abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:27:54 #176
317475 idiot---boy
Sapperdeflap perensap!
pi_87632249
ik heb gister shrek gezien :{ in de herfstvakantie ga ik eens lekker alle oude indiana jones films achter elkaar zien :P
Zegt de ene man tegen de ander: Heb je een hart?
Zegt de ander: Ja, dat klopt!
pi_87632392
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een baggerfilm vond ik dat zeg. Veel te hoog gerate op IMDB naar mijn smaak. Inception en Donnie Darko, zelfde verhaal.
Inception nog niet gezien, maar bij Donnie Darko zat ik ook aan het eind van :{ nou, briljant zeg :{
Maar goed, ik heb nog wel een waslijst aan films die de hemel in geprezen zijn waarvan ik me ernstig bekocht voelde qua eraan bestede tijd (No Country for Old Men...). En andersom ook, ik vind Sunshine echt geweldig.
Laatst ook weer gekeken trouwens, ook wel een recensie waard:

Sf-film die eigenlijk geen sf-film is ondanks de schitterende beelden. Het draait erom jezelf met het volle verstand op te offeren voor een doel. De metafoor met godsdienst zit hem in de confrontatie met de belichaming van wat voor een wetenschapper het dichtst in de buurt komt van God: de zon. De parallel met de idee van deze volledige overgave met godsdienstwaanzin wordt verder uitgewerkt in de figuur van Pinbacker.

De film begint met de stem van Capa, de natuurkundige aan boord van de Icarus II, die vertelt dat ze op weg zijn naar de zon om deze een kickstart te geven met behulp van een soort bom ter grootte van Manhattan en dat de expeditie Icarus I zeven jaar eerder spoorloos verdwenen is en de missie niet heeft volbracht.

De isolatie aan boord van de Icarus begint sommigen wat te veel te worden en er wordt wat gebekt, gevochten en er worden fouten gemaakt die levens kosten. Dan ontdekken ze op de radar het wrak van de Icarus I...

In de eindscènes van de film klopt echt alles: de beelden (en voor een groot deel geen CGI!), de muziek en de emotionele lading zijn gruwelijk mooi.

Dikke 9. (Tenzij je hem als sf-film kijkt, dan is het een zeventje)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:35:24 #178
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_87632470

Kick Ass
Vond het eigenlijk een vrij briljante film met hier en daar goede grappen - geinig verhaal en mooie over-the-top actie zodat de actie weer leuk is. Hier en daar wat melig, maar wel zo ingehouden dat het nooit vervelend wordt.
8/10
Overal verstand van.
pi_87632513
Oh die! Heb hem gisteren gedownload, maar die ken ik al. In het vliegtuig gezien. Wel grappig ja
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_87633088
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Maar goed, ik heb nog wel een waslijst aan films die de hemel in geprezen zijn waarvan ik me ernstig bekocht voelde qua eraan bestede tijd (No Country for Old Men...)

Waarom voelde je je bekocht? Vind dit een ijzersterke film, om maar te zwijgen over het acteerwerk van Javier Bardem.

Verwachtte je een ontknoping om je eigen onzekerheden van het plot te ontkrachten?
pi_87633325
Ik kwam niet verder dan een half uur bij die olde men... maar ik hou sowieso niet van westerns en films die zich afspelen in oude tijden enzo.

Ik hou van keiharde HD sensatie met veel kleur, surround geluid en veel muziek.

En goeie films als True Romance e.d.
pi_87633435
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:59 schreef JDx het volgende:
Ik kwam niet verder dan een half uur bij die olde men... maar ik hou sowieso niet van westerns en films die zich afspelen in oude tijden enzo.
Western en oude tijden? Kijk de film dan nog maar eens...
pi_87633456
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:52 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Waarom voelde je je bekocht? Vind dit een ijzersterke film, om maar te zwijgen over het acteerwerk van Javier Bardem.
Vooral die rol vond ik echt belachelijk slecht, sorry. Vond hem totaal niet interessant maar irritant.
quote:
Verwachtte je een ontknoping om je eigen onzekerheden van het plot te ontkrachten?
Je bedoelt het continu aanwezige motief van die keuze tussen twee opties? Nee, dat pikte ik wel op. Het gaat erom dat je uiteindelijk een monoloog die nergens heen gaat uit moet zitten om er dan achter te komen dat dat het punt van de film was. Zo van: ja haha eigenlijk doen we hier aan filosofie. Daarvan heb ik genoeg in de kast staan om er doorheen te prikken.

Pretentieuze pseudo-intellectuele shit vond ik het met een scheut "ultraviolence" om het nog meer richting kunst te trekken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87633597
12 Angry Men
Halleluja, een dikke 9!
Ik heb nooit zin om een klassieker te kijken, maar wat een heerlijke films dit... :-) ik was eigenlijk iets anders aan het doen, ik zette hem op en ongemerkt stopte ik met mijn andere bezigheden om aan het einde echt ontroerd te zijn :Y
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_87633613
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Vooral die rol vond ik echt belachelijk slecht, sorry. Vond hem totaal niet interessant maar irritant.
Slecht in welke mate? Ik vond dit een van de speerpunten van de film, ongelooflijk hoe goed hij speelt. De uiteindelijke monoloog is dan toch hetgeen wat de premise versterkt? Misschien had je de verkeerde verwachtingen als je dit gedeelte 'uit moet ziten', terwijl het maar een klein gedeelte van de film beslaat?
pi_87634815
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:08 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Slecht in welke mate? Ik vond dit een van de speerpunten van de film, ongelooflijk hoe goed hij speelt. De uiteindelijke monoloog is dan toch hetgeen wat de premise versterkt? Misschien had je de verkeerde verwachtingen als je dit gedeelte 'uit moet ziten', terwijl het maar een klein gedeelte van de film beslaat?
Ik vind goed acteren iets meer behelzen dan een uitdrukkingloos gezicht opzetten en soms je ogen heel wijd opensperren. Dat kan Chris Tucker ook.

Elke scene dezelfde uitdrukking...behalve die ene dat hij lacht.

Maar goed, dit is meer voor een NCfOM-topic misschien. PM me anders even voordat we het topic volhengsten met mijn ongetwijfeld niet altijd te verdedigen smaak.
pi_87635437
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:03 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Western en oude tijden? Kijk de film dan nog maar eens...
Ze hebben toch een hoed op :')
pi_87635446

Breakfast at Tiffany's .. blijft moooooi O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_87636681
Le voyage dans la lune

Een filmpje van 12 minuten uit 1902. De oudste film die ik ooit gezien heb :) Een stel wetenschappers besluit om naar de maan te gaan. Leuk om een keer te zien en voor die tijd echt heel mooi gemaakt!

7.5

The Disappearance of Alice Creed

Alice Creed wordt ontvoerd door twee mannen en opgesloten in een kamer. Het verhaal speelt zich grotendeels af in een ruimte met deze drie mensen. Sterk geacteerd, jammer dat je weinig over de personages komt te weten.

7

The Rocky Horror Picture Show

Eerste keer dat ik deze gezien heb, maar wat een rare, vreemde cultfilm is dit zeg! Leuke kostuums, geweldige liedjes en een sublieme Tim Curry _O_

8
Because simple is bad!
  zondag 17 oktober 2010 @ 16:49:17 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_87636909
Hannibal
Veel gezemel en weinig spanning. Hele verhaallijnen en dialogen worden er doorheen gejast, terwijl ik meer zat te wachten op spanning. Gelukkig, onze grote vriend Hannibal Lecter zorgt daar nog wel voor met twee gore scenes, maar daar buiten is het matigheid troef. Cijfer: 6

The Fly
Wel gaaf! Het eerste gedeelte is nogal tam, maar wanneer de hoofdpersoon per ongeluk zich laat mergen met een fly in een teleporter, wordt het alsmaar spannender en smeriger. Mede door een voortreffelijke make-up is de horror bijzonder geslaagd en had het wel effect op mij. Jammer van de onlogische plotontwikkelingen her en der, maar voor de rest gaaf filmpje. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_87637035
Killers (2010)

Jen (Katherine Heigl) is gedumpt en gaat toch met haar ouders mee op vakantie naar Frankrijk. Haar ouders zijn de leukste personages in de film, en zeggen telkens net de verkeerde dingen, waaruit blijkt dat Jen nogal een saaie en nette controlfreak is.

Nog maar net in het hotel komt ze Spencer tegen, een geinige vlotte gozer, gespeeld door Ashton Kutcher (waar ik nog steeds om moet lachen, want ik verwacht toch elke keer dat ie "BURN!" gaat schreeuwen), en het klikt meteen erg goed. Hij vindt haar neurotische trekjes schattig, en zij is in shock dat zo'n lekker ding voor haar valt.

Nu is Spencer eigenlijk een door de overheid ingeschakelde huurmoordenaar, maar die baan zet hij zomaar aan de kant voor zijn nieuwe vlam. Als ze een paar jaar getrouwd zijn krijgt hij ineens een uitnodiging van zijn oude werkgever en daarnaast blijkt er ineens een prijs op zijn hoofd te staan. Jen komt er natuurlijk snel achter wat er Spencer aan de hand is, en dan begint een grote achtervolging waarbij Jen haar controlfreakness los moet laten en alle mensen in hun omgeving hun ware gezicht laten zien.

Tja. Het begin vond ik eigenlijk het leukst, typische romcom stijl. Maar ik verwachtte de actie te snel en de hele eerste helft voelde daardoor toch een beetje als de introductie voor de tweede. En dan begint Heigl irritant te worden als de neurotische muts die ineens de stoere tante gaat spelen.

Al met al zo nu en dan wel gelachen, en saai werd het niet. Een prima zaterdagavondbankhangfilm.

IMDB: 4,6
Ik: 6

Did you hear about the Morgans? (2009)

Meryl (Sarah Jessica Parker) en Paul zijn getrouwd, maar wonen apart sinds Paul is vreemdgegaan. Paul is advocaat, Meryl is makelaar, en ze genieten van het New Yorkse luxe yuppenleven. Paul mist Meryl erg en vraagt haar mee uit eten. Na het etentje, dat erg ongemakkelijk verloopt, zijn ze getuige van een moord, en de moordenaar heeft hen gezien.

De FBI stuurt ze naar een gehucht in Wyoming om onder te duiken. Vooral Meryl vindt het verschrikkelijk dat ze op een ranch moet logeren met haar overspelige man. Ze logeren bij de sheriff (de cowboy van the Big Lebowski O+ ) en zijn vrouw, die graag schieten en heel veel vlees eten. Kortom, het is even wennen tussen de conservatieve bewoners van het dorp.

In het begin natuurlijk haat en nijd, maar uiteindelijk komen de twee door de rare dingen die ze meemaken weer dichter bij elkaar.

Het is meer drama dan comedy, maar de vier hoofdrolspelers zijn erg leuk om naar te kijken en het (flinterdunne) verhaallijntje dat door liep in New York was ook wel geinig. Jammer dat een paar van de leukste momenten al in de trailer zaten, maar het sfeertje bleef wel zo door de hele film. Afgezien van een paar érg cheesy momenten best om aan te zien. Geen topfilm, maar net als de film hierboven een fijne film voor een zaterdagavond op de bank.

PS Ik besef nu dat bovenstaand plaatje volgens mij niet in de film voorkomt, maar alle hoofdrolspelers staan erop, dus ik laat hem lekker staan :)

IMDB: 4,2
Ik: 6,5
pi_87637878
Over t weekend een viertal films gezien, maar eigenlijk allemaal niet echt memorabel.

Grown Ups
Gewoon te flauw, en dan met zo'n flutverhaaltje erbij.. Niemand die echt uitblinkt, en ook Steve Buscemi kan het hele gebeuren niet meer redden al doet hij nog flink z'n best.. Had het natuurlijk van te voren kunnen verwachten, maar ik ben bij geen van de films de beslisser van keuze geweest :')

SAW VI
Eigenlijk allemaal erg verwarrend omdat ik de voorgaande delen helemaal niet chronologisch heb gezien, of gewoon al heel lang geleden.. Wel leuk om sommige over the top vallen en het bloederige erbij te zien, maar de diepgang viel eigenlijk compleet weg omdat ik geen idee had hoe dat verhaal erachter nou ook alweer in elkaar zat.

Drag Me to Hell
Dit was eigenlijk nog de meest grappige film die ik gezien heb, vooral omdat we t niet verwachtte. Begon lekker serieus, maar naarmate het verhaal zich ontwikkelt werden de schrikmomenten en gore lekker overdreven en was het voornl. de humor die de emoties prikkelde. In een setting met vrienden erg leuk, maar als je echt een film wil zien voor de film moet je deze echt niet gaan kijken.

Predators
Voor mij eigenlijk de derde predator film, aangezien ik het hele predator vs alien gedoe heb overgeslagen. De eerste film is vooral jeugdsentiment, maar blijft bij herinnering hangen als een erg goeie film in zijn opzet, en had bij deze het idee dat te willen navolgen. Helaas is het gewoon niet badass genoeg daarvoor, en als er eindelijk iemand verschijnt die wel dat nivo haalt gaat ie snel daarna weer de pijp uit :{ Wel vermaak, verder net uitgewerkt verhaal met op zich leuke verwijzingen naar deel 1, maar de cast laat te wensen over en de film had dan ook niet langer moeten worden. Het eerste deel in daglicht beviel me ook een stuk beter als de laatste 3 kwartier, waarin het amper licht meer wordt.
Where facts are few, experts are many.
pi_87642153
Trick 'r treat

quote:
Vier verhalen die plaatsvinden in een stadje tijdens Halloween: we zien een seriemoordenaar die vergiftigd snoep produceert, een groep kinderen die een geheim ontdekken over het stadje, een jonge vrouw die achtervolgd wordt door een gemaskerde stalker en een bejaarde die maar niet afkomt van een duivelse trick-or-treater.
Leuke film voor Halloween, best spannend en een paar leuke schrikmomentjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige verhaallijnen zijn een beetje standaard en weet je al wel wat er ongeveer gaat gebeuren, maar ja, dat is heel vaak zo bij dit soort films.
pi_87644971
Hup nog eentje dan...
Vandaag ook even Barefoot Gen gekeken. Stond al erg lang op mijn lijstje, (nml oscar gewonnen voor beste buitenlandse film in '83 + ik heb nog nooit naar Anime/Manga gekeken (valt dit daaronder? ik ben een echte n00b)

aandoenlijke film. Ik vind hem wel goed! Zeker als je op een middelbare school een keer wilt uitleggen wat er gebeurd is! Maar blijft een kinderfilm... en eigenlijk vind ik het teleurstellend dat het niet goed afloopt... (WAT JE NATUURLIJK WEL WEET!)

IMDB zegt 8,3
ik : 7,5
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  zondag 17 oktober 2010 @ 21:04:29 #195
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_87646460
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:07 schreef single_queen het volgende:
12 Angry Men
Halleluja, een dikke 9!
Ik heb nooit zin om een klassieker te kijken, maar wat een heerlijke films dit... :-) ik was eigenlijk iets anders aan het doen, ik zette hem op en ongemerkt stopte ik met mijn andere bezigheden om aan het einde echt ontroerd te zijn :Y
Fantastisch is deze film inderdaad, blij dat je hem ook hebt kunnen waarderen! Typisch een film die je hoog op lijstjes ziet staan - en om die reden maar gaat kijken met de nodige scepsis. Maar neem er de tijd voor en ziet een fijne film :Y
Overal verstand van.
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:13:08 #196
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_87650957
The Losers

Gewoon lekkere actiefilm met goeie humor erin !
Kijkt lekker weg.
7tje
The Outside Agency
pi_87653015
How To Train Your Dragon

Leuke animatie. Heb van genoten deze ochtend. Verhaal is wel ok, maar verwacht niets spectaculairs is tenslotte een animatie en kinderfilm. Laat wel zien dat Dreamworks qua animatie echt niet veel onderdoet aan Pixar.

7+

[ Bericht 9% gewijzigd door Dale. op 17-10-2010 22:53:43 ]
pi_87653071
The Horseman (Steven Kastrissios, 2008)
Christian, een gescheiden vader, treurt over de dood van zijn dochter. Wanneer er een anonieme video in de post komt die zijn zwaar bedwelmde en mishandelde dochter laat zien, gaat Christian op een roekeloze reis naar antwoorden. Deze geweldadige wraakfilm uit Australie viel wel goed bij mij moet ik zeggen. Hij gaat vrij ver, maar niet alles laat men ook daadwerkelijk zien, de suggestie gaat al wel ver genoeg. Naast de geweldadige uitspattingen tevens nog ruimte voor een aardig verhaal. Een van de betere wraakfilms sinds tijden! 8.0

Southland Tales (Richard Kelly, 2006)
Lastig om een mening te vormen over deze film van Donnie Darko regisseur Richard Kelly. Denk dat er weinig mensen zijn die deze film zullen begrijpen bij een eerste kijkbeurt. Het is allemaal niet alleen slecht te volgen, de speelduur van bijna 150 is ook veel te veel van het goede. De cast vol met B-acteurs past gek genoeg wel weer prima, Seann William Scott, Sarah Michelle Gellar en Dwayne Johnson laten ook hier weer zien over geen enkel acteertalent te beschikken, maar dit keer komen ze er mee weg. De film heeft zeker wel zijn momenten, o.a. de scene waar Justin Timberlake een nummer van The Killers aan het playbacken is. 7.0

Breakfast at Tiffany's (Blake Edwards, 1961)
Tja, zag er niet een klassieker in, maar een aardige film is het wel. Hepburn weet de film in haar eentje te maken. Gebeurde mij toch wat te weinig om mijn aandacht er de hele tijd bij te houden en waaom die vervelende chinees? Heb Roman Holiday ook nog in de kast staan, hopelijk bevalt die beter. 7.0
pi_87653500
Toy Story 3
Woody, Buzz and the whole gang are back. As their owner Andy prepares to depart for college, his loyal toys find themselves in daycare where untamed tots with their sticky little fingers do not play nice. So, it's all for one and one for all as they join Barbie's counterpart Ken, a thespian hedgehog named Mr. Pricklepants and a pink, strawberry-scented teddy bear called Lots-o'-Huggin' Bear to plan their great escape.

Geweldige film weer van Pixar. Je leeft gewoon mee met het speelgoed.
Ik ging trouwens echt stuk bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDb: 8,8
Mijn cijfer: 9,0
pi_87655714

http://www.imdb.com/title/tt1245526/
John malkovich, HELD _O_
Komisch actiefilm, zeker een aanrader 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')