Vorige week gekeken:
Public EnemiesGangsterfilm over het leven van John Dillinger, die achternagezeten wordt door de FBI en uiteindelijk het onderspit delft (of eigenlijk over zichzelf afroept).
Het is dat Johnny Depp er in speelt, anders had ik er HELEMAAL geen zak aangevonden. Er zat kop noch staart aan het verhaal, de film duurt te lang en is gewoon saai. Paar leuke schietscenes, dat is alles.
Van de week nog een paar films gekeken, omdat ik ziek was:
Battlestar Galactica: The PlanUiteenzetting van alle gebeurtenissen uit de serie, maar ditmaal bekeken vanuit het standpunt van de Cylons. Wat was hun bedoeling, hoe werd het uitgevoerd (er ging heel wat mis) en wat "voelden" zij erbij.
Goede SF film, maar eigenlijk alleen als je de serie hebt gevolgd, ik ben bang dat je er anders niet veel van snapt.
The TournamentWeer zo'n film waarbij een aantal mensen (in dit geval professionele moordenaars) elkaar achternazit en vermoordt in de hoop winnaar te worden van een spel, opgezet door een stel rijkelui, die allemaal rond een tafel zitten te gokken op de potentiele winnaar.
Een priester raakt per ongeluk betrokken in het spel en moet meespelen om niet vermoord te worden.
Spannende aktie toch wel eigenlijk, beetje B, maar dat is vaak met dit soort films. Ik vond het wel te pruimen.
Jennifer's BodyHorrorfilm
Aantrekkelijk meisje uit een klein dorpje verandert in een soort vampier, nadat een offering is mislukt. Ze heeft mensenvlees nodig om mooi en jong te blijven. Haar hartsvriendin komt er langzamerhand achter wat er aan de hand is.
Eigenlijk vond ik dit ook best een B film, maar wel leuk. Niet echt eng, maar ik weet ook niet of dat de bedoeling was.
SurrogatesSF
Een aantal jaren in de toekomst: mensen "leven" niet meer hun eigen leven, bijna iedereen heeft een "surrogate", een robot die zijn/haar leven leidt, de persoon zelf ligt in een stoel en bestuurt vanaf die plek de robot (soort Matrix maar dan anders).
Iemand heeft het voorzien op de surrogates en politieagent Bruce Willis (oftewel zijn surrogate) gaat op onderzoek uit.
Ik vond het niet bijster origineel allemaal, alleen het eind was wel grappig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar ik pas net achterkwam (toen ik een plaatje zocht) is dat de film gebaseerd is op een stripboek, dat vast een stuk beter is.
Op
donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef
sp3c het volgende:
niet zo tof doen