abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87464443
Shutter Island

Ontzettend goede film, die je echt een tweede keer kunt kijken! Erg sterke twist, voelde hem licht aankomen op het moment dat hij de eerste keer een 'aspirine' kreeg van Cawley. Eind sequenties hebben erg veel indruk op mij gemaakt.

8.5/10
pi_87466067
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:28 schreef JDx het volgende:
Hoezo stil rond HBO, Entourage was geweldig vermaak, het laatste seizoen was wat vaag, maar goed.

Net The Hole gezien, af en toe is het wat kinderlijk ja, zoals N-E-R-D zei, maar om het nou een kinder horror te noemen... als ik dit had gezien toen ik klein was, nou dan sliep ik 2 weken niet hoor.

Was best wel vermakelijk! 7.
En laten we zeker niet de serie Treme van HBO vergeten. Misschien is ie al voorbij gekomen in dit topic. Het is een serie van de makers van The Wire en speelt zich af in het New Orleans post Katrina. Tegen de achtergrond van de ramp zie je hoe iedereen zijn leven weer probeert op te pakken. Centraal in de serie staat de muziek, de New Orleans blues en soul, en hoe die het leven van de mensen beinvloedt. Vooral dat laatste maakt de serie erg goed. Ik kan hem iedereen aanraden.

Een 9.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:11:32 #78
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_87466862
Toy Story 3

Na Up echt weer een superanimatiefilm!
Echt een leuke, superleuke film !
Gaan kijken met de kleintjes of met je vriendin... of zelfs met je kameraden !

Ik geef hem een 9 !
The Outside Agency
pi_87468424
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
...
The Monster Squad
Een bende kinderen is fan van monsters en noemt zichzelf The Monster Squad. Ze kunnen hun kennis meteen in praktijk brengen wanneer Dracula hun dorpje binnenvalt en meteen ook het monster van Frankenstein (hier Frank genoemd), een mummie, een weerwolf en een swamp thing-achtig wezen meebrengt. Wat volgt is een avonturenfilm voor het jongere publiek die ik waarschijnlijk beter 20 jaar geleden had gezien. Hij doet trouwens denken aan een andere film. Welke? Wel, de Monster Squad bestaat uit onze jonge held, zijn beste vriend met een grote bek, een dikkerd die overal over klaagt, een iets oudere jongen die de "coole" is, het obligate meisje en na een tijdje zelfs één van de monsters (Frank is een lelijke, doch brave sul). Ze hadden alleen nog een aziaat met gadgets nodig om The Goonies te zijn. Zo leuk als die film wordt deze nooit, maar hij komt toch redelijk goed in de buurt.
...
Omg, deze film heb ik in '87 op een kinderfeestje gezien en sindsdien nooit meer. Was er helemaal weg van toen :D

Zelf de afgelopen dagen gezien:

How to train your dragon

Vond de eerste driekwart ijzersterk, ook vrij droge humor met die stem van Jay Baruchel. Daarna vond ik het een beetje afgeraffeld eigenlijk. Tien extra minuten om het einde wat uit te diepen had de film goed gedaan. Nu blijft ik hangen tussen de 8 en 8,5.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shutter Island

Helaas had ik het plot van het begin af aan door, deed toch af aan de ervaring. Dan zijn er natuurlijk nog Ben Kingsley en Max von Sydow om dan in ieder geval van degelijk acteerwerk te genieten maar overall vond ik hem minder dan verwacht.
Een 7,5.

Nothing but the truth

Op aanraden van dit topic gekeken. Geen topfilm maar meer dan onderhoudend. Zag ook niet aankomen wie het nou bleek te zijn, dat verklaarde de houding van de hoofdpersoon goed. Leuke bijrol van David Schwimmer, not quite de goedzak zoals we m kennen zullen we maar zeggen. Vraag met trouwens af waarom Matt Dillon hiervoor gecast werd, voegde niet echt iets toe.
Dikke 7.

It's bad for ya

George Carlin in zijn laatste show. Hoe ouder hoe scherper en soms lekker vies. Zijn motoriek en timing zijn daarnaast geweldig.
Een 9
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87469556
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Helaas had ik het plot van het begin af aan door, deed toch af aan de ervaring. Dan zijn er natuurlijk nog Ben Kingsley en Max von Sydow om dan in ieder geval van degelijk acteerwerk te genieten maar overall vond ik hem minder dan verwacht.
Een 7,5.

Hoewel je hem van het begin al door had, kon je toch de verschillende lagen van de film waarderen, of kon je je alleen focussen op de lijn van de ontknoping?
pi_87470083
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:14 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Hoewel je hem van het begin al door had, kon je toch de verschillende lagen van de film waarderen, of kon je je alleen focussen op de lijn van de ontknoping?
Ik zat eerlijk gezegd een beetje op details te letten en krampachtig te hopen dat er toch nog een twist in zat waardoor ik fout zou zitten. Misschien geen slecht idee om nog eens te kijken anders.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87470298
Ik was dit topic gewoon vergeten, terwijl ik eerst regelmatig postte! Kom ik hem nu weer tegen dus ik zal weer wat vaker posten. Leuke tips gezien alweer ^O^

Cop Out

Maar goed, over de film. Als fan van 30 Rock moest ik deze film wel een kans geven, aangezien Tracy Morgan een hoofdrol speelt. Niet mijn favoriet uit de serie, maar toch. In deze film speelt hij een iéts slimmere versie van zijn rol in 30 Rock.

Daarnaast is de film geregisseerd door Kevin Smith *O* Dit laatste redt de film, want de dialogen zijn het leukst.

Jimmy (Bruce Willis) en zijn partner Paul (Morgan) werken voor de NYPD maar worden geschorst als ze voor de zoveelste keer op eigen houtje een zaak verknallen waar hun partners al maanden zorgvuldig aan werken. Jimmy's dochter gaat bijna trouwen dus besluit Jimmy het zeldzame baseballkaartje van zijn vader te verkopen om de bruiloft te kunnen bekostigen. Maar dan wordt het kaartje gestolen, en gaan Jimmy en Paul achter de dieven aan.

Uiteraard zijn er heel veel toevalligheden en de film is voornamelijk een comedy. Weinig keiharde actie, maar er wordt wel geschoten en gescheurd, en er zitten erg leuke scenes tussen. Zelfs Sean William Scott is geinig. Een paar keer heb ik zitten schateren. Én het lekkere wijf in deze film is gewoon een leuke mooie vrouw (Ana de la Reguera).

Ik denk niet dat deze film lang in mijn geheugen blijft zitten, maar ik heb me er goed mee vermaakt. Ik denk wel dat je Kevin Smith leuk moet vinden om de humor te kunnen waarderen. Maar hé: Kevin Smith Whoohoo! *O*

IMDB: 5,7
Ik: 6,8
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:54:23 #83
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87477882
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 01:41 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Maar dat is natuurlijk onzin.
Als je me dan ook vertelt waarom... Welke nieuwe HBO series van de schaal/formaat van The Sopranos en Rome zijn er na het einde van The Sopranos uitgekomen? Boardwalk Empire is daar de eerste van.

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:52 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

En laten we zeker niet de serie Treme van HBO vergeten. Misschien is ie al voorbij gekomen in dit topic. Het is een serie van de makers van The Wire en speelt zich af in het New Orleans post Katrina. Tegen de achtergrond van de ramp zie je hoe iedereen zijn leven weer probeert op te pakken. Centraal in de serie staat de muziek, de New Orleans blues en soul, en hoe die het leven van de mensen beinvloedt. Vooral dat laatste maakt de serie erg goed. Ik kan hem iedereen aanraden.

Een 9.
Is die al uit? de trailer zag er interessant uit, wist niet dat het al te zien was :s)
pi_87478035
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Als je me dan ook vertelt waarom... Welke nieuwe HBO series van de schaal/formaat van The Sopranos en Rome zijn er na het einde van The Sopranos uitgekomen? Boardwalk Empire is daar de eerste van.
[..]

Is die al uit? de trailer zag er interessant uit, wist niet dat het al te zien was :s)
True Blood, Treme, How to make it in America, Eastbound & Down. Allemaal topseries wat mij betreft
pi_87478052
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Timo20 het volgende:

[..]

[..]

Seizoen 1 van Treme is al een tijdje afgelopen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:04:37 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87478369
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:57 schreef planethugo het volgende:

[..]

True Blood, Treme, How to make it in America, Eastbound & Down. Allemaal topseries wat mij betreft
Het zijn wellicht wel allemaal top series maar dat is niet wat ik bedoelde te zeggen. Ik bedoelde dat er na afloop van The Sopranos niet meer (waarbij ik dan Treme was vergeten..., How to make it in America ken ik dan weer niet) van die "epic scale" series a la Rome en The Sopranos (met dure sets, groots kostuum design etc. etc. etc.) zijn verschenen bij HBO, iets waar ze een paar jaar geleden toch om bekend stonden (Rome, Carnivale, The Sopranos) etc. etc. etc.
En je kunt veel van Entourage en Curb your enthousiasm zeggen maar die kenmerken hebben ze wat mij betreft niet.
Boardwalk Empire is wat dat aangaat wel weer zo`n typische HBO serie.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:21:51 #87
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87479106
John Adams en The Pacific waren anders ook erg ambitieus op dat vlak.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87479246
Ik vind dat je Big Love en True Blood wel met een Sopranos kan vergelijken. En ze hebben nog drie "epic scale" miniseries uitgebracht. The Pacific, John Adams en Generation Kill.
pi_87480444
The Boy in the Striped Pyjamas

Duitsland 1943. De achtjarige Bruno, het zoontje van een Nazi-commandant, verhuist met zijn familie naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen. Tot hij op ontdekkingstocht gaat en het nabij gelegen concentratiekamp ontdekt. Er ontstaat een verboden vriendschap tussen Bruno en de Joodse Shmuel die gevangen zit in een het kamp. De twee zijn fysiek van elkaar gescheiden door een hek van prikkeldraad, maar hun vriendschap groeit en blijft niet zonder gevolgen.

Wat een mooie, maar aangrijpende film! Gewoon indrukwekkend om te zien! Ze hadden de film trouwens wel in het Duits moeten opnemen i.p.v. Engels :Y

Een dikke 8 :)

woensdag 13 oktober 2010 @ 00:15:02 #90
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87481475

quote:
Elk jaar worden in Boston meer dan 300 bankovervallen gepleegd. En de meeste daders wonen in Charlestown, een buurt met een oppervlakte van 1,5 vierkante kilometer. Eén van hen is Doug MacCray (Ben Affleck). Hij heeft wel kans op succes gehad, een kans om niet in de criminele voetsporen van zijn vader te treden. Toch werd hij lid van een bende meedogenloze bankovervallers die er trots op is dat ze alles kunnen stelen wat ze willen en er zonder kleerscheuren vanaf komen. De enige familie die Doug heeft zijn zijn criminele vrienden. Jem (Jeremy Renner) is ondanks zijn gevaarlijke en snel ontvlambare karakter als een broer voor Doug. Alles verandert echter tijdens een klus van de bende, wanneer Jem voor korte tijd een gijzelaar neemt: bankmanager Claire Keesey (Rebecca Hall). Wanneer ze ontdekken dat ze in Charlestown woont, wordt Jem nerveus en wil hij erachter komen wat ze heeft gezien.
Net gezien in de sneak en vond het een hele goeie film! Vind hem beter dan Affleck zijn vorige film Gone Baby Gone. Zeker een aanrader!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 00:26:35 #91
213010 haakon
pi_87481914
The Sopranos boven alle andere series, van wie dan ook _O_
The Outside Agency
pi_87482789
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:26 schreef haakon het volgende:
The Sopranos boven alle andere series, van wie dan ook _O_
Gelukkig is dat een mening en niet een feit.
pi_87485050
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:15 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Net gezien in de sneak en vond het een hele goeie film! Vind hem beter dan Affleck zijn vorige film Gone Baby Gone. Zeker een aanrader!
SPOILER
damn lijkt me vette film, waar heb je em gezien??
pi_87487797
Wild Target
Grappig filmpje over een huurmoordenaar, gespeeld door Bill Nighy (wat een prachtige vent is dat ook), in een midlife crisis die gecharmeerd raakt van zijn target. Verhaaltje is leuk opgezet en het eerste deel van de film is duidelijk sterker als het laatste. Al staat de film te boek als een actiekomedie, er zijn nergens uitschieters en over t algemeen is t allemaal nogal gematigd met een invloed van drama.. In die rol komt Emily Blunt ook veel beter tot haar recht naar mijn idee, dat zal nooit een komedie talent worden :N Rupert Grint (Ron uit de HP films) speelt ook nog mee als een soort aangenomen sidekick, maar zijn karakterontwikkeling is gewoon slecht en het lijkt alsof hij meer in de weg loopt dan dat hij wat toevoegd aan de film. Wel leuk voor een keer, maar niet buitengewoon sterk en op sommige punten nogal slordig, maar door de kleurrijke beelden toch ook geen "waste of time".
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:30:52 #95
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87487917
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 07:42 schreef casper019 het volgende:

[..]

In de sneak in pathe de kuip.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_87489266
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:49 schreef Mwanatabu het volgende:
It's bad for ya

George Carlin in zijn laatste show. Hoe ouder hoe scherper en soms lekker vies. Zijn motoriek en timing zijn daarnaast geweldig.
Een 9
Carlin! _O_ _O_ _O_

Gisteren gezien:

Dr. Strangelove
Een echte klassieker natuurlijk en in alle top 50s ter wereld te vinden. Had hem nooit gezien en ik moet zeggen dat het een goeie film is. De beelden zijn natuurlijk nogal gedateerd (1964), maar het verhaal is angstaanjagend actueel. De jacht op de communisten van die tijd doet denken aan de hersenloze variant van de islambashers (gedegen islamkritiek is altijd goed). Goeie rollen van de acteurs, maar ik vond de film wat kort en het einde een beetje slap.

7.8/10

Anchorman
Wat een heerlijke komedie (waar ik normaal niet zo van ben). Moet wel zeggen dat het zonder een jointje niet zo'n leuke film zou zijn denk ik. Goeie humor en sterke teksten. Kijkt lekker weg.

8.2/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_87489292
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 07:42 schreef casper019 het volgende:

[..]

Doet me meteen denken aan die film met Ben of Casey? Met die kerstmannen... had toen 2 films gekocht, Boiler Room en ehhh.... ojah Raindeer Games volgens mij. Echt wel vet was die.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:21:19 #98
213010 haakon
pi_87493001
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:54 schreef Tisar.Walker het volgende:

[..]

Gelukkig is dat een mening en niet een feit.
Want ?
The Outside Agency
pi_87493149
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:21 schreef haakon het volgende:
Want ?
Misschien kan je eerst je eigen mening uitleggen, eer je dat verwacht van een ander..
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:30:57 #100
213010 haakon
pi_87493376
Het hele verhaal steekt fantastisch in elkaar. De acteerprestaties zijn geweldig.
Iets wat in seizoen 1 of 2 gebeurd, komt in seizoen 6 weer aan de orde, bijvoorbeeld.
Dat is echt fantastisch !

Sorry voor dat laatste :P
The Outside Agency
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')