De OP is hier terug te vinden.quote:Wijzigingen verkeersregels per 1 juli 2010
· Een rouwstoet mag op een gelijkwaardige kruising niet doorsneden
worden. Dit betekent dat weggebruikers op kruispunten zonder
verkeerslichten, voorrangsborden of haaientanden de volgauto's van een
rouwstoet voorrang moeten verlenen, ongeacht van welke kant de
rouwstoet komt. Dit geldt alleen voor rouwstoeten die herkenbaar zijn aan
speciale (officiële) vlaggen. Het eerste voertuig van de rouwstoet moet zich
aan de normale voorrangsregels houden.
· Een voetganger of een bestuurder van een gehandicaptenvoertuig die bij
een zebrapad wil oversteken, moet een naderende rouwstoet die de
officiële vlaggen voert, voor laten gaan.
· De bestuurder van een autobus die van een bushalte binnen de bebouwde
kom wil wegrijden, moet een officiële rouwstoet die van achteren nadert, voor
laten gaan. Buiten de bebouwde kom gold dit al.
· Bestuurders van een brombakfiets waarvan de voorwielen een diameter
hebben van meer dan 40 cm, hoeven geen helm te dragen.
· Parkeerplaatsen kunnen door middel van onderborden gereserveerd
worden voor een bepaald doel, bijvoorbeeld het afzetten en ophalen van
passagiers of het opladen van elektrische auto's.
· Het gebruik van ligplaatsen in bussen, taxi's en personenauto's is
toegestaan, mits deze ligplaatsen aan bepaalde eisen voldoen.
· Onterecht gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats is niet meer
mogelijk.
· Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.
· Bestuurders van lijnbussen, trams en andere voertuigen die gebruik mogen
maken van een busstrook of busbaan, mogen over verdrijvingsvlakken en
puntstukken rijden, die in een busstrook of busbaan liggen.
· Er worden twee nieuwe verkeersborden ingevoerd met de betekenis:
verboden voor autobussen en verboden voor vrachtauto's en autobussen.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:00 schreef vannelle het volgende:
Is dit niks?
http://www.theorietoetsen.nl/
Of kijk anders even hier, keus zat!
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=theorie+examen+oefenen+gratis&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=theorie&gs_rfai=&fp=e57b55460c85c58d
Online theorieboek. Handig, maar niet voor in de trein natuurlijk.quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:06 schreef vannelle het volgende:
En dit is de post waarmee het topic dicht ging:
[..]
Die weet ik ook welquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:25 schreef Joosterd het volgende:
En misschien dat je instructeur de laatste veranderingen wel weet
quote:Wijzigingen verkeersregels per 1 juli 2010
· Een rouwstoet mag op een gelijkwaardige kruising niet doorsneden
worden. Dit betekent dat weggebruikers op kruispunten zonder
verkeerslichten, voorrangsborden of haaientanden de volgauto's van een
rouwstoet voorrang moeten verlenen, ongeacht van welke kant de
rouwstoet komt. Dit geldt alleen voor rouwstoeten die herkenbaar zijn aan
speciale (officiële) vlaggen. Het eerste voertuig van de rouwstoet moet zich
aan de normale voorrangsregels houden.
· Een voetganger of een bestuurder van een gehandicaptenvoertuig die bij
een zebrapad wil oversteken, moet een naderende rouwstoet die de
officiële vlaggen voert, voor laten gaan.
· De bestuurder van een autobus die van een bushalte binnen de bebouwde
kom wil wegrijden, moet een officiële rouwstoet die van achteren nadert, voor
laten gaan. Buiten de bebouwde kom gold dit al.
· Bestuurders van een brombakfiets waarvan de voorwielen een diameter
hebben van meer dan 40 cm, hoeven geen helm te dragen.
· Parkeerplaatsen kunnen door middel van onderborden gereserveerd
worden voor een bepaald doel, bijvoorbeeld het afzetten en ophalen van
passagiers of het opladen van elektrische auto's.
· Het gebruik van ligplaatsen in bussen, taxi's en personenauto's is
toegestaan, mits deze ligplaatsen aan bepaalde eisen voldoen.
· Onterecht gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats is niet meer
mogelijk.
· Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.
· Bestuurders van lijnbussen, trams en andere voertuigen die gebruik mogen
maken van een busstrook of busbaan, mogen over verdrijvingsvlakken en
puntstukken rijden, die in een busstrook of busbaan liggen.
· Er worden twee nieuwe verkeersborden ingevoerd met de betekenis:
verboden voor autobussen en verboden voor vrachtauto's en autobussen.
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Als je niet zo'n kaart hebt, dan mocht je toch al niet op zo'n plek parkeren, dus wat is er nu dan nog meer niet mogelijk?quote:Onterecht gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats is niet meer
mogelijk.
Bedanktquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben twee dagen niet aan het posten en het topic is op slot!Even teruggelezen en daarmee dus gefeliciteerd: Dubish (ttt toch?), FastFox91, Henkhimself & Blistering
![]()
Hoe staat het met de meetplannen?
Tot nu toe komt er weinig van terecht, misschien moeten we ten minste, denk de vaste posters hier, die al hun rijbewijs hebben gehaald net verder erover praten in een ander topic, voordat het weer offtopic is..quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben twee dagen niet aan het posten en het topic is op slot!Even teruggelezen en daarmee dus gefeliciteerd: Dubish (ttt toch?), FastFox91, Henkhimself & Blistering
![]()
Hoe staat het met de meetplannen?
Ik moet heel eerlijk zeggen: Echt geen flauw idee wat er hiermee verandert. Maar dit stond nou eenmaal ook in het Bovagbericht dus voor de volledigheid heb ik em gewoon laten staan.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:27 schreef jacobras het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Als je niet zo'n kaart hebt, dan mocht je toch al niet op zo'n plek parkeren, dus wat is er nu dan nog meer niet mogelijk?
Ik had 'm ook om 10:45. Rustig op de weg.quote:
RDip. (Die in peace.)quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:58 schreef twiFight het volgende:
Ik wil graag een minuut stilte voor alle lessers die lessen in een auto zonder airco
Nog gefeliciteerd. Het zal inderdaad rustig zijn, dat is wel lekker.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:39 schreef FastFox91 het volgende:
Dankjewel Hiaf en Singlemetkids!
[..]
Ik had 'm ook om 10:45. Rustig op de weg.
[..]
RDip. (Die in peace.)
Als ik nou eenmaal het pasje heb, mag ik dan ook scooter rijden?
Ja! En in een automaatquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:39 schreef FastFox91 het volgende:
Dankjewel Hiaf en Singlemetkids!
[..]
Ik had 'm ook om 10:45. Rustig op de weg.
[..]
RDip. (Die in peace.)
Als ik nou eenmaal het pasje heb, mag ik dan ook scooter rijden?
Bedankt voor het bijwerken, kon me al niet voorstellen dat ik het in 1x goed had gedaan.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:08 schreef Purdey het volgende:
Heb even de Wiki bijgewerkt,want FastFox en Henkhimself staan nu niet in de OP terwijl die wel geslaagd zijn.Pas je de OP nog even aan VanNelle?
Ik zou het niet doen als ik jou was.quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:49 schreef Sosha het volgende:
Ik wil begin volgend jaar eindelijk met rijlessen beginnen. Jaren geleden heb ik al theorieboeken gekocht, maar ik weet dat het systeem helemaal veranderd is. Zijn die boeken (uit 2001 ofzo) nu echt compleet nutteloos of kan ik daar best nog uit leren? Of krijg ik dan echt problemen op mijn theorie-examen omdat de vraagstelling ontzettend anders is..?
Okee, dus het is niet alleen de manier waarop vragen gesteld worden die veranderd is, maar ook echt de inhoud?quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen als ik jou was.
Er zijn in tussentijd best wel veel regels veranderd en dat zou je dus op kunnen breken bij je examen.
Alvast een fijne vakantie sowieso! Ik heb ook iets gehaald bij de dokter, en kreeg toen 'propranolol'.Een bétablokker die hartslag en bloeddruk vertraagt waardoor je de lichamelijke klachten van nerveusiteit niet voelt.Ik zelf heb het op een dag dat ik niet hoefde te rijden uitgeprobeerd en ik vond dat het niet veel deed.Maar was wel wat suffig en afwezig.Alsof je aan het dagdromen bent, maar dan continue.Als je iets haalt, en je krijgt dit probeer het dan netals ik even van te voren uitquote:Op donderdag 8 juli 2010 17:42 schreef jacobras het volgende:
Mijn neef is vandaag geslaagd voor zijn rijexamen.
Ik ga morgen op vakantie, als ik terug ben (16e) moet ik over een week afrijden... Ga trouwens misschien langs de dokter voor iets tegen de zenuwen![]()
Het is natuurlijk geen compleet ander boek geworden maar in 9 jaar tijd is er best veel veranderd.quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:29 schreef Sosha het volgende:
[..]
Okee, dus het is niet alleen de manier waarop vragen gesteld worden die veranderd is, maar ook echt de inhoud?
Thanks, da's goed om te weten.
Dan kun je misschien een PDF printer installeren. Da's een nep-printer in je configuratie, die een PDF genereert ipv het document te printen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:10 schreef R2cksson het volgende:
@Breuls: die knop heb ik volgens mij niet. Of ik ben n00b.
Helemaal mee eens. Zal tegen de tijd dat ik begin kijken naar nieuwe lesboeken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 19:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen compleet ander boek geworden maar in 9 jaar tijd is er best veel veranderd.
Zou lullig zijn als je daardoor nou net 1 of 2 fouten te veel maakt......
mm dan komt die dokter met propanolol aanzetten. Dit heb ik mijn 2e examen gebruikt en beviel me totaal niet...de zenuwen had ik nog steeds, maar vooral een afwezigheid en dromerigheid niet normaal meer ! Hierdoor gingen dingen al harstikke verkeerd. Op mij het het een totaal averechtse uitwerking en met sufheid is het zeker niet aan te raden om auto te rijden, laat staan een rij examen te doen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:42 schreef jacobras het volgende:
Mijn neef is vandaag geslaagd voor zijn rijexamen.
Ik ga morgen op vakantie, als ik terug ben (16e) moet ik over een week afrijden... Ga trouwens misschien langs de dokter voor iets tegen de zenuwen![]()
Bedankt! Als ik het ga gebruiken ga ik het zeker eerst uitproberen. Heb je het trouwens gebruikt tijdens je examen?quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:40 schreef Purdey het volgende:
[..]
Alvast een fijne vakantie sowieso! Ik heb ook iets gehaald bij de dokter, en kreeg toen 'propranolol'.Een bétablokker die hartslag en bloeddruk vertraagt waardoor je de lichamelijke klachten van nerveusiteit niet voelt.Ik zelf heb het op een dag dat ik niet hoefde te rijden uitgeprobeerd en ik vond dat het niet veel deed.Maar was wel wat suffig en afwezig.Alsof je aan het dagdromen bent, maar dan continue.Als je iets haalt, en je krijgt dit probeer het dan netals ik even van te voren uit
Geen dank! Uiteindelijk heb ik het niet gebruikt nee.Heb er nog 4 van de 5 liggenquote:Op donderdag 8 juli 2010 21:43 schreef jacobras het volgende:
[..]
Bedankt! Als ik het ga gebruiken ga ik het zeker eerst uitproberen. Heb je het trouwens gebruikt tijdens je examen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:16 schreef honkhonk het volgende:
Kennis van me ging met een oerhollandje jonko achter de kiezen (longen?) zijn rijexamen doen, lekker relaxend enzo.Haha, en daarna de kantine van het CBR leeggegeten na een vreetkick?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Succes joh, komt goed gewoon doen alsof het een normale les is alleen met iemand extra in de autoquote:
Jaaaa,je bent nog thuis nu! Heeel veel succes! Je kunt het Nero!quote:
Ik hoopte eigenlijk dat ik wat minder nerveus zou zijn...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:04 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Succes joh, komt goed gewoon doen alsof het een normale les is alleen met iemand extra in de auto
Dankje.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:20 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jaaaa,je bent nog thuis nu! Heeel veel succes! Je kunt het Nero!
Hm... Ik ga het ook gewoon vragen, voor de zekerheid. Ik hoorde al eens van iemand anders dat het wel mocht. Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:30 schreef Purdey het volgende:
De autoradio stond tijdens lessen altijd wel aan, behalve tijdens proefexamens.Bij examen mocht ie ook absoluut niet aan, heb het nog gevraagd omdat de stiltes dan iets minder pijnlijk zijn.Maar je moet je concentreren en daar past geen radio bij..
Kan me ook voorstellen dat je als instructeur iedere invloed van buitenaf wilt uitsluiten. Dus niet het argument tegen je kunnen krijgen als "zat even naar de radio te luisteren" o.i.d.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:42 schreef FastFox91 het volgende:
Als examinator zou ik denken, waarom niet? Later ga je toch ook wel rijden met radio aan, dus waarom nu alvast niet testen. Je moet zelf maar beslissen of het in je na- of voordeel werkt. De stiltes zijn niet zo pijnlijk hoor. Soms kan je rijden en praten tegelijk, maar tijdens de lessen stopte ik ook halverwege een zin en ging ik na een halve minuut weer verder. Succes iig!
Dit dusquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kan me ook voorstellen dat je als instructeur iedere invloed van buitenaf wilt uitsluiten. Dus niet het argument tegen je kunnen krijgen als "zat even naar de radio te luisteren" o.i.d.
Ik snap de gedachte, maar ik vind dat de bestuurder ook eigen verantwoordelijkheid moet en mag nemen, met de bijbehorende consequenties.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kan me ook voorstellen dat je als instructeur iedere invloed van buitenaf wilt uitsluiten. Dus niet het argument tegen je kunnen krijgen als "zat even naar de radio te luisteren" o.i.d.
Met 34 lessen sta je nog aardig hoog in de scores hierquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:41 schreef Nero22 het volgende:
Dank u allen.
34 lesjes nodig gehad, maar dat doet er niet meer toe!
Voordat ik ging rijden ben ik nog samen met mijn instructeur een bakkie cappuccino wezen halen bij het tankstation. Toch leuk.![]()
Dat is voor sommigen onder ons een understatementquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Met 34 lessen sta je nog aardig hoog in de scores hier
Jaquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat is voor sommigen onder ons een understatement
Daar kan ik dan weer niet over meepraten.Alhoewel ik me er totaal op had ingesteld ooit bij het BNOR zou moeten verschijnen..Gister al wel bijna een aanrijding gehad.Met de hele familie in de autoquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Jahet aantal examens kan ook leuk oplopen. Ik spreek uit ervaring
What happened?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:54 schreef Purdey het volgende:
[..]
Daar kan ik dan weer niet over meepraten.Alhoewel ik me er totaal op had ingesteld ooit bij het BNOR zou moeten verschijnen..Gister al wel bijna een aanrijding gehad.Met de hele familie in de auto
Twee rijstroken: De rechter voor rechtdoor, de linker voor links.Ik stond links, voor rood licht.Naast mij stond een bestelbus+aanhangwagen, die toen het licht naar groen ging ineens luid begon te claxoneren en begon te gebaren en mij links afsneed omdat hij toch ineens naar links gingquote:
O, lekker dan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Twee rijstroken: De rechter voor rechtdoor, de linker voor links.Ik stond links, voor rood licht.Naast mij stond een bestelbus+aanhangwagen, die toen het licht naar groen ging ineens luid begon te claxoneren en begon te gebaren en mij links afsneed omdat hij toch ineens naar links gingIk kon volop op m'n remmen en hij ging naar z'n voorhoofd wijzen richting mij
Zo,boos dat ik was
Raampjes open en knallen maar?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:32 schreef FastFox91 het volgende:
Gefeliciteerd Nero!!
Ik heb vandaag mijn pasje na vier werkdagen opgehaald, i.p.v. de normaal gesproken 5 dagen. Dus gelukkig hoef ik niet het weekend te wachten en kan ik vanavond gaan beginnen met m'n moeders auto.
Nog even wachten, aangezien ik het nu wel erg warm vind en mijn moeders auto geen airco heeft.
Dat is milieu-onvriendelijk.quote:
Wat een mallootquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Twee rijstroken: De rechter voor rechtdoor, de linker voor links.Ik stond links, voor rood licht.Naast mij stond een bestelbus+aanhangwagen, die toen het licht naar groen ging ineens luid begon te claxoneren en begon te gebaren en mij links afsneed omdat hij toch ineens naar links gingIk kon volop op m'n remmen en hij ging naar z'n voorhoofd wijzen richting mij
Zo,boos dat ik was
Airco ook, want dan verbruik je meer brandstof.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:45 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dat is milieu-onvriendelijk.(
![]()
)
Ik ga waarschijnlijk wel wat eerder, einde van de middag ofzo.
Thanks.quote:
Je staat er bij.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:33 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Thanks.
Kan iemand mij in de OP zetten? Ik kan de wiki niet bewerken.
