Vandaag gezien:
L.A. ConfidentialDe vorige (en tot nu toe enige) keer dat ik deze zag was op een afgeragde videoband, opgenomen van tv. Toch vond ik `m toen al geweldig, dus dat kon nu met de blu-ray alleen maar beter worden. En inderdaad, hij was opnieuw super.
Curtis Hanson heeft één van m`n favoriete films van de `90`s gemaakt met een uitmuntende cast, waarin in Guy Pearce (zoals gewoonlijk), de show steelt. Ook Russel Crowe en James Cromwell zijn geniaal.
Daarnaast komt de jaren `50 sfeer die de film oproept erg goed over, iets dat komt door een combinatie van de heerlijke soundtrack en sfeervol camerawerk. Ook het verhaal zit heel goed in elkaar.
Een film die dus alles heeft, een moderne klassieker.
IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
En ik heb een begin gemaakt met Kenneth Anger`s
Magick Lantern Cycle. De eerste 2 films die ik heb gezien, en dus ook de eerste films die ik van Anger heb gezien, waren de 2 die ik van naam kende:
FireworksEen prachtige, harde en bovenal aangrijpende korte film van zo`n 20 minuten. De schokkende beelden en het verhaal pakken je vast en zorgen voor een brok in je keel en blijven nog lang naspoken.
Een mooie kennismaking met Anger`s werk. Benieuwd naar de commentaar track van Anger die ook op de disc staat.
IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Scorpio RisingDit was de film waar ik het vaakst van gehoord had. Naar het schijnt is dit één van de belangrijkste en meest invloedrijke avant-garde films ooit en is ie van grote invloed geweest op onder andere Scorsese en Lynch.
Maar eerlijk gezegd kon ik er redelijk weinig mee. Het gebruik van bekende jaren `50 hits was wel goed en de montage kon me wel bekoren maar al met al kon het me niet echt boeien of pakken. Wat heb ik gemist dat deze film zo belangrijk maakt?
Ga `m zeker nog eens keer een kans geven maar ik hoop dat de rest van de disc me meer weet te pakken.
IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 22-10-2009 00:10:38 ]