Een soort Brokeback Mountain anno 2007. Het is -ondanks dat het verhaal over twee gasten gaat- niet echt een typische gayfilm. Goed verhaal en toffe soundtracks van o.a. Shane Mack.quote:Shelter (2007)
Gedwongen om zijn dromen voor de kunstacademie op te geven, spendeert Zach zijn dagen met een nietszeggende job en helpt zijn behoeftige zus met de zorg voor haar zoon. In zijn vrije tijd surft of tekent hij en hangt rond met zijn beste vriend Gabe, die aan de welstellende kant van de stad woont. Wanneer Gabe's oudere broer Shaun terug thuiskomt, wordt hij aangetrokken tot Zach's onbaatzuchtigheid en talent. Zach wordt verliefd op Shaun en moet zwoegen om zijn eigen verlangens met de verlangens van zijn familie te verzoenen.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef _GdR_ het volgende:
Machete
Die film is zo verkeerd dat het echt meesterlijk is
heb ik ook laatst gezie, helemaal eens met het cijfer!!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:24 schreef toetsenbordridder het volgende:
Disturbia:
Shia Labouef (ofzo) die weer een klunzige jongen speelt die 3 maanden huisarrest heeft gekregen omdat hij een leraar sloeg. Na een tijdje word zijn eigen huis toch wel saai en gaat hij de buren bekijken. Dit alles met een Aziatische vriend en een buurmeisje. 1 van zijn buurmannen blijkt een aardig geheim te hebben...
Prachtige film, onwijs veel grappen (goeie, gelukkig) en een flinke dosis spanning. Vooral de vriend van Shia vond ik geweldig grappig.
8.
[ afbeelding ]
Oh shit, she did saw us
Ik lag vanaf het begin al in een deuk, echt geweldig die filmquote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef _GdR_ het volgende:
Machete
Die film is zo verkeerd dat het echt meesterlijk is
Ik heb hem ook gezien en ben het eens met je cijfer (geef em zelf ook iets van 7 0=- 7.5) alleen dat het een martelachtige horror is zou ik niet zeggen... tis een spannende horor, en zeker geen martel film ofzo!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:12 schreef znarch het volgende:
The Loved Ones
[ afbeelding ]
Erg toffe Australische horror. Duurt een minuut of 85 waardoor het allemaal lekker vlot is. Als je van martelachtige horrors houd moet je deze zeker kijken![]()
7
Neequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:07 schreef JDx het volgende:
Niemand snapt die Volg topic knop nog of wel?
Wat vond je van de film? Wil deze binnenkort gaan kijken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:10 schreef GuitarJJ het volgende:
Let the right one in / Låt den rätte komma in
Oskar is een 12-jarig jongetje, dat continu wordt geplaagd door twee bullebakken. Op een dag maakt Oskar kennis met zijn nieuwe buurmeisje en de twee worden vrienden. Sinds ze naast Oskar en zijn familie is komen wonen, sterven plotseling een hoop mensen, maar niemand weet waarom, behalve Oskar, die een geheim van zijn buurmeisje kent.
8/10
Hij was vermakelijk voor een zaterdagavond!quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:11 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Wat vond je van de film? Wil deze binnenkort gaan kijken.
ik heb hem zelf ongeveer 2 maanden geleden gezien, en vond het een geweldige topfilm dikke aanraderquote:Op zondag 10 oktober 2010 01:11 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Wat vond je van de film? Wil deze binnenkort gaan kijken.
ik wou zelf de hole vanavond gaan kijken, is het een aanrader? is ie ook voor de volwassenen onder ons toch nog spannend en een beetje leuk??quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:01 schreef N-E-R-D het volgende:
The Loved Ones
Eindelijk weer eens een beetje goeie horrorfilm. Ik vind hem wel meer martelachtig dan spannend. Maar uiteindelijk is het gewoon een zeer vermakelijke horror.
Mirrors 2
Deel 1 vond ik wel goed deze was maar matig. Begint wel leuk maar word steeds slechter, de uiteindelijke dader die zo jankend liep te schreeuwen vond ik echt tergend.
The Hole (2009)
Leuke kinder horrorfilm die te eng is voor kinderen. Komt in 3D in de bios maar dat zal wel weer weinig toevoegen. Leuk vermaak voor een relaxte zondagmiddag
Haha, jij moet echt ALLES vragen he... ik ga 'm nu ook afkijken, had m vanmiddag al op staan.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:43 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik wou zelf de hole vanavond gaan kijken, is het een aanrader? is ie ook voor de volwassenen onder ons toch nog spannend en een beetje leuk??
Ik begrijp de ophef over die film echt niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:10 schreef GuitarJJ het volgende:
Let the right one in / Låt den rätte komma in
Oskar is een 12-jarig jongetje, dat continu wordt geplaagd door twee bullebakken. Op een dag maakt Oskar kennis met zijn nieuwe buurmeisje en de twee worden vrienden. Sinds ze naast Oskar en zijn familie is komen wonen, sterven plotseling een hoop mensen, maar niemand weet waarom, behalve Oskar, die een geheim van zijn buurmeisje kent.
8/10
En True Blood. En in mindere mate Big Love en In Treatment.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:28 schreef JDx het volgende:
Hoezo stil rond HBO, Entourage was geweldig vermaak, het laatste seizoen was wat vaag, maar goed.
En Generation Kill. En John Adams.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En True Blood. En in mindere mate Big Love en In Treatment.
Natuurlijk, maar dat was te voor de hand liggend.quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Laten we The Wire ook niet vergeten
Dat is een tv-seriequote:Op maandag 11 oktober 2010 12:03 schreef Hulkio het volgende:
De nieuwe van HBO: Boardwalk Empire is ook weer vrij briljant.
" Do you feel my dick in your mind?"quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef Hoogstaande het volgende:
Get him to the Greekmaar wat eigenlijk de film echt leuk maakt is Sean CombsBriljante rol die hij briljant uitvoert.
Goede filmquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:52 schreef macondo het volgende:
De scenes met het verstoppen van een scheermes in zijn mond als wapen - en het oefenen daarmee - bloedstollend.
8/10
Grappig dat je dit aanhaalt, vond ik ook de meest vermakelijke scene terwijl er niet eens veel gebeurt, maar die blikken en de manier waaropquote:Op maandag 11 oktober 2010 15:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
Vooral de threesome scene is geweldig, zo geweldig uitgewerkt... briljant.
Ik vond dat juist de slechtste en minst in de film passende scene.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:45 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Grappig dat je dit aanhaalt, vond ik ook de meest vermakelijke scene terwijl er niet eens veel gebeurt, maar die blikken en de manier waarop
Entourage loopt natuurlijk al een aantal jaar. Ik bedoel natuurlijk dat ze met niets nieuws meer kwamen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:28 schreef JDx het volgende:
Hoezo stil rond HBO, Entourage was geweldig vermaak, het laatste seizoen was wat vaag, maar goed.
Maar dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Entourage loopt natuurlijk al een aantal jaar. Ik bedoel natuurlijk dat ze met niets nieuws meer kwamen.
Was dat niet die van: "Let's get fucking wasted" ofzo ?quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:41 schreef Atreidez het volgende:
Get Him to the Greek
bla
Puike soundtrack ook!
Ik doelde meer op het feit dat er tegenwoordig echt heel veel horrors uitkomen en de meesten daarvan zijn toch echt waardeloos. De meeste die jij noemt vind ik inderdaad ook best aardige films.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:25 schreef Toad het volgende:
Ergens anders in dit topic zag ik ergens de opmerking staan 'eindelijk een goede horror', maar de afgelopen jaren zijn er toch best aardige films voorbij gekomen? Denk aan Orphan, Drag me to hell, Eden Lake (alhoewel ik die persoonlijk minder vond), The House of the Devil, Triangle, (de remake van) The Crazies, Amer enz.
Het origineel is baas .... evenals Rutger Hauer!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:57 schreef haakon het volgende:
Gister was The Hitcher uit 1986 op 13th Street.
Goede film, vooral uit die tijd.
Steekt goed in elkaar en dat verhaal blijft me gewoon pakken, echt stoer
Ik vond de remake mooier, en dat zullen er velen niet met me eens zijn, maar dat is mijn mening
7,5
En laten we zeker niet de serie Treme van HBO vergeten. Misschien is ie al voorbij gekomen in dit topic. Het is een serie van de makers van The Wire en speelt zich af in het New Orleans post Katrina. Tegen de achtergrond van de ramp zie je hoe iedereen zijn leven weer probeert op te pakken. Centraal in de serie staat de muziek, de New Orleans blues en soul, en hoe die het leven van de mensen beinvloedt. Vooral dat laatste maakt de serie erg goed. Ik kan hem iedereen aanraden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:28 schreef JDx het volgende:
Net The Hole gezien, af en toe is het wat kinderlijk ja, zoals N-E-R-D zei, maar om het nou een kinder horror te noemen... als ik dit had gezien toen ik klein was, nou dan sliep ik 2 weken niet hoor.
Was best wel vermakelijk! 7.
Omg, deze film heb ik in '87 op een kinderfeestje gezien en sindsdien nooit meer. Was er helemaal weg van toenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
...
The Monster Squad
Een bende kinderen is fan van monsters en noemt zichzelf The Monster Squad. Ze kunnen hun kennis meteen in praktijk brengen wanneer Dracula hun dorpje binnenvalt en meteen ook het monster van Frankenstein (hier Frank genoemd), een mummie, een weerwolf en een swamp thing-achtig wezen meebrengt. Wat volgt is een avonturenfilm voor het jongere publiek die ik waarschijnlijk beter 20 jaar geleden had gezien. Hij doet trouwens denken aan een andere film. Welke? Wel, de Monster Squad bestaat uit onze jonge held, zijn beste vriend met een grote bek, een dikkerd die overal over klaagt, een iets oudere jongen die de "coole" is, het obligate meisje en na een tijdje zelfs één van de monsters (Frank is een lelijke, doch brave sul). Ze hadden alleen nog een aziaat met gadgets nodig om The Goonies te zijn. Zo leuk als die film wordt deze nooit, maar hij komt toch redelijk goed in de buurt.
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shutter Island
Helaas had ik het plot van het begin af aan door, deed toch af aan de ervaring. Dan zijn er natuurlijk nog Ben Kingsley en Max von Sydow om dan in ieder geval van degelijk acteerwerk te genieten maar overall vond ik hem minder dan verwacht.
Een 7,5.
Nothing but the truth
Op aanraden van dit topic gekeken. Geen topfilm maar meer dan onderhoudend. Zag ook niet aankomen wie het nou bleek te zijn, dat verklaarde de houding van de hoofdpersoon goed. Leuke bijrol van David Schwimmer, not quite de goedzak zoals we m kennen zullen we maar zeggen. Vraag met trouwens af waarom Matt Dillon hiervoor gecast werd, voegde niet echt iets toe.
Dikke 7.
It's bad for ya
George Carlin in zijn laatste show. Hoe ouder hoe scherper en soms lekker vies. Zijn motoriek en timing zijn daarnaast geweldig.
Een 9If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Hoewel je hem van het begin al door had, kon je toch de verschillende lagen van de film waarderen, of kon je je alleen focussen op de lijn van de ontknoping?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Helaas had ik het plot van het begin af aan door, deed toch af aan de ervaring. Dan zijn er natuurlijk nog Ben Kingsley en Max von Sydow om dan in ieder geval van degelijk acteerwerk te genieten maar overall vond ik hem minder dan verwacht.
Een 7,5.
Ik zat eerlijk gezegd een beetje op details te letten en krampachtig te hopen dat er toch nog een twist in zat waardoor ik fout zou zitten. Misschien geen slecht idee om nog eens te kijken anders.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:14 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Hoewel je hem van het begin al door had, kon je toch de verschillende lagen van de film waarderen, of kon je je alleen focussen op de lijn van de ontknoping?
Als je me dan ook vertelt waarom... Welke nieuwe HBO series van de schaal/formaat van The Sopranos en Rome zijn er na het einde van The Sopranos uitgekomen? Boardwalk Empire is daar de eerste van.quote:
Is die al uit? de trailer zag er interessant uit, wist niet dat het al te zien wasquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:52 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
En laten we zeker niet de serie Treme van HBO vergeten. Misschien is ie al voorbij gekomen in dit topic. Het is een serie van de makers van The Wire en speelt zich af in het New Orleans post Katrina. Tegen de achtergrond van de ramp zie je hoe iedereen zijn leven weer probeert op te pakken. Centraal in de serie staat de muziek, de New Orleans blues en soul, en hoe die het leven van de mensen beinvloedt. Vooral dat laatste maakt de serie erg goed. Ik kan hem iedereen aanraden.
Een 9.
True Blood, Treme, How to make it in America, Eastbound & Down. Allemaal topseries wat mij betreftquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Als je me dan ook vertelt waarom... Welke nieuwe HBO series van de schaal/formaat van The Sopranos en Rome zijn er na het einde van The Sopranos uitgekomen? Boardwalk Empire is daar de eerste van.
[..]
Is die al uit? de trailer zag er interessant uit, wist niet dat het al te zien was
Seizoen 1 van Treme is al een tijdje afgelopen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Als je me dan ook vertelt waarom... Welke nieuwe HBO series van de schaal/formaat van The Sopranos en Rome zijn er na het einde van The Sopranos uitgekomen? Boardwalk Empire is daar de eerste van.
[..]
Is die al uit? de trailer zag er interessant uit, wist niet dat het al te zien was
Het zijn wellicht wel allemaal top series maar dat is niet wat ik bedoelde te zeggen. Ik bedoelde dat er na afloop van The Sopranos niet meer (waarbij ik dan Treme was vergeten..., How to make it in America ken ik dan weer niet) van die "epic scale" series a la Rome en The Sopranos (met dure sets, groots kostuum design etc. etc. etc.) zijn verschenen bij HBO, iets waar ze een paar jaar geleden toch om bekend stonden (Rome, Carnivale, The Sopranos) etc. etc. etc.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:57 schreef planethugo het volgende:
[..]
True Blood, Treme, How to make it in America, Eastbound & Down. Allemaal topseries wat mij betreft
Net gezien in de sneak en vond het een hele goeie film! Vind hem beter dan Affleck zijn vorige film Gone Baby Gone. Zeker een aanrader!quote:Elk jaar worden in Boston meer dan 300 bankovervallen gepleegd. En de meeste daders wonen in Charlestown, een buurt met een oppervlakte van 1,5 vierkante kilometer. Eén van hen is Doug MacCray (Ben Affleck). Hij heeft wel kans op succes gehad, een kans om niet in de criminele voetsporen van zijn vader te treden. Toch werd hij lid van een bende meedogenloze bankovervallers die er trots op is dat ze alles kunnen stelen wat ze willen en er zonder kleerscheuren vanaf komen. De enige familie die Doug heeft zijn zijn criminele vrienden. Jem (Jeremy Renner) is ondanks zijn gevaarlijke en snel ontvlambare karakter als een broer voor Doug. Alles verandert echter tijdens een klus van de bende, wanneer Jem voor korte tijd een gijzelaar neemt: bankmanager Claire Keesey (Rebecca Hall). Wanneer ze ontdekken dat ze in Charlestown woont, wordt Jem nerveus en wil hij erachter komen wat ze heeft gezien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
Gelukkig is dat een mening en niet een feit.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:26 schreef haakon het volgende:
The Sopranos boven alle andere series, van wie dan ook
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:15 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Net gezien in de sneak en vond het een hele goeie film! Vind hem beter dan Affleck zijn vorige film Gone Baby Gone. Zeker een aanrader!damn lijkt me vette film, waar heb je em gezien??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de sneak in pathe de kuip.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:42 schreef casper019 het volgende:
[..]
damn lijkt me vette film, waar heb je em gezien??
Carlin!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:49 schreef Mwanatabu het volgende:
It's bad for ya
George Carlin in zijn laatste show. Hoe ouder hoe scherper en soms lekker vies. Zijn motoriek en timing zijn daarnaast geweldig.
Een 9
Doet me meteen denken aan die film met Ben of Casey? Met die kerstmannen... had toen 2 films gekocht, Boiler Room en ehhh.... ojah Raindeer Games volgens mij. Echt wel vet was die.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:42 schreef casper019 het volgende:
[..]
damn lijkt me vette film, waar heb je em gezien??
Want ?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:54 schreef Tisar.Walker het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een mening en niet een feit.
Misschien kan je eerst je eigen mening uitleggen, eer je dat verwacht van een ander..quote:
Dan zou ik The Shield eens gaan kijken, ook zwaar briljant.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:30 schreef haakon het volgende:
Het hele verhaal steekt fantastisch in elkaar. De acteerprestaties zijn geweldig.
Iets wat in seizoen 1 of 2 gebeurd, komt in seizoen 6 weer aan de orde, bijvoorbeeld.
Dat is echt fantastisch !
Sorry voor dat laatste
Seizoen 1 is tussen april en juni uitgezonden. Nu wachten tot volgend jaar op seizoen 2quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[..]
Huh? Boardwalk Empire is net begonnen joh, Episode 4 is net uit.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Seizoen 1 is tussen april en juni uitgezonden. Nu wachten tot volgend jaar op seizoen 2
Tremequote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:57 schreef JDx het volgende:
[..]
Huh? Boardwalk Empire is net begonnen joh, Episode 4 is net uit.
Misschien een tip voor de liefhebber: bij de Media markt is nu de hele BoB serie op Blu-ray te krijgen van 17 euro.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:18 schreef Pro_Shifty het volgende:
Band of Brothers beste serie ooit gemaakt door HBO. (of uitgezonden dan)
Heb altijd het idee dat mensen die dit zeggen weinig anders van HBO gezien hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:18 schreef Pro_Shifty het volgende:
Band of Brothers beste serie ooit gemaakt door HBO. (of uitgezonden dan)
Dit dus.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:22 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Heb altijd het idee dat mensen die dit zeggen weinig anders van HBO gezien hebben.
Heb de bob serie al jaren en jaren thuis. ook al 100x gezien.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:22 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Misschien een tip voor de liefhebber: bij de Media markt is nu de hele BoB serie op Blu-ray te krijgen van 17 euro.
Ligt eraan wat je smaak is. Ik vind alles wat met de tweede wereld oorlog als genre is leuk.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:22 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Heb altijd het idee dat mensen die dit zeggen weinig anders van HBO gezien hebben.
ja die viel tegen vond ik ook. band of brothers is echt een 9. The pacific is een 7quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:26 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je smaak is. Ik vind alles wat met de tweede wereld oorlog als genre is leuk.
Of het genre oorlog alleen al.
Ik ben ook helemaal weg van Generation Kill. (al is Bob nog beter)
The Pacific vond ik tegen vallen. Mijn verwachtingen lagen ook HEEL hoog.
damn lijken me 2 mooie films, hoe kom je eraanquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:22 schreef Guppi het volgende:
Prima, nog een film dan!
Boy
[ afbeelding ]
Een nieuwe film van Taika Waititi, die enkele afleveringen van the Flight of the Chonchords geregisseerd heeft en ook Eagle vs. Shark.
Ik vind Waititi geweldig, dit was de hoofdreden om de film te gaan kijken. Maar de reden dat ik hem meteen moést zien nadat ik ervan had gehoord, was de trailer.
De film speelt in de jaren tachtig in Nieuw Zeeland, en de hoofdpersoon is de elfjarige Boy die met zijn broertje Rocky (die denkt dat hij superkrachten heeft) en zijn geit bij oma woont. Zijn moeder is overleden en zijn vader is ergens ver weg, waar weten we niet want Boy verzint de mooiste verhalen over hem.
Als oma een weekje weg is komt Boy's vader (gespeeld door Waititi zelf) ineens terug. In het begin lijkt hij de held die Boy zich had voorgesteld, maar natuurlijk is het geen rooskleurig verhaal en blijkt zijn vader niet op zoek naar zijn zoon, maar naar een grote zak met geld.
Het verhaal is eigenlijk best serieus en soms ook wel sip, maar de droge humor van Waititi komt overal terug. De beelden zijn erg mooi, de acteurs zijn goed en je houdt een goed gevoel over als de film tot een einde komt.
Voor de mensen die Eagle vs. Shark hebben gezien: deze film is iets vlotter en mooier, en de film heeft een veel minder hoog Napoleon Dynamite gehalte.
IMDB: 7,7
Ik: 8
Voor de bonus doe ik er nog een plaatje bij, omdat het zo'n fijne film is.![]()
[ afbeelding ]
Je bedoelt Boy en Eagle vs. Shark?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:56 schreef casper019 het volgende:
[..]
damn lijken me 2 mooie films, hoe kom je eraan/ waar heb je ze gezien?
Eens.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:45 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Diarios de motocicleta ,
Heerlijke film..
Wij ook niet lieve schatquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:34 schreef Loodje het volgende:
Net the new daughter gezien, weet niet wat ik ervan moet vinden
Heerlijke actiefilmquote:'Red' vertelt het verhaal van Frank Moses (Bruce Willis), een voormalig CIA agent, die nu een rustig leven leidt. Totdat op een dag een hightech huurmoordenaar opduikt die hem wil vermoorden. Nu zijn identiteit bekend is en het leven van de vrouw om wie hij geeft in gevaar is, roept Frank zijn oude team weer op in een ultieme poging te overleven.
Die film wil ik nog steeds een keer zien, lijkt me erg sterkquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:27 schreef Darkzell het volgende:
Yo, También
[ afbeelding ]
Een Spaanse film over een man met down syndroom die probeert een normaal leven te leiden en worstelt met de daar bijbehorende problemen. Ik vond het een prima film en naar mijn mening kwamen de verschillende kanten van met name de personen met het down syndroom mooi naar voren. Aan de ene kant werden ze vrij grappig en aandoenlijk neergezet, maar later bleek ook bij hen dat het doodgewone mensen zijn. Ik heb me goed vermaakt in de 100min dat ie duurde.
IMDB: 7,2
Cijfer: 7,5
Wat was hier zo goed aan behalve de minions?quote:
Was niet slecht idd..quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:18 schreef MaxC het volgende:
[REC]
[ afbeelding ]
Vreemd genoeg is deze mij als zombiefilm-liefhebber destijds ontschoten maar nu alsnog gekeken. Het handycam-principe is niet echt bijster origineel meer maar wat een sfeer zet deze film neer zeg. Constant op het puntje van mijn stoel gezeten en één van de meest spannende en intense film die ik sinds lange tijd gezien heb. Aanrader voor iedere zombie en horrorliefhebber.
Ik: 8.8
IMDB: 7.7
Oeh ik heb ongelofelijk veel zin om deze nu te kijkenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:40 schreef BRooster het volgende:
Red
Actie/Komedie met Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich
8 op IMDB
[..]
Heerlijke actiefilmGeen over the top schieten de hele tijd, maar erg leuk gedaan met ook humoristische momenten. Zeker een aanrader voor mensen die van dit genre houden. Ook van mij krijgt de film een 8.
Danny Trejo over machete in een interview "And i get the girl, for once in my career"quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:42 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Machete direct in de bios gekeken en de weken daarna nog 3x met telkens een ander gezelschap dat hem nog niet had gezien
Ophuls - box ergens aangeschaft?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:41 schreef Timo20 het volgende:
De afgelopen dagen gezien:
Letter From An Unknown Woman
In deze pracht film, de beste van Ophuls die ik tot nu toe heb gezien, komt zijn stijl van een bijna altijd bewegende camera het best naar voren. Van begin tot einde is het een visueel pareltje. Ook de manier waarop het sterke verhaal verteld wordt en de mooie soundtrack zorgt er mede voor dat de film beklijft tot het einde.
Super!
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
La Ronde
Deze Ophuls over de cirkel van het liefdesleven kon me iets minder bekoren. Ik vond het, doordat het allemaal korte verhaaltjes betreft, niet echt boeiend en te afstandelijk. Je krijgt nooit echt een band met één van de personages.
Het hing een beetje als los zand aan elkaar, ondanks de constante aanwezigheid van Anton Walbrook (dat overigens wel steeds leuk gedaan was)
IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
Le Plaisir
Ook deze Ophuls is opgebouwd uit aparte verhaaltjes, dit keer zijn het er slechts 3. Hierdoor wordt je toch wat meer bij het geheel betrokken. Ik vond de verhaaltjes opzich ook beter en interessanter dan in La Ronde.
Alleen had Criterion het contrast wat minder moeten boosten in de transfer, want soms is het beeld gewoon té fel.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
Spannende film die zich afspeelt in de oorlog in Irak. Een aanrader voor iedereen die van actie/oorlogsfilms houdt. Een 7.5quote:Enkele Amerikaanse militairen onder leiding van Roy Miller (Matt Damon) gaan in de Iraakse woestijn op zoek naar massavernietigingswapens nadat een CIA-agent hem een intrige onthult. Terwijl ze van het ene gevaar in het andere tuimelen, komt er heel wat geheime informatie aan het licht over de totstandkoming van de oorlog. Miller bekijkt de situatie nu vanuit een ander oogpunt en beseft dat het doel van de missie op de helling staat.
Clooney zingt niet zelf (itt de andere twee), nog een minpuntjequote:Op maandag 11 oktober 2010 14:34 schreef El_Matador het volgende:
...
O Brother, Where Art Thou?
Grappig, origineel en heel vermakelijk. Toprol van Clooney die ook nog eens heel goed kan zingen. Een klassieker die ik nog niet had gezien. Af en toe een beetje te langzaam, enige minpuntje.
8.1/10
Nee, had de Criterion versies aangeschaft en de UK versie van Letter from an unknown womanquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:05 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ophuls - box ergens aangeschaft?
Echt een goede film. Met verrassend eindequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:52 schreef GuitarJJ het volgende:
The Boy in the Striped Pyjamas
Duitsland 1943. De achtjarige Bruno, het zoontje van een Nazi-commandant, verhuist met zijn familie naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen. Tot hij op ontdekkingstocht gaat en het nabij gelegen concentratiekamp ontdekt. Er ontstaat een verboden vriendschap tussen Bruno en de Joodse Shmuel die gevangen zit in een het kamp. De twee zijn fysiek van elkaar gescheiden door een hek van prikkeldraad, maar hun vriendschap groeit en blijft niet zonder gevolgen.
Wat een mooie, maar aangrijpende film! Gewoon indrukwekkend om te zien! Ze hadden de film trouwens wel in het Duits moeten opnemen i.p.v. Engels![]()
Een dikke 8
[ afbeelding ]
Rook er een kaasje bij en dat soort films worden ineens meesterlijk grappig.quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Get Him to the Greek
Doe maar een 5. Blijkbaar is "humor" à la Pineapple Express, Zach and Miri en al die Seth Rogen, Jonah Hill en Michael Cera casting-vehikels niet aan mij besteed. Sorry.
Het zijn een Koreaan en een Indiër. In India zijn niet zoveel woestijnen dus waarom je er zand bij moet halen... Misschien wil je iets met islam suggereren maar het is ook nog een Hindoe. Oordeel qua film ben ik het wel mee eens trouwens. Deel 1 was nog een krappe 6 mits dronken/stoned maar dit was niet veel soeps.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:44 schreef Schenkstroop het volgende:
...
Harold & Kumar escape from Guantanamo Bay
Harold and Kumar, resp 1 chinees en een gekke indiase zand****r leven samen. De keurige chiness (how lame) neemt zijn vrije dagen op om een reis te maken naar Amsterdam. Alwaar hij zijn droomvriendin gaat ontmoeten. Als de indaas meegaat en op het vliegtuig Marihuana rookt. Worden ze beiden opgepakt en onder beschuldiging van terrorisme in Guantanamo Bay gegooid. Dan ontsnappen de twee en.. daarna heb ik het evrhaal niet erg gevolgd.
oordeel: leuke scenes met schaars geklede en naakte dames. om het verhaal en de rest was het niet te doen.
5.5
Da's ook zoiets: ik ben totaal niet onder de indruk van wiet en zijn effecten. En ik heb flink mijn best gedaan om iets te voelenquote:Op zondag 17 oktober 2010 09:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rook er een kaasje bij en dat soort films worden ineens meesterlijk grappig.
Amnesia Haze does the job here. Elke avond een film, een blokje kaas als toetje en na een klein half uur liggen we te seksen. En daarna de film afkijken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Da's ook zoiets: ik ben totaal niet onder de indruk van wiet en zijn effecten. En ik heb flink mijn best gedaan om iets te voelen
Helemaal niet eens met dit! Vond Get Him To The Greek juist weer een leuke comedy! Ook erg leuk dat het van dezelfde regisseur is van Forgetting About Sarah Marshall. De hints naar de vorige film waren erg leuk verwerkt. Zeer leuke grappen ook en heb een aantal keer echt hard op moeten lachen wat ik niet vaak heb! Alleen het einde was een beetje voorspelbaar maar voor mij krijgt de film zeker een 7!quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Get Him to the Greek
Gisteren gekeken, heb welgeteld één keer gelachen (toen ze die dildo in zijn mond propte). Vond er werkelijk geen ruk aan. Hele flauwe nep-rocknummers ("By posie I mean asshole") en dan zinnen als "Do you feel my dick fucking your mind?". Nou, droge humor man. Echt visueel denkend topwerk om een uitdrukking letterlijk uit te werken. Gieren. Het idee van klappende mensen bij "The Clap" was ook zoiets. Het trio schijnt ook heel grappig gevonden te worden maar dat heb ik ook uitgezeten met het idee dat ik misschien iets bij te drinken moest hebben.
Aldous Snow had wel een grappig hoofd van zichzelf en een aparte motoriek, maar er zijn veel betere uitwerkingen van strontvervelende sterren gemaakt.
Doe maar een 5. Blijkbaar is "humor" à la Pineapple Express, Zach and Miri en al die Seth Rogen, Jonah Hill en Michael Cera casting-vehikels niet aan mij besteed. Sorry.
Ja ik weet het, daarom zeg ik aan het eind ook dat het denk ik aan mijn smaak ligt. Ken toch? Ik wil nog wel tegen een heilig huisje aanschoppen hoor, ik heb bijvoorbeeld The Fight Club nooit af kunnen kijkenquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:03 schreef IJST het volgende:
[..]
Helemaal niet eens met dit! Vond Get Him To The Greek juist weer een leuke comedy! Ook erg leuk dat het van dezelfde regisseur is van Forgetting About Sarah Marshall. De hints naar de vorige film waren erg leuk verwerkt. Zeer leuke grappen ook en heb een aantal keer echt hard op moeten lachen wat ik niet vaak heb! Alleen het einde was een beetje voorspelbaar maar voor mij krijgt de film zeker een 7!
WTF... wat doe je hier, ga eens kantklossen!quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja ik weet het, daarom zeg ik aan het eind ook dat het denk ik aan mijn smaak ligt. Ken toch? Ik wil nog wel tegen een heilig huisje aanschoppen hoor, ik heb bijvoorbeeld The Fight Club nooit af kunnen kijken
Ja maar als ik Oldboy fantastisch vind ben ik toch incrowdquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:56 schreef JDx het volgende:
[..]
WTF... wat doe je hier, ga eens kantklossen!
Maar serieus!
Wat een baggerfilm vond ik dat zeg. Veel te hoog gerate op IMDB naar mijn smaak. Inception en Donnie Darko, zelfde verhaal.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja maar als ik Oldboy fantastisch vind ben ik toch incrowd
ok, maar om nou te gaan blowen omdat anders de film niet leuk isquote:Op zondag 17 oktober 2010 09:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Amnesia Haze does the job here. Elke avond een film, een blokje kaas als toetje en na een klein half uur liggen we te seksen. En daarna de film afkijken.
Gaat nooit vervelen.
Het is andersom bij mij. Ik kijk dat soort films alleen als ik blow.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:23 schreef Prego het volgende:
[..]
ok, maar om nou te gaan blowen omdat anders de film niet leuk is
Inception nog niet gezien, maar bij Donnie Darko zat ik ook aan het eind vanquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een baggerfilm vond ik dat zeg. Veel te hoog gerate op IMDB naar mijn smaak. Inception en Donnie Darko, zelfde verhaal.
Waarom voelde je je bekocht? Vind dit een ijzersterke film, om maar te zwijgen over het acteerwerk van Javier Bardem.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb nog wel een waslijst aan films die de hemel in geprezen zijn waarvan ik me ernstig bekocht voelde qua eraan bestede tijd (No Country for Old Men...)
Western en oude tijden? Kijk de film dan nog maar eens...quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:59 schreef JDx het volgende:
Ik kwam niet verder dan een half uur bij die olde men... maar ik hou sowieso niet van westerns en films die zich afspelen in oude tijden enzo.
Vooral die rol vond ik echt belachelijk slecht, sorry. Vond hem totaal niet interessant maar irritant.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:52 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Waarom voelde je je bekocht? Vind dit een ijzersterke film, om maar te zwijgen over het acteerwerk van Javier Bardem.
Je bedoelt het continu aanwezige motief van die keuze tussen twee opties? Nee, dat pikte ik wel op. Het gaat erom dat je uiteindelijk een monoloog die nergens heen gaat uit moet zitten om er dan achter te komen dat dat het punt van de film was. Zo van: ja haha eigenlijk doen we hier aan filosofie. Daarvan heb ik genoeg in de kast staan om er doorheen te prikken.quote:Verwachtte je een ontknoping om je eigen onzekerheden van het plot te ontkrachten?
Slecht in welke mate? Ik vond dit een van de speerpunten van de film, ongelooflijk hoe goed hij speelt. De uiteindelijke monoloog is dan toch hetgeen wat de premise versterkt? Misschien had je de verkeerde verwachtingen als je dit gedeelte 'uit moet ziten', terwijl het maar een klein gedeelte van de film beslaat?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Vooral die rol vond ik echt belachelijk slecht, sorry. Vond hem totaal niet interessant maar irritant.
Ik vind goed acteren iets meer behelzen dan een uitdrukkingloos gezicht opzetten en soms je ogen heel wijd opensperren. Dat kan Chris Tucker ook.quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:08 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Slecht in welke mate? Ik vond dit een van de speerpunten van de film, ongelooflijk hoe goed hij speelt. De uiteindelijke monoloog is dan toch hetgeen wat de premise versterkt? Misschien had je de verkeerde verwachtingen als je dit gedeelte 'uit moet ziten', terwijl het maar een klein gedeelte van de film beslaat?
Ze hebben toch een hoed opquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:03 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Western en oude tijden? Kijk de film dan nog maar eens...
Leuke film voor Halloween, best spannend en een paar leuke schrikmomentjes.quote:Vier verhalen die plaatsvinden in een stadje tijdens Halloween: we zien een seriemoordenaar die vergiftigd snoep produceert, een groep kinderen die een geheim ontdekken over het stadje, een jonge vrouw die achtervolgd wordt door een gemaskerde stalker en een bejaarde die maar niet afkomt van een duivelse trick-or-treater.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sommige verhaallijnen zijn een beetje standaard en weet je al wel wat er ongeveer gaat gebeuren, maar ja, dat is heel vaak zo bij dit soort films.
Fantastisch is deze film inderdaad, blij dat je hem ook hebt kunnen waarderen! Typisch een film die je hoog op lijstjes ziet staan - en om die reden maar gaat kijken met de nodige scepsis. Maar neem er de tijd voor en ziet een fijne filmquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:07 schreef single_queen het volgende:
12 Angry Men
Halleluja, een dikke 9!
Ik heb nooit zin om een klassieker te kijken, maar wat een heerlijke films dit... :-) ik was eigenlijk iets anders aan het doen, ik zette hem op en ongemerkt stopte ik met mijn andere bezigheden om aan het einde echt ontroerd te zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDb: 8,8
Mijn cijfer: 9,0
Dat laatste snap ik niet helemaal. Het is een scifi film, dus al jij hem goed vind dan is die als scifi film een 9 waard. Tenzij je bedoelt dat die tegenvalt als je een met actie gevulde scifi film verwacht.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Inception nog niet gezien, maar bij Donnie Darko zat ik ook aan het eind vannou, briljant zeg
Maar goed, ik heb nog wel een waslijst aan films die de hemel in geprezen zijn waarvan ik me ernstig bekocht voelde qua eraan bestede tijd (No Country for Old Men...). En andersom ook, ik vind Sunshine echt geweldig.
Laatst ook weer gekeken trouwens, ook wel een recensie waard:
Sf-film die eigenlijk geen sf-film is ondanks de schitterende beelden. Het draait erom jezelf met het volle verstand op te offeren voor een doel. De metafoor met godsdienst zit hem in de confrontatie met de belichaming van wat voor een wetenschapper het dichtst in de buurt komt van God: de zon. De parallel met de idee van deze volledige overgave met godsdienstwaanzin wordt verder uitgewerkt in de figuur van Pinbacker.
De film begint met de stem van Capa, de natuurkundige aan boord van de Icarus II, die vertelt dat ze op weg zijn naar de zon om deze een kickstart te geven met behulp van een soort bom ter grootte van Manhattan en dat de expeditie Icarus I zeven jaar eerder spoorloos verdwenen is en de missie niet heeft volbracht.
De isolatie aan boord van de Icarus begint sommigen wat te veel te worden en er wordt wat gebekt, gevochten en er worden fouten gemaakt die levens kosten. Dan ontdekken ze op de radar het wrak van de Icarus I...
In de eindscènes van de film klopt echt alles: de beelden (en voor een groot deel geen CGI!), de muziek en de emotionele lading zijn gruwelijk mooi.
Dikke 9. (Tenzij je hem als sf-film kijkt, dan is het een zeventje)
Zo slecht kan hij toch niet zijn? Of gewoon slechte film om in de bios te zien (het geld niet waard)?quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:08 schreef Smeich het volgende:
resident evil afterlife....
![]()
don't do it people!!!
Die film zou ik elke dag van de week kunnen kijken en dan gaat ie naar een maand nog niet vervelend denk ikquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:55 schreef El_Matador het volgende:
Sin City
2e keer binnen 1 maand. Wat een gave film is dat toch. Cast, karakters, muziek, beelden, verhaal. Alles helemaal goed.![]()
9.3/10
Ik heb de film zelfs onbewust gebruikt als inspiratie voor een artistiek projectje van me.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Die film zou ik elke dag van de week kunnen kijken en dan gaat ie naar een maand nog niet vervelend denk ikTof ding
JUIST! Ook mijn nummer 1 film met een 10. Onbegrijpelijk laag gewaardeerd op IMDB?!quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:34 schreef rijsttafel het volgende:
The Fountain
http://www.imdb.com/title/tt0414993/
7.4 op IMDB
Deze blijf ik gewoon geniaal vinden en is een van de weinige films die ik keer op keer kan blijven kijken zonder dat ie saai wordt.
10
Genre klassieker. Geniale filmquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:51 schreef trebremmit het volgende:
The Thing 1982 John Carpenter
Een Amerikaans onderzoeksteam op de zuidpool wordt verstoord door een helikopter die een hond probeert dood te schieten. Ze vangen de hond op en doen hem bij de andere honden in het hok, daar komen ze tot een schokkende ontdekking. De hond blijkt een buitenaards wezen te zijn die zich kan muteren en andere lichamen overnemen. Wie is er nu overgenomen en wie niet?
Vermakelijke sci-fi / horror, helaas zijn de personages nogal plat en daardoor kon het me weinig schelen wat er met ze gebeurde, ook vond ik de spanning wel meevallen. Maar voor de rest een origineel verhaal met mooie special effects. 6/10
[ afbeelding ]
Over smaak valt te twisten, maar door deze productie een arthouse Adam Sandler film te noemen, of iets wat daarbij in de buurt komt, lijkt me nogal een onderschatting van het talent Paul Thomas Anderson. Een hele bijzondere, hedendaagse filmmaker.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:37 schreef niesl2 het volgende:
Punch Drunk Love Ik houd niet van Adam Sandler comedy's, maar dit was gelukkig een beetje een apartere film. Ergens gelezen dat de regisseur het een 'art house Adam Sandler film' noemde. Komt een beetje in de buurt, maar ook niet meer als dat.
Was dat niet een grap van de film? Wij moesten er iig aardig om lachen, zo slecht dat die namen zijnquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef Karina het volgende:
En als het waar is: er komen nog twee vervolgen ook. Machete Kills en Machete Kills Again.
Het zou zo maar kunnen, maar het zou mij zeker niet verbazenquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:19 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Was dat niet een grap van de film? Wij moesten er iig aardig om lachen, zo slecht dat die namen zijn.
Blijft inderdaad geweldig!quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Genre klassieker. Geniale film![]()
Hij noemde het zelf zo, dus als hij echt zo goed is, is hij een bescheiden manquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:38 schreef Toad het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten, maar door deze productie een arthouse Adam Sandler film te noemen, of iets wat daarbij in de buurt komt, lijkt me nogal een onderschatting van het talent Paul Thomas Anderson. Een hele bijzondere, hedendaagse filmmaker.
Een 6 voor de allerbeste horrorfilm ooit gemaakt, mafkees.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:51 schreef trebremmit het volgende:
The Thing 1982 John Carpenter
Een Amerikaans onderzoeksteam op de zuidpool wordt verstoord door een helikopter die een hond probeert dood te schieten. Ze vangen de hond op en doen hem bij de andere honden in het hok, daar komen ze tot een schokkende ontdekking. De hond blijkt een buitenaards wezen te zijn die zich kan muteren en andere lichamen overnemen. Wie is er nu overgenomen en wie niet?
Vermakelijke sci-fi / horror, helaas zijn de personages nogal plat en daardoor kon het me weinig schelen wat er met ze gebeurde, ook vond ik de spanning wel meevallen. Maar voor de rest een origineel verhaal met mooie special effects. 6/10
[ afbeelding ]
Ik ging echt helemaal stuk om Johnquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:40 schreef Straalkachel het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt1245526/
John malkovich, HELD![]()
Komisch actiefilm, zeker een aanrader
Haha deze film is epic! Vooral omdat ie tijdens achtervolgingen steeds tegen iederen "Sorry!" en "Excuse me!" zegt!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:09 schreef Klipnap het volgende:
[ afbeelding ]
True Lies
Arnold Schwarzenegger speelt Harry Tasker, een geheim agent. Hij onderzoekt een zaak over een stereotype bad moslim, leider van de Crimson Jihad, die allemaal kernwapens naar de VS wil brengen en laten ontploffen.
Ondertussen is de vrouw van onze Arnie (Jamie Lee Curtis) haar man zat, die schijnbaar een saai kantoorbaantje heeft en steeds te laat thuis is. Ze gaat vreemd, maar Arnie gebruikt de geheime dienst om haar weer verliefd te laten worden op hemzelf.
Beoordeling:
Ik dacht in het begin nog dat de film serieus bedoeld was, maar werd op het verkeerde been gezet. Deze film is niets meer dan een humoristische actiefilm met veel epic faces en quotes van Schwarzenegger.
Ook springt deze film van de hak op de tak. Eerst is er nog kerndreiging, dan is dat helemaal weg en gaat hij zijn vrouw bespioneren en daarna is er weer een gevecht met die moslims, etc. Op het eind is alles weer goed en hebben ze een filmkus, maar dan is zijn dochtertje opeens gegijzeld! Snel weer in die Harrier stappen om haar te redden!
Hoogtepunten: Achtervolging met brommer en paard in het hotel, en op het eind de Harrier waarmee hij zijn dochter redt.
Zeer vermakelijk, ik moest in bed nog nagrinniken, maar voor echte actie moet je toch naar Steven Seagal kijken. We zaten helemaal met een WTF hoofd te kijken hoe Arnie iedereen afslachtte.
Een van de betere, zoniet beste, arnie films. Het verhaal gaat in sneltreinvaart en wisselt af tussen humor en actie. Vooral het subplot van zijn geheime leven dat hij verborgen houdt voor zijn vrouw vond ik vermakelijk. Ook de nep-agent (die autodealer) speelt een geweldige rol.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:09 schreef Klipnap het volgende:
[ afbeelding ]
True Lies
Arnold Schwarzenegger speelt Harry Tasker, een geheim agent. Hij onderzoekt een zaak over een stereotype bad moslim, leider van de Crimson Jihad, die allemaal kernwapens naar de VS wil brengen en laten ontploffen.
Ondertussen is de vrouw van onze Arnie (Jamie Lee Curtis) haar man zat, die schijnbaar een saai kantoorbaantje heeft en steeds te laat thuis is. Ze gaat vreemd, maar Arnie gebruikt de geheime dienst om haar weer verliefd te laten worden op hemzelf.
Beoordeling:
Ik dacht in het begin nog dat de film serieus bedoeld was, maar werd op het verkeerde been gezet. Deze film is niets meer dan een humoristische actiefilm met veel epic faces en quotes van Schwarzenegger.
Ook springt deze film van de hak op de tak. Eerst is er nog kerndreiging, dan is dat helemaal weg en gaat hij zijn vrouw bespioneren en daarna is er weer een gevecht met die moslims, etc. Op het eind is alles weer goed en hebben ze een filmkus, maar dan is zijn dochtertje opeens gegijzeld! Snel weer in die Harrier stappen om haar te redden!
Hoogtepunten: Achtervolging met brommer en paard in het hotel, en op het eind de Harrier waarmee hij zijn dochter redt.
Zeer vermakelijk, ik moest in bed nog nagrinniken, maar voor echte actie moet je toch naar Steven Seagal kijken. We zaten helemaal met een WTF hoofd te kijken hoe Arnie iedereen afslachtte.
En waarom dan wel?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Een 6 voor de allerbeste horrorfilm ooit gemaakt, mafkees.
en die komt vanavond op rtl7quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:43 schreef JDx het volgende:
En niet te vergeten Last Action Hero! ^^
Wat een geweldige film vond ik dat op de basisschool!
De spanning is ongeëvenaard imo, de paranoia van al die lui die elkaar langzamerhand steeds meer gaan verdenken dat diegene ‘’de alien’’ is etc.quote:
En dat pistool wat van de trap afvalt en iedereen doodt behalve Arnie en Jamiequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:28 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Haha deze film is epic! Vooral omdat ie tijdens achtervolgingen steeds tegen iederen "Sorry!" en "Excuse me!" zegt!
Die Harrier scène is epic!
Ik vind hem nog steeds leukquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:43 schreef JDx het volgende:
En niet te vergeten Last Action Hero! ^^
Wat een geweldige film vond ik dat op de basisschool!
Oh kom op zeg, toen jij 8/9 jaar was vond je hem vast ook geweldig, ik droomde dagen over een magisch bios-kaartjequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
Last Action Hero vond ik minder, te cheesy en te kinderachtig.
Predators hoor inderdaad ook bij arnie's beste thuis.
Wij dachten ook dat het als grapje bedoeld was.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:19 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Was dat niet een grap van de film? Wij moesten er iig aardig om lachen, zo slecht dat die namen zijn.
Klassiekers hebben geen verklaringen nodigquote:
Onzin.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klassiekers hebben geen verklaringen nodig
Vind ik ook.quote:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Misschien heb je er een joint bij nodig om er van te kunnen genieten, maar tot nu toe vond ik het een taaie en lange zit. Met moeite uitgekeken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:45 schreef El_Matador het volgende:
Zo vond ik 2001 - A Space Oddysey een waardeloze film.
Ik kijk tegenwoordig de meeste films stoned, maar dan juist vind ik hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:49 schreef macondo het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Misschien heb je er een joint bij nodig om er van te kunnen genieten, maar tot nu toe vond ik het een taaie en lange zit. Met moeite uitgekeken.
Dacht ik ook, maar stiekem hoop ik dat ze toch echt komenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wij dachten ook dat het als grapje bedoeld was.
Wat vond je er waardeloos aan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:45 schreef El_Matador het volgende:
Zo vond ik 2001 - A Space Oddysey een waardeloze film.
vind [ik] hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.quote:
Dat wij het eens zijn of dat een "topfilm" tegenvalt?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:51 schreef Smeich het volgende:
Ben ik het mee eens ja, en dat heb ik niet al te vaak.
Vond je hem toen ook waardeloos, of zet je hem nu af tegen de huidige generaties films? Appels met peren vergelijken lijkt me dan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
vind [ik] hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.
Dr. Strangelove (ook Kubrick) en One Flew (lang geleden gezien) vond ik veeeeel beter. Maar idd ben ik meer van de nieuwere films, al was en is Easy Rider een pareltje.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:58 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Vond je hem toen ook waardeloos, of zet je hem nu af tegen de huidige generaties films? Appels met peren vergelijken lijkt me dan.
Maar ik zit bij jou in het kamp qua smaak dan!. De special effects zijn nog steeds best eng, maar het best aan de film is de sfeer en het gevoel van isolatie. De scène met de stoelen en de bloedtest is echt één van mijn alltime favoritesquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
De spanning is ongeëvenaard imo, de paranoia van al die lui die elkaar langzamerhand steeds meer gaan verdenken dat diegene ‘’de alien’’ is etc.
Ook de special effects waren voor die tijd heel erg goed.
Er is naar mijn mening nooit meer een betere horrorfilm gemaakt, en er zijn met mij velen die dat vinden.
Maar uiteindelijk valt over smaak niet te twisten natuurlijk.
Vind ik ook, het is dat je weer dat hij destijds baanbrekend was en je moet hem gewoon een keertje gezien hebben, maar ik lees liever het boek.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
vind [ik] hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.
Daarom zeg ik ook, als het waar isquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:19 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Sorryquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat wij het eens zijn of dat een "topfilm" tegenvalt?
Snap ik ook helemaal niets van. Het blijft een kwestie van smaak, maar toch.. The Fountain is duidelijk een geniale film. Zeker wel meer waard dan een 7.4. Had toch wel gemiddeld een 8 verwacht. Misschien vinden mensen 'm te artistiek of begrijpen ze het verhaal niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
JUIST! Ook mijn nummer 1 film met een 10. Onbegrijpelijk laag gewaardeerd op IMDB?!
Machete oké vindenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:08 schreef GuitarJJ het volgende:
Machete
Ik snap niet hoe deze film een 7.4 op IMDb kan krijgen. Hij is opzich wel 'oké' om te kijken, maar daar blijft het ook bij. Bruut geweld, maar verder een slappe film.
Ik geef hem een 6+
Na 20 minuten uitgezet, echt heel slecht, die clownspop ook he.quote:
Ieder zijn eigen meningquote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:02 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Machete oké vindenIk vond hem geniaal zoals elke gezonde gast
[ afbeelding ]
Van the asylum. Slappe humor, lelijke milfs. Niet goed.
[ afbeelding ]
Te traag en vond hem absoluut niet spannend. Vergelijkbaar net Funny Games alleen lang niet zo goed. En het einde vond ik maar een beetje slap en abrupt.
Net niet? Ik vond hem zwaar tegenvallen, vooral in vergelijking met deel 1. Echt een aanfluiting.quote:
Hij was wel een stuk minder ja, maar ik vond 'm niet enorm slecht. Misschien komt dat ook doordat ik wel telkens probeerde delen van het boek erbij te halen en dus m'n afleidingsmomentjes goed kon invullenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:05 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Net niet? Ik vond hem zwaar tegenvallen, vooral in vergelijking met deel 1. Echt een aanfluiting.
Dat had ik ook jaquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hij was wel een stuk minder ja, maar ik vond 'm niet enorm slecht. Misschien komt dat ook doordat ik wel telkens probeerde delen van het boek erbij te halen en dus m'n afleidingsmomentjes goed kon invullen. Kan me voorstellen dat wanneer je de boeken niet gelezen hebt, de film bijzonder weinig aan is.
Wat vond je van deel 3 eigenlijk? Die moet ik dus nog gaan kijken
Die vond ik dan weer wel goed.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:40 schreef JDx het volgende:
Ik ben ooit begonnen aan Clockwork Orange, kwam niet verder dan de helft ofzo, daarna heb ik eigenlijk al dat soort films aan de kant laten liggen. Dat was echt bagger, dikke onvoldoende.
Hoe liep het af? Wekenlang nachtmerries gehad?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:57 schreef El_Matador het volgende:
Net als The Thing inderdaad. Die heb ik alleen op mijn zolderkamertje op een zwart-wit campingtvtje stiekem via de antenne zitten kijken, herinner ik me nog. Ik was 12.![]()
Integendeel. Ik wist toen dat ik films wilde kijken. Nu 1 a 2 per dag.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:46 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Hoe liep het af? Wekenlang nachtmerries gehad?
Deel 2 vond ik minder, echter niet slecht. Deel 3 vond ik ook erg oke!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Dat had ik ook ja, de boeken scheppen een hoge verwachting. Deel drie heb ik nog niet gezien, maar ik ben bijzonder geïnteresseerd in de Amerikaanse verfilming van de reeks.
Hier exact hetzelfde plus ervan leren. Inspiratie opdoen. Een film moet boeien, op elk vlak.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:38 schreef JDx het volgende:
Wat is eigenlijk jullie reden dat jullie films kijken, ik heb 2 redenen, ik hou ervan om helemaal in een film te zitten, weg van de realiteit en je te wanen in een horrorwereld, feel-good wereld waar alles goed komt, etc... en ik kijk films vaak als soort van kunstwerkje. Hoe de muziek past bij de beelden, de kleuren, etc...
Ik deel reden 1 met jouw nummer 1, even de realiteit vergeten en opgaan in de wereld die de film creëert. Verder puur als vermaak/tijdverdrijf. Welke film ik wanneer kijk heeft te maken heeft met mijn stemming op dat moment.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:38 schreef JDx het volgende:
Wat is eigenlijk jullie reden dat jullie films kijken, ik heb 2 redenen, ik hou ervan om helemaal in een film te zitten, weg van de realiteit en je te wanen in een horrorwereld, feel-good wereld waar alles goed komt, etc... en ik kijk films vaak als soort van kunstwerkje. Hoe de muziek past bij de beelden, de kleuren, etc...
Ik kijk films om de realiteit aan flarden gescheurd te zien worden uit het dagelijkse leven, waarbij ik persoonlijk veel waarde hecht aan de cameravoering die het verhaal daarbij ondersteunt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:38 schreef JDx het volgende:
Zojuist Predators gezien, dat valt dan weer totaal buiten die 2 redenen en is meer tijdvulling/vermaak, geef het dan ook niet meer dan een 6.
Zoveel joh? Ik heb toevallig deze week wat vrije dagen dus tijd voor een filmpje af en toe, maar normaal gesproken ben ik al blij als ik er eentje in de week kan zien...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Integendeel. Ik wist toen dat ik films wilde kijken. Nu 1 a 2 per dag.
Ik heb deze lijst (hij is nog langer, want niet alles wat ik down staat erop) nog te gaan, dus ik wil wel een beetje doorkijken:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zoveel joh? Ik heb toevallig deze week wat vrije dagen dus tijd voor een filmpje af en toe, maar normaal gesproken ben ik al blij als ik er eentje in de week kan zien...
Gast, waarom zie ik jouw topic inhoudelijke adviezen nooit verschijnen als gebruikers als enige bijdrage tikken "Flodder 3" of "The Social Network". Het slowchat gebeuren (bijvoorbeeld de aangekondigde films van Matador) heeft vele malen meer inhoud dan die simpele brainfarts ("Judge Dred 3").quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:14 schreef Mike het volgende:
Aub dit topic houden voor de films die je pas gezien hebt...het is geen algemene film-slowchat.
Dat wordt ook maar vaak genoeg aangegeven (en dat hoeft dan niet per se door een mod, maar gebeurt ook door andere users). Het is gewoon niet de bedoeling dat dit een SC wordt en die kant gaat het wel steeds meer op.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:25 schreef macondo het volgende:
[..]
Gast, waarom zie ik jouw topic inhoudelijke adviezen nooit verschijnen als gebruikers als enige bijdrage tikken "Flodder 3" of "The Social Network". Het slowchat gebeuren (bijvoorbeeld de aangekondigde films van Matador) heeft vele malen meer inhoud dan die simpele brainfarts ("Judge Dred 3").
quote:Slowchat gaat over je cavia en je gestolen fiets. Hier geef je je mening over een film, met onderbouwing. En daar komt vaak reactie op, dat is alleen maar prettig om een goed beeld te krijgen. Het is de laatste dagen wat meer dan anders door controversiële films - maar verder valt het meestal erg mee. Just my two cents.Op woensdag 20 oktober 2010 16:27 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat wordt ook maar vaak genoeg aangegeven (en dat hoeft dan niet per se door een mod, maar gebeurt ook door andere users). Het is gewoon niet de bedoeling dat dit een SC wordt en die kant gaat het wel steeds meer op.
Een oplossing zou misschien een aparte film-slowchat-topic zijn.
quote:Reageren op de recensies is natuurlijk prima, graag zelfs. Het gaat erom dat er opeens algemene vragen worden gesteld als 'wat moet ik vanavond kijken?', 'hoe werkt icheckmovies?' en 'waarom kijken jullie graag film?'...da's niet de bedoeling hier en kan ergens anders. Anyway, mochten er nog meer opmerkingen over zijn dan graag hier: [Centraal] Feedback/opmerkingen/tips over FTROp woensdag 20 oktober 2010 16:41 schreef macondo het volgende:
[..]
Slowchat gaat over je cavia en je gestolen fiets. Hier geef je je mening over een film, met onderbouwing. En daar komt vaak reactie op, dat is alleen maar prettig om een goed beeld te krijgen. Het is de laatste dagen wat meer dan anders door controversiële films - maar verder valt het meestal erg mee. Just my two cents.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |