quote:
Wat vond je er van?
Dit is overigens deel CLVI, maar dat terzijde.
Dan de films die ik onlangs gezien heb

.
Sideways![]()
Aangename komedie van Alexander Payne. Het sfeertje is gelijk aan dat van About Schmidt en dat beviel me wel. Twee oude studievrienden met verschillende karakters trekken samen een week met elkaar op. De een is nogal teleurgesteld/gefrustreerd in het leven, de andere een losbollig type, dat besluit voordat ie gaat trouwen, vreemd te gaan. Het onderwerp wijn speelt een grote rol in deze film. Menig wijnglas (of nog erger) wordt achterover getikt en de helft van de dialogen gaan over wijn. Ongelooflijk wat een gezwets

, maar het blijft gek genoeg boeien! Met de andere helft van de dialogen zit het ook snor. Goede film wat mij betreft

. Cijfer: 8
Faust - Eine Deutsche Volkssage![]()
Leuke klassieke film die erg Duits in sfeer is. Altijd leuk

! In de eerste helft vliegen de special effects je om de oren wanneer Mephisto lekker aan het werk is. Dr zitten een paar erg mooie shots tussen! De tweede helft is ook wel aardig met een tragisch liefdesverhaal. Wel wat minder goed dan de eerste helft, maar de gekke bekken die Emil Jannings dan continu trekt, zijn het bezichtigen waard. Cijfer: 8
Boy AOp zich geen verkeerde film over een jongen die na een jarenlange gevangenisstraf weer vrijkomt en zijn plek probeert te vinden in de samenleving. Wellicht wat te kalmpjes aan verteld, maar dat ligt ook aan het karakter van Jack Burridge. Hij neemt ruim de tijd voor zijn dialogen en handelingen, die zijn stunteligheid moeten versterken. Op den duur gaat het allemaal wel irriteren. Overigens is het mooi om in deze film te zien wat voor ontzettende draken de Engelse media kan zijn. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>