 7,5
08. Rebel Without a Cause (1955, Nicholas Ray) 7,5
09. Les Félins (Joy House) (1964, René Clément) 7,5
Ietwat aparte, maar vermakelijke film. Delon's personage slaat op de vlucht voor een stel criminelen die
hem af willen maken omdat hij liep te flikfooien met de vrouw van hun baas en komt vervolgens verstrikt in het
web van Jane Fonda en haar beeldschone nichtje gespeeld door Lola Albright. Beide zijn zeer geinteresseerd in hem, maar of alles wel met de juiste bedoelingen is valt nog te bezien. Delon zoekt vooral naar de eerste de beste mogelijkheid om uit alle penarie te ontsnappen.
10. The Naked Kiss (1964, Samuel Fuller) 7,5
11. Roadgames (1981, Richard Franklin) 7,5
Australische film over een seriemoordenaar die lifters vermoordt. Een vrij aparte trucker moet een lading vlees
honderden km's verder afleveren. Tijdens de lange tocht komt hij steeds dezelfde weggebruikers tegen en hij raakt ervan overtuigd dat een ervan weleens de gezochte seriemoordenaar zou kunnen zijn. Samen met een lifster, gespeeld door Jamie Lee Curtis, probeert hij de man te ontmaskeren. Leuke mix van humor en spanning. Weggebruikers in Nederland zijn niet altijd even braaf, maar de weggebruikers in deze film zijn pas echt gestoord![]()
12. WALL-E (2008, Andrew Stanton) 7,5
13. Tien ya ming yue dao (The Magic Blade) (1976, Yuen Chor) 7,0
14. Vampyr - Der Traum des Allan Grey (1932, Carl Theodor Dreyer) 7,0
15. War of the Worlds (2005, Steven Spielberg) 7,0
16. Chi l'ha vista morire? (Who Saw Her Die?) (1972, Aldo Lado) 7,0
17. Rogue (2007, Greg Mclean) 7,0
18. Blues in the Night (1941, Anatole Litvak) 7,0
19. Bird (1988, Clint Eastwood) 7,0
20. The Pride of the Yankees (1942, Sam Wood) 7,0
21. The Raven (1963, Roger Corman) 7,0
22. Lawrence of Arabia (1962, David Lean) 7,0
23. La Dolce Vita (1960, Federico Fellini) 6,5
24. U-571 (2000, Jonathan Mostow) 6,5
25. Battle of Britain (1969, Guy Hamilton) 6,5
26. Boarding Gate (2007, Olivier Assayas) 6,5
27. Le Foto proibite di una signora per bene (Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion) (1970, Luciano Ercoli) 6,5
28. Quel maledetto treno blindato (Inglorious Bastards) (1978, Enzo G. Castellari) 6
29. Topaz (1969, Alfred Hitchcock) 5,5
30. Bangkok Dangerous (2008, Oxide Pang Chun & Danny Pang) 5,0
Ik ga die een dezer dagen toch maar eens opzetten. Burt heeft lang genoeg moeten wachtenquote:Op woensdag 3 september 2008 02:31 schreef SamuelofSEK het volgende:
03. Sorry, Wrong Number (1948, Anatole Litvak) 8,0
L`enfant heb ik nog niet gezien (hoewel ie volgens mij 2 weken terug op tv was, maar toen heb ik `m niet gezienquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:35 schreef JelleS het volgende:
Wat vond je van L'enfant Timo? Dat vond ik eigenlijk maar een matige film (hoopte eigenlijk constant dat de hoofdpersonages gearresteerd zouden worden en dat is nu niet echt een goed uitgangspunt). Le Fils daarentegen vond ik geweldig. Weet nu niet echt of ik me op de nieuwste van de gebroeders moet verheugen.
Da's vaker het geval met tijdquote:Op woensdag 3 september 2008 21:46 schreef Timo20 het volgende:
[...]
Kortom: anderhalf uur van m`n leven dat ik nooit meer terug krijg.
[...]
Hehe ja das waar maar als het nou de moeite waard zou zijn was het nog niet zo ergquote:
Children of Men dan al gezien?quote:Op zaterdag 6 september 2008 00:16 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Hehe ja das waar maar als het nou de moeite waard zou zijn was het nog niet zo erg
Kijk dan ook geen trailers.quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:14 schreef Timo20 het volgende:
Dit is typisch een film waarbij je na het kijken van de trailer ongeveer de hele film al hebt gezien en precies weet wat er gaat komen.
Nou ja.. hij heeft natuurlijk wel nog iets meer gedaan.quote:....Michael Caine (van de Batman-films) ..... .
Prima film ja, de beste Woody Allen m.i.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:46 schreef Hulkio het volgende:
Manhattan (Woody Allen, 1979)
Jaquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kijk dan ook geen trailers.
Ik hááááááát trailers!!
Ja, I know, best wazig in deze film en ook bedroevendquote:Op zaterdag 6 september 2008 13:13 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nou ja.. hij heeft natuurlijk wel nog iets meer gedaan.
Met de nadruk op 'iets' inderdaadquote:Op zaterdag 6 september 2008 13:13 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nou ja.. hij heeft natuurlijk wel nog iets meer gedaan.
quote:
quote:Op zondag 7 september 2008 23:21 schreef Lambiekje het volgende:
The Life Before My Eyes (2007)
Diana McFee (Evan Rachel Wood) is tiener die een Columbine-achtig schoolshooting overleeft. Jaren later als ze haar (Uma Thurman) leven weer op orde en weer in aanraking komt met het voorval gaat het wat minder goed. De flashbacks van heden en naar de triest dag is goed in beeld gebracht.
Beide rollen zijn goed vertolkt. Evan als sletterig troel op school en Uma als vrouw met een verleden.
cijfer 7 / imdb 6.7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My soul is painted like the wings of butterflies
quote:Op maandag 8 september 2008 02:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op maandag 8 september 2008 07:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My soul is painted like the wings of butterflies
Ik. Er werken ook wat FTRers voor.quote:Op maandag 8 september 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
Wie bekijkt de website movie2movie.nl wel eens ze hebben best een aardige wat films gereviewd.
Zeker, leuke site!quote:Op maandag 8 september 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
Wie bekijkt de website movie2movie.nl wel eens ze hebben best een aardige wat films gereviewd.
