Ik. Er werken ook wat FTRers voor.quote:Op maandag 8 september 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
Wie bekijkt de website movie2movie.nl wel eens ze hebben best een aardige wat films gereviewd.
Zeker, leuke site!quote:Op maandag 8 september 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
Wie bekijkt de website movie2movie.nl wel eens ze hebben best een aardige wat films gereviewd.
Niet mijn favoriete site, maar ze zijn wel de enige die meteen na de persvoorstelling de recensie online zetten, terwijl de rest allemaal tot of vlak voor de releasedatum wachten. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik er wel eens naar toe ga. Als je met een review bezig bent zijn zij het enige vergelijkingsmateriaal in Nederland.quote:Op maandag 8 september 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
Bij iedere herkijk wordt deze film beter en beter.quote:Op maandag 8 september 2008 20:42 schreef Hulkio het volgende:
2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968)
Heb inmiddels al heel wat films van Kubrick gezien en dat waren stuk voor stuk toppers, maar zijn misschien wel meest bekende film viel mij persoonlijk erg tegen. Visueel is het allemaal prachtig, zeker wanneer je je beseft dat de film al 40 jaar oud is. Toch wist de film mij niet te boeien en had ik door het lage tempo zelfs moeite om de film uit te kijken. Zal binnenkort nog eens wat meer lezen over deze film, staan vele grote lappen teks op internet, en dan ga ik over een tijdje wel voor de herkansing. 6.0
Dat zat ik me ook eens af te vragen. Waarom doen andere sites dat niet? Iedereen wil toch dat soort primeurtjes?quote:Op maandag 8 september 2008 21:42 schreef JelleS het volgende:
[..]
Niet mijn favoriete site, maar ze zijn wel de enige die meteen na de persvoorstelling de recensie online zetten, terwijl de rest allemaal tot of vlak voor de releasedatum wachten. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik er wel eens naar toe ga. Als je met een review bezig bent zijn zij het enige vergelijkingsmateriaal in Nederland.
Om FOK! en FilmTotaal als voorbeeld te nemen: Als je ze eerder plaatst dan verdwijnen ze ook weer uit de tracker voor dat ze in de bios draaien. En bioscooprecensies zijn natuurlijk behoorlijk tijdsgebonden en zijn ook een manier om aan te geven wat er vanaf dat moment in de bios draait. Maar wel slim van M2M om van de standaard af te wijken. Die previews hoeven overigens van mij weer niet.quote:Op maandag 8 september 2008 23:37 schreef Doff het volgende:
[..]
Dat zat ik me ook eens af te vragen. Waarom doen andere sites dat niet? Iedereen wil toch dat soort primeurtjes?
Verder kan ik zeggen dat ik het niveau van M2M heel wisselend vind, van prima reviews/previews en leuke interviews tot slecht geschreven stukken. Maar voor een site met stukken die slechts door amateurs worden geschreven vind ik het zeker leuk. Ook het aantal recensies ed. is toch wel noemenswaardig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7,0/10
[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 09-09-2008 17:58:28 ]How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Staat wel een gigantische spoiler in je bericht (die ik weggeknipt heb). Misschien kun je die beter tussen spoilertags zetten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iron Man (2008)
Ondertussen wel genoeg van uitgebreid commentaar voorzien dacht ik zo...
Tja, voor mij was het eigenlijk weer zo'n film waarvan de Hype de film voor me een beetje verpest heeft. Het valt bij mij weer in de categorie Fantastic 4 vs. Transformers. Iets grappiger dan wel weer, SFX van iets hoger niveau dan F4, verder is het een aardige actiefilm, maar niet meer dan dat..
- knip -
7,0/10
Mooi, weet ik ook weer dat ik die film in ieder geval niet hoef te gaan kijken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:00 schreef Gorro het volgende:
Postal (Uwe Boll, 2007)
[ afbeelding ]
Tegen de schenen schoppen van gamefans is voor Uwe Boll niet meer voldoende. De rest van de wereld moet er nu ook aan geloven. Zoveel mogelijk mensen provoceren lijkt namelijk het voornaamste doel van het nieuwste wanproduct van onze Duitse vriend. Er is zowaar iets positiefs te noemen over de film, want Uwe Boll neemt in elk geval zijn films zelf ook niet meer serieus. Verder is het eigenlijk een gedrocht met een paar aardige persiflages, maar voornamelijk is ook dit weer een crapfest. *
Ik kan me redelijk vinden in deze post, maar wat mij betreft ga je toch echt te ver als je het totaalkunst noemt. Ja, de muziek, cinematografie en de film in het algemeen zijn prachtig, maar ik zie er toch niet echt hoogwaardige literatuur, poëzie of architectuur in. Een leuk balletje dat je opgooit, maar ik hoop dat je het niet te serieus neemt. Vooral Clint Mansell nu al tot een grotere componist dan Beethoven en Mozart bij elkaar bombarderen lijkt me zwaar overtrokken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:09 schreef JelleS het volgende:
[..]
Gister zag ik voor de 2e keer The Fountain, die ik onlangs in mijn top 100 nog op nummer 2 plaatste. Ik was zo onder de indruk de 1e keer in de bios, dat ik haast bang was dat hij op dvd zou teleurstellen. Vandaar nu pas herkeken. Maar gelukkig was het weer een bijzondere ervaring, al zal het nooit meer zo magisch worden. Ik weet nog precies hoe ik me voelde toen ik na anderhalf uur de zaal uitkwam en over een grauw bedrijventerrein in A'dam liep. Dit keer kon ik alles beter plaatsen in het begin, al had ik het verhaal en de symboliek in de bios ook al redelijk snel door.
Ik realiseerde me nu ook dat het belachelijk is dat The Fountain bij mij op de 2e plek stond, het is gewoon de beste film die ik ooit heb gezien. Er spookte ook steeds een term door mijn hoofd: Totaalkunst (verbastering van totaalvoetbal) The Fountain is literatuur, poëzie, schilderkunst (geweldige 'special effects', elk shot is prachtig), muziek (Clint Mansell wordt een grotere componist dan Beethoven en Mozart bij elkaar), architectuur (schitterende decors, vooral het paleis van de koningin) en natuurlijk film. Ik ben eigenlijk nog veel te jong om dit te zeggen, maar als ik The Fountain bekijk heb ik het idee dat Aronofsky een aantal essenties van het leven weet te grijpen. Dat is een gevoel dat je niet in woorden kan uitleggen en dat maakt het voor mij de ultieme film.
die film is niet voor niks zeer slecht ontvangen... ten tijde van de "dieren" films kwam die uit... tja... dat was niet handigquote:Op dinsdag 9 september 2008 14:00 schreef Gorro het volgende:
Pocahontas (Mike Gabriel & Eric Goldberg, 1995)
[ afbeelding ]
Standaard Disney tekenfilm met de gebruikelijke ingrediënten. Een klassiek verhaal, hier en daar een geforceerd liedje en grappige sidekicks, die nu helaas niet echt grappig zijn. De animaties zijn aardig, maar eigenlijk is alles aan de film al eens beter gedaan door Disney. Nogal overbodig filmpje dus. **½
Als je een google screenshot te zien krijgt is het goed, het is een soort verwijzing naar de film. Kijk hem en je begrijpt hetquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
je plaatje werkt nietje kan beter tinypic gebruiken.
Of het werkt wel, maar snap ik niet wat we moeten met een google screenshot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |