Huh? Boardwalk Empire is net begonnen joh, Episode 4 is net uit.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Seizoen 1 is tussen april en juni uitgezonden. Nu wachten tot volgend jaar op seizoen 2
Tremequote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:57 schreef JDx het volgende:
[..]
Huh? Boardwalk Empire is net begonnen joh, Episode 4 is net uit.
Misschien een tip voor de liefhebber: bij de Media markt is nu de hele BoB serie op Blu-ray te krijgen van 17 euro.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:18 schreef Pro_Shifty het volgende:
Band of Brothers beste serie ooit gemaakt door HBO. (of uitgezonden dan)
Heb altijd het idee dat mensen die dit zeggen weinig anders van HBO gezien hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:18 schreef Pro_Shifty het volgende:
Band of Brothers beste serie ooit gemaakt door HBO. (of uitgezonden dan)
Dit dus.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:22 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Heb altijd het idee dat mensen die dit zeggen weinig anders van HBO gezien hebben.
Heb de bob serie al jaren en jaren thuis. ook al 100x gezien.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:22 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Misschien een tip voor de liefhebber: bij de Media markt is nu de hele BoB serie op Blu-ray te krijgen van 17 euro.
Ligt eraan wat je smaak is. Ik vind alles wat met de tweede wereld oorlog als genre is leuk.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:22 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Heb altijd het idee dat mensen die dit zeggen weinig anders van HBO gezien hebben.
ja die viel tegen vond ik ook. band of brothers is echt een 9. The pacific is een 7quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:26 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je smaak is. Ik vind alles wat met de tweede wereld oorlog als genre is leuk.
Of het genre oorlog alleen al.
Ik ben ook helemaal weg van Generation Kill. (al is Bob nog beter)
The Pacific vond ik tegen vallen. Mijn verwachtingen lagen ook HEEL hoog.
damn lijken me 2 mooie films, hoe kom je eraanquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:22 schreef Guppi het volgende:
Prima, nog een film dan!
Boy
[ afbeelding ]
Een nieuwe film van Taika Waititi, die enkele afleveringen van the Flight of the Chonchords geregisseerd heeft en ook Eagle vs. Shark.
Ik vind Waititi geweldig, dit was de hoofdreden om de film te gaan kijken. Maar de reden dat ik hem meteen moést zien nadat ik ervan had gehoord, was de trailer.
De film speelt in de jaren tachtig in Nieuw Zeeland, en de hoofdpersoon is de elfjarige Boy die met zijn broertje Rocky (die denkt dat hij superkrachten heeft) en zijn geit bij oma woont. Zijn moeder is overleden en zijn vader is ergens ver weg, waar weten we niet want Boy verzint de mooiste verhalen over hem.
Als oma een weekje weg is komt Boy's vader (gespeeld door Waititi zelf) ineens terug. In het begin lijkt hij de held die Boy zich had voorgesteld, maar natuurlijk is het geen rooskleurig verhaal en blijkt zijn vader niet op zoek naar zijn zoon, maar naar een grote zak met geld.
Het verhaal is eigenlijk best serieus en soms ook wel sip, maar de droge humor van Waititi komt overal terug. De beelden zijn erg mooi, de acteurs zijn goed en je houdt een goed gevoel over als de film tot een einde komt.
Voor de mensen die Eagle vs. Shark hebben gezien: deze film is iets vlotter en mooier, en de film heeft een veel minder hoog Napoleon Dynamite gehalte.
IMDB: 7,7
Ik: 8
Voor de bonus doe ik er nog een plaatje bij, omdat het zo'n fijne film is.![]()
[ afbeelding ]
Je bedoelt Boy en Eagle vs. Shark?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:56 schreef casper019 het volgende:
[..]
damn lijken me 2 mooie films, hoe kom je eraan/ waar heb je ze gezien?
Eens.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:45 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Diarios de motocicleta ,
Heerlijke film..
Wij ook niet lieve schatquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:34 schreef Loodje het volgende:
Net the new daughter gezien, weet niet wat ik ervan moet vinden
Heerlijke actiefilmquote:'Red' vertelt het verhaal van Frank Moses (Bruce Willis), een voormalig CIA agent, die nu een rustig leven leidt. Totdat op een dag een hightech huurmoordenaar opduikt die hem wil vermoorden. Nu zijn identiteit bekend is en het leven van de vrouw om wie hij geeft in gevaar is, roept Frank zijn oude team weer op in een ultieme poging te overleven.
