vind [ik] hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.quote:
Dat wij het eens zijn of dat een "topfilm" tegenvalt?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:51 schreef Smeich het volgende:
Ben ik het mee eens ja, en dat heb ik niet al te vaak.
Vond je hem toen ook waardeloos, of zet je hem nu af tegen de huidige generaties films? Appels met peren vergelijken lijkt me dan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
vind [ik] hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.
Dr. Strangelove (ook Kubrick) en One Flew (lang geleden gezien) vond ik veeeeel beter. Maar idd ben ik meer van de nieuwere films, al was en is Easy Rider een pareltje.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:58 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Vond je hem toen ook waardeloos, of zet je hem nu af tegen de huidige generaties films? Appels met peren vergelijken lijkt me dan.
Maar ik zit bij jou in het kamp qua smaak dan!. De special effects zijn nog steeds best eng, maar het best aan de film is de sfeer en het gevoel van isolatie. De scène met de stoelen en de bloedtest is echt één van mijn alltime favoritesquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
De spanning is ongeëvenaard imo, de paranoia van al die lui die elkaar langzamerhand steeds meer gaan verdenken dat diegene ‘’de alien’’ is etc.
Ook de special effects waren voor die tijd heel erg goed.
Er is naar mijn mening nooit meer een betere horrorfilm gemaakt, en er zijn met mij velen die dat vinden.
Maar uiteindelijk valt over smaak niet te twisten natuurlijk.
Vind ik ook, het is dat je weer dat hij destijds baanbrekend was en je moet hem gewoon een keertje gezien hebben, maar ik lees liever het boek.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
vind [ik] hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.
Daarom zeg ik ook, als het waar isquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:19 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Was dat niet een grap van de film? Wij moesten er iig aardig om lachen, zo slecht dat die namen zijn.
Sorryquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat wij het eens zijn of dat een "topfilm" tegenvalt?
Snap ik ook helemaal niets van. Het blijft een kwestie van smaak, maar toch.. The Fountain is duidelijk een geniale film. Zeker wel meer waard dan een 7.4. Had toch wel gemiddeld een 8 verwacht. Misschien vinden mensen 'm te artistiek of begrijpen ze het verhaal niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
JUIST! Ook mijn nummer 1 film met een 10. Onbegrijpelijk laag gewaardeerd op IMDB?!
Machete oké vindenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:08 schreef GuitarJJ het volgende:
Machete
Ik snap niet hoe deze film een 7.4 op IMDb kan krijgen. Hij is opzich wel 'oké' om te kijken, maar daar blijft het ook bij. Bruut geweld, maar verder een slappe film.
Ik geef hem een 6+
Na 20 minuten uitgezet, echt heel slecht, die clownspop ook he.quote:
Ieder zijn eigen meningquote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:02 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Machete oké vindenIk vond hem geniaal zoals elke gezonde gast
[ afbeelding ]
Van the asylum. Slappe humor, lelijke milfs. Niet goed.
[ afbeelding ]
Te traag en vond hem absoluut niet spannend. Vergelijkbaar net Funny Games alleen lang niet zo goed. En het einde vond ik maar een beetje slap en abrupt.
Net niet? Ik vond hem zwaar tegenvallen, vooral in vergelijking met deel 1. Echt een aanfluiting.quote:
Hij was wel een stuk minder ja, maar ik vond 'm niet enorm slecht. Misschien komt dat ook doordat ik wel telkens probeerde delen van het boek erbij te halen en dus m'n afleidingsmomentjes goed kon invullenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:05 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Net niet? Ik vond hem zwaar tegenvallen, vooral in vergelijking met deel 1. Echt een aanfluiting.
Dat had ik ook jaquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hij was wel een stuk minder ja, maar ik vond 'm niet enorm slecht. Misschien komt dat ook doordat ik wel telkens probeerde delen van het boek erbij te halen en dus m'n afleidingsmomentjes goed kon invullen. Kan me voorstellen dat wanneer je de boeken niet gelezen hebt, de film bijzonder weinig aan is.
Wat vond je van deel 3 eigenlijk? Die moet ik dus nog gaan kijken
Die vond ik dan weer wel goed.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:40 schreef JDx het volgende:
Ik ben ooit begonnen aan Clockwork Orange, kwam niet verder dan de helft ofzo, daarna heb ik eigenlijk al dat soort films aan de kant laten liggen. Dat was echt bagger, dikke onvoldoende.
Hoe liep het af? Wekenlang nachtmerries gehad?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:57 schreef El_Matador het volgende:
Net als The Thing inderdaad. Die heb ik alleen op mijn zolderkamertje op een zwart-wit campingtvtje stiekem via de antenne zitten kijken, herinner ik me nog. Ik was 12.![]()
Integendeel. Ik wist toen dat ik films wilde kijken. Nu 1 a 2 per dag.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:46 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Hoe liep het af? Wekenlang nachtmerries gehad?
Deel 2 vond ik minder, echter niet slecht. Deel 3 vond ik ook erg oke!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Dat had ik ook ja, de boeken scheppen een hoge verwachting. Deel drie heb ik nog niet gezien, maar ik ben bijzonder geïnteresseerd in de Amerikaanse verfilming van de reeks.
Hier exact hetzelfde plus ervan leren. Inspiratie opdoen. Een film moet boeien, op elk vlak.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:38 schreef JDx het volgende:
Wat is eigenlijk jullie reden dat jullie films kijken, ik heb 2 redenen, ik hou ervan om helemaal in een film te zitten, weg van de realiteit en je te wanen in een horrorwereld, feel-good wereld waar alles goed komt, etc... en ik kijk films vaak als soort van kunstwerkje. Hoe de muziek past bij de beelden, de kleuren, etc...
Ik deel reden 1 met jouw nummer 1, even de realiteit vergeten en opgaan in de wereld die de film creëert. Verder puur als vermaak/tijdverdrijf. Welke film ik wanneer kijk heeft te maken heeft met mijn stemming op dat moment.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:38 schreef JDx het volgende:
Wat is eigenlijk jullie reden dat jullie films kijken, ik heb 2 redenen, ik hou ervan om helemaal in een film te zitten, weg van de realiteit en je te wanen in een horrorwereld, feel-good wereld waar alles goed komt, etc... en ik kijk films vaak als soort van kunstwerkje. Hoe de muziek past bij de beelden, de kleuren, etc...
Ik kijk films om de realiteit aan flarden gescheurd te zien worden uit het dagelijkse leven, waarbij ik persoonlijk veel waarde hecht aan de cameravoering die het verhaal daarbij ondersteunt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:38 schreef JDx het volgende:
Zojuist Predators gezien, dat valt dan weer totaal buiten die 2 redenen en is meer tijdvulling/vermaak, geef het dan ook niet meer dan een 6.
Zoveel joh? Ik heb toevallig deze week wat vrije dagen dus tijd voor een filmpje af en toe, maar normaal gesproken ben ik al blij als ik er eentje in de week kan zien...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Integendeel. Ik wist toen dat ik films wilde kijken. Nu 1 a 2 per dag.
Ik heb deze lijst (hij is nog langer, want niet alles wat ik down staat erop) nog te gaan, dus ik wil wel een beetje doorkijken:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zoveel joh? Ik heb toevallig deze week wat vrije dagen dus tijd voor een filmpje af en toe, maar normaal gesproken ben ik al blij als ik er eentje in de week kan zien...
Gast, waarom zie ik jouw topic inhoudelijke adviezen nooit verschijnen als gebruikers als enige bijdrage tikken "Flodder 3" of "The Social Network". Het slowchat gebeuren (bijvoorbeeld de aangekondigde films van Matador) heeft vele malen meer inhoud dan die simpele brainfarts ("Judge Dred 3").quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:14 schreef Mike het volgende:
Aub dit topic houden voor de films die je pas gezien hebt...het is geen algemene film-slowchat.
Dat wordt ook maar vaak genoeg aangegeven (en dat hoeft dan niet per se door een mod, maar gebeurt ook door andere users). Het is gewoon niet de bedoeling dat dit een SC wordt en die kant gaat het wel steeds meer op.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:25 schreef macondo het volgende:
[..]
Gast, waarom zie ik jouw topic inhoudelijke adviezen nooit verschijnen als gebruikers als enige bijdrage tikken "Flodder 3" of "The Social Network". Het slowchat gebeuren (bijvoorbeeld de aangekondigde films van Matador) heeft vele malen meer inhoud dan die simpele brainfarts ("Judge Dred 3").
quote:Slowchat gaat over je cavia en je gestolen fiets. Hier geef je je mening over een film, met onderbouwing. En daar komt vaak reactie op, dat is alleen maar prettig om een goed beeld te krijgen. Het is de laatste dagen wat meer dan anders door controversiële films - maar verder valt het meestal erg mee. Just my two cents.Op woensdag 20 oktober 2010 16:27 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat wordt ook maar vaak genoeg aangegeven (en dat hoeft dan niet per se door een mod, maar gebeurt ook door andere users). Het is gewoon niet de bedoeling dat dit een SC wordt en die kant gaat het wel steeds meer op.
Een oplossing zou misschien een aparte film-slowchat-topic zijn.
quote:Reageren op de recensies is natuurlijk prima, graag zelfs. Het gaat erom dat er opeens algemene vragen worden gesteld als 'wat moet ik vanavond kijken?', 'hoe werkt icheckmovies?' en 'waarom kijken jullie graag film?'...da's niet de bedoeling hier en kan ergens anders. Anyway, mochten er nog meer opmerkingen over zijn dan graag hier: [Centraal] Feedback/opmerkingen/tips over FTROp woensdag 20 oktober 2010 16:41 schreef macondo het volgende:
[..]
Slowchat gaat over je cavia en je gestolen fiets. Hier geef je je mening over een film, met onderbouwing. En daar komt vaak reactie op, dat is alleen maar prettig om een goed beeld te krijgen. Het is de laatste dagen wat meer dan anders door controversiële films - maar verder valt het meestal erg mee. Just my two cents.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |