abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:31:52 #76
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73777114
Restoration (1995)
Een King Charles II 17e eeuws kostuumdrama. Met Meg Ryan. Best een aardige film.

pff op de hoes staat met HUGH GRANT!!. Die pikomhoog heeft maar 3 zinnetjes. Wat een verlakkerij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 17-10-2009 13:53:44 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_73777306

Jennifer's Body
Grappig verhaaltje over Jennifer (Megan Fox) die bezeten raakt door een demoon. Fox speelt best goed en is zelfs erg grappig. Voornamelijk het eerste uur is erg sterk, daarna zwakt het iets af. Leuk voor de vrijdagavond.
6.7

PAC-festival vorige week zondag:
Bright Star (Jane Campion): saai, het zoveelste kostuumdrama: 3
Das Weisse Band (Michael Haneke): spannend sfeertje, goede cast, boeiend verhaal: 9
Whatever Works (Woody Allen): grappig & leuk: 8
Antichrist (Lars von Trier) - voor de tweede keer: geslaagd in al zijn facetten, bijzonder goede film: 9

[ Bericht 3% gewijzigd door Toad op 17-10-2009 22:13:14 ]
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:47:50 #78
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_73783079
Bright Star het zoveelste kostuum drama, alsjeblieft Toad, dan heb je niet goed gekeken.

Jennifer's Body Met vlagen toch wel erg grappig, hier en daar een beetje saai misschien, maarja. Amanda Seyfried. 7/10
pi_73783579
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:47 schreef RuneRose het volgende:
Bright Star het zoveelste kostuum drama, alsjeblieft Toad, dan heb je niet goed gekeken.
Das Weisse Band... verschrikkelijk noemen? Je hebt er helemaal niks van begrepen!
  † In Memoriam † zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:13:18 #80
264940 8108139dpths
pi_73783722
Gisteravond was Killing Me Softly op tv.

Naar een boek van schrijversduo Nicci French.

Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ervan te verwachten, maar omdat het naar een boek van Nicci French was, wilde ik 'm toch zien (erg goede boeken ). Geen spijt van gehad, absoluut een goede film met een zeer onverwacht einde.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:14:18 #81
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_73783752
kut. gemist.
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:23:20 #82
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_73783980
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:08 schreef Toad het volgende:

[..]

Das Weisse Band... verschrikkelijk noemen? Je hebt er helemaal niks van begrepen!
Misschien moet je even je pikkie uit Haneke zijn hol halen.

Bright Star een standaard kostuumdrama noemen slaat gewoon nergens op, zelfs als je de film niet leuk vind.
pi_73788758
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:13 schreef 8108139dpths het volgende:
Gisteravond was Killing Me Softly op tv.

[ afbeelding ]

Naar een boek van schrijversduo Nicci French.

Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ervan te verwachten, maar omdat het naar een boek van Nicci French was, wilde ik 'm toch zien (erg goede boeken ). Geen spijt van gehad, absoluut een goede film met een zeer onverwacht einde.
Ik ben helaas halverwege in slaap gevallen! Niet omdat ik hem saai vond, dus hopelijk komt hij snel weer een keertje langs op tv!
pi_73788906
Away We Go

Heerlijke film, met een heerlijke soundtrack

IMDb: 7,5
Mijn cijfer: 8,5
pi_73789114
The Red Shoes
http://www.imdb.com/title/tt0468683/

Standaard aziatische horror. Vrouw vind een paar schoenen die bespookt blijken te zijn.
Niet heel spanned, enkele leuke scenes.
Geef hem een 6.
pi_73789196
Jennifers Body

Jennifers Body wel heel grappig en leuk gespeeld, een aanrader voor een film zonder moeilijk gedoe

District 9

District 9 -> ook een aanrader, leuk gespeeld, leuk verhaallijn
pi_73790234
The Man from London (Bela Tarr)

Prachtige film. Eén van de mooiste zwartwit films die ik heb gezien. Tarr heeft echt mooie beelden geschoten. Met name de eerste 25 minuten - in de nacht geschoten - zijn echt perfect. Goed acteerwerk verder. 8

Alleen van het interview met Tarr, wat ook op de dvd stond, kreeg ik echt koppijn. Na één zin iedere keer een knip. Vreselijke montage.

Trailer: http://view.break.com/745301

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 17-10-2009 22:12:27 ]
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:31:18 #88
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73790881
The Taking of Pelham 123
Remake van de versie uit 1974 met John Travolta die een tram kaapt en Denzel Washington die hem bij de traffic-agency te woord staat en een soort van onderhandelaar wordt. Actie, maar de film wordt niet echt spannend. Onderhoudend is het woord, meer niet. Want de actie is niet goed en deels voorspelbaar. En sommige dingen zijn gewoon heel heel slecht, danwel kunnen niet. Zoals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht is dit allemaal omdat het op 1974 moet lijken, maar ik vind het te slecht.

IMDB: 6.6
Zelf: 5.8
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:56:24 #89
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_73791624
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:46 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ik had nooit gedacht goed acteerwerk en Cruise in 1 zin te zien, maar deze doemsdag is dus toch aangebroken.

Ga je mond spoelen wiseguy79!
je bent niet bekend met het werk van Kubrick en Cruise in "eyes wide shut" ?

Hier:

door persoonlijke omstandigheden tot tranen toe geroerd door deze film.
= there is a light that never goes out =
pi_73791826
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:56 schreef Aschkael het volgende:

[..]

Hier:

[ afbeelding ]

Welke film is dat? Ik herken 't plaatje maar ik kan de titel niet meer voor de geest halen.
pi_73791943
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 03:11 schreef Geerd het volgende:
the pirates of langkasuka

[ afbeelding ]

Mocht wel 30 min korter
waarom kijk je dat?
pi_73793899
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:56 schreef Aschkael het volgende:

[..]

Hier:

[ afbeelding ]

Niet gezien, maar aangezien het Kubrick is zal het wel een goede film zijn. Dat Tom Cruise erin speelt is een van de redenen dat ik er nog niet aan toe ben gekomen, heb bijna alles van Kubrick daarnaast wel gezien
pi_73794258
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 23:02 schreef ReWout het volgende:

[..]

Welke film is dat? Ik herken 't plaatje maar ik kan de titel niet meer voor de geest halen.
Bright Star.
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:44:01 #94
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_73801610
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:06 schreef Toad het volgende:Alleen van het interview met Tarr, wat ook op de dvd stond, kreeg ik echt koppijn. Na één zin iedere keer een knip. Vreselijke montage.
Dat is wel heel erg in lijn met de film inderdaad.

Gisteren Night at the Museum 2 gezien, en net als bij het 1e deel vroeg ik mezelf af waarom ik die niet in de bios gezien heb. Ook dit deel is erg leuk.
  Redactie Frontpage zondag 18 oktober 2009 @ 13:17:16 #95
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_73802524
Night at the Musuem 1 en 2 zijn inderdaad verrassend leuk Hadden m'n vriend en ik ook niet verwacht
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:21:37 #96
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73802662
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:30 schreef Falco het volgende:
Chicago
Veel te maar dan ook echt veel te gelikte musical, bah. Dat dit een oscar ipv Gangs of New York, LotR of The Pianist heeft weten te bemachtigen is ook onbegrijpelijk. Renee Zellweger is de grote irritatiefactor in het stuk.
Cijfer: 5

Chicago is
pi_73806353
Lesbian Vampire Killers
http://www.imdb.com/title/tt1020885/

Typische britse humor/horror over 2 hopeloze jongeren die tijdens een trektocht uitkomen in een vervloekt dorp. Vond hem zelf niet al te grappig, maar nog wel vermakelijk genoeg voor een voldoende.
Veel vrouwelijk schoon die elkaar (bijna) constant aan het zoenen zijn.
Mijn cijfer: 6
IMDB: 5.4
pi_73811813
City of Ember

Leuke film maar ik vind het vaag dat de oorzaak waarom men onder de grond is gaan wonen helemaal niet genoemd wordt, erg vaag...

[ Bericht 12% gewijzigd door AlmightyArjen op 18-10-2009 17:52:13 ]
pi_73816537
El Maquinista (The Machinist)

Goede duistere en mysterieuze film.
Christian Bale is bijna onherkenbaar, zo dun, maar hij speelt zijn rol goed.

IMDb: 7,8 en daar kan ik me wel in vinden.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:59:57 #100
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73816793
Surrogates

Best een aardig film

7
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:27:12 #101
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73825594
Public Enemies
Public Enemies is de film met Johnny Depp die John Dillinger speelt in de roerige dertiger jaren in Amerika als “Public Enemy” danwel enemy of the state. Een populaire misdadiger die banken beroofd en bekend is in het hele land. Hij wordt achtervolgt door FBI hotshot Christian Bale.

De film is langdradig en sloom en draait volledig op Bale en Depp die de hele film trekken. Dat doen ze aardig, maar niet fantastisch. Het plot is, oke waar gebeurd, maar weinig spectaculairs en soms redelijk voorspelbaar. Het maffia-werk lijkt er amateuristisch, netzoals het politiewerk. Dillinger kan steeds ont-zet-tend makkelijk van de politie ontsnappen. Zelfs als hij onder hun neus zit, hell, zelfs in hun eigen kamer, kan de politie hem niet pakken. Totaal amateuristisch. En het meest standaard van alles: het gaat allemaal weer om liefde en een meisje. Een meisje wat hij niet eens echt goed kent.

Samengevat; totaal niets bijzonders en met 2,5 uur ook echt iets te lang. Had makkelijk een half uur afgekund. Haalt het niet bij Once Upon A Time in America, Untouchables en al dat soort films....

IMDB: 7.4
Zelf: 6.6
pi_73831228
Public enemies tijdje geleden (half) gezien, was zo ontzettend slecht, heb ik maar niet afgezien. .
Cijfer 4.
Gister en vandaag gezien:
District 9 (2009): waarin veel leentjebuur is gespeeld (Independance day, Robocop, Alien, Mr. Bean) in een Zuid-Afrikaanse setting, paar twists die er iig voor zorgen dat je hem halverwege al niet afzet, als je eenmaal aan het idee gewend bent weer vrij traditioneel aflopend, niettemin 6. O, en wat was dat kleine alientje schattig. .
Surrogates (2009): Broes Willis-vehikel zoals ze in de jaren 90 ettelijke malen hebben gemaakt, dus uiteindelijk niet een film die veel indruk maakt, plot ook weer lekker afgeraffeld, niettemin ook 6, omdat wij Broes nu eenmaal een warm hart toedragen.
I´m back.
pi_73838398
w Delta z (2007)

Met o.a. Stellan Skarsgård, Selma Blair en Melissa George.

Een bijzondere film, maar mist toch iets op een paar punten. Helen en Eddie werken sinds kort samen aan een zaak waarin een zwangere vrouw is vermoord, en waarbij een formule in haar buik is gekerft. Ze was het vriendinnetje van een bendeleider, en langzaam gaat de hele bende op dezelfde manier onderuit. Al snel blijkt dat het gaat om een wraakactie, waarbij de dader telkens een bepaalde gedragscode uittest op twee mensen. Intussen komt Helen erachter dat de zaak waarbij de dader vroeger betrokken was, totaal verpest is waardoor niemand heeft geboet voor zijn daden. Tijdens het onderzoek naar deze moordzaken probeert ze er achter te komen of alles op het bureau wel netjes gebeurt, en wat de banden zijn tussen de politie en de drugsbende.

De film is erg donker en duister, en er zitten gedeeltes in die je wel onder het kopje horror kan plaatsen. Ik heb gehoord dat iemand deze film een combinatie tussen Se7en en Saw noemde, maar het mist van beide films toch een stuk. Lang niet zo eng als Saw, maar lang niet zo goed en doordacht als Se7en.

Soms worden er wel erg makkelijk conclusies getrokken, en als is de film opgebouwd als psychologische thriller, het pakte me niet helemaal op die manier. Sommige dingen waren gewoon te simpel, ik kan er mijn vinger niet op leggen. Dat er heel simpel een conclusie werd getrokken en dan met té serieuze gezichten.

Toch was ik aan het eind verrast en bleef ik met een positief gevoel zitten. Het is wel een originele film, ook door de manier van filmen en het minimale gebruik van muziek.

6,8 (IMDB: 5,8)
pi_73841936
Tideland (Terry Gilliam, 2005)
Nogal heftige film waarin een jong meisje met aan drugs verslaafde ouders in haar eigen fantasiewereld onderduikt. Met name het acteerwerk van de jonge Jodelle Ferland valt te prijzen, echt een hele sterke vertolking. Toch viel het totaalplaatje me wel wat tegen. Het verhaal is nogal mager en daardoor tevens langdradig en de nadruk ligt soms wat te veel op het visuele. 7.2

Peeping Tom (Michael Powell, 1960)
Beetje dubbel gevoel overgehouden aan deze film. Visueel erg sterk, acteerwerk vrij mager (met name van het hoofdpersonage), enkele spannende momenten maar ook momenten waarbij ik het moeilijk had om mijn aandacht erbij te houden. Deze film van Powell, die eigenlijk het einde van zijn carrière inluidde, was de eerste die ik van hem zag. Binnenkort eens even de Powel & Pressburger box van mijn broertje lenen. 7.6
pi_73844537
Rachel Getting Married

Kym mag een paar dagen naar huis van haar rehabfaciliteit om de bruiloft van haar zus Rachel bij te wonen.
Ik vond het een mooie en op sommige momenten zelfs ontroerende film. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van handcamerawerk, maar voor deze film werkte het.

IMDb: 6,9
Mijn cijfer: 7,8
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:04:28 #106
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73861491
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring)
Kim Ki-Duk`s kijk op de cyclus van het leven en alles wat er bij komt kijken: geboorte, liefde, boosheid, verlies en dood.
Een bijna mediterend relaas in Kim`s gebruikelijke stijl. Dus met prachtige cinematografie die vol zit met een mooi kleuren pallet en heel veel wijde shots, ondersteund door een sterke klassieke soundtrack.
Dat alles maakt dit tot een meeslepend geheel dat desondanks wel af en toe iets te lang gerekt wordt maar wel absoluut de moeite waard is.
Waarschijnlijk Kim Ki-Duk`s beste film die ik tot nu toe heb gezien.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:38:00 #107
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_73862926
The Mexican
Jerry (Brad Pitt) gaat, ondanks een ruzie met zijn vriendin Samantha (Julia Roberts), voor een laatste criminele 'job' naar Mexico om een legendarisch Mexicaans pistool op te halen. Het lijkt niet zo'n ingewikkelde job, maar natuurlijk wordt het steeds ingewikkelder, gaan er dingen mis en wordt Samantha ontvoerd.
Goede cinematografie, matig verhaal. Een overduidelijke poging tot het maken van een steengoed legendarisch verhaal. Helaas werkte het niet zo goed uit als gewenst. Dat een dergelijke film dan moet draaien op topacteurs is spijtig, zeker als je weet dat een van die acteurs Brad Pitt is. Gelukkig speelt Julia Roberts haar rol geweldig, het enige lichtpuntje in de film.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_73865293
Tournament, The (2009)

http://www.moviemeter.nl/film/45127
http://www.imdb.com/title/tt0471041/
quote:
Elke tien jaar vindt er in een willekeurige stad 'The Tournament' plaats. Dit is een strijd tot de dood tussen de beste 40 huurmoordenaars ter wereld. De laatste persoon die overblijft krijgt een prijs van 10 miljoen dollar en de titel van 's werelds nummer 1. Dit gebeurt allemaal onder het toezicht van een select groepje miljardairs die gokken op een mogelijke uitkomst.
imdb 6.8
ik: 5.5

Leuk om te eens te kijken als er niets anders is op tv. Voor de rest vrij matige film imo.
pi_73867962
chasing amy...

wel goed, had em al hele tijd geleden gezien kom ik achter nadat ik hem gezien heb, eind kwam me bekend voor!

zit wel aardig verhaal in...

cijfer 6.8
pi_73868441
[REC]

Eng. Spannend. Goede schikmomenten. Perfect om rond een uurtje of 12 snachts aan te zetten ja

Imdb: 7,7
Ik: 7,5
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:06:39 #111
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_73870088
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:34 schreef ReWout het volgende:
Tournament, The (2009)

http://www.moviemeter.nl/film/45127
http://www.imdb.com/title/tt0471041/
[..]

imdb 6.8
ik: 5.5

Leuk om te eens te kijken als er niets anders is op tv. Voor de rest vrij matige film imo.
Klinkt echt als een ONTZETTENDE clichefilm. Concept is ook al 100x eerder gedaan.
[REC] moet ik nog zien.
pi_73875485
The Other Boleyn Girl (Justin Chadwick, 2008)
Op zich een degelijke film, het acteerwerk is goed, enkele mooie shots en een mooie ondersteunende soundtrack. Toch voelde de film wat langdradig aan en het plot wist niet echt te boeien. Een film bekijken met Scarlett Johansson en Natalie Portman in de hoofdrollen is natuurlijk nooit een vervelende tijdsbesteding. 6.8
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:47:09 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73887857
District 9
Toffe SF-film, die het contact tussen aliens en mensen weer eens van een andere kant belicht. Gesitueerd in een enorme armoedige krottenwijk in Johanneswijk leven de 'garnalen' en mensen nog relatief vredelievend naast elkaar voor een periode van ruim 20 jaar. Dr wordt niet zoals gewoonlijk meteen naar wapentuig gegrepen. Toch slaat District 9 die richting in, waardoor het toch een vermakelijke maar ook ordinaire actiefilm wordt. Invalshoek was daarentegen origineel en het zag er bovenal voortreffelijk uit. Cijfer: 8

Snakes on a Plane

Jajaja, ondanks alles een leuke film! Het is onzinnig en heeft quasigrappige oneliners, maar het stoort niet. In het begin zag ik het culterige er nog niet in. Maar gaandeweg begon ik me steeds meer te vermaken met opperbaas Samuel L Jackson die effetjes een motherfucking vliegtuig (incl. motherfucking snakes) veilig in LA moet zien te krijgen. Cijfer: 7

The Quiet Man
Koddig is het woord dat past bij deze film. John Wayne keer terug van Amerika naar een Iers dorpje waar ie zijn jeugd heeft doorgebracht. Zo'n mooie omgeving zorgt voor een aangenaam sfeertje met wat grappige momentjes her en der. Het plot had wel wat compacter verteld kunnen worden, maar ondraagbaar is het ook niet. Mooie plaatjes en simpele meezingers zorgen voor een alleraardigste film. Trouwens leuk om eens Wayne in iets anders te zien dan een western, al is het niet echt opzienbarend wat ie hier doet. Cijfer: 7

Kung Fu Panda
Viel me toch tegen terwijl ik de hoop had een lollige animatiefilm te zien. Op de gevechten na, is het veel te braafjes en lijdt het aan de welbekende Disneykwaal. Echt veel wil er ook niet gebeuren in de film. Het karakter Po vond ik overigens een copy-paste-actie van Shrek. Qua postuur, mimiek en invulling van het loserige personage dat het toch ver kan schoppen, kon ik geen grote verschillen ontdekken. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:53:25 #115
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_73888118
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:06 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

[REC] moet ik nog zien.
Prepare to scare !
The Outside Agency
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:43:17 #116
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73900208
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:48 schreef jimjim1983 het volgende:
snakes on a plane wannabe cultfilm
Snakes on a plane is geniaal!

The Wizard of Oz
Een van de leukste en meest fanatsie rijke kinder-/familie films aller tijden is sinds vorige week uit op blu-ray. Vorige week heb ik de set ontvangen en vandaag was het dan tijd om de film in volle glorie te bewonderen. En wat heb ik, opnieuw, genoten!
Net als bij de eerste kijkbeurt vond ik `m geweldig, bij de tweede kijkbeurt heeft de film niets aan kracht ingeboet. Een ontzettend fantasievol verhaal (waar we vast vroeger als kind allemaal wel eens van hebben gedroomd) met mooie kleurrijke sets en leuke, klassieke liedjes.

Tot zover de film zelf, dan de blu-ray. Deze film is met z`n vrolijke kleurrijke sets natuurlijk een uitgelezen kans om de mogelijkheden van blu-ray uit te buiten. En dat gebeurd dan ook volop. In het begin, met de zwart-wit scenes, is de beeldkwaliteit (op een klein beetje flickering na) echt ontzettend strak. Er zijn echt details te zien die ik voorheen niet zag.
Wanneer eenmaal het kleuren gedeelte van de film begint barst het feest pas echt los. Felle kleuren, zeer gedetailleerd beeld en een strak beeld lachen je 70 minuten lang tegemoet. Er zijn wel een paar korte momenten waarin het beeld wat softe momenten bevat maar die zijn zo goed als te verwaarlozen. Je ziet ze alleen als je er echt goed op let.

The Wizard of Oz heeft dus het debuut op blu-ray gekregen dat het verdiend. Geweldige geluids- en beeldkwaliteit en een bijna onkijkbare hoeveelheid aan extra`s.
Een absolute aanrader!

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_73904677
Drag me to Hell

Na bijna 10 jaar Spiderman films maken gaat regisseur Sam Raimi terug naar zijn roots met een film die nog het meeste aan Evil Dead doet denken.

Suf bankier-meisje Christine Brown wil carriere maken en wijst daarom uitstel van betaling af voor een oud zigeunervrouwtje. Gevolg is dat deze een vloek uitspreekt waardoor Christine eerst 3 dagen zal worden geplaagd door een demon en vervolgens naar de hel zal worden gesleept.

Net als de Evil Dead film is de film eerder goor en vol zwartgallige humor dan eng. Al zitten er best een paar leuke schrikmomenten in. Het verhaal is helaas wel wat voorspelbaar en er zitten een paar onmogelijkheden in als je erover gaat nadenken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wel erg leuk om Sam Raimi als vanouds bezig te zien. Ik heb me er prima mee vermaakt. Een 7.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 21-10-2009 09:16:03 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_73930890
Paranormal Activity (2007)

Een stelletje hoort vreemde geluiden in hun huis en proberen er achter te komen wat het is. Ze maken daarbij gebruik van een camera om alles te registreren. De film had een heleboel hype dus waren mijn verwachtingen vrij hoog. Helaas kon de film de hype niet waarmaken. De film heeft een creepy sfeer en er zitten een aantal leuke schrikmomenten in. Maar eigenlijk is de film alleen het laatste half uur vrij eng. Jammer dat het einde een beetje voorspelbaar is. De acteurs doen het aardig al is de mannelijke hoofdpersoon (Micah) soms echt irritant. Al met al een aardige horrorfilm, maar meer ook niet.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 23:59:34 #119
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73935037
Vandaag gezien:

L.A. Confidential
De vorige (en tot nu toe enige) keer dat ik deze zag was op een afgeragde videoband, opgenomen van tv. Toch vond ik `m toen al geweldig, dus dat kon nu met de blu-ray alleen maar beter worden. En inderdaad, hij was opnieuw super.
Curtis Hanson heeft één van m`n favoriete films van de `90`s gemaakt met een uitmuntende cast, waarin in Guy Pearce (zoals gewoonlijk), de show steelt. Ook Russel Crowe en James Cromwell zijn geniaal.
Daarnaast komt de jaren `50 sfeer die de film oproept erg goed over, iets dat komt door een combinatie van de heerlijke soundtrack en sfeervol camerawerk. Ook het verhaal zit heel goed in elkaar.
Een film die dus alles heeft, een moderne klassieker.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

En ik heb een begin gemaakt met Kenneth Anger`s Magick Lantern Cycle. De eerste 2 films die ik heb gezien, en dus ook de eerste films die ik van Anger heb gezien, waren de 2 die ik van naam kende:

Fireworks
Een prachtige, harde en bovenal aangrijpende korte film van zo`n 20 minuten. De schokkende beelden en het verhaal pakken je vast en zorgen voor een brok in je keel en blijven nog lang naspoken.
Een mooie kennismaking met Anger`s werk. Benieuwd naar de commentaar track van Anger die ook op de disc staat.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Scorpio Rising
Dit was de film waar ik het vaakst van gehoord had. Naar het schijnt is dit één van de belangrijkste en meest invloedrijke avant-garde films ooit en is ie van grote invloed geweest op onder andere Scorsese en Lynch.
Maar eerlijk gezegd kon ik er redelijk weinig mee. Het gebruik van bekende jaren `50 hits was wel goed en de montage kon me wel bekoren maar al met al kon het me niet echt boeien of pakken. Wat heb ik gemist dat deze film zo belangrijk maakt?
Ga `m zeker nog eens keer een kans geven maar ik hoop dat de rest van de disc me meer weet te pakken.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 22-10-2009 00:10:38 ]
pi_73939500
The Queen
Gister op Canvas. Goede film over de Britse Koninklijke famillie ten tijden van het doodgaan van Diana. Vooral Elizabeth, Tony Blair en Philip worden fantastisch neergezet. Het geeft een mooi beeld van een monarchie die het contact met het volk en de moderne tijd eigenlijk is kwijtgeraakt.

Wanneer komt er een versie over Trix?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_73951971
Memento

Intrigerende mindfuckfilm die ik zeker nog wel een keer ga kijken.

IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,5
pi_73989353
A Short Film about Love (Krzysztof Kieslowski, 1988)
Deze lange versie van Dekalog deel 6 beviel prima. Alles is eigenlijk goed, met name het acteerwerk en de heerlijke score. A Short Film about Killing staat in elk geval ook nog op de wishlist. 7.8

Le trou (Jacques Becker, 1960)
Zeer positieve verrassing, wat een spannende film is dit zeg! Erg knap gedaan, het script is namelijk niet echt heel bijzonder en bevat enkele ongeloofwaardigheden, toch is het een zeer sterke film. Dit komt grotendeels door de regie, je hebt het idee dat je zelf aan de ontsnapping mee doet. Je krijgt veel te zien wat in andere films wordt weggelaten of aanzienlijk korter zou zijn, toch voelde de film niet langdradig aan, integendeel zelfs. Verder enkele originele vondsten waar MacGyver en Hannibal Smith jaloers op zouden zijn. De volgende van Jacques Becker staat inmiddels in bestelling. 8.5
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:59:24 #123
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73997077
Gisteren in de sneak:

Terug Naar De Kust
Het succesvolle boek van Saskia Noort heeft met het speelfilmdebuut van tv regisseur Will Koopman zijn weg naar het witte doek gemaakt.
Linda de Mol speelt Maria Vos, een gescheiden moeder van 2 kinderen die samen met haar alcoholistische vriend in Amsterdam woont. Nadat ze een abortus heeft ondergaan ontvangt ze een aantal drijgende brieven en foto`s. De bedreigingen worden steeds erger en op aanraden van de politie duikt ze onder bij haar zus, die een verlaten huis aan de kust heeft.

De film begint bij het einde en vertelt het verhaal in één lange flashback. We krijgen een kleine blik in het chaotische leven van Maria. De spanning wordt redelijk goed opgebouwd en het wordt een leuke whodunnit. Maar doordat het geheel wel heel erg voorspelbaar wordt het grootste deel van de spanning ook weer weg genomen.
Toch blijft het interessant genoeg, vooral doordat je zelf blijft raden of je het goed had en of het dus inderdaad zo voorspelbaar was als het lijkt.
Linda de Mol zet een hele sterke rol neer, overtuigd en draagt de film zonder problemen.

Achter af zijn er toch zeker wel dingen op aan te merken en hoe langer je er over nadenkt hoe meer dingen je gaan opvallen als plot gaten of dingen die niet echt kloppen.
Dat is wel jammer. Maar desalniettemin is Terug Naar De Kust toch zeker een kijkje waard.

6,7/10
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:12:01 #124
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_73997601
Goed boek
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:41:07 #125
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73998802
Niet gelezen
Kijk liever de films ben je sneller klaar
pi_74013731
Paranormal Activity

[REC]/Blairwitch achtige film over een stelletje waarvan de vrouw al sinds jonge leeftijd door een 'geest' wordt lastiggevallen.

Vond hem nogal traag op gang komen maar de sfeer zat er goed in. Vooral doordat het camera gebruik ook waarheidsgetrouw overkwam, waarmee ik bedoel dat het reeel bleef dat de camera ook daadwerkelijk liep. Niet zoals bij bijvoorbeeld Cloverfield waar ik vaak het idee had dat je op sommige momenten gewoon niet aan het filmen slaat, maar terzijde. Vond het wel grappig dat toen ik de film keek alle dames de man in het stel een vervelende vent vonden terwijl de mannen waarmee ik hem keek zich wel enigszins konden identificeren met hem Goede horror film, ik vond [REC] alleen ietsjes beter.

Imdb: 7.9
Ik: 8

The Tournament

Een of andere rijke pief organiseert eens in de 7 jaar een toernooi in een nietsvermoedende stad waar 's werelds beste huurmoordenaars elkaar van kant moeten maken waarbij de laatste overlevende een prijs van 10 miljoen krijgt. Alles wordt in beeld gebracht waardoor andere rijke gasten wedjes kunnen leggen op de kansen van de spelers.

Weinig origineel concept dat ook weinig origineel wordt uitgewerkt. Ik heb altijd het idee dat als de crème de la crème meedoet met zo'n toernooi waarom zijn dan 9 van de 10 personen zulke ontzettende prutsers. Als ik als leek nog betere ideeën heb waarom zou dan de top van zijn beroep zulke prutsers zijn. Veel overdreven actie, flinterdun verhaal, belachelijk cliché en ongeloofwaardig allemaal. Als je voorbij dat alles kan kijken is het een lekker hersenloze actiefilm voor op een zaterdag nacht die je met een fles wodka achter de kiezen wel kan waarderen denk ik.

Imdb: 6.7
Ik: 4

Akira (1988)

De manga film der manga films. Klassieker. Zijn tijd ver vooruit als je het mij vraagt, was al eeuwen geleden dat ik hem gezien heb dus vond het weer eens tijd worden. Ik heb het origineel japans gezien zonder de rare gedubde amerikaanse vertalingen.

Imdb: 7.9
Ik: 8.5

Vanavond staat Moon in de planning, ben heel erg benieuwd
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_74019523
Escape from New York (John Carpenter, 1981)
Vermakelijke film die eigenlijk nergens over gaat. Met name het sfeertje en de personages zorgen ervoor dat de film lekker wegkijkt. In de hoofdrol Kurt Russell en in de bijrollen onder andere Lee van Cleef en Isaac Hayes. Helaas wel weer een dvd van matige kwaliteit, met name het beeld, helemaal jammer omdat het al een vrij donkere film is. 7.3
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:53:02 #128
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_74019681
Eden Lake Pff, een nogal zware zit. Wel een ontzettend goede film, zelden zie je ze zo deprimerend. Oneindig veel beter dan het slaapverwekende Das Weisse Band, waarvan de inhoud vrijwel identiek is. 9.5/10

A Matter of Life and Death Voor de zoveelste keer. Blijft een ontzettend goede film, vooral visueel zeer indrukwekkend. Het 'hoogtepunt' van de film is niet bijzonder interessant, maar de aanloop daarnaartoe is vrijwel perfect. 9.5/10

Pinocchio In mijn gedachte was hij leuker. Nog steeds vrij vermakelijk, vooral de vreselijke tuttigheid van het geheel. En what's up met die achterwerk fascinatie in deze film? 7/10
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:15:03 #129
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_74020293
Up Zeer, zeer leuke film ! Hoorde van veel mensen dat ie wel leuk was, maar ik vond hem leuker !
Kijken die handel dikke 8,5
The Outside Agency
  Redactie Frontpage zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:16:27 #130
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74020331
Twelve Monkeys
Interessante film, met een uitstekend spelende Bruce Willis en een geniale Brad Pitt. 8/10
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:21:06 #131
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_74020479
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:55 schreef HostiMeister het volgende:

Vanavond staat Moon in de planning, ben heel erg benieuwd
Me too
pi_74023455
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:06 schreef Toad het volgende:
The Man from London (Bela Tarr)

[ afbeelding ]

Prachtige film. Eén van de mooiste zwartwit films die ik heb gezien. Tarr heeft echt mooie beelden geschoten. Met name de eerste 25 minuten - in de nacht geschoten - zijn echt perfect. Goed acteerwerk verder. 8

Alleen van het interview met Tarr, wat ook op de dvd stond, kreeg ik echt koppijn. Na één zin iedere keer een knip. Vreselijke montage.

Trailer: http://view.break.com/745301
Wow dat ziet er zeer interessant uit! Waar/hoe heb je deze gezien?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_74024206
Cloverfield

Wow wat een film. Door het camerawerk werd ik helemaal in de film gezogen.

IMDb: 7,5
Mijn cijfer: 8,7
pi_74024278
@Roi
Ik heb deze dvd. Je kan de film ook los kopen. Het is echt een aanrader, maar ik wil je wel waarschuwen: de films van Tarr zijn vrij traag. Werckmeister, die ook in de box zit, is trouwens ook erg goed.
pi_74024836
Gaat er morgen trouwens iemand naar de ParoolPremieredag? Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe film van Jean Pierre Jeunet (Micmacs), Grant Heslov (The men who stare at goats) en de broers Coen (A serious man) en de verrassingsfilm. Terribly Happy heb ik al gezien, een beetje de Scandinavische versie van No Country for old men. Desondanks wel een aardige film.
pi_74037459
Die Men Staring at Goats lijkt me echt een briljant grappige film

Gisteren twee films gekeken:

Moon

Sam Bell (Sam Rockwell) is een medewerker van Lunar; een bedrijf dat He3 mijnt aan de donkere kant van de maan, dat 70% van de enrgievoorziening van de aarde voor hun rekening neemt. Hij zit in zijn uppie op de maan waar hij er voor zorgt dat de geautomatiseerde mijnwerkzaamheiden goed verlopen met behulp van zijn persoonlijke assistent Gerty (een computer ingesproken door Kevin Spacey).

Omdat alle rechtstreekse communicatie naar de aarde niet mogelijk is doordat de satelliet stuk is moet hij het doen met videoboodschappen van zijn vrouw. Langzaam begint hij dingen te zien die er niet zijn en krijgt een ongeluk. Als hij weer bij bewust zijn vertelt gerty hem dat hij misschien hersenschade heeft opgelopen. Herstellende en met geheugenverlies hoort Sam dat Gerty een gesprek heeft met de aarde en komt er achter dat hij niet meer naar buiten mag van Gerty, in verband met zijn eigen veiligheid.

Ik had hoge verwachtingen voor deze film en ze zijn waar gemaakt. Sterk acteerwerk van Sam Rockwell, mooie beelden, fascinerend plot, goede soundtrack. Deze film heeft het allemaal. Zeer sterke film, ga m zeker nog een keer kijken.

Imdb:8
Ik:8.7

Pretty Ugly People

Film gaat over een meid die een vaste vriendengroep had tijdens haar studententijd, waar zij het dikkertje van was. Nu (zoveel jaren later) nodigt ze haar oude vriendengroep uit onder de valse voorwendselen dat ze stervende is. Als ze weer allemaal bij elkaar komen blijkt ze gigantisch afgevallen te zijn en wil ze met een kampeertocht van een paar dagen haar oude leven als depressief dikkertje afsluiten samen met haar oude vrienden.

Er stond dat deze film een komedie was en dat klopte in principe ook, alleen het is een film vol met mensen met issues. Iedereen in de groep heeft zijn eigen skeletten in de kast die uiteraard naar boven komen. Zo blijkt het ex-dikkertje niet de enige te zijn die worstelt met zichzelf. Al met al een grappige film, veel leuke en mooie momenten maar ook veeeeel issues. Het werd allemaal netjes neergezet, mooie omgeving ook en verhaal was best aardig. Geen bekende acteurs die het moeten dragen en niemand die elkaar naar de kroon wil steken. Mooie film, mooi gefilmt, alleen ik snap niet waarom het ex-dikkertje zo verknipt is, alleen maar omdat ze een dikkertje was.

Imdb:8
Ik:7.8

[ Bericht 0% gewijzigd door HostiMeister op 25-10-2009 10:54:59 ]
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:53:13 #137
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_74037602
The International
Wat een tegenvaller!

Kan het niet meer geven dan een 5,5
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:15:10 #138
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74039553
The Last Emperor (Theatrical Version)
In Bernardo Bertolucci`s epos volgen we het verhaal van Aisin-Gioro Pu Yi, die op 3 jarige leeftijd al werd benoemd tot keizer van China. De laatste keizer, zo zou blijken.
Bertolucci vertelt 2 verhalen tegelijk: het verhaal van de jonge Pu Yi die als keizer opgroeit en moet leren omgaan met die titel en het verhaal van de volwassen Pu Yi (waar de film ook mee begint) die als oorlogsmisdadiger vast zit in de gevangenis. Je zou kunnen zeggen dat dat het eigenlijke verhaal is en z`n levensverhaal wordt verteld in flashbacks. Maar dat is niet het geval. Bertolucci heeft er voor gekozen om de 2 verhalen door elkaar te vertellen. Beide verhalen zijn op hun eigen manier even interessant en dus weet de film de aandacht vast te houden, ondanks de speelduur van 165 minuten. Wel is hier te merken dat het geheel eigenlijk bedoeld was als 5-delige tv serie. Uit beide verhalen had nog veel meer gehaald kunnen worden om `t uit te werken tot een serie.
Zoals het nu is, heb je soms het gevoel dat er iets te gehaast door het leven wordt gegaan, en dan vooral in het geval van de opgroeiende keizer.

Bertolucci heeft er een prachtige karakterstudie van gemaakt tegen de achtergrond van de Chinese en wereld geschiedenis. Het acteerwerk is prachtig, waarbij het opvalt hoe veel de verschillende personen die de keizer vertolken op elkaar lijken qua uiterlijk.
Verder wordt de film gekenmerkt door de grote sets met hun prachtige aankleding en mooie kostuums.

Een groots epos dus dat geen moment verveelt. Het zelfs nog wel wat langer mogen duren waardoor het gevoel van gehaastheid een beetje weg genomen had kunnen worden.
Een sterke mix van een karakterstudie en een geschiedenis film.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

Clash By Night
Deze a-typische film noir wordt vooral gekenmerkt door het feit dat het eigenlijk bijna niets heeft van een noir zoals we die gewend zijn, behalve een femme fatale.
Het is dan ook meer een drama, één waarin geweldig wordt geacteerd door de voltallige cast en die spannend is van begin tot eind. Alhoewel "spannend" misschien niet het goede woord is. Het is eerder interessant. De spanning loopt pas tegen het einde op.
De echte climax waar de film naartoe wordt gewerkt blijft helaas wel uit en daarom voelt het einde ook wat raar en wellicht iets geforceerd aan.
Al met al toch zeker een goede film van Meester Fritz Lang maar eentje die misschien niet echt thuis hoort in een film noir box.

IMDB Cijfer: 7,1/0
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_74040567
The Night of the Hunter 1955

De dominee Harry Powell is een angstaanjagende moordenaar met op zijn knokkels love en hate getatoeërd.
Als hij erachter komt dat zijn celgenoot 10.000 dollar heeft verstopt en alleen zijn kinderen weten waar het is gaat hij na zijn vrijlating opzoek naar deze famillie.
Een thriller met Robert Mitchum in de hoofdrol als de dominee Harry Powell, de film komt wat moeizaam op gang maar het middenstuk is betoverend mooi met schitterende beelden, helaas is het einde een stuk minder waardoor de film in zijn geheel een 7 krijgt.

pi_74041017
A Matter of Life and Death **** - Leuke en goede film van Powell/Pressburger.
Eden Lake *½ - Vervelende horrorfilm die probeert een thema aan te snijden (geweld/aggresiviteit bij jongeren), maar compleet uit de bocht schiet. Je wordt bestookt met zoveel ranzigheid, dat je er op den duur compleet blind voor wordt en niet meer kan meeleven met een personage. De filmmaker bewijst in ieder geval dat het geen kunst is om een hele vervelende film te maken.
Pinocchio **** - Leuke Disneyklassieker, met leuke grappen en een spannend verhaal.
Rosemary's Baby ****½ - Van Roman Polanski. Met goede rollen van Mia Farrow en John Cassavetes. Gewoon kijken naar deze spannende film.
2046 ***½ - Van Wong Kar Wai. De liefde van In The Mood for Love lijkt vervangen te zijn door lust. Althans in het eerste half uur, daarna stipt het weer een paar liefdesverhalen aan. En dat is een beetje te veel. Het is verder wel een aardige film. Met weer mooie beelden van Christopher Doyle en mooie muziek.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 oktober 2009 @ 14:03:53 #141
862 Arcee
Look closer
pi_74042610
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:16 schreef Etcetera het volgende:
Twelve Monkeys
Interessante film, met een uitstekend spelende Bruce Willis en een geniale Brad Pitt. 8/10
Een geniale Brad Pitt idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 oktober 2009 @ 14:06:09 #142
862 Arcee
Look closer
pi_74042690
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:15 schreef Timo20 het volgende:
The Last Emperor (Theatrical Version)

Een groots epos dus dat geen moment verveelt. Het zelfs nog wel wat langer mogen duren waardoor het gevoel van gehaastheid een beetje weg genomen had kunnen worden.
Ik vond 'm vooral traag en saai.

'Gehaastheid':')

[ Bericht 3% gewijzigd door Arcee op 25-10-2009 14:15:47 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74047008
Twilight
IMDB: 6,0

Snap niet dat mensen zo negatief over deze film zijn. Vond het een goede film.
pi_74047079
A wedding; film van Robert Altman uit 1978 over een huwelijk tussen gefortuneerde zoon en dochter van vrachtwagenchauffeur. Spelen allerlei perikelen een rol, zonder dat één hoofdthema duidelijk naar voren komt. Beetje chaotische film met best wel leuke momenten, maar toch niet de kaskraker die Altman maakte met M*A*S*H. Klein rolletje van een jonge Dennis Franz (van NYPD) en John Malkovich (uncredited zelfs).
Cijfer 7.
I´m back.
  zondag 25 oktober 2009 @ 17:09:04 #145
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74047734
Surrogates
Een science fiction verhaal over een politieagent (Bruce Willis) die de mensheid moet redden. De maatschappij wordt gerund door via het brein van de inwoners bestuurde persoonlijke robots(!), met veel voordelen: je wordt niet moe, hebt geen pijn en ziet er uit zoals je wilt. Als enkele surrogates (robots) worden gesloopt blijken ook de operators (eigenaars) het loodje te hebben gelegd.
Natuurlijk kijk je dit soort films voornamelijk voor de actie, maar dat blijkt nog tegen te vallen. Gelukkig maakt het tweede gedeelte van de film het eerste gedeelte een klein beetje goed.
Een film die je zou kunnen kijken in de bios voor de actie, maar laat het dvdtje maar in de winkel liggen. Beter nog: kijk de film helemaal niet en ga lekker naar Up!

IMDb: 6.5/10
Ik: 5.5/10
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_74048381
28 weeks later

---------
Zes maanden na de uitbraak van een virus in Groot-Brittannië verklaart het Amerikaanse leger de ziekte onder controle te hebben. Hoewel een groot deel van het land nog steeds in quarantaine is, wordt Londen langzaam heropgebouwd en nemen de overlevenden opnieuw hun intrek in de stad. Maar wanneer een drager van het virus zijn weg naar de hoofdstad vindt en ziek wordt, breekt de hel opnieuw los.
----------

Leuk, net als deel 1, al is het wel een beetje voorspelbaar allemaal.
Er zit in iedergeval genoeg ranzigheid in voor de liefhebbers!
Al met al leuk en vermakelijk.
pi_74049209
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Twilight
IMDB: 6,0

Snap niet dat mensen zo negatief over deze film zijn. Vond het een goede film.
pi_74050887

Der Himmel über Berlin ****½ - Aka Wings of Desire van Wim Wenders. Met o.a. Peter Falk en een concert van Nick Cave in de film. Mooi verhaal over een engel die mens wil worden. Daarnaast een geslaagd potret van Berlijn, toen de muur er nog was. Prachtig gefilmd.

Vanaf volgende maand te verkrijgen te verkrijgen bij Criterion.
  Moderator zondag 25 oktober 2009 @ 20:19:58 #149
9859 crew  Karina
Woman
pi_74054079
Vorige week gekeken: Public Enemies
Gangsterfilm over het leven van John Dillinger, die achternagezeten wordt door de FBI en uiteindelijk het onderspit delft (of eigenlijk over zichzelf afroept).

Het is dat Johnny Depp er in speelt, anders had ik er HELEMAAL geen zak aangevonden. Er zat kop noch staart aan het verhaal, de film duurt te lang en is gewoon saai. Paar leuke schietscenes, dat is alles.

Van de week nog een paar films gekeken, omdat ik ziek was:
Battlestar Galactica: The Plan
Uiteenzetting van alle gebeurtenissen uit de serie, maar ditmaal bekeken vanuit het standpunt van de Cylons. Wat was hun bedoeling, hoe werd het uitgevoerd (er ging heel wat mis) en wat "voelden" zij erbij.

Goede SF film, maar eigenlijk alleen als je de serie hebt gevolgd, ik ben bang dat je er anders niet veel van snapt.

The Tournament
Weer zo'n film waarbij een aantal mensen (in dit geval professionele moordenaars) elkaar achternazit en vermoordt in de hoop winnaar te worden van een spel, opgezet door een stel rijkelui, die allemaal rond een tafel zitten te gokken op de potentiele winnaar.

Een priester raakt per ongeluk betrokken in het spel en moet meespelen om niet vermoord te worden.

Spannende aktie toch wel eigenlijk, beetje B, maar dat is vaak met dit soort films. Ik vond het wel te pruimen.

Jennifer's Body
Horrorfilm

Aantrekkelijk meisje uit een klein dorpje verandert in een soort vampier, nadat een offering is mislukt. Ze heeft mensenvlees nodig om mooi en jong te blijven. Haar hartsvriendin komt er langzamerhand achter wat er aan de hand is.

Eigenlijk vond ik dit ook best een B film, maar wel leuk. Niet echt eng, maar ik weet ook niet of dat de bedoeling was.

Surrogates
SF

Een aantal jaren in de toekomst: mensen "leven" niet meer hun eigen leven, bijna iedereen heeft een "surrogate", een robot die zijn/haar leven leidt, de persoon zelf ligt in een stoel en bestuurt vanaf die plek de robot (soort Matrix maar dan anders).

Iemand heeft het voorzien op de surrogates en politieagent Bruce Willis (oftewel zijn surrogate) gaat op onderzoek uit.

Ik vond het niet bijster origineel allemaal, alleen het eind was wel grappig.
SPOILER
Waar ik pas net achterkwam (toen ik een plaatje zocht) is dat de film gebaseerd is op een stripboek, dat vast een stuk beter is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:45:01 #150
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74059086
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:06 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vond 'm vooral traag en saai.

'Gehaastheid':')
Saai?