abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:37:02 #21
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61253572
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:34 schreef Timo20 het volgende:
The Blob
Wat zijn dit toch ontzettend genietbare films! Van begin tot einde weet ie te vermaken en is het soms spannend (al komt `t tegenwoordig wellicht wat gedateerd over). Het acteerwerk is dik in orde (met een zeer toffe Steve McQueen in de hoofdrol), net als de special effects. Niks op aan te merken.
Duidelijk een labour of love.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Wie heeft nog tips voor meer van dit zelfde soort films? wil graag meer van zulke films aan m`n collectie toevoegen!
de remake met baywatch babe Erika Eleniak
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61258223
The Forbidden Kingdom (2008)

met veel plezier naar zitten kijken, Jet Li vs Jackie Chan
ow en deze 2 natuurlijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar al met al een leuke goeie film:
8/10
  zondag 31 augustus 2008 @ 01:51:39 #23
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61258254
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 augustus 2008 @ 11:12:17 #24
862 Arcee
Look closer
pi_61261258
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:51 schreef Waaghals het volgende:
Into The Wild
En?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61261273
Fantastic Four : Rise of the Silver Surfer
Normaal leen ik niet vaak Angelsaksische films uit, maar omdat ik vroeger wel een aantal comics, ook van Fantastic Four gelezen heb, moest ik deze wel eens bekijken.
De eerste had ik een jaar ervoor gezien, en dat vond ik een zware teleurstelling.
En neen, er was niks verbeterd : na een paar minuten zag ik al dat deze film in ernstige moeilijkheden was. Het voelt gewoon niet goed aan. In Spiderman en X-Men had je allerlei spitsvondigheden, er was een donkere kant aan het verhaal, morele dilemma's.. Hier is het echt zo leeg... Vooral Johnny is zo'n "flat character".
Verder is er gewoon te weinig actie in deze films!
Een schande voor comic-fans!

Paha Maa (2005)

Finse film die de levens van allerlei mensen toont die met elkaar verstrengeld geraken (ook al gezien in "Lichter", "Ta divna splitska noc" en vele andere films).
Deze film draait om ellende, en over hoe snel mensen hun eigen ellende op een ander (kennis, vriend of vreemde) overdragen.
Best goed, eigenlijk jammer dat ik hem geen tweede keer heb kunnen bekijken. Je krijgt wel een nogal negatief beeld van Finland als je verder weinig weet over het land.
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:35:28 #26
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_61261556
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

En?
Een van de beste films van dit jaar, samen met In The Valley of Elah, imho
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:43:26 #27
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_61261681
Absolument fabuleux

Fantastische kutverfilming op zijn Frans van een serie die ik al nooit leuk heb gevonden.
Ik snap eigenlijk niet waarom ik er aan begonnen ben. De slechtste rol van Nathalie Baye die ik ken.
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:48:46 #28
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61261777
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:13 schreef zuiderbuur het volgende:

Paha Maa (2005)

Finse film die de levens van allerlei mensen toont die met elkaar verstrengeld geraken (ook al gezien in "Lichter", "Ta divna splitska noc" en vele andere films).
Deze film draait om ellende, en over hoe snel mensen hun eigen ellende op een ander (kennis, vriend of vreemde) overdragen.
Best goed, eigenlijk jammer dat ik hem geen tweede keer heb kunnen bekijken. Je krijgt wel een nogal negatief beeld van Finland als je verder weinig weet over het land.
Het ligt bij van Leest voor 9,95 onder de titel Frozen Land
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 31 augustus 2008 @ 14:14:14 #29
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61264674
The Condemned (Scott Wiper, 2007)

Nogal simplistische mix tussen Battle Royale, The Running Man en Rambo. Er wordt nog geprobeerd om er een serieuze noot bij te plaatsen, dat het toch eigenlijk echt niet kan, zo'n geweld consumerende samenleving, maar dat valt nauwelijks serieus te nemen door de onkunde waarmee die wordt gebracht. Op actie gebied is het ook niet echt briljant te noemen. **

Mutant Chronicles (Simon Hunter, 2008)

Hier had zeker meer in gezeten. De setting is namelijk best cool. Toffe steampunk elementen in een post-apocalyptische wereld waarin men teruggegrepen is naar technologie uit de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Helaas zien de effecten er soms een beetje goedkoop uit waardoor de visie niet echt overtuigd. Verder is het acteerwerk van de toch redelijk bekende cast op sommige momenten abominabel. **½

En eerder:
1-1-2008
No Reservations (Scott Hicks, 2007)

Redelijke romantische drama met een vleugje humor. Hoewel Catherine Zeta-Jones en Aaron Eckhart een aardige chemistry hebben is het voornamelijk Abigail Breslin die weer een innemend meisje neerzet. Verder is het niet heel bijzonder, hoewel het geheel wel wat stijlvoller aanvoelt dan de meeste romantische comedies. Echt excelleren doet hij echter nergens. ***

5-1-2008
Broken Arrow (Delmer Daves, 1950)

Vermakelijke western met James Stewart. Toentertijd werden indianen in films altijd afgeschilderd als bloeddorstige wilden, maar in deze film wordt er als één van de eerste keren gebroken met deze conventie. Destijds leverde dat veel waardering op en wordt daarom ook als een van de belangrijke westerns beschouwd. De film zelf is niet zo goed als veel klassiekers uit het genre, maar is zeker leuk om eens te zien. ***½
pi_61276349
Star wars: Clone Wars NL
tja nederlands dubben is het de nek omdraaien van de film..
de engelse versie vond ik prima te pruimen
3/10

Batman: The Dark Knight
zoals verwacht ontstijgt hij niet echt de standaard actiefilm en is het meer van hetzelfde, originaliteit is ook niet echt aanwezig..., toegegeven: er zaten een aantal hele aardige stukken in..
7/10
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:51:50 #31
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61276488
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

En?
Ik vond het een mooie film, echter werd beetje afgeleid door medekijker die er blijkbaar geen ruk aan vond en het nodig vond om dit door diepe zuchten te laten blijken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:52:43 #32
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61276512
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:48 schreef mschol het volgende:

Batman: The Dark Knight
zoals verwacht ontstijgt hij niet echt de standaard actiefilm en is het meer van hetzelfde, originaliteit is ook niet echt aanwezig..., toegegeven: er zaten een aantal hele aardige stukken in..
7/10

Ontstijft niet echt de standaard? meer van het zelfde?? niet origineel? denk dat je een andere film hebt gezien dan iedereen
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:54:46 #33
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_61276585
Heb gister bij een vriend Hancock zitten kijken. Is wel een aparte film, leuk om te zien.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 augustus 2008 @ 21:58:07 #34
862 Arcee
Look closer
pi_61276690
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:52 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ontstijft niet echt de standaard? meer van het zelfde?? niet origineel? denk dat je een andere film hebt gezien dan iedereen
Nee hoor, precies de film die ik ook gezien heb.

Meneer 'ik plaats een bij iedereen die mijn mening niet deelt':')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61276755
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:52 schreef Timo20 het volgende:

[..]

alles in die film heb ik al vaak genoeg gezien in andere actie(held) films.. dus origineel? nee verre van zelfs...
en ja komt idd op mij over als een standaard actiefilm met een held en slechterik erin toegevoegd, is dat zo bijzonder? nah...
paar leuke special effects maar echt special zijn ze niet...
tuurlijk de film had ook meerdere momenten waar hij WEL boven z'n standaardactie film uitkwam... maar om daar de film nou een 8-9+ voor te geven? no way
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:16:35 #36
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61277337
Tja, een film standaard noemen omdat er genre-elementen in zitten die ervoor zorgen dat de film net tot zijn genre behoort is een niet zo overtuigend argument.

Je gaat toch ook geen komedie standaard noemen omdat er veel grappen in zitten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:17:48 #37
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61277372
Hoe bevalt het werken in een bioscoop, mschol?
pi_61277510
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, een film standaard noemen omdat er genre-elementen in zitten die ervoor zorgen dat de film net tot zijn genre behoort is een niet zo overtuigend argument.

Je gaat toch ook geen komedie standaard noemen omdat er veel grappen in zitten.
als er alleen genre elementen inzitten is het een standaard film.. als er geen/niet genoeg nieuwe/speciale dingen inzitten dan kom je er ook niet boven uit imho
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:22:24 #39
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61277527
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee hoor, precies de film die ik ook gezien heb.

Meneer 'ik plaats een bij iedereen die mijn mening niet deelt':')
Er is een verschil tussen een verschil van mening en iets dat feitelijk niet klopt
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:00 schreef mschol het volgende:

[..]

alles in die film heb ik al vaak genoeg gezien in andere actie(held) films.. dus origineel? nee verre van zelfs...

het is dan ook niet voor niets een superhelden film...
quote:
en ja komt idd op mij over als een standaard actiefilm met een held en slechterik erin toegevoegd, is dat zo bijzonder? nah...
opzich niet maar wel de manier waarop het in The Dark Knight is uitgevoerd
quote:
paar leuke special effects maar echt special zijn ze niet...
tuurlijk de film had ook meerdere momenten waar hij WEL boven z'n standaardactie film uitkwam... maar om daar de film nou een 8-9+ voor te geven? no way
Dus jij vindt The Dark Knight niet beter dan bijvoorbeeld een Spider-Man 3, Elektra of DareDevil? Dat zijn nl. de standaard superhelden films
pi_61277542
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hoe bevalt het werken in een bioscoop, mschol?
was et maar zo'n feest
nee gewoon pathe unlimited card houder met veel vrije tijd naast z'n werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')