Haha Purdey is aanwezig, ik ga Nero erbij zettenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je staat er bij.
Wiki bewerken kan ik ook niet.......zal het wel weer niet snappen.Purdey!!!!!! Help!!!
Thanks!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:28 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha Purdey is aanwezig, ik ga Nero erbij zetten
Edit: Nero, je staat in de Wiki vermeld![]()
Je klikt in de OP op 'De OP is hier te vinden.' Dan klikt je rechtsbovenin op aanmelden/inschrijven.Je maakt dan een gebruikersnaam+wachtwoord aan, en als je dan inlogt kun je bovenin op 'Bewerken' klikken.Je bewerkt wat je wilt bewerken en dan klik je op opslaanquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Thanks!
ff off-topic vraagje: hoe doe je dat dan? Ik wil dat ook kunnen.
Aanmelden en inloggen dus........ik had het zelf kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je klikt in de OP op 'De OP is hier te vinden.' Dan klikt je rechtsbovenin op aanmelden/inschrijven.Je maakt dan een gebruikersnaam+wachtwoord aan, en als je dan inlogt kun je bovenin op 'Bewerken' klikken.Je bewerkt wat je wilt bewerken en dan klik je op opslaanHet is heel simpel
Nou, ik heb er ook een aantal keer diep over na moeten denken hoorquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Aanmelden en inloggen dus........ik had het zelf kunnen bedenken.![]()
Bedankt!
Zo leren we van elkaar.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou, ik heb er ook een aantal keer diep over na moeten denken hoor
Ben niet zo technisch aangelegd.En geen dank overigens! Door schade en schande wordt men wijzer
Heb je toch echt nodig voor je praktijk.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:34 schreef honkhonk het volgende:
Maja, theorie halen is niets waard. Praktijk is everything
Ik weet van mezelf dat ik zo'n boek niet open zou doen, daarom de cursus gevolgd. Die 100 euro daarvoor valt in het niets met de kosten van herexamens van de praktijkquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:34 schreef honkhonk het volgende:
Theorie in de pocket, tenzij je moeite hebt met leren is het echt totaal onnodig om hiervoor lessen te gaan volgen bij je rijschool.
House, stoppen nu.No one gives a damn hoeveel lessen/praktijkexamens iemand gehad heeft, je hebt je pasje toch? Je hebt nog niemand dood/invalide/gewond gereden dus nevermind de examens pik! Ik heb 100 rijlessen gehad (Ja,dat bestaat lieve rijles-kindertjes) maar heb zowel m'n theorie als praktijk in een keer gehaald.Uiteindelijk slaagt iedereen op een goede dag..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf dat ik zo'n boek niet open zou doen, daarom de cursus gevolgd. Die 100 euro daarvoor valt in het niets met de kosten van herexamens van de praktijk
En zo is het!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
House, stoppen nu.No one gives a damn hoeveel lessen/praktijkexamens iemand gehad heeft, je hebt je pasje toch? Je hebt nog niemand dood/invalide/gewond gereden dus nevermind de examens pik! Ik heb 100 rijlessen gehad (Ja,dat bestaat lieve rijles-kindertjes) maar heb zowel m'n theorie als praktijk in een keer gehaald.Uiteindelijk slaagt iedereen op een goede dag..
Rustig Pur, ik wou alleen wat tegengas geven aan het idee van "theorielessen zijn zinloos" van hierboven!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
House, stoppen nu.No one gives a damn hoeveel lessen/praktijkexamens iemand gehad heeft, je hebt je pasje toch? Je hebt nog niemand dood/invalide/gewond gereden dus nevermind de examens pik! Ik heb 100 rijlessen gehad (Ja,dat bestaat lieve rijles-kindertjes) maar heb zowel m'n theorie als praktijk in een keer gehaald.Uiteindelijk slaagt iedereen op een goede dag..
Da's waar, maar ik ken genoeg mensen die hun theorie in een keer haalden en vervolgens 3x voor hun praktijk zakten ( of pas na 100 keer op mochten ) , dus daarom kan ik er niet al te blij van wordenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je toch echt nodig voor je praktijk.
Ik ben heel rustigquote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Rustig Pur, ik wou alleen wat tegengas geven aan het idee van "theorielessen zijn zinloos" van hierboven!
En dus verklaar je theorie maar tot onbelangrijk of hartstikke makkelijk. Naar aanleiding van horen zeggen nog wel, djeez..........hoe stom kun je zijn?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:36 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Da's waar, maar ik ken genoeg mensen die hun theorie in een keer haalden en vervolgens 3x voor hun praktijk zakten ( of pas na 100 keer op mochten ) , dus daarom kan ik er niet al te blij van worden.
5. Sommige mensen presteren minder onder drukquote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dus verklaar je theorie maar tot onbelangrijk of hartstikke makkelijk. Naar aanleiding van horen zeggen nog wel, djeez..........hoe stom kun je zijn?
Even de basisprincipes van het mens zijn qua leren.
1. Aanvangsniveau zal meestal verschillen tov iemand anders. Kan beter of minder zijn.
2. Sommige mensen zijn heel goed in theorie en wat minder in praktijk.
3. Sommige mensen zijn een kei in praktijk terwijl theorie een drama is.
4. de 1 leert sneller of beter dan de andere
Oftewel: hou eens op met generaliseren.
Inderdaadquote:Op zaterdag 10 juli 2010 01:47 schreef vannelle het volgende:
Mooie en vooral ook goede toevoegingen.
Zo heb ik eens een leerling gehad die binnen bebouwde kom steeds dichter achter een fietser ging rijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:51 schreef Joosterd het volgende:
6 sowieso , tijdens rijlessen zie je iemand van rechts aankomen en dan weet je dat je moet remmen doe je het toch niet( in de eerste lessen)
Kan gebeuren, is ook geen schande. Daarom ben je dus aan het lessen en niet zelfstandig aan het rijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:07 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb dat ook weleens gehad. (niet per se de bovenstaande situatie(s), maar wel andere gevallen)
Je ziet iets, maar vergeet te handelen naar de situatie (of zoiets).
Ik ben er van overtuigd dat dit komt omdat je nog te veel met de bediening van het voertuig bezig bent.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:
Weet je dat ik dit serieus zo'n beetje elke les heb gehad?
-Ik zie dat er een auto/vrachtwagen wil invoegen op de snelweg, maar ik bleef er naast rijden
-Ik zie een zebrapad, inclusief een voetganger die over wil steken, maar toch remde ik niet
-Ik rij in kleine straatjes, en zie een auto van rechts komen die ik voorrang moet verlenen, maar dat doe ik niet
-Ik nader een gevaarlijk kruispunt, maar bleef lekker in z'n drie rijden met een km'tje of 50.Als m'n inst. dan afremde en vroeg of alles wel oké ging, en waar ik dacht te rijden, zei ik doodleuk: 'Op een gevaarlijk kruispunt!' 'En hoe nader je die?' 'Voorzichtig, in z'n twee en 30 km!' Ongelofelijk dat ik het dan niet gewoon dééd
Dit was tijdens rijles nogquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat dit komt omdat je nog te veel met de bediening van het voertuig bezig bent.
Zodra autorijden min of meer automatisch gaat ben je daar van af.
Remedie: Meer rijden.
Geloof me: blijf rijden, doe ervaring op en alles sal reg kom.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:21 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dit was tijdens rijles nogEn die golf had ik uiteindelijk dusdanig onder controle dat ie perfect naar mij 'luisterde'.Wij konden lezen en schrijven samen..Mocht ook wel na 100 lessen en een half jaar
![]()
Damn, ik mis m'n lesgolfEn als deze dingen zijn de gebeurtenissen vanaf les 70
De rest ben ik voor het gemak vergeten
Dat zei mijn examinator ook. Hij zei: Ik verwacht niet dat je perfect rijdt. Niemand doet dat, ik doe dat niet en je instructeur ook niet. Ik wil dat je laat zien dat je veilig en verantwoord kan rijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geloof me: blijf rijden, doe ervaring op en alles sal reg kom.
Foutloos rijden lukt je toch niet, dat kan niemand.
Dit gebeurde PRECIES bij mijn TTTquote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:51 schreef Joosterd het volgende:
6 sowieso , tijdens rijlessen zie je iemand van rechts aankomen en dan weet je dat je moet remmen doe je het toch niet( in de eerste lessen)
Je bent en blijft een mens.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:59 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn rij-instructeur zei ook dat ie nog nooit een perfecte rit had gereden. Maar als je 25 jaar in het vak zit, moet je toch wel een keer een ritje gemaakt hebben van 15min zonder dat je iets fout hebt gedaan. Ik snap dat eigenlijk niet echt.
Vrijstelling gaat dan ook om de bijzondere verrichtingen, niet over je andere acties in je TTT. (Of je moet het helemaal verkloten? Ben geen examinator, pin me er niet op vastquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:24 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dit gebeurde PRECIES bij mijn TTT, gelukkig kreeg ik toch een vrijstelling
Heb je al in de Golf 6 gereden?quote:
Instructeurs willen graag dat je in je binnenspiegel kijkt voordat je hard remt.Dat is logisch, maar soms gaat het om seconden.Als er ineens een kind de weg op rent, dan ga je niet eerst in je binnenspiegel kijken of het wel verantwoord is om te remmen.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:54 schreef Catch_me het volgende:
Instructeur werd ineens boos afgelopen vrijdag in de auto toen ik vol in de ankers ging omdat er 2 malloten op de fiets zonder kijken door rood gingen en ik er best dicht op zat, want ik had niet in me binnenspiegel gekeken, ja he heHad liever een deuk in onze jeep van de auto achter ons dan dat ik 2 fietsers omver rij
![]()
Was dus weer erg gezellig op de terugrit
Ja,het is heel fijn om in je binnenspiegel te checken voor je een noodstop maakt, maar als je echt moet remmen, dan moet je dat toch wel.Auto achter je of niet..quote:Op zondag 11 juli 2010 12:09 schreef BasementDweller het volgende:
Ja je moet je binnenspiegel regelmatig checken, maar stel dat je dat doet en er een auto achter je zit, wat dan? Gewoon maar doorrijden?
Neequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Dubish op 11-07-2010 14:12:35 ]
Kee, komt ie.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,het is heel fijn om in je binnenspiegel te checken voor je een noodstop maakt, maar als je echt moet remmen, dan moet je dat toch wel.Auto achter je of niet..
Ik denk VanNelle daar iets meer over kan vertellen, kom er maar in!
* bladerdeegroller begint ook zenuwachtig-achtig te worden voor a.s. woensdagquote:Op zondag 11 juli 2010 16:27 schreef aflex het volgende:
* aflex wordt stiekem al een beetje zenuwachtig voor dinsdag :$
14:55 afrijden, hopelijk is het niet zo heel druk op de weg ivm huldiging in Amsterdam![]()
9u lijkt me best een drukke tijd om af te rijden. Een uur of 11 lijkt mij het chillstquote:Op zondag 11 juli 2010 18:30 schreef bladerdeegroller het volgende:
[..]
* bladerdeegroller begint ook zenuwachtig-achtig te worden voor a.s. woensdag
8:55 's ochtends though.. Ach ja, we zien wel
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:49 schreef aflex het volgende:
[..]
9u lijkt me best een drukke tijd om af te rijden. Een uur of 11 lijkt mij het chillst
Oepsquote:
Ik blijf positief met de gedachte dat het vakantietijd isquote:Op zondag 11 juli 2010 18:49 schreef aflex het volgende:
[..]
9u lijkt me best een drukke tijd om af te rijden. Een uur of 11 lijkt mij het chillst
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:49 schreef aflex het volgende:
[..]
9u lijkt me best een drukke tijd om af te rijden. Een uur of 11 lijkt mij het chillst
Hoe ging het? Had je geen last van het slechte weer?quote:Op zondag 11 juli 2010 19:54 schreef Schultenpauper het volgende:
Ik mag morgenvroeg op voor praktijkexamen. 8 uur is niet de meest ideale tijd maargoed.
Ja ging prima, heb het gelukkig in een keer gehaald. Helaas wel tegen de 50 lessen nodig gehad.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:59 schreef Nero22 het volgende:
Ik ben net, tussen de buien door, naar het gemeentehuis gefietst om mijn rijbewijs aan te vragen. Vrijdag kan ik hem ophalen. Kan ik die avond meteen naar mijn opa en oma rijden 40 km verderop.
[..]
Hoe ging het? Had je geen last van het slechte weer?
Gefeliciteerdquote:Op maandag 12 juli 2010 13:21 schreef Schultenpauper het volgende:
[..]
Ja ging prima, heb het gelukkig in een keer gehaald. Helaas wel tegen de 50 lessen nodig gehad.
Het weer was nog super hier in het zonnige zuiden rond die tijd, dus dat was wel gunstig.
En belastingen / verzekeringenquote:Op maandag 12 juli 2010 14:21 schreef FastFox91 het volgende:
Ik ging denet in een rustig wijkje wat parkeren oefenen met m'n moeders auto (heb m'n rijbewijs al), kom verschillende lessers tegen.Best wel apart, zij betalen ongeveer 40 euro per uur en ik alleen benzine.
Dat had ik ook van de week, toen ik mn 'eigen' auto reed.Ik kwam zelfs een auto tegen van m'n eigen rijschool, en ook een golf.Gek gezicht ineensquote:Op maandag 12 juli 2010 14:21 schreef FastFox91 het volgende:
Ik ging denet in een rustig wijkje wat parkeren oefenen met m'n moeders auto (heb m'n rijbewijs al), kom verschillende lessers tegen.Best wel apart, zij betalen ongeveer 40 euro per uur en ik alleen benzine.
Gefeliciteerd! En 50 lessen valt reuze mee hoor, en lekker in een keer geslaagd toch! Hartstikke fijnquote:Op maandag 12 juli 2010 13:21 schreef Schultenpauper het volgende:
[..]
Ja ging prima, heb het gelukkig in een keer gehaald. Helaas wel tegen de 50 lessen nodig gehad.
Het weer was nog super hier in het zonnige zuiden rond die tijd, dus dat was wel gunstig.
Ik voel een bepaalde jaloezie..quote:Op maandag 12 juli 2010 14:42 schreef Dubish het volgende:
Zo net even de andere rijinstructeur gebeld, Zaterdag word weer rijden!! In een golf6
Ja ben ook bijzonder blij ermee.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En 50 lessen valt reuze mee hoor, en lekker in een keer geslaagd toch! Hartstikke fijn
Mwa, ik ga er maar 2keer in rijden. Deze week 1,5uur en volgende week 1,5uur voor het examenquote:
Ik was ook 47,75 kwijt..het is krankzinnig, ik weet het.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:46 schreef Schultenpauper het volgende:
[..]
Ja ben ook bijzonder blij ermee.
Nu snel mijn auto afmaken.
Rijbewijs kostte mij overigens 45 euro, belachelijke prijzen.
Het schiet al aardig opquote:Op maandag 12 juli 2010 14:46 schreef Dubish het volgende:
[..]
Mwa, ik ga er maar 2keer in rijden. Deze week 1,5uur en volgende week 1,5uur voor het examen
*EDIT, tenminste dat hoop ik![]()
Yep, examen in de 6, moet er nog even aan wennen, ik heb nooit de auto laten afslagen tijdens mijn lessen, eens kijken of dat ook bij de 6 zo blijftquote:Op maandag 12 juli 2010 14:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het schiet al aardig opGa je ook examen doen in die 6?
Ik hoop echt dat je me de moeite gaat bezorgen om de OP en de wiki aan te passen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:40 schreef aflex het volgende:
Rijles ging echt heel goed! Als het morgen zo gaat ga ik dus zekerrrr slagen!
Nu heeft VanNelle er zin in hoor jongensquote:Op maandag 12 juli 2010 17:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je me de moeite gaat bezorgen om de OP en de wiki aan te passen.
Succes!
Als ik de OP en de wiki aan moet passen dan is dat om een hele leuke reden dus graag!!!! Hoe meer hoe beter!quote:Op maandag 12 juli 2010 18:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nu heeft VanNelle er zin in hoor jongensZal ik anders nog een keer een examen plannen, gewoon voor de leuk?
Ik dacht dat dat landelijk al veranderd was naar 32 euro (of iets in die buurt?) of is dat pas per 1 januari volgend jaar?quote:Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik was ook 47,75 kwijt..het is krankzinnig, ik weet het.
Succes!
1 Juli 2011 zelfsquote:Op maandag 12 juli 2010 19:15 schreef Butterfly91 het volgende:
Gefeliciteerd geslaagden, en succes mensen die op mogen morgen![]()
![]()
[..]
Ik dacht dat dat landelijk al veranderd was naar 32 euro (of iets in die buurt?) of is dat pas per 1 januari volgend jaar?
Succes!quote:Op maandag 12 juli 2010 16:40 schreef aflex het volgende:
Rijles ging echt heel goed! Als het morgen zo gaat ga ik dus zekerrrr slagen!
Haha, wat een eer danquote:Op maandag 12 juli 2010 19:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ik de OP en de wiki aan moet passen dan is dat om een hele leuke reden dus graag!!!! Hoe meer hoe beter!
En plan jij nog maar een examen in, maar bedenk wel dat als je weer slaagt ik je dan vet neer ga zetten en ik weet niet of je vet wilt zijn.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 12 juli 2010 13:21 schreef Schultenpauper het volgende:
[..]
Ja ging prima, heb het gelukkig in een keer gehaald. Helaas wel tegen de 50 lessen nodig gehad.
Het weer was nog super hier in het zonnige zuiden rond die tijd, dus dat was wel gunstig.
Ik was... ¤39.70 kwijt (Tiel, Gelderland).quote:Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik was ook 47,75 kwijt..het is krankzinnig, ik weet het.
Succes!
Succes ermee. Ik moest op het examen kunnen vertellen wat het algemene alarmnummer is.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:27 schreef BasementDweller het volgende:
Ik had me zondag voor het theorie-examen op dinsdag ingeschreven, want het is dan of pas weer over 3 weken. Dus heb vandaag alle theorie erin gestampt en moet het morgen eventjes waarmaken. Wel een hoop saaie droge feitjes moet je leren trouwens
![]()
Moet je net bij dat alarmnummer een black-out krijgenquote:Op maandag 12 juli 2010 23:42 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Ik was... ¤39.70 kwijt (Tiel, Gelderland).
[..]
Succes ermee. Ik moest op het examen kunnen vertellen wat het algemene alarmnummer is.
Ja, goed, maar dan zijn er nog 64 andere vragenquote:Op maandag 12 juli 2010 23:42 schreef Nero22 het volgende:
Succes ermee. Ik moest op het examen kunnen vertellen wat het algemene alarmnummer is.
Ben je weer terug in Nederland? Leuk gehad in Indonesië?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:29 schreef Hitomi het volgende:
Bah wat ben ik dom! Ik les in Zwolle maar woon tijdelijk nog 50km verderop.. dacht vandaag om 9:00 te moeten lessen, dus netjes de trein van 8:15 gepakt en om 8:40 aanwezig... Ben ik een uur te vroeg, het begint pas om 9:45.... zucht :p
Ja echt, m'n leven flitste een paar keer aan me voorbij toen ik vlak voor een wedstrijd naar huis fietstequote:Op maandag 12 juli 2010 23:32 schreef twiFight het volgende:
Dan heb ik slecht nieuws voor je, de mens is egoistisch. Daarbij leven we nu ook nog eens in de IK-generatie. Je had in de pauzes van het WK moeten rijden joh, optijd thuis zijn voor de 2e helft is vééééél belangrijker dan mensenlevens.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:30 schreef aflex het volgende:
Ik deed dus net praktijkexamen.
Zat bij een chagrijnige man, heel gezellig en werkt lekker voor je zenuwen natuurlijk. De eerste 200 meter hebben we over algemene dingen gepraat, daarna zei hij alleen: Linksaf, tweede rechts etc etc.
Het rijden op zich ging lekker, moest invoegen op een snelweg waar een brug was, die brug stond lekker open dus hoefde mooi niet in te voegen!
Toen we terugkeerden bij het CBR stapten we uit, maar ik was m'n portemonnee vergeten dus pakte die nog even snel, maar die man was al bij de ingang.
Toen begon ie kritisch te kijken, en zei ie: Ik vond het een lekker ritje, dus je bent geslaagd. Dat deed ie heel enthousiast......................
MAAR FUCK IT, ik ben gewoon geslaagd na 3 maandjes lessen
Ook jij gefeliciteerd! De gezakten zijn normaal ja.Wist je niet dat er mensen komen die minstens een keer of 6 gaan? Bij mij zat er een achter me die er voor de tiende keer was, droeftoeterquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:46 schreef BasementDweller het volgende:
Theorie-examen gehaald![]()
Gevaarherkenning: 23/25
Theorie: 37/40
Er waren trouwens ongelooflijk veel mensen gezakt, denk zo rond de 3/4. Is dat normaal?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ook jij gefeliciteerd! De gezakten zijn normaal ja.Wist je niet dat er mensen komen die minstens een keer of 6 gaan? Bij mij zat er een achter me die er voor de tiende keer was, droeftoeter
10 x dat is wel heel ergquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ook jij gefeliciteerd! De gezakten zijn normaal ja.Wist je niet dat er mensen komen die minstens een keer of 6 gaan? Bij mij zat er een achter me die er voor de tiende keer was, droeftoeter
Ja, die oefenexamens van vekabest haalde ik heel vaak niet, maar ik heb m'n theorie wel in één keer gehaaldquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:26 schreef honkhonk het volgende:
[..]
10
Viel me zo erg mee heel dat theorie examen, VEKABest oefenexamens zijn stukken moeilijker. Ook prima te doen in een dagje of 2 een paar uurtjes leren.
Morgen weer rijles, alweer een week geleden![]()
Er zat iemand achter me die voor de zoveelste keer gezakt was, en die snapte niet waarom zo'n skibox op je dak voor meer brandstofverbruik zorgdequote:Op woensdag 14 juli 2010 09:54 schreef Purdey het volgende:
Theorieexamen waren altijd van die listige vragen.En je kon er ook niet al te lang je mooie hoofdje over breken, want dan was je tijd om.Bij mij was het dieptepunt dat ik 'Nee' antwoordde op de vraag 'Als je met alle vier de ramen open gaat rijden, verbruik je dan meer brandstof?' Een wonder dat ik het in een keer haalde
Waarschijnlijk doet die nu nog theorie examenquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er zat iemand achter me die voor de zoveelste keer gezakt was, en die snapte niet waarom zo'n skibox op je dak voor meer brandstofverbruik zorgde.
Maar toch zitten daar wel vage vragen tussen. Zie je bijvoorbeeld in de verte een bus staan, met uitstappende mensen. Je rijdt 40 kilometer per uur, en niemand in je spiegel. Wat doe je ? Ik denk, voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast, dus gas loslaten maar. Blijkt het antwoord te zijn, gewoon niks, doorrijden ?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, die oefenexamens van vekabest haalde ik heel vaak niet, maar ik heb m'n theorie wel in één keer gehaald
Afstanden inschatten, zoals je zelf al zegt heel in de verte, dan is het geen gevaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar toch zitten daar wel vage vragen tussen. Zie je bijvoorbeeld in de verte een bus staan, met uitstappende mensen. Je rijdt 40 kilometer per uur, en niemand in je spiegel. Wat doe je ? Ik denk, voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast, dus gas loslaten maar. Blijkt het antwoord te zijn, gewoon niks, doorrijden ?![]()
Mijn punt is een beetje, in dit geval gas loslaten kan toch nooit fout zijn ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef lbeew het volgende:
[..]
Afstanden inschatten, zoals je zelf al zegt heel in de verte, dan is het geen gevaar.
Het is niet energiezuinig om langzamer te gaan rijden en dan weer op te trekken als het niet hoeft.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mijn punt is een beetje, in dit geval gas loslaten kan toch nooit fout zijn ?
Gefeliciteerd , netjesquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef bladerdeegroller het volgende:
Vanochtend ook geslaagd voor praktijk![]()
![]()
Voordeel was dat het lekker rustig op de weg was overal
Had een hele aardige man die eigenlijk de oren van mijn hoofd heeft gewauweld.. Ach ja, hij vond het prima gaan
Naar mijn weten niet, vriend van mij heeft gelest in Utrecht en afgereden in Leusden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:08 schreef Spider_NL het volgende:
Ben je tegenwoordig voor het rijexamen gebonden aan een cbrlocatie, die van je woonplaats bv.?
Oefenenquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:58 schreef Puvon het volgende:
Hoe is het trouwens als je net je rijbewijs hebt en je gaat in een veel grotere auto rijden dan je lesauto? Dat lijkt mij zeer lastig met fileparkeren
Ik heb 5 uur les gehad. Ik heb al vooruit en achteruit "gewoon" geparkeerd en vooruit file geparkeerd, volgende les achteruit fileparkerenquote:Op woensdag 14 juli 2010 15:13 schreef honkhonk het volgende:
10de rijles gehad (naja 5de, maar van 2 uur altijd).. het ging redelijk. Stukje snelweg gedaan, stuk binnenstad en wat woonwijken. Ik moet alleen echt beter gaan kijken want dat is totaal geen automatisme.
Iemand anders die ook rond zn 10de rijles zit? Waar ben je vooral mee bezig / heb je moeite mee? Even om te vergelijken
Wat deed jij trouwens steeds fout waardoor jij zoveel lessen nodig had?quote:
BIj mij was het niet veel wennen , alleen leek de remweg veel groter dan een kleinere auto. Fileparkeren heb ik met onze auto nog niet gedaan maar gewoon de andere bijzondere handelingen maakt het niet zo veel uit als je de er al een beetje handigheid in hebt en het een keer gedaan hebt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:58 schreef Puvon het volgende:
Hoe is het trouwens als je net je rijbewijs hebt en je gaat in een veel grotere auto rijden dan je lesauto? Dat lijkt mij zeer lastig met fileparkeren
Ik was eigenwijs, ging in discussie omdat ik alles beter wist (Althans, ik was in de heilige overtuiging), ik had er geen aanleg voor, ik was traag met leren, mijn instructeur was erg laks, ik had het veel te gezellig met mijn instructeur en vond drankjes drinken met hem veel leukerquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Puvon het volgende:
[..]
Wat deed jij trouwens steeds fout waardoor jij zoveel lessen nodig had?![]()
Ben ik wel benieuwd naar.
Bedankt allemaalquote:Op woensdag 14 juli 2010 16:05 schreef vannelle het volgende:
Gefeliciteerd bladerdeegroller!![]()
Ook jij staat er bij in de wiki.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:04 schreef Waterflesje het volgende:
Geslaagd 13 juli!
Wist helemaal niet eens dat ik een examen had, had nooit bevestiging gekregen van CBR.
Rijbewijs mag ik maandag afhalen.
TS moet het bijhouden vind ik en nu ben ik dat. Ik hoop niet dat ik dit topic zelf weer naar pagina 7 help.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:12 schreef Purdey het volgende:
Vannelle heeft een nieuwe missie gevonden
Wel een logisch gevolg trouwens, hij staat qua instructeur zijn als opperhoofd aan het Rijles topic
Gelukkig voel ik mij als 22 jarige niet meer aangesproken met de woorden 'Eigenwijze puber.'quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
TS moet het bijhouden vind ik en nu ben ik dat. Ik hoop niet dat ik dit topic zelf weer naar pagina 7 help.![]()
En in dit topic geldt hetzelfde als bij mij thuis: daar ben ik ook geen opperhoofd.
Enneuh.........ex-instructeur. Ik mag nog wel lesgeven maar ik kon gewoon niet meer tegen eigenwijze pubers.
Grapje natuurlijk!
Dan geldt dat niet voor jou.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gelukkig voel ik mij als 22 jarige niet meer aangesproken met de woorden 'Eigenwijze puber.'
Oké, ex-instructeur dan..Dan nog, je weet er een hoop van, dat schept vertrouwen
Het is voor lessers fijn om iemand dicht bij het 'vuur' te hebben
Wat moet je trouwens nog doen om examinator te worden? Moet je daar wel instructeur voor zijn geweest?quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan geldt dat niet voor jou.
Maar niks mis met pubers hoor, weet je wat veel erger is? Oudere mensen.
Heb een vrouw van dik 50 bij me in de auto gehad, paar keer per week. Daar zag ik altijd tegenop, die leerde echt helemaal niks bij. Doe me dan maar een jonkie, die nemen tenminste nog veel op van wat ze doen en te horen krijgen. Word ik blij van.
En dit topic......het is toch leuk om mensen te helpen als dat binnen je mogelijkheden ligt? Ik vind van wel iig.![]()
Zit er trouwens steeds vaker aan te denken om weer les te gaan geven, vrees dat ik door problemen met m'n rug m'n huidige werk niet kan blijven doen.
Dus hou me scherp!
Hoe het zit om examinator te worden weet ik niet, daar heb ik me eerlijk gezegd nooit in verdiepd.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat moet je trouwens nog doen om examinator te worden? Moet je daar wel instructeur voor zijn geweest?
Mijn buurvrouw van rond de 50 heeft minstens 2 jaar gelest en 6 keer examen gedaan, maar dat lag écht aan de instructeur zei ze altijd. Ik denk dat die man al bultjes kreeg als hij haar naam op z'n rooster zag voor die dag
Mijn instructeur lulde ook de oren van mijn kop af, ik heb hem gewoon vriendelijk uitgelegd dat dat een negatief effect had op mijn rijgedrag.. Misschien het proberen waard? Die van mij was alleen maar blij dat ik het had gezegd, daar kon hij ook van leren zei ie...quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:46 schreef ScarFace- het volgende:
Mijn instructeur praat echt de heeeeele tijd door.
Zegt ie ook nog deze les, bij het CBR geven ze ook geen aanwijzingen.
Geen idee wat ik daar nou op moet zeggen, hij mag best praten maar als ie even zn mond houd zou ook wel fijn zijn, en dan tegen mij beginnen over geen aanwijzingen bij het CBR?
Lekker naar een ander gaan die op gepaste momenten praat en zwijgt.Het gaat om jou concentratiequote:Op donderdag 15 juli 2010 21:47 schreef ScarFace- het volgende:
Als ik teveel bezig ben met zijn gelul gaat het rijden ook gewoon slechter, motor afslaan enzo.
Slechte instructeur heb ik getroffen volgens mij.
Heb al tijden geen rijles gehad en had de rijschool mijn examen aan laten vragen. Zo wist ik dus niet dat ik een examen had en moest ik plots 's ochtends om 8 uur mijn nest uit.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:12 schreef Purdey het volgende:
Ook van mij gefeliciteerd Waterflesje! Maar hoe kwam dat zo, dat je niet wist dat je examen had? Dat krijg je toch te horen van je instructeur? Ben je nooit naar de rijschool gegaan om een datum te prikken?
Euh, 30e of zoquote:
Misschien zit je te ver weg van de koppeling.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Euh, 30e of zo, vandaar dat megaveel koppelingproblemen nogal als een verrassing kwam. Afijn, de sfeer was verder wel relaxt (is meestal wat zeurderiger aan zijn kant) en mijn instructeur in het duits horen vloeken tegen de tankautomaat was ook wel grappig. Ik werd wel doodnerveus van het cruise control lampje dat niet uit wou.
Zo vond ik het ooit vreemd dat de auto zo langzaam optrok om daarna af te slaan. Bleek dat ik in z'n 3 wou vertrekken, tot 2 keer toe.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:19 schreef Puvon het volgende:
[..]
Misschien zit je te ver weg van de koppeling.
Ik zit nu ook rond mijn 30e en bij mij slaat hij soms af omdat ik vergeet terug te schakelen bij een stoplicht
Oke ik zal het hem zeker vertellen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:54 schreef bladerdeegroller het volgende:
[..]
Mijn instructeur lulde ook de oren van mijn kop af, ik heb hem gewoon vriendelijk uitgelegd dat dat een negatief effect had op mijn rijgedrag.. Misschien het proberen waard? Die van mij was alleen maar blij dat ik het had gezegd, daar kon hij ook van leren zei ie...
Uiteindelijk toen ik dus gisteren klaar was zei hij nog dat hij heel blij was dat ik dat ooit gezegd had en dat hij inderdaad daarna flinke verbeteringen had gezien
Ah, als ie ook te laat komt zonder duidelijke reden dan zou ik inderdaad ook is overwegen om een andere rijschool te zoeken.. Of je moet een pakket hebben van een x aantal lessen.. dat was bij mij het geval.. dus ik kon sowieso niet weg aangezien alles al betaald was.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:37 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Oke ik zal het hem zeker vertellen.
@Purdey, binnenkort gaat hij op vakantie dan les ik bij een ander ik zal inderdaad het 1 en ander eens serieus overwegenhij komt ook vaak te laat, wil bij tankstations stoppen om een broodje te halen, wil de controle houden want supervaak en snel grijpt ie het stuur soms als ik alleen maar moet keren op het midden van een weg bijvoorbeeld(omdat ie zelf mij de verkeerde weg op heeft gestuurd
)
Ik ben een keer onbedoeld succesvol opgetrokken in de derde, gewoon een kwestie van het aangrijpingspunt wat langer vasthoudenquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:27 schreef Waterflesje het volgende:
[..]
Zo vond ik het ooit vreemd dat de auto zo langzaam optrok om daarna af te slaan. Bleek dat ik in z'n 3 wou vertrekken, tot 2 keer toe.
Ik heb een pakket, anders zou ik ook nooit voor een TTT gaanquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:14 schreef bladerdeegroller het volgende:
[..]
Ah, als ie ook te laat komt zonder duidelijke reden dan zou ik inderdaad ook is overwegen om een andere rijschool te zoeken.. Of je moet een pakket hebben van een x aantal lessen.. dat was bij mij het geval.. dus ik kon sowieso niet weg aangezien alles al betaald was.
Ah vandaar.. Mijn rijschool deed verder niet aan een TTT. Maar dan moet je dat gewoon proberenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:56 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb een pakket, anders zou ik ook nooit voor een TTT gaanmaar ze hebben meerdere instructeurs
Is normaal hoorquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:56 schreef Dubish het volgende:
Begin al zenuwachtig te worden, nog maar 5daagjes
Gelukkig rijdt mijn vader ook mee, maar de A2 is nu dus één grote bouwput...quote:
Thanks voor de tip!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:15 schreef BasementDweller het volgende:
Ja inderdaad. Toen ik even niet goed oplette op de A2 hield mijn rijstrook opeens op en kon ik niet meer invoegen. Dus goed die oranje bordjes in de gaten houden.
Waar ik me ook zorgen om maak is of ik de golf6 wel tot die tijd onder 'controle' ga krijgen. Morgen ga ik er eerste keer in rijden, en dan 1keertje voor me examen that's itquote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is normaal hoorIk ben gaan aftellen vanaf de dag dat ik wist dat ik examen zou hebben. Ik heb drie weken een soort van, hoe ik het liefkozend noemde, 'Final countdown' gehad
Het is woensdag voor je het weet, en je examen is ook zo weer voorbij. Ik hoop van harte dat je slaagt!
Als je er morgen in gereden hebt en je hebt em voor je gevoel nog niet onder controle kun je evt. nog een extra lesje vragen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:36 schreef Dubish het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is of ik de golf6 wel tot die tijd onder 'controle' ga krijgen. Morgen ga ik er eerste keer in rijden, en dan 1keertje voor me examen that's it
Nou, 't ging super. Nou ja, ik dacht nog even voor een kruisende auto de weg op te kunnen, maar dat ging dus niet zo lekker. Volgens mij moest hij wel flink remmen... Oeps.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:27 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Thanks voor de tip!
Ik ga nu... Ik zal jullie laten weten hoe het was.
Ach, je hebt het overleefdquote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:00 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Nou, 't ging super. Nou ja, ik dacht nog even voor een kruisende auto de weg op te kunnen, maar dat ging dus niet zo lekker. Volgens mij moest hij wel flink remmen... Oeps.
Alsjeblieft, klik en leesquote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:39 schreef Puvon het volgende:
Hoe lang is de gemiddelde aanvraagtijd voor een TT en Rijexamen?
3 weken lijkt mij wel wat lang
Joh, als jij vandaag merkt dat het niet goed voelt dan is dat een probleem van de rijschool. Ze kunnen niet van jou verwachtten dat je eerst 20 lessen in een bepaald soort auto doet, en je examen in een compleet andere auto. Kijk hoe het vandaag valt, en lukt het niet, dan moet je dat eerlijk zeggenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:36 schreef Dubish het volgende:
[..]
Waar ik me ook zorgen om maak is of ik de golf6 wel tot die tijd onder 'controle' ga krijgen. Morgen ga ik er eerste keer in rijden, en dan 1keertje voor me examen that's it
In Rotterdam was het rond april/mei 3 weken voor TTT en 4 weken voor examen, dus 41 dagen valt opzich best mee hoor. Je vraagt je examen ook pas aan als je instructeur zeker weet dat in die speling tussen aanvraag en examen jij de punten gaat verbeteren die je moet verbeterenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:55 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Wajoo, 41 dagen in Utrecht. Optijd aanvragen dus
Ik snap 'm niet, wat bedoelen ze precies met "Examen 1", "dagen 1e", "Examen 10" en "dagen 10e"? Op de site staat "het aantal wachtdagen tot het 10e examen", maar waarom het 10e examen? Je doet toch eerst examen, en als het niet lukt 2e examen?quote:
4 weken is normaal, 6 weken is gewoon erg lang als ik het vergelijk met de andere plaatsen op die lijst. Ik doe drie lessen van 1,5uur of 2 lessen van 2 uur in de week, dus in 6 weken doe ik ongeveer 25 uur. Ik heb al 7 uur gehad. Mijn pakket is 30 uur. Ik heb nog een weekje vakantie ertussen zitten maar ik kan dus eigenlijk nu al examen aan gaan vragenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:58 schreef Purdey het volgende:
[..]
In Rotterdam was het rond april/mei 3 weken voor TTT en 4 weken voor examen, dus 41 dagen valt opzich best mee hoor. Je vraagt je examen ook pas aan als je instructeur zeker weet dat in die speling tussen aanvraag en examen jij de punten gaat verbeteren die je moet verbeteren![]()
Bij mij ging het tijdens aanvraag helemaal niet zo goed, maar slechter werd het ook niet, dus we namen de gok maar
Ohhh, dus "dagen 1e" is het aantal dagen tot eerste mogelijke examendatum. Maar waarom staat er dan 10e examenmogelijkheid, en niet de 2e? Zit er tussen die twee ook nog een aantal datums?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:11 schreef BasementDweller het volgende:
1e betekent denk ik eerste examenmogelijkheid. Maar omdat je dan misschien niet kan, staat er ook bij wat de 10e examenmogelijkheid is. De kans is groot dat je dan tussen 1e en 10e je examen kan doen.
Anders wordt de tabel zo groot, als je 1e, 2e, 3e, ...., 10e neer gaat zetten. Dat is de enige reden denk ikquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:27 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ohhh, dus "dagen 1e" is het aantal dagen tot eerste mogelijke examendatum. Maar waarom staat er dan 10e examenmogelijkheid, en niet de 2e? Zit er tussen die twee ook nog een aantal datums?
Er staat uitleg bij maar die is nog onduidelijker dan de tabel zelf. Voelt iemand zich geroepen die site te emailen erover?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:30 schreef vannelle het volgende:
Ik durf daar geen antwoord op te geven, zat het me ook al af te vragen....
Als je even 60 rijdt in de stad word je echt niet snel aangehouden. Vooral omdat het kleine afstanden zijn en je dan vaak snel weer af moet remmen. Alleen bij flitspalen moet je dus goed oppassen in de stad. Of je moet echt veel te hard gaan rijden, maar dan merkt de instructeur het ook wel en dan grijpt ie inquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:14 schreef twiFight het volgende:
Nice dubish. Mijn lesauto is ook niet traag, maar ik zou graag eens een andere auto proberen om wat verschil te zien.
Ik herinnerde me overigens een oude kleine discussie hier over snelheidsboetes en ik heb het mijn instructeur gevraagd. Hij heeft in 6 jaar tijd slechts 3 keer een snelheidsboete gekregen door een leerling. Mijn mond stond open, ik vind dat echt heel weinig. Zeker als ik zie hoe vaak ik al over die snelheid ga in de stad.
Ach, ik denk dat agenten ook wel doorhebben dat lesauto's soms wat harder dan toegestaan rijden, ik denk dat ze daar wel (wat) rekening mee houden. En zoals BasementDweller al zegt, als je echt te hard gaat rijden dan fixt je instructeur dat welquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:14 schreef twiFight het volgende:
Nice dubish. Mijn lesauto is ook niet traag, maar ik zou graag eens een andere auto proberen om wat verschil te zien.
Ik herinnerde me overigens een oude kleine discussie hier over snelheidsboetes en ik heb het mijn instructeur gevraagd. Hij heeft in 6 jaar tijd slechts 3 keer een snelheidsboete gekregen door een leerling. Mijn mond stond open, ik vind dat echt heel weinig. Zeker als ik zie hoe vaak ik al over die snelheid ga in de stad.
Uiteraard is het gewoon een doorgaande weg waar de foto op is genomen en is de weg rechts idd een uitrit.quote:Op zondag 18 juli 2010 02:05 schreef twiFight het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de volgende situatie?
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=53.197447,5.805341&spn=0,0.00283&z=19&layer=c&cbll=53.197615,5.805124&panoid=tvRvhXrYsWpdYKgiy9_mxw&cbp=12,125.8,,0,13.68
Ik vind de weg van rechts een uitrit en vind dat de weg van waar de foto genomen is voorrang heeft.
Mijn vriendin twijfelt en denkt dat je rechts gewoon voorrang moet geven. Wat is juist?
Overigens is het zo'n typische plek waar in de praktijk iedereen maar gewoon doorgaat en het is een kwestie van tijd voordat daar een dode valt. Tevens zit er een school op 20m afstand.
De weg rechts is inderdaad een uitrit, je kunt het zien aan het doorlopen van het trottoir.quote:Op zondag 18 juli 2010 02:05 schreef twiFight het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de volgende situatie?
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=53.197447,5.805341&spn=0,0.00283&z=19&layer=c&cbll=53.197615,5.805124&panoid=tvRvhXrYsWpdYKgiy9_mxw&cbp=12,125.8,,0,13.68
Ik vind de weg van rechts een uitrit en vind dat de weg van waar de foto genomen is voorrang heeft.
Mijn vriendin twijfelt en denkt dat je rechts gewoon voorrang moet geven. Wat is juist?
Overigens is het zo'n typische plek waar in de praktijk iedereen maar gewoon doorgaat en het is een kwestie van tijd voordat daar een dode valt. Tevens zit er een school op 20m afstand.
Ik reed ook een keer per ongeluk 70 waar je 50 mocht. Ik volgde gewoon zo'n bestelbusje en het was een rustige tweebaansweg door de stad. Je hoort het ook niet als je al in de 4e zit en 50 denkt te rijden.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:58 schreef twiFight het volgende:
Hoe wegen ingericht zijn maakt ook veel uit. Ik merk dat ik vaak de max snelheid inschat naar het type weg, ipv de borden. Wat vaak dus fout gaat.
Vlak bij mijn huis is een 30 km/u weg, waar niet bekeurd wordt omdat de gemeente en politie ook inzien dat de weg niet een 30 km/u weg 'is'. Hij is nieuw geasfalteerd, zeer breed en overzichtelijk, dus iedereen rijdt er 50.
Dat is een uitritquote:Op zondag 18 juli 2010 02:05 schreef twiFight het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de volgende situatie?
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=53.197447,5.805341&spn=0,0.00283&z=19&layer=c&cbll=53.197615,5.805124&panoid=tvRvhXrYsWpdYKgiy9_mxw&cbp=12,125.8,,0,13.68
Ik vind de weg van rechts een uitrit en vind dat de weg van waar de foto genomen is voorrang heeft.
Mijn vriendin twijfelt en denkt dat je rechts gewoon voorrang moet geven. Wat is juist?
Overigens is het zo'n typische plek waar in de praktijk iedereen maar gewoon doorgaat en het is een kwestie van tijd voordat daar een dode valt. Tevens zit er een school op 20m afstand.
Als kind al? Doorlopende stoep leerde ik pas halverwege m'n rijlessen. Maakte plots heel wat duidelijkquote:Op zondag 18 juli 2010 13:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is een uitrit'Doorlopende stoep', zo leerde ik het als kind
Als kind al verkeersregels leren en dan nog zo lang over je rijbewijs doen? Schaam jequote:Op zondag 18 juli 2010 13:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is een uitrit'Doorlopende stoep', zo leerde ik het als kind
Verkeersregels waren het probleem ook nietquote:Op zondag 18 juli 2010 18:28 schreef Purdey het volgende:
[..]
Als kind al verkeersregels leren en dan nog zo lang over je rijbewijs doen? Schaam je
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de theorie van m'n verkeersdiploma op school nooit gehaald heb![]()
Zelfs niet na 3 herkansingen
Late reactie - ja ik ben weer terug. Was zelfs een week eerder terug dan gepland wegens een infectie en mogelijke ziekenhuisopname, waardoor mijn ouders het ticket hebben omgeboekt. Nadeel: een week Indonesie missen is toch vrij lang! Voordeel: ik was op de ochtend van mijn 20e verjaardag terug in Nederland (ben zelfs nog gefeliciteerd door de douanequote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ben je weer terug in Nederland? Leuk gehad in Indonesië?
Achteruit zonder schakelen heb ik van de week ook gedaan in de auto van paps, leuk geluidseffect welquote:Op maandag 19 juli 2010 15:39 schreef jacobras het volgende:
Nog 5 nachtjes slapen, dan hopelijk voor de laatste keer afrijden. Vandaag uurtje rijles gehad, moest wel weer even wennen na bijna 3 weken niet rijden. Toen ik instapte moest ik eerst achteruit rijden, maar vergat de koppeling. Erg ongezond geluid van de auto toen ik wilde schakelen
. Verder ging het wel goed, moet alleen opletten dat ik mijn schouder meepak bij spiegelen, en dat ik niet te hard door 't dorp heen scheur
.
Ik druk 'm ook altijd in bij starten, maar de motor draaide al van degene voor me. Maar ik had niet m'n "gewone" instructeur, maar een andere (instructrice). Die zat aan het begin eerst de hele tijd dat het jammer was dat ik gezakt was omdat ik gewoon netjes kan rijden. Reken daarbij een meisje dat achterin zit, dan er toch een kleine druk om 't dan ook foutloos te doenquote:Op maandag 19 juli 2010 17:20 schreef BasementDweller het volgende:
Ik druk de koppeling altijd al in bij het starten, dan kan je het ook niet vergeten bij het schakelen en hoef je niet te checken of ie wel echt in zijn vrij staat.
quote:Op maandag 19 juli 2010 18:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
Achteruit zonder schakelen heb ik van de week ook gedaan in de auto van paps, leuk geluidseffect wel
Sommige dingen kun je beter niet vertellen aan je vader. Er vallen veel dingen in die categorie, maar deze ookquote:Op maandag 19 juli 2010 18:33 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik druk 'm ook altijd in bij starten, maar de motor draaide al van degene voor me. Maar ik had niet m'n "gewone" instructeur, maar een andere (instructrice). Die zat aan het begin eerst de hele tijd dat het jammer was dat ik gezakt was omdat ik gewoon netjes kan rijden. Reken daarbij een meisje dat achterin zit, dan er toch een kleine druk om 't dan ook foutloos te doen![]()
![]()
[..]
. Ik deed 't trouwens 2x, dacht dat ik bij de eerste poging 't knopje niet goed had ingedrukt.
Ook aan paps verteld trouwens?![]()
Wat houdt de militaire module in?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:37 schreef Catch_me het volgende:
Zo zit alweer in mijn 3e en tevens laatste week rijlesKreeg vandaag te horen dat ik helemaal examen gereed ben en alleen nog ff de puntjes op de i moet zetten. Donderdag heb ik dus examen (zowel B als de militaire module) en dat zou helemaal goed komen volgens mijn instructeur, wel fijn om te horen dus
Ligt eraan of je in de ochtend of in de middag je examen hebt, bij mij was dat in ieder geval zo.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 00:21 schreef Dubish het volgende:
Als ik voor mijn rijbewijs woensdag slaag, kan ik dan die zelfde dag nog mijn rijbewijs aanvragen? (Ik ga een spoedaanvraag doen)
Ik reed 's morgens, maar mocht hem pas de volgende dag aanvragenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 00:21 schreef Dubish het volgende:
1 more day!
Als ik voor mijn rijbewijs woensdag slaag, kan ik dan die zelfde dag nog mijn rijbewijs aanvragen? (Ik ga een spoedaanvraag doen)
Als je smorgens rijd kan het meestal wel later in de middag , maar ze adviseren gewoon de volgende dagquote:Op dinsdag 20 juli 2010 00:21 schreef Dubish het volgende:
1 more day!
Als ik voor mijn rijbewijs woensdag slaag, kan ik dan die zelfde dag nog mijn rijbewijs aanvragen? (Ik ga een spoedaanvraag doen)
Terrein rijdenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 07:27 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Terrein rijden vooral en de boekjes invullen zoals het hoort
Lekkere tijd! Die had ik ook, tot ik verandere van dag. 's Morgen is lekker rustig indd, en vakantie tijd. Wel fijn dat je in A'dam rijd, heb ook echt heel veel aan de drukte in Rotterdam gehad. Je schrikt niet meer zo snel van hectische situatiesquote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:33 schreef Dubish het volgende:
@Purdey Ik moet om 11:40 afrijden, mooie tijdHet is ook heel rustig hier in Amsterdam, meeste zijn op vakantie.
Bedankt allemaal! Ik hoop dat ik slaag
Bij defensie moet je elke rit in een dienstwagen kunnen verantwoorden, daarvoor hebben wij een speciaal boekje waarin je noteert waar je heen gaat enzoquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:52 schreef jacobras het volgende:
Ik moet zaterdag afrijden (24e), gemeentehuis is dan dicht, dus dat wordt hopelijk maandag aanvragen.
[..]
Terrein rijden. Wat voor boekjes? Over de auto, of dingen invullen als je een bepaald terrein binnenrijdt ofzo?
Trouwens: Alvast succes morgen, Dubish
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |