abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 16:44:39 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74390131

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74390238
Public Enemies

Had torenhoge verwachtingen bij deze film, maar toch een flinke tegenvaller. Acteerwerk was prima, maar zal me niet echt bijblijven en het verhaal kon me toch niet echt pakken..vooral de dialogen. Verder geen slechte film ofzo, maar totaal niet waar ik op had gehoopt.

IMDB een 7.3, zelf een 6.2
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 4 november 2009 @ 16:55:11 #3
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74390504
Crank 2

Als je zin hebt in een avondje brullen en actie en je hersens op 0. Dan MOET je deze kijken. Over de top actie en scenes waarvan je denkt, hoe verzinnen ze het

Voor mij een 7,5 waard
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_74391071
TVP, heb nog een hoop films te kijken
pi_74394494
Frequently asked questions about time travel

Drie nerds werken in een theme park, een van hun krijgt de zak omdat ie kinderen de stuipen op het lijf jaagt door zijn tijdreizend karakter iets te overtuigend neer te zetten. Nadat ze een film hebben gekeken gaan ze de kroeg in om een biertje de drinken en willen ze een klaagbrief sturen over wat er allemaal mis is met films.Een van hun gaat een biertje halen en komt een meid tegen die vertelt dat ze uit de toekomst komt en ongelooflijk blij is om een beroemdheid tegen te komen. Nadat een van de jongens ff gaat pissen en terugkomt in de pub die ineens bezaaid ligt met lijken waaronder zijn eigen...

Leuke sci-fi komedie die heel erg BBC/Docter Who-ig aanvoelt. Anna Ferris zet eindelijk eens een sympathiek karakter neer. Voor de rest niet veel bijzonders. Zeer low budget, maar gewoon leuk.

Ik: 6.5
Imdb: 7.4
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 4 november 2009 @ 19:54:45 #6
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_74396791
Loft

Leuke Vlaamse film van Erik van Looy. Met

en met

woensdag 4 november 2009 @ 21:05:03 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74399841
The Island

Geen verkeerde mix tussen actie en SF vol met achtervolgingen, schotenwisselingen en ongeloofwaardigheden. Er is veel geleend van andere bekende SF-verhalen, waardoor de originaliteit ver te zoeken is. Maar ach, het kijkt (mede door een adembenemende Johansson ) allemaal lekker weg. Wel is het heel bedenkelijk dat ik van deze film heb geleerd, dat van 70 verdiepingen naar beneden vallen hooguit een hoofdschrammetje oplevert. Cijfer: 7

First Blood
Tsja, tsja, de motivatie van onze grote vriend John Rambo om een hele plaats op stelten te zitten vond ik niet echt overtuigend, maar amusant is het zeker. Stallone laat iedereen flink zweten en hij zelf ook. Hoe heldhaftig gaat hij te werk op smalle richels en donkere tunnels vol ratten . Tegen het eind van de film realiseerde ik me dat ie al een hele tijd niks gezegd had, maar niet veel later begint hij dan met een emotionele monoloog, die zwaar epic is .
Ik verwoord het allemaal overdreven, maar goed daar is het de film ook naar. Cijfer: 6,5

Rambo: First Blood Part II
Waar in het eerste deel nog een zekere cultfactor te bespeuren viel, wordt deze in het tweede Rambo-deel ingewisseld voor stompzinnigheid. Onze held wordt een karikatuur, die totaal niet serieus meer te nemen is. Enige diepgang moet gebracht worden door obligate dialogen tussen Stallone en een Vietnamese dame die in gebroken Engels cliché na cliché moet afwerken. Het valt allemaal maar niet mee. Okee, de actie was er in overvloed, maar iedereen weet dat overdaad schaadt. De tigste explosie wekte bij mij echt niet meer aandacht, enkel wat gegaap. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_74405305
Bad Lieutenant 1992

Harvey Keitel speelt in deze film een aan drugsverslaafde politieman, hij doet alles wat god verboden heeft en heeft geen gevoel, totdat er een non verkracht wordt, dan komt er nog iets van gevoel bovendrijven.
Geweldig acteerwerk van Keitel in een film die verder koud en afstandelijk is, het deed me allemaal niet zo veel, de aftakeling van een drugsverslaafde vind ik niet interessant om te zien, zeker niet als er verder niks in de film te beleven valt dan naargeestig en triest gedoe. 5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 04-11-2009 23:54:28 ]
pi_74406112
das leben der anderen

indrukwekkende film, sterk geacteerd, goed verhaal, mooi vormgegeven een stukje geschiedenis tot leven gebracht

maar voor mij niet beter dan Pan's labyrinth voor wiens neus hij de oscar wegsnoepte
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 4 november 2009 @ 23:54:22 #10
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_74406651
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:59 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:

Terug Naar De Kust
Het succesvolle boek van Saskia Noort heeft met het speelfilmdebuut van tv regisseur Will Koopman zijn weg naar het witte doek gemaakt.
Linda de Mol speelt Maria Vos, een gescheiden moeder van 2 kinderen die samen met haar alcoholistische vriend in Amsterdam woont. Nadat ze een abortus heeft ondergaan ontvangt ze een aantal drijgende brieven en foto`s. De bedreigingen worden steeds erger en op aanraden van de politie duikt ze onder bij haar zus, die een verlaten huis aan de kust heeft.

De film begint bij het einde en vertelt het verhaal in één lange flashback. We krijgen een kleine blik in het chaotische leven van Maria. De spanning wordt redelijk goed opgebouwd en het wordt een leuke whodunnit. Maar doordat het geheel wel heel erg voorspelbaar wordt het grootste deel van de spanning ook weer weg genomen.
Toch blijft het interessant genoeg, vooral doordat je zelf blijft raden of je het goed had en of het dus inderdaad zo voorspelbaar was als het lijkt.
Linda de Mol zet een hele sterke rol neer, overtuigd en draagt de film zonder problemen.

Achter af zijn er toch zeker wel dingen op aan te merken en hoe langer je er over nadenkt hoe meer dingen je gaan opvallen als plot gaten of dingen die niet echt kloppen.
Dat is wel jammer. Maar desalniettemin is Terug Naar De Kust toch zeker een kijkje waard.

6,7/10
Sta je bij de bioscoop en denk je naar 2012 te gaan, blijkt er dus een fout op de website te zijn geweest dat deze nog niet draaide waardoor vriendinlief toch deze kon zien

Vanavond dus gezien en kan me eigenlijk helemaal vinden in je recensie, maar door bepaalde dingen rond ik 'm af naar beneden. Alhoewel er wel heel goed in geacteerd werd. Linda de Mol deed het uitstekend en kon de film goed dragen en vooral Pierre Bokman vond ik op een aantal momenten zeer goed en grappig!

Door bepaalde flashbacks kreeg ik inmiddels wel al in de gaten wie de dader was, en dit uiteindelijk allemaal had opgezet. In het begin verdenk je nog iemand anders er van, maar nadat die helemaal uit beeld verdween kon je deze persoon al afschrijven.
Waarom de afronding naar beneden? Ik heb een gevoel dat een aantal dingen gewoon niet verteld zijn, of dat een aantal personages niet uitgebreider aan bod zijn gekomen maar dit weet ik niet zeker aangezien ik het boek nog nooit heb gelezen. Misschien dat ik dat wel ga doen na het zien van de film.

Voor de mensen die 'm gaan zien, er zit echt 1 heftig schrikmoment in, die zelfs ik niet heb zien aankomen! Geen topper wel een aanrader, een 6 dus.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_74406694

Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958) :: 7.5

John "Scottie" Ferguson is a retired San Francisco police detective who suffers from acrophobia and Madeleine is the lady who leads him to high places. A wealthy shipbuilder who is an acquaintance from college days approaches Scottie and asks him to follow his beautiful wife, Madeleine. He fears she is going insane, maybe even contemplating suicide, because she believes she is possessed by a dead ancestor. Scottie is skeptical, but agrees after he sees the beautiful Madeleine.

Na de week ervoor IMDb's nummer 1 Film-Noir Sunset Blvd. te hebben bekeken was deze keer de nummer 2 aan de beurt. Het verhaal was prima, de acteurs deden het goed, de sfeer zat er in en de plotwendingen waren cool. Ik kon de waarde en de kwaliteit zeker herkennen, maar ik kwam er gewoon niet helemaal in. Mooie film, maar op dat moment niet helemaal aan mij besteed. Waarschijnlijk wel een herkijkbeurt waardig.

Step Brothers (Adam McKay, 2008) :: 8.0

Brennan Huff and Dale Doback are both about 40 when Brennan's mom and Dale's dad marry. The sons still live with the parents so they must now share a room. Antipathy threatens the household's peace and the parents' relationship. Can harmony come from the discord?

Deze er meteen achteraan gekeken. Dit mag misschien als ultieme heiligschennis bestempeld worden, maar op dat moment genoot ik hier gewoon stukken meer van dan een klassieker als de bovenstaande.
Vanaf het moment dat de film opende met A-Punk van Vampire Weekend op de achtergrond wist ik eigenlijk al dat het helemaal goed zat. Over-the-top acteerwerk en een heerlijk stom verhaal, maar het wordt hilarisch gebracht. Will Ferrell en John C. Reilly zijn fantastisch aan elkaar gewaagd op het gebied van flauwe en uitbundige humor. Ik heb sinds tijden niet zo vaak en hard gelachen. Heerlijke komedie.

Boy A (John Crowley, 2007) :: 8.5

A young man is released from prison after many years and given a new identity in a new town. Aided by a supervisor who becomes like a father to him he finds a job and friends and hesitantly starts a relationship with a compassionate girl. But the secret of the heinous crime he committed as a boy weighs down on him, and he learns that it is not so easy to escape your past.

Deze film heel vaak voorbij zien komen en eigenlijk nooit de moeite genomen hem op te zoeken. Erg mooi filmpje. Goed verhaal, heel goed acteerwerk, mooi sfeertje en doeltreffend geschoten. Het acteerwerk van de jonge ventjes was af en toe een zwakkere schakel, maar het acteerwerk van de ouderen maakte alles goed. Werd goed in de film gezogen, de personages waren geloofwaardig en ik leefde zowaar mee met de hoofdpersoon.

Is Anybody There? (John Crowley, 2008) :: 7.5

Set in 1980s seaside England, this is the story of Edward, an unusual ten year old boy growing up in an old people's home run by his parents. Whilst his mother struggles to keep the family business afloat, and his father copes with the onset of mid-life crisis, Edward is busy tape-recording the elderly residents to try and discover what happens when they die. Increasingly obsessed with ghosts and the afterlife, Edward's is a rather lonely existence until he meets Clarence, the latest recruit to the home, a retired magician with a liberating streak of anarchy. Is There Anybody There? tells the surprising, touching story of this odd couple - a boy and an old man - facing life together, with Edward learning to live in the moment and Clarence coming to terms with the past.

Van dezelfde regisseur als Boy A en met Michael Caine en Bill Milner (van het geniale 'Son of Rambow') in de hoofdrollen. Michael Caine zet een hele toffe seniele goochelaar neer en BIll Milner weer een fijn akward ventje, maar de film is net te traag en niet helemaal boeiend genoeg. Toch een erg lief klein filmpje met een paar belangrijke lessen en een toffe sfeer.

Igby Goes Down (Burr Steers, 2002) :: 7.5

Igby goes down is a personal tale about a 17 year old misfit boy who copes with his mother's cancer and his father's insanity by pursuing relationships with older women. Truly an intellectual, Igby is a modern day Holden Caulfield, and the world he lives in is far removed from the high standards of expectation he holds for it.

Tof, doch niet heel geloofwaardig, coming-of-age filmpje met Kieran Culkin in de hoofdrol (die in mijn achting broerlief Macually ondertussen ruimschoots voorbij is). Rebelse, quirky tiener wordt goed neergezet door Culkin en de paar momenten van emotional breakdown zijn erg overtuigend.
Tof verhaal, lekker slijmerige bijrol van Ryan Philippe en goede muziek.
pi_74406946
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:35 schreef Tha_Bartman het volgende:
das leben der anderen

[ afbeelding ]

indrukwekkende film, sterk geacteerd, goed verhaal, mooi vormgegeven een stukje geschiedenis tot leven gebracht

maar voor mij niet beter dan Pan's labyrinth voor wiens neus hij de oscar wegsnoepte
heb ik ook gezien vandaag!

wel aparte film inderdaad!

cijfer: 7,5
  donderdag 5 november 2009 @ 00:09:39 #13
274338 Tvan050
in·sub·or·di·na·tie (de ~ (v.)
pi_74407139
A Beautiful Mind (2009)
Had hem al eens gezien, maar wát een mooie film. Ron Howard gebruikt exact dezelfde special effects als in The Da Vinci Code, maar dat geeft niks want Russel Crowe zet echt een geweldige rol neer als John Nash.

Lovin' it!
1 verzet tegen het gezag waaraan men door zijn functie ondergeschikt is => tuchteloosheid
  donderdag 5 november 2009 @ 00:43:55 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74407776
Er stonden 3 nieuwe films in de IMDb top 250 die ik nog niet had gezien, daar heb ik even verandering in gebracht.

Up
Warme film met veel geslaagde grappen. De avonturen van Carl, Russell, Dug en de vogel had wat mij betreft veel langer mogen duren. De eerste helft vond ik erg sterk, maar helaas daagde er een niet al te boeiende antagonist op en werd de film wat minder interessant en plots ook veel braver. Het erg volwassen verhaal waarover ik al veel had gelezen, vond ik dan ook meevallen. Iets tragischer dan de gebruikelijke Amerikaanse animatiefilm, maar buiten de VS maken ze al decennia volwassen animatie, dus het is eerder een mini-revolutie. Weliswaar maar een detail, het is een blijft een topfilm.

Zombieland
Van de 3 films zou dit de meest uitgesproken komische moeten zijn, maar ik heb eigenlijk meer gelachen met de andere 2. Bill Murray is natuurlijk hilarisch, maar de rest van de film is eigenlijk vrij standaard met de gebruikelijke conventies van het genre. Natuurlijk moet niet elke film origineel zijn en grenzen verleggen, maar dit steeg zelden boven de middenmaat uit en ik begrijp dan ook niet waar al die erg hoge waarderingen vandaan komen. Harrelson kon ik wel waarderen, het "ik ben bijna Michael Cera" truukje van Eisenberg wordt wat eentonig. Nu klinkt dit wat negatief, als ik er een getal op zou moeten kleven, dan zou het nog steeds makkelijk een 7 zijn, maar veel meer dan een prettig tussendoortje vond ik het toch niet.

(500) Days of Summer
De sympathiekste film van de 3. Vlot indiefilmpje vol herkenbare situaties. Puike soundtrack. Goed acteerwerk van Gordon-Levitt (alweer), hij draagt de film. Deschanel doet wat ze altijd doet en is alwéér wacky, zany, offbeat, silly en cooky. Hier en daar zitten een paar erg toffe ideetjes. Helaas waren er ook wat gimmicks die ik minder geslaagd vond en die er alleen maar leken in te zitten omdat ze zich iets te hevig willen manifesteren als inventieve indie. Whatever, hij was hip. De laatste zin van de film vond ik trouwens wel extreem voorspelbaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74408453
Oktober is zo'n maand waar mijn kijkpatroon zich vaak aanpast. Alle horror, thriller en mysterie heeft jammer genoeg niet echt geleid tot veel nieuwe pareltjes. Vooral Le Orme was gelukkig wel een aangename verrassing .

Als je last hebt van slapeloosheid kan ik je de film onderaan mijn lijstje aanraden, die film is echt schandalig saai.

Oktober
Films
229. Videodrome (David Cronenberg, 1983) :: 9.5
230. Evil Dead II (Sam Raimi, 1987) :: 8.5
231. Profondo rosso (Dario Argento, 1975) :: 8.5
232. Dead Calm (Phillip Noyce, 1989) :: 8.0
233. New Nightmare (Wes Craven, 1994) :: 7.5
234. Le Orme (Luigi Bazzoni, Mario Fanelli, 1975) :: 7.5
235. The Asphyx (Peter Newbrook, 1973) :: 7.0
236. Audrey Rose (Robert Wise, 1977) :: 7.0
237. Brain Dead (Adam Simon, 1990) :: 7.0
238. Call Northside 777 (Henry Hathaway, 1948) :: 7.0
239. Prom Night (Paul Lynch, 1980) :: 7.0
240. Psycho (Alfred Hitchcock, 1960) :: 7.0
241. Sin Nombre (Cary Fukunaga, 2009) :: 7.0
242. The Verdict (Sidney Lumet, 1982) :: 7.0
243. Alone in the Dark (Jack Sholder, 1982) :: 6.5
244. L'Assassino è costretto ad uccidere ancora (Luigi Cozzi, 1975) :: 6.5
245. Eyes of a Stranger (Ken Wiederhorn, 1981) :: 6.5
246. Una lucertola con la pelle di donna (Lucio Fulci, 1971) :: 6.5
247. La morte cammina con i tacchi alti (Luciano Ercoli, 1971) :: 6.5
248. Perché quelle strane gocce di sangue sul corpo di Jennifer? (Giuliano Carnimeo, 1972) :: 6.5
249. Pumpkinhead (Stan Winston, 1988) :: 6.5
250. Shivers (David Cronenberg, 1975) :: 6.5
251. Trick 'r Treat (Michael Dougherty, 2008) :: 6.5
252. La casa dalle finestre che ridono (Pupi Avati, 1976) :: 6.0
253. Swamp Thing (Wes Craven, 1982) :: 5.5
254. My Bloody Valentine (Patrick Lussier, 2009) :: 4.5
255. Peopletoys (Sean MacGregor, 1974) :: 4.0
256. Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave (Sergio Martino, 1972) :: 4.0

Statistieken
Totaal 28 films (maandgemiddelde: 25.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 28.

Totale speelduur: 2739 min.
Aantal films / series herzien: 6.

Best beoordeeld: Videodrome (9.5, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Peopletoys, Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave (4.0).
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_74413848
Binnenkort weer een filmpje kijken.
Tvp dus
  donderdag 5 november 2009 @ 19:00:23 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_74429165
Tillsammans (Together) (2000, Zw, Lukas Moodysson)
Wat een heerlijke en geweldige film was dit. Ten eerste is het een ontzettend grappige film, waarin hippies en dergelijke lui en hun hypocriete en wereldvreemde gedrag aan de kaak wordt gesteld. Maar ook de burgerlijke buren worden niet gespaard.
De film blijft gelukkig niet steken in alleen maar simpel belachelijk maken van die mensen. Want langzaam aan krijgen de personen ook steeds meer een menselijke kant. Waardoor de film ook erg ontroerend wordt. Moodysson laat weer zien dat hij een meester is in het overbrengen van de beleveniswereld van kinderen. Dat Moodysson nooit de menselijke kant van de film vergeet blijkt ook uit het einde. Welke andere film eindigt er nou met een simpel en gezellig potje voetballen?
cijfer: 9
pi_74431426
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tillsammans (Together) (2000, Zw, Lukas Moodysson)
Wat een heerlijke en geweldige film was dit. Ten eerste is het een ontzettend grappige film, waarin hippies en dergelijke lui en hun hypocriete en wereldvreemde gedrag aan de kaak wordt gesteld. Maar ook de burgerlijke buren worden niet gespaard.
De film blijft gelukkig niet steken in alleen maar simpel belachelijk maken van die mensen. Want langzaam aan krijgen de personen ook steeds meer een menselijke kant. Waardoor de film ook erg ontroerend wordt. Moodysson laat weer zien dat hij een meester is in het overbrengen van de beleveniswereld van kinderen. Dat Moodysson nooit de menselijke kant van de film vergeet blijkt ook uit het einde. Welke andere film eindigt er nou met een simpel en gezellig potje voetballen?
cijfer: 9
Erg fijn filmpje inderdaad. En die laatste scene is zeker een prachtige afsluiter.
  donderdag 5 november 2009 @ 22:29:27 #19
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_74437335
Mary and Max:

Ontroerende stop-motion film over een 8 jarig (depressief en ongelukkig) Australisch meisje die (willekeurig) contact krijgt met een 44 jarige autist (Asperger syndroom) met overgewicht en andere issues. De film pakte me gelijk al bij de soundtrack en openingscenes, en heeft me niet meer losgelaten. De sfeer is zo ontzettend treffend, en het verhaal is zo mooi, dat ik af en toe echt een traantje moest wegpinken. Erg mooie stijlvolle film. Een kinderverhaal voor volwassenen.

Ik: 9.0
IMDB: 8.2
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_74439291
Prime

Meryl Streep en Uma Thurman, en de hoofdlijn: "gescheiden vrouw van bijna 40 wordt verliefd op een jongen van vroeg in de twintig, die de zoon van haar therapeute blijkt te zijn". Kan een leuke film inzitten!
Het was ook best een aardige film, er zaten leuke dingetjes in zoals het beeld dat de knul bij zijn oma heeft: bij elke misstap ziet hij (en jij dus ook) haar in gedachten met een pan op haar eigen hoofd slaan. Ja, dat vond ik geinig. Zo waren er wel meer leuken dingen. Het hoofd van Meryl Streep als Uma over de penis van haar zoon vertelt is ook onvergetelijk.

Jammer alleen dat ik de chemie tussen de twee hoofdpersonen totaal miste. Ik snap best dat relaties met zo'n leeftijdsverschil kunnen werken, maar ik miste hier toch wel de sprankelende liefde die je dan moet hebben. Ik vond eigenlijk alle scenes waar ze niet bij elkaar waren het leukst. Dat is toch niet de bedoeling lijkt me. Het einde vond ik overigens verrassend non-zoetsappig, dat is dan weer een plus.

Al met al een 6. (IMDB: 6,3)
  Redactie Games vrijdag 6 november 2009 @ 03:55:48 #21
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74442242
500 Days of Summer

Genre: Komedie / Romantiek
Regisseur: Marc Webb
met Zooey Deschanel, Joseph Gordon-Levitt en Matthew Gray Gubler
Tijd: 95 minuten
IMDb-score: 8.2/10 (18,035 stemmen)

Tom maakt wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Voor hem telt alleen de ware. En dat is voor hem Summer Finn. Tom is erg aangeslagen wanneer hij door zijn "vriendin" Summer aan de kant wordt gezet. Hij gaat heen en weer tussen verschillende periodes in de 500 dagen die ze samen waren om erachter te komen waar het fout is gegaan.

Voor mij een film die de verwachtingen gewoon waarmaakt, erg leuke film, absoluut geen standaard Love-story, dat wordt expliciet ook in de film weergegeven. Een leuke afwisseling op het toch al uitgemolken boy-meets-girl genre. De twee hoofdrollen (Tom en Summer) worden uitstekend vertolkt door Zoeey Deschanel en Joseph Gordon-Levitt, de chemie is prima tussen beide en zetten beiden goed hun personage neer zoals ze in het verhaal ook bedoeld zijn. Er wordt aardig wat met emoties op en neer geslingerd, de vrolijke en deprimerende stemmingen van de twee personages zijn erg goed weergegeven.
Vooral één van de latere scenes vond ik treffend, daarin werd een dubbelbeeld geschetst tussen de verwachte uitkomst en de werkelijke uitkomst die Tom verwacht tijdens een bezoek aan Summer. Om even aan te geven dat die roze wolk enigszins misleidend kan zijn voor iemand perceptie en verwachting.

Mijn score: 8/10

Whatever Works

Genre: Komedie / Romantiek
Regisseur: Woody Allen
met Larry David, Ed Begley Jr. en Evan Rachel Wood
Tijd: 92 minuten
IMDb-score: 7,5/10 (5,676 stemmen)

Boris (Larry David) is een uiterst cynische, excentrieke man, die zichzelf een genie vind en wil zijn negatieve kijk van de wereld maar al te graag publiekelijk verkondigen. De meeste mensen zijn niet gecharmeerd van zijn gedrag en uitingen, waardoor ze hem niet kunnen uitstaan en zijn vrienden gaan niet eens meer met hem in discussie en laten em maar uitratelen zonder echt nog interesse te tonen. Eigenlijk is het nog een wonder dat hij vrienden heeft.
Op een gegeven moment loopt Boris, een jonge naieve dame (Melody) uit het zuiden tegen het lijf. Eigenlijk is zij alles waar Boris gewoon een hekel aan heeft, maar op één of andere manier is zij de enige die wel naar hem wil luisteren en bij hem wil blijven plakken. Op een gegeven ontwikkeld zich er een onwaarschijnlijke romance tussen de twee voort, die voor beiden wat anders uitpakt dan ze ooit zelf hadden kunnen verwachten..

Ik zal bij voorbaat zeggen: Je houdt van deze film of je houdt niet van deze film. Gewoon zwart/wit, er is geen grijs gebied. Larry David is de schrijver van o.a. Seinfeld daar zit gewoon dezelfde scheiding tussen. De film heeft absoluut humor, alleen het is erg cynisch/sarcastisch/zwartgallig en dat ligt gewoon niet iedereen.

Ik vond Larry's onbesuisde uitlatingen echt geweldig om te horen waardoor er weleens luidkeels een schaterlach voorbij schoot Waarschijnlijk ideaal voor al die mensen die te vaak in [KLB] rondhangen

Maar de film miste wel wat. Nadat je de film hebt gekeken, ga je je afvragen wat je nu in de afgelopen 92 minuten hebt gezien. De betekenis van de filmtitel is me nog wel duidelijk, maar uiteindelijk brengt het gewoon veel oeverloos gelul/gezeur en weinig verhaal mee, wat enigszins wel jammer is. De film moet het echt puur van de dialogen hebben, je zal geen enkele slap-stick actie in de film vinden. Maar desalniettemin, erg vermakelijke film voor op een saaie zondagavond.

Mijn score: 7.5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 06-11-2009 13:33:26 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_74444721
Leuke reviews Mr. Noodle!
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:06:11 #23
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74457288
Is er al een goede versie van 500 days of Summer uit, behalve die lelijke WORKPRINT?

Dit weekend op de 'To Watch' staan:
- The Proposal
- Bruno
- Mary & Max
- Zombieland

De eerste twee voor de vriendin...Even kijken wat er gaat lukken!
pi_74462763
ja een 720p versie maat
pi_74466276
Orphan

Het tragische verlies van hun ongeboren kind heeft Kate (Vera Farmiga) en John (Peter Sarsgaard) enorm aangegrepen. Zowel hun huwelijk als Kate’s fragiele psyche heeft eronder te lijden, omdat ze wordt geteisterd door nachtmerries en demonen uit haar verleden. Het stel doet er alles aan om weer een normaal leven te krijgen en besluit een kind te adopteren. In het plaatselijke weeshuis voelen John en Kate zich op een vreemde manier aangetrokken tot een jong meisje met de naam Esther. Al gauw na thuiskomst vindt er echter een reeks gebeurtenissen plaats, waardoor Kate begint te geloven dat er iets mis is met Esther. Dit ogenschijnlijk schattige kleine meisje is niet wat ze lijkt te zijn...

---------

Een aantal kleine irritaties, waarom bijvoorbeeld wordt er niet ingegrepen als blijkt dat ze toch niet zo'n lief meisje is als ze gedacht hadden? Waarom niet je eigen kinderen beschermen, maar wel een kind die je net kent?

Maar verder een leuke film, een paar keer echt geschrokken.
Het verhaal is wel een beetje voorspelbaar, maar dan komt de twist, net op het moment dat het verhaal een beetje inzakt, en ineens vallen de stukjes op hun plek!

Ik denk wel dat als ik de film niet in de bioscoop had gezien, maar gewoon thuis, ik hem minder spannend zou vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')