abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79962893

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CLV
CLIV | CLIII | CLII | CLI | CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Gisteravond

http://www.imdb.com/title/tt0815236/

Shes out of my league gezien

best grappige film die lekker wegkijkt, met een paar grappige momenten!

mooie 3*

[ Bericht 95% gewijzigd door Mike op 05-04-2010 12:50:53 ]
pi_79963189
The Messenger.
Vond het wel een goede film ^^.
An eye for an eye makes the whole world blind.
  maandag 5 april 2010 @ 12:36:53 #3
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_79963523
2012
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  maandag 5 april 2010 @ 13:24:06 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79964936
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:36 schreef yorP het volgende:
2012
Wat vond je er van?

Dit is overigens deel CLVI, maar dat terzijde.

Dan de films die ik onlangs gezien heb .

Sideways

Aangename komedie van Alexander Payne. Het sfeertje is gelijk aan dat van About Schmidt en dat beviel me wel. Twee oude studievrienden met verschillende karakters trekken samen een week met elkaar op. De een is nogal teleurgesteld/gefrustreerd in het leven, de andere een losbollig type, dat besluit voordat ie gaat trouwen, vreemd te gaan. Het onderwerp wijn speelt een grote rol in deze film. Menig wijnglas (of nog erger) wordt achterover getikt en de helft van de dialogen gaan over wijn. Ongelooflijk wat een gezwets , maar het blijft gek genoeg boeien! Met de andere helft van de dialogen zit het ook snor. Goede film wat mij betreft . Cijfer: 8

Faust - Eine Deutsche Volkssage

Leuke klassieke film die erg Duits in sfeer is. Altijd leuk ! In de eerste helft vliegen de special effects je om de oren wanneer Mephisto lekker aan het werk is. Dr zitten een paar erg mooie shots tussen! De tweede helft is ook wel aardig met een tragisch liefdesverhaal. Wel wat minder goed dan de eerste helft, maar de gekke bekken die Emil Jannings dan continu trekt, zijn het bezichtigen waard. Cijfer: 8

Boy A
Op zich geen verkeerde film over een jongen die na een jarenlange gevangenisstraf weer vrijkomt en zijn plek probeert te vinden in de samenleving. Wellicht wat te kalmpjes aan verteld, maar dat ligt ook aan het karakter van Jack Burridge. Hij neemt ruim de tijd voor zijn dialogen en handelingen, die zijn stunteligheid moeten versterken. Op den duur gaat het allemaal wel irriteren. Overigens is het mooi om in deze film te zien wat voor ontzettende draken de Engelse media kan zijn. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 5 april 2010 @ 14:01:32 #5
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79966173
Suske en Wiske & De Texas Rakkers 2009
Dark City, Texas. Een vreselijke bandiet, genaamd Jim Parasijt runt een illegale whiskeystokerij. Parasijt wil de grootste worden en heeft daarom een magisch poeder ontwikkeld dat iedereen kan verkleinen. De lokale Texas Rangers, onder leiding van de dappere Ranger Tom, proberen Parasijt te stoppen, maar worden in de val gelokt. Tom en zijn Rangers worden verkleind en in whiskeyflessen gestopt. In een ontsnappingspoging komt de fles waarin Ranger Tom zit in een krat terecht dat wordt verscheept naar België en komt zo in handen van Lambik, die een krat whiskey aangesmeerd krijgt van Theofiel Boomerang. Suske, Wiske, Tante Sidonia, Lambik, Jerom en professor Barabas krijgen het verhaal te horen en besluiten Ranger Tom te helpen. Barabas zal proberen Ranger Tom weer te vergroten en de rest reist af naar Dark City om daar Jim Parasijt tegen te houden.

Geweldig leuke animatiefilm welke gebaseerd is op de gelijknamige strip van Suske & Wiske. Net zoals bij de meeste S&W-albums draait het voornamelijk om de karaktertjes, het plot doet er niet zoveel toe. Ook vond ik de stemmetjes passend bij de karakters. Een dikke must see!
9.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79966465
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:01 schreef banaantjeEE het volgende:
Suske en Wiske & De Texas Rakkers 2009
9.5
  maandag 5 april 2010 @ 14:10:57 #7
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79966487
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:10 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Wat is er zo aan dan?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79966730
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:10 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Wat is er zo aan dan?
Ik heb 'm niet gezien, dus ik mag natuurlijk eigenlijk niet oordelen. Maar het leek me onwaarschijnlijk dat Suske en Wiske in wat voor een vorm dan ook ooit een 9,5 waard kunnen zijn. Maar wie weet...

Daarnaast was het stiekem ook een beetje een TVP
pi_79966997
Land of the Lost

slechte film, ben wel een will ferrel fan maar er was weinig aan deze keer
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 14:40:54 #10
18653 crew  D.
pi_79967304
Even een tvp'tje alhier

Hoewel ik het vaak grondig oneens ben met de punten die men toekent doe ik vaak wel ideetjes op over welke film ik eens zal 'binnenhalen'
  maandag 5 april 2010 @ 15:21:37 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79968383
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:24 schreef Falco het volgende:
Sideways
[ afbeelding ]

Aangename komedie van Alexander Payne. Het sfeertje is gelijk aan dat van About Schmidt en dat beviel me wel. Twee oude studievrienden met verschillende karakters trekken samen een week met elkaar op. De een is nogal teleurgesteld/gefrustreerd in het leven, de andere een losbollig type, dat besluit voordat ie gaat trouwen, vreemd te gaan. Het onderwerp wijn speelt een grote rol in deze film. Menig wijnglas (of nog erger) wordt achterover getikt en de helft van de dialogen gaan over wijn. Ongelooflijk wat een gezwets , maar het blijft gek genoeg boeien! Met de andere helft van de dialogen zit het ook snor. Goede film wat mij betreft . Cijfer: 8
Geweldige film idd .
Niet meer actief op Fok!
pi_79971406
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:10 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Wat is er zo aan dan?
Is dit de beste film die je ooit hebt gezien? 9.5 is wel echt bizar hoog
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 5 april 2010 @ 17:10:57 #13
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79971557
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:05 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Is dit de beste film die je ooit hebt gezien? 9.5 is wel echt bizar hoog
Ik ben fan van de stripreeks (heb namelijk alle strips in mijn bezit) en de verfilming van de Texas Rakkers vond ik echt mooi gedaan. Je gaat me toch niet zeggen dat je da animatie slecht vindt?
pi_79971613
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:10 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Ik ben fan van de stripreeks (heb namelijk alle strips in mijn bezit) en de verfilming van de Texas Rakkers vond ik echt mooi gedaan. Je gaat me toch niet zeggen dat je da animatie slecht vindt?
Ik heb het nooit gezien, maar was gewoon benieuwd. Ieder zijn eigen mening hoor, geen probleem
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_79975973
Shutter Island! Wauw. Was echt heel gaaf.. heb daarna The Lovely Bones gekeken en die viel weer zwaar tegen.
  maandag 5 april 2010 @ 19:40:56 #16
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_79976788
Sherlock Holmes, weinig bijzonders gezien de standaard hollywood vertoning.
pi_79976900
She's Out of My League

Best leuke komedie met leuke grpapige momenten, gisteravond gekeken.. zeker een aanrader kijkt lekker weg

mooie/dikke 3*
  maandag 5 april 2010 @ 20:03:03 #18
298418 Dikke_Henk
Doet ook mee!
pi_79977612
Where the wild thing's are

Vond het een hele leuke film maar volgens mij was hij meer op kinderen gericht.
wat ik ook wel grappig vond dat de stem van James Gandolfini er ook in zat
pi_79978432

De Helaasheid der Dingen

De film draait om de levens van een familie nietsnutten. Die levens bestaan uit zuipen, schulden en gokken. De zoon van een van hen is anders. De troosteloze omgeving waarin ze leven en de uitzichtloosheid van het gedrag van de familie komt goed over. Dat de zoon door dit gedrag beinvloed wordt en dit kan overnemen is bekend. Er zijn veel komische scenes, zoals een naakte fiets tour, een bierwedstrijd om een plaats in het Guiness Book of Records en de scene met de jeugdzorg medewerker. De triestheid wordt uiteindelijk ook steeds meer voelbaar waardoor je er zelf ook wel genoeg van hebt en de lamlendigheid van het bestaan zat wordt.

imdb: 7,7
mijn cijfer: 7
pi_79978710
Vanmiddag gezien nav de melding in dit topic.
Suske en Wiske: De Texas Rakkers, 2009, Wim Bien, Marc Mertens.
Suske & Wiske animatie naar de gelijknamige strip. Het is geen Pixar, komt wat houterig over allemaal, maar is, voor wie de strip kent, redelijk verteerbaar.
Cijfer 6.
I´m back.
pi_79983504
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:03 schreef Dikke_Henk het volgende:
Where the wild thing's are

Vond het een hele leuke film maar volgens mij was hij meer op kinderen gericht.
wat ik ook wel grappig vond dat de stem van James Gandolfini er ook in zat
Where the wild thing's are was echt zo mooi, zo schattig. Het is een verfilming van een bekende kinderboek. Dus eigenlijk is het inderdaad op kinderen gericht maar volwassennen kunnen er ook erg van genieten, toch?
'Dying Is an Art, Like Everything Else'
.
-Sylvia Plath, ''Lady Lazarus'' 1966
pi_79985248
The Daisy Chain (2008) 8.

New Town Killers (2008) 7,5
pi_79985563
Shutter island. Mwoah, een 7. Goed voor avond vermaak.

American Beauty. Geen uitleg voor nodig, episch.
Ik zit helemaal niet in m'n ontkenningsfase
  maandag 5 april 2010 @ 22:53:15 #24
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79985955
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[ afbeelding ]

De Helaasheid der Dingen

De film draait om de levens van een familie nietsnutten. Die levens bestaan uit zuipen, schulden en gokken. De zoon van een van hen is anders. De troosteloze omgeving waarin ze leven en de uitzichtloosheid van het gedrag van de familie komt goed over. Dat de zoon door dit gedrag beinvloed wordt en dit kan overnemen is bekend. Er zijn veel komische scenes, zoals een naakte fiets tour, een bierwedstrijd om een plaats in het Guiness Book of Records en de scene met de jeugdzorg medewerker. De triestheid wordt uiteindelijk ook steeds meer voelbaar waardoor je er zelf ook wel genoeg van hebt en de lamlendigheid van het bestaan zat wordt.

imdb: 7,7
mijn cijfer: 7
Die moet ik dringend ook eens zien!!
Bedankt om mij eraan te herinneren
pi_79987791
The Fourth Kind

Rare film, vooral omdat mijn vriend nogal wat dingen verklapte voor de film waardoor hij toch iets verloor qua engheid. Ook begreep ik hem in het begin niet helemaal en vond ik hem op sommige momenten zelfs saai.
Toch ook een opsteker, en zeker mooi door sommige dingen.

Cijfer: 6.8
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')