Die film wil ik nog steeds een keer zien, lijkt me erg sterkquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:27 schreef Darkzell het volgende:
Yo, También
[ afbeelding ]
Een Spaanse film over een man met down syndroom die probeert een normaal leven te leiden en worstelt met de daar bijbehorende problemen. Ik vond het een prima film en naar mijn mening kwamen de verschillende kanten van met name de personen met het down syndroom mooi naar voren. Aan de ene kant werden ze vrij grappig en aandoenlijk neergezet, maar later bleek ook bij hen dat het doodgewone mensen zijn. Ik heb me goed vermaakt in de 100min dat ie duurde.
IMDB: 7,2
Cijfer: 7,5
Wat was hier zo goed aan behalve de minions?quote:
Was niet slecht idd..quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:18 schreef MaxC het volgende:
[REC]
[ afbeelding ]
Vreemd genoeg is deze mij als zombiefilm-liefhebber destijds ontschoten maar nu alsnog gekeken. Het handycam-principe is niet echt bijster origineel meer maar wat een sfeer zet deze film neer zeg. Constant op het puntje van mijn stoel gezeten en één van de meest spannende en intense film die ik sinds lange tijd gezien heb. Aanrader voor iedere zombie en horrorliefhebber.
Ik: 8.8
IMDB: 7.7
Oeh ik heb ongelofelijk veel zin om deze nu te kijkenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:40 schreef BRooster het volgende:
Red
Actie/Komedie met Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich
8 op IMDB
[..]
Heerlijke actiefilmGeen over the top schieten de hele tijd, maar erg leuk gedaan met ook humoristische momenten. Zeker een aanrader voor mensen die van dit genre houden. Ook van mij krijgt de film een 8.
Danny Trejo over machete in een interview "And i get the girl, for once in my career"quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:42 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Machete direct in de bios gekeken en de weken daarna nog 3x met telkens een ander gezelschap dat hem nog niet had gezien
Ophuls - box ergens aangeschaft?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:41 schreef Timo20 het volgende:
De afgelopen dagen gezien:
Letter From An Unknown Woman
In deze pracht film, de beste van Ophuls die ik tot nu toe heb gezien, komt zijn stijl van een bijna altijd bewegende camera het best naar voren. Van begin tot einde is het een visueel pareltje. Ook de manier waarop het sterke verhaal verteld wordt en de mooie soundtrack zorgt er mede voor dat de film beklijft tot het einde.
Super!
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
La Ronde
Deze Ophuls over de cirkel van het liefdesleven kon me iets minder bekoren. Ik vond het, doordat het allemaal korte verhaaltjes betreft, niet echt boeiend en te afstandelijk. Je krijgt nooit echt een band met één van de personages.
Het hing een beetje als los zand aan elkaar, ondanks de constante aanwezigheid van Anton Walbrook (dat overigens wel steeds leuk gedaan was)
IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
Le Plaisir
Ook deze Ophuls is opgebouwd uit aparte verhaaltjes, dit keer zijn het er slechts 3. Hierdoor wordt je toch wat meer bij het geheel betrokken. Ik vond de verhaaltjes opzich ook beter en interessanter dan in La Ronde.
Alleen had Criterion het contrast wat minder moeten boosten in de transfer, want soms is het beeld gewoon té fel.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
Spannende film die zich afspeelt in de oorlog in Irak. Een aanrader voor iedereen die van actie/oorlogsfilms houdt. Een 7.5quote:Enkele Amerikaanse militairen onder leiding van Roy Miller (Matt Damon) gaan in de Iraakse woestijn op zoek naar massavernietigingswapens nadat een CIA-agent hem een intrige onthult. Terwijl ze van het ene gevaar in het andere tuimelen, komt er heel wat geheime informatie aan het licht over de totstandkoming van de oorlog. Miller bekijkt de situatie nu vanuit een ander oogpunt en beseft dat het doel van de missie op de helling staat.
Clooney zingt niet zelf (itt de andere twee), nog een minpuntjequote:Op maandag 11 oktober 2010 14:34 schreef El_Matador het volgende:
...
O Brother, Where Art Thou?
Grappig, origineel en heel vermakelijk. Toprol van Clooney die ook nog eens heel goed kan zingen. Een klassieker die ik nog niet had gezien. Af en toe een beetje te langzaam, enige minpuntje.
8.1/10
Nee, had de Criterion versies aangeschaft en de UK versie van Letter from an unknown womanquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:05 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ophuls - box ergens aangeschaft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |