Er zat iemand achter me die voor de zoveelste keer gezakt was, en die snapte niet waarom zo'n skibox op je dak voor meer brandstofverbruik zorgdequote:Op woensdag 14 juli 2010 09:54 schreef Purdey het volgende:
Theorieexamen waren altijd van die listige vragen.En je kon er ook niet al te lang je mooie hoofdje over breken, want dan was je tijd om.Bij mij was het dieptepunt dat ik 'Nee' antwoordde op de vraag 'Als je met alle vier de ramen open gaat rijden, verbruik je dan meer brandstof?' Een wonder dat ik het in een keer haalde
Waarschijnlijk doet die nu nog theorie examenquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er zat iemand achter me die voor de zoveelste keer gezakt was, en die snapte niet waarom zo'n skibox op je dak voor meer brandstofverbruik zorgde.
Maar toch zitten daar wel vage vragen tussen. Zie je bijvoorbeeld in de verte een bus staan, met uitstappende mensen. Je rijdt 40 kilometer per uur, en niemand in je spiegel. Wat doe je ? Ik denk, voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast, dus gas loslaten maar. Blijkt het antwoord te zijn, gewoon niks, doorrijden ?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, die oefenexamens van vekabest haalde ik heel vaak niet, maar ik heb m'n theorie wel in één keer gehaald
Afstanden inschatten, zoals je zelf al zegt heel in de verte, dan is het geen gevaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar toch zitten daar wel vage vragen tussen. Zie je bijvoorbeeld in de verte een bus staan, met uitstappende mensen. Je rijdt 40 kilometer per uur, en niemand in je spiegel. Wat doe je ? Ik denk, voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast, dus gas loslaten maar. Blijkt het antwoord te zijn, gewoon niks, doorrijden ?![]()
Mijn punt is een beetje, in dit geval gas loslaten kan toch nooit fout zijn ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef lbeew het volgende:
[..]
Afstanden inschatten, zoals je zelf al zegt heel in de verte, dan is het geen gevaar.
Het is niet energiezuinig om langzamer te gaan rijden en dan weer op te trekken als het niet hoeft.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mijn punt is een beetje, in dit geval gas loslaten kan toch nooit fout zijn ?
Gefeliciteerd , netjesquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef bladerdeegroller het volgende:
Vanochtend ook geslaagd voor praktijk![]()
![]()
Voordeel was dat het lekker rustig op de weg was overal
Had een hele aardige man die eigenlijk de oren van mijn hoofd heeft gewauweld.. Ach ja, hij vond het prima gaan
Naar mijn weten niet, vriend van mij heeft gelest in Utrecht en afgereden in Leusden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:08 schreef Spider_NL het volgende:
Ben je tegenwoordig voor het rijexamen gebonden aan een cbrlocatie, die van je woonplaats bv.?
Oefenenquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:58 schreef Puvon het volgende:
Hoe is het trouwens als je net je rijbewijs hebt en je gaat in een veel grotere auto rijden dan je lesauto? Dat lijkt mij zeer lastig met fileparkeren
Ik heb 5 uur les gehad. Ik heb al vooruit en achteruit "gewoon" geparkeerd en vooruit file geparkeerd, volgende les achteruit fileparkerenquote:Op woensdag 14 juli 2010 15:13 schreef honkhonk het volgende:
10de rijles gehad (naja 5de, maar van 2 uur altijd).. het ging redelijk. Stukje snelweg gedaan, stuk binnenstad en wat woonwijken. Ik moet alleen echt beter gaan kijken want dat is totaal geen automatisme.
Iemand anders die ook rond zn 10de rijles zit? Waar ben je vooral mee bezig / heb je moeite mee? Even om te vergelijken
Wat deed jij trouwens steeds fout waardoor jij zoveel lessen nodig had?quote:
BIj mij was het niet veel wennen , alleen leek de remweg veel groter dan een kleinere auto. Fileparkeren heb ik met onze auto nog niet gedaan maar gewoon de andere bijzondere handelingen maakt het niet zo veel uit als je de er al een beetje handigheid in hebt en het een keer gedaan hebt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:58 schreef Puvon het volgende:
Hoe is het trouwens als je net je rijbewijs hebt en je gaat in een veel grotere auto rijden dan je lesauto? Dat lijkt mij zeer lastig met fileparkeren
Ik was eigenwijs, ging in discussie omdat ik alles beter wist (Althans, ik was in de heilige overtuiging), ik had er geen aanleg voor, ik was traag met leren, mijn instructeur was erg laks, ik had het veel te gezellig met mijn instructeur en vond drankjes drinken met hem veel leukerquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Puvon het volgende:
[..]
Wat deed jij trouwens steeds fout waardoor jij zoveel lessen nodig had?![]()
Ben ik wel benieuwd naar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |