abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:27:34 #251
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_72653458
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:32 schreef Falco het volgende:
Napoleon Dynamite
[ afbeelding ]
Whehehe, de hele tijd had ik een grijns op mijn gezicht. Zo'n film is dit wèl. Die Napoleon Dynamite is me ook een vaag figuur zeg. Heeft natuurlijk veel weg van de evenzo sneue Adje. Maar hij heeft een onvriendelijk voorkomen ook al vloekt hij nog heel beschaafd . Toch wist hij bij me uiteindelijk sympathie op te wekken. Bij de verkiezingsstrijd waar zijn maatje Pedro meedoet, zag ik wel in dat hij het toch allemaal wel goed bedoelt .
Andere karakters met hun rare trekjes waren ook leuk geschreven. Verder heeft het gortdroge en bizarre situaties, gave opening credits en niet te vergeten de aangename muziekkeuzes! Cijfer: 8
En de dans scene is wmb nu al legendarisch.

Pride and Glory
Gekeken vanwege Edward Norton, hoewel het verhaal me nogal standaard leek. Uiteindelijk was er nog genoeg te beleven. Uitzoeken hoe het verleden nu zat, uitzoeken wie nou wel en niet corrupt zijn. Goed acteerwerk maakt het een goed filmpje. Een 7.

The Dark Knight
Ik houd helemaal niet van superhelden, maar met Batman is het altijd anders geweest. Toch dat jaren '80 depressieve Joy Division sfeertje denk ik. Deze had ik al eens gezien, maar in slechte kwaliteit. Nu wel goed. De film zit perfect in elkaar, en vol goede acteurs. De over-the-top actie scenes zijn juist in deze film op z'n plaats. Heath Ledger is briljant (heerlijk karakter natuurlijk) en Christian Bale op dreef. Enige minpuntje: die stem van Batman continu zo donker Blijft een 8.

Abre los Ojos
Ook al eerder gezien, 2 keer zelfs denk ik. Zit een aantal heel leuke scenes in. Penélope Cruz als mime speelster vind ik heel leuk. Met de hoofdpersoon heb ik niet veel sympathie. Dat komt niet vaak voor, een film die voor een irritant hoofdpersonage kiest. Het verhaal is niet meer zo verrassend als je het al kent, maar het blijft leuk bedacht. Blijft een 8.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:32:16 #252
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_72653629
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:16 schreef HostiMeister het volgende:
Dancer in the Dark
[ afbeelding ]
Een Tsjechische immigrant in Amerika die langzaam blind wordt wil graag musical ster worden. Ze woont bij een gezin in met haar zoontje die ook dezelfde ziekte heeft. Terwijl ze hard werkt in een fabriek, waar ze af en toe dagdroomt, probeert ze genoeg geld te verzamelen voor zijn operatie. De man van het gezin waar ze werkt blijkt in grote financiele problemen te zitten en probeert het spaargeld van de vrouw te jatten, waardoor het uiteindelijk uitdraait dat de blinde vrouw voor de rechter moet komen.

Dit is na mijn mening de meeste depressieve film die ik ooit gezien heb (op Requiem for a dream na misschien). Lars von Trier weet wat lijden is en hij brengt het allemaal haarfijn in beeld. En dan de opgewektheid van het hoofdpersonage (prachtig vertolkt door Bjork ) die tragedie na tragedie te verwerken krijgt. Het is zo'n film die nog ff in je hoofd blijft spoken iig.

Imdb: 7.8
ik: 8.2
Grappig. Je noemt precies de 2 heel erg goede films die ik nooit hoef te hebben, omdat ik ze toch nooit meer ga kijken.
pi_72654384
Lucky Number Slevin

Ik ging zonder voorkennis deze film in, ik herinner me dat er in 2006 mensen waren die zeiden dat ik deze film echt moest gaan zien, maar het is er nooit van gekomen. Beter te laat dan nooit.
Zeer vermakelijke film, er zijn zeker een aantal dingen in die film die je niet ziet aankomen.

Ik kan wel gaan vertellen waar de film over gaat, maar dat zou zonde zijn voor de mensen die het nog willen zien. Het is gewoon een ontzettend toffe wraakfilm met de nodige humor, goede scenes en Morgen Freeman

vrijdag 11 september 2009 @ 20:10:45 #254
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72655048
Bij wijze van tvp:

Inglourious Basterds. 8.9
Last house on the left. 6.5
Godfather Trilogie. 9 9 7.5
This is Spinal Tap. 8.5
Crank 2 (niet uitgekeken). 4
Talladega nights 5
Dexter seizoen 1 & 2. 8 en 8
Entourage t/m nu. 9

Dit alles sinds eind augustus.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:28:34 #255
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72657856
District 9 (2009)

Aliens strandden boven Zuid-Afrika in een groot zwevend moederschip dat niets meer doet. Op dit schip treffen aardlingen een paar miljoen ernstig verwaaloosde insecten aan die gratie krijgen. Om in een opgezet sloppenwijk op aarde te wonen. Omdat deze rechtop lopende insect-achtige wezens teveel overlast veroorzaken, en zelfs de boel terroriseren. Besluit de overheid hen te verplaatsen naar een ander gebied. Dit loopt uit de hand.

Pro's: Een SF. B-film. verwacht er niet teveel van maar de special effects zijn wel erg goed gedaan voor een B-film. Best veel smerigheid zit erin en daarvoor extra punten voor het schieten ervan. Deze film wordt ook beter naarmate de film vordert dus wees geduldig.

Neg's: Irritant hoofd-personage.

Persoonlijk Cijfer: 7
IMDb: 8.6
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:10:23 #256
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72659357
Gisteren in de sneak:
Carriers
Het eerste wat in me opkwam toen de film begon: "hey, Swine flu - the movie. dat is snel."
Achteraf gezien doe je de film daar toch mee te kort.
Na de eerste 20 minuten denk je dat je te maken hebt met een standaard 13-in-een-dozijn virus-horror film. Maar na ongeveer 45 minuten draait dat om en wordt het een spannende, goed gemaakte film waarbij Chris Pine een hele sterke rol neerzet, de sfeer lichtelijk creepy en bedrukkend is door de (voor het grootste deel) afwezigheid van een soundtrack.
De broers Alex en David Pastor lijken dus in het begin een cliché film te hebben maken maar weten dat handig te omzeilen om zo een niet echt originele film af te leveren maar wel een goed uitgewerkte.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:19:33 #257
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72659645
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:28 schreef Schenkstroop het volgende:
District 9 (2009)

Aliens strandden boven Zuid-Afrika in een groot zwevend moederschip dat niets meer doet. Op dit schip treffen aardlingen een paar miljoen ernstig verwaaloosde insecten aan die gratie krijgen. Om in een opgezet sloppenwijk op aarde te wonen. Omdat deze rechtop lopende insect-achtige wezens teveel overlast veroorzaken, en zelfs de boel terroriseren. Besluit de overheid hen te verplaatsen naar een ander gebied. Dit loopt uit de hand.

Pro's: Een SF. B-film. verwacht er niet teveel van maar de special effects zijn wel erg goed gedaan voor een B-film. Best veel smerigheid zit erin en daarvoor extra punten voor het schieten ervan. Deze film wordt ook beter naarmate de film vordert dus wees geduldig.

Neg's: Irritant hoofd-personage.

Persoonlijk Cijfer: 7
IMDb: 8.6

Net gezien. Eens met commentaren, maar toch wel een 8. Gore van het niveau starship troopers, maar dan met goed verhaal en goed acteer werk. En minder tieten, maarja....
  zaterdag 12 september 2009 @ 02:02:39 #258
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_72665390
Net Passengers gezien met Anne Hathaway. Had haar nog nooit in een serieuze film gezien en jeetje wat een verhaal! Van begin tot eind heeeeeel erg onderhoudend. Soms best spannend, soms begrijp je er helemaal niks van en het einde zag ik ECHT niet aankomen! Daar hou ik van. Als op het einde álles op zijn plek valt.

Het gaat over een vijf mensen die een vliegtuigongeluk overleven en Anne is een therapeut die middels groepsessies ze daarbij probeert te helpen. Alleen één voor één verdwijnen de overlevende passagiers en bij de therapeute is ook niks wat het lijkt.

Aanrader!
pi_72666127
Gisteren Last House On The Left gekeken!
In de eerste instantie zag ik er tegenop, maar ik vond m zeer geslaagd..
Verder ga ik geen heel verslag neertypen hoor, rond dit tijdstip
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
pi_72667081
9 Shane Acker, 2009
Qua uitvoering een prima film. De animatie is van hoog niveau en ook het geluid was opvallend goed. De personages zijn origineel (hier is de hand van Burton goed terug te zien) en de stemmencast doet zijn werk naar behoren. Daarnaast bevat de film enkele dikke aktiescenes die we normaal niet vaak zien in een dergelijke film (hiervoor mogen we Timur Bekmambetov bedanken). Helaas toch wel een behoorlijk minpunt. Het verhaal is erg simpel en zit bomvol cliches, erg jammer want met een goed script was dit een echte topper geweest. Nu is het een vermakelijk animatiefilm voor volwassenen. 7.3
pi_72669157
State Of Play
quote:
A team of investigative reporters work alongside a police detective to try to solve the murder of a congressman's mistress.
Cal (Russell Crowe) en Stephen (Ben Affleck) zijn al vrienden vanaf de middelbare school, ze hebben wel contact met elkaar maar ze zijn beide hun eigen weg ingeslagen in hun leven.
Cal is een reporter voor voor The Washington Globe en Stephen is een beginnende politicus.
Stephen is bezig met het onderzoeken van een zaak omtrent huurlingen die aangesteld zijn door de staat, een soort privé leger dus, hier zou hij een persconferentie over geven. Voordat de persconferentie begint hoort hij dat een lid van zijn partij is overleden.
Hij kan het niet volhouden bij de persconferentie en loopt jankend weg. Het blijkt dus dat hij een affaire had met de persoon die overleden was, maar hij was ondertussen ook getrouwd.
Cal is bezig met het onderzoeken van 2 moorden die eerder zijn gepleegd die dag, en uiteindelijk komt hij erachter dat de 3 moorden die zijn gepleegd met elkaar te maken hebben.

Het is in het begin een beetje moeilijk te volgen, want de personages krijgen niet echt een introductie. Maar al met al was het een geslaagde film al la The International.

IMDB : 7.4/10

En daar sluit ik mij bij aan, zeer vermakelijke film

Als iemand nog meer films kent die aansluiten bij dit genre, laat het alsjeblieft weten! Want dit genre spreekt me ontzettend aan.
  zaterdag 12 september 2009 @ 12:00:22 #262
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_72669292
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:53 schreef Edwinuss het volgende:
State Of Play

Als iemand nog meer films kent die aansluiten bij dit genre, laat het alsjeblieft weten! Want dit genre spreekt me ontzettend aan.
Ik denk dat je deze dan ook wel kunt waarderen, maar ze zijn allemaal al vrij oud dus het zou best kunnen dat je ze al lang gezien hebt...

The Pelican Brief
Conspiracy Theory
Enemy of the State
The Manchurian Candidate

Edit: misschien is Vantage Point ook wel wat voor je

[ Bericht 9% gewijzigd door Tazmaniac op 12-09-2009 12:52:42 ]
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_72669330
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:00 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Ik denk dat je deze dan ook wel kunt waarderen, maar ze zijn allemaal al vrij oud dus het zou best kunnen dat je ze al lang gezien hebt...

The Pelican Brief
Conspiracy Theory
Enemy of the State
The Manchurian Candidate

Genoteerd! Merci
  zaterdag 12 september 2009 @ 12:15:35 #264
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72669613
Kijk dan wel het origineel van The Manchurian Candidate. Geniaal.
pi_72677428
An American Crime

"1965, tienerzusjes Sylvia & Jennie, worden door hun rondtrekkende ouders voor verzorging achtergelaten bij Gertrude Baniszewski, een vage kennis, en alleenstaande moeder van 7 andere kinderen. Al gauw wordt Sylvia mikpunt voor alle ellende die de verslaafde, psychisch onstabiele Gertrude meemaakt. Uiteindelijk escaleert dit zo erg, dat Sylvia in de kelder wordt opgesloten, vreselijk mishandeld wordt door de rest van de kinderen, en hun vriendjes uit de buurt, aangespoord door Gertrude, en na 3 weken overlijdt.

Centrale vraag is; hoe heeft dit kunnen gebeuren, terwijl een hele gemeenschap op z’n minst de nodige signalen kreeg?"

Heftig.
Het is bij dit soort verhalen nooit te geloven dat er echt mensen bestaan die andere mensen zo kunnen behandelen.

Ik heb begrepen dat er nog een film bestaat over Sylvia (The girl next door).
Als ik de moed heb opgebracht die ook maar een kijken...

Er is alleen 1 ding wat ik niet helemaal begrijp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72677764
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 04:55 schreef Dqod het volgende:
Gisteren Last House On The Left gekeken!
In de eerste instantie zag ik er tegenop, maar ik vond m zeer geslaagd..
Verder ga ik geen heel verslag neertypen hoor, rond dit tijdstip
Heb je de remake gezien?
Die heb ik laatst in de bioscoop gezien en ik vond hem helemaal niet leuk.
Het was in iedergeval niet zoals ik hem had verwacht!
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:09:07 #267
104871 remlof
Europees federalist
pi_72678340

Gisteravond The taking of Pelham 1 2 3 in de bioscoop gezien. Op zich een niet erg orgineel plot (kaping/gijzeling met vraag om losgeld) maar wel met fantastische karakterrollen van John Travolta als the bad guy en Denzel Washington als the good guy. Ook de dialogen tussen deze twee zijn fantastisch.

Aanrader.
pi_72678440
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:09 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteravond The taking of Pelham 1 2 3 in de bioscoop gezien. Op zich een niet erg orgineel plot (kaping/gijzeling met vraag om losgeld) maar wel met fantastische karakterrollen van John Travolta als the bad guy en Denzel Washington als the good guy. Ook de dialogen tussen deze twee zijn fantastisch.

Aanrader.
Vond ik ook een leuke film, alleen het eind viel me een beetje tegen.
pi_72678991
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:48 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Heb je de remake gezien?
Die heb ik laatst in de bioscoop gezien en ik vond hem helemaal niet leuk.
Het was in iedergeval niet zoals ik hem had verwacht!
Ja t was die uit 2009 idd..
http://www.imdb.com/title/tt0844708/
Ik zag er in de 1e instantie echt tegenop om een bepaalde scene
(Die heb ik dan alsnog niet bekeken )
Maar verder.. Joah, vond ik t toch wel een goede film..
Ook hoe haar ouders reageerden enzo..
T kwam voor mij dus allemaal redelijk realistisch over

Maar wat vond je er niet leuk aan dan?
Of wat had je anders verwacht/willen zien?
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:40:47 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72679092
Fahrenheit 9/11
Aardige docu van Michael Moore. Zoals gewoonlijk niet overal zo overtuigend (vooral het begin met de Saudi-connecties) en her en der vast dik aangezet. Hij blijft natuurlijk erg eenzijdig en ik kan niet alles klakkeloos voor waar aannemen. Echter deelt ie een paar rake klappen uit tegen het Bush-regime. Er zijn idd vreemde dingen gebeurd rond de aanloop naar de Irak-oorlog en al is maar 20% waar wat hij verkondigt van wat fout is gegaan, dan nog is dat schokkend te noemen.
De toon is opvallend minder humoristisch (kan ook niet anders) en sommige beelden vond ik ronduit schokkend, vooral het laatste gedeelte met verminkte lichamen en die moeder die haar zoon is verloren. Wees gewaarschuwd: zo vermakelijk is deze Moore-docu niet, maar boeiend is ie zeker. Cijfer: 7

My Man Godfrey

Ook al staat deze film al weer een tijdje in de Imdb top 250, ik had niet echt hoge verwachtingen drvan. Screwballcomedy's waar dialoog na dialoog achter elkaar afgerateld worden vind ik zwaar vermoeiend, maar in My Man Godfrey viel dat allemaal reuze mee. Sterker nog het is best wel een leuke film! Sommige grappen waren leuk gevonden. Een armoezaaier wordt door een jongedame aangenomen om als butler te fungeren in een villa waar een beetje maffe familie woont. Vooral de moeder van het hele stel had een paar geslaagde grapjes. Het plot raast voort, maar voor de scenes die vaak binnen een ruimte van die villa afspelen, wordt ruim de tijd genomen.

Naast de moeder had het andere bijrolpersonages die een klein feestje waren. De dikke norse Eugene Palette is altijd een leuke (en dikke ) verschijning en de onderkoelde Gail Patrick beviel me ook zeer . Enfin, leuke film! Cijfer: 7,5

September
Treurig Woody-werkje. Voordat Mia Farrow's emotie-rollercoaster van start gaat, is dit een tamelijk tam drama. De karakters vond ik maar weinig spraakmakend op een brullende oma (met rokersstem) na dan. De deprimerende sfeer kwam goed over, maar het zorgt niet voor de impact die een Interiors (ook van Woody Allen) wel heeft. cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72679220
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:36 schreef Dqod het volgende:

[..]

Ja t was die uit 2009 idd..
http://www.imdb.com/title/tt0844708/
Ik zag er in de 1e instantie echt tegenop om een bepaalde scene
(Die heb ik dan alsnog niet bekeken )
Maar verder.. Joah, vond ik t toch wel een goede film..
Ook hoe haar ouders reageerden enzo..
T kwam voor mij dus allemaal redelijk realistisch over

Maar wat vond je er niet leuk aan dan?
Of wat had je anders verwacht/willen zien?
Ja ik weet het niet, ik kan het niet zo goed uitleggen.
Ik vond een scene behoorlijk naar ->
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar er stond in een ad voor de film dat het ging over de wraak van de ouders naar de daders toe.
Dat zat er natuurlijk ook wel in, maar toch niet op de manier dat ik het dacht.
( Ik zat het grootste gedeelte van de film te wachten tot er wat ging gebeuren komt het een beetje logisch over? )

Na de pauze zaten er in iedergeval een hoop minder mensen in de zaal!
pi_72679461
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:45 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Ja ik weet het niet, ik kan het niet zo goed uitleggen.
Ik vond een scene behoorlijk naar ->
SPOILER
Maar er stond in een ad voor de film dat het ging over de wraak van de ouders naar de daders toe.
Dat zat er natuurlijk ook wel in, maar toch niet op de manier dat ik het dacht.
( Ik zat het grootste gedeelte van de film te wachten tot er wat ging gebeuren komt het een beetje logisch over? )

Na de pauze zaten er in iedergeval een hoop minder mensen in de zaal!
Ja die scene was idd naar!
Ik heb er dan ook niet veel van gezien, van dat stuk dan!
En t was ook niet alleen dát kleine stukje wat naar was..
Het hele stuk daarvoor ook al (Ik doel dus op het emotionele aspect)
Dus dat kan ik heel goed snappen idd!

En ook dat ja.. T was nogal langdradig, maarrrr daar stoorde ik me nog
niet zo heel erg aan.. Het bleef m.i wel spannend en de film wist mijn aandacht
dus wel vast te houden!

Maar goed.. Ja.. Hoe er dus door die ouders gereageerd werd en wat er toen allemaal gebeurde..
Dat vond ik dan eigenlijk ook wel herkenbaar
pi_72681426
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:55 schreef Dqod het volgende:

[..]

Ja die scene was idd naar!
Ik heb er dan ook niet veel van gezien, van dat stuk dan!
En t was ook niet alleen dát kleine stukje wat naar was..
Het hele stuk daarvoor ook al (Ik doel dus op het emotionele aspect)
Dus dat kan ik heel goed snappen idd!

En ook dat ja.. T was nogal langdradig, maarrrr daar stoorde ik me nog
niet zo heel erg aan.. Het bleef m.i wel spannend en de film wist mijn aandacht
dus wel vast te houden!

Maar goed.. Ja.. Hoe er dus door die ouders gereageerd werd en wat er toen allemaal gebeurde..
Dat vond ik dan eigenlijk ook wel herkenbaar
SPOILER
Ja het was een nare sfeer, meestal wordt dat voor mij dan wel gecompenseerd met een goed verhaal of zo maar ik vond het niet echt een topper.

Kan aan mij liggen natuurlijk, ik hoorde andere mensen die er wel enthousiast over waren hoor!
pi_72682172
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:07 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

SPOILER
Ja het was een nare sfeer, meestal wordt dat voor mij dan wel gecompenseerd met een goed verhaal of zo maar ik vond het niet echt een topper.

Kan aan mij liggen natuurlijk, ik hoorde andere mensen die er wel enthousiast over waren hoor!
Nja dat is toch juist t mooie aan films kijken?
Iedereen heeft er z'n eigen mening over

Whaha die spoiler.. Ja stiekem doe ik dat ook als ik iemand haat
Nee hoor, maarrr het zag er wel vet uit..
Alleen een beetje ongeloofwaardig
SPOILER
pi_72682735
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:28 schreef Dqod het volgende:

[..]

Nja dat is toch juist t mooie aan films kijken?
Iedereen heeft er z'n eigen mening over

Whaha die spoiler.. Ja stiekem doe ik dat ook als ik iemand haat
Nee hoor, maarrr het zag er wel vet uit..
Alleen een beetje ongeloofwaardig
SPOILER

Haha ik weet het niet, ik heb het nog nooit uitgeprobeerd
pi_72683303
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:44 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Nou, wie van ons probeert het uit

Nee laat maar..
Dat laat ik wel over aan mensen die ECHT heul doorgedraaid zijn
Ik ga wel ff googlen and such
pi_72684462
My Sisters Keeper, mooie film!
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:42:37 #278
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72684569
Watchmen - Director`s Cut
De eerste keer dat ik `m weer zag sinds dat ie in de bioscoop draaide, dit keer de Director`s Cut. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt veel verschil zag met de Theatrical Cut. Er zijn natuurlijk wel dingen toegevoegd maar ze zorgen er gelukkig niet voor dat de film zich te lang (of nog langer, licht eraan hoe je `t bekijkt) gaat rekken.
Jackie Earle Haley is nog steeds geweldig en steelt de show als Rorschach.

De beeld kwaliteit van de blu-ray is over het algemeen geweldig, al had ik bij een aantal donkere scenes wel het idee dat het iets te donker was waardoor je redelijk moeilijk kon zien wat er gebeurde. Maar dat is slechts heel sporadisch.
De Maximum movie mode extra is wel heel erg cool, een nieuwe manier om ontzettend veel meer te weten te komen over de film

Al met al een absolute aanrader, zowel de film als de blu-ray.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_72688416
Passengers (2008)
Anne Hataway in een wat serieuzere rol...
doet ze goed het verhaal zelf is wat traag... en dat einde had ik niet verwacht
7,5/10

Funny People (2009)

leuke film met adam sandler in de hoofdrol.. heb iig een flink aantal keren kunnen lachen
7,5/10
  zondag 13 september 2009 @ 00:46:28 #280
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_72689007
Gigantic (2008)

Matige indie film die Ik eigenlijk niet wilde downloaden op basis van trailer/plot,
maar Zooey maakt dan al snel veel goed

De film gaat eigenlijk nergens over en je blijft na 90 minuten dan ook achter met de gedachte.. wat was het doel van deze film.. wat heeft hij me willen vertellen.

Absoluut geen aanrader.

IMDb: 6,3/10
Mijn cijfer: 5,8/10
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
  zondag 13 september 2009 @ 00:58:40 #281
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_72689240
Speelt Zooey Deschanel voor de verandering weer eens een excentrieke, warrige losbol?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 13 september 2009 @ 10:23:34 #282
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_72692593
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Speelt Zooey Deschanel voor de verandering weer eens een excentrieke, warrige losbol?

hoe raad je het zo
  zondag 13 september 2009 @ 10:52:09 #283
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_72693023
Los Abrazos Rotos

De laatste Almodóvar. En het is weer een echte. Mooie beelden, mooie decors, mooie locaties. Een raamvertelling over liefde, wraak, familie, verraad. Er zitten homoseksuele karakters in ("maricon!!" ), er zit seks in. Hoewel af en toe voorspelbaar
SPOILER
, zeker het kijken waard, zowel voor het verhaal als de beelden op zich. Heel leuk einde ook.
Favoriete "scene": de traan op de tomaat.
Een 8.

Weet iemand waar dit is? edit: ok, volgens IMDB moet het Lanzarote zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door ErikT op 13-09-2009 11:01:07 ]
  zondag 13 september 2009 @ 11:27:51 #284
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_72693730
Vanmorgen Martyrs gekeken. Lekkere, relaxte zondagochtend film.
Ik vond hem een stuk heftiger dan verwacht. Ik kijk al mijn hele leven horrorfilms en over het algemeen vind ik ze vooral grappig en doen ze me niet veel. Maar in deze film zit een behoorlijke heftige, psychologische lading waardoor ik er erg moeilijk naar kon kijken. Voor het eerst had ik ook echt het gevoel dat ik naar iets zat te kijken waar ik eigenlijk geen amusement aan mocht ontlenen. Ik vind het dan ook moeilijk om een cijfer aan deze film te geven.
SPOILER
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_72694736
Braveheart (1995)
Had deze film al eens gezien, maar kwam 'm tegen tijdens het zappen. Zeker een vermakelijke film! Ben wel blij dat ik op de helft inzapte want 177 minuten is mij wat lang, met commercials er nog eens bij.
IMDb: 8.4
Mijn cijfer: 7.5

Daarna nog Sin City (2005) gekeken. Echt een hele mooie film! De hele stijl bevalt me wel en daarnaast is het ook nog een goed verhaal. Ben nu al benieuwd naar het tweede deel
IMDb: 8.4
Mijn cijfer: 8.5
pi_72694902
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:44 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Ergens in de film wordt gezegd dat de magnetron kapot is Daardoor dus.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_72694978
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:21 schreef znarch het volgende:

[..]

Ergens in de film wordt gezegd dat de magnetron kapot is Daardoor dus.

Haha, heb je niet goed opgelet, Dqod?
Ik heb dat stukje ook gemist hoor...

Maar bedankt Znarch, wordt het wat duidelijker van!
  zondag 13 september 2009 @ 16:58:41 #288
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_72702130
Cidade de Deus

IMDb cijfer: 8,8/10
Mijn cijfer 9,2/10
pi_72702772
Inglourious Basterds

Ik vond hem tof!!

8.8
Because simple is bad!
  zondag 13 september 2009 @ 18:40:11 #290
263685 Dqod
Miss Cobra
pi_72705616
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:25 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Haha, heb je niet goed opgelet, Dqod?
Ik heb dat stukje ook gemist hoor...

Maar bedankt Znarch, wordt het wat duidelijker van!
Woeps, nee dat heb ik idd ook niet meegekregen *schaam*
Dus idd.. Bedankt Znarch
pi_72705699
Transporter 3.

Vermakelijk, maar niet beter dan de voorgaande delen.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_72709916
Weet iemand nog leuke comedy's ala the Hangover en Bruce Almighty?
pi_72710121
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:36 schreef Deezertje het volgende:
Weet iemand nog leuke comedy's ala the Hangover en Bruce Almighty?
Superbad
The Pinapple Express
  zondag 13 september 2009 @ 21:03:46 #294
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72711145
Planet Of The Apes
Eén van de (vele) films in het lijstje "welke klassiekers heb jij nog nooit gezien?". Een tijd geleden na het lezen van een uiterst positieve recensie in de Film Valley de blu-ray gekocht en na vandaag kan ik dan eindelijk deze film van het lijstje schrappen.

Het idee achter de film is wel heel erg cool: een ruimteschip met astronauten crashed op een planeet waar apen de dienst uit maken. Apen die van de mens af stammen en niet, zoals Charlton Heston`s personage Taylor dat gewend is, andersom. Ze doen alles net zoals wij dat doen: ze denken dat mensen dom zijn, niets kunnen en gebruiken ze als proefdieren. Ook al is het "maar een film", het is dan toch op de één of andere manier heftig om dit te zien. Je kijkt het grootste deel van de film dan ook met een gedachten van "weet je ook eens hoe dat voelt." Dat gevoel komt erg goed over en de film levert daarmee, naast entertainment, ook harde maatschappij kritiek.
Natuurlijk is het niet alleen kommer en kwel, er zit ook genoeg actie werk in met camerawerk dat het tempo goed erin houdt.
Charlton Heston is erg sterk in de hoofdrol en het einde is echt geniaal.

De blu-ray is een aanrader. De beeldkwaliteit is rete strak en uiterst gedetailleerd. Ook geven de extra`s je uren lang plezier, een goede mix van informatieve en leuke extra`s.
Zo willen we blu-ray uitgaves altijd zien, een voorbeeld van hoe een blu-ray absolute meerwaarde kan hebben over de dvd.

Een absolute sci-fi klassieker, ik zal zeker nog vaker een bezoekje aan de apen planeet brengen.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_72712079
En het einde is subliem natuurlijk Timo20.
pi_72713595
One Week
Héérlijke roadtrip film. Nogal onder de radar gebleven, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord.
We zien een opvallend goed acterende Joshua Jackson die hoort dat hij kanker heeft en niet heel lang meer te leven heeft, hij gaat op zoek naar zijn geluk in het leven.
De film is relaxed, alles gaat zo z'n gangetje zonder dat het saai wordt. Echt een klein pareltje.
4/5
pi_72716549
Bandslam
blijf het een leuke film vinden.
enige wat me tegen stond is het ENORM geforceerde stukje tussen Vanessa Hudgens & Gaelan Connell
ik bedoel:
SPOILER
kom op zeg
pi_72718582
Beau Travail
Je kunt Claire Denis het beste vergelijken met Catherine Breillat: een dommig verhaaltje dat de aandacht moet afleiden van de werkelijke aard van de film, onbeschaamde porno.

The Reader
Ook een pornofilm, maar omdat er gewichtige thema's worden aangesneden als literatuur en de Tweede Wereldoorlog, wint het een Oscar.
Graag op anoniem
pi_72719241
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:58 schreef SaintOfKillers het volgende:

Ik vond Gigantic een heerlijke film! En Zooey moet dit gewoon blijven doen. Ze komt toch niet meer van haar imago af en het verveelt nog steeds niet (en ik denk stiekem dat ze niet beter kan, maar ik vind haar te leuk om dit toe te geven)
pi_72726271
Year One

heel flauw maar af en toe wel erg grappig, vooral de dingen die Cera vaak mompelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')