abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87528788
Gisteren Final Destination 1 gezien. Haha. Niet heel erg eng ofzo maar best intrigerend. Ik denk volgende keer wel even goed na als ik in een vliegtuig zit :P

8 (:
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87564772
Ad ogni costo (Giuliano Montaldo, 1967)
Een professor verzamelt een groep internationale criminelen om zich heen met als doel het stelen van $10 miljoen dollar aan diamanten uit een kluis in Rio. De film begint sterk met een goede introductie van de verschillende personages, het middenstuk vond ik persoonlijk iets minder. Met name de Heist zelf duurde mij wat te lang. Het laatste kwartier was wederom erg goed met een aardige twist. Zeer vermakelijke heistfilm. 7.6

pi_87565485
The Experiment

De remake van het geniale Duitse origineel Das Experiment. Goeie rollen van Adrien Brody en Forest Whitaker. Goed verhaal en mooie dialogen. Maar het einde viel tegen en het origineel is gewoon veel beter (8.5).

Ik geef deze film een 7.6/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_87568790
Yo, También

Een Spaanse film over een man met down syndroom die probeert een normaal leven te leiden en worstelt met de daar bijbehorende problemen. Ik vond het een prima film en naar mijn mening kwamen de verschillende kanten van met name de personen met het down syndroom mooi naar voren. Aan de ene kant werden ze vrij grappig en aandoenlijk neergezet, maar later bleek ook bij hen dat het doodgewone mensen zijn. Ik heb me goed vermaakt in de 100min dat ie duurde.
IMDB: 7,2
Cijfer: 7,5
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:23:42 #130
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_87570990
Cherry Tree Lane (2010)
Wat jammer zeg, want deze film had echt wel veel potentieel. Ik begon met veel verwachtingen te kijken naar deze thriller/horror, maar al snel bleek dat deze film weinig hoopgevend was. Het verhaal begint aardig met mysterieuze conversaties aan de tafel, maar zakt na 10 minuten al weg. Jammer dat het verhaal niet beter uitgewerkt werd met betere conversaties en interacties, want nu overheerste het nietszeggende. Daarbij komt nog de korte duurtijd (film duurde slechts een uur en 9 minuten). Nuja, langer had hij zeker niet hoeven te duren. Ook eindigt hij nogal abrupt.
4.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_87577427
Shutter Island
De film speelt zich af in 1954. De U.S. Marshalls Chuck Aule (Mark Ruffalo) en zijn nieuwe partner Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) gaan op zoek naar een moordenares die ontsnapt is uit T.B.S.-kliniek 'Ashecliffe Hospital' voor langgestraften op Shutter Island, een eiland voor de kust van Massachusetts. Aangenomen wordt dat ze zich daar nog verborgen houdt. Een web van intrige en misleiding zorgt er al snel voor de nodige problemen. Zo krijgt Daniels van de plaatselijke doctoren geen toegang tot de archieven van het hospitaal die hem de broodnodige informatie zouden kunnen verschaffen. Een plotseling opstekende orkaan verbreekt de verbinding met het vasteland waardoor ze nu op zichzelf zijn aangewezen. Diverse langgestraften maken van de verwarring gebruik om uit de kliniek te ontsnappen.

Het eerste deel van de film leek makkelijk te volgen. Daarna werd het wat ingewikkeld voor me. Wat is er aan de hand? Wie moet je nou geloven? Uiteindelijk wordt alles helder :Y
Goede film!

8
pi_87579184
Net Despicable Me (2010) gezien in de bios.

Op IMDB heeft het best een leuk cijfer maar ik vind het karig. 3D voegt niks toe behalve de de rollercoaster scene. Verhaal is weer enorm cliche achtig en het is echt te kinderlijk. Weinig volwassen grapjes die je nog wel eens in andere animatie films zien.

De enigen die een glimlach op je gezicht zetten waren die kleine gele mannetjes.

6.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:34:55 #133
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_87580253
Net the new daughter gezien, weet niet wat ik ervan moet vinden :P
Be dance |Be real| Be You
pi_87580871
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:34 schreef Loodje het volgende:
Net the new daughter gezien, weet niet wat ik ervan moet vinden :P
Wij ook niet lieve schat :P
pi_87584834
Red
Actie/Komedie met Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich
8 op IMDB

quote:
'Red' vertelt het verhaal van Frank Moses (Bruce Willis), een voormalig CIA agent, die nu een rustig leven leidt. Totdat op een dag een hightech huurmoordenaar opduikt die hem wil vermoorden. Nu zijn identiteit bekend is en het leven van de vrouw om wie hij geeft in gevaar is, roept Frank zijn oude team weer op in een ultieme poging te overleven.
Heerlijke actiefilm :) Geen over the top schieten de hele tijd, maar erg leuk gedaan met ook humoristische momenten. Zeker een aanrader voor mensen die van dit genre houden. Ook van mij krijgt de film een 8.
pi_87587981
The A-Team
A group of Iraq War veterans looks to clear their name with the U.S. military, who suspect the four men of committing a crime for which they were framed.

Prima verstand op nul actiefilm die af en toe lekker over de top is.

IMDb: 7,2
Mijn cijfer: 6,8
pi_87591827
Snabba cash

Zweden
Actie / Misdaad
124 minuten

geregisseerd door Daniel Espinosa
met Joel Kinnaman, Lisa Henni en Dejan Cukic

In Stockholm, waar de decadente bovenwereld en de rauwe onderwereld nauw met elkaar verbonden zijn, zwichten drie mannen voor de destructieve lokroep van de cocaïnehandel. Ze dromen van een beter leven, maar dan hebben ze wel geld nodig. Veel geld. En snel. De ambitieuze student JW zoekt koortsachtig manieren om zijn dure levensstijl te kunnen blijven betalen. Alleen dan kan hij zich handhaven tussen de rijke elite. Zeker als hij verliefd wordt. De drugsdealende Latino Jorge is op de vlucht voor de politie en de Joegoslavische maffia. Met het importeren van een grote partij cocaïne wil hij nog één keer een grote financiële klapper maken. De Joegoslavische huurling Mrado jaagt op Jorge. De noodgedwongen zorg voor zijn jonge dochter zit een snelle afrekening in de weg. Terwijl JW steeds dieper afglijdt in de donkere wereld van de georganiseerde misdaad, brengt hij het lot van hen samen in een strijd op leven en dood.

ik vond het een moeilijke film om in te komen, het duurde even voordat ik het verhaal snapte.. Maar tis een sterke thriller die goed in elkaar zit! zeker een aanrader om te zien.
mooie 7.5
pi_87592219
_O_ Despicable Me _O_

10/10.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_87592983
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:27 schreef Darkzell het volgende:
Yo, También
[ afbeelding ]
Een Spaanse film over een man met down syndroom die probeert een normaal leven te leiden en worstelt met de daar bijbehorende problemen. Ik vond het een prima film en naar mijn mening kwamen de verschillende kanten van met name de personen met het down syndroom mooi naar voren. Aan de ene kant werden ze vrij grappig en aandoenlijk neergezet, maar later bleek ook bij hen dat het doodgewone mensen zijn. Ik heb me goed vermaakt in de 100min dat ie duurde.
IMDB: 7,2
Cijfer: 7,5
Die film wil ik nog steeds een keer zien, lijkt me erg sterk _O_
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_87593682
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:33 schreef Paaskonijn het volgende:
_O_ Despicable Me _O_

10/10.
Wat was hier zo goed aan behalve de minions?
pi_87593746
[REC]

Vreemd genoeg is deze mij als zombiefilm-liefhebber destijds ontschoten maar nu alsnog gekeken. Het handycam-principe is niet echt bijster origineel meer maar wat een sfeer zet deze film neer zeg. Constant op het puntje van mijn stoel gezeten en één van de meest spannende en intense film die ik sinds lange tijd gezien heb. Aanrader voor iedere zombie en horrorliefhebber.

Ik: 8.8
IMDB: 7.7
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:45:57 #142
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_87594603
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 00:18 schreef MaxC het volgende:
[REC]

[ afbeelding ]

Vreemd genoeg is deze mij als zombiefilm-liefhebber destijds ontschoten maar nu alsnog gekeken. Het handycam-principe is niet echt bijster origineel meer maar wat een sfeer zet deze film neer zeg. Constant op het puntje van mijn stoel gezeten en één van de meest spannende en intense film die ik sinds lange tijd gezien heb. Aanrader voor iedere zombie en horrorliefhebber.

Ik: 8.8
IMDB: 7.7
Was niet slecht idd..
beetje Cloverfield-achtig gemixt met standaard zombie-shit :)
nice!

Pfff. verrassend ok en fakkin creepy.
Aanrader voor liefhebbers van classic horror in een western jasje...
Heel langzaam opgebouwd.. klassieke schrikmomenten met de goede muzikale begeleiding.
Goeie FX ook.. enkele WTF!?-momentjes.
Af en toe een hint naar de Ringu en Ju-On.

krijgt veel comments van mensen die ook verrast waren door deze onbekende film:
http://www.imdb.com/title/tt0377749/usercomments
een 5.7 op imdb... niet slecht voor een horror... van mij een 6,5 :)

B-)
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_87595493
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:40 schreef BRooster het volgende:
Red
Actie/Komedie met Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich
8 op IMDB
[..]

Heerlijke actiefilm :) Geen over the top schieten de hele tijd, maar erg leuk gedaan met ook humoristische momenten. Zeker een aanrader voor mensen die van dit genre houden. Ook van mij krijgt de film een 8.
Oeh ik heb ongelofelijk veel zin om deze nu te kijken :D. Marie-Louise Parker :9~ . Helemaal in de goede bui voor deze film, bedankt voor de tip. Ik laat wel weten wat ik er van vond.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:32:24 #144
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_87595719

Machete..

Wat een heerlijke film, echt als je hersenloze actie wilt zien!
Geef een gemeen ogende mexicaan, die je in tig films hebt gezien maar altijd een bijrol had de hoofdrol..
Gooi er een paar flinke babes in.
Geef die man machete's om mee te vechten.
Geef de film een flinke 'You fucked with the wrong man' mentaliteit.
Voeg er wat onmogelijkheden aan toe.

En je hebt Machete.

Verhaallijn is ok, niet meer niet minder, gewoon ok.
Acteer prestaties, ook ok, niet meer niet minder.
Maar de hele film is een verademing, echt een film om te bekijken als je hersenloos een mooie film wilt bekijken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:42:52 #145
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_87595887
Machete direct in de bios gekeken en de weken daarna nog 3x met telkens een ander gezelschap dat hem nog niet had gezien :D
Monkey on the car
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:59:42 #146
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_87596149
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 01:42 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Machete direct in de bios gekeken en de weken daarna nog 3x met telkens een ander gezelschap dat hem nog niet had gezien :D
Danny Trejo over machete in een interview "And i get the girl, for once in my career"
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 02:07:18 #147
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_87596253
dat moet natuurlijk girls zijn ipv girl hehe :) en niet de minste :D
Monkey on the car
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:43:01 #148
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87606978
Bu san (Goodbye, Dragon Inn) (2003, Taiwan, Tsai Ming-liang )
Een film waarin heel heel weinig gebeurd. We zien wat mensen in een hele grote bioscoopzaal naar een oude film (King Hu's Dragon Inn) kijken en wat mensen die door de verlate gangetjes en kamers van die bioscoop slenteren. Dat de 82 minuten dan ook voorbij waren zonder dat ik me een moment verveeld had spreekt erg in het voordeel van de film. Dit is dan ook een film die niet draait om een verhaal met begin, midden en einde, maar om het oproepen van een bepaalde sfeer. Waarin Ming-liang goed slaagt.
De bioscoop zelf is eigenlijk het hoofdpersonage van de film. Door de verlate kleine betonnen gangetjes, lekkende daken en ouderwetse projectiekamers kreeg ik een nostalgisch gevoel. De vergane glorie van de bioscoop (die symbool staat voor de gloriedagen van de Chinese film) is voelbaar. De bioscoop is dan ook echt gesloten vlak na de opnames van deze film.
Daarnaast weet Ming-liang ook heel goed het gevoel van eenzaamheid, onverbondenheid en onvermogen om te communiceren van het moderne stadsleven over te brengen met z'n shots van karakters in de grote lege bioscoopzaal, strompelend door de gangen of pogingen doend om contact te maken met non-verbale communicatie.
De film is bovenal een ode aan de gedeelde belevenis van het kijken van een film in de bioscoop.
cijfer: 8

Toy Story 3 (2010, VS, Lee Unkrich)

In plaats van de vraag of deze animatiefilm ook leuk is voor volwassenen, vraag ik me bij deze eerder af of deze ook leuk is voor kinderen. Want deze film zit zo vol met elementen uit andere films, de flashbacks, de charismatische slechterik, enz., dat ik niet denk dat kinderen die referenties snappen. Heel de film is eigenlijk een ontsnappingsthriller die hier een extra, grappige, dimensie krijgen omdat het nu met speelgoed gebeurd. Waarbij de karakters perfect passen bij de uitstraling van het speelgoed.
Ook denk ik niet dat kinderen zelf na het zien van Toy Story 3 met weemoed terugdenken aan de tijd dat ze nog met speelgoed speelde en de tijd herinneren dat ze zelf ook hun speelgoed opborgen in de zolder omdat ze te groot werden om ermee te spelen.
Maar dat zijn vragen die andere met kinderen beter kunnen beantwoorden. Voor deze volwassene was het iig een heel leuke en goed film.
cijfer: 8.5
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:05:23 #149
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_87607596
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:41 schreef Timo20 het volgende:
De afgelopen dagen gezien:

Letter From An Unknown Woman
In deze pracht film, de beste van Ophuls die ik tot nu toe heb gezien, komt zijn stijl van een bijna altijd bewegende camera het best naar voren. Van begin tot einde is het een visueel pareltje. Ook de manier waarop het sterke verhaal verteld wordt en de mooie soundtrack zorgt er mede voor dat de film beklijft tot het einde.
Super!

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

La Ronde
Deze Ophuls over de cirkel van het liefdesleven kon me iets minder bekoren. Ik vond het, doordat het allemaal korte verhaaltjes betreft, niet echt boeiend en te afstandelijk. Je krijgt nooit echt een band met één van de personages.
Het hing een beetje als los zand aan elkaar, ondanks de constante aanwezigheid van Anton Walbrook (dat overigens wel steeds leuk gedaan was)

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

Le Plaisir
Ook deze Ophuls is opgebouwd uit aparte verhaaltjes, dit keer zijn het er slechts 3. Hierdoor wordt je toch wat meer bij het geheel betrokken. Ik vond de verhaaltjes opzich ook beter en interessanter dan in La Ronde.
Alleen had Criterion het contrast wat minder moeten boosten in de transfer, want soms is het beeld gewoon té fel.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
Ophuls - box ergens aangeschaft?
pi_87607861
Green Zone
Actie/Thriller met Matt Damon
7.1 op IMDB

quote:
Enkele Amerikaanse militairen onder leiding van Roy Miller (Matt Damon) gaan in de Iraakse woestijn op zoek naar massavernietigingswapens nadat een CIA-agent hem een intrige onthult. Terwijl ze van het ene gevaar in het andere tuimelen, komt er heel wat geheime informatie aan het licht over de totstandkoming van de oorlog. Miller bekijkt de situatie nu vanuit een ander oogpunt en beseft dat het doel van de missie op de helling staat.
Spannende film die zich afspeelt in de oorlog in Irak. Een aanrader voor iedereen die van actie/oorlogsfilms houdt. Een 7.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')