abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:27:12 #101
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73825594
Public Enemies
Public Enemies is de film met Johnny Depp die John Dillinger speelt in de roerige dertiger jaren in Amerika als “Public Enemy” danwel enemy of the state. Een populaire misdadiger die banken beroofd en bekend is in het hele land. Hij wordt achtervolgt door FBI hotshot Christian Bale.

De film is langdradig en sloom en draait volledig op Bale en Depp die de hele film trekken. Dat doen ze aardig, maar niet fantastisch. Het plot is, oke waar gebeurd, maar weinig spectaculairs en soms redelijk voorspelbaar. Het maffia-werk lijkt er amateuristisch, netzoals het politiewerk. Dillinger kan steeds ont-zet-tend makkelijk van de politie ontsnappen. Zelfs als hij onder hun neus zit, hell, zelfs in hun eigen kamer, kan de politie hem niet pakken. Totaal amateuristisch. En het meest standaard van alles: het gaat allemaal weer om liefde en een meisje. Een meisje wat hij niet eens echt goed kent.

Samengevat; totaal niets bijzonders en met 2,5 uur ook echt iets te lang. Had makkelijk een half uur afgekund. Haalt het niet bij Once Upon A Time in America, Untouchables en al dat soort films....

IMDB: 7.4
Zelf: 6.6
pi_73831228
Public enemies tijdje geleden (half) gezien, was zo ontzettend slecht, heb ik maar niet afgezien. .
Cijfer 4.
Gister en vandaag gezien:
District 9 (2009): waarin veel leentjebuur is gespeeld (Independance day, Robocop, Alien, Mr. Bean) in een Zuid-Afrikaanse setting, paar twists die er iig voor zorgen dat je hem halverwege al niet afzet, als je eenmaal aan het idee gewend bent weer vrij traditioneel aflopend, niettemin 6. O, en wat was dat kleine alientje schattig. .
Surrogates (2009): Broes Willis-vehikel zoals ze in de jaren 90 ettelijke malen hebben gemaakt, dus uiteindelijk niet een film die veel indruk maakt, plot ook weer lekker afgeraffeld, niettemin ook 6, omdat wij Broes nu eenmaal een warm hart toedragen.
I´m back.
pi_73838398
w Delta z (2007)

Met o.a. Stellan Skarsgård, Selma Blair en Melissa George.

Een bijzondere film, maar mist toch iets op een paar punten. Helen en Eddie werken sinds kort samen aan een zaak waarin een zwangere vrouw is vermoord, en waarbij een formule in haar buik is gekerft. Ze was het vriendinnetje van een bendeleider, en langzaam gaat de hele bende op dezelfde manier onderuit. Al snel blijkt dat het gaat om een wraakactie, waarbij de dader telkens een bepaalde gedragscode uittest op twee mensen. Intussen komt Helen erachter dat de zaak waarbij de dader vroeger betrokken was, totaal verpest is waardoor niemand heeft geboet voor zijn daden. Tijdens het onderzoek naar deze moordzaken probeert ze er achter te komen of alles op het bureau wel netjes gebeurt, en wat de banden zijn tussen de politie en de drugsbende.

De film is erg donker en duister, en er zitten gedeeltes in die je wel onder het kopje horror kan plaatsen. Ik heb gehoord dat iemand deze film een combinatie tussen Se7en en Saw noemde, maar het mist van beide films toch een stuk. Lang niet zo eng als Saw, maar lang niet zo goed en doordacht als Se7en.

Soms worden er wel erg makkelijk conclusies getrokken, en als is de film opgebouwd als psychologische thriller, het pakte me niet helemaal op die manier. Sommige dingen waren gewoon te simpel, ik kan er mijn vinger niet op leggen. Dat er heel simpel een conclusie werd getrokken en dan met té serieuze gezichten.

Toch was ik aan het eind verrast en bleef ik met een positief gevoel zitten. Het is wel een originele film, ook door de manier van filmen en het minimale gebruik van muziek.

6,8 (IMDB: 5,8)
pi_73841936
Tideland (Terry Gilliam, 2005)
Nogal heftige film waarin een jong meisje met aan drugs verslaafde ouders in haar eigen fantasiewereld onderduikt. Met name het acteerwerk van de jonge Jodelle Ferland valt te prijzen, echt een hele sterke vertolking. Toch viel het totaalplaatje me wel wat tegen. Het verhaal is nogal mager en daardoor tevens langdradig en de nadruk ligt soms wat te veel op het visuele. 7.2

Peeping Tom (Michael Powell, 1960)
Beetje dubbel gevoel overgehouden aan deze film. Visueel erg sterk, acteerwerk vrij mager (met name van het hoofdpersonage), enkele spannende momenten maar ook momenten waarbij ik het moeilijk had om mijn aandacht erbij te houden. Deze film van Powell, die eigenlijk het einde van zijn carrière inluidde, was de eerste die ik van hem zag. Binnenkort eens even de Powel & Pressburger box van mijn broertje lenen. 7.6
pi_73844537
Rachel Getting Married

Kym mag een paar dagen naar huis van haar rehabfaciliteit om de bruiloft van haar zus Rachel bij te wonen.
Ik vond het een mooie en op sommige momenten zelfs ontroerende film. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van handcamerawerk, maar voor deze film werkte het.

IMDb: 6,9
Mijn cijfer: 7,8
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:04:28 #106
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73861491
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring)
Kim Ki-Duk`s kijk op de cyclus van het leven en alles wat er bij komt kijken: geboorte, liefde, boosheid, verlies en dood.
Een bijna mediterend relaas in Kim`s gebruikelijke stijl. Dus met prachtige cinematografie die vol zit met een mooi kleuren pallet en heel veel wijde shots, ondersteund door een sterke klassieke soundtrack.
Dat alles maakt dit tot een meeslepend geheel dat desondanks wel af en toe iets te lang gerekt wordt maar wel absoluut de moeite waard is.
Waarschijnlijk Kim Ki-Duk`s beste film die ik tot nu toe heb gezien.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:38:00 #107
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_73862926
The Mexican
Jerry (Brad Pitt) gaat, ondanks een ruzie met zijn vriendin Samantha (Julia Roberts), voor een laatste criminele 'job' naar Mexico om een legendarisch Mexicaans pistool op te halen. Het lijkt niet zo'n ingewikkelde job, maar natuurlijk wordt het steeds ingewikkelder, gaan er dingen mis en wordt Samantha ontvoerd.
Goede cinematografie, matig verhaal. Een overduidelijke poging tot het maken van een steengoed legendarisch verhaal. Helaas werkte het niet zo goed uit als gewenst. Dat een dergelijke film dan moet draaien op topacteurs is spijtig, zeker als je weet dat een van die acteurs Brad Pitt is. Gelukkig speelt Julia Roberts haar rol geweldig, het enige lichtpuntje in de film.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_73865293
Tournament, The (2009)

http://www.moviemeter.nl/film/45127
http://www.imdb.com/title/tt0471041/
quote:
Elke tien jaar vindt er in een willekeurige stad 'The Tournament' plaats. Dit is een strijd tot de dood tussen de beste 40 huurmoordenaars ter wereld. De laatste persoon die overblijft krijgt een prijs van 10 miljoen dollar en de titel van 's werelds nummer 1. Dit gebeurt allemaal onder het toezicht van een select groepje miljardairs die gokken op een mogelijke uitkomst.
imdb 6.8
ik: 5.5

Leuk om te eens te kijken als er niets anders is op tv. Voor de rest vrij matige film imo.
pi_73867962
chasing amy...

wel goed, had em al hele tijd geleden gezien kom ik achter nadat ik hem gezien heb, eind kwam me bekend voor!

zit wel aardig verhaal in...

cijfer 6.8
pi_73868441
[REC]

Eng. Spannend. Goede schikmomenten. Perfect om rond een uurtje of 12 snachts aan te zetten ja

Imdb: 7,7
Ik: 7,5
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:06:39 #111
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73870088
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:34 schreef ReWout het volgende:
Tournament, The (2009)

http://www.moviemeter.nl/film/45127
http://www.imdb.com/title/tt0471041/
[..]

imdb 6.8
ik: 5.5

Leuk om te eens te kijken als er niets anders is op tv. Voor de rest vrij matige film imo.
Klinkt echt als een ONTZETTENDE clichefilm. Concept is ook al 100x eerder gedaan.
[REC] moet ik nog zien.
pi_73875485
The Other Boleyn Girl (Justin Chadwick, 2008)
Op zich een degelijke film, het acteerwerk is goed, enkele mooie shots en een mooie ondersteunende soundtrack. Toch voelde de film wat langdradig aan en het plot wist niet echt te boeien. Een film bekijken met Scarlett Johansson en Natalie Portman in de hoofdrollen is natuurlijk nooit een vervelende tijdsbesteding. 6.8
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:47:09 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73887857
District 9
Toffe SF-film, die het contact tussen aliens en mensen weer eens van een andere kant belicht. Gesitueerd in een enorme armoedige krottenwijk in Johanneswijk leven de 'garnalen' en mensen nog relatief vredelievend naast elkaar voor een periode van ruim 20 jaar. Dr wordt niet zoals gewoonlijk meteen naar wapentuig gegrepen. Toch slaat District 9 die richting in, waardoor het toch een vermakelijke maar ook ordinaire actiefilm wordt. Invalshoek was daarentegen origineel en het zag er bovenal voortreffelijk uit. Cijfer: 8

Snakes on a Plane

Jajaja, ondanks alles een leuke film! Het is onzinnig en heeft quasigrappige oneliners, maar het stoort niet. In het begin zag ik het culterige er nog niet in. Maar gaandeweg begon ik me steeds meer te vermaken met opperbaas Samuel L Jackson die effetjes een motherfucking vliegtuig (incl. motherfucking snakes) veilig in LA moet zien te krijgen. Cijfer: 7

The Quiet Man
Koddig is het woord dat past bij deze film. John Wayne keer terug van Amerika naar een Iers dorpje waar ie zijn jeugd heeft doorgebracht. Zo'n mooie omgeving zorgt voor een aangenaam sfeertje met wat grappige momentjes her en der. Het plot had wel wat compacter verteld kunnen worden, maar ondraagbaar is het ook niet. Mooie plaatjes en simpele meezingers zorgen voor een alleraardigste film. Trouwens leuk om eens Wayne in iets anders te zien dan een western, al is het niet echt opzienbarend wat ie hier doet. Cijfer: 7

Kung Fu Panda
Viel me toch tegen terwijl ik de hoop had een lollige animatiefilm te zien. Op de gevechten na, is het veel te braafjes en lijdt het aan de welbekende Disneykwaal. Echt veel wil er ook niet gebeuren in de film. Het karakter Po vond ik overigens een copy-paste-actie van Shrek. Qua postuur, mimiek en invulling van het loserige personage dat het toch ver kan schoppen, kon ik geen grote verschillen ontdekken. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:53:25 #115
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_73888118
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:06 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

[REC] moet ik nog zien.
Prepare to scare !
The Outside Agency
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:43:17 #116
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73900208
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:48 schreef jimjim1983 het volgende:
snakes on a plane wannabe cultfilm
Snakes on a plane is geniaal!

The Wizard of Oz
Een van de leukste en meest fanatsie rijke kinder-/familie films aller tijden is sinds vorige week uit op blu-ray. Vorige week heb ik de set ontvangen en vandaag was het dan tijd om de film in volle glorie te bewonderen. En wat heb ik, opnieuw, genoten!
Net als bij de eerste kijkbeurt vond ik `m geweldig, bij de tweede kijkbeurt heeft de film niets aan kracht ingeboet. Een ontzettend fantasievol verhaal (waar we vast vroeger als kind allemaal wel eens van hebben gedroomd) met mooie kleurrijke sets en leuke, klassieke liedjes.

Tot zover de film zelf, dan de blu-ray. Deze film is met z`n vrolijke kleurrijke sets natuurlijk een uitgelezen kans om de mogelijkheden van blu-ray uit te buiten. En dat gebeurd dan ook volop. In het begin, met de zwart-wit scenes, is de beeldkwaliteit (op een klein beetje flickering na) echt ontzettend strak. Er zijn echt details te zien die ik voorheen niet zag.
Wanneer eenmaal het kleuren gedeelte van de film begint barst het feest pas echt los. Felle kleuren, zeer gedetailleerd beeld en een strak beeld lachen je 70 minuten lang tegemoet. Er zijn wel een paar korte momenten waarin het beeld wat softe momenten bevat maar die zijn zo goed als te verwaarlozen. Je ziet ze alleen als je er echt goed op let.

The Wizard of Oz heeft dus het debuut op blu-ray gekregen dat het verdiend. Geweldige geluids- en beeldkwaliteit en een bijna onkijkbare hoeveelheid aan extra`s.
Een absolute aanrader!

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_73904677
Drag me to Hell

Na bijna 10 jaar Spiderman films maken gaat regisseur Sam Raimi terug naar zijn roots met een film die nog het meeste aan Evil Dead doet denken.

Suf bankier-meisje Christine Brown wil carriere maken en wijst daarom uitstel van betaling af voor een oud zigeunervrouwtje. Gevolg is dat deze een vloek uitspreekt waardoor Christine eerst 3 dagen zal worden geplaagd door een demon en vervolgens naar de hel zal worden gesleept.

Net als de Evil Dead film is de film eerder goor en vol zwartgallige humor dan eng. Al zitten er best een paar leuke schrikmomenten in. Het verhaal is helaas wel wat voorspelbaar en er zitten een paar onmogelijkheden in als je erover gaat nadenken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wel erg leuk om Sam Raimi als vanouds bezig te zien. Ik heb me er prima mee vermaakt. Een 7.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 21-10-2009 09:16:03 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_73930890
Paranormal Activity (2007)

Een stelletje hoort vreemde geluiden in hun huis en proberen er achter te komen wat het is. Ze maken daarbij gebruik van een camera om alles te registreren. De film had een heleboel hype dus waren mijn verwachtingen vrij hoog. Helaas kon de film de hype niet waarmaken. De film heeft een creepy sfeer en er zitten een aantal leuke schrikmomenten in. Maar eigenlijk is de film alleen het laatste half uur vrij eng. Jammer dat het einde een beetje voorspelbaar is. De acteurs doen het aardig al is de mannelijke hoofdpersoon (Micah) soms echt irritant. Al met al een aardige horrorfilm, maar meer ook niet.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 23:59:34 #119
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73935037
Vandaag gezien:

L.A. Confidential
De vorige (en tot nu toe enige) keer dat ik deze zag was op een afgeragde videoband, opgenomen van tv. Toch vond ik `m toen al geweldig, dus dat kon nu met de blu-ray alleen maar beter worden. En inderdaad, hij was opnieuw super.
Curtis Hanson heeft één van m`n favoriete films van de `90`s gemaakt met een uitmuntende cast, waarin in Guy Pearce (zoals gewoonlijk), de show steelt. Ook Russel Crowe en James Cromwell zijn geniaal.
Daarnaast komt de jaren `50 sfeer die de film oproept erg goed over, iets dat komt door een combinatie van de heerlijke soundtrack en sfeervol camerawerk. Ook het verhaal zit heel goed in elkaar.
Een film die dus alles heeft, een moderne klassieker.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

En ik heb een begin gemaakt met Kenneth Anger`s Magick Lantern Cycle. De eerste 2 films die ik heb gezien, en dus ook de eerste films die ik van Anger heb gezien, waren de 2 die ik van naam kende:

Fireworks
Een prachtige, harde en bovenal aangrijpende korte film van zo`n 20 minuten. De schokkende beelden en het verhaal pakken je vast en zorgen voor een brok in je keel en blijven nog lang naspoken.
Een mooie kennismaking met Anger`s werk. Benieuwd naar de commentaar track van Anger die ook op de disc staat.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Scorpio Rising
Dit was de film waar ik het vaakst van gehoord had. Naar het schijnt is dit één van de belangrijkste en meest invloedrijke avant-garde films ooit en is ie van grote invloed geweest op onder andere Scorsese en Lynch.
Maar eerlijk gezegd kon ik er redelijk weinig mee. Het gebruik van bekende jaren `50 hits was wel goed en de montage kon me wel bekoren maar al met al kon het me niet echt boeien of pakken. Wat heb ik gemist dat deze film zo belangrijk maakt?
Ga `m zeker nog eens keer een kans geven maar ik hoop dat de rest van de disc me meer weet te pakken.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 22-10-2009 00:10:38 ]
pi_73939500
The Queen
Gister op Canvas. Goede film over de Britse Koninklijke famillie ten tijden van het doodgaan van Diana. Vooral Elizabeth, Tony Blair en Philip worden fantastisch neergezet. Het geeft een mooi beeld van een monarchie die het contact met het volk en de moderne tijd eigenlijk is kwijtgeraakt.

Wanneer komt er een versie over Trix?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_73951971
Memento

Intrigerende mindfuckfilm die ik zeker nog wel een keer ga kijken.

IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,5
pi_73989353
A Short Film about Love (Krzysztof Kieslowski, 1988)
Deze lange versie van Dekalog deel 6 beviel prima. Alles is eigenlijk goed, met name het acteerwerk en de heerlijke score. A Short Film about Killing staat in elk geval ook nog op de wishlist. 7.8

Le trou (Jacques Becker, 1960)
Zeer positieve verrassing, wat een spannende film is dit zeg! Erg knap gedaan, het script is namelijk niet echt heel bijzonder en bevat enkele ongeloofwaardigheden, toch is het een zeer sterke film. Dit komt grotendeels door de regie, je hebt het idee dat je zelf aan de ontsnapping mee doet. Je krijgt veel te zien wat in andere films wordt weggelaten of aanzienlijk korter zou zijn, toch voelde de film niet langdradig aan, integendeel zelfs. Verder enkele originele vondsten waar MacGyver en Hannibal Smith jaloers op zouden zijn. De volgende van Jacques Becker staat inmiddels in bestelling. 8.5
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:59:24 #123
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73997077
Gisteren in de sneak:

Terug Naar De Kust
Het succesvolle boek van Saskia Noort heeft met het speelfilmdebuut van tv regisseur Will Koopman zijn weg naar het witte doek gemaakt.
Linda de Mol speelt Maria Vos, een gescheiden moeder van 2 kinderen die samen met haar alcoholistische vriend in Amsterdam woont. Nadat ze een abortus heeft ondergaan ontvangt ze een aantal drijgende brieven en foto`s. De bedreigingen worden steeds erger en op aanraden van de politie duikt ze onder bij haar zus, die een verlaten huis aan de kust heeft.

De film begint bij het einde en vertelt het verhaal in één lange flashback. We krijgen een kleine blik in het chaotische leven van Maria. De spanning wordt redelijk goed opgebouwd en het wordt een leuke whodunnit. Maar doordat het geheel wel heel erg voorspelbaar wordt het grootste deel van de spanning ook weer weg genomen.
Toch blijft het interessant genoeg, vooral doordat je zelf blijft raden of je het goed had en of het dus inderdaad zo voorspelbaar was als het lijkt.
Linda de Mol zet een hele sterke rol neer, overtuigd en draagt de film zonder problemen.

Achter af zijn er toch zeker wel dingen op aan te merken en hoe langer je er over nadenkt hoe meer dingen je gaan opvallen als plot gaten of dingen die niet echt kloppen.
Dat is wel jammer. Maar desalniettemin is Terug Naar De Kust toch zeker een kijkje waard.

6,7/10
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:12:01 #124
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_73997601
Goed boek
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:41:07 #125
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73998802
Niet gelezen
Kijk liever de films ben je sneller klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')