Niet mijn favoriete site, maar ze zijn wel de enige die meteen na de persvoorstelling de recensie online zetten, terwijl de rest allemaal tot of vlak voor de releasedatum wachten. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik er wel eens naar toe ga. Als je met een review bezig bent zijn zij het enige vergelijkingsmateriaal in Nederland.quote:Op maandag 8 september 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
Bij iedere herkijk wordt deze film beter en beter.quote:Op maandag 8 september 2008 20:42 schreef Hulkio het volgende:
2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968)
Heb inmiddels al heel wat films van Kubrick gezien en dat waren stuk voor stuk toppers, maar zijn misschien wel meest bekende film viel mij persoonlijk erg tegen. Visueel is het allemaal prachtig, zeker wanneer je je beseft dat de film al 40 jaar oud is. Toch wist de film mij niet te boeien en had ik door het lage tempo zelfs moeite om de film uit te kijken. Zal binnenkort nog eens wat meer lezen over deze film, staan vele grote lappen teks op internet, en dan ga ik over een tijdje wel voor de herkansing. 6.0
Dat zat ik me ook eens af te vragen. Waarom doen andere sites dat niet? Iedereen wil toch dat soort primeurtjes?quote:Op maandag 8 september 2008 21:42 schreef JelleS het volgende:
[..]
Niet mijn favoriete site, maar ze zijn wel de enige die meteen na de persvoorstelling de recensie online zetten, terwijl de rest allemaal tot of vlak voor de releasedatum wachten. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik er wel eens naar toe ga. Als je met een review bezig bent zijn zij het enige vergelijkingsmateriaal in Nederland.
Om FOK! en FilmTotaal als voorbeeld te nemen: Als je ze eerder plaatst dan verdwijnen ze ook weer uit de tracker voor dat ze in de bios draaien. En bioscooprecensies zijn natuurlijk behoorlijk tijdsgebonden en zijn ook een manier om aan te geven wat er vanaf dat moment in de bios draait. Maar wel slim van M2M om van de standaard af te wijken. Die previews hoeven overigens van mij weer niet.quote:Op maandag 8 september 2008 23:37 schreef Doff het volgende:
[..]
Dat zat ik me ook eens af te vragen. Waarom doen andere sites dat niet? Iedereen wil toch dat soort primeurtjes?
Verder kan ik zeggen dat ik het niveau van M2M heel wisselend vind, van prima reviews/previews en leuke interviews tot slecht geschreven stukken. Maar voor een site met stukken die slechts door amateurs worden geschreven vind ik het zeker leuk. Ook het aantal recensies ed. is toch wel noemenswaardig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7,0/10
[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 09-09-2008 17:58:28 ]How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Staat wel een gigantische spoiler in je bericht (die ik weggeknipt heb). Misschien kun je die beter tussen spoilertags zetten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iron Man (2008)
Ondertussen wel genoeg van uitgebreid commentaar voorzien dacht ik zo...
Tja, voor mij was het eigenlijk weer zo'n film waarvan de Hype de film voor me een beetje verpest heeft. Het valt bij mij weer in de categorie Fantastic 4 vs. Transformers. Iets grappiger dan wel weer, SFX van iets hoger niveau dan F4, verder is het een aardige actiefilm, maar niet meer dan dat..
- knip -
7,0/10
Mooi, weet ik ook weer dat ik die film in ieder geval niet hoef te gaan kijken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:00 schreef Gorro het volgende:
Postal (Uwe Boll, 2007)
[ afbeelding ]
Tegen de schenen schoppen van gamefans is voor Uwe Boll niet meer voldoende. De rest van de wereld moet er nu ook aan geloven. Zoveel mogelijk mensen provoceren lijkt namelijk het voornaamste doel van het nieuwste wanproduct van onze Duitse vriend. Er is zowaar iets positiefs te noemen over de film, want Uwe Boll neemt in elk geval zijn films zelf ook niet meer serieus. Verder is het eigenlijk een gedrocht met een paar aardige persiflages, maar voornamelijk is ook dit weer een crapfest. *
Ik kan me redelijk vinden in deze post, maar wat mij betreft ga je toch echt te ver als je het totaalkunst noemt. Ja, de muziek, cinematografie en de film in het algemeen zijn prachtig, maar ik zie er toch niet echt hoogwaardige literatuur, poëzie of architectuur in. Een leuk balletje dat je opgooit, maar ik hoop dat je het niet te serieus neemt. Vooral Clint Mansell nu al tot een grotere componist dan Beethoven en Mozart bij elkaar bombarderen lijkt me zwaar overtrokken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:09 schreef JelleS het volgende:
[..]
Gister zag ik voor de 2e keer The Fountain, die ik onlangs in mijn top 100 nog op nummer 2 plaatste. Ik was zo onder de indruk de 1e keer in de bios, dat ik haast bang was dat hij op dvd zou teleurstellen. Vandaar nu pas herkeken. Maar gelukkig was het weer een bijzondere ervaring, al zal het nooit meer zo magisch worden. Ik weet nog precies hoe ik me voelde toen ik na anderhalf uur de zaal uitkwam en over een grauw bedrijventerrein in A'dam liep. Dit keer kon ik alles beter plaatsen in het begin, al had ik het verhaal en de symboliek in de bios ook al redelijk snel door.
Ik realiseerde me nu ook dat het belachelijk is dat The Fountain bij mij op de 2e plek stond, het is gewoon de beste film die ik ooit heb gezien. Er spookte ook steeds een term door mijn hoofd: Totaalkunst (verbastering van totaalvoetbal) The Fountain is literatuur, poëzie, schilderkunst (geweldige 'special effects', elk shot is prachtig), muziek (Clint Mansell wordt een grotere componist dan Beethoven en Mozart bij elkaar), architectuur (schitterende decors, vooral het paleis van de koningin) en natuurlijk film. Ik ben eigenlijk nog veel te jong om dit te zeggen, maar als ik The Fountain bekijk heb ik het idee dat Aronofsky een aantal essenties van het leven weet te grijpen. Dat is een gevoel dat je niet in woorden kan uitleggen en dat maakt het voor mij de ultieme film.
die film is niet voor niks zeer slecht ontvangen... ten tijde van de "dieren" films kwam die uit... tja... dat was niet handigquote:Op dinsdag 9 september 2008 14:00 schreef Gorro het volgende:
Pocahontas (Mike Gabriel & Eric Goldberg, 1995)
[ afbeelding ]
Standaard Disney tekenfilm met de gebruikelijke ingrediënten. Een klassiek verhaal, hier en daar een geforceerd liedje en grappige sidekicks, die nu helaas niet echt grappig zijn. De animaties zijn aardig, maar eigenlijk is alles aan de film al eens beter gedaan door Disney. Nogal overbodig filmpje dus. **½
Als je een google screenshot te zien krijgt is het goed, het is een soort verwijzing naar de film. Kijk hem en je begrijpt hetquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
je plaatje werkt nietje kan beter tinypic gebruiken.
Of het werkt wel, maar snap ik niet wat we moeten met een google screenshot.
Heb hem ook afgelopen zondag gezienquote:Hellboy 2
Aantal weken terug deze in de Sneak gezien, afgelopen zondag maar nog een keer. Heb er de 2e keer meer van genoten dan de 1e keer. Toen was ik nog een beetje geschrokken van het script, de nogal onsubtiele aanpak van veel scenes en het matige verloop van het verhaal. Nu kon ik er onbezorgder naar kijken, heb wat meer kunnen lachen om sommige scenes en nog meer genoten van het visuele spectakel. Veel meer dan een grappige, mooie film is Hellboy 2 niet helaas, Del Toro hanteert hier in elk geval niet de meesterhand die hij bij Pan's Labyrinth wel had.
IMDb rating: 7.6/10
Mijn rating: 7/10
Ja, je rating is belabberd goed voor zo'n ontzettende k-film. No doubtquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:25 schreef Bedaarten het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik hier post, heb ik iets niet goed gedaan, zijn er dingen voor verbetering vatbaar dan hoor ik dat graag
Ik snap de hoge score op IMDB ook niet. Het verhaal is vrij middelmatig en rammelt ook nog eens behoorlijk. De non stop spanning is ook al niet aanwezig en de grappen zijn niet echt enorm grappig. Wel een leuke actiefilm, maar niets meer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:41 schreef Wooldoor het volgende:
Gisteravond Iron man gezien en had toch best hoge verwachtingen omdat ik van veel mensen had gehoord dat hij goed was, maar ik vond hem toch tegenvallen. Het verhaal en uitvoering was echt weer typisch zoals alle andere Marvel films (behalve dan X-men) alleen Tony Stark was wel erg goed gespeeld en de special effects was echt zeer cool gedaan. Daardoor toch nog een 7
Grappen liggen uiterst persoonlijk gevoelig. En hoge score's op IMDB verbazen we ons allemaal wel over lijkt mij, zo vraag ik me bijv. ook af waarom Titanic nog zo'n hoge score heeft?quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik snap de hoge score op IMDB ook niet. Het verhaal is vrij middelmatig en rammelt ook nog eens behoorlijk. De non stop spanning is ook al niet aanwezig en de grappen zijn niet echt enorm grappig. Wel een leuke actiefilm, maar niets meer.
Onbegrijpelijk dat Gwyneth Paltrow deze rol heeft aanvaard trouwens.
Ja, dat begrijp ik dan weer welquote:Op woensdag 10 september 2008 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:
... zo vraag ik me bijv. ook af waarom Titanic nog zo'n hoge score heeft?
Did you know dat Titanic eventjes de lijst de lijsten heeft aangevoerd.quote:Op woensdag 10 september 2008 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Grappen liggen uiterst persoonlijk gevoelig. En hoge score's op IMDB verbazen we ons allemaal wel over lijkt mij, zo vraag ik me bijv. ook af waarom Titanic nog zo'n hoge score heeft?
En vraag ik me af dat de 'beste' film van Uwe boll zelfs een 4!! haalt, terwijl ik er m'n reet nog niet mee wil afvegen.
Mensen komen er steeds meer achter dat 't toch eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige film isquote:Op woensdag 10 september 2008 09:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, maar het is niet voor niks naar beneden gekeldert! Het heeft nu een 7.2, en om de zo veel maanden gaat het een tiende naar beneden.
Pi is echt een geweldige film ja.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:27 schreef Jeeh het volgende:
Pi
[ afbeelding ]
Aangezien The Fountain tot mijn favoriete films behoort, was het tijd om andere films van Aronofsky te bekijken. Pi was een interessante, lichtelijk vreemde, soms enge, maar vooral knap gemaakte film. Hij zal zeker niet elke kijker bekoren, maar wat deze film vooral leuk maakt is om te zien hoe Aronofsky experimenteert en speelt met bepaalde vormen van editing of camera posities. Zeker als je Requiem for a Dream gezien hebt komt veel je bekend voor. Goed gemaakte, spannende en visueel mooie film.
IMDb rating: 7.5/10
Mijn rating: 8/10
Onbegrijpelijk dat mensen deze film zn hoge waardering geven. Ik vond die McAvoy echt waardeloos. Jolie was, zet als altijd, tenenkrommend en Morgan Freeman speelde deze rol op de autopilot. De actie was idd wel aardig maar om alleen daarom een film een 8 te geven....quote:Wanted
[ afbeelding ]
Naar deze film heb ik echt uitgekeken. De trailers beloofden een visueel actie spectakel en dat is het dan ook zeker geworden. Het verhaal moet je absoluut niet te lang bij stil staan, maar daar zal ik de film dan ook zeker niet aan beoordelen. Waar je het uiteraard wel aan mag beoordelen is de actie en daar schiet de film geen seconde te kort. Zonder gebruik van slow-motion zou je waarschijnlijk nog zo'n 10 minuten film overhoudenMorgen Freeman staat op automatische piloot, Jolie is natuurlijk heerlijk om te zien en James McAvoy bewijst een film makkelijk te kunnen dragen. Het is heerlijk om te zien hoe hij in de loop van de film groeit en steeds gekkere dingen doet. De actie is om te smullen, het ziet er werkelijk prachtig uit en zelfs bij vlagen vernieuwend, toch vrij zeldzaam tegenwoordig.
Vreselijk over the top en perfect voor een bioscoop avond![]()
IMDb rating: 7.2/10
Denk dat ik deze ook nog maar even in de bios mee ga pakken, hoor er zoveel positieve verhalen over. Zie net trouwens dat ze hier in Pathe ook eindelijk Into the Wild gaan draaien, alleen maar twee keer maandag en dinsdag om 13.30quote:Op woensdag 10 september 2008 10:49 schreef Karina het volgende:
Mongol
Temudgin's vader (Khan) wordt vermoord en Temudgin wordt de nieuwe Khan. Vanaf zijn negende jaar wordt hij constant achternagezeten door zijn vijanden, zijn vrouw wordt ontvoerd, hij wordt verkocht als slaaf, alles zit hem tegen. Maar uiteindelijk weet hij de Mongolen te verenigen en wordt hij de legendarische Dzjengis Khan, heerser van Mongolië en wereldveroveraar.
Mooie film, vol avontuur en zelfs romantiek, mooie beelden en gevechten. Het ziet er allemaal geweldig uit, de kostuums, de veldslagen, de lokaties. Ik had wel medelijden met die arme Temudgin, echt alles zat hem tegen in het begin.
[ afbeelding ]
Voorbeeld van de ontberingen die hij moet ondergaan, als jong kind al.
dat zijn (afgezien van the Wrestler die nog moet uitkomen) alle films van Aronofsky.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:39 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Pi is echt een geweldige film ja.
Die stukken dat de hoofdrolspeler van die "aanvallen" krijgt vind ik echter wel heel naar om te zien, maar verder is het echt een meesterwerk(je).
The Fountain heb ik nog steeds niet gezien. Heeft die Arronofsky nog meer films die de moeite waard zijn? (Behalve Requiem for a Dream dan...).
quote:Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Denk dat ik deze ook nog maar even in de bios mee ga pakken, hoor er zoveel positieve verhalen over. Zie net trouwens dat ze hier in Pathe ook eindelijk Into the Wild gaan draaien, alleen maar twee keer maandag en dinsdag om 13.30
Ja, echt schandalig. En dan ook nog eens maar twee keer op een waardeloos tijdstip. Gelukkig heb ik momenteel wel vakantie, dus ga denk ik wel even heen. De Pathe hier heeft wel vaker van die rare acties.quote:
Ja, dat wist ik eigenlijk ook welquote:Op woensdag 10 september 2008 12:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
dat zijn (afgezien van the Wrestler die nog moet uitkomen) alle films van Aronofsky.
Laat ik jou dan als eerste Mongol afraden. Niks nieuws onder de zon en niks bijzonders. Het acteerwerk en de cinematografie zijn niet meer dan gemiddeld en het script is matig. Het script bevat veel herhaling en is betrekkelijk voorspelbaar. Als je dan nog speciaal voor de actie zou willen gaan; wel aardig maar niet meer dan dat.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Denk dat ik deze ook nog maar even in de bios mee ga pakken, hoor er zoveel positieve verhalen over.
Het feit dat je jolie 'altijd' tenenkrommend noemt, zeg't toch eigenlijk ook al wel voldoende? Overal waar zij in speelt vind je bijvoorbaat eigenlijk al niet goed, waarom zou je anders zeggen dat ze altijd tenenkrommend is ?quote:Op woensdag 10 september 2008 11:56 schreef Keffo het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat mensen deze film zn hoge waardering geven. Ik vond die McAvoy echt waardeloos. Jolie was, zet als altijd, tenenkrommend en Morgan Freeman speelde deze rol op de autopilot. De actie was idd wel aardig maar om alleen daarom een film een 8 te geven....
Ik ben ook geen Jolie fan, maar in Girl, Interrupted speelde ze erg goed.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het feit dat je jolie 'altijd' tenenkrommend noemt, zeg't toch eigenlijk ook al wel voldoende? Overal waar zij in speelt vind je bijvoorbaat eigenlijk al niet goed, waarom zou je anders zeggen dat ze altijd tenenkrommend is ?
Ik neem aan dat jij als filmliefhebber ook Girl, Interrupted hebt gezien??
McAvoy mocht misschien niet de rol van zijn leven hier spelen, maar ik heb meer slechter actie films gezien dan deze. Qua cijfer zou ik het dan ook ong. een 7.5 geven.
Hehe, ik kan er gewoon niet tegen dat mensen bijv. al films willen afkraken omdat er iemand in speelt die eigenlijk altijd tenenkrommend slecht is. Gelukkig voor mij heb ik niet echt favoriete acteurs of regiseurs.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:34 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Jolie fan, maar in Girl, Interrupted speelde ze erg goed.
Het is wel makkelijk om te zeggen dat je een film niet wilt zien, omdat iemand erin speelt waar je een hekel aan hebt. Vaak krijg je ook gewoon een "hekel" aan het een acteur of actrice als ze een onsympathieke rol spelen in een film, maar dat wil niet zeggen dat ze in elke film zo zijnquote:Op woensdag 10 september 2008 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hehe, ik kan er gewoon niet tegen dat mensen bijv. al films willen afkraken omdat er iemand in speelt die eigenlijk altijd tenenkrommend slecht is. Gelukkig voor mij heb ik niet echt favoriete acteurs of regiseurs.
Meer een regisseur waarvan ik niet begrijp dat hij nog films maakt, en alles wat ik van hem kijk is echt dramatisch, ja de uwe dinges.
Dat is niet zo. Ik heb geen hekel aan Jolie, ik heb alleen nog nooit een film gezien waar ze goed speelde. En nee, ik heb Girl, interupted niet gezien.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het feit dat je jolie 'altijd' tenenkrommend noemt, zeg't toch eigenlijk ook al wel voldoende? Overal waar zij in speelt vind je bijvoorbaat eigenlijk al niet goed, waarom zou je anders zeggen dat ze altijd tenenkrommend is ?
Ik neem aan dat jij als filmliefhebber ook Girl, Interrupted hebt gezien??
McAvoy mocht misschien niet de rol van zijn leven hier spelen, maar ik heb meer slechter actie films gezien dan deze. Qua cijfer zou ik het dan ook ong. een 7.5 geven.
quote:Op woensdag 10 september 2008 14:37 schreef Keffo het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Ik heb niet bijvoorbaat een hekel aan Jolie, ik heb alleen nog nooit een film gezien waar ze goed speelde. En nee, ik heb Girl, interupted niet gezien.
Als je die gezien hebt draai je misschien wel bijquote:Op woensdag 10 september 2008 14:37 schreef Keffo het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Ik heb geen hekel aan Jolie, ik heb alleen nog nooit een film gezien waar ze goed speelde. En nee, ik heb Girl, interupted niet gezien.
Die ken ik dan weer niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Of A Mighty Heart.Daarin is Jolie ook gewoon goed.
Ik heb de plot summary gelezen op imdb en het spreekt mij ook niet echt aan..quote:Op woensdag 10 september 2008 16:36 schreef sitting_elfling het volgende:
A mighty heart moet je echt van houden, ik houd niet van dat soort achtige films, dus dan zou bijvoorbaat mijn mening al negatief zijn, [wat die ook is]. Ze zal best goed in die film zijn, dat geloof ik best
Ook Delicatessen is dan een aanrader!quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:27 schreef Jeeh het volgende:
Pi
[ afbeelding ]
Aangezien The Fountain tot mijn favoriete films behoort, was het tijd om andere films van Aronofsky te bekijken. Pi was een interessante, lichtelijk vreemde, soms enge, maar vooral knap gemaakte film. Hij zal zeker niet elke kijker bekoren, maar wat deze film vooral leuk maakt is om te zien hoe Aronofsky experimenteert en speelt met bepaalde vormen van editing of camera posities. Zeker als je Requiem for a Dream gezien hebt komt veel je bekend voor. Goed gemaakte, spannende en visueel mooie film.
IMDb rating: 7.5/10
Minder slecht...maar nog steeds geen geweldige performance. Vond haar karakter in deze film niet echt veel diepgang hebben ofzo.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Of A Mighty Heart.Daarin is Jolie ook gewoon goed.
quote:Op woensdag 10 september 2008 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jolie is dan ook een middelmatige actrice wiens beste prestaties gewoon de betere middelmaat zijn.
Das een film die ik nog wil zienquote:Op woensdag 10 september 2008 21:27 schreef SnuggLe het volgende:
[ afbeelding ]
Ten Items or Less
Een oudere acteur was ooit één van de sterren van Hollywood, maar moet nu genoegen nemen met een rol in een kleine independent film. Tijdens zijn research in een latinowijk van Los Angeles ontmoet hij een winkelbediende die hem redt uit een netelige situatie. Aangezien zijn chauffeur hem ook in de steek heeft gelaten, gaan de acteur en de winkelbediende samen op pad door Los Angeles waar ze allerlei mensen tegenkomen en hun eigen leven in ogenschouw nemen.
Voor de 2e keer gezien vandaag. Mees-ter-lij-ke feel. Heerlijk feelgood. Morgen Freeman is altijd super, zeker als hij 'zichzelf' speelt. Helemaal mijn film. Ook gewoon fijn ongedwongen, geen moeilijke verhaallijnen, gewoon twee mensen die over hun eigen leven praten.
IMDB: 6.7
Eigen cijfer: 8.6
Je vergeet wel even de prachtige Paz Vega te vermelden.quote:
Deze film heb ik halvewege afgezet. Ongelovelijk saai, er gebeurd echt helemaal niets. Vreemd dat jij het zo fantastisch vind...quote:Op woensdag 10 september 2008 21:27 schreef SnuggLe het volgende:
[ afbeelding ]
Ten Items or Less
Een oudere acteur was ooit één van de sterren van Hollywood, maar moet nu genoegen nemen met een rol in een kleine independent film. Tijdens zijn research in een latinowijk van Los Angeles ontmoet hij een winkelbediende die hem redt uit een netelige situatie. Aangezien zijn chauffeur hem ook in de steek heeft gelaten, gaan de acteur en de winkelbediende samen op pad door Los Angeles waar ze allerlei mensen tegenkomen en hun eigen leven in ogenschouw nemen.
Voor de 2e keer gezien vandaag. Mees-ter-lij-ke feel. Heerlijk feelgood. Morgen Freeman is altijd super, zeker als hij 'zichzelf' speelt. Helemaal mijn film. Ook gewoon fijn ongedwongen, geen moeilijke verhaallijnen, gewoon twee mensen die over hun eigen leven praten.
IMDB: 6.7
Eigen cijfer: 8.6
Heel herkenbaar. ik ben afgehaakt na zn 25 minuten. Was echt geen touw aan vast te knopen. Vreemde dialogen, onzamenhangende gebeurtenissen....hoogquote:Op woensdag 10 september 2008 22:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Redbelt
Heel vreemde film vond ik dit. Het gaat over een leraar van Braziliaanse jiu-jitsu die moeilijk rond komt, maar weigert te vechten voor geld. Dan rijdt er een advocate tegen zijn wagen, redt hij een filmster bij een barfight, wordt zijn venster aan diggelen geschoten, geeft hij zijn vriend bij de politie per ongeluk een gestolen horloge en moet zijn vrouw veel geld lenen omdat ze zo designer kan worden. Er is ook nog iets met witte en zwarte knikkers en een professor die een rode gordel heeft.
Waar heb ik het in godsnaam over? Dat vraag ik mij dus ook af. Ik meen dat regisseur/schrijver Mamet zelf een paarse gordel in jiu-jitsu heeft en graag een film wilde maken over het onderwerp. Ik begrijp dat hij ons wil wijzen op het eergevoel dat hierbij hoort, daarom ook veel symboliek in de film steekt en niet de bedoeling had om er een actiefilm van te maken. Maar waarom zo'n onsamenhangend script dat van de hak op de tak springt vol verrassende en onlogische acties en reacties van personages? De film wil sereniteit uitstralen, maar komt vooral futloos over.
De gesprekken zijn ook al zo vreemd, er worden erg vaak zinnen drie tot vier keer herhaald en de dialogen hebben af en toe helemaal geen flow, waardoor het voelt alsof de slechtste i.p.v. de beste take de film heeft gehaald. Het einde is al helemaal belachelijk. Of erg goed, daar moet ik nog eens over nadenken. Misschien was 't wel beide.
Ik kan niet echt zeggen dat ik het slecht vond of goed. Ik weet eigenlijk nauwelijks wat ik er van vond, maar ik kan iedereen zeker aan- en afraden om deze film te kijken.
Deze film ook gezien, en dacht al dat ik deze versie eerder had gezien alleen dan in het frans.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Strangers (2008, VS, Bryan Bertino)
Voor de film begint krijgen we een berichtje dat het gebaseerd is op waargebeurde verhalen en dat elk jaar x-aantal van dit soort gewelddadige incidenten plaats vinden in de VS. Daarna begint de film met zo'n verontrustend onduidelijk hysterisch 911 telefoongesprek van iemand, die een aantal lijken meldt. Daarna krijgen we te zien wat er gebeurd is. Liv Tyler en Scott Speedman zijn een koppeltje, dat in een verlaten huis verblijven. Om een of andere reden zijn er een paar vreemdelingen met maskers die proberen in te breken in het huis.
Het was een compleet onspannende, ongeïnspireerde, voorspelbare film. Bertino wou waarschijnlijk laten zien dat je tegenwoordig ook nog een goede horror kan maken zonder gore, maar slaagt daar compleet niet in. Bertino krijgt nog wel een beetje credits voor het niet conventionele einde.
cijfer: 4.5
Na het zien van de trailer wist ik al dat het een ongelovelijke kutfilm zou worden. Het wordt tijd dat er weer een film zoals Shaun of the Dead of Hot Fuzz uitkomt. Dat is nog eens humor.quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:09 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Disaster Movie
Het is maar goed dat de makers deze "film" deze titel hebben gegeven en dus (waarschijnlijk) weten dat dit een ramp is. Tachtig minuten lang en er zit echt werkelijk geen enkele leuke grap. Ontzettend flauw, pijnlijk ongrappig. Het slaat gewoon echt als een tang op een varken. Dit verdiend de naam film niet eens...
IMDB Cijfer: 1,3/10
Mijn Cijfer: 1,0/10
tja.. je kon aan de trailer zien dattie echt nergens op zou slaan...quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:09 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Disaster Movie
Het is maar goed dat de makers deze "film" deze titel hebben gegeven en dus (waarschijnlijk) weten dat dit een ramp is. Tachtig minuten lang en er zit echt werkelijk geen enkele leuke grap. Ontzettend flauw, pijnlijk ongrappig. Het slaat gewoon echt als een tang op een varken. Dit verdiend de naam film niet eens...
IMDB Cijfer: 1,3/10
Mijn Cijfer: 1,0/10
jup. Maar ik heb de vervelende eigenschap dat ik de film toch altijd uitkijk: heb er ten slotte voor betaaldquote:Op vrijdag 12 september 2008 20:15 schreef mschol het volgende:
[..]
tja.. je kon aan de trailer zien dattie echt nergens op zou slaan...
en de humor die er in zit, is voor maar een zeer beperkt publiek echt grappig..
persoonlijk vind ik dat soort grappen ook matig..
ach, heb een unlimited card, dus ga em wel eens een keertje kijkenquote:Op vrijdag 12 september 2008 23:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
jup. Maar ik heb de vervelende eigenschap dat ik de film toch altijd uitkijk: heb er ten slotte voor betaald
Net zoiets als Lost Highway dus?quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:22 schreef Arcee het volgende:
Ne le dis à personne (2006)
[ afbeelding ]
Thriller/mystery. En dat is het idd. Onderhoudende, spannende film.
Hoe zit het nu allemaal precies?
Zo'n film dus.
Be warnedquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:21 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, heb een unlimited card, dus ga em wel eens een keertje kijken
Of misschien is het de schuld van al die mensen die niet voor kwaliteitsfilms betalen en ze gewoon downloaden, terwijl hersenloze films het goed blijven doen in cinema's voor mensen die gewoon een hersenloos avondje uit willen?quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:36 schreef JelleS het volgende:
Het is niet de schuld van de makers dat er zulke kutfilms worden gemaakt, maar van iedereen die er heen gaat en weer nieuwe bagger financiert. Iedereen die voor Disaster Movie betaalt, brengt de filmindustrie ernstig schade toe!
De makers kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon goede films te maken en het geld daar aan te bestedenquote:Op zaterdag 13 september 2008 15:36 schreef JelleS het volgende:
Het is niet de schuld van de makers dat er zulke kutfilms worden gemaakt,
De makers zullen er vast hun best wel voor hebben gedaan dunkt mequote:Op zaterdag 13 september 2008 21:15 schreef Timo20 het volgende:
[..]
De makers kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon goede films te maken en het geld daar aan te besteden
Gedaan, maar staat er niet op.. Kom wel de acteurs tegen (in hoeverre je zeker kan zijn dat t die acteur is met chinese namen natuurlijkquote:Op zondag 14 september 2008 18:48 schreef Karina het volgende:
Helaas kan ik deze film niet op IMDB vinden (misschien wil iemand anders een poging wagen?)
Lag het in ieder geval niet aan mij. Acteurs had ik ook gevonden, maar bedankt voor het zoeken iig. Ik kwam de film toevallig ergens op een site tegen, van het type waar we het volgens mij hier niet over mogen hebbenquote:Op zondag 14 september 2008 18:56 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Gedaan, maar staat er niet op.. Kom wel de acteurs tegen (in hoeverre je zeker kan zijn dat t die acteur is met chinese namen natuurlijk), en de dvd op yesasia als verkoop
hierzo?: http://www.dianying.com/en/title/21059quote:Op zondag 14 september 2008 18:48 schreef Karina het volgende:
Help!
Chinese Horror/thriller/drama
Een studente heeft seks met een leraar om een stageplaats in Amerika te veroveren. Haar vriend komt er achter en ze vermoordt hem (denkt ze) in paniek belt ze de leraar. Haar vriend is toch niet dood en per ongeluk vermoordt de leraar hem dan toch. Ze verbergen het lijk.
Daarna volgende gebeurtenissen zich op en komt het tot een verrassende plotwending.
De film komt wat langzaam op gang, maar het verhaal wordt gedurende de film spannender, mysterieuzer en komt het, zoals al gezegd, tot een verrassend eind.
Helaas kan ik deze film niet op IMDB vinden (misschien wil iemand anders een poging wagen?)
Year: 2008
Directed: Zhang Qi
Genre: Drama/Horror
Runtime: 96 mins
Country: China
Language: Mandarin
Cast: Song Jia, Shi Liang, Zhu Hong Jia, Liu Bo, Guan Xiao Tong, A Si Ru
[ afbeelding ]
Ik heb hem gisteren bekeken omdat hij hier al eerder in dit topic was aangeraden.quote:Op zondag 14 september 2008 18:56 schreef musicfreakyme het volgende:
Children of men
[ afbeelding ]
Wel een goede film, alleen het eind is nogal abrupt en een beetje jammer.
nee maar toch beter dan niks?quote:Op zondag 14 september 2008 22:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat is toch geen imdb.
Hoe droog is die film.quote:Op zondag 14 september 2008 19:35 schreef DeHovenier het volgende:
Stukjes van Poultrygeist: Night Of The Chicken Dead
Over neppe shit gesprokenquote:Op maandag 15 september 2008 12:07 schreef dronkeykong het volgende:
Gisteren Prom Night gezien, ik ga er ook maar niet teveel over schrijven
3/10 voor de moeite.
Sarcasme blijft toch iets heerlijksquote:Op maandag 15 september 2008 11:36 schreef Orbeatle het volgende:
Ja precies.
Dat vond ik ook zo slecht aan The Matrix.
Het is echt te onrealistisch allemaal, wat een baggerfilm.
Als ik naar onrealistische films wil gaan, ga ik wel naar star trek ofzo.quote:Op maandag 15 september 2008 12:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Té onrealistisch .. lol. Als ik realisme als belangrijke factor bij films ga houden, houd ik misschien een tiental films over![]()
![]()
En wat betreft Wanted, het idee dat een kogel een bochtje kan maken is natuurlijk wat vergezocht.
Maarja, een kogel vliegt nooit recht. Dus daar over nadenkend vind ik dat ze bij Wanted het idee wel goed uitgewerkt hebben. Het is een heerlijke actie flick zonder al te veel na denken, en perfect voor een vrijdag avond.
Ach opzich heb je er ook wel gelijk in. Zo erger ik mij ook aan veel films omdat het onrealistisch is, en vaak overdreven nep .. zie alle Chuck Norris films .. zie alles Steven Seagal films, echt dikke crap.quote:Op maandag 15 september 2008 12:42 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Als ik naar onrealistische films wil gaan, ga ik wel naar star trek ofzo.
Maar van een film als Wanted verwacht je zoiets naar mijn mening niet. Iemand die door een dak van z'n auto dood wordt geschoten, door een auto die er over de kop overheen vliegt. Laat staan dat iemand neergeschoten wordt over een paar kilometer, terwijl de kogel door een donut van iemand wordt heen geschoten![]()
Sorry, maar zulke onrealistische dingen hou ik niet van bij een film als Wanted.
quote:Op maandag 15 september 2008 12:59 schreef Orbeatle het volgende:
Als je alle realiteits "wetten" gaat loslaten op films, dan zul je merken dat 99,9% van de films onrealistisch is.
Ik vind 't geen argument om te zeggen dat een film te onrealistisch is en dat je 'm daardoor niet goed vind. Juist bij een film zoals Wanted. Als die 100% realistisch is, is er toch geen fuck aan. Zulke films horen een over-the-top-factor te hebben, vind ik.
Maar bij Wanted was het echt wel heel erg hoor. Het gelach ging in sommige gevallen door de bioscoop zaal heen, puur omdat er echt teveel van die onmogelijke dingen in zaten.quote:Op maandag 15 september 2008 12:59 schreef Orbeatle het volgende:
Als je alle realiteits "wetten" gaat loslaten op films, dan zul je merken dat 99,9% van de films onrealistisch is.
Ik vind 't geen argument om te zeggen dat een film te onrealistisch is en dat je 'm daardoor niet goed vind. Juist bij een film zoals Wanted. Als die 100% realistisch is, is er toch geen fuck aan. Zulke films horen een over-the-top-factor te hebben, vind ik.
Dat had ik ook bij een scene uit The Dark Knight. Dat dat ballonnetje uit z'n utility belt komt, en dattie zo opgepikt wordt door dat vliegtuigquote:Op maandag 15 september 2008 13:10 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Maar bij Wanted was het echt wel heel erg hoor. Het gelach ging in sommige gevallen door de bioscoop zaal heen, puur omdat er echt teveel van die onmogelijke dingen in zaten.
Maar goed zoals Sitting Elfling al zei, is het wellicht een film om met een paar maten onder het genot van een potje bier te kijken.![]()
Overigens zag ik in de bios de trailer van Body of Lies, die lijkt me wel ook wel wat, maar dat terzijde.
Bestaat echt hoor. CIA heeft er in de jaren '60 mee geexperimenteerd.quote:Op maandag 15 september 2008 13:23 schreef Orbeatle het volgende:
Dat had ik ook bij een scene uit The Dark Knight. Dat dat ballonnetje uit z'n utility belt komt, en dattie zo opgepikt wordt door dat vliegtuig. Hoezo vergezocht.
Ja prima, ik vond 't er niet uitzien.quote:Op maandag 15 september 2008 13:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Bestaat echt hoor. CIA heeft er in de jaren '60 mee geexperimenteerd.
Dat dus, het bestaat wel degelijk.quote:Op maandag 15 september 2008 13:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Bestaat echt hoor. CIA heeft er in de jaren '60 mee geexperimenteerd.
Die film wil ik nog zienquote:Op maandag 15 september 2008 23:26 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Burn after reading
Met deze droge comedy slaan de Coen bros weer een richting in die wat meer commercieel is. De verzameling leuke karakters, met ieder hun eigen tik, maken het verhaal erg interessant maar daarbij is het verhaal zelf ook erg inginieus weer. Omdat het vlechtwerk in het verhaal te ingewikkeld is en ik daardoor ws spoilers zou weggeven ga ik daar verder niet op in. De humor was wat minder plat als andere films uit het genre en ook is t crime level een stuk lager als gewend, waarmee duidelijk een breder publiek wordt aangesproken. De prestaties en uitvoeringen van de acteurs, het gedrag van de personages met Brad Pitt als uitsmijter in zijn rol als personal coach op een sportschool, was op zich al humor genoeg om naar te kijken. Al met al weer een lekkere "clusterfuck", om maar een quote te noemen
[ afbeelding ]
Heb je deze film op de DVD gezien waar ook Nuits Rouges op staat? De gerestaureerde versie?quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:57 schreef Zoot het volgende:
Judex - Georges Franju; 1963
Dit werk van Franju is gebaseerd op de gelijknamige serie van Louis Feuillade uit 1916. De bankier Favraux is een rijk man, maar heeft zijn geld op onrechtmatige wijze (chantage) verkregen. De gemaskerde held Judex ontvoert de bankier nadat deze zogenaamd is gestorven op een gemaskerd bal (haast surrealistische scene waarin mensen met realistische vogelmaskers rondlopen). Ondertussen zit de landvoogdes die een dubbelleven leidt, en waarmee Favraux wilde trouwen, achter het fortuin aan en komt daarbij in aanraking met Judex. Daarbij raakt ook de dochter van de bankier verweven in dit kat-en-muisspel. Franju bereikt een haast sprookjesachtige wereld met zijn cinematografie en mise-en-scene. De beste rol is weggelegd voor de landvoogdes gespeeld door Francine Bergé. Franju weet een mooie balans te vinden tussen het karakteristieken van de stomme film en de moderne technieken uit de nouvelle vague en levert daarmee een goede film af.
Ik meet eigenlijk nooit in cijfers, maar op speciaal verzoek krijgt ie een 6.7 op de Coen schaal en een 7.5 op de comedy schaal... Het heeft op zich niets te maken met hele goeie films, maar het is goed vermaak in een wereld vol Ben Stiller en Seth Rogen comediesquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:22 schreef the_RAVEN het volgende:
wat voor cijfer geef je hem Atreidez? Ga je ook zo hoog als IMDB? Ik heb het gevoel dat ze dit cijfer krijgen vanwege hun Oscar winst.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:21 schreef Atreidez het volgende:
maar het is goed vermaak in een wereld vol Ben Stiller en Seth Rogen comedies
Ik heb vandaag de Hulk gezien .. het echt goede van de film, was het einde met Iron Manquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:43 schreef HostiMeister het volgende:
Iron Man, eindelijk gezien, wat een leuke film was dat zeg, een van de betere Marvel verfilmingen.
quote:Op maandag 15 september 2008 23:01 schreef Mainport het volgende:
Volgens mij vind je 'm alleen maar leuk omdat-ie zo'n hoog cijfer heeft.
Dan heb je toch niet veel films gezienquote:Ik heb me nog nooit zo geschaamd voor een film.
Die moet ik ook nog steeds zienquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de Hulk gezien .. het echt goede van de film, was het einde met Iron Manof beter gezegd Tony Stark.
Hij is trouwens hier te vinden..quote:
© donroyco
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDB-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook
Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken.
Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze![]()
Vorige topics:
CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I
Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Thanksquote:
Bijna goedquote:Op woensdag 17 september 2008 02:30 schreef Arcee het volgende:
Bee Movie, Alles is Liefde, Lord of the Rings, Pirates of the Caribbean, Austin Powers, 300, Shrek, Shawshank Redemption, Indiana Jones, Mr. & Mrs. Smith... hmmm... en dan nog minimaal twee... Superbad, misschien? Nèh.
Nu geef je zelf al het antwoord zodat niemand het meer kan raden??quote:Op woensdag 17 september 2008 02:34 schreef donroyco het volgende:
[..]
Bijna goed
300
Alles is Liefde
Austin Powers
Bee Movie
Beerfest
Boondock Saints
Indiana Jones
Lord Of The Rings
Mr. & Mrs. Smith
Pirates of the Caribbean
Shawshank Redemption
Shrek
Kloptquote:Op woensdag 17 september 2008 02:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nu geef je zelf al het antwoord zodat niemand het meer kan raden??
Ik heb oprecht medelijden met je.quote:Op woensdag 17 september 2008 03:16 schreef Morwen het volgende:
Wat heb ik gezien?
3 films van de Olson twins (dochter was ziek dus tsja)![]()
Thanx, het was een zware dag.quote:Op woensdag 17 september 2008 03:37 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ik heb oprecht medelijden met je.
Veel te recent en op een na allemaal Hollywood. Eigenlijk is het een prima initiatief, maar wat meer afwisseling is noodzakelijk.quote:Op woensdag 17 september 2008 02:34 schreef donroyco het volgende:
[..]
Bijna goed
300
Alles is Liefde
Austin Powers
Bee Movie
Beerfest
Boondock Saints
Indiana Jones
Lord Of The Rings
Mr. & Mrs. Smith
Pirates of the Caribbean
Shawshank Redemption
Shrek
Koning.quote:Op woensdag 17 september 2008 02:17 schreef donroyco het volgende:
Ondanks dat dit topic al zo lang loopt (en ik hier vooral meelees) is er nog geen header voor de openingspost gemaakt en is de lijst erg lang om te scrollen. Nu niet meer!
[..]
Hij is trouwens hier te vinden..
Ik kan meerdere banners maken, als jij/iemand/meerdere dan 10-15 titels in mijn PMbox wil neergooien, dan kunnen we afwisselenquote:Op woensdag 17 september 2008 09:03 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Veel te recent en op een na allemaal Hollywood. Eigenlijk is het een prima initiatief, maar wat meer afwisseling is noodzakelijk.
Denk eens aan There will be Blood, Into the Wild, the Diving Bell and the Butterfly, Pan's labyrint, en recenter; Estomago of Mongolquote:Op woensdag 17 september 2008 12:39 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik kan meerdere banners maken, als jij/iemand/meerdere dan 10-15 titels in mijn PMbox wil neergooien, dan kunnen we afwisselen
Thanks Lonewolf2003 en Orbeatle
Zal er vanavond eens naar kijken, meer ideeën zijn welkomquote:Op woensdag 17 september 2008 15:12 schreef Chielus het volgende:
[..]
Denk eens aan There will be Blood, Into the Wild, the Diving Bell and the Butterfly, Pan's labyrint, en recenter; Estomago of Mongol
quote:
Dat is er wel makkelijk vanaf makenquote:Op woensdag 17 september 2008 17:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Voor ideeën van titels kan je in de Fok top 100 of anders in de imdb top 250 kijken voor een wat grotere verscheidenheid.
Ik zou iig. Beerfest weglaten.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:41 schreef donroyco het volgende:
Dat is er wel makkelijk vanaf makenIk wil graag weten van users welke films zij terug willen zien in de banners. De IMDb top250 heb ik al bekeken en ook films uit gekozen. De eerste zin is tevens van toepassing op de FOK! top 100..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |