Over neppe shit gesprokenquote:Op maandag 15 september 2008 12:07 schreef dronkeykong het volgende:
Gisteren Prom Night gezien, ik ga er ook maar niet teveel over schrijven
3/10 voor de moeite.
Sarcasme blijft toch iets heerlijksquote:Op maandag 15 september 2008 11:36 schreef Orbeatle het volgende:
Ja precies.
Dat vond ik ook zo slecht aan The Matrix.
Het is echt te onrealistisch allemaal, wat een baggerfilm.
Als ik naar onrealistische films wil gaan, ga ik wel naar star trek ofzo.quote:Op maandag 15 september 2008 12:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Té onrealistisch .. lol. Als ik realisme als belangrijke factor bij films ga houden, houd ik misschien een tiental films over![]()
![]()
En wat betreft Wanted, het idee dat een kogel een bochtje kan maken is natuurlijk wat vergezocht.
Maarja, een kogel vliegt nooit recht. Dus daar over nadenkend vind ik dat ze bij Wanted het idee wel goed uitgewerkt hebben. Het is een heerlijke actie flick zonder al te veel na denken, en perfect voor een vrijdag avond.
Ach opzich heb je er ook wel gelijk in. Zo erger ik mij ook aan veel films omdat het onrealistisch is, en vaak overdreven nep .. zie alle Chuck Norris films .. zie alles Steven Seagal films, echt dikke crap.quote:Op maandag 15 september 2008 12:42 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Als ik naar onrealistische films wil gaan, ga ik wel naar star trek ofzo.
Maar van een film als Wanted verwacht je zoiets naar mijn mening niet. Iemand die door een dak van z'n auto dood wordt geschoten, door een auto die er over de kop overheen vliegt. Laat staan dat iemand neergeschoten wordt over een paar kilometer, terwijl de kogel door een donut van iemand wordt heen geschoten![]()
Sorry, maar zulke onrealistische dingen hou ik niet van bij een film als Wanted.
quote:Op maandag 15 september 2008 12:59 schreef Orbeatle het volgende:
Als je alle realiteits "wetten" gaat loslaten op films, dan zul je merken dat 99,9% van de films onrealistisch is.
Ik vind 't geen argument om te zeggen dat een film te onrealistisch is en dat je 'm daardoor niet goed vind. Juist bij een film zoals Wanted. Als die 100% realistisch is, is er toch geen fuck aan. Zulke films horen een over-the-top-factor te hebben, vind ik.
Maar bij Wanted was het echt wel heel erg hoor. Het gelach ging in sommige gevallen door de bioscoop zaal heen, puur omdat er echt teveel van die onmogelijke dingen in zaten.quote:Op maandag 15 september 2008 12:59 schreef Orbeatle het volgende:
Als je alle realiteits "wetten" gaat loslaten op films, dan zul je merken dat 99,9% van de films onrealistisch is.
Ik vind 't geen argument om te zeggen dat een film te onrealistisch is en dat je 'm daardoor niet goed vind. Juist bij een film zoals Wanted. Als die 100% realistisch is, is er toch geen fuck aan. Zulke films horen een over-the-top-factor te hebben, vind ik.
Dat had ik ook bij een scene uit The Dark Knight. Dat dat ballonnetje uit z'n utility belt komt, en dattie zo opgepikt wordt door dat vliegtuigquote:Op maandag 15 september 2008 13:10 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Maar bij Wanted was het echt wel heel erg hoor. Het gelach ging in sommige gevallen door de bioscoop zaal heen, puur omdat er echt teveel van die onmogelijke dingen in zaten.
Maar goed zoals Sitting Elfling al zei, is het wellicht een film om met een paar maten onder het genot van een potje bier te kijken.![]()
Overigens zag ik in de bios de trailer van Body of Lies, die lijkt me wel ook wel wat, maar dat terzijde.
Bestaat echt hoor. CIA heeft er in de jaren '60 mee geexperimenteerd.quote:Op maandag 15 september 2008 13:23 schreef Orbeatle het volgende:
Dat had ik ook bij een scene uit The Dark Knight. Dat dat ballonnetje uit z'n utility belt komt, en dattie zo opgepikt wordt door dat vliegtuig. Hoezo vergezocht.
Ja prima, ik vond 't er niet uitzien.quote:Op maandag 15 september 2008 13:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Bestaat echt hoor. CIA heeft er in de jaren '60 mee geexperimenteerd.
Dat dus, het bestaat wel degelijk.quote:Op maandag 15 september 2008 13:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Bestaat echt hoor. CIA heeft er in de jaren '60 mee geexperimenteerd.
Die film wil ik nog zienquote:Op maandag 15 september 2008 23:26 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Burn after reading
Met deze droge comedy slaan de Coen bros weer een richting in die wat meer commercieel is. De verzameling leuke karakters, met ieder hun eigen tik, maken het verhaal erg interessant maar daarbij is het verhaal zelf ook erg inginieus weer. Omdat het vlechtwerk in het verhaal te ingewikkeld is en ik daardoor ws spoilers zou weggeven ga ik daar verder niet op in. De humor was wat minder plat als andere films uit het genre en ook is t crime level een stuk lager als gewend, waarmee duidelijk een breder publiek wordt aangesproken. De prestaties en uitvoeringen van de acteurs, het gedrag van de personages met Brad Pitt als uitsmijter in zijn rol als personal coach op een sportschool, was op zich al humor genoeg om naar te kijken. Al met al weer een lekkere "clusterfuck", om maar een quote te noemen
[ afbeelding ]
Heb je deze film op de DVD gezien waar ook Nuits Rouges op staat? De gerestaureerde versie?quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:57 schreef Zoot het volgende:
Judex - Georges Franju; 1963
Dit werk van Franju is gebaseerd op de gelijknamige serie van Louis Feuillade uit 1916. De bankier Favraux is een rijk man, maar heeft zijn geld op onrechtmatige wijze (chantage) verkregen. De gemaskerde held Judex ontvoert de bankier nadat deze zogenaamd is gestorven op een gemaskerd bal (haast surrealistische scene waarin mensen met realistische vogelmaskers rondlopen). Ondertussen zit de landvoogdes die een dubbelleven leidt, en waarmee Favraux wilde trouwen, achter het fortuin aan en komt daarbij in aanraking met Judex. Daarbij raakt ook de dochter van de bankier verweven in dit kat-en-muisspel. Franju bereikt een haast sprookjesachtige wereld met zijn cinematografie en mise-en-scene. De beste rol is weggelegd voor de landvoogdes gespeeld door Francine Bergé. Franju weet een mooie balans te vinden tussen het karakteristieken van de stomme film en de moderne technieken uit de nouvelle vague en levert daarmee een goede film af.
Ik meet eigenlijk nooit in cijfers, maar op speciaal verzoek krijgt ie een 6.7 op de Coen schaal en een 7.5 op de comedy schaal... Het heeft op zich niets te maken met hele goeie films, maar het is goed vermaak in een wereld vol Ben Stiller en Seth Rogen comediesquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:22 schreef the_RAVEN het volgende:
wat voor cijfer geef je hem Atreidez? Ga je ook zo hoog als IMDB? Ik heb het gevoel dat ze dit cijfer krijgen vanwege hun Oscar winst.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:21 schreef Atreidez het volgende:
maar het is goed vermaak in een wereld vol Ben Stiller en Seth Rogen comedies
Ik heb vandaag de Hulk gezien .. het echt goede van de film, was het einde met Iron Manquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:43 schreef HostiMeister het volgende:
Iron Man, eindelijk gezien, wat een leuke film was dat zeg, een van de betere Marvel verfilmingen.
quote:Op maandag 15 september 2008 23:01 schreef Mainport het volgende:
Volgens mij vind je 'm alleen maar leuk omdat-ie zo'n hoog cijfer heeft.
Dan heb je toch niet veel films gezienquote:Ik heb me nog nooit zo geschaamd voor een film.
Die moet ik ook nog steeds zienquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de Hulk gezien .. het echt goede van de film, was het einde met Iron Manof beter gezegd Tony Stark.
Hij is trouwens hier te vinden..quote:
© donroyco
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDB-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook
Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken.
Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze![]()
Vorige topics:
CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I
Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Thanksquote:
Bijna goedquote:Op woensdag 17 september 2008 02:30 schreef Arcee het volgende:
Bee Movie, Alles is Liefde, Lord of the Rings, Pirates of the Caribbean, Austin Powers, 300, Shrek, Shawshank Redemption, Indiana Jones, Mr. & Mrs. Smith... hmmm... en dan nog minimaal twee... Superbad, misschien? Nèh.
Nu geef je zelf al het antwoord zodat niemand het meer kan raden??quote:Op woensdag 17 september 2008 02:34 schreef donroyco het volgende:
[..]
Bijna goed
300
Alles is Liefde
Austin Powers
Bee Movie
Beerfest
Boondock Saints
Indiana Jones
Lord Of The Rings
Mr. & Mrs. Smith
Pirates of the Caribbean
Shawshank Redemption
Shrek
Kloptquote:Op woensdag 17 september 2008 02:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nu geef je zelf al het antwoord zodat niemand het meer kan raden??
Ik heb oprecht medelijden met je.quote:Op woensdag 17 september 2008 03:16 schreef Morwen het volgende:
Wat heb ik gezien?
3 films van de Olson twins (dochter was ziek dus tsja)![]()
Thanx, het was een zware dag.quote:Op woensdag 17 september 2008 03:37 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ik heb oprecht medelijden met je.
Veel te recent en op een na allemaal Hollywood. Eigenlijk is het een prima initiatief, maar wat meer afwisseling is noodzakelijk.quote:Op woensdag 17 september 2008 02:34 schreef donroyco het volgende:
[..]
Bijna goed
300
Alles is Liefde
Austin Powers
Bee Movie
Beerfest
Boondock Saints
Indiana Jones
Lord Of The Rings
Mr. & Mrs. Smith
Pirates of the Caribbean
Shawshank Redemption
Shrek
Koning.quote:Op woensdag 17 september 2008 02:17 schreef donroyco het volgende:
Ondanks dat dit topic al zo lang loopt (en ik hier vooral meelees) is er nog geen header voor de openingspost gemaakt en is de lijst erg lang om te scrollen. Nu niet meer!
[..]
Hij is trouwens hier te vinden..
Ik kan meerdere banners maken, als jij/iemand/meerdere dan 10-15 titels in mijn PMbox wil neergooien, dan kunnen we afwisselenquote:Op woensdag 17 september 2008 09:03 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Veel te recent en op een na allemaal Hollywood. Eigenlijk is het een prima initiatief, maar wat meer afwisseling is noodzakelijk.
Denk eens aan There will be Blood, Into the Wild, the Diving Bell and the Butterfly, Pan's labyrint, en recenter; Estomago of Mongolquote:Op woensdag 17 september 2008 12:39 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik kan meerdere banners maken, als jij/iemand/meerdere dan 10-15 titels in mijn PMbox wil neergooien, dan kunnen we afwisselen
Thanks Lonewolf2003 en Orbeatle
Zal er vanavond eens naar kijken, meer ideeën zijn welkomquote:Op woensdag 17 september 2008 15:12 schreef Chielus het volgende:
[..]
Denk eens aan There will be Blood, Into the Wild, the Diving Bell and the Butterfly, Pan's labyrint, en recenter; Estomago of Mongol
quote:
Dat is er wel makkelijk vanaf makenquote:Op woensdag 17 september 2008 17:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Voor ideeën van titels kan je in de Fok top 100 of anders in de imdb top 250 kijken voor een wat grotere verscheidenheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |