abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:54:13 #176
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84033318
Theorieexamen waren altijd van die listige vragen.En je kon er ook niet al te lang je mooie hoofdje over breken, want dan was je tijd om.Bij mij was het dieptepunt dat ik 'Nee' antwoordde op de vraag 'Als je met alle vier de ramen open gaat rijden, verbruik je dan meer brandstof?' Een wonder dat ik het in een keer haalde
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84033418
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:54 schreef Purdey het volgende:
Theorieexamen waren altijd van die listige vragen.En je kon er ook niet al te lang je mooie hoofdje over breken, want dan was je tijd om.Bij mij was het dieptepunt dat ik 'Nee' antwoordde op de vraag 'Als je met alle vier de ramen open gaat rijden, verbruik je dan meer brandstof?' Een wonder dat ik het in een keer haalde
Er zat iemand achter me die voor de zoveelste keer gezakt was, en die snapte niet waarom zo'n skibox op je dak voor meer brandstofverbruik zorgde .
Tap tap tap
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:59:45 #178
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84033452
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er zat iemand achter me die voor de zoveelste keer gezakt was, en die snapte niet waarom zo'n skibox op je dak voor meer brandstofverbruik zorgde .
Waarschijnlijk doet die nu nog theorie examen
pi_84036819
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, die oefenexamens van vekabest haalde ik heel vaak niet, maar ik heb m'n theorie wel in één keer gehaald
Maar toch zitten daar wel vage vragen tussen. Zie je bijvoorbeeld in de verte een bus staan, met uitstappende mensen. Je rijdt 40 kilometer per uur, en niemand in je spiegel. Wat doe je ? Ik denk, voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast, dus gas loslaten maar. Blijkt het antwoord te zijn, gewoon niks, doorrijden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:39:06 #180
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_84037252
Vanochtend ook geslaagd voor praktijk

Voordeel was dat het lekker rustig op de weg was overal

Had een hele aardige man die eigenlijk de oren van mijn hoofd heeft gewauweld.. Ach ja, hij vond het prima gaan
pi_84037629
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar toch zitten daar wel vage vragen tussen. Zie je bijvoorbeeld in de verte een bus staan, met uitstappende mensen. Je rijdt 40 kilometer per uur, en niemand in je spiegel. Wat doe je ? Ik denk, voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast, dus gas loslaten maar. Blijkt het antwoord te zijn, gewoon niks, doorrijden ?
Afstanden inschatten, zoals je zelf al zegt heel in de verte, dan is het geen gevaar.
lama
pi_84037789
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef lbeew het volgende:

[..]

Afstanden inschatten, zoals je zelf al zegt heel in de verte, dan is het geen gevaar.
Mijn punt is een beetje, in dit geval gas loslaten kan toch nooit fout zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_84038373
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mijn punt is een beetje, in dit geval gas loslaten kan toch nooit fout zijn ?
Het is niet energiezuinig om langzamer te gaan rijden en dan weer op te trekken als het niet hoeft. Het is niet fout uiteraard als jij daar zelf rijdt en er is niemand die je kan hinderen door gas los te laten, maar dat antwoord willen ze niet zien.
lama
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:42:27 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84040073
Gefeliciteerd bladerdeegroller!

En over die gevaarherkenning kun je kort zijn, het is niet altijd duidelijk op een stilstaand plaatje wat er nou precies bedoeld wordt.Je merkt pas zelf in de praktijk wat je het beste in bepaalde situaties kunt doen.Beetje sturen, gas loslaten, of remmen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:37:05 #185
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84042665
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef bladerdeegroller het volgende:
Vanochtend ook geslaagd voor praktijk

Voordeel was dat het lekker rustig op de weg was overal

Had een hele aardige man die eigenlijk de oren van mijn hoofd heeft gewauweld.. Ach ja, hij vond het prima gaan
Gefeliciteerd , netjes

En op de gevaarherkenning heb ik het gewoon op gevoel gedaan anders ga je keihard twijfelen want sommigen zijn nou niet echt duidelijk te noemen.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_84044403
Ben je tegenwoordig voor het rijexamen gebonden aan een cbrlocatie, die van je woonplaats bv.?
There is no time like the present..
pi_84045103
Heb er nu zo'n 30 rijlessen opzitten en heb al goede voertuigcontrole. Ik snij alleen nog te veel bochten af en zie kleine dingen over het hoofd en ik kijk niet altijd even goed ver voorruit.

Hopelijk kan ik binnen 5-10 lessen afrijden
pi_84047571
10de rijles gehad (naja 5de, maar van 2 uur altijd).. het ging redelijk. Stukje snelweg gedaan, stuk binnenstad en wat woonwijken. Ik moet alleen echt beter gaan kijken want dat is totaal geen automatisme.

Iemand anders die ook rond zn 10de rijles zit? Waar ben je vooral mee bezig / heb je moeite mee? Even om te vergelijken
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_84049315
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:08 schreef Spider_NL het volgende:
Ben je tegenwoordig voor het rijexamen gebonden aan een cbrlocatie, die van je woonplaats bv.?
Naar mijn weten niet, vriend van mij heeft gelest in Utrecht en afgereden in Leusden.
lama
pi_84049964
Gefeliciteerd bladerdeegroller!

Ook jij staat er bij in de wiki.
pi_84055253
Hoe is het trouwens als je net je rijbewijs hebt en je gaat in een veel grotere auto rijden dan je lesauto? Dat lijkt mij zeer lastig met fileparkeren
pi_84055422
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:58 schreef Puvon het volgende:
Hoe is het trouwens als je net je rijbewijs hebt en je gaat in een veel grotere auto rijden dan je lesauto? Dat lijkt mij zeer lastig met fileparkeren
Oefenen Zonder dat er een auto achter je staat bijvoorbeeld. Ik moet het achteruit inparkeren ook nog oefenen, want die richtlijn die ik eerst had werkt nu niet
Tap tap tap
pi_84055852
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:13 schreef honkhonk het volgende:
10de rijles gehad (naja 5de, maar van 2 uur altijd).. het ging redelijk. Stukje snelweg gedaan, stuk binnenstad en wat woonwijken. Ik moet alleen echt beter gaan kijken want dat is totaal geen automatisme.

Iemand anders die ook rond zn 10de rijles zit? Waar ben je vooral mee bezig / heb je moeite mee? Even om te vergelijken
Ik heb 5 uur les gehad. Ik heb al vooruit en achteruit "gewoon" geparkeerd en vooruit file geparkeerd, volgende les achteruit fileparkeren . Heb ook al op de snelweg gereden.

Ik vergeet steeds over mijn schouder te kijken bij het wegrijden. Maar ik ga mezelf beloven dat ik dat de volgende keer niet vergeet . Verder wil ik nog wat vlotter kunnen werken met de koppeling in de 1e versnelling bij het wegrijden. Ik doe het op zich wel goed maar het kan gewoon wat vlotter . Mijn instructeur wijst me er ook af en toe op dat ik niet ver genoeg kijk in een bocht, dan fixeer ik mijn blik teveel op korte afstand voor de auto. Daar ga ik de volgende keer ook maar goed op letten!
pi_84056867
Waar zakken de meeste mensen trouwens op?
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:38:25 #195
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84056996
Ik denk op kijken, of onzekerheid tonen
pi_84057524
Mijn rij-instructeur zei dat bijna altijd het kijkgedrag doorslaggevend is. Als je dus een redelijke indruk maakt in het algemeen, maar je kijkt niet goed, dan zak je al snel.
pi_84057844
Kijken is idd een hele belangrijke. Ook onzekerheid oftewel besluitvaardigheid is een goeie.
Die waren al genoemd maar ik bevestig het even.
Wat ook een belangrijke is: voorrang verlenen. Een voorrangsfout tijdens een examen is meestal redelijk dodelijk voor je resultaat.

Het belangrijkste tijdens een examen is dat je laat zien dat je veilig en zelfstandig aan het verkeer kan deelnemen.
pi_84058124
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:38 schreef Purdey het volgende:
Ik denk op kijken, of onzekerheid tonen
Wat deed jij trouwens steeds fout waardoor jij zoveel lessen nodig had?

Ben ik wel benieuwd naar.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:16:58 #199
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84058957
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:58 schreef Puvon het volgende:
BIj mij was het niet veel wennen , alleen leek de remweg veel groter dan een kleinere auto. Fileparkeren heb ik met onze auto nog niet gedaan maar gewoon de andere bijzondere handelingen maakt het niet zo veel uit als je de er al een beetje handigheid in hebt en het een keer gedaan hebt.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:19:35 #200
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84059090
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Puvon het volgende:

[..]

Wat deed jij trouwens steeds fout waardoor jij zoveel lessen nodig had?

Ben ik wel benieuwd naar.
Ik was eigenwijs, ging in discussie omdat ik alles beter wist (Althans, ik was in de heilige overtuiging), ik had er geen aanleg voor, ik was traag met leren, mijn instructeur was erg laks, ik had het veel te gezellig met mijn instructeur en vond drankjes drinken met hem veel leuker en mijn rijschool liet iedereen zo lang mogelijk doorrijden. Van de examinator tijdens m'n TTT hoorde ik dat ik te weinig nadacht over dingen, te weinig vooruit dacht/geen plan maakte. Het was dus niet één specifiek iets, meer een samenloop van omstandigheden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')