Heb je toch echt nodig voor je praktijk.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:34 schreef honkhonk het volgende:
Maja, theorie halen is niets waard. Praktijk is everything
Ik weet van mezelf dat ik zo'n boek niet open zou doen, daarom de cursus gevolgd. Die 100 euro daarvoor valt in het niets met de kosten van herexamens van de praktijkquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:34 schreef honkhonk het volgende:
Theorie in de pocket, tenzij je moeite hebt met leren is het echt totaal onnodig om hiervoor lessen te gaan volgen bij je rijschool.
House, stoppen nu.No one gives a damn hoeveel lessen/praktijkexamens iemand gehad heeft, je hebt je pasje toch? Je hebt nog niemand dood/invalide/gewond gereden dus nevermind de examens pik! Ik heb 100 rijlessen gehad (Ja,dat bestaat lieve rijles-kindertjes) maar heb zowel m'n theorie als praktijk in een keer gehaald.Uiteindelijk slaagt iedereen op een goede dag..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf dat ik zo'n boek niet open zou doen, daarom de cursus gevolgd. Die 100 euro daarvoor valt in het niets met de kosten van herexamens van de praktijk
En zo is het!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
House, stoppen nu.No one gives a damn hoeveel lessen/praktijkexamens iemand gehad heeft, je hebt je pasje toch? Je hebt nog niemand dood/invalide/gewond gereden dus nevermind de examens pik! Ik heb 100 rijlessen gehad (Ja,dat bestaat lieve rijles-kindertjes) maar heb zowel m'n theorie als praktijk in een keer gehaald.Uiteindelijk slaagt iedereen op een goede dag..
Rustig Pur, ik wou alleen wat tegengas geven aan het idee van "theorielessen zijn zinloos" van hierboven!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
House, stoppen nu.No one gives a damn hoeveel lessen/praktijkexamens iemand gehad heeft, je hebt je pasje toch? Je hebt nog niemand dood/invalide/gewond gereden dus nevermind de examens pik! Ik heb 100 rijlessen gehad (Ja,dat bestaat lieve rijles-kindertjes) maar heb zowel m'n theorie als praktijk in een keer gehaald.Uiteindelijk slaagt iedereen op een goede dag..
Da's waar, maar ik ken genoeg mensen die hun theorie in een keer haalden en vervolgens 3x voor hun praktijk zakten ( of pas na 100 keer op mochten ) , dus daarom kan ik er niet al te blij van wordenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je toch echt nodig voor je praktijk.
Ik ben heel rustigquote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Rustig Pur, ik wou alleen wat tegengas geven aan het idee van "theorielessen zijn zinloos" van hierboven!
En dus verklaar je theorie maar tot onbelangrijk of hartstikke makkelijk. Naar aanleiding van horen zeggen nog wel, djeez..........hoe stom kun je zijn?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:36 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Da's waar, maar ik ken genoeg mensen die hun theorie in een keer haalden en vervolgens 3x voor hun praktijk zakten ( of pas na 100 keer op mochten ) , dus daarom kan ik er niet al te blij van worden.
5. Sommige mensen presteren minder onder drukquote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dus verklaar je theorie maar tot onbelangrijk of hartstikke makkelijk. Naar aanleiding van horen zeggen nog wel, djeez..........hoe stom kun je zijn?
Even de basisprincipes van het mens zijn qua leren.
1. Aanvangsniveau zal meestal verschillen tov iemand anders. Kan beter of minder zijn.
2. Sommige mensen zijn heel goed in theorie en wat minder in praktijk.
3. Sommige mensen zijn een kei in praktijk terwijl theorie een drama is.
4. de 1 leert sneller of beter dan de andere
Oftewel: hou eens op met generaliseren.
Inderdaadquote:Op zaterdag 10 juli 2010 01:47 schreef vannelle het volgende:
Mooie en vooral ook goede toevoegingen.
Zo heb ik eens een leerling gehad die binnen bebouwde kom steeds dichter achter een fietser ging rijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:51 schreef Joosterd het volgende:
6 sowieso , tijdens rijlessen zie je iemand van rechts aankomen en dan weet je dat je moet remmen doe je het toch niet( in de eerste lessen)
Kan gebeuren, is ook geen schande. Daarom ben je dus aan het lessen en niet zelfstandig aan het rijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:07 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb dat ook weleens gehad. (niet per se de bovenstaande situatie(s), maar wel andere gevallen)
Je ziet iets, maar vergeet te handelen naar de situatie (of zoiets).
Ik ben er van overtuigd dat dit komt omdat je nog te veel met de bediening van het voertuig bezig bent.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:
Weet je dat ik dit serieus zo'n beetje elke les heb gehad?
-Ik zie dat er een auto/vrachtwagen wil invoegen op de snelweg, maar ik bleef er naast rijden
-Ik zie een zebrapad, inclusief een voetganger die over wil steken, maar toch remde ik niet
-Ik rij in kleine straatjes, en zie een auto van rechts komen die ik voorrang moet verlenen, maar dat doe ik niet
-Ik nader een gevaarlijk kruispunt, maar bleef lekker in z'n drie rijden met een km'tje of 50.Als m'n inst. dan afremde en vroeg of alles wel oké ging, en waar ik dacht te rijden, zei ik doodleuk: 'Op een gevaarlijk kruispunt!' 'En hoe nader je die?' 'Voorzichtig, in z'n twee en 30 km!' Ongelofelijk dat ik het dan niet gewoon dééd
Dit was tijdens rijles nogquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat dit komt omdat je nog te veel met de bediening van het voertuig bezig bent.
Zodra autorijden min of meer automatisch gaat ben je daar van af.
Remedie: Meer rijden.
Geloof me: blijf rijden, doe ervaring op en alles sal reg kom.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:21 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dit was tijdens rijles nogEn die golf had ik uiteindelijk dusdanig onder controle dat ie perfect naar mij 'luisterde'.Wij konden lezen en schrijven samen..Mocht ook wel na 100 lessen en een half jaar
![]()
Damn, ik mis m'n lesgolfEn als deze dingen zijn de gebeurtenissen vanaf les 70
De rest ben ik voor het gemak vergeten
Dat zei mijn examinator ook. Hij zei: Ik verwacht niet dat je perfect rijdt. Niemand doet dat, ik doe dat niet en je instructeur ook niet. Ik wil dat je laat zien dat je veilig en verantwoord kan rijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geloof me: blijf rijden, doe ervaring op en alles sal reg kom.
Foutloos rijden lukt je toch niet, dat kan niemand.
Dit gebeurde PRECIES bij mijn TTTquote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:51 schreef Joosterd het volgende:
6 sowieso , tijdens rijlessen zie je iemand van rechts aankomen en dan weet je dat je moet remmen doe je het toch niet( in de eerste lessen)
Je bent en blijft een mens.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:59 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn rij-instructeur zei ook dat ie nog nooit een perfecte rit had gereden. Maar als je 25 jaar in het vak zit, moet je toch wel een keer een ritje gemaakt hebben van 15min zonder dat je iets fout hebt gedaan. Ik snap dat eigenlijk niet echt.
Vrijstelling gaat dan ook om de bijzondere verrichtingen, niet over je andere acties in je TTT. (Of je moet het helemaal verkloten? Ben geen examinator, pin me er niet op vastquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:24 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dit gebeurde PRECIES bij mijn TTT, gelukkig kreeg ik toch een vrijstelling
Heb je al in de Golf 6 gereden?quote:
Instructeurs willen graag dat je in je binnenspiegel kijkt voordat je hard remt.Dat is logisch, maar soms gaat het om seconden.Als er ineens een kind de weg op rent, dan ga je niet eerst in je binnenspiegel kijken of het wel verantwoord is om te remmen.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:54 schreef Catch_me het volgende:
Instructeur werd ineens boos afgelopen vrijdag in de auto toen ik vol in de ankers ging omdat er 2 malloten op de fiets zonder kijken door rood gingen en ik er best dicht op zat, want ik had niet in me binnenspiegel gekeken, ja he heHad liever een deuk in onze jeep van de auto achter ons dan dat ik 2 fietsers omver rij
![]()
Was dus weer erg gezellig op de terugrit
Ja,het is heel fijn om in je binnenspiegel te checken voor je een noodstop maakt, maar als je echt moet remmen, dan moet je dat toch wel.Auto achter je of niet..quote:Op zondag 11 juli 2010 12:09 schreef BasementDweller het volgende:
Ja je moet je binnenspiegel regelmatig checken, maar stel dat je dat doet en er een auto achter je zit, wat dan? Gewoon maar doorrijden?
Neequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Dubish op 11-07-2010 14:12:35 ]
Kee, komt ie.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,het is heel fijn om in je binnenspiegel te checken voor je een noodstop maakt, maar als je echt moet remmen, dan moet je dat toch wel.Auto achter je of niet..
Ik denk VanNelle daar iets meer over kan vertellen, kom er maar in!
* bladerdeegroller begint ook zenuwachtig-achtig te worden voor a.s. woensdagquote:Op zondag 11 juli 2010 16:27 schreef aflex het volgende:
* aflex wordt stiekem al een beetje zenuwachtig voor dinsdag :$
14:55 afrijden, hopelijk is het niet zo heel druk op de weg ivm huldiging in Amsterdam![]()
9u lijkt me best een drukke tijd om af te rijden. Een uur of 11 lijkt mij het chillstquote:Op zondag 11 juli 2010 18:30 schreef bladerdeegroller het volgende:
[..]
* bladerdeegroller begint ook zenuwachtig-achtig te worden voor a.s. woensdag
8:55 's ochtends though.. Ach ja, we zien wel
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:49 schreef aflex het volgende:
[..]
9u lijkt me best een drukke tijd om af te rijden. Een uur of 11 lijkt mij het chillst
Oepsquote:
Ik blijf positief met de gedachte dat het vakantietijd isquote:Op zondag 11 juli 2010 18:49 schreef aflex het volgende:
[..]
9u lijkt me best een drukke tijd om af te rijden. Een uur of 11 lijkt mij het chillst
quote:Op zondag 11 juli 2010 18:49 schreef aflex het volgende:
[..]
Hoe ging het? Had je geen last van het slechte weer?quote:Op zondag 11 juli 2010 19:54 schreef Schultenpauper het volgende:
Ik mag morgenvroeg op voor praktijkexamen. 8 uur is niet de meest ideale tijd maargoed.
Ja ging prima, heb het gelukkig in een keer gehaald. Helaas wel tegen de 50 lessen nodig gehad.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:59 schreef Nero22 het volgende:
Ik ben net, tussen de buien door, naar het gemeentehuis gefietst om mijn rijbewijs aan te vragen. Vrijdag kan ik hem ophalen. Kan ik die avond meteen naar mijn opa en oma rijden 40 km verderop.
[..]
Hoe ging het? Had je geen last van het slechte weer?
Gefeliciteerdquote:Op maandag 12 juli 2010 13:21 schreef Schultenpauper het volgende:
[..]
Ja ging prima, heb het gelukkig in een keer gehaald. Helaas wel tegen de 50 lessen nodig gehad.
Het weer was nog super hier in het zonnige zuiden rond die tijd, dus dat was wel gunstig.
En belastingen / verzekeringenquote:Op maandag 12 juli 2010 14:21 schreef FastFox91 het volgende:
Ik ging denet in een rustig wijkje wat parkeren oefenen met m'n moeders auto (heb m'n rijbewijs al), kom verschillende lessers tegen.Best wel apart, zij betalen ongeveer 40 euro per uur en ik alleen benzine.
Dat had ik ook van de week, toen ik mn 'eigen' auto reed.Ik kwam zelfs een auto tegen van m'n eigen rijschool, en ook een golf.Gek gezicht ineensquote:Op maandag 12 juli 2010 14:21 schreef FastFox91 het volgende:
Ik ging denet in een rustig wijkje wat parkeren oefenen met m'n moeders auto (heb m'n rijbewijs al), kom verschillende lessers tegen.Best wel apart, zij betalen ongeveer 40 euro per uur en ik alleen benzine.
Gefeliciteerd! En 50 lessen valt reuze mee hoor, en lekker in een keer geslaagd toch! Hartstikke fijnquote:Op maandag 12 juli 2010 13:21 schreef Schultenpauper het volgende:
[..]
Ja ging prima, heb het gelukkig in een keer gehaald. Helaas wel tegen de 50 lessen nodig gehad.
Het weer was nog super hier in het zonnige zuiden rond die tijd, dus dat was wel gunstig.
Ik voel een bepaalde jaloezie..quote:Op maandag 12 juli 2010 14:42 schreef Dubish het volgende:
Zo net even de andere rijinstructeur gebeld, Zaterdag word weer rijden!! In een golf6
Ja ben ook bijzonder blij ermee.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En 50 lessen valt reuze mee hoor, en lekker in een keer geslaagd toch! Hartstikke fijn
Mwa, ik ga er maar 2keer in rijden. Deze week 1,5uur en volgende week 1,5uur voor het examenquote:
Ik was ook 47,75 kwijt..het is krankzinnig, ik weet het.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:46 schreef Schultenpauper het volgende:
[..]
Ja ben ook bijzonder blij ermee.
Nu snel mijn auto afmaken.
Rijbewijs kostte mij overigens 45 euro, belachelijke prijzen.
Het schiet al aardig opquote:Op maandag 12 juli 2010 14:46 schreef Dubish het volgende:
[..]
Mwa, ik ga er maar 2keer in rijden. Deze week 1,5uur en volgende week 1,5uur voor het examen
*EDIT, tenminste dat hoop ik![]()
Yep, examen in de 6, moet er nog even aan wennen, ik heb nooit de auto laten afslagen tijdens mijn lessen, eens kijken of dat ook bij de 6 zo blijftquote:Op maandag 12 juli 2010 14:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het schiet al aardig opGa je ook examen doen in die 6?
Ik hoop echt dat je me de moeite gaat bezorgen om de OP en de wiki aan te passen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:40 schreef aflex het volgende:
Rijles ging echt heel goed! Als het morgen zo gaat ga ik dus zekerrrr slagen!
Nu heeft VanNelle er zin in hoor jongensquote:Op maandag 12 juli 2010 17:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je me de moeite gaat bezorgen om de OP en de wiki aan te passen.
Succes!
Als ik de OP en de wiki aan moet passen dan is dat om een hele leuke reden dus graag!!!! Hoe meer hoe beter!quote:Op maandag 12 juli 2010 18:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nu heeft VanNelle er zin in hoor jongensZal ik anders nog een keer een examen plannen, gewoon voor de leuk?
Ik dacht dat dat landelijk al veranderd was naar 32 euro (of iets in die buurt?) of is dat pas per 1 januari volgend jaar?quote:Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik was ook 47,75 kwijt..het is krankzinnig, ik weet het.
Succes!
1 Juli 2011 zelfsquote:Op maandag 12 juli 2010 19:15 schreef Butterfly91 het volgende:
Gefeliciteerd geslaagden, en succes mensen die op mogen morgen![]()
![]()
[..]
Ik dacht dat dat landelijk al veranderd was naar 32 euro (of iets in die buurt?) of is dat pas per 1 januari volgend jaar?
Succes!quote:Op maandag 12 juli 2010 16:40 schreef aflex het volgende:
Rijles ging echt heel goed! Als het morgen zo gaat ga ik dus zekerrrr slagen!
Haha, wat een eer danquote:Op maandag 12 juli 2010 19:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ik de OP en de wiki aan moet passen dan is dat om een hele leuke reden dus graag!!!! Hoe meer hoe beter!
En plan jij nog maar een examen in, maar bedenk wel dat als je weer slaagt ik je dan vet neer ga zetten en ik weet niet of je vet wilt zijn.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 12 juli 2010 13:21 schreef Schultenpauper het volgende:
[..]
Ik was... ¤39.70 kwijt (Tiel, Gelderland).quote:Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik was ook 47,75 kwijt..het is krankzinnig, ik weet het.
Succes!
Succes ermee. Ik moest op het examen kunnen vertellen wat het algemene alarmnummer is.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:27 schreef BasementDweller het volgende:
Ik had me zondag voor het theorie-examen op dinsdag ingeschreven, want het is dan of pas weer over 3 weken. Dus heb vandaag alle theorie erin gestampt en moet het morgen eventjes waarmaken. Wel een hoop saaie droge feitjes moet je leren trouwens
![]()
Moet je net bij dat alarmnummer een black-out krijgenquote:Op maandag 12 juli 2010 23:42 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Ik was... ¤39.70 kwijt (Tiel, Gelderland).
[..]
Succes ermee. Ik moest op het examen kunnen vertellen wat het algemene alarmnummer is.
Ja, goed, maar dan zijn er nog 64 andere vragenquote:Op maandag 12 juli 2010 23:42 schreef Nero22 het volgende:
Succes ermee. Ik moest op het examen kunnen vertellen wat het algemene alarmnummer is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |