500 Days of Summer
Genre: Komedie / Romantiek
Regisseur: Marc Webb
met Zooey Deschanel, Joseph Gordon-Levitt en Matthew Gray Gubler
Tijd: 95 minuten
IMDb-score: 8.2/10 (18,035 stemmen)
Tom maakt wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Voor hem telt alleen de ware. En dat is voor hem Summer Finn. Tom is erg aangeslagen wanneer hij door zijn "vriendin" Summer aan de kant wordt gezet. Hij gaat heen en weer tussen verschillende periodes in de 500 dagen die ze samen waren om erachter te komen waar het fout is gegaan.
Voor mij een film die de verwachtingen gewoon waarmaakt, erg leuke film, absoluut geen standaard Love-story, dat wordt expliciet ook in de film weergegeven. Een leuke afwisseling op het toch al uitgemolken boy-meets-girl genre. De twee hoofdrollen (Tom en Summer) worden uitstekend vertolkt door Zoeey Deschanel en Joseph Gordon-Levitt, de chemie is prima tussen beide en zetten beiden goed hun personage neer zoals ze in het verhaal ook bedoeld zijn. Er wordt aardig wat met emoties op en neer geslingerd, de vrolijke en deprimerende stemmingen van de twee personages zijn erg goed weergegeven.
Vooral één van de latere scenes vond ik treffend, daarin werd een dubbelbeeld geschetst tussen de verwachte uitkomst en de werkelijke uitkomst die Tom verwacht tijdens een bezoek aan Summer. Om even aan te geven dat die roze wolk enigszins misleidend kan zijn voor iemand perceptie en verwachting.
Mijn score:
8/10Whatever Works
Genre: Komedie / Romantiek
Regisseur: Woody Allen
met Larry David, Ed Begley Jr. en Evan Rachel Wood
Tijd: 92 minuten
IMDb-score: 7,5/10 (5,676 stemmen)
Boris (Larry David) is een uiterst cynische, excentrieke man, die zichzelf een genie vind en wil zijn negatieve kijk van de wereld maar al te graag publiekelijk verkondigen. De meeste mensen zijn niet gecharmeerd van zijn gedrag en uitingen, waardoor ze hem niet kunnen uitstaan en zijn vrienden gaan niet eens meer met hem in discussie en laten em maar uitratelen zonder echt nog interesse te tonen. Eigenlijk is het nog een wonder dat hij vrienden heeft.
Op een gegeven moment loopt Boris, een jonge naieve dame (Melody) uit het zuiden tegen het lijf. Eigenlijk is zij alles waar Boris gewoon een hekel aan heeft, maar op één of andere manier is zij de enige die wel naar hem wil luisteren en bij hem wil blijven plakken. Op een gegeven ontwikkeld zich er een onwaarschijnlijke romance tussen de twee voort, die voor beiden wat anders uitpakt dan ze ooit zelf hadden kunnen verwachten..
Ik zal bij voorbaat zeggen: Je houdt van deze film of je houdt niet van deze film. Gewoon zwart/wit, er is geen grijs gebied. Larry David is de schrijver van o.a. Seinfeld daar zit gewoon dezelfde scheiding tussen. De film heeft absoluut humor, alleen het is erg cynisch/sarcastisch/zwartgallig en dat ligt gewoon niet iedereen.
Ik vond Larry's onbesuisde uitlatingen echt geweldig om te horen waardoor er weleens luidkeels een schaterlach voorbij schoot

Waarschijnlijk ideaal voor al die mensen die te vaak in [KLB] rondhangen
Maar de film miste wel wat. Nadat je de film hebt gekeken, ga je je afvragen wat je nu in de afgelopen 92 minuten hebt gezien. De betekenis van de filmtitel is me nog wel duidelijk, maar uiteindelijk brengt het gewoon veel oeverloos gelul/gezeur en weinig verhaal mee, wat enigszins wel jammer is. De film moet het echt puur van de dialogen hebben, je zal geen enkele slap-stick actie in de film vinden. Maar desalniettemin, erg vermakelijke film voor op een saaie zondagavond.
Mijn score:
7.5/10[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 06-11-2009 13:33:26 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...