Killers (2010)
![]()
Jen (Katherine Heigl) is gedumpt en gaat toch met haar ouders mee op vakantie naar Frankrijk. Haar ouders zijn de leukste personages in de film, en zeggen telkens net de verkeerde dingen, waaruit blijkt dat Jen nogal een saaie en nette controlfreak is.
Nog maar net in het hotel komt ze Spencer tegen, een geinige vlotte gozer, gespeeld door Ashton Kutcher (waar ik nog steeds om moet lachen, want ik verwacht toch elke keer dat ie "BURN!" gaat schreeuwen), en het klikt meteen erg goed. Hij vindt haar neurotische trekjes schattig, en zij is in shock dat zo'n lekker ding voor haar valt.
Nu is Spencer eigenlijk een door de overheid ingeschakelde huurmoordenaar, maar die baan zet hij zomaar aan de kant voor zijn nieuwe vlam. Als ze een paar jaar getrouwd zijn krijgt hij ineens een uitnodiging van zijn oude werkgever en daarnaast blijkt er ineens een prijs op zijn hoofd te staan. Jen komt er natuurlijk snel achter wat er Spencer aan de hand is, en dan begint een grote achtervolging waarbij Jen haar controlfreakness los moet laten en alle mensen in hun omgeving hun ware gezicht laten zien.
Tja. Het begin vond ik eigenlijk het leukst, typische romcom stijl. Maar ik verwachtte de actie te snel en de hele eerste helft voelde daardoor toch een beetje als de introductie voor de tweede. En dan begint Heigl irritant te worden als de neurotische muts die ineens de stoere tante gaat spelen.
Al met al zo nu en dan wel gelachen, en saai werd het niet. Een prima zaterdagavondbankhangfilm.
IMDB: 4,6
Ik: 6
Did you hear about the Morgans? (2009)
![]()
Meryl (Sarah Jessica Parker) en Paul zijn getrouwd, maar wonen apart sinds Paul is vreemdgegaan. Paul is advocaat, Meryl is makelaar, en ze genieten van het New Yorkse luxe yuppenleven. Paul mist Meryl erg en vraagt haar mee uit eten. Na het etentje, dat erg ongemakkelijk verloopt, zijn ze getuige van een moord, en de moordenaar heeft hen gezien.
De FBI stuurt ze naar een gehucht in Wyoming om onder te duiken. Vooral Meryl vindt het verschrikkelijk dat ze op een ranch moet logeren met haar overspelige man. Ze logeren bij de sheriff (de cowboy van the Big Lebowski

) en zijn vrouw, die graag schieten en heel veel vlees eten. Kortom, het is even wennen tussen de conservatieve bewoners van het dorp.
In het begin natuurlijk haat en nijd, maar uiteindelijk komen de twee door de rare dingen die ze meemaken weer dichter bij elkaar.
Het is meer drama dan comedy, maar de vier hoofdrolspelers zijn erg leuk om naar te kijken en het (flinterdunne) verhaallijntje dat door liep in New York was ook wel geinig. Jammer dat een paar van de leukste momenten al in de trailer zaten, maar het sfeertje bleef wel zo door de hele film. Afgezien van een paar érg cheesy momenten best om aan te zien. Geen topfilm, maar net als de film hierboven een fijne film voor een zaterdagavond op de bank.
PS Ik besef nu dat bovenstaand plaatje volgens mij niet in de film voorkomt, maar alle hoofdrolspelers staan erop, dus ik laat hem lekker staan
IMDB: 4,2
Ik: 6,5