abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 oktober 2010 @ 00:02:40 #201
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87656664
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Inception nog niet gezien, maar bij Donnie Darko zat ik ook aan het eind van :{ nou, briljant zeg :{
Maar goed, ik heb nog wel een waslijst aan films die de hemel in geprezen zijn waarvan ik me ernstig bekocht voelde qua eraan bestede tijd (No Country for Old Men...). En andersom ook, ik vind Sunshine echt geweldig.
Laatst ook weer gekeken trouwens, ook wel een recensie waard:

Sf-film die eigenlijk geen sf-film is ondanks de schitterende beelden. Het draait erom jezelf met het volle verstand op te offeren voor een doel. De metafoor met godsdienst zit hem in de confrontatie met de belichaming van wat voor een wetenschapper het dichtst in de buurt komt van God: de zon. De parallel met de idee van deze volledige overgave met godsdienstwaanzin wordt verder uitgewerkt in de figuur van Pinbacker.

De film begint met de stem van Capa, de natuurkundige aan boord van de Icarus II, die vertelt dat ze op weg zijn naar de zon om deze een kickstart te geven met behulp van een soort bom ter grootte van Manhattan en dat de expeditie Icarus I zeven jaar eerder spoorloos verdwenen is en de missie niet heeft volbracht.

De isolatie aan boord van de Icarus begint sommigen wat te veel te worden en er wordt wat gebekt, gevochten en er worden fouten gemaakt die levens kosten. Dan ontdekken ze op de radar het wrak van de Icarus I...

In de eindscènes van de film klopt echt alles: de beelden (en voor een groot deel geen CGI!), de muziek en de emotionele lading zijn gruwelijk mooi.

Dikke 9. (Tenzij je hem als sf-film kijkt, dan is het een zeventje)
Dat laatste snap ik niet helemaal. Het is een scifi film, dus al jij hem goed vind dan is die als scifi film een 9 waard. Tenzij je bedoelt dat die tegenvalt als je een met actie gevulde scifi film verwacht.
pi_87656904
:r resident evil afterlife.... :r
don't do it people!!!
pi_87657742
Toy Story 3

viel een klein beetje tegen, was toch iets meer een kinder- dan een familiefilm. zitten wel wat grappige speelgoedjes in maar hij is verder vrij standaard. wel weer heel mooi gemaakt allemaal.
pi_87658938
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:08 schreef Smeich het volgende:
:r resident evil afterlife.... :r
don't do it people!!!
Zo slecht kan hij toch niet zijn? Of gewoon slechte film om in de bios te zien (het geld niet waard)?
pi_87661290
Ik ben blij dat ik 'm niet in de bios heb gezien... verspil je tijd niet, al zijn de meningen daarover verdeeld getuige het topic voor dit misbaksel. Serieus één van de slechtste films die ik in jaren heb gezien, en dan waren mijn verwachtingen al niet hoog...
pi_87661373
Piranha (2010)

Verrassend leuke remake.
Blote tieten, veel bloed, belachelijke scenes, prima vermaak dus met je verstand op 0.

7.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_87662292
The A-Team
Aangenaam verrast was ik, lekker over the top actiefilm met het gehele A-Team verhaal zoals het vroeger alleen werd verteld maar nu ook uitgebeeld. Cast van het team is ok, iets waar ik van had verwacht me eraan te storen, maar ik zou er nu niet een echt uit kunnen halen die niet trouw is aan het gedrag van de originele cast. Natuurlijk kan niemand George Peppard zijn manier van "I love it when a plan comes together" uitspraak vervangen, maar dat zijn dan echt details :P Had alleen persoonlijk wel verwacht dat ze het in de originele tijd zouden houden, dat nam wel wat van de charme weg.
Where facts are few, experts are many.
pi_87662528
Sin City
2e keer binnen 1 maand. Wat een gave film is dat toch. Cast, karakters, muziek, beelden, verhaal. Alles helemaal goed. _O_

9.3/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_87662989
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:55 schreef El_Matador het volgende:
Sin City
2e keer binnen 1 maand. Wat een gave film is dat toch. Cast, karakters, muziek, beelden, verhaal. Alles helemaal goed. _O_

9.3/10
Die film zou ik elke dag van de week kunnen kijken en dan gaat ie naar een maand nog niet vervelend denk ik :P Tof ding :Y
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_87663096
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:12 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Die film zou ik elke dag van de week kunnen kijken en dan gaat ie naar een maand nog niet vervelend denk ik :P Tof ding :Y
Ik heb de film zelfs onbewust gebruikt als inspiratie voor een artistiek projectje van me.

Meer dan geslaagd (tot gelukzalige tranen toe)! _O_
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_87663383
The Hurt Locker! _O_
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_87663587
Frequently Asked Questions About Time Travel
http://www.imdb.com/title/tt0910554/
7.2 op IMDB

Vermakelijk filmpje wel.
7

The Fountain
http://www.imdb.com/title/tt0414993/
7.4 op IMDB

Deze blijf ik gewoon geniaal vinden en is een van de weinige films die ik keer op keer kan blijven kijken zonder dat ie saai wordt.
10
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_87663885
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:34 schreef rijsttafel het volgende:
The Fountain
http://www.imdb.com/title/tt0414993/
7.4 op IMDB

Deze blijf ik gewoon geniaal vinden en is een van de weinige films die ik keer op keer kan blijven kijken zonder dat ie saai wordt.
10
JUIST! Ook mijn nummer 1 film met een 10. Onbegrijpelijk laag gewaardeerd op IMDB?! -O-

pi_87677814
The Thing 1982 John Carpenter

Een Amerikaans onderzoeksteam op de zuidpool wordt verstoord door een helikopter die een hond probeert dood te schieten. Ze vangen de hond op en doen hem bij de andere honden in het hok, daar komen ze tot een schokkende ontdekking. De hond blijkt een buitenaards wezen te zijn die zich kan muteren en andere lichamen overnemen. Wie is er nu overgenomen en wie niet?
Vermakelijke sci-fi / horror, helaas zijn de personages nogal plat en daardoor kon het me weinig schelen wat er met ze gebeurde, ook vond ik de spanning wel meevallen. Maar voor de rest een origineel verhaal met mooie special effects. 6/10

pi_87678260
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:51 schreef trebremmit het volgende:

Een Amerikaans onderzoeksteam op de zuidpool wordt verstoord door een helikopter die een hond probeert dood te schieten. Ze vangen de hond op en doen hem bij de andere honden in het hok, daar komen ze tot een schokkende ontdekking. De hond blijkt een buitenaards wezen te zijn die zich kan muteren en andere lichamen overnemen. Wie is er nu overgenomen en wie niet?
Vermakelijke sci-fi / horror, helaas zijn de personages nogal plat en daardoor kon het me weinig schelen wat er met ze gebeurde, ook vond ik de spanning wel meevallen. Maar voor de rest een origineel verhaal met mooie special effects. 6/10

[ afbeelding ]
Genre klassieker. Geniale film _O_ _O_
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_87681996
Veel films gezien afgelopen weekend

Trois Coleurs trilogie. Een trilogie (de delen heten Blue, Bialy (wit) en Rouge) over 3 verschillende personen die allemaal op een of andere manier aan Frankrijk zijn verbonden. Interessante personages en op het eind komen de personages uit alle delen op een merkwaardige manier bij elkaar waardoor het toch weer een beetje een geheel lijkt.

7/10 voor alle delen.

Rocky II en Rocky III. Zelfde opzet als het eerste deel, zelfde onverstaanbare Stallone, zelfde plot met comeback en verwachte tegenslag. Maar toch schieten woorden als 'nice' en 'geniaal' door je hoofd zodra Eye of the Tiger of de Rocky theme weer beginnen en Rocky joggend door Philadelphia loopt.

7/10 voor deel 2 en 7.5/10 voor deel 3 (Mr T., als Clubber Lang _O_ )

Punch Drunk Love Ik houd niet van Adam Sandler comedy's, maar dit was gelukkig een beetje een apartere film. Ergens gelezen dat de regisseur het een 'art house Adam Sandler film' noemde. Komt een beetje in de buurt, maar ook niet meer als dat.

6.5/10 voor de moeite.

Buffalo '66 Crimineel ontmoet meisje verhaal. Het einde was wel te verwachten, alleen de manier waarop de hoofdpersoon verandert vind ik nogal plotseling, waardoor het einde een beetje een te hoge bullshit factor kreeg. Jammer, voor de rest wel aardige film.

7/10
"Music, man. Put that tape on!"
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 20:22:27 #217
9859 crew  Karina
Woman
pi_87686982
Niet zo veel tijd gehad om films te kijken, deze twee gezien:
A Nightmare on Elm Street (2010)
Horror

Remake van de bekende horrorfilm met Freddy die je in je dromen komt vermoorden.

Het verhaal is weer hetzelfde, tieners dromen van Freddy die ze achterna komt in hun droom en als je niet oplet (wakker wordt), vermoordt hij je ook nog.

Slechte remake! Freddy is niet leuk, wordt door een ander gespeeld, je zou denken dat maakt niets uit, maar dat doet het dus wel! De oude Freddy was veel beter. Niet zoveel aan deze film, ook totaal niet eng.

Machete
Actie

Dit was WEL erg leuk. Heerlijke foute actie met heel veel bloed, lelijke mannen en mooie vrouwen. Zelf een redelijk verhaaltje EN Steven Seagal! Echt een toffe film met lekker veel vaart, ik heb genoten. En als het waar is: er komen nog twee vervolgen ook. Machete Kills en Machete Kills Again (als ik het goed heb onthouden tenminste).

Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_87687762
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:37 schreef niesl2 het volgende:

Punch Drunk Love Ik houd niet van Adam Sandler comedy's, maar dit was gelukkig een beetje een apartere film. Ergens gelezen dat de regisseur het een 'art house Adam Sandler film' noemde. Komt een beetje in de buurt, maar ook niet meer als dat.
Over smaak valt te twisten, maar door deze productie een arthouse Adam Sandler film te noemen, of iets wat daarbij in de buurt komt, lijkt me nogal een onderschatting van het talent Paul Thomas Anderson. Een hele bijzondere, hedendaagse filmmaker.
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:19:27 #219
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_87689900
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef Karina het volgende:
En als het waar is: er komen nog twee vervolgen ook. Machete Kills en Machete Kills Again.
Was dat niet een grap van de film? Wij moesten er iig aardig om lachen, zo slecht dat die namen zijn :D .
pi_87692079
Eagle vs shark

Nieuw-Zeeland
Komedie / Drama
87 minuten

geregisseerd door Taika Waititi
met Loren Horsley, Jemaine Clement en Craig Hall

Lily is het type muurbloempje dat op onbegrijpelijke wijze trouw blijft aan de onverschillige wereld die haar omringt. Alles aan haar is het net niet. Verkeerde jurk, verkeerd loopje, verkeerde woorden. Het hoogtepunt van haar monotone dagen achter de counter in een fastfoodketen is de dagelijkse bestelling van Jarrod, een sociaal gemankeerde maar van zichzelf overtuigde verkoper. Net als zij heeft hij een kleine moedervlek boven zijn bovenlip en Lily is ervan overtuigd dat dit hen op een bijzondere manier aan elkaar verbindt. Hoewel Jarrod niet geïnteresseerd is in de timide Lily, belandt ze toch in zijn leven als ze bereid is om hem naar zijn geboorteplaats terug te brengen. Hier aangekomen wil Jarrod alleen maar de jongen die hem vroeger heeft gepest eindelijk van katoen geven.

de film begon leuk maar zakte naar het einde toe af....
een 5
pi_87692408
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:19 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Was dat niet een grap van de film? Wij moesten er iig aardig om lachen, zo slecht dat die namen zijn :D .
Het zou zo maar kunnen, maar het zou mij zeker niet verbazen :7 laat maar komen!

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Genre klassieker. Geniale film _O_ _O_
Blijft inderdaad geweldig! _O_
pi_87695932
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:38 schreef Toad het volgende:

[..]

Over smaak valt te twisten, maar door deze productie een arthouse Adam Sandler film te noemen, of iets wat daarbij in de buurt komt, lijkt me nogal een onderschatting van het talent Paul Thomas Anderson. Een hele bijzondere, hedendaagse filmmaker.
Hij noemde het zelf zo, dus als hij echt zo goed is, is hij een bescheiden man ;)

Ik heb verder alleen There Will Be Blood van hem gezien, dus ik kan niet echt een oordeel over de beste man geven.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:14:54 #223
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_87698586
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:27 schreef ThaTim het volgende:
The Hurt Locker! _O_
Die was mooi in HD he :D
The Outside Agency
pi_87698615
The Taking of Pelham 1 2 3

Charmant uitgevoerd gijzelings actie vehicel. Denzel Washington een beetje plichtmatig maar wel goed en Travolta doet het altijd leuk als geflipte boef. Een beetje Swordfish-esque van hem dat dan weer wel. Prima voor een maandagavond.
Imdb zegt 6,5 en dat is zat.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_87700517
Frozen
Sja, koud. Een 6je voor de moeite. :X

pi_87702334
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:51 schreef trebremmit het volgende:

[ afbeelding ]
Een 6 voor de allerbeste horrorfilm ooit gemaakt, mafkees. :P
pi_87702487
L'immortel aka 22 Bullets

Aardige film waarin Jean Reno een voortreffelijke rol speelt als ex maffia gangster.
Af en toe tikkeltje voorspelbaar, maar zeker de moeite waard om deze film te kijken.

IMDB cijfer: 6,7
Mijn cijfer: 7
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:42:46 #228
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_87703378

PS I love you
Een ontzettende vrouwenfilm natuurlijk - maar keek hem dan ook bepaald niet in mijn eentje. Toch had ik er beter aan gedaan om nog een keertje voor The Big Lebowski of desnoods The Fountain te gaan (had ze beiden nog niet gezien). Maar goed, tissues bij de hand en kijken naar het verhaaltje over een man die dood gaat, en de vrouw (Swank) die vervolgens brieven van hem krijgt met "opdrachtjes". Ook met Lisa Kudrow, die is nog irritante in deze film dan in de serie Friends. Al met al wel een onderhoudende film, maar we hadden beter Lesbian Vampire Killers af kunnen kijken.
IMDB 6,9/10
6,3/10
Overal verstand van.
pi_87706425
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:40 schreef Straalkachel het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.imdb.com/title/tt1245526/
John malkovich, HELD _O_
Komisch actiefilm, zeker een aanrader 8)7
Ik ging echt helemaal stuk om John :D
1 van de leukere films die ik de laatste tijd gezien heb.
pi_87707567

True Lies
Arnold Schwarzenegger speelt Harry Tasker, een geheim agent. Hij onderzoekt een zaak over een stereotype bad moslim, leider van de Crimson Jihad, die allemaal kernwapens naar de VS wil brengen en laten ontploffen.
Ondertussen is de vrouw van onze Arnie (Jamie Lee Curtis) haar man zat, die schijnbaar een saai kantoorbaantje heeft en steeds te laat thuis is. Ze gaat vreemd, maar Arnie gebruikt de geheime dienst om haar weer verliefd te laten worden op hemzelf.

Beoordeling:
Ik dacht in het begin nog dat de film serieus bedoeld was, maar werd op het verkeerde been gezet. Deze film is niets meer dan een humoristische actiefilm met veel epic faces en quotes van Schwarzenegger.
Ook springt deze film van de hak op de tak. Eerst is er nog kerndreiging, dan is dat helemaal weg en gaat hij zijn vrouw bespioneren en daarna is er weer een gevecht met die moslims, etc. Op het eind is alles weer goed en hebben ze een filmkus, maar dan is zijn dochtertje opeens gegijzeld! Snel weer in die Harrier stappen om haar te redden!
Hoogtepunten: Achtervolging met brommer en paard in het hotel, en op het eind de Harrier waarmee hij zijn dochter redt.
Zeer vermakelijk, ik moest in bed nog nagrinniken, maar voor echte actie moet je toch naar Steven Seagal kijken. We zaten helemaal met een WTF hoofd te kijken hoe Arnie iedereen afslachtte.
Cijfer: 7,5
pi_87708252
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:09 schreef Klipnap het volgende:
[ afbeelding ]
True Lies
Arnold Schwarzenegger speelt Harry Tasker, een geheim agent. Hij onderzoekt een zaak over een stereotype bad moslim, leider van de Crimson Jihad, die allemaal kernwapens naar de VS wil brengen en laten ontploffen.
Ondertussen is de vrouw van onze Arnie (Jamie Lee Curtis) haar man zat, die schijnbaar een saai kantoorbaantje heeft en steeds te laat thuis is. Ze gaat vreemd, maar Arnie gebruikt de geheime dienst om haar weer verliefd te laten worden op hemzelf.

Beoordeling:
Ik dacht in het begin nog dat de film serieus bedoeld was, maar werd op het verkeerde been gezet. Deze film is niets meer dan een humoristische actiefilm met veel epic faces en quotes van Schwarzenegger.
Ook springt deze film van de hak op de tak. Eerst is er nog kerndreiging, dan is dat helemaal weg en gaat hij zijn vrouw bespioneren en daarna is er weer een gevecht met die moslims, etc. Op het eind is alles weer goed en hebben ze een filmkus, maar dan is zijn dochtertje opeens gegijzeld! Snel weer in die Harrier stappen om haar te redden!
Hoogtepunten: Achtervolging met brommer en paard in het hotel, en op het eind de Harrier waarmee hij zijn dochter redt.
Zeer vermakelijk, ik moest in bed nog nagrinniken, maar voor echte actie moet je toch naar Steven Seagal kijken. We zaten helemaal met een WTF hoofd te kijken hoe Arnie iedereen afslachtte.
Haha deze film is epic! Vooral omdat ie tijdens achtervolgingen steeds tegen iederen "Sorry!" en "Excuse me!" zegt! _O_
Die Harrier scène is epic!
pi_87708402
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:09 schreef Klipnap het volgende:
[ afbeelding ]
True Lies

Beoordeling:
Een van de betere, zoniet beste, arnie films. Het verhaal gaat in sneltreinvaart en wisselt af tussen humor en actie. Vooral het subplot van zijn geheime leven dat hij verborgen houdt voor zijn vrouw vond ik vermakelijk. Ook de nep-agent (die autodealer) speelt een geweldige rol.

Op Terminator 1 en 2 na mijn favo arnie film.
<hr>
pi_87708766
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:51 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een 6 voor de allerbeste horrorfilm ooit gemaakt, mafkees. :P
En waarom dan wel?
pi_87708779
En niet te vergeten Last Action Hero! ^^

Wat een geweldige film vond ik dat op de basisschool!
pi_87708982
Predator is Arnie's beste vind ik nog steeds. Daarna Terminator II.

pi_87708996
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:43 schreef JDx het volgende:

en die komt vanavond op rtl7 :)
pi_87709035
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:43 schreef trebremmit het volgende:

[..]

En waarom dan wel?
De spanning is ongeëvenaard imo, de paranoia van al die lui die elkaar langzamerhand steeds meer gaan verdenken dat diegene ‘’de alien’’ is etc.

Ook de special effects waren voor die tijd heel erg goed.

Er is naar mijn mening nooit meer een betere horrorfilm gemaakt, en er zijn met mij velen die dat vinden. :)

Maar uiteindelijk valt over smaak niet te twisten natuurlijk.
pi_87709257
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:50 schreef planethugo het volgende:

[..]

en die komt vanavond op rtl7 :)
Echt? _O-
pi_87709302
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:28 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Haha deze film is epic! Vooral omdat ie tijdens achtervolgingen steeds tegen iederen "Sorry!" en "Excuse me!" zegt! _O_
Die Harrier scène is epic!
En dat pistool wat van de trap afvalt en iedereen doodt behalve Arnie en Jamie :P
pi_87709382
Triangle
Een groep mensen vaart in de bermudadriehoek. Hun schip slaat om en ze komen in een oneindige loop terecht.
Vermakelijke film, maar erg voorspelbaar na een tijdje!
IMDb: 6,9
Ik: 7,0
pi_87715281
Triangle, die vond ik top! Moet 'm wel nog een keer kijken, had eerst de neiging om die film meteen op replay te zetten :P

quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:43 schreef JDx het volgende:

Ik vind hem nog steeds leuk :D
pi_87715425
Last Action Hero vond ik minder, te cheesy en te kinderachtig.

Predators hoor inderdaad ook bij arnie's beste thuis.
<hr>
pi_87715574
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
Last Action Hero vond ik minder, te cheesy en te kinderachtig.

Predators hoor inderdaad ook bij arnie's beste thuis.
Oh kom op zeg, toen jij 8/9 jaar was vond je hem vast ook geweldig, ik droomde dagen over een magisch bios-kaartje :D
pi_87715624
Flodder 3.
pi_87716009
quote:

[..]

Wij dachten ook dat het als grapje bedoeld was.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:35:47 #246
57047 macondo
pi_87716080
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:24 schreef Socios het volgende:
Flodder 3.
Brainfart 6.
Overal verstand van.
pi_87716253
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:43 schreef trebremmit het volgende:

[..]

En waarom dan wel?
Klassiekers hebben geen verklaringen nodig
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:24:12 #248
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87718030
Robin Hood

Niet onaardig. Er zitten wat leuke veldslagen in en het verhaal is op zich ook wel okee, maar er zijn in deze categorie absoluut betere films gemaakt. Met 2,5 uur wordt het haast een epos, terwijl het in een kwartiertje of half uurtje minder ook wel had gekund denk ik...op een gegeven moment raak je je aandacht een beetje kwijt.

Een 6,5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87718747
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klassiekers hebben geen verklaringen nodig
Onzin.
pi_87718865
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:41 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Onzin.
Vind ik ook.

Zo vond ik 2001 - A Space Oddysey een waardeloze film. :r

dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:49:22 #251
57047 macondo
pi_87719062
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:45 schreef El_Matador het volgende:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Misschien heb je er een joint bij nodig om er van te kunnen genieten, maar tot nu toe vond ik het een taaie en lange zit. Met moeite uitgekeken.
Overal verstand van.
pi_87719240
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:49 schreef macondo het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Misschien heb je er een joint bij nodig om er van te kunnen genieten, maar tot nu toe vond ik het een taaie en lange zit. Met moeite uitgekeken.
Ik kijk tegenwoordig de meeste films stoned, maar dan juist vind ik hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.

pi_87724676
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wij dachten ook dat het als grapje bedoeld was.
Dacht ik ook, maar stiekem hoop ik dat ze toch echt komen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_87725750
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:45 schreef El_Matador het volgende:
Wat vond je er waardeloos aan?
pi_87726554
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:41 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Hij bedoel zeker 2001: A Space Travesty ;)
pi_87727248
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:41 schreef Robby87 het volgende:

[..]

vind [ik] hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.

pi_87728788
Ben ik het mee eens ja, en dat heb ik niet al te vaak.
pi_87729031
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:51 schreef Smeich het volgende:
Ben ik het mee eens ja, en dat heb ik niet al te vaak.
Dat wij het eens zijn of dat een "topfilm" tegenvalt? ;)

pi_87729055
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

vind [ik] hem veeeeel te sloom, er gebeurt nauwelijks iets, megasaai, vaag, etc. en de beelden zijn zo verouderd... Toen vast baanbrekend, maar nu sterk gedateerd.
Vond je hem toen ook waardeloos, of zet je hem nu af tegen de huidige generaties films? Appels met peren vergelijken lijkt me dan.
pi_87729059
Laatst Festen weer eens gezien. Briljant hoor.
pi_87729247
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:58 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Vond je hem toen ook waardeloos, of zet je hem nu af tegen de huidige generaties films? Appels met peren vergelijken lijkt me dan.
Dr. Strangelove (ook Kubrick) en One Flew (lang geleden gezien) vond ik veeeeel beter. Maar idd ben ik meer van de nieuwere films, al was en is Easy Rider een pareltje. O+

pi_87729639
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:51 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

De spanning is ongeëvenaard imo, de paranoia van al die lui die elkaar langzamerhand steeds meer gaan verdenken dat diegene ‘’de alien’’ is etc.

Ook de special effects waren voor die tijd heel erg goed.

Er is naar mijn mening nooit meer een betere horrorfilm gemaakt, en er zijn met mij velen die dat vinden. :)

Maar uiteindelijk valt over smaak niet te twisten natuurlijk.
Maar ik zit bij jou in het kamp qua smaak dan!. De special effects zijn nog steeds best eng, maar het best aan de film is de sfeer en het gevoel van isolatie. De scène met de stoelen en de bloedtest is echt één van mijn alltime favorites _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door Mwanatabu op 19-10-2010 21:20:19 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87729718
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vind ik ook, het is dat je weer dat hij destijds baanbrekend was en je moet hem gewoon een keertje gezien hebben, maar ik lees liever het boek.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:28:35 #264
9859 crew  Karina
Woman
pi_87733423
quote:

[..]

Daarom zeg ik ook, als het waar is ;) Zou wel leuk zijn!

Vanavond gekeken:
The Hole
Horror

Vrouw met twee kinderen verhuist naar een nieuw huis. De jongens vinden in de kelder een gat met een luik, het gat lijkt geen bodem te hebben.

Uit het gat komt een eng meisje, een enge pop en er gebeuren nog wat griezelige dingen.

Volgens mij is dit een horrorfilm voor kinderen, wat de filmposter ook doet vermoeden, want echt eng wordt het nooit. Heel slecht geacteerd ook.

Niet veel aan.

[ Bericht 36% gewijzigd door Karina op 19-10-2010 22:34:06 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_87734039
Ik ben ooit begonnen aan Clockwork Orange, kwam niet verder dan de helft ofzo, daarna heb ik eigenlijk al dat soort films aan de kant laten liggen. Dat was echt bagger, dikke onvoldoende.
pi_87734174
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat wij het eens zijn of dat een "topfilm" tegenvalt? ;)
Sorry :) Dat die tegenvalt ja. Ik ben het dan wel weer eens met de pro-The Thing posters hier, TOPfilm! 8-) Die moet ik binnenkort weer eens in de dvd-speler plaatsen
pi_87736941
Machete
Ik snap niet hoe deze film een 7.4 op IMDb kan krijgen. Hij is opzich wel 'oké' om te kijken, maar daar blijft het ook bij. Bruut geweld, maar verder een slappe film.

Ik geef hem een 6+
pi_87737440
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

JUIST! Ook mijn nummer 1 film met een 10. Onbegrijpelijk laag gewaardeerd op IMDB?! -O-
Snap ik ook helemaal niets van. Het blijft een kwestie van smaak, maar toch.. The Fountain is duidelijk een geniale film. Zeker wel meer waard dan een 7.4. Had toch wel gemiddeld een 8 verwacht. Misschien vinden mensen 'm te artistiek of begrijpen ze het verhaal niet.

En dan krijgt een Inception een 9.0.. Toffe film, daar niet van, maar echt geen 9. Zelfde geld imho ook voor The Shawshank Redemption. Waarom staat die film op #1? Beyond me.
pi_87737720
The Fountain is gewoon erg hate it or love it imo. Ontzettend artsy fartsy om het even oneerbiedig te zeggen en ik vind het wel logisch dat zoiets niet bij een groot publiek aanslaat..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_87737888
Dat zal het wel zijn, ja. :Y

Nou van mij mag Black Swan van Aronofsky snel uitkomen en krijgt ie daar wat meer respect voor. Ongetwijfeld wordt dat ook weer een goede film.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:02:42 #271
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87738611
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:08 schreef GuitarJJ het volgende:
Machete
Ik snap niet hoe deze film een 7.4 op IMDb kan krijgen. Hij is opzich wel 'oké' om te kijken, maar daar blijft het ook bij. Bruut geweld, maar verder een slappe film.

Ik geef hem een 6+
Machete oké vinden ;( Ik vond hem geniaal zoals elke gezonde gast :D

Van the asylum. Slappe humor, lelijke milfs. Niet goed.

Te traag en vond hem absoluut niet spannend. Vergelijkbaar net Funny Games alleen lang niet zo goed. En het einde vond ik maar een beetje slap en abrupt.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:29:45 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87744076
The Darjeeling Limited
Drie van elkaar vervreemde broers (Owen Wilson, Jason Schwartzman en Adrien Brody) zien elkaar voor het sinds de begrafenis van hun vader, een jaar geleden, weer. Ze zijn samen gekomen voor een treinreis in India om op zoek te gaan naar hun moeder, de grote afwezige op die begrafenis.
Na Bottle Rocket was dit opnieuw een erg fijne film van Wes Anderson. Voor het grootste deel voert de komische toon de film aan maar wanneer Anderson uit het niets er een drama maakt komt dat totaal niet geforceerd en zorgt het voor het beste gedeelte van de film.
Hoewel Owen Wilson de hoofdrol voor zich opeist is het toch Adrien Brody die hier het beste acteert. Een leuke,mooie en genuanceerde rol.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer:8,0/10
pi_87744167
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:28 schreef Karina het volgende:
Vanavond gekeken:
The Hole
Na 20 minuten uitgezet, echt heel slecht, die clownspop ook he. :')
pi_87744217
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:02 schreef N-E-R-D het volgende:

[..]

Machete oké vinden ;( Ik vond hem geniaal zoals elke gezonde gast :D

[ afbeelding ]

Van the asylum. Slappe humor, lelijke milfs. Niet goed.

[ afbeelding ]

Te traag en vond hem absoluut niet spannend. Vergelijkbaar net Funny Games alleen lang niet zo goed. En het einde vond ik maar een beetje slap en abrupt.
Ieder zijn eigen mening ;)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:48:52 #275
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87744678
Flickan som lekte med elden
(The Girl Who Played With Fire)

Deel 2 van de Millenniumreeks. Noomi Rapace zet op zich weer een prima rol neer als de eigenzinnige Lisbeth Salander. Zoals het echter nagenoeg altijd gaat met boekverfilmingen, is er ook nu een hoop van de dynamiek van het boek weggeknipt om het verhaal bevatbaar te houden en niet nodeloos ingewikkeld te maken. Helaas verdwijnt daardoor de sfeer die het boek zo goed maakte. Wat overblijft is een niet meer dan redelijke film die het net niet haalt.

Een 6,5.
Zerg schreef:
pi_87744751
Elegy

Heerlijke film met een iets abrupt einde..
ik geef de film een 7,0

[ Bericht 95% gewijzigd door Miam op 20-10-2010 10:53:11 (-) ]
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_87745255
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:48 schreef Mikkie het volgende:
net niet haalt.
Een 6,5.
Net niet? Ik vond hem zwaar tegenvallen, vooral in vergelijking met deel 1. Echt een aanfluiting.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:15:03 #278
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87745642
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:05 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Net niet? Ik vond hem zwaar tegenvallen, vooral in vergelijking met deel 1. Echt een aanfluiting.
Hij was wel een stuk minder ja, maar ik vond 'm niet enorm slecht. Misschien komt dat ook doordat ik wel telkens probeerde delen van het boek erbij te halen en dus m'n afleidingsmomentjes goed kon invullen :P. Kan me voorstellen dat wanneer je de boeken niet gelezen hebt, de film bijzonder weinig aan is.

Wat vond je van deel 3 eigenlijk? Die moet ik dus nog gaan kijken :)
Zerg schreef:
pi_87746846
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:15 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Hij was wel een stuk minder ja, maar ik vond 'm niet enorm slecht. Misschien komt dat ook doordat ik wel telkens probeerde delen van het boek erbij te halen en dus m'n afleidingsmomentjes goed kon invullen :P. Kan me voorstellen dat wanneer je de boeken niet gelezen hebt, de film bijzonder weinig aan is.

Wat vond je van deel 3 eigenlijk? Die moet ik dus nog gaan kijken :)
Dat had ik ook ja :) , de boeken scheppen een hoge verwachting. Deel drie heb ik nog niet gezien, maar ik ben bijzonder geïnteresseerd in de Amerikaanse verfilming van de reeks.
pi_87747190
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:40 schreef JDx het volgende:
Ik ben ooit begonnen aan Clockwork Orange, kwam niet verder dan de helft ofzo, daarna heb ik eigenlijk al dat soort films aan de kant laten liggen. Dat was echt bagger, dikke onvoldoende.
Die vond ik dan weer wel goed.

Net als The Thing inderdaad. Die heb ik alleen op mijn zolderkamertje op een zwart-wit campingtvtje stiekem via de antenne zitten kijken, herinner ik me nog. Ik was 12. _O-

Gisteren gezien, een ijzersterke film met meerdere lagen, een geweldige cast en schitterende filmlocatie:

Shutter Island

8.5/10

woensdag 20 oktober 2010 @ 12:07:14 #281
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87747501
Bei qing cheng shi (A City of Sadness) (1989, Taiwan, Hsiao-hsien Hou)
Een film over het leven van een familie Tapei in de tijd van na de Japanse overgave in '45 tot de vlucht van de nationalistische Chinese regering naar Taiwan in '49. Die familie bestaat o.a. uit vier broers.De oudste is een ruwe bok, die een Chinees restaurant begint. De tweede is gek geworden tijdens de oorlog. Die na z'n genezing verleid wordt tot werken voor de Shanghaise maffia. De derde wordt vermist, waarschijnlijk gestorven tijdens de oorlog op de Filipijnen. De vierde is een bescheiden, dove fotograaf. Die is bevriend met een Japanse leraar Hinoe en z'n zus Hinomi, een zuster die verliefd op hem is.
Hou weet goed de onzekerheid en de gewelddadigheid van die jaren te vangen op film.
Veel van de communicatie in de film geschied via schrift. Ten eerst doordat verschillende karakters elkaar hun belevenissen vertellen via brieven. Die worden opgelezen in de film, zodat je als kijker mee luistert met de gedachten van de schrijver. Ten tweede omdat de dove broer communiceert d.m.v. het opschrijven op blaadjes wat hij zegt. Wat wij als kijker kunnen lezen als tussentitels. Dit geeft de film iets extra tragisch.
Maar al met al is het allemaal iets te langdradig en moeilijk volgbaar om het echt een topfilm te maken.
cijfer: 7

Dubei dao (The One-Armed Swordsman) (1967, HK, Cheh Chang)
Deze Chinese martial-arts klassieker viel me nogal tegen. Het verhaal, de andere karakters en thematiek waren respectievelijk erg voorspelbaar, eendimensionaal en cliché. Maar vooruit dat is ook niet de hoofdreden om een film als dit te kijken, dat zijn natuurlij de gevechten. De grootste reden waarom dit z'n status niet waar maakte kwam doordat ik de gevechten weinig imponerend vond. Het is allemaal nog redelijk vermakelijk. Zeker het hoogtepunt van de film, het theehuis gevecht, was gaaf. Alleen de grote status van deze film i.v.m. andere Shaw Brothers film uit de jaren '60 begrijp ik niet helemaal. En het haalt het natuurlijk al helemaal niet bij de veel vermakelijkere Shaw films uit de decennia erna. Yu Wang verdient wel credit omdat hij van de titelheld een memorabel karakter maakt.
cijfer: 6.5

Sanxia haoren (Still Life) (2006, China, Zhang Ke Jia)
Deze film gaat in principe over twee karakters een man (Han Sanming) en een vrouw (Tao Zhao), die los van elkaar op zoek zijn naar respectievelijk z'n vrouw plus dochter en haar man in het door de Three Gorges Dam ondergelopen stadje Fengjie.
Zhang Ke Jia heeft het plot echter volledig ondergeschikt gemaakt aan het het tonen wat erop de achtergrond gebeurd om zo een beeld te leveren van modern China. Hij schept echter geen propagandistisch mooi beeld, maar laat het leven van de normale arme hardwerkende Chinees zien in al z'n viezigheid, grauwheid en lelijkheid. Waardoor de film een mooie inkijk geeft in het alledaagse leven in China. De film is bijna net een documentaire met z'n vele lange shots en trage ritme.
Door de Chinese muziek die Zhang Ke Jia erbij gekozen heeft krijgt het geheel een nog tragischere sfeer.
Han Sanming heeft met z'n lome trouwe uitstraling een tragiek over zich heen heeft, die perfect past bij de sfeer van de film. Met die uitstraling weet hij ook vanaf het allereerste shot medeleven op te wekken. Daarom vond ik de gedeeltes met hem dan ook veel interessanter dan het intermezzo met Tao Zhao, de vrouw. Waarvan ik sowieso niet goed begreep waar dat opeens vandaan kwam. Hier zakte de film voor mij te veel in. Dit intermezzo wordt ingekaderd door twee rare gebeurtenissen; een ufo die langs vliegt en een modernistisch gebouw wat opstijgt. Maar de film heeft zo'n compleet gevoel van ontvreemding dat deze gebeurtenissen niet eens zo uit de toon vallen als je op basis van deze beschrijving zou verwachten.
cijfer: 8

Xi yan (The Wedding Banquet) (1993, Taiwan, Ang Lee)
De ouders van Wai-Tung, een homoseksuele Taiwanees, willen graag dat hij eens gaat trouwen en hun een kleinkind schenkt. Zelf houdt hij geheim voor hun dat hij al jaren samenwoont in New York met zijn vriend Simon. Maar de druk wordt zo hoog dat Wai-Tung besluit een nephuwelijk te houden met Wei-Wei. Een vriendin van hun die zo ook aan haar greencard kan komen meteen. De ouders van Wai-Tung komen twee weken opbezoek om kennis te maken met hun nieuwe schoondochter.
De film was onverwachts erg grappig. Hoogtepunt van de film was natuurlijk het grote huwelijksdiner zelf, waarin de andere Taiwanese gasten er een goed feest van maken. Jammer genoeg was de film dramatisch minder sterk. Vooral na het diner als de focus meer komt te liggen op de effecten van het dubbelleven en de onvermijdelijke onthulling van het geheim zakt de film in imho.
Opvallend dat de tweede film van Ang Lee zich al afspeelt in de VS i.p.v. zijn thuisland Taiwan.
cijfer: 7
pi_87748933
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:57 schreef El_Matador het volgende:
Net als The Thing inderdaad. Die heb ik alleen op mijn zolderkamertje op een zwart-wit campingtvtje stiekem via de antenne zitten kijken, herinner ik me nog. Ik was 12. _O-
Hoe liep het af? Wekenlang nachtmerries gehad? :P
pi_87748969
Rocky IV Eigenlijk hetzelfde als de voorgaande delen, alleen nu USA vs. Rusland. Vermakelijk, maar ook niet meer als dat. Zelfs Eye of the Tiger kan de film niet redden. Nog 2 Rocky delen te gaan, al verwacht ik dat die ook wel niet aan de eerdere films kunnen tippen..

6/10

Jing wu ying xiong (Fist of Legend)
Laatst ook Fearless gezien, waarin Jet Li de meester van de hoofdpersoon uit deze film speelt. De hoofdpersoon in deze film wordt gespeeld door...wederom Jet Li. Vermakelijke film met leuke knokpartijen waarin de spanningen tussen Japan en China hoog oplopen bij dreigende oorlog. Alleen af en toe lastig te onderscheiden of ze nou Chinees of Japans spreken en welke personages dus wel of niet begrijpen wat er wordt gezegd :P

7,5/10
pi_87749266
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:46 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Hoe liep het af? Wekenlang nachtmerries gehad? :P
Integendeel. Ik wist toen dat ik films wilde kijken. Nu 1 a 2 per dag. ;)

pi_87750919
Wat is eigenlijk jullie reden dat jullie films kijken, ik heb 2 redenen, ik hou ervan om helemaal in een film te zitten, weg van de realiteit en je te wanen in een horrorwereld, feel-good wereld waar alles goed komt, etc... en ik kijk films vaak als soort van kunstwerkje. Hoe de muziek past bij de beelden, de kleuren, etc...

Zojuist Predators gezien, dat valt dan weer totaal buiten die 2 redenen en is meer tijdvulling/vermaak, geef het dan ook niet meer dan een 6.
pi_87751063
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Dat had ik ook ja :) , de boeken scheppen een hoge verwachting. Deel drie heb ik nog niet gezien, maar ik ben bijzonder geïnteresseerd in de Amerikaanse verfilming van de reeks.
Deel 2 vond ik minder, echter niet slecht. Deel 3 vond ik ook erg oke!

Je gaat serieus wachten op een hollywood remake? :'( :'( :'( ;( ;( ;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_87751501
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:38 schreef JDx het volgende:
Wat is eigenlijk jullie reden dat jullie films kijken, ik heb 2 redenen, ik hou ervan om helemaal in een film te zitten, weg van de realiteit en je te wanen in een horrorwereld, feel-good wereld waar alles goed komt, etc... en ik kijk films vaak als soort van kunstwerkje. Hoe de muziek past bij de beelden, de kleuren, etc...
Hier exact hetzelfde plus ervan leren. Inspiratie opdoen. Een film moet boeien, op elk vlak.

pi_87751637
quote:

Ik deel reden 1 met jouw nummer 1, even de realiteit vergeten en opgaan in de wereld die de film creëert. Verder puur als vermaak/tijdverdrijf. Welke film ik wanneer kijk heeft te maken heeft met mijn stemming op dat moment.
pi_87751831
quote:

Zojuist Predators gezien, dat valt dan weer totaal buiten die 2 redenen en is meer tijdvulling/vermaak, geef het dan ook niet meer dan een 6.
Ik kijk films om de realiteit aan flarden gescheurd te zien worden uit het dagelijkse leven, waarbij ik persoonlijk veel waarde hecht aan de cameravoering die het verhaal daarbij ondersteunt.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:12:41 #290
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87752194
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Integendeel. Ik wist toen dat ik films wilde kijken. Nu 1 a 2 per dag. ;)
Zoveel joh? Ik heb toevallig deze week wat vrije dagen dus tijd voor een filmpje af en toe, maar normaal gesproken ben ik al blij als ik er eentje in de week kan zien...
Zerg schreef:
pi_87752605
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zoveel joh? Ik heb toevallig deze week wat vrije dagen dus tijd voor een filmpje af en toe, maar normaal gesproken ben ik al blij als ik er eentje in de week kan zien...
Ik heb deze lijst (hij is nog langer, want niet alles wat ik down staat erop) nog te gaan, dus ik wil wel een beetje doorkijken:

Nog bekijken:
- 24 Hour Party People (K)
- 8 1/2
- A Streetcar Named Desire
- Acid Factory
- Adventureland
- Aftermath - Population Zero
- Airplane!
- Almost Famous (K)
- American Beauty
- Apocalypse Now
- Arizona Dream (K)
- Attack of the Mushroom People
- Australia
- Babel
- Baraka
- Be Kind Rewind (K)
- Beerfest (K)
- Belly (K)
- Black Dynamite (K)
- Blade Runner
- Blood in Blood Out
- Blood The Last Vampire
- Boogie Nights
- Boys Don't Cry
- Broken Flowers
- Bully
- Burnt Offerings
- Cars
- Casablanca
- Citizen Kane
- City of Angels
- Clerks 1 (K)
- Clerks 2 (K)
- Close Encounters of the Third Kind
- College Road Trip (K)
- Colors
- Dark Island
- Das Leben der Anderen
- Dazed and Confused (K)
- De Helaasheid der Dingen
- De Kleine Blonde Dood
- Death at a Funeral (K)
- Der Tunnel
- Doghouse
- Dude, Where's My Car (K)
- Dumbland
- Ed Wood
- El Secreto de Sus Ojos
- Everything Is Illuminated
- Eyes Wide Shut
- Fast Times at Ridgemond High (K)
- Final Fantasy VII - Advent Children
- Finding Neverland
- Fired Up (K)
- Flashbacks of a Fool
- Forbidden Zone
- Forrest Gump
- Four Lions
- Frantic
- Fresh
- Frozen
- Fucking Amal
- Full Metal Jacket
- Gegen Die Wand
- Get Him To The Greek (K)
- Godfather 1, 2, 3
- Gone Baby Gone
- Goodfellas
- Gran Torino
- Grandma's Boy!!

- Half Baked (K)
- Half Nelson
- Harold & Kumar - Go to Guantanamo Bay (K)
- Harold and Maude
- Held Hostage
- Hostage
- Hot Rod (K)
- I Heart Huckabees (K)
- I Love You Alice B. Toklas
- I Love You Man
- Into the Blue
- It's a Wonderful Life
- Jackie Brown
- Jay and Silent Bob Strike Back (K)
- Kingdom of Heaven
- Knocked Up
- Komt een vrouw bij de dokter
- Labor Pains
- Lost in Translation
- M
- Maria Full of Grace
- Martyrs
- Milk
- Million Dollar Baby
- Moon
- Napoleon Dynamite
- Naked Lunch
- Next Friday
- Obsessed
- Once Upon a Time in the West
- Paprika
- Party Monster (K)
- Pleasantville
- Powder
- Precious
- Princess Monoke
- Prozac Nation
- Psycho
- Quarantine

- Rabbits
- Raging Bull
- Ratatouille
- Rear Window
- Romper Stomper
- Run Bitch Run
- Salo
- Satyricon
- Scarface
- Set it Off
- Seven Samurai
- Severance
- Shelter
- Slumdog Millionaire
- Sorority Row
- Soylent Green
- Splice
- Spread
- Sunset Boulevard
- Sweeney Todd
- Taxi Driver
- The Acid House
- The Beach
- The Box
- The Business
- The Butterfly Effect 3
- The Curious Case of Benjamin Button
- The Dark Crystal
- The Dark Knight
- The Future is Wild
- The Ghost Writer
- The Land that Time Forgot
- The Lion in Winter
- The Man from Earth
- The People vs Larry Flynt
- The Pianist
- The Prestige
- The Pursuit of Happyness
- The Road
- The Science of Sleep
- The Shining
- The Sorcerer's Apprentice
- Tillsammans
- Tokyo Story
- Total Recall
- Toy Story 1
- Toy Story 2
- Toy Story 3
- Trailer Park Boys
- Tropa de Elite
- Twilight
- Up in Smoke (K)
- Vanishing Point
- We Own The Night
- Vertigo
- Volver
- Wall-E
- Zwartboek

Gezien:
- 2001 - A Space Odyssey
- 500 Days of Summer
- A Scanner Darkly (D)
- Adams Aebler
- Anchorman
- Berlin Calling (D)
- Blade
- Blow (K/D)
- Boy A (D)
- Children of Men!!!
- Choke (K)
- Cidade de Deus
- Die Welle
- Dogma
- Dr. Strangelove
- Easy Rider (D)
- Eden Lake
- El Laberinto del Fauno
- Equilibrium
- Eraserhead
- Eurotrip
- Fear and Loathing in Las Vegas (D)
- Four Rooms
- Freeway
- Garden State
- Groundhog Day
- Harold & Kumar - Go to White Castle (K)
- How High (K)
- Human Traffic (D)
- Idioterne/The Idiots
- In Bruges (D)
- Infamous
- Inglourious Basterds
- Into the Wild
- Lammbock (K)
- Lesbian Vampire Killers
- O Brother Where Are't Thou
- Planet Terror
- Rain Man
- [REC]
- Requiem for a Dream
- Shutter Island
- Simon
- Sin City
- Spun (D)
- Stark Raving Mad (D)
- Stranger Than Fiction
- Super Troopers
- Synecdoche, New York
- Taking Woodstock (D)
- Tetro
- The Big Lebowski (D)
- The Experiment
- The Fall
- The Fountain !!!!
- The Green Mile
- The Hangover (D)
- The Invasion
- The Men Who Stare at Goats
- The Motorcycle Diaries
- The Opposite of Sex
- The Rocker
- The Sixth Sense
- The Truman Show
- The Wrestler
- There Will Be Blood
- Traffic (D)
- Walk the Line
- What's Eating Gilbert Grape

woensdag 20 oktober 2010 @ 14:40:31 #292
57047 macondo
pi_87753175
Matador, hou je het ook ergens bij op een site? Ik kan je icheckmovies aanraden, kan je alles afvinken ;)

Verder is Four Lions best een geschikte film voor jou :D

Verder top *O*
Gran Torino
Full Metal Jacket
Fucking Amal
Tropa de Elite
Raging Bull
I love you man
Jacky Brown
Tillsammans

Overrated imho -O-
A streetcar named desire
Benjamin Button (curious etc)
Ed Wood
Man who stare at goats
Overal verstand van.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:44:17 #293
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_87753310
El_Matador, waar staan die Ktjes en Dtjes voor ?

Verder een mooie lijst, ik sla em als ik thuis ben ff op, ff kijken of ik er nog wat kan vinden :)
The Outside Agency
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 14:44:48 #294
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_87756999
The Grapes of Wrath 1940 John Ford

Een film over de grote depressie in Amerika tijdens de jaren dertig.
John Ford is een legendarische regisseur en bij mij vooral geliefd door zijn westerns, maar deze dramafilm van hem is ook zeker niet verkeerd.
Tom Joad (Henry Fonda) keert na zijn gevangenisstraf huiswaarts waar hij erachter komt dat zijn familie uit hun boerderij gezet is door de pachtbaas. Uiteindelijk vindt hij ze bij zijn oom die ook op het punt staat om zijn boerderij uitgezet te worden, samen vertrekken ze naar California om daar een nieuw leven op te bouwen.
Een ontzettende zwarte en naargeestige film wat soms wel te dik aangezet wordt, alles is erg en bijna iedereen is slecht. Ook de karakters zijn behoorlijk vlak en hebben weinig inhoud, nergens wordt mij duidelijk wat hun motivaties zijn. Toch zijn er ook zeker pluspunten zoals de prachtige shots en het acteerwerk van Fonda. 7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 20-10-2010 16:43:42 ]
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 16:14:25 #296
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87757126
Aub dit topic houden voor de films die je pas gezien hebt...het is geen algemene film-slowchat. :)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:25:34 #297
57047 macondo
pi_87757620
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:14 schreef Mike het volgende:
Aub dit topic houden voor de films die je pas gezien hebt...het is geen algemene film-slowchat. :)
Gast, waarom zie ik jouw topic inhoudelijke adviezen nooit verschijnen als gebruikers als enige bijdrage tikken "Flodder 3" of "The Social Network". Het slowchat gebeuren (bijvoorbeeld de aangekondigde films van Matador) heeft vele malen meer inhoud dan die simpele brainfarts ("Judge Dred 3").
Overal verstand van.
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 16:27:15 #298
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87757704
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:25 schreef macondo het volgende:

[..]

Gast, waarom zie ik jouw topic inhoudelijke adviezen nooit verschijnen als gebruikers als enige bijdrage tikken "Flodder 3" of "The Social Network". Het slowchat gebeuren (bijvoorbeeld de aangekondigde films van Matador) heeft vele malen meer inhoud dan die simpele brainfarts ("Judge Dred 3").
Dat wordt ook maar vaak genoeg aangegeven (en dat hoeft dan niet per se door een mod, maar gebeurt ook door andere users). Het is gewoon niet de bedoeling dat dit een SC wordt en die kant gaat het wel steeds meer op.

Een oplossing zou misschien een aparte film-slowchat-topic zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mike op 20-10-2010 16:32:41 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:41:20 #299
57047 macondo
pi_87758315
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:27 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat wordt ook maar vaak genoeg aangegeven (en dat hoeft dan niet per se door een mod, maar gebeurt ook door andere users). Het is gewoon niet de bedoeling dat dit een SC wordt en die kant gaat het wel steeds meer op.

Een oplossing zou misschien een aparte film-slowchat-topic zijn.
Slowchat gaat over je cavia en je gestolen fiets. Hier geef je je mening over een film, met onderbouwing. En daar komt vaak reactie op, dat is alleen maar prettig om een goed beeld te krijgen. Het is de laatste dagen wat meer dan anders door controversiële films - maar verder valt het meestal erg mee. Just my two cents.
Overal verstand van.
  Moderator woensdag 20 oktober 2010 @ 16:45:40 #300
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87758523
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:41 schreef macondo het volgende:

[..]

Slowchat gaat over je cavia en je gestolen fiets. Hier geef je je mening over een film, met onderbouwing. En daar komt vaak reactie op, dat is alleen maar prettig om een goed beeld te krijgen. Het is de laatste dagen wat meer dan anders door controversiële films - maar verder valt het meestal erg mee. Just my two cents.
Reageren op de recensies is natuurlijk prima, graag zelfs. Het gaat erom dat er opeens algemene vragen worden gesteld als 'wat moet ik vanavond kijken?', 'hoe werkt icheckmovies?' en 'waarom kijken jullie graag film?'...da's niet de bedoeling hier en kan ergens anders. Anyway, mochten er nog meer opmerkingen over zijn dan graag hier: [Centraal] Feedback/opmerkingen/tips over FTR :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mike op 20-10-2010 16:55:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')