abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78721715
Ninja Assassin

Verhaal was niet zo heul boeiend, beetje standaard. Lekker over the top acties, hier en daar een plothole. Ach, ik wist waar ik aan ging beginnen toen ik m aanzette en was prima vermaakt. Veel CGI maar het stoorde niet echt, ergerde me alleen aan de vrouwelijke hoofdpersoon.

Imdb: 6.5
Ik: 7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_78727928
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:20 schreef banaantjeEE het volgende:
Daybreakers 2009
2017. Een virus heeft bijna ieder menselijk wezen veranderd in een vampier. Een wetenschapper (Ethan Hawke) zet alles op alles en gaat aan het werk met een groep bekeerde vampiers om het menselijk ras te redden.
Wat vernieuwend zeg, het is eens helemaal wat anders dan de gewone vampierfilms...De acteerprestaties waren redelijk. Al had ik precies de indruk dat ik de clue gemist heb . Ineens waren er twee remedies...
7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_78731231
The Wrestler

topfilm, diep respect voor de acteerkunsten van Rourke.. wat een rol.
Alan rickman could talk me out of my pants in like less than five seconds..
pi_78732482
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:24 schreef Helmpje het volgende:

[..]

Street Kings. tsja Denk dat er al genoeg van zulke films zijn corrupte agenten. een 6je
Wat ?? Street Kings is super goed vind ik. Natuurlijk zijn er wel meerdere films gemaakt over corrupte agenten maar deze vond ik wel spannend en het feit dat Keanu Reeves meespeelde telt natuurlijk ook
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:59:19 #225
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_78739300
In Februari de volgende films gezien van heel goed naar erg matig:
1. The Fall (2006, VK, Tarsem Singh) 10 in de herkijk
2. (500) Days of Summer (2009, VS, Marc Webb)  8,5
3. Up (2009, VS, Pete Docter & Bob Peterson) 8,5
4. Singin' in the Rain (1952, VS, Stanley Donen & Gene Kelly) 8,5
5. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (2009, Dl, Michael Haneke)) 8
6. The Adventures of Robin Hood (1938, VS, Michael Curtiz & William Keighley)  8
7. Adventureland (2009, VS, Greg Mottola) 7,5
8. Where the Wild Things Are (2009, VS, Spike Jonze) 7,5
9. High Noon (1952, VS, Fred Zinnemann) 7,5
10. The Hurt Locker (2008, VS, Kathryn Bigelow) 7,5
11. A Streetcar Named Desire (1951, VS, Elia Kazan) 7,5
12. Zui hao de shi guang (Three Times) (2005, Taiwan, Hsiao-hsien Hou) 7
13. The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009, VK, Terry Gilliam) 7
14. Edge of Darkness (2010, VS, Martin Campbell) 7
15. Revolutionary Road (2008, VS, Sam Mendes)  6,5
16. Case 39 (2009, VS, Christian Alvart) 5,5
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:54:56 #226
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_78744045
All Quiet on the Western Front (1930)
Een film uit 1930, krap 12 jaar na het einde van de eerste wereldoorlog en wat voor een. Ik zag de remake uit 1979 reeds en las al eerder het boek, maar evengoed blijft het een fantastische ervaring. Het is een spannend en indringend relaas uit de loopgraven. Vooral opvallend waren de spectaculaire oorlogscenes, compleet met inslaande artillerie granaten. Niet alleen "voor die tijd", maar gewoon nu nóg ziet het er levensecht uit.

Aanrader. 8/10

Overal verstand van.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:37:07 #227
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_78752161
A Serious Man
Volgens de Coens zelf één van hun meest autobiografische films die draait rond een joods gezin in een voorstad van Minneapolis. Aan het hoofd van het gezin staat Larry Gopnik, wiskunde professor van beroep. Alles heeft hij tegen: een vrouw die niet meer van `m houdt, kinderen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, een broer die bij hem logeert omdat ie geen eigen appartement kan vinden en studenten die `m proberen om te kopen.
Hij probeert zich zo goed en zo kwaad als het kan door z`n dagelijkse sleur te slepen, maar dat gaat `m niet echt voor de wind.

De afgelopen jaren maakte de Coens met No Country For Old Men en Burn After Reading redelijk straightforward films. Hele sterke films maar nergens vreemd of out of the ordinary.
Met hun nieuwste film A Serious Man brengen ze daar verandering in. Natuurlijk zijn de disfunctionele personages ook hier aanwezig, zoals in alle Coen films, en dat brengen ze hier tot een hoogtepunt. Terwijl het toch enigzins over the top personages worden ze tegelijkertijd ook heel menselijk neer gezet. Michael Stuhlbarg is fenomenaal in de rol van de man des huizes en heeft dan ook volkomen terecht veel awards in ontvangst mogen slepen.
De fotografie van Coen regular Roger Deakins is prachtig. Alhoewel het een allesbehalve liefdevol gezin betreft, brengt Deakins met z`n camera werk een warme sfeer op het scherm.
De film is gesitueerd in de jaren 60 en dat stelt de Coens in staat om prachtige, op dat moment actuele, muziek te gebruiken met onder andere meesterwerkjes van Jefferson Airplane.

Met hun nieuwste alom geprezen prent leveren Joel en Ethan Coen een sublieme maar ook ietwat vreemde film af, die toch enigzins (in ieder geval qua uitwerking) buiten de toon van hun overige repertoire valt.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 04-03-2010 22:54:22 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:55:23 #228
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_78753088
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:37 schreef Timo20 het volgende:
A Serious Man

-knip-

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
De eerste Coens film die ik echt niks aan vond, snapte het waarschijnlijk niet ofzo, heb hem met moeite afgekeken.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:22:26 #229
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78754425
The Great Buck Howard (2008)

Buck Howard (John Malcovic) is een uitgerangeerde mentalist/illusionist alleen wil meneer daar nog niet aan toegeven. Troy Gable (Colin Hanks) is een dropout en gaat als roadmanager voor Buck werken.

Het is wel een aardige drama. Met Tom Hanks in cameo als vader van Troy. Colin Hanks is overigens een 1-dimensionaal personage. Malcovic is daar in tegen wel met diepte. Grappig die handschud-gimmick.

cijfer 6.5 / imdb 6.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:28:45 #230
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_78754716
Harry Brown

Ik vond hem wel echt vet !
Had op de één of andere manier wat weg van Eden Lake, het einde van Eden Lake dan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keek lekker weg, en Caine zet toch weer een knap staaltje acteerwerk neer voor een man van 76jaar !
The Outside Agency
pi_78755376

Vanavond gezien..wat een briljante film zeg. In het kort: Caine woont in een stad/dorp dat compleet naar de tering aan het gaan is vanwege rellende jeugd. Denk dan niet aan wat hangmarokkaantjes, maar echt brutal shit..van verkrachting tot moord. Op een dag is de spreekwoordelijke druppel daar en flipt oud-marinier Caine, die als een vigilante achter de paupertjes aan gaat
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_78756161
The New World

Deze stond al lang op m'n lijstje, maar ik had 'm vanwege z'n 'hate-it-or-love-it' status (zie de comments op imdb, het zijn vooral 4tjes en 5jes tegenover 10en) een tijd uitgesteld. Nu gelukkig eindelijk de extended cut (bijna 3 uur) op Bluray kwaliteit bekeken en dit is voor mij een duidelijke 'absofuckinlutely love it' geworden.

Het belangrijkst aan de hele film is de visuele pracht, die wel poëtisch te noemen is. De natuur van Virginia wordt betoverend in beeld gebracht en mooi ondersteund door de score van James Horner. Af en toe zijn het echter juist de vredige shots in combinatie met natuurgeluiden die de meeste indruk maken (zo brachten een paar simpele shots van bomen en beekjes in de laatste seconden van de film de voorgaande drie uur in treffende sneltreinvaart terug).

De film bestaat niet alleen uit scènes vol gehuppel en intercontinentale romances, maar brengt de confrontatie tussen de Engelsen en de natives grauw in beeld en neemt daarin niet sterk een kant in. Natuurlijk gaat je hart vaak uit naar de vredige inheemsen, maar zij komen in een aantal barbaarse knokscènes bepaald niet als lieverdjes over.

De dialogen zijn spaarzaam over de film uitgespreid en de film maakt af en toe gebruik van de interne monologen van de drie hoofdpersonages om hun gedachten en gevoelens uit te drukken. Colin Farrell en Christian Bale zetten beide een ingetogen maar enorm integere rol neer en Q'orianka Kilcher is verbluffend mooi, lieflijk, natuurlijk en speels. Er is geen sprake van een vlot lopend verhaal (verre van) en er zijn genoeg mensen die 'm oersaai zullen vinden, maar ik zat bijna drie uur lang in een heerlijke trance. Deze film had ik dan ook graag op een groot scherm met nog mooier geluid ervaren, maar daar ben ik helaas 5 jaartjes te laat voor.

Kunstwerk!

IMDb 6,9 / Ik 9,5

pi_78757218
The New World is inderdaad een kunstwerk, prachtige film.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 01:00:11 #234
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78757956
Inside Man (2006)

verhaal: een groepje mensen plegen een bank-overval. De overvallers kleden zich als de klanten en de klanten als werkers. Na de inval van de politie vertrekken ze allemaal tegelijk via de vooreur. En niks is verdwenen. Of toch wel?

oordeel: goeie film en voor de derde keer gekeken denk ik. en hij wordt steeds beter. denzel washington kan ik over het algemeen niet uitstaan. maar dat deed niet veel af aan het geheel. afentoe hilarische scenes en verveelde me niet.

Cijfer: 8.5 / iMDB: 7.7
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78758077
The New World moet ik nog steeds gaan zien, alleen al om de cultstatus als een van de heel weinige films die Malick in zijn dertigjarige carriere gemaakt heeft. Bovenstaand verhaal zet me ertoe aan 'm nu dan toch echt eens te gaan huren.
pi_78758336
the new world al eens gezien, goede film!

Ik heb aantal films gezien laatste tijd.

Shutter Island

Goede film zeg! Leonardo acteerde goed! Je blijft ook beetje gissen wat er nou precies aan de hand is. Goed einde ook!

cijfer: 8

wyatt earp

Een western over deze man. Lange zit! meer dan 3 uur. Maar heeft me zeker wel vermaakt. Ik hou wel van dit soort films, over cowboys enzo.... (deadwood)

cijfer:8

of was cijfers geven verboten tegenwoordig??
pi_78758458
42) Chris Rock Bigger & Blacker
Geweldig hilarische standup show uit 1999 van Chris Rock. Hij brengt schreeuwig de onderwerpen aan over vooral mannen en vrouwen. Laatste bit was echt te grappig en het klopt ook nog!
7.6/10
http://www.imdb.com/title/tt0206636/

40) Paul Mooney, Jesus was Black, So was Cleopatra
Standupshow van de comedian Paul Mooney die met name grappen en verhalen heeft over de zwarte cultuur, hun nadeligheden, blanken met macht ect. Het woord nigger kwam wel 500x voor. Grappige show met redelijke grappen!
6.3/10
http://www.imdb.com/title/tt0867339/

Ik heb mijn tijd deze avond helaas verspild met

Ninja Assassin
Wat een ongehoord slechte film zeg. Dat het verhaal niet al te best zou zijn lag in de lijn der verwachting, maar zo belachelijk waren zelfs die cheesy Amerikaanse ninja films uit de jaren 80 nog niet eens. Dat waren meesterwerken vergeleken met dit...
Dan hoop je dat de vechtscenes nog wat kunnen goed maken, maar dat was geen spat beter.
Ik heb me meer vermaakt met de paar minuten trainingsbeelden die ik vorig jaar zag dan alle vechtscenes in de film zelf bij elkaar. Daar kon je tenminste nog zien wat er gebeurde. Er kon 1 keer even een lachje vanaf omdat ik op een gegeven moment meende in een Aliens scene terecht te zijn gekomen waar de aliens door ninja's waren vervangen, maar verder was het echt om te huilen.

Cijfer: 3,0
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_78761434
Heb The New World net op Blu-ray binnen, binnenkort dus ook maar weer eens van genieten. Straks trouwens naar Harry Brown.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:29:27 #240
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78762673
The Mask of Fu Manchu
Ik had zin in wat oude horrorfilms en ben begonnen met deze film uit 1932. Fu Manchu is een Chinese dokter die in zijn vrije tijd ook nog evil genius is. In die hoedanigheid probeert hij dan ook het zwaard en het masker van Genghis Khan te bemachtigen wanneer diens graf wordt ontdekt. Deze film is best wel racistisch, alles wat blank is, is een held en alles wat geel is, is slecht. Om dit nog wat extra kracht bij te zetten, krijgen de troepen van Fu ook nog wat steun van domme negers in lendendoekjes. Ik denk niet dat ze er slechte bedoelingen mee hadden, maar het is toch soms bedenkelijk. Fu Manchu wordt gespeeld door cultheld Boris Karloff en die is zoals gebruikelijk wel overtuigend in zijn rol. De film zelf is een degelijke genrefilm, geen must-see maar toch een prettig tussendoortje.

Murder in the Rue Morgue
Nog eentje uit 1932 en deze keer eentje met die andere horrorheld uit die periode, Bela Lugosi. Bela speelt Dr. Mirakle, een ...euhm.... evil genius die samen met zijn aap Eric vrouwen ontvoert om ze in te spuiten met apenbloed. Het is een hobby als een ander. Uiteraard is er ook een ietwat kleurloze held die hem probeert tegen te houden. Deze film vond ik toch iets minder, het verhaal is nogal ongeïnspireerd en ik ben sowieso geen fan van Lugosi, die staat wel heel erg vaak zwaar te overacteren en de spectaculaire monobrow die hij hier heeft, helpt ook niet om hem geloofwaardig te maken . Eric de aap moet een baviaan voorstellen, maar wordt in close-ups vertolkt door een chimpansee en in actiescenes door iemand met een bizar pak aan. Tot slot wordt er buitengewoon veel en luid gegild in deze film, er kan geen vrouw in beeld komen of ze staat wel te schreeuwen, dat was ook niet alles.

The Old Dark House
Eentje uit 1932 voor de verandering en daar is Boris Karloff terug! In dit verhaal volgen we 5 personen die tijdens een storm moeten schuilen in een oud donker huis (die titel!!!). In het huis wonen een broer en zus, bijgestaan door een vreemde butler. De film werd geregisseerd door James Whale (die deed ook onder meer Frankenstein en Bride of Frankenstein) en dat zie je wel aan de film. Het verhaal zelf stelt niet zo veel voor, maar de sfeer van de film zit wel erg goed. Ondanks het trage tempo en de vele dialogen, blijft het wel spannend. Opvallendste acteurs zijn dus Karloff, die de hele film staat te grommen als de butler, maar verder zien we ook nog één van de beste acteurs ooit in één van zijn eerste rollen, namelijk Charles Laughton. Tot slot wordt de "dame in distress" gespeeld door Gloria Stuart, die maar liefst 65 jaar later een oscarnominatie zou krijgen voor Titanic (en dit jaar 100 wordt ).

Blood Feast
Nee, deze komt niet uit 1932, maar uit 1963. Hij wordt vaak gezien als de eerste gore of splatter film uit de filmgeschiedenis. Een Egyptenaar met een catering-bedrijfje snijdt geregeld vrouwen in stukken om ze in zijn gerechten te verwerken om ze op die manier te offeren aan de godin Ishtar, in de jaren '60 kon dat nog. De gore stelt natuurlijk niet veel meer voor vergeleken met wat we vandaag gewend zijn, maar onze Egyptische chef-kok staat toch geregeld met allerlei lichaamsdelen te zwaaien, dus het is wel degelijk splatter. Kwalitatief is de film een lachertje en is hij zo B als een B-film maar kan zijn . Vooral het acteerwerk is bij momenten hilarisch slecht met als prijsbeest de acteur die Tony speelt en zijn unieke interpretatie van "gesmoord gesnik". De ene vindt dit vreselijk, de ander vindt dit cult. Ik behoor voorlopig tot de 2e groep.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')